Eerste deel nieuwe Rijkszeehaven komt in 1953 gereed Ademloze stilte tijdens vioolrecital door Herman Krebbers stegeman s Zeven en vijftig kinderen reden Veilig Verkeer-puzzlerit Varkensmarkten met ingang van Maandag gesloten r Jimmy Brown als diepzeeduiker Nieuw directie- en administratie gebouw op Rijkswerf noodzakelijk Een uur in de wereld van de geesi DE MARINE-BEGROTING VOOR „Johan Maurits" in 1953 naar Korea Naco-bus jubilaris Wagen reed 500.000 km Kijk uit!", dwong controle op de route De prijswinnaars worden spoedig bekend gemaakt Basketball-competitie kan vandaag niet beginnen Geslaagd Militaire vrachtwagen in botsing met personenauto Wieringen Bouw van nieuwe ULO te Hippo aanbesteed Tussen Haaks en Kuifje Ook het vervoer vrijwel geheel verboden SERIE SCHOOLCONCERTEN GEOPEND Willem Hielkema (piano) als begeleider fatf/tpOAW' d:!eeènergr^ele^inTk^fwerEen Ef JSt Gebrek aan entstof Texel Bridge-drive voor het Witte Kruis Julianadorp Bridgenieuws LAATSTE NIEUWS Smit (VolencJam) kree^ aanbod van R.C. Par's DONDERDAG 18 SEPTEMBER 1951 IJET eerste deel van de nieuwe Rijks zeehaven in Den Helder nadert zijn vol tooiing. Verwacht wordt, dat eind 1953 dit eerste deel reeds ligplaats zal kun nen bieden aan de schepen van de Koninklijke Marine, die hun basis in Den Helder hebben. Dit aldus de zojuist uitgekomen toelichting van de begroting van het departement van Marine voor 1953. Als vijfde termijn is voor de uit breiding van de zeehaven een bedrag aangevraagd van 7.700.000. als tweede termijn voor de bouw van twee bruggen 1.000.000 en voor de aanleg van lei dingen voor drinkwater, etc. 500.000. De huisvesting van directie, technische en administratieve diensten bij de Rijkswerf is onvoldoende geworden en te sterk gedecentraliseerd. Overwogen wordt de bouw van een centraal directie- en administratiekantoor, waarvan de totale kosten naar schatting 1.500,000 zullen bedragen. Aangevraagd wordt een bedrag van 100.000 voor het verkrijgen en bouwrijp maken van de benodigde grond. Met de thans aangevraagde laatste termijn is voor de bouw van een cantin-e in totaal een bedrag van f 765.000 be schikbaar. Ten behoeve van het luchtvaart-technisch bedrijf op De Kooy is een bedrag aangevraagd van 900.000. Dit bedrijf zal in 1954 worden volotoid. |"\E toelichting op de Marinebegroting u geeft als gemiddelde sterkte van het militaire personeel der zeemacht een cijfer van 22.800 man. Daarvan komen niet ten laste van de Rijksbegroting 225 man die zijn geplaatst Bij de militaire missie in Indonesië en 75 man. die zijn ingedeeld bij de gouvernementswerf op Nieuw Guinea. Voorts zijn in de aan gegeven sterkte begrepen 380 adelbors ten. Het aantal vlootgeestelijken is ge stegen van 32 op 34. De personeelssterkte der Rijkswerf in Den Helder is voor 1953 gesteld op ge middeld 2700 man. Voor de bouw van een woning voor de commissaris van het loodswezen met kantoren in Den Helder is een bedrag van f 60.000 aangevraagd. De vloot. DIJ de opbouw van de vloot wordt nog D altijd een zeer gewaardeerde steun ontvangen van de Ver.' Staten, waarbij in het bijzonder mag worden vermeld de hier te lande te bouwen kust-mij- nenvegers en patrouillevaartuigen voor de maritieme haven-verdediging. Te vens zij vermeld, dat de Amerikaanse regering heeft besloten voor de tijd, dat de Nederlandse onderzeeboten nog in aanbouw zijn twee Amerikaanse onder zeeboten in leen af te staan. Zowel van Amerikaanse als Britse zijde worat steun ontvangen bij opleiding en oefe ning van personeel. Het aaribouwprogramma ondervond als gevolg van zeker industriële moei lijkheden enige vertraging. Overigens mag worden verwacht, dat de proef tochten van de beide kruisers en van de eerste onderzeebootjagers in de loop van 1953 zullen plaats hebben. De voor- bereiding voor