i
er Vrouwen 1
VAL DA
JIMMY BROWN AL AUTORENNER
GESLAAGD.
In de greep van de woestijn
Hersengymnastiek
P,Jjoprogramma voor dit week-end
Pa
rijs ontwierp practische en tevens
elegante skicostuums
Het land onzer jeugd
DANK ZIJ
HILVERSUM
GRIEP?
op weg naar
Neem een doos echte
s Tl LL.es
ZATERDAG 10 JAJfTTARÏ 1952.
48. Op de grote tribune en langs het
circuit was er eigenlijk niemand die
enige aandacht wijdde aan de eenza
me Meteoor, die ver achter de andere
racewagens voortijlde. Er had zich na
melijk dadelijk een verwoede strijd
ontketend tussen de vijf Betha Pari-
sia's en de rest van het veld. Voorop
ging de Serrari van Luigi Rinaldini,
die uit eerste positie was gestart en
die vast besloten was zijn huid zo duur
mogelijk te verkopen. Luigi Rinaldini
die een bekwaam coureur was, wist
heel goed dat zijn Serrari, hoe snel
ook, niet tegen de bliksemsnelle Be-
tha's was opgewassen en zeker niet
tegen die van signor Armando, die nu
al vier jaar achter elkaar wereldkam
pioen was geworden, maar hij was een
dier coureurs, die nooit de moed op
gaven en die zich nimmer gewonnen
gaven, voordat aan een nederlaag niet
meer te ontkomen viel. Toen Luigi Ri
naldini met zijn Serrari voor de eer
ste maal langs de grote tribune jak
kerde, zag meneer Giebel, dat hij een
voorsprong had van ongeveer 200 m.
op de Moombeam van de Engelsman
Dick Ravitt, maar veel belangstelling
toonde meneer Giebel hiervoor niet.
Hij rekte zich zo ver mogelijk uit om
te kunnen ontwaren of Jimmy er nog
niet aankwam. Daar schoten zij voor
bij, de Serrari's, de Raverati's, de
Unions en de Betha's. In één oogopslag
zag hij dat de hemelsblauwe Betha van
Armando na een ronde al op de vijfde
plaats lag. Meneer Giebel tuurde over
het lange rechte eind van het circuit.
Het ene racemonster na het andere
was hem voorbij geflitst, maar van
Jimmy's Meteoor viel nog geen glimp
te ontwaren
■9ÊBÊÊ8ÊË
j^EER nooit weerom, zie naar uw
jeugd niet om". Het is een dicht
regel van Hendrik Marsman, maar het
is een leefregel voor de mens, die zich
zelf teleurstellingen wil besparen.
Want ach, wij zijn, hoe verstandig
misschien, toch zo bitter weinig wijs.
Wjj geloven, met het volwassenste ge
zicht, steevast in kinderlijke illusies.
Zet de radio eens aan en luister, luk
raak, als bij een muzikale grabbelton,
naar de liedjes (op zijn Hollands ge
zegd: songs) die er ingaan als koek
bij het grote publiek. Het zijn bijna al
tijd variaties op: Weet je nog wel van
toen? met dierbaarheden als bankjes
in plantsoenen en bootjes op een plas.
Worden de ogen van menig diamanten
bruidspaar niet nat bij het loutere ho
ren van „Kom Karlieneke!" en:
„'s Nachts na het bal"?
Alles heimwee naar dat land van de
jeugd, dat er niet meer is en er eigen
lijk nooit geweest is, want de bril die
wij droegen had rooskleurige glazen.
En toch wie zou het kunnen laten?
Toen twee van onze oud-klasgenoten
elkaar na jaren tegen het lijf liepen
hieven zij een gejuich aan dat zij in
de tijd van hun scholierschap uiterst
mal gevonden zouden hebben. En
maakten spontaan een afspraak van
uitnodigingen in het wilde op de meest
uitgebreide schaal, om al die lui op de
klassieke datum van de schoolstichting
te ontmoeten.
Wy vlogen er, zij het niet voltallig,
prompt in en zaten elkaar, na een aan
tal jaren dat nu eerst begon te wegen,
met vermaakte en verbaasde ogen aan
te staren. Hoe was het ter wereld mo
gelijk? De jongen, die onder de Duitse
les de vlechten van ondergetekende
in de inktpot placht te dopen, bleek
geconsolideerd tot een heer met staand
boord en embonpoint. Zijn buurman
van weleer weet je nog hoe hij
nooit één fatsoenlijk opstel kon ma
ken?, maar hij is nog altyd een baas
in natuurkunde was naar het zeg
gen iets dunner behaard, maar even
phlegmatiek gebleven.
