zEum. Dekkleeden, Dorschkleeden OPREIS WAAROM JET GROENE KRUIS.' HaagMjde K *7, Meubelfabriek „Eik A Linden”, UNDCNaRAOHT K>—W, ALKMAAR. pneumatiek a.s. Maandag 17 Sept. GEOPEND. Boerenplaats te Wilt gij Timmeren? loopt doo Uw Hoot bij STEUN asm do Zeswielea. or-li F. !HRIh*w MEUBELHANDEL, daar ia JE ADRES voor GOED en GOEDKOOP Meubflnir. Staaldraadtouw H. WORTtiBOER, Mat «enigst met suggbs werkend bevruGhtingsmid- del voor Koeien. R Bedevaart RlHMflRR-KmiHflR. VERKOUDJltBt" Paardtt-, hadekkn en allen soorten Touw tegen neer eoneurreorondo prge verkrfcbear bg ZwakkB zenuwen maken Bwskke meneeben. Zenuwhoofdpijn, pijnen in rag en lendenprikkelbaar heid, luztelooebeid, geduri ge vermoeidheid, angst, zonder te weien waarvoor dat alles komt uit zwak ke zenuwen voort NiiRvi Ziimcki talmt' Meeat gelesen Zeeuwsch Dagblad in alle kringen dor peovinsie. oosrs* OpBEbare Verkooping te Btrgn AdYirtiiniMvirkieHi I Imrt uit grooten voorraH Centraal Drogist RAINEXPELLER Vlaggen In alle mataR. Taksltilokkww. Prima Steigertouwen 1.1. VarkBiBfokkir». Emti Sdngw to»nulr Strijk- n filmriiiichtiii „DE LELIE”, P. KUIJPER CO. J. van der Veen p' to store ttecfrtetM taricMtaa. Telef. Int 86 14 Mtoerterrt fa dtt MmL Overspanning. Fnco’t Zreawtabtottre Prima droge turf. ba JAC. GROOT C«., Laea i Ztet mi mrtulgt N. BRILLEN, PINCE NEZ, SO-EASY, LOUPEN, LENSGLAZEN, PRISMA KIJKERS, MICROSCOPEN, enx. enz. S C H A G E N. Salonameublementen, Buffetten, Dressoirs, Stoelen, Tafels enz. StaRriUNton (grootste koene en roomed Her te lande). EPISTEL EN EVANOBUE, V.WKNTl enden zondag ma PINKSTER. Epistel «ft den brief van den H. apostel Paulus aan de EphesHn IV, 16. gevangen R'ChtersM JICHT "l SPIT J» MolBizailM, TBitsn. lOHtBn BR nZBfBfl EVANGEL IF-VERKLARING. KER KLUSTEN. Mto gabaai. aotiris to Rlkmar, is voornemens op Zaterdagen >2 September 1928 bjj opbod en 29 September 1928 bij afslag telkens de. middags 12 uur, in het café Central” van den beer P. I. 6. mi ToorRcnburglU Notaris te Alkmaar. op een zeL 7 van de it» r» Gebruikt Per koker 60 cent TB KOOP. Het j electrise! ■jg i voor- en priéel, de Meeelas was, bijgevolg pro- J zichzelf eb God. Maar de dit niet, en wilden het niet dat het Geloof niet eteede de vrucht van redeneerfog te. Maar naar oase Zaak Langestraat Voor een Pathéfoon met 20 nummers voor slechte f 55, Rente Alkmaareche Naaime- ohteehaodel A. HHdering. Alkmaar, Telefoon 236. KemimMwec BMP alkkaak tereJI de R. halte aan Limmen. Te bevragen R^kaatraatweg B 56, Limmen. De jaarlijksche Bedevaart naar het genade oord der Troosteresse der bedrukten, zal ge houden worden op Woensdag 18 Septnibsr, ver trek vei Hlkmiar I nr, terugreis Vrfdig 21 September, aankomst llkmaar 6 aar. Prijs der kaartjes met reiswijzer ALKMAAR en HEILOO fn.— CASTRICUM en UITGEEST f 10.50 KROMMENIE en ASSENDELFT f 10.— AMSTERDAM f 9.— Kaartjes worden na ontvangst van postwissel en opgaaf van naam, geboortedatum en woon plaats toegezonden door den ZeerEerw. Heer DIRECTEUR, Verdronk en oord 76. A. KLOOSTER, Mient is. C. BOTS, Heerenstraat 6. pa, AM later tegen Hem kon worden bracht „Meester, sprak een van hen, te het grootste gebod in de Wet"? Secretaris: Even stoppen, eerste graat! Dat zei die Wetgeleerde om Hem te beproe ven, niet? Maar me dunkt, de vraag was simple comma bonjour, aonder haken of oogen. Een kindkan de wasch toen dat niet, het was een