de bouw van twee en dertig kust-mijnenvegers en vijf pa trouillevaartuigen is met voortvarend heid ter hand genomen. Het ligt in de bedoeling gedurende de tijd, dat de Ka- rel Doorman nog uit de vaart zal zijn wederom te detacheren bij de Britse marine. Het ligt in het voornemen Hr. Ms. Piet Hein. die thans in de Ko reaanse wateren dienst doet, in het be Woensdag is de NACO-bus, die op het traject AlkmaarLeeu warden rijdt, getooid met een gro te bloemenkrans in de Alkmaarse kleuren rood en wit en een lint van wit en groen, de kleuren van de NACO. De bus nr. 1300, een Crossley, is jubilaris, want hij heeft er 500.000 km. opzitten, dat wil zeggen, dat hij gedurende de vier jaren, dat hij dienst doet (sinds 27 Mei 1948) met z'n 100 pk.-motor 125.000 l. dieselolie heeft verbruikt met nog 2500 l. smeerolie. Aan belasting heeft sdn baas in die jaren ca. f 12.000 voor hem betaald. Gemiddeld reed hij 260 km. per dag, zoals de overige 13S bussen van het NACO-bedrijf. De jubilaris werd niet door zijn baas toegesproken, maar de di rectie dronk met haar naaste medewerkers in kleine kring een glas sherry, ter herdenking van dit feit, dat voor het eerst in de geschiedenis der NACO geboek staafd kon worden. Zeven en vijftig kinderen hebben gistereA deelgenomen aan een puzzlerit, die door de afdeling Den Helder van het Verbond voor Veilig Verkeer werd ge organiseerd. Het was niet zo maar een fietstochtje, doch een officiële rit in het kader van de verkeersweek „Kijk uit?", die momenteel in ons land wordt ge houden. De heren Orelio en Loots, bestuursleden van de afdeling, namen de belangrijkste voorbereidende werkzaamheden voor hun rekening, en vooral voor hen moet daarom het aantal deelnemertjes enigszins teleurstellend zijn ge weest. Hoewel men min of meer had gerer kend .op honderd tot driehonderd jon gens en meisjes, kwam men toch tot de conclusie, dat de rit een zeer ge slaagd verloop had. De heer Orelio, die de kinderen op de Vismarkt liet starten (achter elkaar, met tussenpozen), vond h=t een goed teken, dat vooral de klein sten zo enthousiast waren. De „oudere" jeugd vindt het vaak „gek" om met een nummer op de fiets door de stad te moeten rijden! De kinderen waren opgetogen over d- puzzle, want „zo heel erg moeilijk" vonden ze hem niet. Je moest natuur lijk wel uitkijken, maar daarvoor had je een routebeschrijving bij .je, terwijl er voorts voldoende tijd was om nu en dan af te stappen en eens poolshoogte te nemen. Natuurlijk moest je op je hoede zijn, want er waren zeven contro le 'rs in het spel, die onverbiddelijk strafpunten noteerden wanneer je je niet aan de regels hield. Neem dat ene jongetje, dat zijn rijbaan versperd zag en dus maar over het trottoir verder toerde. Ja, dan loop je strafpunten op! Behalve de controleurs waren er drie heren, die je ergens onderweg een miniatuur-verkeersbordje onder de neus duwden en wilde weten wat het betekende. Van twee uur af startten de jongens en meisjes, ijverig lettend op de weg Daar de herstelwerkzaamheden aan de sportschool op de Rijkswerf nog niet volledig hun beslag hebben gekregen, kar. de basketball-competitie vandaag niet beginnen. De eerste wedstrijden zullen nu op Donderdag 25 September worden gespeeld. Overigens kan wel worden gezegd, dat het interieur van de sportschool een grondige verande ring heeft ondergaan. Zo is er onder andere een nieuwe verlichting. Nu er ook een nieuwe vloer is gekomen, die iets hoger ligt, moesten er vanzelfspre kend tevens andere voorzieningen wor den getroffen. De basketballers moeter dus nog een weekje geduld hebben. De heer L. van Duren, leerling var de Zeevaartschool te Den Helder Haag de dezer dagen in Den Haag voor hei voorlopig diploma scheepswerktuig kundige. en hun routebeschrijving: richting Hel ders kanaal, daar