Maar wie had ooit de uit haar kracht
gegroeide jongedame met vlechten tot
haar middel herkend in de gesoigneer
de verschijning met een dartel be-
piekt hoedje op haar grijzende per
manent? De zeer slanke, zeer bijde-
hande buurvrouw bleek een gezellige
ronde moeke van ettelijke spruiten te
Zijn geworden, maar Annie, de beauté
van weleer was och wisten jullie dat
niet?, akelig terecht gekomen, heel
akelig, en Kees was dood, en Jo inva
lide. en Car'a, die destijds als wees bij
een oom en tante woonde, was nog al
tijd. stel je voor, nóg Sltijd bij dezelf
de oude mensen in buis
Het was aardig en vermakelijk, en
ook een beetje wrang. Want dat land
onzer jeugd, het week steeds verder
terug, hoe meer herinneringen wij op
haalden, en hee radder wij door elkaar
praatten. Het was nu werkelijk een
verloren paradijs geworden, het slot
van Doornroosje, de scherpgerankte
dorens van teleurstellingen, zorgen, le
venservaringen, hielden de deur voor
Ons gesloten.
MAAR wie geeft gauw een illusie op?
De bond van oud-leerlingen vierde
die avond feest, in hetzelfde zaaltje
waar wij destijds bijeenkwamen.
Weet je nog dat jy toen de hoofdrol
had en Willy, hoe-heet-ze-ook-weer de
Einzug der Gaste auf der Wartburg
speelde in de pauze met de muziek
leraar? Ja, die leeft nog, met pensioen
natuurlijk, maar nog even mager en
beweeglijk. Tjonge, wat hebben we
die man dwars gezeten, wy waren toch
een mooi stelletje indertyd met die pa
raplu vol snippers boven de deur.
Wacht even. op die feestavond moeten
wy gaan kyken, een paar van die oude
knapen zyb er nog en misschien lui
Van onze lichting.
Dat zeiden wij, maar wy dachten
Bekend» schriftelijk» cursus
(Advertentie, Ing. Med.J
iets heel anders, en plof! zuchtte het
kaartenhuis onzer dromen ineen, toen
wy het zaaltje binnenstapten. Wat wa
ren die brilleglazen weleer hoogrose
geweest.
Hadden wy met onze zestienjarige
ogen dit pijpenlaadje heus een féést-
zaal gevonden? Hadden wy op dat
wrakke toneeltje met die turfkleurige
gordynen wezenlijk Gerrit Witse tot
leven zien komen, compleet met va
dermoorders en lange lijzen en een
écht schellekoord? Cetera desunt
het vervolg ontbreekt, stond er onder
in de Camera Obscura.
Inderdaad: het vervolg ontbreekt.
Het jeugdland zweeft ergens los in de
ruimte. Laat het zweven en tracht het
niet te bereiken, want dan wijkt het
steeds verder terug. Dit feestzaaltje
met zijn wrakke inventaris, alle dode
dingen hebben iets eeuwigs, maar de
levende, zorgeloze jonge mensen van
toen zijn nu al onvindbaar....
Ik hardde het niet langer dan tot de
pauze, en was blij toen ik weer buiten
liep onder de sterren, terzijde van de
stille Hofvijver, waarlangs eenmaal
Aleid van Poelgeest en Johan de Witi j
gewandeld hadden. Kijk daar: hoe sta- j
tig en toch ingetogen stond het Mau-
ritshuis met al zijn ramen verlicht in
het donkere water gespiegeld.
Verlicht? Maar dat was waar ook:
na de restauratie was het museum by
tijden ook 's avonds geopend. Hoe zou
een mens met een vreemd heimwee in
het hart dat bordes en die deur kunnen
voorbij lopen?
Ik kwam binnen als in het huis van
een oud vriend en bij het bestijgen
van de trap viel dat dwaze heimwee
van mij af. Kijk, zeiden de schilderij
en, vertrouwde bekenden uit mijn
jonge jaren: treur niet om. wat onbe
reikbaar voorbij is, maar geef acht op
de winst. Weet je nog hoe je ons zag
met jonge onervaren ogen, als mooie
plaatjes op reusachtige schaal, kijk
spul zonder meer, uiterlijk blinkend
vertoon? Maar zie nu het verfynde
gebaar van de ontledershand, als enig
juist centraal punt bij de Anatomische
Les. De zwierige, fraaie compositie van
de Driekoningenavond, de peinzende
klaarheid van het meisjeskopje met de
blauwe hoofddoek. Het pure, ver
droomde middaglicht van dat eeuwig
ogenblik, gevangen in het Gezicht van
Delft. En ach, dat volmaakt pronkju
weel tegen die witte wand die toch
geen wit is: Het Puttertje.