strik- fijnste bizonderheden over- De moMterannl h dageigks geopend van 96 nr. Zaterdags van 91 nar. gij waardig bewandelt den gfl geroepen rijt; verdrag ie. met aDe nederigheid, zac moedigheid en lankmoedigheid. Bevlgtigt 'érède te bewaren. GR zflt een lichaam een b-- uwen roep geroepen xQt Daar b^een Heer, Vom -jr, -- -- allen, die boven allen, door allen, en in ons BUROKRWOONHUIS. Te koop een nieuw Bnrger- woonhuio met Schuurtje en mooie <rwt M Apen, kort bg Kerk, School en Tram de Rgkastraatweg te Secretaris: Hadden ze in eik Hem. Gaf Hfl aan da beimQdei keur, dan zouden se Hem de argumenten voor den SsftttaZedlenst voor de,weten wer- stena, maar weet ge wat een eeavoudte landman eens tot een r-■--- verborgenheden van den volstrekt niet. P Z vfech eet Wanneer ik visch eet en ik kom aan een graat, dan slik ik die graat niet in maar ik leg haar op zgde. Wanneer ik by bet. leien van de H. Schrift op iets stuit, dat mjj onbegrijpelijk voorkomt, dan zeg ik: dat te een graat en dan leg ik dat op zijde. En naar dit voorbeeld willen we nu eens zien di* Evangelie voor graten vinden met van onmiddelliA verdroven\ dooreeiienkde, irwijvmd met •KxfwiuM «mwv*xx»cihb mrflioenen lijden hebben daaraan hunne genezing te danhen-•» van 2 tot 25 m.M. ot. por Meter. ALKMAAR, ZaMSMkt 8, (bg de Vlotbrug) TtlitaM SM. Prima fokvarkeus, ingeechre- ven ia het NoordhoUandeeh Groot- Yorkshire Varkenietam* boek, steeds af te geven. Gebr. ZUURBIER, „Waterrijk” Egmond-binnen. hen, xjjnde een leeraar der >d in B Heer God beminnen uit geheel uw hart, uit uwe xiel, en uit geheel uw verstand het grootste en het eerste gebod. En lit geljjk is: Gjj suit uwe gelgk u seiven. Vaa dese geheels Wet en de Se Pbariseên J. ZIJDEWIND, Bdkmerweg, *t Zand. Twvmm Hgf mjj beleoM aanbevelen voor het maken vaa Keotewwaa, Leideete mt, van gobndU Btetw^wteww. m Verkrijgbaar bg: AviaïnAAL Egmond-Binnen, B. KRAAK MAN, HeOo, J. NUYEN8 Lim men, D. JAK Assendelft, A. GROEN Heer Hugowaard, A. BRAK Stompetoren, H. SCHOU TEN Waxmenbuteen. Voor engroa bfl: G. J. VAN BARNEVELD, Nd.-Scharwonde Te Alkmaar verkrijgbaar bij la. Nierop A Slothoubsr, Langs- straat; Jan do Vries, Lutlik-Oudorp WAARSCHUWINe. «kTIONA- LEN BAND. Pastoor: Zeg vraag tot in de legd een pgl met weerhaken, die moést rit ten blgven, waar hg ook trof. De Joodsche Wet, weet ge, bestond uit tal van voorsehrif ten van Godswege opgelegd maar ook uit een menigte menschelgke insettingen, die de Pharisefin er aan hadden toegevoegd. Broers: Met betrekking tot de Sabbata- rust hebben we verleden week daar al staal tjes van gezien. Pastoor: Weet ge aan hoeveel geboden de Synagoge in Jesus’ tjjd de hand hield? Zg bereikten het respectabele cgfer van zeshon derd dertienDriehonderd vgf en zestig verbo4en om gelgken tred te houden met de dagen van het jaar en twee honderd acht en veertig geboden om parallel te gaan met het aantal ledematen van het menscheljjk lichaam. Jansen: Groote apostel, dat is een doolhof om te te verdwalen Pastoor: En juist om in dien dwaaltuin den weg niet bijster te worden, zocht mon naar een centraal punt, waarnaar men zich richten kon; vandaar de kwestie: welke on der al die geboden ia de eerste, de voor naamste? Broers: Kijk, juist de kwestie, die de wet geleerde aan Jesus stelde! Pastoor: Aan Jesus stelde in de hoop, dat ZQn decisie zou indruischen tegen wat dit stuk de meening der