links om; brug over; links het rijwielpad op; bij de kerk links om.... De kinderen waren meest al binnen een half uur terug. Jammer voor hen, dat de uitslag niet onmiddel lijk kon worden bekend gemaakt. Het moet even zijn tijd hebben, alvorens alle notities zijn doorgelezen en alle strafpunten (of zou het meevallen?) zijn opgesteld. Maar de Veilig Verkeer- mensen hebben beloofd één en ander met spoed te behandelen, zodat de prijs winnaars binnenkort kunnen worden bekend gemaakt. gin van 1953 te vervangen door Hr. Ms, Johan Maurits. De opleiding voor de koopvaardijbe- veiliging van officieren ter koopvaardij heeft de verwachtingen overtroffen. Ook dit jaar worden weer gelden aangevraagd ter stimulering van wo ningbouw ten behoeve van marineper soneel in marine-centra. Overzee. LIET wordt redelijk geacht, dat een n eventuele bijdrage van de Nederland se Antillen in de defensie van dit ge biedsdeel boven het 1,5 milliard-pla- fond zal komen. De maritieme defensie van de overzeese gebiedsdelen heeft de volle aandacht. Zodra personeel van de Kon. Landmacht ter beschikking komt, zal de formatie mariniers uit Suriname worden teruggenomen. Concentratie van marine-eenheden op Nieuw-Guinea blijft om strategische, technische en economische redenen gewenst. Het werkkamp van de Marineluchtvaart- dionst op Biak zal worden vernieuwd. Ten slotte zij vermeld, dat op de post vliegtuigen een bedrag van f 7.7 mil- lioen is aangevraagd. De sterkte van het marine-bewakerskorps zal in verband met het beschikbaar komen van nieuw gebouwde magazijnen en opslagplaatsen van 242 tot 312 man worden uitgebreid. De werktijden van het personeel van dit korps zullen dan ook tot meer nor male kunnen worden teruggebracht. De begroting van het Departement van Marine wordt aangeboden met een eindcijfer van f 323 millioen. Gistermiddag kwam een personen auto, bestuurd door G. H. uit Den Hel der, op het kruispunt Bierstraat-Molen gracht-Westgracht in botsing met eén militaire vrachtwagen. Eerstgenoemd voertuig kwam uit de Bierstraat, toen de vrachtauto, komende van de Molen- gracht, rechtdoor de Westgracht wilde oprijden. De personenauto, een DKW, werd aan de voorzijde zwaar bescha digd. Persoonlijke ongelukken deden zich niet voor. De bouw van de nieuwe school voor VGLO en ULO, die op het terrein tus sen Parklaan en Van Pommerenstraat te Hippolytushoef zal verrijzen, is gister- j middag aanbesteed door de architect, de heer B. G. Zanstra te Wieringen. De bouwkosten, met inbegrip van schilder werk, electrische installatie en sanitai re inrichting, waren begroot op f 210.000. Van de achttien inschrijvingen was die van de fa D. Bakker en Zn te Den Oever, zijnde f 203.290, de laagste. De overige inschrijvingen waren: De Ko ning, Spanbroek f 203.700; Jb Kingma, Middenmeor f 206.440; H. Lont, Hippo lytushoef f 206.768; Van Dijk en Co., Nieuwveen f 207.450; L. Schotte, Wie- ringerwérf f 213.797; Fröhlich, Harlin- gen f 213.800; N.V. Kingma, Slootdorp f 215.000; Kuin en Zn, Opmeer f216.262; Koopmans, Nieuwe Niedorp f217.500; gebr. Boersen, Hippolytushoef f233.922; S. Dekker, Hippolytushoef f 234.500; gebr. Kersbergen, Den Helder f 239.000; Minneboo en Walboom, te Den Helder f 239.900; Jac. Smit, Hippolytushoef f 240.777; J. C. de Vries, Hippolytushoef f 240.777; G. Groot, Den Helder f 242.715; J. Kooy, Westerland f 242.910. Hr Ms mijnenveger „Schulpengat" is gistermorgen naar Rotterdam ver trokken om gedemagnetiseerd te wor den. Hr Ms onderzeebootjager „Queen Wilhelmina" koos gistermorgen zee met bestemming Dordrecht. Hr Ms fregat „Van Amstel" is van de Rijkswerf in de Buitenhaven terug gekeerd. Het is morgen hrog water om 7.25 en 20.10 uur, en laag water om 1.40 en 14.25 uur. De temperatuur van het zeewater was 15.2 graden Celsius. 