c
is, bulten
verrichten,
het lossen en
<-n door den
Getril Hekelaar, Padjadijk 38,
3e heit vnaf ie Mpeeeaartt.
Paarden- Schapenvleesch
Biefstuk. Rollade of Rosbief.
- Hoorn?
Helder.
Nog slechts tot on met 16 Mei.
Purmerend.
prima ROOKVLEEÜCH
Werst teef SpM M ceet per paari.
naar
wo riten
het
EN THEE.
AilAên ia ons filiaal U Purmerond.
■en verbetering
Friesland en
«og niets.
LEVERT VOORTDUREND 1» KWALITEIT
Neemt proef met onze zeer fijne
Voor de Boterham
Beleefd aanbevelend,
I
Door de
is een schrijven aan den
in ,i
Hoorn—Alk-
Bij het ontwerpen van dit wegennet ts
rekening
oen. al
"Vliegongeval.
VERDUISTERING.
TIED 8 Md
Voor de T:dsche reefrtbank stond He
den berecht de gewezen directeur vait
het post- en telegraafkantoor te Zaft-
botnmel. wegens verduistering vaif
f 16.000 uit de tas van he* postkantoor.
Het O. M e schte veroordeeling tot
aair gevangenisstraf.
HET TFXTIFI-CONFLICT.
ENSCHEDE 8 Mei. t
Hedenmorgen zifrt opnieuw minder
werkwil’gien de fabrieken ingegaan dan
de vorige dagen. Bi enten zevolgv wal
hef voor e-n aantal fabrieken niet mo
ge! i A het bedrijf op .gang te brengen
en heden rijlf de meeste fabrieken weet
gesloten.
ONTPLOFFING.
MAASTRICHT 8 Mts.
In de smederii Siaf ontplofte een pra«-
Lamptoesle'. Het heele zware toestel
vloog do^r het dak omhoog, doch v-et
ook op (jezelfde plaats weer terug, maar
veroorzaakte geen persoonlijke ongeluk
ken.
HANDEL EN MARKT.
AMSTERDAM 8 Mei De aadappe
lenprihen waren heden: Zeeuw, bomen
ten ff0—10.75. idem blauwen f 10.50—
til. idem red star rd7.55—7 75, Wem
pooiers f6.Aanvoe rl lading.
HOORN, 8 Mei. Kaasmarkt. Kleine
f 4.3 50. commissie f45.—. fabriek f42.—
fabriek commissie f 46.Aanvoer 3fï
stapels, wegende 27.487. Handel vfuc.
FAILLISSEMENTEN
Failliet verklaard: Q. Roosje Jz., land
bouwer. Hoorn; r.c mr. Dr. AWler.
cur. mr. Thomas. ju
■og eenige ruimte voorde voêlgaègei
<F«- er toch ook
Planting van hoornen noodig is
wiii 12 a 13 M. zal moeten hebben, ter
wijl voor drukke verkeerswegen een
«nx/ere breedte noodig zal
ss bochtig
s
Wcggem.men. terw ijl de kunstweritën ia
«ue wegen aan zw'are belasting zullen
■KJetep voldoen.
Voor wje mocht meenen. dat de breed
te voor de pnmaire-wegen te royaal is
Benomen verwijst tpr. naar de vcrsdul-
teude rrjksw'egeiij welke varieeren in
breedte van 14 tot 32.50 M
’P* °D de in de zaal aan-
Rebracme kaarten het ontworpen pün
voor primaire-wepen aan. waarvan wii
vermelden den weg Haarlem -Helder.
Schagen—Alkmaar SfhagenMedem-
buk. Hoorn—MedembSc, HoornEuk-
■juzen, waarvan de weg door de Streek
primaire-nreg dienst zal
«wh de nieuwe weg al laopai
HET ZIEKENHUIS-VRAAGSTUK.
fVervolg.)
De dag van opname in het Hosnitaal
wordt ais vaste verpleegdag berekend
de dag van vertrek uit het Hospitaal
wordt niet berekend, het vertrek utt
het Hospitaal zal moeten plaats vinden
op den voormiddag na gebruik van
F.et eerste ontbijt.
Bij overlijd*” wordt voor afleggen,
gebruik van lijkenkamer. enz. een ver
pleegdag in rekening gebracht; de zorg
voor de begrafenis penist bij de nabe
staanden. eventueel bii de gemeente,
voor wier rekening de patiëntje) ver
pleegd werd, terw ijl de kosten ervan ten
laste der nabestaanden of der gemeen
ten komen.
