„Noord-Hollandsch Dagblad” Kerklijsten. Eylstel en Evangeile Hivangelie-verklaring. Misaanwfjzer. IS Maart 1923 van 2.- 3.60 25.— 1.25 15.- M_M. te 7 eii 8 taw. 1.— MAX. 3.- 19.50 2.50 5.— RLKMZBR Rmsfenfam. Voert het heiligdom Eerherstel. Vorig? bedrajz f 13.595.19*4 N.N Egmond aan Zee 5.— UUT” 7 uur Lof ter eere van hat Allerh H. Bened iotus Gedachtenis uur 9 H.H. uur. 1.— PASSIEZONDAG. wij niet te recht, dat Gt) weg m; o verwin Vrijdi 24 g«i Zo en Avonds 7 uur Di. 8 uur «2. H. Antonius. Wo. avond 7 uw Lof ter eere van deg H. Joseph en Lijdensmeditatie. Vr. avond 7 utr Kruiswegoefening en vereering der relikwie van het H. Kruis. Za. nam. tan 2—3 uw en vanaf 5 uur gelegenheid ooi te biechten. 0FFICIEEL KERKEERICHT van het H. LAURENTIüa Heden Pass e-'öodag. half 7, kwnri vror 8 en 9 uur de stille H.H. Missen, half 11 de Hoogmis, 1 uur Leering. 8 uur den dag. 23 MAART. O. L Vrouw van Smarten. 486 gedachtenis van de Z. Sibyilma en van den dag. 24 MAART. H. Aartsengel Gabrël. Ge dachtenis van den dag. Zo. i 9 uur mis, half 7 Lijdensmeditatie. Ma feest van den H. Joaef, patroon van onze kerk, 9 uur ges. H. Mis. Van 45 uur bieohtbooron voor de k n<ier«i, 7 uur lof tier eere van den H. Jozef. Di. ouder de H. Mis van hajf 8 al- gemeene H. Communie voor de kinderen der leering van de 4e, 5e 6e klas en der Naiecring. Wo 9 uur Maandd enst voor Jacob Bra- kenloff, 7 uur Lof ter eere van den H. Joseph. Do. 7 uur Lof ter eere van het Allerh Sbj ramen t. Vr. 7 uur Kruisweg. baar beter, zij toch namen steenen op om den vermeeftdi teraar te steenigen. Maar Jesus’ uur Zich en - Pastoor: bet terrein en vervolgde onbevreesd ryn predikwerk alsof l. 2. springt: geen spotternij, bedreiging of beleediging. mag in staat zijn den Christen af te houden van zijn plicht. Zooals Jesus Zjjn Vader dien de, trouw en sterk, zoo moeten wy zonder blikken of blozen achter Jd> zus gaan. De nauwe doornige weg mag vol worstelingen zijn, maar aan net einde schittert ons de overwinning tegen en het honderdvou dig Apóetelloon. Pastoor: Welk een aangrijpende inleiding tot het treurspel zijner Pas sie, dat nu volgen gaat. Welhaast zal Jezus als misdadiger gevat wor den en als booswicht doodbloeden aan het kruis, maar zelfs zjjn hef tigste vjjauden hebben niets om Hem van aangezicht tot aangezicht ts verwjjten. Jansen: Ik meende anders, dat de Phariseeën Hem nog al van een en ander te beschuldigen hadden, van Sabbathschennis en overtreding hunner overleveringen? Pastoor: Zeker, maar bier wordt niet naar laster en achterklap ge vraagd, maar Hij sommeert ze om in Zjjn tegenwoordigheid- dit nu eens wakr te maken. Wie van u zal Mjj van zoude overtuigen? En boe het ook woelde in hun booze harten, allen deden er het zwjjgen toe. Na het stellen van deze kwestie zweeg ook Jezus een oogenblik om hen gelegenheid tot antwoorden te geven. Doch toen zij in een spijtig stil zwijgen volhardden, nam Jezus wederom het woord. Kunnen d? Jóden Hem van geen enkele zonde overtuigen, dan hebben zjj Hem ook nooit op een leugen betrapt; waarom dan weigeren ze Hem te