Pharise«n was. Jansen: En die opinie was....? Pastoor: Natuurlijk zochten ze het ook hier weer in het uiterlijke en gaven aan de cere- monieele voorschriften den voorrang boven de zedewet. Een ceremonie was in hun oog van meer belang dan een goed werk Willems: En wat achtten ze van die cere- monieel-wet wel 't voornaamste? Pastoor: Daaromtrent was verschil van ge voelen. Sommigen vonden dat de wet der besnijdenis het grootste gebod was, anderen de wet, die den Sabbat regelde, weer ande ren de wet op de offeranden, al naar zij zel- ven daarin profijt vonden. Nu wilden zij eens weten, wat Jeeus hiervan dacht, hopend het volk tegen Hem in het harnas te jagen, in dien zijn antwoord niet strookte met het al gemeen heerschend gevoelen. Immers, zoo Hg het eene gebod verhief, zouden zij het soo voorstellen alsof Hij daardoor de andere geboden minachtte en verkleinde. Jansen: Dus al wederom een dilemma. Pastoor: Niets vaster. Van tweeén een. Jeeus zou antwoorden of zwijgen. Indien H(j er het zwjjgen toe deed Secretaris: Had men «on prachtig voor wendsel dat Hg de Wet niet kende en dat Hij voortaan had te luisteren in plaats van te leeren. Pastoor: En indien Hjj een dicisie gaf Secretaris: Hadden se in eik geval vat op de voor- Loeterdijk E «30 SCHAGEN WORDT Door levering ven HELDER waachgoed tegen BILLIJKE prgsen hopen wjj op ieders gunst Nette en prompte bediening ia verzekerd. Prijscouranten worden op aanvrage gratis toegezonden Beleefd aanbevelend, Dr. Pol Demade beveelt de Sanguineee aan voor zaike lijdersen noemt die ,een plantaardige tOatCMI yen dén eersten rang”. Probeer het eens, els gij zwak sjjtWai de Bangui nose voor honderden ge daan heeft, doet zij gaarne ook voor U. Prfis per fl. f 2.— 6 fl f 15.-, 12 fl. f 21.—. Te verkrijgen bg Apo thekers en Drogisten. Wacht U voor Mamaak! VAN* DAM A Co. De Riementraat 9e/4 Don Haag. Broeders, ik die in den Heere ben, bid u, dat staat waartoe i alkander in liefd moedigheid en lankmoedigheid. Bevljjtigt u de eenheid des geeatee door den band van - -- en ieest’géigk rt ook tot eene hoop van „„u: roep geroepen zQt Daar is een Heer, een geloof, een doop, een God en Vader van allen, die boven allen, door allen, en in ons allen is, die gezegend ia in alle eeuwigheid. Amen. Evangelie volgens den H. Mattheus; XX FL 3546. In dien tijde kwamen de Pbariseën bfl Je zus en een van f x“’ Wet ondervroeg Hem om Hem te beproe- v«i: Meester, welk ie het grootste de Wet? Jezus zeide hem: Gjj zult swee C geheel Dit te het tweede aan dit naaste beminnen twee geboden hangt de Profeten af. Daar au de Pbariseën bgeen waren, ondervroeg Jezus hen en zeide: Wat dunkt n van den Christas? Wiens zoon Is Hg? Zg antwoordden Hem in den geest dan Heer, zeggende: De Heer beeft tot mijnen Heer gezegd: Zit aan mijn rechterhand, tot dat ik Uwe vjjanden stelle tot een voetbank uwer voeten. Indien David Hem dan Heer noemt, hoe is Hjj zijn zoon? En niemand kon Hem een woord antwoorden, noch heeft iemand Hem van dien dag af meer durven ondervragen. ZEVENTIENDE ZONDAG NA PINKSTEREN. Het voornaamste gebod. Evangelie volgens den H. Mattheus XXH 84- 46. Secretaris: Ik ben zoo vrjj om aanstonds na de lezing met de bekentenis op de vlak te te komen, dat de zaak mij nog niet glas helder is. Ik begrijp niet best boe de Kerk voor haar Zondagsevangeliën passages uit gekozen heeft, die voor vakgeleerden mis schien