1 De ezel-races m lariteit, zowel van wassenM Engeland verkrijgen een steeds groter wordende po riJ ziide van de jeugdige deelnemers als van het vol i .i> -innmt hinrtna tUUKlsPy.pt rf" - z0uf. J n„.ril Raïnbow" neemt, hiertoe aangezet door 2 ?*b%h.%A"ldf lzel Grand National", die in CluMleg (fcg U7 u/O oei O - T-. jockey, een hindernis op de „t-ei werd gehouden. De sluiting der varkensmarkten, die reeds enige tijd werd verwacht in verbant met de om zich heen grijpende varkenspest, zal met ingang van Maandag ».s, Wa feit zijn. Hiermee gaat een vervoersverbod voor varkens gepaard. Slechts slacht, varkens mogen nog worden verhandeld. Het vervoer hiervan blijft toegestaan voorzover zij onmiddellijk naar een slachtplaats worden overgebracht. De minis ter van Landbouw, Visserij en Voedselvoorziening, die tot deze maatregelen heelt besloten, motiveert ze met de mededeling, dat de productie van entstof tegen de varkenspest op het ogenblik niet toereikend blijkt te zijn. Aangezien de markten de belangrijkste haarden voor de verspreiding van deze ziekte blijken te zyn, li hun sluiting onvermijdelijk geworden. fJlET TEN ONRECHTE wordt de laatste jaren geklaagd over de toenemende gecompliceerdheid van het leven. Steeds meer zijn bij iedere stap, die een mens doet, andere mensen betrokken. Wij mogen hierin wel een parallel trekken met het verkeer. Ook dat wotgt drukker en drukker en alles gaat goed, zolang er geen technische mankementen zijn, en zolang alle weggebrui kers elkaar in de gaten houden en elkanders feilen in de beoordeling van iedere situatie betrekken. Problemen, die vroeger binnen de kring van een gezin, desnoods met medewerking van de naaste familie, konden worden opgelost, raken thans veel wijder gemeenschappen. Bij de oplossing van plaatselijke vraagstukken geven overwegingen van provinciale of landelijke aard tegen woordig dikwijls de doorslag, terwijl ook de invloed van de internationale verhoudingen op de gang van zaken in eigen land steeds groter en ingrijpender wordt. JET is niet zo verwonderlijk, dat de mens die zich deze gecompliceerd heid meer of minder bewust is zoekt naar een natuurlijk evenwicht en dat meent te vinden, en dikwijls ook wel vindt, in een ontspanning, een ver strooiing waarbij de geest niet betrok ken is. Vele moderne kunstuitingen, re flecterend hetgeen in de wereld van het ogenblik leeft, getuigen van een ver warring en richtingloosheid zonder uit weg. De geest, die de mens kan en moet verheffen boven alle moeilijkhe den uit, en die rijkdom en schoonheid vindt, waar slechts armoede en leegte schijnen te heersen, speelt maar at te vaak een minimale rol. slechts verzadigd en genoeglijk een ogenschijnlijk benijdenswaardige te vredenheid kan demonstreren. Helaas is het zo, dat zoveel mensen menen „het geluk" uitsluitend te kunnen bereiken langs wegen, waarop de geest niet wan. delen kan. Overmatig wordt gezocht naar verstrooiing en amusement, die weinig hogere behoeften bevredigen dan een dier ook kent. Soms zijn wij zelfs geneigd tot de uitspraak, dat er altijd iets mis is, wanneer men blijkt te zoe ken naar bevrediging van stoffelijke aard. Of dat nu is de hunkering naar sen satie, naar materieel bezit naar tast bare genoegens, of één van die talloze andere uitingen die doen denken aan de belangstelling van onbeschaafde in boorlingen voor spiegeltjes en glazen kralen, in al deze dingen schuilt een element, dat niet van de geest is. Daar- En toch is het juist de geest, die del0m verheugen wij ons telkens weer mens onderscheiden doet zijn van het wanneer de belangstelling voor de din- dier. Het is de geest, die voorwaarde rs gen van de geest toch blijkt te leven voor menselijk geluk waar een dier En wij juichen iedere poging om die Verwen Uw kinderen gezond met Maakt lastige .etertjes tot