gelooven: In dien Ik u de waarheid zeg, waarom gelooft ge Mg niet? Secretaris: Omdat ze tegen Hem ingenomen waren. Pastoor: Juist en tot die bevinding van hun tegenstrijdig gedrag was ook Jezus gekomen; verplicht als zij zjjn te erkennen, dat Hjj niet liegt terwijl zjj niettemin volstandig weigeren Hem te gelooven. Waarom? Omdat Hij, komend uit God van Godswege spreekt tot hen, die niet uit God zjjn. Secretaris. Die uit God it, hoort Godt woorden, daarom hoort gij te niet, omdat gij niet uit God zijt. Pastoor: W’aarop de Joden bjj mangel van een pasgevend antwoord hun toevlucht namen tot beleedigingen; zeggen wij niet te recht, dat Gf een Samaritaan zijt en den duivel in hebt? Jansen: Waarom geeft Jezus enkel antwoord op de tweede beschul diging en laat Hjj de eerste rusten? Pastoor: Buiten kyf om de Samaritanen, die HU insgelijks redden kwam, niet te grieven of te ontstemmen. Docji na die onderbreking wendt Jezus zich van de Phariseeën af en richt zich tot het volk om het iets belangrijks aan te zeggen: Voorwaar, voorwaar Ik zeg u, in dien iemand mijn woord onderhoudt, hij zal in eeuwigheid den dood niet zien. De zin ia overduidelijk: Wie in Jezus gelooft en leeft naar dit geloof, zal ingaan in het hemelsch Rjjk. Maar zjjn vjjanden wilden Hem misverstaan en namen dit op als sprak Hjj van den natuurlijken dood. Nu wisten zjj, dat HU een duivel inhad, want alleen een bezetene kon zoo godslasterlijk spreken. Immers Abraham de groote Vader en de Profeten, Gods gezanten, waren gestorven, was Hy dan meerder dan die uitverkoren vrienden Gods? Wien maakt Gy uzelven? Op die aan tijging moet Jezus openijjk zeggen wie Hjj is. Dat doet HU, doch als gewoonlUk door te verwijzen naar Zyn werken. Het was gemakkelyk zich voor den Messias uit te geven, maar het viel niet zoo licht dit te bewjjzen. Als Ik u zeg, wie Ik ben, zult ge Mjj voor de voeten werpen, dat het gemakkelyk valt zich zelven te verheerlüken. Zoo ga Ik dan ook niet te werk, het is mijn Vader, die Mij verheerlijkt met Zyn macht in myn handen te stellen en u aldus te toonen, wie Ik ben. Mjjn ge tuigenis verkiest ge niet te gelooven, geloof dan ten minste de getui genis van Hem, dien ge Uw God noemt, maar dien ge niet kent.... Jansen: Het uitverkoren volk, het bondsvolk der Hebreeën kende dea waren God toch? t Pastoor: Maar het volstaat niet God te kennen, ook moet men Hem gehoorzamen. Geloof zonder de werken is als een doode boom. Een boom te hebben, die geen vrucht voortbrengt, is, alsof men geen boom bezit De godsdienst der Phariseeën wordt door Jezus voor niets ge acht Alsnu komt Hjj -met zjjn derde verklaring:Muar Ik ken Hem en zoo Ik reide, dat Ik Hem niet kende, ware Ik een leugenaar aelijk gij. Maar Ik ken Hem en onderhoud Zijn woord. Ziet nu hoe Jezus hier zjjn vjjanden de baas bljjft. Eerst heeft HU hen uitgedaagd Hem van zonde en leugens te overtuigen, daarop ver- wjjt Hjj hen de leugen van hun eigen leven. Jansen: En in beide gevallen hebben tij biets te antwoorden. Pastoor: Dan beschuldigt ny hen God niet te kennen, aangezien zQ weiger?» Hem