Voor Roentgrn'oto’s moet
vergoed:
bii eene afm. van 13 x 18 per foto
fi.van 18x24 per foto f 2 50. van
30 x 40 per foto f4. -.
Voor patiënten die iin de 2e en ie
kl worden verpleegd, resp fl.50. f3
en f5.—.
Voor hoog'ezonbestraling moet wpr-
den vergoed.
Voor bovengenoemde categorieën
van patiënten resp. f0.25 en f 1 50 peg
bestraling.
Als regel zulten de patiënten op den
voormiddag ter opname moeten worden
gezonden, spoede schende gevallen zul
len ten allen tijde worden opgenomen
Door de behandelende geneesheeren
moet tijdig schriftelijk in urgente ge
vallen mondeling of telefonisch aan den
Chef van het Marine Hospitaal, onder
ongave van den aard der ziekte, opname
verzocht worden voor hunne patiënten.
Voor het vervoer vaa lijders naar het
Hospitaal (echter alleen binnen de kom
der gemeente) zullen beschikbaar zijn
een ziekenauto een riiwlelbrancard en
raderbrancards Voor het overbrengen
per brancard, alsmede voor het over
brengen van patiënten, die geheel of
gedeeltelijk voor rekening van de ge
meente Helder worden opgenomen per
ziekenauto, wordt niets in reekningjre-
bracht; in alle andere gevallen wordt
voor het over brengen per zieeknauto
f2.50 per rit berekend.
Aan den Directeur van den Gemeen
telijken Geneeskundigen Dienst wordt
toegestaan controle op alle patiënten,
die geheel of gedeeltelijk voor rekening
der gem. Helder worden verpleegd;
hem wordt het recht toegekend om,
onder zijne verantwoordelijkheid, ont
slag van zulke patiënten uit het Hospi
taal te vorderen.
In het Hospita^ zullen worden be
schikbaar gesteld 80 bedden, waarvan
minstens 50 bedden voor vrouwen en
kinderenw anneer de aanvraag om op
name deze getallen overschrijdt dan zat
bij voldoende plaatsruimte» daaraan wor
den voldaan.
ONDER DE WAPENEN.
De reserve^sergeanten H. G Poort
man en F. A. Oosterhout, uit deze ge
meente. Zullen hun verpkditen werke
lijke n dienst dit iaar vervuBen van 14
Juli tot en met 2 Augustus a.s. bi» het
21e Reg-ment infanterie fe Amersfoort.
AGENDA VOLKSBOND.
Zaterdag Spaarbank 71,-9^ uur. i
EEN SCHRIJVEN AAN DEN
RAAD.
Sportvereenjging Oeel-Wit
/en aan den Raad gezonden,
verband met de verhooging van de
zaalnuur voor ’t Gymiustieklokaal Oer
M U LO, school, dat door de Sportver
eniging wordt gebruikt
BEGRAAFPLAATS,
Ingediend is een voorstel tot vaststel
ling eener verordening op de Algemee-
ne Begraafplaats, alsmede van verorde
ningen tot heffing en invordering van
beg rafen-srechten.
BURGERLIJKE STAND
Bevallen: J. Bos— Noordergraaf D.
M. v. Honk—Mooij Z. P v. d.
Heuvel— Stiphes. Z.
voetbal
Woensdagavond speelde een H R C.
com bin a ie tegen een Landmacht elftal.
Een 6—0 overwinning voor H R C. w as
het einde van dezen wedstrijd.
Berichten opgenomen In een
gedeelte onzer vorige oplage.
ERNSTIG TREINONGEVAL..
NEW YORK. 7 Mei
De .Central News” meldt, dat een ex
pres-fretn bii de kruising van een weg,
een groote automobiel aanreed cn ver
nielde Alle acht inktenden werden ge
dood
HET ZWAKKE GESLACHT.
HEERLEN. 8 Mei.
In de Koestraat te Hoensbroek heeft
een vechtpartij plaats gehad tusschen
twee meisje., de 15-jarige D. en de
20—jarige L. De oorzaak hiervan was
een liefdesgeschiedenis. Het meisje L.
werd zoodan:g verwond dat zii met
een- schedelbreuk een huis werd bin
nengedragen. terwül de geneesheer, dié
onmiddfffijk ontboden w'erd haar toe
stand levensgevaarlijk achtte
Naderhand is zi< ove^gebradit
het Ziekenhusi te Heerlen
De maréchaussee heeft de daders ge
arresteerd.