holle-bolle-Gijzen! belangstelling op te wekken of te ver diepen van ganser harte toe. Niet alleen verstrooiing TEGEN deze achtergrond willen wij de A periodieke jeugdconcerten plaatsen, waarmee gistermiddag weer een begin is gemaakt voor het seizoen 1952'53 Want is niet de muziek één der terrei nen, die bij uitstek toebehoren aan de geest? Neen, niet alle muziek. Of liever gezegd niet alles is muziek, wat onder deze naam gemeengoed is geworden. Er is in onze tijd maar al te veel „mu ziek", die in wezen weinig meer be tekent dan een medium om het diertje in de mens aangenaam te zijn. De radio brengt stromen „muziek", die de leegte in huis aardig opvult, de stilte wat ver breekt, maar waarnaar men niet met enige aandacht behoeft te luisteren. Na tuurlijk heeft goede amusementsmuziek waarde waar zij bewust wordt genoten als een middel om gezelligheid en sfeer te scheppen. Ai te vaak echter onder gaat men muziek op dit niveau meer als een prettig geluid op de achter grond, en bijvoorbeeld bij het dan sen als een middel om het rhythme aan te geven zonder dat men vervalt in het gebruiken van een stoomma chine. De bedoeling van de schoolconcerton is niet, het nut van muziek in deze richtingen te bewijzen. Het zou water naar de zee dragen zijn. Een jonge eend behoeft men geen zwemmen te leren, en een paard, dat alleen maar kan draven, oogst in een circus geen applaus. Het gaat bij deze schoolcon- certen om de geest, die spreekt uit en door de muziek. De jongelui, die het tweede uur bijwoonden, hebben ge toond de bedoeling aan te voelen. Zij zaten stil en rustig we konden een speld horen vallen te luisteren naar Herman Krebbers, de concertmeester van het Residentieorkest, die zo mees terlijk enkele „klassieke" stukjes ver tolkte. En zelfs ademloos genoot men van de virtuoze weergave van Paeani ni s vioolconcert Wanneer de jongdui niet alleen maar uit beleefdheid stil hebben gezeten doch wel degelijk omdat zij bekoord' en getroffen werden door de schoon- heid m de muziek, dan hebben Her man Krebbers en zijn zeer muzikale SÜS niel!uIi?P ,voelen 'in hun portemonnaie. maar die hun niet min der bevrediging zal schenken dan een ^IffiSP^l-^^aalders. Dat 42. „Hebben wij dat zaakje ver knald!" riepen Bonkie Biezebijter en Sjonnie gelijktijdig uit. „Maar man, dan snap je d'r geen laars van. We zijn op een nette manier van Bouk en Siem afgekomen en wie weten er nu alleen nog wat af van de schat aan boord van het wrak? Alleen jij en wij twee- en. En met hoeveel behoeven we nou de poet te delen? Met z'n drieën in plaats van met z'n vijven." Roel Reu- telvink knikte. „Dat kan allemaal wel waar wezen," zei hij. „Maar jullie schijnen te vergeten dat kapitein Toontje óók op vrije voeten is en dat die óók iets afweet van die kist met juwelen. Of denken jullie, dat die rus tig met z'n armen over elkaar blijft zitten wachten tot wij met z'n drieën die schat hebben opgevist?" Bonkie Biezebijter en Sjonnie keken elkaar verschrikt aan. Daar hadden ze zo gfeuw niet aan gedacht. „En daar komt nog bij", gromde Roel Reutelvink. „dat kapitein Toontje vermoedelijk een bondgenoot heeft gekregen in die taxi chauffeur, die jullie zijn gaan ontvoe ren. En dat die wat mans is, blijkt wel uit het feit dat hij zich uit dat cachot, waarin jullie hem hadden opgesloten, heeft weten te bevrijden. Jullie zijn me een paar uilskuikens hoor. Ik ge loof, dat ik me maar helemaal uit deze affaire terugtrek, want er komt niets van terecht. Zolang wij niet èn kapi tein Toontje èn die taxichauffeur on schadelijk hebben gemaakt, dénk ik er niet aan naar het wrak af te dalen." Sjonnie en Bonkie Biezebijter keken de ander tamelijk verslagen aan. n. „c?,mposltles inleidde. rijt vvcrir x-:„; ,V een Mer bclang- bti dl Nle* alleen belangrijk omdat het de meer