te gehoorzamen, maar vordert voor zich op, dat Hy dien God wel kent en Zjjn woord bewaart, dat wil hier zeggen, spreekt en handelt in Zjjn naam. Jansen: En wederom 'kunnen zy Hem niet tegenspreken Pastoor: Nu gaat HU hen den laatsten slag toebrengen. Zy stelden er roem in kinderen van Abraham te zjjn, welnu, zegt Jezus, Abraham, uw vader staat aan mjjn zjjde en niet aan de uwe, immers A? verlangde mijn dag te zien- Jansen: Jawel, dat ziet op zyn verwachting van den Messias, die uit zijn bloed moest voortkomen, maar hoe kan Jezus zeggen: hij heeft dien gezien en it verheugd geweest. Tusscben Abraham’s dood en Christus' komst liggen, napen ik, enkele eeuwen. Pastoor: Doch de ziel van den Aartsvader was In het Voorgeborchte en heeft daar door een bizondere openbaring den dag van den Messias en zjjn komst in de wereld kunnen aanschouwen en zich kunnen ver heugen over die gebeurtenis, die op zijn nabye verlossing wees. Maar ge begrypt boe dit beroep op Abraham de hartstochten der Phariseeën prikkelde. Wederom verstaan zy ’s Heeren woord in een vleescheljjken zin en antwoorden met spotternij: Gxj zijt nog geen vijftig jaren en Of hebt Abraham gezien? Hier geeft de Meester viérde plechtige ver klaring: Voorwaar Ik zeg u, eer Alraham er was, ben Ik. Als menseh immers was Hij den eersten Kerstnacht geboren, maar als Zoon van God bestond HU van eeuwigheid. Verstaat ge nu nóg 't voorgeven der ongeloovigen, dat Jezus nooit beweerd heeft de Zoon van God te zijn? Jansen: De Phariseeën verstonden den zin van Jezus’ woorden bljjk- len Godslas- 1’ uur was nog niet gekomen, fff verborg ging uit den Tempel. Gebeurde dit door een mirakel? »r: Niemand, die dit weet! In elk geval bleef Hjj meester van 1L.T er niets aan de hand ware. En dit is wel de les, die hier het meest in het oog Totaal f 13 714.04*4 21e Vraasf. Heb U wel eens meer een kerk freziën zonder Kruiswe?? Correspondentie, Aan de echtirenoo- te van den niet nederipen man Stuur U maar altoos aan hetzelfde adres. Maandstond. Wo. De H.H. M-M. te 7 en 8 Mur. ’s nam. hall 4 St. Joaefslof. Do. De H.H. M_Mt te 7 en F faw- Vr. De H.M. Missen: te 7 uur en ocd gez. H. Mis ter eere van N.N. tyjmond aan vnn den H. Cyr Hus. 87 en 19 MAART. H. Jo/ef. g den dag. 20 MAART. Zl Ambrosius, gedachtenis van den dag. 21 MAART, van den dag. 22 MAART. Z. Isnandus. Gedachten s van EVANGELIE. Evangelie volgens den H. Joannes; - VHI, 46—59. In dien tUde zeide Jesus tot de scharen der Joden: Wie van u zal MU van zonde overtuigen? Indian Ik u de waarheid zeg, waarom gelooft gy MU niet? Die uit God ia, boort Gods woorden. Daarom hoort gU ze niet, omdat gy uit God niet zfiL Toen ant woordden de Joden en zeiden Hem: Zeggen wU niet te recht dat GU een Samaritaan zUt, en den duivel In hebt? Jesus antwoordde: Ik heb den duivel niet in; maar Ik eer mU- nen Vader, en gjj onteert My. Ik echter zoek Myne eer niet; daar is er een, die ze zal zoe ken en recht doen. Voorwaar, voorwaar Ik zeg u, indien iemand Mijn woord onder houdt; hU zal in eeuwigheid den dood niet zien. Daarop zeiden de Joden: Nu weten wij dat GU den duivel in hebt. Abraham is gestorven, en ook de Profeten, en Gy zegt, zoo iemand Myn woord onderhoudt, hU zal in eeuwigheid den dood niet smaken. ZUt GU grooter dan onze vader Abraham, die gestorven is? Ook zyn de Profeten gestor ven. Wien maakt GU Uzelven? Jezus ant woordde: Indien Ik Mijzelven verheerlyk. is Mijne eer niets; die My verheeriykt, is myn Vader, van wien gjj zegt, dat HU uw God is, en gjj kent Hem niet; maar Ik ken Hem. En zoo Ik zeide, dat Ik Hem niet kende, ware Ik een leugenaar, gelijk gy. Maar Ik ken I Hem, en onderhoud Zyn woord- Abraham, uw vader, heeft verlangd Mynen dag te zien hjj heeft dien gezien, en is verheugd ge weest. De Joden zeiden hem dan: GU zyt nog geen vyftig jaren oud, en hebt Gij Abra ham gezien? Jesus zeide hun: Voorwaar, voorwaar Ik zeg u, eer Abraham er was, ben Ik. Toen namen zy steenen op, om op Hem te werpen, maar Jezus verbergde zich, en ging uit den tempeL Kvangelie volgent den H. Joannes Vlll, 4650. Jensen: Wat ik aHereent wel een» weten wilde.... waarom wordt deze Zondag Passie-Zondag genoemd? *t Duurt, meen ik, flog een dag of wat eer we den goeden Vrjjdag hebben. Pastoor: Zeer juist, maar tot het vieren van zoo heugelyke gebeurte nis kan een enkele gedenkdag niet volstaan. Zeker is heel de vasten een heilige tjjd, doch naarmate we den verjaardag van 's Heeren ster ven naderen, wordt de laatste der lUdensweken gansch bizonder ge vierd en „Passietyd' genoemd, waarvan de eerste dag dan gevolgeljjk Passie-Zondag heet. Met het oog hierop is bet Evangelie ook met zorg gekoxen. 't Bevat als het ware de ouverture van 's Heeren aanstaande Ijjden. Met verrassende snelheid wint Satan op het oogenblik der be slissing al meer terrein. De schare, die Hem tot in Jerusalem's poorte het „Hosannah” had toegezongen, druipt Af. en een andere hoop volks zal straks het „Kruis Hem! Kruis Hem!” asnheffen. De priesters zullen «traks hun kleederen scheuren, om Jezus als Godslasteraar te verdoe men. Die Hem sarren, hoonen en tergen zullen aan het kruis, voelen zich het booze bloed reeds naar bet aangezicht stijgen. Secretaris: Waar greep dit spannend samentreffen plaats? Jansen: En op welken tyd van Jezus’ openbaar leven? Peeters: En wat was de bedoeling, die daarbij voorzat? Pastoor: Te dien tijde was Jezus in bet derde jaar van zyn omwan deling op aarde. Het was begin October en in April van het volgend jaar zou Hy ter dood gebracht worden. Na,Zyn wonderbare Gedaan- te-Verwisaeling was Jezus met Zyn discipelen opgegaan naar Jeruza lem om er het Loofhuttenfeest te vieren. Jansen: Wat by de Joden tot op heden gevierd wordt, ter gedachte nis aan wat Pastoor: Ter gedachtenis aan de veertig jaren door het Hebreeuw- sche volk in woestjjntenten gesleten; tot heugenis aan dat merkwaar dig tjjdvak uit bun historie verbleven de Joden acht dagen in rustieke tenten of loofhutten. Die week liep nu op het einde en de Joodsche pel grims, uit alle deelen des lands te Jerusalem saamgekomen, waren nog niet huiswaarts gekeerd, doch vertoefden voor een deel althans