YPMA Waar U DIT in de étalage ziet, kunt U de nieuwe oogst marmelade kopen! IN DE BESTE STEMMING ALKMAAR Kunstgebitten EEN ADVERTENTIE IN DIT BLAD TREFT DOEL U winkelt toch niet op goed geluk? komt Uw piano of vleugel wanneer U zich abonneert bij: oplossing voor dit boodschappen-probleem hebben gevonden. Zij kopen hun boodschappeji altijd in hun eigen winkels: Coöperatie-winkels! Daar zijn ALLE prijzen laag, ALLE artikelen goed. Daar gaat het niet om het gewin maar voor het gezin. Uw gezin! Ook al bent U'nog geen lid: loop een» bij U in de buurt zo'n CO-OP winkel binnen. Daar vindt U de bewijzen. Koop bij Uzelf, dus bij de en de winst is voor U! DINSDAG 2 MAART 1954 LANGESTRAAT 77 TEL. K 2200-2626 6««n losraken of vorsehulvon moor van Niemand, die een kunstgebit heelt, behoeft meer op een kri tiek moment in verlegenheid te raken, omdat zijn kunstge bit losschiet of verschuift. Maak een einde aan dit steeds drei gende ongemak. Een weinig DENTOFIX-poeder houdt het gebit de gehele dag onwrik baar op zijn plaats. DENTO- FIX voorkomt tevens onaan gename reuk uit de mond. Probeer het nog vandaag. Prijs per strooibus slechts 1 2,35 verkrijgbaar in apotheken en drogisterijen. GEVRAAGD ervaren KINDERJUFFROUW tevens v. lichte huish.bezigh. werkst. aanw. Br. a. Mevr. Lecke, Jul. v. Stolberglaan 53, Naarden N.H. rpce iancc Een nationale traetatiel Niet te bitter niet te loet, pittig, geurig zi juist goedl ZWAARDEMAKER CO-OP CO-OP Als U op deze manier zou gaan winkelen, zou U vast en zeker niet uitkomen met uw huishoudgeld! U zou de verkeerde winkels binnenlopen, naar de verkeerde artikelen vragen en dingen kopen, die U helemaal niet nodig heeft! Nee, wij denken heus niet, dat U geblinddoekt boodschappen gaat doen. Maar misschien koopt U wel uw levens middelen dan eens hier, dan eens daar. Er zijn echter reeds meer dan 300.000 Nederlandse gezinnen die een veel betere CO-OP CO-OP CO-ÖP CO-OP CO-OP CO-OP CO-OP CO-OP CO-OP CO-OP CO-OP Harry Bridge, een Amerikaanse zakenman, vertelt het volgende historische verhaal. Hij wilde zijn boot uitrusten met een buitenboordmotor en liet zich verschillende merken demonstreren. De hondelaar weidde vooral opgetogen uit over een merk, waar Bridge nog nooit van gehoord had. Bridge besloot dat merk te kopen. Nu, dat heeft hij gewetenOfschoon de motor geenszins onder deed voor andere, plaagden zijn vrienden hem duchtig met dat rare,onbekende ding. Als de motor eens haperde (alle buitenmotoren doen dot wel eens), dan smaalden ze: „Schei er toch mee uit, koop een goeie". Als ie in revisie moest (alle mo toren moeten dot), don riepen ze: „Had ie moor geen onbekend merk moeten kopen". Zo begon de arme Bridge langzamerhand spijt te krijgen, en hij stond juist op het punt de motor weg te doen, toen de eerste advertenties verschenen Zijn merk ging adverterenMerkwaardig, Bridge ging zijn motor met andere ogen bekijken: dat motortje Is bist, zo constateerde hl]. Nóg merk waardiger: het plagen der vrienden verstomde I Het merk was niet langer onbekend, werd een vertrouwd begrip, begon sympathie te krijgen Vertrouwen, sympathie kweken, het onbe kende bekend en bemind maken; de ge bruiker het gevoel geven, dat hij er goed aan doet juist dat merk te kopen... precies, dat doet de dagblad-advertentie: Zij wordt ge lezen in de sfeer van nieuws en betrouw baarheid, die de krant nu eenmaal heeft. Ook voor U is het zaak in Uw reclame-bud get de dagblad-advertentie een eerste plaats in te ruimen. Ook voor V geldt 3 o.' Z H Z 06 3 O O 06 O O 3 Ui OC 3 06 O L> 3 Z O yy -3 ca D

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1954 | | pagina 4