MONICA
Duistere moordzaak werpt helder
op schrijnend jeugdprobleem
licht
HET HUIS
JUizzêecufkiek
DE PAMPUS-PIRAAT doorj
MICHELIN
u
Verloofd.
BEELDENDE KUNST BINNEN£5
IEDERS BEREIK
AMERIKA S JELGD IN DE BRANDING DER VRIJHEID
Vermoordde 18-jarig]
meisje haar ouders?
Het j®cht van de bankier W. Overell
uit New-York lag op 15 Maart in
de haven van New Port De bankier en
Kijn vrouw waren alleen aan boord en
hun 17-jarige dochter 'Louise was met
haar „Boyfriend" naar het stadje MEN wist wel' dat 1,1 de lanSe rijen
Plannen voor Europese
Radio-omroep
PLASTIC-DRUKTECHNIEK BRENGT
En levensonderhoud voor de kunstenaar
MATIGE PRIJZEN
Een bekend geluid!
Wij luisteren naar
D. VAN EXTER
FEUILLETON
Van kust tot kust brengen honderden Amerikaanse couranten dagelijks
op hun frontpagina berichten over „het geval Overell". In de salons win
kels, clubs, scholen, ja tot in de slaapkamers toe wordt er over gediscus
sieerd of Louise en Bud veroordeeld zullen worden. En net als in de be-
ruefete Dreyfus-affaire spreekt leder persoonlijk het schuldig of onschul
dig uit en sinds Maart reeds houdt deze zaak de aandacht van alle Ame
rikanen gespannen.
Zeven weken reeds zitten de 21-jarige George (Bud) Gollum en de 18-
jarige Louise Overell in de beklaagdenbank en het proces zal nog wel
vijf tot zes weken duren.
N6W Port Harhnr CPOaatl «ronw j. I anfn'o O nunnrle nn 1» 4- -4.3
high school-ldds en collegegiris,
tot elkaar en de maatschappij
waarin zjj leven, op hun speciale
Amerikaanse manier dan. Nu is in
dit puriteinse land openlijk be
kend geworden, wat tot nu toe
een publiek geheim was.
MEN WIST WEL, MAAR
New Port Harbor gegaan, waar ze in
een cafetaria wat aten. Toen de jon'
gelui wilden betalen, klonk er uit de
richting van de haven een explosie
en toen ze naar de haven renden,
merkten ze, dat het jacht van Loui-
se's ouders in de lucht was gevlogen.
De bankier en zijn vrouw waren dood
en de oorzaken van de ramp schenen
onbekend.
Het onderzoek door de politie bracht
Voor Louise en Bud echter zeer be
zwarende dingen aan het licht. Het
bleek, dat de bankier en zijn vrouw
niet bij de explosie, doch ongeveer
een uur daarvoor reeds door moord om
het leven kwamen. De detectives stel
den verder vast, dat er haat tussen
de beide vrouwen bestond, die steeds
sterker werd sinds Louise haar boy
friend had leren kennen met wie zij,
tegen de uitdrukkelijke wens van
de ouders in, wilde trouwen. Verder
bleek nog, dat de rijke ouders hun
dochter vrij kort hielden met geld
maar dat haar erfenis ver over het
half millioen dollar bedroeg. Ten slot
te ontdekten springstoffenexperts, dat
het jacht door middel van dynamiet
tot zinken werd gebracht en dat de
tijdbom niet kon exploderen voor Bud
en Louise het schip verlieten.
BUD EN LOUISE ONT
KENNEN.
fPCCH ontkennen Bud en Louise, on-
1- der zeer bezwarende omstandighe
den gearresteerd, van begin af alle
schuld. Geen enkel ogenblik, noch tij
dens het vooronderzoek, noch tijdens
de behandeling van de zaak zijn ze
beiden terwijl ze elkaar sinds hun
arrestatie niet meer spraken van
hun bewering, dat ze onschuldig zijn
afgeweken. Louise ontvangt regelma
tig de kapster en manicure in haar
cel en Bud schijnt zich meer te inte
resseren voor de baseballverslagen
jn de couranten, dan in het verloop
van zijn proces. Dat Louise, omdat ze
op de dag der moord nog niet meer
derjarig was, niet ter dood veroor
deeld kan worden, is maar een zwak
ke verklaring voor deze eigenaardige
hunding, een mengeling van infantili
teit en raffinement, die zelfs de meest
gewiekste psychologen met stomheid
slaat. Of zij zijn totaal, maar dan ook
totaal onschuldig of het zijn door
trapte cynici, wie zelfs de meest over
tuigende corpus delicti zoals uitge
trokken haren der slachtoffers
hiets zeggen.