in den Tempel. Onder hen hebben zich de Phariseeën, de Wetgeleerden en Overpriosters gemengd. Niet zonder resultaat hebben zij de booze harts tochten der menigte geprikkeld. En van Jezus’ prediking voor zulk een gehoor heeft ons Evangelie da rumoerige en oproerige slotpassage. Jansen: Ten minste die preek wordt zoo vaak door Jezus’ vyanden onderbroken, dat het meer op een samenspraak gelijkt. Peeters: En meer nog op een debat in bet wilde weg met dreigends handtastelijkheden op het eind. Pastoor: Op die allerbelangrijkste bladzijde nu staan vier verklarin gen van Ons Heer geboekt met op elk dier verklaringen het antwoord, dat Zyn vijanden er op gaven. Eerste verklaring.- Secretaris: Wie van u tal Mij van zonde overtuigen? lijk te Oosnmu nicer ren. Dnsdagavond 7 uur Med tatie ov>r het Lijden des Heeren Wo. avond 7 uur Congregatie voor de vrouwen. Do. avond 'oor de meisje®. Vr. feestdag der Zeven Smarten, gez. H. Mis, 7 uur Kruisweg. Za. avond 7 uur Lof ter core der Allerh. Maagd en Moeder Gois Maria. Zo. Palmzondag, iegin van deu H. Paaschtljd 8T. JO8EFKERK. «Mlecte soor de kerk, half 8 en stille H.H. Missen, half 11 Hoog- EPISTEL. PASSIE-ZONDAG. Epistel uit den brief van den H. apostel Paulus aan de Hebreeën, IX, 1115. Broeders! Christus gekomen zynde als Hoogepriestur dei toekomende goederen, is door sen grooter sn volmaakter tabernakel, niet met handen gemaakt, dat is: niet van deze schep^iag, noch door bet bloed van hokken of kalveren, maar door Zyn eigen bloed, eenmaal ingegaan in het Heiligdom, on heeft ssne eeuwigs verlossing bewerkt. Want, indien het bloed van bokken en stie ren, en het besproeien met de asch van een vaarskalf ds onreinen heiligt ter zuivering des vlee .chee, hoe zeel te meer zal het bloed van Christus, die door den H“iligen Geest ■icb-zeiven onbevlekt aan God heeft opge dragen, ons geweten reinigen van doode -.rerkea, om don levenden God te dienen? En daarom is EU de Middelaar van bet nieuwe verbond; opdat door de tusschen- komst van Zynen dood, ter verzoening der overtredingen, die onder bet eerste Verbond begaan waren, zy. die geroepen zijn, de be- -o’te dor eeuwige erfenis ontvangen, in Thristu» Jeeus onzen Heer. PAROCHIEKERK VAN DEN H. NICO LA AS. Prins Hendr kkade. Om 7 uur, half 9 en 12 uur de stille H.H. M en 10 uur de Hoogmis. Avonds 7 uur BroelerschapCof. PAROCHIEKERK VAN O L Vr. ONBEVLEKT O5T1V \NGEN. (De Postixioc Haarlemmerstraat bij de Eeulaoornsitue. De H.H. M seen half 7, half 8, 9. 12 uur en half 11 de Hoogmis 7 uur larf PAROCHIEKERK VaN DE H. RiTA Bu ksjo erweg 95, ovir bet IJ. Zo. de H.H. M seen te 7, 9 en 11 uur de Hoogmis. 7 uur lo.' en jredjka ie PAROCHIEKERK VAN DE H. MARIa Magdalena. aariidanim rs raat, de HJL M.seeu o«n 5, 7, haff 12 uren. Om 10 uur Hoogmis, HOORN. PAROCHIEKERK VAN D® OYR1ACUS EN FRANCISCUS VAN ASS1S1E. (Groo.e Noord Des Zondage de sJlle il.H. Missen te 7 uur, iuqf 9 en te half 11 de Hoogmis Des m ddage ge 3 uur Vesperu. In de week de H.I1. Missen te 7 uur, kwart na 8 en 9 uur. letkron Dinsdag des avonds to 7 uur Laf ter eere van den H. Antonius, l ’T VELD. Zo De H.H. Missen te half 8 en 10 uur. te half 3 Lijdensmeditatie en Lof. Ma. De H.H. Missen te 7 en 8 De H.H. M.M. te 7 en 9 uur gez. WEEKKA LENDER. 