gesneden brood rgn, maar voor ge wone huis- of tuinmenschen Syrlaks lijken. Men zoü een geboren Phariseër moeten zijn otn zin en verband te snappen. Pastoor: Geen enkel ander boek ter we reld bevat zooveel gezonden zin ais de Bij bel, maar er zjjn vele dingen in, die ophelde ring en toelichting vereischen. Misschien veronderstelt de Kerk wel, dat die huis- of tuinlui bijvakgeleerden hun licht ont steken zullen, zooals wfj hebben uitgevon den» Alles hangt af van de wfjze waarop ge tot dit groote onde boek komt. Ge kunt met uw hand het gevest van een zwaard aanvat ten ot het scherpe lemmet. Ge kunt op de mysteriën van den BQbel den regel van ver menigvuldiging of van aftrekking willen toe- passon. Er zjjn dingen in zwaar om te ver BNKHUIZEN. Zo. half ach* de Vroegmh, 10 uur da Hoog mis. In de week de H. Mis om half acht. DL en Da avond 1 uur Lof. Za. van half S af gelegenheid cm te Mechr ten. SCHOORL. Zo. Aanhiddingsfeert 6 uur Commuiileuit- reiken, 7 uur H. Mie, half 10 Hoogmis, des namiddags geen Cat-2 uur openlijke aanbid ding, 7 uur plechtig Lof met predikatie, pro cesise en Te Deum. Ma. de H. H. Mfeeen om haM 7 en half arfrt 7 uur professie en inkieedtng vnn leden der Derde Orde. DL bedevaart naar Heiloo, *s morgens om half 7 CommunimdtrelkBa, eu H. Mis om 8 uur vertrek, om kwart voor 10 aankomst te Heiloo. Wo., Vr. en Za. Quatertemperdagen gebo den vasten en onthoudingsdsw*”- Do. avnod 7 trar Lof. Za. van 87 uur biechthooren. Deze week Cat, aay.oon. Secretarie: Sm wami Dsvfl M *M geest dan Hoer, mwanda: De Bosr boe* g» zegd tot ntim Haar: lit mm uritai aadbtar- hand, totdat flt uwe vgaadea steDe tot aaa voetbank uwer weten. Indian DarvM Haan dan Heer noemt, boa la H9 ten u*i Zoon? Pastoor: Zfn zittm wQst op rast an haar- schappij, zQn ritten aan Gods rechterhand duidt de hoogste eer en soevereine macht aan, Z*n vfanden onderwerpende tot zo als een voetbank voor sfn voeten zjjn, zooals men in bet Oosten met gevangen koningen deed. Secretarie: Er was geen andere consequen tie mogefijk dan dat te Messtin.,— waarlijk' God was. Pastoor: En onze Heer verklaarde van zich zelfdat HJ d clameerde Hfl Phariseta sagen dit 1 inzien, waaruit biQkt, wat dese geleerde Rabbi's toen niet beant woorden konden, dat verstaat, God zij ge loofd, thans de eenvoudigste Christen. Zoo als het eerste woord, heeft onze secretaris ook het laatste. Hoe taddt te oplossing? Secretaris: Christus als God is Davids Heer, Christas ais mensch is Davids Zoon. MAX. K. BERK HOUWER aan het Hof te Alkmaar, in het open baar te verkoopen De alom zeer gunstig bekend staande aan den Ooztdijk en Blokker- weg ia do Schermeer, gemeente Akersloot, met ERF, BOET, WEILAND en KADE, samen groot 22.16 10 H.A. Te veilen in peroeelen. Aanvaarding, vrjj van huur, de landerijen mei Kerstmi. 1923, de gebouwen en erf 1 Mei 1924. Behoorendo tot den boedel van wglen den Hoer F. 8PAAN. Inliobtingen worden verstrekt ten kantore van genoemden Notaris Oudegracht 289, bg wien tgdig rituatiekaarien verkrijg baar zijn. Inmiddels uit do hand te koop. Handeislieden, Zaken men - echen, Industrieelen wenscht gg nieuwe relaties aan te knoopen of oude uit te breiden in ZEE LAND, adverteert dan in te Ooncnrroerendo Advertentie tarieven. Proefnummers op aanvraag beschikbaar. Men richte zich tot het Bureau yan de Telefoon 207 en 97. pra; prefereerde H| tea Sabbatidi—et, tea