intellectuele vorminTtil- maar*°vooraianomdatCd00l,'lren aanvn,t- hoorders weer Tts Ld„C ,j''URdi*e «oe- van de rijkdom tl ie e.n beseffen is geschonken. Dit bescH^de'alfC gePSt naamste voorwaarde voor\et «iniTl Van de sluiting, die voorlopig onbe paalde tijd zal duren, zijn slechti enkele gebieden van ons land uitgezon. derd. Het eerste omvat de provincie! Friesland, Groningen en Drente en Overijsel ten Noorden van Zwartewa. ter, Dedemsvaart en Vecht Zeeuws- Vlaanderen is het tweede, de Wadden eilanden met inbegrip van Texel zijn tezamen het derde. Binnen deze gebie den blijft de handel vrij, met dien ver stande, dat er geen varkens van buiten af mogen worden ingevoerd. Het hou den van keuringen en tentoonstellingen van varkens is echter in het gehele land verboden. Zestien prachtige prijzen, gratis door de winkeliers beschikbaar gesteld, la gen op de deelnemers van de bridge drive ten bate van Het Witte Kruis - voor het consultatiebureau en het bad huis te wachten, toen de secretaris van het Witte Kruis, de heer Remmers de avond opende. Helaas was het aan tal deelnemers hiermee niet in over eenstemming, want slechts 28 van de vele tientallen bridgeliefhebbere heb ben de onderlinge sportieve strijd aan gebonden voor het goede doeL En ver uit het grootste deel daarvan waren leden van de Bridgeclub „Groot Slem". Zulke resultaten zijn niet bevorder lijk voor eventuele andere initiatieven. De uitslagen zijn: 1. IC Mantje en H. Venema met 100 punten; 2. De heer en mevr. Wilkens 88V- punt; 3. D. T. d. Werf en P. C. Roeper 87'/i punt; J. De heren Bakker en Stolk 86; 5. I Bruin en F. W. R. Brinkerhof 85'/« 6- A. van Sambeek en J. van karnbeek 81 «fa 7. De heren Wessels en Idema 79'/j; 8. De heer en mevr. Jouwersma 77i/t; 9. De heren. v. Santé en v. Lente 75; 10. De heer en mevr. Beemster- boer 74V«; 11. De heren Melissen en Remmers 73'/s; 12. De heren Nijdam en Smit 69'(i: 13. A. Mantje en J. Jon ge jan 63'/t; 14. De heer en mevr. v. d- Heerik 53. FILMS VAN DEZE WEEK Vonr wie van oorlogsfilms houdt, ft er ditmaal iets te beleven. Naar his torische gegevens ls gemaakt de fiW- „The story of Dr. Wassell". of zoals Nederlandse titel luidt: De belevenis sen van Dr. Wassell. Het verhaal speen in Maart 1942 op Java. Alles in teen- nicolor. Voor hen, die meer van luchtige genre houden draait er m film in de trant van de bekende: voor deliger per dozijn". Alleen zijn maal geen eigen kinderen, maar- deren van de straat en uit opvoedmP| gestichten. Een film van gezonde w mor onder de naam: „Er kan nog mee bij. MARY POS OVER DF AMERIKAANS* VROUW Op uitnodiging van de „Plattel-an vrouwen" komt vanavond in dei Ls bouwhuishoudschool de bekende r zonde journaliste Mary Pos een ca®' rie houden onder de titel: „De Vro in Amerika. VISAFSLAG OUDESCim-D Aanvoer van zeevis ln de week vai tet 13 September aan de visafskg nen. Het naar zozeer gun- Oudeschiïd: 2997' kg "schol; WjkiWÜ Barnaien; 1127 kgr kinkéis: 2900 kg K*' 37 kg tarbot; 242 kg schar; 226 kg b»j; 4 kg poon; 5 kg pieterman; 860 kg P irzv Kg Kinncis: z»u» hanen; 16 kg makreel; 1470 kg han«' garnalen; 4 kg diversen. JulianadorpZOisn we"r bot- brid8eclub eerste bridgedrive had wg°"-n(;n' De A. Heyblok—A. BreÏÏanVrtslag: h Bregman-mevr. Brtgman fA pi 2a D de Graaf—G Bregmim P™ -JP' 3' D- J Bregman Kzn.-mev 0 P: 4- c 0. L. Tigchelaar—J. Weiden?»'?!?p A. Doorn-mevr. Doorn 2S d -8'5 p: 6 va» 28 p; 7 BosP. van Hijn Ammers 20,5 p. Zon—j De voetballer Klaas Smit endam kreeg dézer dagen enige r heren op bezoek, die hem mei «mtraet kwamen bespreken vj"° ranse eerste kiasser R. O. l*ar,sorirek i'nrlflo «„1-1. rcrw '°elde echter niets voor een yfr-»0 naar Frankrijk. Hij zal voorlopig^ minste nog in Volcndam blijven SPC

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1952 | | pagina 2