HET GAAT OM MEER.
TJIT zijn de feiten, maar er is een
speciale reden waarom deze zaak
de aandacht van alle Amerikanen ge
spannen houdt. De opmerking, dat dit
een principiële kwestie betreft ver
klaart dit nog maar gedeeltelik. Het
is natuurlijk zo, dat het in dit proces
hiet meer om de aangeklaagden gaat,
rnaar om de vraag of aanwijzing
alleen voldoende is om iemand
tot de electrische stoel of levenslange
gevangenisstraf te veroordelen. Voor
al in de V.S., waar alle juryleden het
„schuldig" moeten uitspreken, is de
Vraag op de spits gedreven.
Maar het gaat om meer. Dage
lijks zwermen er drie honderd re
porters rond de plaats waar dit
proces gevoerd wordt. Waarom?
Omdat hier een levensader van 't
Amerikaanse volk wordt geraakt.
Het gaat in dit proces om de
verhouding van jonge mensen,
auto's 's avonds op het strand en
langs de wegen Amerika's jeugd niet
allen wachtte op het opkomen van de
maan, men wist, dat de hotels (mo
tor-hotels) heus niet alleen uit de
grond rezen om aan de toenemende
vraag van het vreemdelingenverkeer
te voldoen en men wist ook wel, dat
de interesse van Amerika's studeren
de jeugd zich werkelijk niet alleen
tot de wetenschap beperkte.
Sinds jaren spraken de Amerikaan
se couranten, typerend voor hun tijd
en cultuur, min of meer toegevend
over „Necking" en „Petting", twee
onvertaalbare woorden, volkomen in
geburgerd en „netjes", die min of
meer intiemere betrekkingen tussen
jongens en meisjes aangeven.
Men wist dit alles, maar wilde het
niet weten en wilde het gevaar in deze
verhouding, voor de Amerikaanse
jeugd een soort sport, niet zien.
Vaders en moeders vonden bet heel
gewoon, dat zestienjarige jongens en
zeventienjarige meisjes er hele rissen
„dates" op na hielden en sloten de
ogen voor de mogelijkheid dat deze
avondlijke rendez-vous meer zouden
zijn dan onschuldige ontmoetingen.
De zaak Overell heeft reeds een
zeer duidelijk gevolg. Opvoeders, ge
leerden, vrouwenverenigingen en sport
clubs houden zich nu eindelijk!
bezig met de vraag, of het niet meer
dan tijd is om ook in Amerika, de
sexuele problemen nlfet de jeugd In
huiselijke kring te bespreken.
In duizenden Amerikaanse gezinnen
heeft de kinderlijke naïviteit en het
zonnig en onverantwoord optimisme
een behoorlijke- klap gekregen. Louise
en Bud zijn typisch voor de Ameri
kaanse jeugd van heden. Duizenden
vaders en moeders zien in, dat hun
zoons en dochters ook mannen en
vrouwen zijn. En voor de Amerikaan
se cultuurgeschiedenis kan dit ge
lukkig een nieuw hoofdstuk bete
kenen.
Te Londen zijn besprekingen ge
opend over een Europees radio-om
roepsysteem, dat geen nationale gren
zen kent. De plannen, die „technisch
volmaakt" genoemd worden, hebben
naar verluidt, de goedkeuring van het
merendeel der Europese regeringen.
Zij beogen een aantal zendstations,
verspreid over Europa, te verbinden,
er zouden dan twee a drie groepen
lange-golf zenders komen, die de be
zitters van goedkope toestellen in
staat stellen de uitzendingen op te
vangen.
Een snapshot tijdens de onderhandelingen in Washington; van links naar
rechts John Snyder, Amerika's minister van Financiën, het hoofd van de En
gelse delegatie Sir Wilfred Eady en de Engelse deskundige Sir Gordan Munro.
Puzzle 47.
Een Lettergreep-puzzle (opl.)
De 17 bedoelde woorden waren:
1. Nostalgie, 2. Eminent, 3. Geolo
gie, 4. Eruptie, 5. Episode, 6. Trimes
ter, 7. Révérence, 8. Iris, 9. Bedela
res, 10. Themistocles, 11. Garibaldi,
12. Bengalen, 13. Zonnewijzer, 14.
Evenement, 15. Nepotisme, 16. IJver-
zuchtig. 17. Invariabel (omschr. 11
was vrijheidsheld).