Is het bewust genieten van dit on
verwoestbaar schoon geen groter winst
dan het verlies van wat jonge onbe
zorgdheid? Alle dingen hebben hun
bestemde tijd.
SASKIA.
Enige weken geleden hadden
we het er over, hoe Manhattan
aan haar naam gekomen was. Zo
zyn er aan de andere kant van de
Atlantische Oceaan nog vele
plaatsen, die op een büzondere
manier aan hun naam gekomen
zyn. Eén daarvan is b.v. Montevi
deo, de hoofdstad van Uruguay.
Toen n.1. de bekende Portugese
zeevaarder Magelhées in 1520 op
een trip was naar de Molukken,
(een trip, die zou uitlopen op
een reis om de wereld, waarvan
by zelf niet het einde heeft be
leefd), kwam hij ook by de kust
van Uruguay terecht. Bij het ont
waren van land riep de uitkijk
naar beneden: „Monte vid'eu" (ik
zie een berg).
Thans de beurt aan U:
1 Wat is de doelstelling van het
Prins Bernhardfonds?
2 Wat {s het verschil tussen
„dokter" en „doctor"?
3 Hoeveel maal komt het cijfer
1 op een zilverbon van ƒ1. I.—
voor?
4 Wat vieegt zwaarder: 1 pond
appelen of 1 pond lood?
5 Wat is een kynoloog?
8 Welke maand wordt bedoeld
met „Wijnmaand"?
1 Hoe luidt het vervolg van
't weerkundig gezegde: „Maakt
de spin in 't net een scheur,
8 Is een modderkruiper een
reptiel of een vis?
9 Op welke Zondag valt Moe
derdag?
10 In welk land gebruikt men
de „sol" als muntstuk?
Voor de antwoorden zie men ons
blad van Dinsdag.
f Pil. Pam en l'nin in Zwitserland^
47. Langzaam maar zeker volgden
Pim, Pam en Pom samen met Ina de
sporen van Paul. „Nu ik moet zeggen,
dat hij durft", riep Pim. „Moet je eens
zien hoe we al zyn gestegen". „Ik kan
wel merken dat jullie hier thuis zijn
zei Pom weer tegen Ina, die angstig
om zich heen keek. „We mogen hier
eigenlijk niet van vader", zei ze weer.
„Ja maar waarom dan niet!" vroeg Pim
een beetje ongeduldig, maar plotseling
werd zijn aandacht afgeleid. Ze waren
weer een hoek omgeslagen en P m kon
duidelijk de voetsporen van Paultje
zien. Maar waarom bleef hij dan in
eens zo stokstyf staan? Pim zag dat d»
voetstappen van Paul plotseling 0p.
hielden en toen hy voorzichtig naar
voren liep, bemerkte hy, dat hy aan da
rand van een afgrond stond. „Lievt
help! Pom, Pam, kom eens gauw hier!"
Op het geluid van Pim's angstige stem
snelden zyn broertjes naderbij om dan
ongelovig in de diepte te staren, ter-
wyi Ina geluidloos tegen de rotswand
stond te snikken. „PaulPaul heeft
een ongeluk gehad", stotterde Pim.
„Hij is hier van de rotswand naar be-
neden gevallen".
ZONDAG 20 JANUARI
HILVERSUM I. 402 m.: 8.00 VARA.
12.00 AVRO. 17.00 VARA. 18.30 VPRO,
19.00 IKOR, 20.00—24.00 AVRO. 8.00
Nieuws en weerberichten. 8.18 Gram.-
muziek. 8.35 Voor het platteland. 8.45
Orgelspel. 9.02 Sportmededelingen. 9.05
Gram.muziek. 9.45 „Geestelijk leven", cau
serie. 10.00 Volksliederen. 10.15 Met en
zonder omslag. 10.45- Gevarieerde muziek.