moest Hfl doorgaan voor een verrader van te besnijdenis. Hoe Hij zich keeren o! wen den sou, altijd was Hg er gloeiend bij. Jansen: Dat hadden ze knap achter me kaar gekregen Pastoor: Niet waar?, doch hun doortrapte listigheid maakte een treurig figuur bjj den schitterenden eenvoud, waarmee Jesus dien valstrik losknoopte. Het woord nemend, be gon Hij den tekst zelf van de Wet op te zeg gen Secretaris.Gjj zult den Heer uw God Pastoor: Neem hier liever de woorden van Sint Marcus XII 30, die aan Jesus’ uitspraak de volle maat geeft: Hoor o Israel! De Heer uw God is de ware God. En gij zult den Heer uw God liefhebben uit geheel uw hart, uit ge heel uw ziel, uit geheel uw verstand en ai uw krachten; dat is het grootste en eerste ge bod. In die paar enkele woorden was allee gezegd. Jesus had geantwoord, had hun be scheid gegeven in deze belangrijke kwestie. Van de ritueele wetten had Hij geen woord gerept, waarmee de beschuldiging viel, dat Hg aan de een boven de andere de voorkeur gaf. Hij schonk aan den Innerlljken dienst, I die van de ziel, den voorrang boven den uit- wendigen eeredienst, wat elk gezond men- zchen verstand had toe te juichen. Als eerste gebod gaf Hij datgene aan, wat Gods eigen hand als eerste op de Wetstafelen schreef, waardoor de goddelijke wet mijlen ver bo ven alle andere werd hoog gehouden. Er bleef den Pbariseën wederom niets anders over den een beschamende aftocht. Jansen: Maar ik laat ze niet gaan juist op het oogenblik dat de moeilijkheden, die graten noemt, voor den dag komen. En ook Jeeus liet ze niet gaan vooraleer hun af tocht in een vlucht ontaardde. Dit zijn de uiterlgke feiten, die ik snap, maar nu de in nerlijke kern.U heeft het woord. Pastoor. Pastoor: Jesus, die op al hun kwesties ge antwoord had, wilde nu op zijn beurt de on dervragers aan de kaak stellen. In den Mes sias, waar zij den mond van vol hadden, za gen zij niets anders en beters dan enkel een mensch. Jesus laat hen nu zelf getuigen, dat zij het mis hebben. Wat denkt ge van den Christus, vroeg Hij, wiens Zoon Hjj? Met andere voorden: Ge verwacht een Messias, een Christus en beschikt alzoo over de mid delen om Hem te erkennen. Welnu van wien stamt Hij af? Secretaris: Van David, was het eenstem mig antwoord. Pastoor: Naar het woord der profeten, .van David, die ook bg de Joden voor een geïnspireerd schrijver gold, wat wil zeggen? Secretaris: Dat God hem ingaf wat hg te schrijven had, zoodat dwaling buitengesloten bleef. Pastoor: En dit soo zijnde hebben we, om iets te weten van den komenden Christus, David Zijn stamhouder te ondervragen. Wat nu heeft die van Hem gezegd? Hoe noemt hg Hem? Secretaris: Zijnen Heer. Pastoor: Kon hg, sprekend over zijn eigen alztamnteling. Hem dus als mensch taxeeren Neen toch, te meer wijl hg denzelfden naam van Heer tegeUjk aan God den Vader en aan den Messias zijn eigen nazaat geeft. Ia dat niet aan beiden dezelfde Godheid toeken- nen? Lees nu *t bewjjs van Christus eens in zeit De --leren mg Ik lees den Bgbel zooals ik graat, dan slik ik die graat leg haar op zqde. Wanneer ik bg net. lezen van de H. Schrift op ie nfij onbeprijpelgk voorkomt, dan naar dit voorbeeld willen we nu eens zien wat we in dit Evangelie voor graten vinden Dit is het laatste twistgesprek van Jesus x de Phariseën. Het geviel op Dinsdag de Goede Week, twee dagen alzoo na den indrukwekkenden intocht onzes