Uit de eerste letters is te vormen
het spreekwoord: Bezint eer 'gjj be
gint. Onder de talrijke Inzenders van
een goede oplossing is wederom om
de prijs geloot met het resultaat, dat
de prijs 5.ditmaal ten deel ge
vallen is aan de heer W. Wever, Sper
werstraat 21, Den Helder.
Gefeliciteerd. De prijs wordt toege
zonden.
En nu volgt onze nieuwe opgave.
Puzzle 48.
De deling der vieren.
In het volgende delingsdiagram
bestaan deler ~n quotiënt elk uit vijf
cijfers, di» alle tien verschillend zijn.
Bovendien zijn alle cijfers 4, die in de
gehele som voorkomen aangegeven.
Het is een opgaande deling.
xx xx x/x x4xxxxxx x/x x x4 x
x x x 4 x x
X X X X X X
x 4 x x x x
X X X X X X
x x x x x 4
x x 4 x x x
x x 4 x x x
Gevraagd wordt deze som geheel in
cijfers in te zenden. Onder de inzenders
van een goede oplossing wordt weer
een prijs van f 5.verloot.
Oplossingen (per briefkaart) tot en
Donderdag 28 Augustus aan de Re
dactie van uw blad.
Jjgl'ET alleen de maan heeft een
zicht, ook huizen kunnen oib
mensen gelijken. En men kan het ver
dwijnen van huizen als het overlijden
van mensen betreuren.
Nooit hadden wij vóór de oorlog ver
moed, dat het huis een zo pijnlijk on
derwerp zou worden als het tijdens
deze woningnood is. Vroeger had ieder
zijn huis; zij het nog zo beschei
den, hij woonde er en werd er gehecht
aan. De oude spreuken, die van hui
selijk geluk en huiselijke zorg gewagen,
zijn nauwelijks meer te begrijpen. Het
begrip „thuis" is voor velen een frase
geworden. En met het lichamelijk on
gerief, dat het bijeenhokken in een
voor bewoning ingerichte ruimte ver
oorzaakt, is er ook een wonde gesla
gen in het gemoedsleven, nu dat es
sentiële gevoel, dat vroeger de mens
aan zijn woning verbond, door de
volksverhuizing wordt uitgeroeid.
Niet iedere woning kan men als
een huis in de oude zin betitelen. De
huurkazernes en noodwoningen dra
gen geen persoonlijk karakter; de be-
glanzen van een woni"u~^ welke een
individu, een persoonlijkheid is; hetzij
het een grachtenhuis is, dat zich in
het water weerspiegelt, of een statig
kasteel, welks spits uitsteekt boven
de bossen, hetzij een boerenstulp in de
eenzame weiden of een plaggenhut op
de hei. Wie in een dergelijk huis is
geboren, blijft er levenslang heimwee
naar houden en verbindt de gedachte
er aan met de herinneringen aan ver
wanten en vrienden. Zijn thuis wacht
hem op achter die bekende gevel; dit
huis heeft een ziel, een eigen gemoed
en een eigen geschiedenis, die met de
wederwaardigheden der bewoners on
verbrekelijk is samengeweven.
Bij de verwoesting, welke de wereld
geteisterd heeft, zijn talloze huizen
als slachtoffer gevallen. En het is niet
uitsluitend de verdwenen woonruimte,
die men betreurt; het is ook het ver
lies van de bekende, vertrouwde
vriend, die het huis voor ons was. Die
gevel met het sprekende gelaat kijkt
ons niet meer aan; er is een lege plek
gekomen waar eens iets van het
mooiste wat het leven kan schenken
gebloeid heeft; de innigheid van het
huiselijk tezamenzrjn, waarvan die ge
vel het symbool was.
De beklagenswaardiger, die slechts
„onder dak zijn gebracht'kennen dit
gevoel niet en misschien lachen z\J
bitter om dat gezicht in de maan. Het
is een van de tekorten, waarmee deze
onbarmhartige tijd de maatschappij
kwelt, en het is van harte te hopen,
dat de wederopbouw eenmaal weer zo
ver zal vorderen, dat leder onzer een
blik van verstandhouding met „zrjn"
huls wisselen mag.