11.15 Cabaret. 12.00 Disco-cause ie. 12.40
Voor de jeugd. 12.50 Orgelspel. 13.00
„Het is geen man, die niet skiën
kan," vinden de Noren en zij kunnen
dat gemakkelijk zeggen met hun lan
ge winters en rykdom aan besneeuw
de berghellingen. In Nederland be
perken we ons maar tot de schaats
sport. tenminste als Koning Winter
de schaatsliefhebbers gunstig ge
zind is. Vele jaren achtereen blijven
de gladde yzers soms op zolder en 't
behoeft daarom niet te verwonderen,
dat het aantal Nederlanders, dat in
de Kerstvacantie de buitenlandse
wintersportcentra opzoekt om zich
aan de edele skisport te wijden zien
derogen toeneemt. Ongeveer dertig
jaar geleden werd het skiën alleen
nog maar beoefend door enkele be
voorrechten, maar het is opvallend
hoe men de laatste jaren mensen van
allerlei rang of stand kan aantref
fen op de witte velden van Zwitser
land, Oostenrijk, Italië en Scandina
vië. Deze toegenomen belangstelling
voor de wintersport heeft ook de
Parijse couture aangegrepen. Zij
spant zich in om de skikleding, die
toch aan zekere voorwaarden moet
voldoen om de sport te kunnen u;t-
or'-pen, niet in strijd te doen zijn
met de elegance, waaraan de Parijse
huizee hun vermaardheid hebben te
danken. Ook de grote couturiers zelf
besteden alle zorg aan de modellen.
De eerste foto toont de schepping
„Givre", bestaande uit een pantalon
van marineblauw kamgaren, die de
bovenkant van de schoenen strak
omsluit en daardoor een volkomen
waterdichtheid garandeert. Het huls
„Bucol" ontwierp de blouse, welke
gemaakt Is van witte cracknyl met
een kraag en een zakklepje van ma
rineblauw. De pet, die van hetzelfde
materiaal als de blouss is vervaar
digd, heeft oorkleppen, welke op
practische wijze strak gehouden wor
den door samengestrikte bandjes.
Andere Ledoux ontwierp voorts de
op de tweede foto staande sportcom-
binaties. Links een marinejasje van
witte wol met grote zwarte ruiten.
De vier grote zakken geven een aar
dig effect aan het geheel De panta
lon is van zwarte wollen stof. Rechts
een dito pantalon met wit wollen
vest, waarop sterk contrasterende
s'r^nen van zwart velours.
12)
Reeds kreeg de hemel zyn brandend
diepblauwe gloed en toen ze zich een
laatste maal omkeerde, was het als
wenkten de wuivende palmen haar te
rug te keren.
„Idioot!" Mara beet zich op haar
lip en wendde zich vastberaden om.
Maar ze kon die onverklaarbare koude
vrees die haar hart raakte, niet geheel
uit haar gedachten bannen. Een uur
later reden ze door een klein dorpje,
dat slechts uit een verzameling van uit
klei gebakken hutten en een haveloze
moskee bestond. Mara keek vol be
langstelling naar de vrouwen in zwar
te gewaden, waarvan sommige water
kruiken op haar hoofd balanceerden
en naar de troepen naakte bruine kin
deren, magere kippen en geiten, die
allemaal door elkaar liepen. Dit was
het laatste dorp dat ze zouden passe
ren, had juffrouw Frask gezegd; van
hieruit was er slechts de eenzaamheid
van de woestijn tot ze by de verboden
door
MARJORIE VERNON
stad kwamen. Voortaan zouden ze de
blauwgeklede fallahin niet meer in de
velden zien werken, of uitnodigende
sinaasappel- en vijgeboomgaarden
voorbijrijden; niet meer door een in
heemse stad rijden en het roepen van
de muezzin van zyn minaret af of de
schrille kreten van de waterdragers
heren; zelfs de struiken van de tama
risk zouden verdwijnen en slechts het
geelgouden zand en de diepblauwe
hemelkoepel zouden overblyven.
Ze waren nog verscheidene dagrei
zen van hün doel verwijderd. Dat
dacht juffrouw Frask tenminste, want
ze kon de juiste plaats slechts by be
nadering bepalen. Maar dat kon Mara
niet schelen; ieder uur van deze war
me Oosterse dagen was kostbaar en
ze had de tyd wel willen vasthouden.
Ze kon maar niet genoeg krijgen van
de golvende duinen en de wolkenloze
hemel er boven.
En toen kwam de dag waarop juf
frouw Frask verwachtte dat ze de ge
heimzinnige stad zouden bereiken. Ze
reisden nu sneller en rustten slechts
kort. Ze waren myien van de gewone
karavaanroute verwijderd en hadden
in twee dagen geen levend wezen ge
zien, maar de schryfster had een ruwe
schets, die van haar broer afkomstig
was. Hamed, de gids, beweerde van
de stad die ze zochten, te hebben ge
hoord en wel enig idee van de ligging
te hebben.