18 MAART Passiezondag. Mis: Judfc» nre (V.432. B.256. O..317) Geen G]oria. 2e ge bed van den H. Oyrillus. Crido. 19 MAART. Feestdag van den H. Jo seph. Mis: Justus. 3e gebed en laatste evangelie van Maandag na Passiezondag. IVaefaÜe van den H. Joseph. (V.62 R59 Cri>lo 20 MAART. Feestdag van den H. Wulfram. Mis: Starurt. (V.1837. R.13) 2e gebed en ;aatste evangelie van Dinsdag na Passiezondag. 21 MAART. Feestdag van den H. Be nediotus. 9e gebed en laatste evangelie van Woensdag na Pass’ettondag. 22 MAART. Donderdag na Passiezon dag. 9e gel>ed: Ecc]es ae of voor den Paus 23 MAART. Feestdag van de Zeven ftnarten der H. Maagd (V.1242. B.538 0.717) 2e gebod en laatste evangelie van lag na Passiezondag. Credo. MAART. Feestdag van den Aartaen- Galvël. (V.1630. B.721.. G.56.) 2e gebed en laatste evangelie van Zaterdag na Passiezondag. 3e gebed voor den Paus. DOMINIOAAN3CHE KALENDER. 18 MAART. Passiezondag. Gedacht.'ttis - - - - - - pebed Wz jol iachtenis van tot lafenis der jreloovine zielen 1.— Van één onzer eroede Zelafricen 12.— Comité van Actie 17.— Bijdrage voor de nieuwe wijwa- terbak ter eere van de H Maria en Sint joseiph van een echtge noot, om voor haren man nog; meer de deugd van nederig heid en zachtmoedigheid van het H Hart voor hem te mogen verkrijgen 2 50 De Oveis’e van het-St Willibnor- dus-Gesticht te Apeldoorn 2 50 uur gez. H. Mis ding voor de jedeu tiscuen Bood. IX. vau 7 uur af uitstelling van het Aller lie Lgsie, 9 uur gez, H. Mis ter eere van den H. An ton us. Na den middag moeten atje kindcran komen b.eoliten, o u kwart voor 8 Woensdagmorgen kwart orer 7 gt zamvn 's Heeren Lijden. Half 4 H. Kruisweg M. H. te Heiloos voor beter schap van mijn kinderen Van de Zus.ers F ran iesea nessen te Bennebroek N. N. te Obdam N.N. Esmond aan den Hoef ter eere van d. H. Antonius Comité van Actie Van een Kaartparbitje Esmond aan den Hoef—Wimmeniun ter eere van den H. Joseph N.N. Egmond aan den Hoef van ontvangen rente N.N. Egmond aan den Hoef ter eere van de H., Margaretha Maria voor een Zalig sterfuur maande.ifksche bijdrage Door tusschenkomst van het Comité van actie op den dag' der inzegening N.N. Uit de spaarpot der kin deren ter eere van den H. Joseph Van Tante Bet uit dankbaarheid ter eere van den H. Joseph den Hoef 11 de Hoogmis, 1 Bijl»!. Van 24 uur is do k-rk oren om te komen bidd'si. Hedon orgleeie voor de 3t_ JoTOfscCoo» 6 uur Lijdoiuwned lade. Ma. 7 uur Ctongvegafe voor de meisjes. Di. kwart voor 8 \o»r de mannen. Wo. half 8 voor de wouwen. Do. avond <m 7 uur Lof ter eere van he; H. Snirameot. Vr. 4 uur moe-en do schooi meisjes ko men breohien, voor wie Zau-rdag half 8 de H. Paasolicommunie, 7 uur oefening van den H. Kruisweg, waarna vertering van de Relikwie van het H. Kruis.. Za. van 46 en van half 7—9 bieehthoori». Zo. ai, PalmBond'».''