H. G. CANNEGIETER.
De tijden dat de beeldende kunst kon bloeien door de kunstmin en koop
vaardigheid van een betrekkelijk kleine groep welgestelde burgers die zonder
bezwaar vele honderden guldens voor een schilderij uit konden geven, zijn
voorbij. Onder de tegenwoordige levensomstandigheden waar men de van
overheidszijde gepredikte spaardeugd zelfs niet ernstig kan nemen, komt vrij
wel niemand er toe grote bedragen voor kunstwerken uit te geven.
De terugslag hiervan doet zich in de kunsthandel sterk gevoelen. Zo, dat het
voor de kunstenaars, de belangrijke niet uitgesloten, buitengewoon moeilijk
is geworden om behoorlijk in hun levensonderhoud tet voorzien.
Een en ander is oorzaak, dat zich een
stichting hee't gevormd onder de naam
.Beeldende kunst binnen ieders be
reik" die zich ten doel stelt door het
verveelvuldigen van kunstwerken deze
zodanig in prijs te doen dalen, dat ve
len zich niet langer het genot van een
kunstwerk in eigen bezit behoeven te
ontzeggen.
Men verkreeg hiervoor de medewer
king van kunstenaars van grote naam,
zoals Schuhmacher, John Radecker,
J Wiegers, Edgar Fernhout, Charles
Eyck, Kees Andrea, Nicolaas Wynberg
en Jan van Keulen, die aan de eerste
proefnemingen deelnamen. De resul
taten hiervan, werken dus van boven
genoemde kunstenaars, werden dezer
dagen in het Stedelijk Museum te Am
sterdam aan persvertegenwoordigers
vertoond. Ze zijn inderdaad zeer fraai
te noemen.
Het procédé, waarvan men zich be
dient, komt in principe overeen met de
Generaal Juan Peron, president van
Argentinië, heeft het Argentijnse volk
in een „radiopraatje" gewaarschuwd, dat
degenen die de besluiten van zijn re
gering „saboteren" krachtige repres
sieve maatregelen kunnen, verwachten.
Kwaadaardig belasteren van de
regering is de arbeidsbeweging „sabo
teren, aldus Peron. „Profiteren, spe
culeren en elke andere vorm van „des
tructieve oppositie zullen niet langer
worden getolereerd".
vroeger veelvuldig toegepaste steen
druk. Op een doorzichtig plastic pre
paraat worden *s oorspronkelijke te
keningen gemaakt. Later worden onder
voortdurende controle van de kunste
naars de door hen gekozen kleuren
aangebracht en het gehele werkstuk
wordt tenslotte door een pers afge
drukt. Nadat de kunstenaar zich over
tuigd heeft, dat het geheel overeen
komstig zijn bedoelingen is, tekent hij
het als een authentiek werk van zijn
hand.
Van ieder werk zullen te zijner tijd
750 exemplaren worden vervaardigd,
die in het najaar in ongeveer 40 steden
van ons land gelijktijdig zullen worden
tentoongesteld. Hierdoor wil men aller
eerst de monopoliepositie voor artistie
ke manifestaties van de grote steden
in het Westen van ons land breken en
tegemoetkomen aan de belangstelling
voor beeldende kunst, die In de pro
vincie bestaat.
De prijzen der kunstwerken zullen
naar gelang van de belangrijkheid der
kunstenaar variëren van vijftien tot
vijf en veertig gulden. Alleen op de
tentoonstellingen bestoet gelegenheid
tot kopen. De exemplaren, die na af
loop over zijn, worden vernietigd, zo
dat men niet behoeft te vrezen, dat
men het werk van zijn keuze waar
men ook komt zal aantreffen. Behalve
dat men dus hierdoor hoopt de mate-
HILVERSUM I, 301 m. geeft Nieuws
om 8, 1, 7,30 en 10.30 uur. KRO: 8.30
Hoogmis. NCRV: 10.00 Xerkdienst
verzorgd door het IKOR. 11,30 Wer
ken van Bach. KRO: 12.15 In 't
riële zorgen van de kunstenaar» te ver- Boeckhuys. 12,30 Vaudeville orkest,
lichten, verwacht men tevens de smaak
en kunstzin van ons volk op een hoger
niveau te brengen, zodat de behoefte 14.00 Lichte pianoklanken. 4.30 Zie-
aan werkelijk fraaie wandversiering kenlof. NCRV: 5.00 Kerkdienst.
1.15 Welk boek? 1,40 Apologie.
2.30 Radio-Philharmoniseh Orkest.
groter zal worden.