En toen ze laat in de middag de top
van een heuvel bereikten, slaakte Ha
med een kreet en wees opgewonden
in zuideiyke richting.
Een ogenblik lang konden de Engel
sen niets byzonders onderscheiden,
maar toen ze hun hand ter beschut
ting tegen het zonlicht boven hun ogen
hielden, konden ze heel in de verte een
hiaat in de golvende duinen zien; en
daar onderscheidden ze vaag muren
van dezelfde geelkleurige tint als de
woestijn en daarboven uit de slanke
torenspitsen van minaretten eh de koe
le kronen van palmen. Het leek een
luchtspiegeling die daar lag te trillen
in de hitte. Maar toch waren ze er ze
ker van dat ze hun doel hadden be
reikt.
ardt's Grieppoede». Doos 47 ct.
59. Met een forse ruk slingerde hy
het anker naar beneden en dat haakte
precies om de ladder van de brand
weerauto, zodat het luchtschip nu in
razende vaart meegesleurd werd.
„Dat zal je berouwen!" schreeuwde
Trol de Trooster woedend naar boven.
„Denk maar niet, dat je die steen ooit
terugziet!" Hij haalde zyn mes te
voorschijn en slingerde dat met een
woedend gebaar in de richting van de
drie mannen, die over de rand van de
gondel leunden. Maar of het nu kwam
door het slingeren van de brandweer
auto.- of het schommelen van het
luchtschip, het mes vloog over de
hoofden van Kappie en dé postbode
heen en boorde zich diep in de ballon
van het luchtschip, dat met een sissend
geluid leegliep.
„Daar gaan we! We vergaan!'
chreeuwdo de Maat angstig, toen het
luchtschip met een plof naar beneden
vieL Maar gelukkig kwam het precies
boven op de brandweerauto terecht
Ik ewi?eeenr °ng"lukTken «ebeurden
Kappie hem stevig vast
Nieuws. 13.05 Mededelingen of gram..
muziek. 13.10 New York calling. 13.15
Theater-Orkest. 13.50 „Even afrekenen,
herent". 14.00 Gram.muziek. 14.05 Boek-
bespreking 14.30 „L'Ivrogne corrigé",
opera. 15.30 Gram.muziek. 15.45 Toneel-
beschouwing. 16.00 Discogram. 16.30
Sportrevue. 17.00 Amusementsmuziek.
17.25 „Monus, de man van de Maan",
hoorspel voor de jeugd. 17.45 Pianospel.
17.55 Sportjournaal. 18.15 Nieuws en sport»
uitslagen. 18.30 Korte Ned. Herv, kerk
dienst. 19.00 Voor de Jeugd. 19.35 Voor
dracht. 20.00 Nieuws. 20.05 Amusements
muziek. 20.30 Avro-allerlei. 20.35 „De
familie Malinden", hoorspel. 21.15 Gram.
muziek. 21.40 Hersengymnastiek. 22.05
Radio Philharmonisch Orkest. 23.00
Nieuws. 23.15 Weekoverzicht. 23.25—24.00
Gram.muziek.
HILVERSUM n. 298 m.: 8.00 KRO,
9.30 NCRV, 10.00 IKOR. 12.00 NCRV,
12.15 KRO, 17.00 NCRV, 19.45—24.00 KRO.
8.00 Nieuws en weerberichten. 8.15
Gram.muziek. 8.25 Hoogmis. 9.30 Nieuws
en waterstanden. 9.45 Gram.muziek. 10.00
„De open deur". 10.30 Doopgezinde Kerk
dienst. 12.00 Gewijde muziek. 12.15 Apo
logie. 12.35 Gram.muziek. 12.40 Lichts
muziek. 12.55 Zonnewijzer. 13.00 Nieuws,
weerberichten en katholiek nieuws. 13.10
Lunchconcert. 13.35 „Uit het Boek der
Boeken". 13.50 Brabants Orkest. Orato
riumvereniging en solisten. 14.35 „Realis
me en abstractie in de kerkelijke kunst",
causerie. 14.50 Vocaal kwartet, sopraan en
tenor. 15.15 Gitaarspel. 15.30 Cembalo
gezelschap en solist. 16.00 Gram.muziek.