. Kwart over 10 wyding en uitreiking dre palmen. Kin deren mogen geen naJm halen. Voor palm en wjjwater v»rvo.g« men rich bij den koster. Jaarlijkscbe collecte 'O< het H. Laud, welke collecte de heeren Broeder- meesuers van het H. Sacrament gelieven in te zamelen. Zondag a s. beg-nt de H. Paasohtijd wefke duurt tot an met den 8en April. H. DOMÏN10U8, Heden Passiezondag, 6 uur hajf 8 en 9 uur de stille HJ. Missen, half 11 de Hoogmis. Vandaag onder de H.H. Mis sen 1 eMadi^neèdsi redikatis voor de Mar- thavereeniging, die in de mifddaihgiieid der goloov gen aanbesolea wordt, half 1 Cat„ voor de groote leering, 5 uur con gregatie vuur de mannen, 6 uur vuor de jongens^ 7 uur Lof. Vso 68 uur ge- Jegvnbetd om te biechten. Ma. feestdag van dea H. Joseph, zon der verdichting tot kerkelijke vter.ng, 9 - u vu- i uur eu aanbid- t van den Buotians- Za. De H.H. M.M. te 7 en 8 wsr. 's Nam. 3 uur Marialof en Rocoenhoedje. O0STER-BLOKKER. i Zo. Half 8 Vroegmis, half 10 Hoogmis. 2 uur Vespers. Iedere dag om 8 .15 de H. Mis. I SCHAGEN. Zo Passie-Zondag. 7 uur tot zekere Int en voor P. Heemskerk. 10 uw voor de Parochie, half 2 Cat. 7 juir Lof en t-ij- dentmeditaiie. Ma. Feest van den H. Jcxzief. 7lu«riw»r overl. ouders. 10 ujt voor S. Hoedjes *an Berkei, 7 uur Lof. Di 8 ujt voor J. B, Keet en overt, grootouders. Wq. 8 u'ir gez. H. Mis voor S. Kruljer Bekker en Arie Deutekom. 7 -zur Lof ter eere van den H. Joseph! Do. 8 oor voor S. Mulder **>»vr. Gaans— Mecklinghoff. Vr. Feest oer Zeven Smarten van Marta. 8 trar voor Adrianus Deutekom en J. B. Keet. 7 uw H. Kruisweg. t Za. 8 uur voor overt, familie Ten Win kelKeet en voor Theod. Bieéker en overt, lamilie. 7 uur Lot BERGL74. Zo. De H.H. Missen te 7 uw, Half en 10 uur. 1 uur Cat, 2 uur H. Lira, voor de vrouwen, 7 uw Lof en Med. Ma. Feestdag van den H. Jozef. 7 uw irez. H. Mis en Aljr H. Communie voor de leden v. d. H. Familie en der IMaris- Conaregatie*. 's Avonds 7 uur plechtij! Lof. Wo. 7 uur Lof ter eere van deiriH. Jozef. Dot. 7 uur Lof ter eere van het H. Sacra ment Vr. Feestdag v. d Zeven Smarten van Maria, 's Avonds 7 uur Oef. v. d. H. Kruisweg. Za. van 5—half 9 uur gelegenheid om te biechten. De gebeden worden verzocht voor Hie ronymus Roobeek, Evert Dingerdis en Mar- aaretha Kraakman, hsvr. van Jan Wokke die met de laatste H.H. Sacramenten der Stervenden zijn voorzien. i WAARLAND. Zo. Half 8 voor W. Zit en overt, tam. 10 uus voor de Parochie. Half 2 Cat. half 3 Loi en Meditatie, 4 uur Caledusmus. Ma, half 8 gez. H. Mis ter eere vu den H. Joacph. ’s Nam. 3 uw Lof ter eere van den H, Joseph. Vr. nam. 3 uur Oef. v. d. H. 9T. uiswe* De gebeden worden wrzochl voor Ja cobus Ligthaat, die met de laatste H.H. Sacramenten der Stervenden b voorzien. T ZAND. Zo. na de Hoogmis Cat.,, half 3 Vespers. Deze week Catechismus Laar gewoonte. Ma. Feestdag van den H. Joseph, geen verplichting om de H. Mis te booren of om zich van sla vet ijk werk te ontiiouden, De H. Mis van 8 uru aal gezongen .-worden. ut pleditig Lof. i. H. Mis ter t ere van oen f

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Noord-Hollandsch Dagblad : ons blad | 1923 | | pagina 5