Cooyrijzht RJDJP
IS
gefabriceerd
NAAR HET ENGELS
VAN BERTA RUCK
DOOR: J. JOR1SSEN
6a
De hele tijd, terwijl zij een gezellig
gesprek samen houden over werkelijk
interessante dingen niet over liefde
en onzin komt toch hun geweten
hun plagen, of zijn zij zelfbewust en
herhalen bij zichzelf:
„Ik mocht eens verliefd worden".
„Jij mocht eens verliefd worden".
„Zij mocht eens denken, dat ik ver
liefd werd".
„Hij mocht eens denken, dat ik
hoopte, dat hij verliefd zou worden".
„We mochten beide eens verliefd
worden".
„Jullie mochten ons eens plagen
gaan en zeggen, dat wij verliefd zijn"
„Zij mochten eens zeggen, dat wij
werkelijk geëngageerd zijn".
Dit alles blijft ons, meneer Waters
en mij bespaard.
Het gevoel, dat als een stenen muur
zich altijd plaatst tussen een jonge
man en een meisje, ken ik goed ge
noeg; ik heb het zelf gevoeld tussen
Sydney en mij lang voordat ik wist
dat hij mij bewonderde.
En die muur wel, het is niet,
omdat hij nooit opgetrokken is gewor
den, of afgebroken, maar hij staat
niet tussen ons in, want we zitten er
boven op en kunnen des te veiliger
praten, omdat we de muur samen be
klommen hebben.
Ik nam dus met groot genoegen de
uitnodiging van mevrouw Waters aan,
en toen zij verder zei:
„Billy zal wel niet eerder dan veer
tien dagen na ons er heen kunnei) ko
men, vrees ik. Wil je dus liever zo
lang weer naar je vriendin in Londen
toegaan en wat later bij ons komen,
of we zouden dat het prettigst vin
den zou je met Blanche en Theo
er. mij er vast vooruit heen willen
gaan?" antwoordde ik dadelijk:
„Ik wou het liefst met u en de
meisjes vooruit gaan".
„Dat is goed", zei de moeder van
de Baas. ..Dan schrijf ik meteen aan
juffrouw Roberts, dat zij een tweede
slaapkamer in mijn huisje voor jou
in orde brengt".
„En ik zal schrijven aan Cicely
Harradine. zo heet het meisje, waar
ik mee samenwoon, zei ik. „En ik
mocht eigenlijk van de week wel een
keertje er heen gaan om eens te kij
ken, hoe zij het maakt en nog om een
en ander mee te nemen".
„Ga dan Zaterdag", stelde de moe
der van de Baas voor. „Dan kan Bil
ly je er met de au^o heen brengen.
Dat zal hij natuurlijk gezellig vinden
Zij heeft altijd allerlei van die plan
netjes, omdat zij in de mening ver
keert, dat haar zoon steeds uitkijkt
naar een kansje, om alleen met mij
te zijn.
Natuurlijk is de vergissing niet 7.0
groot, als zij een week geleden ge
weest zou zijn.
Het „dat is prachtig" van de Baas
toen hij hoorde, dat ik de zomerva-
cantie met hen dacht doro te brengen
in dat plaatsje in Anglesey met de
wonderlijke naam, klonk even oprecht,
geloof ik, als Theo's: „Fijn! Het zal
tweemaal zo heerlijk zijn dan anders
nu we Nancy alles kunnen laten zien!"
Hij scheen evenmin het land te heb
ben. toen mevrouw Waters het plan
cpperde, dat hij mij met de auto naar
de stad zou brengen.
„Dat is een uitstekend idee", zei hij
opgewekt. „Als we eens een beetje tij
dig gingen en een matinée bijwoon
den? Je bent nog nooit met me naar
de comedie geweest, Nancy en we
hadden het er laatst al over".
„Ja", zei ik, terwijl ik aan ons lun
chen in het „Carlton" dacht, bij welke
gelegenheid wij het er over gehad
hadden.
„Zou je er lust in heben?"
„Ja, dat zou ik ook denken! Ik ben
in geen eeuw naar de comedie ge
weest!
„Zou je graag gaan?"
„Het is mij hetzelfde".
„Nu, dan telefoneer ik meteen even
om plaatsen".
7.00 Gewijde muziek. KRO: 7.45 De
komende Europese kampioenschappen.
8.15 Amerikaanse volksmuziek.
8.25 Lichte orgelbespeling. 8.35 De
bruid van de pistoole-man. 9.35 De
Zilvervloot. 10.50 Brahms-Mozart-
programma.