16.10 „Katholiek Thuisfront overall". 16.15
Sport. 16.30 Vespers. 17.00 Gereformeerde
kerkdienst. 18.30 Omroeporkest en solist.
19.00 Gram.muziek. 19.15 „Zeven stem
men uit het Nieuwe Testament", cau
serie. 19.30 Nieuws, sportuitslagen en
weerberichten. 19.45 Reportage. 19.52
Boekbespreking. 20.05 De gewone man
zegt er 't zijne van. 20.12 Gevarieerd pro
gramma. 22.45 Avondgebed en Liturgisch#
kalender. 23.00 Nieuws. 23.1524.00 Gra-
mofoonmuziek.
MAANDAG 21 JANUARI
HILVERSUM I. 402 m.: 7.00 VARA.
10.00 VPRO. 10.20—24.00 VARA - 7.00
I Nieuws. 7.15 Ochtendgymnastiek. 7.30
Zenderslultlng 9.00 Nieuws en weer
berichten. 9.12 Gram.muziek. (9.39—9.35
Waterstanden.) 9.50 Voor de huisvrouw.
10.00 „Voor de oude dag", causerie. 10.05
Morgenwijding. 10.20 Voor de kleuters.
i0.4U Voor de zieken. 11.35 Gram.muziek.
12.00 Idem. 12.15 Dansmuziek 12.30 Land
en Tuinbouwmededelingen. 12.33 Voor het
platteland. 12.38 Dansmuziek. 13.00 Nieuws.
13.15 Voor de Middenstand. 13.20 Accor
deonorkest en solist. 13.50 Gram.muziek.
14.00 Voor de vrouw. 14.15 Kamermuziek.
14.45 „Toen 't kermis was in Hmdle",
hoorspel. 15.50 Gram.muziek. 16.00 Voor
de jeugd. 16.30 Zendersluiting. 1800
Nieuws. 18.15 Militair commentaar. 18.25
Vara-varia 18.30 Orgel en zang. 18.30
Regeringsuitzending: Prof. Dr. C. C. Berg:
„Indonesië en de Phtlippljnen". 19.00 Par
lementair overzicht. 19.15 Pianorecital.
19.45 Regeringsuitzending: Ir. C. Rietse-
ma: „Rassenlijst tuinbouwgewassen".
20.00 Nieuws. 20.05 Actualiteiten. 20.15
Koninklijke Militaire Kapel. 20.45 Geva
rieerd programma. 21.45 „De weg naar
vrijheid", lezing 22.00 Radio Philharmo
nisch orkest. 23.00 Nieuws. 23.15 Socia
listisch nieuws in Esperanto. 23.20 Dans
muziek. 23.45—24.00 Gram.muziek.
HILVERSUM II. 298 m.: 7.00—24.00
NCRV. 7.00 Nieuws. 7.10 Sportuitsla
gen. 7.15 Een woord voor de dag. 7.30
Zendersluiting. 9.00 Nieuws en weerbe
richten. 9.10 Voor de zieken. 9.30 Familie-
competitie. 10.05 Orgelspel. 10.30 Morgen
dienst. 11.00 Pianorecital. 11.25 Geva
rieerde muziek. 12.15 Gram.muziek. 12.25
Voor boer en tuinder. 12.30 Land- en Tuin
bouwmededelingen. 12.33 Orgelconcert
12.59 Klokgelui. 13.00 Nieuws. 13.15 Vo
caal dubbelkwartet. 13.45 Gram.muziek.
14.00 Schoolradio. 14.35 Gram.muziek.
14.45 Voor de vrouw. 15.15 Gram.muziek.
15.25 Harp en fluit. 16.00 Bijbellezing.
16.30 Zendersluiting. 18.00 Nieuws. 18.15
Sportpraatje. 18.25 Voor de mannen in
gnjs, groen en blauw. 18.30 Gemengd
,°°r- 1800 „Volk en Staat", causerie.
18.15 Engelse les. 19.30 Gram.muziek.
19.40 Radiokrant. 20.00 Nieuws en weer
berichten. 20.10 „Vijf minuten". 20.15
Radio Philharmonisch Orkest en soliste.
20.50 „De amourette van Cathérlne d'Or-
a 1 doorspel. 21-30 Vocaal ensemble.
21.50 „Wie waren Uw voorouders'". 22.00
Gram-muziak. 22.45 Avondoverdenking.
23.00 Nieuws en SOS-berichten. 23.15
Residentie-Orkest en soliste. 23.45—24.00
Gram.muziek.
KEE LP I J N
(Advertentie, ing. MedJ