Heeren binnen Jerusalem. Reeds was besloten tot Zgn val, maar, gezien zgn groeiende popu lariteit, durfden de Oversten der Joden Je sus niet openlijk in het aangericht weer staan. Vandaar nieuwe strikken om Hem tot eenig onvoorzichtig antwoord te verlokken, dat de gemoederen zou voorbereiden op Zgn verpordeeling. Peetérs: En dat gebeurde in Jerusalem, da stad, die Hg niet levend meer verlaten zou? Pastoor: Precies, onderwijl Hg in de tem- pelgalerijen leerde en predikte, werd Hg ach tereenvolgens door niet minder dan vier de putaties geïnterviewd. De eersten waren zendelingen van het Sanhedrni.waar ge meer van gehoord hebt. Jansen: De Hooge Raad der Joden, die onder presidium van den Hoogepriester over de zuiverheid de« Geloofs had te waken en uit een en zeventig leden bestond, deels Joodsche priesters, I.evieton en notabele lee- ken. Pastoor: Zij kwamen met de vraag: ,Jn wiens naam Hij sprak en handelde”. Daarna een stoet Herodianen, party gangers van He- rodes, die Hem interpelleerden, ^>t men ja dan neen de Romeinsêhe belasting te betalen had". Vervolgens een commissie uit de Sa- dueeën Peelers: Wat zgn dat voor snuiters? Pastoor: Zg hadden hun naam van Sochaeus, die omstreeks twee honderd vier zekeren Sadoc, een discipel van Antigonus en tachtig jaren vóór Christus leefde. Zy liggen onder zware afkeuring van de scha vers van hun eigen volk, als menschen van een platten, loszinnig e levenswandel, waar toe trouwens hun beginselen ook leidden. Van alle Joodsche secten waren zg het ge ringst in aantal, maar meestal personen van aanzien en rang. Zij ontkenden de opstan ding. Er is geen toekomende staat, zeiden zg, geen leven na dit leven. Als het lichaam sterft, wordt ook de ziel vernietigd. Er is geen straf of loon in de andere wereld, geen toekomend oordeel, geen hemel en geen hel Zg beweerden, dat er buiten God geen geest was en wilden van geen goddelijke ingeving der profeten weten, noch van ©enigerlei Openbaring, behalve hetgeen door God ve op den berg Sinai gesproken was. Ze stel den Jesus de bizarre vraag ter oplossing „van de zeven broeders, die met één vrouw getrouwd waren”. Matt. 22-28. Deze allen werden door den Wgzen Leer aar weerlegd en tot zwijgen gebracht. Maar het was wel de ure der verzoeking. Daar verschgnen de Phariseën weer op het tooneel hopend te slagen, waar allen gefaald hebben om uit Jezus’ mond een woord los te kfij- in het Oranje-Hotel, op DlM- dsg 23 SspteHbw 1923. d* morgens 11 uur, ten overstaan van van het kapitale, nog nieuwe Woon- en Winkelhuis tevens ingerioht voor Pension te Bergen aan de Breélaan Nos. 9 en 11, tegenover het Station der Stoomtram en naast het Oranje- Hotel aldaar, met voor- en achtertuin, bergplaats geheel groot 4 A. 72 e.A. perceel is voorzien van :h licht en Waterleiding bevat beneden ■igarenmsga- sgn en winkel „Vorstenlanden” en woning, in gebruik bij den eigennar, verder zgn de bene denwoning on de bovenwoning mot aparte ingang aan straat ingerioht voor pension genaamd „Jacobs” en verhuurd voor f850 por jaar, aan Mej? de Wed. DUITS. Broeder bg biljetten ontschreven. Eigendom van dan heer M. ZAADNOORDIJK te Borgen. Bezichtiging op den verkoop- dag van 10-11 uur en overige» na aanvrage bij de bewoners. Meerdere inlichtingen geeft de Notaris.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Noord-Hollandsch Dagblad : ons blad | 1923 | | pagina 7