HILVERSUM n, 415 m. geeft Nieuws
om 8, 1, 6, 8 en 11 uur. VARA: 8.30
Voor de tuin. 9.15 Aan de start.
9.30 Men vraagt en wij draaien. 10.15
Zondagmorgenmelodieën. 10.45 In
de tuin der poëzie. 11.00 Radio-ko
perkwartet. AVRO: 12.03 Muziek
korps uit Den Bosch. 12.30 De Zon
dagclub. 12.40 Jeugdensemble.
1.15 Aeolian-Sextet. 2.00 Larghetto
van Handel. 2.05 Boekenhalfuur.
2.30 Kurhausconcert. 4,30 Reportage-
dienst. VARA: 5.00 Stem des Volks.
5.20 Muziekvereniging Excelsior uit
Middelburg. 5.40 Franse chansons.
6.15 Sport. VPRO: 6.30 De jeugd
en de kerk. 7.00 Kerkdienst.
AVRO: 8.15 Vacantie-programma.
9 35 De Blauwe Smaragd. 10.00 Om
roep-Kamerorkest. 11.15 Skymasters
11.45 Kilima-Hawaiïans.
MAANDAG 25 AUGUSTUS
HILVERSUM I, 301 m. geeft Nieuws
om 7, 8, 1, 7, 8 en 10.30 uur. NCRV:
7.30 Werken van Mozart. 8.15 Ge
wijde muziek. 9.00 Viool-variaties.
9.15 Voor jonge zieken. 9,30 Vrolijk
Toen hij daarop door de telefoon,
d', k
besprak, schrikte ik bijna van zijn nn vi «wrgemuensi.
veranderde stem. Toch placht dat tor" Klavierc°ncert- *U5 Van
te, scherpe Hallo! mij bekend genoeg ^ruvers. - 12.00 Staf-
te zijn - het was in die tijd de enigf ™uzlek' 115 Orgelconcert. - 2.00
zijn het was in die tijd de enige I 8
toon van zijn stem, die ik kende. JOnge moeders- 3
Terwijl wij de lange file langs re
den, die bij de toegang tot de gaande
rij van de „Royalty" wachtte, keek ik
00 Licht klas
siek concert. 4.00 Bijbellezing.
4.45 Utrechts Strijkkwartet. 6.00
Piano-duo. 7.15 Onder de leeslamp.
achteloos naar al die mensen, die daar -Goede ,wyn behoeft een krans"
misschien al een uur gestaan hadden, ,n Metr°P°le-°rkest. 8.45 OrgeL
om een shillingsplaatsje te verove-1 Studeren en Student zijn.
ren; de mensen, waartoe ik ook nog 9 30 Rad'° Philharmonisch Orkest.
1 111 ATI T i/iké» Ji_i
zo kort geleden behoord had.
Ik dacht daar juist over na. toen ik
opeens drie aardige maar goedkope
hoedjes zag opduiken en daaronder
11.30
11.00 Lichte avondklanken.
Vocaal allerlei.
HILVERSUM H, 415 m„ geeft Nieuws
om 7, 8. 1, 6, 8 en 11 uur. VARA:
drie meisjesgezichten, die vrolijk tot Muziek bij het ontbijt. gj
ons opkeken, ten teken, dat zij ons
herkend hadden.
Zij knikten en glimlachten; en ik
kon nog juist even tegen hen wuiven
vanuit de auto.
Kennissen van je?" vroeg mijn
chef, terwijl hij omkeek en zijn hoed I goletto van Verdi. 2.55 Chinese
«00
Strijkkwartet. 9.35 Symphonie.
VPRO: 10.00 Morgenwijding.VARA:
1G.20 De Regenboog. 11.00 „Kaas
11.15 Viool en piano. 12.00 Vincen-
tino-ensemble. 12,38 Joh. Jong.
1.20 Jan Vogel en orkest. 2.00 Ri-
afnam.
,Ja. Herkende je hen niet?'
ieÜf en' 3 ^oor de kleuters
4.30 Joseph Haydn (voor de jeugd)
Neen, waarom zou ik hen kennen?" 5.00 Wat doen we in de vacantie? I
„Omdat je hen iedere dag ziet", zei 6.15 Malando en zijn orkest 700
ik lachend. „Het waren juffrouw Ro- Jiddische muziek. 7.25 De vin»
bmson. juffrouw Holt en juffrouw de pap. 8.15 Residentie-orkest"
Smith".
Wordt vervolgd. I 0.15 G. G.-Cabaret.