EEN NIEUWE BRIEF VAN
MACDONALD?
PARUS. 8 Mei.
Gemeld wordt, dat de Britsclie eerste
minister Ramsay Macdonald e°n nieuw
schrijven heeft gericht tot den Fran-
schen minis'emresident Poincare.
DE AANSTAANDE PRESIDENTS
VERKIEZING IN AMERIKA.
NFW-YORK 7 Mei.
Bi: de voor-ve'Aiezinjreu voor het pre
sidentschap Je San Francisco verkreeg
Coolidge ongeveer 240.000 stemmen en
de Califomier Johnson 195 000 stem
men.
HET CONFLICT. IN DE DUITSCHE
Ml JNlNlM'STRIE.
BERLIJN 8 Mei
Volgens een schar' ng van gisterena
vond ziln 150 000 mijnwerkers uitgeste
ten of in staking.
Uit Opper Silezïë wordt gemeld dat
op één na alle mijnen zijn gesloten. In
deze eene mijn wordt 8' uur per dag
gewerkt.
Dresden meldt, dat in Saksen alle mil
nen zijn gesloten, behalve de regeerings
mijn, waarin acht uur per dag wxtrdt
gewerkt.
In West Silezie is 85 pCt. der mijnen
gefloten Bochum mehft dat in 12 pCt
der mijnen gewerkt wordt.
De commandeerende Fransche gene
raal heeft de mijneigenaren mede<ye-
deekl. dat hil de staking onwettig acht
De mijneigenaren zijn van meening, dat
de staking zal mislukken wegen»
on+bre' r-. van stalringsfondsen.
Hoewel de staking iraat wegens de
verlenging .van den arbeidstiid gelooft
men toch, dat het voornamelijk te doen
is om loomverhooging.
stotvrye betarding
center nog gezocht
naar het beste mkMel. daar hier-
meeningen verdeeld eijn.
verhardingsweg zal aan
- c*" vx «4. wor
den aangebracht, terwijl daarnaast, ook
■og eenige mi arte voor de voetganger),
•te er toch ook nog ziin en voor a<MB-
ting van hoornen noodig is, zoodat
’iajLe’w*£’ *en m'nimum-bneedte
verkeerswegen
- lCLvaB bestaande wegen
en voorzoover van bestaande
:|?en gebrmk zal worden gemaakt
en deze bochten moeten worden
«Üe wegen
Keera—Zwaagdijk enr. naar Enkhuizen.
Hoorn—Amsterdam en
maar. -
V gehouden met de Kanaalplan-
aiRen afgescheiden daarvan mis
schien nog enkele wijzigingen om fi-
nandeele redenen noodig zim.
Door Amsterdamsche Statenleden is
de volle steun van de gemeente Am
sterdam toegezegd als het wegennet
atthaps voor Amsterdam belang-heeft en
spr. meent dat dit zeker het geval is.
Het ontworpen primair- wegennet
heeft een lengte van pl.m. 324 K.M
200 K.M. boven het H en 120 K.M
beneden het IJ en omvat 8 pCt van het
totaal wegennet jn Noord-Holland
Daarnaast heeft de provincie reeds in
beheer 75 K.M. primaire-weg. zoodat
hc^totaal dus zou krijgen 400 K.M. pri
maire weg.
De eventueeie uitvoering van dit werk
zal gcruimen tijd vorderen en mede af
hangen van de financiën en den steuh
van belanghebbenden.
Spr." hoopt, dat ’t hem gelukt is het
besef hij te brengen, dat de wegenver-
beteri niet alleen een zaak is van de
provincie, doch ook van Vereen ^ingen
en Waterschappen en groote offers zal
eischen .niet alleen finantieele, doch ook
persoonlijke .(Applaus.)
Van de gelegenhe d tof gedachtenu is-
seliog werd een ruim gebruik gemaakt.
Wi» vermeiden er van. dat de heeren
Kaan en Coramandeuc van meening. ziin.
dat de provincie, behalve de primaire,
ook de secundaire wegen behoort te
onderhouden en zii zijn met overtuigd
dat de laatste wegen bevrijd zulten zijn
van het auto verkeer. Verder wijst de
heer Commandeur op de groote leem
te dat er geen primaire weg Schagen
Hoorn is opgenomen, zoodat men eerst
naar Alkmaar of Medemblik moet, om
aldus Hoorn te bereiken en ten slotte
vraagt hij. of de gemeenten tot bijdrage
kunnen worden verplicht.
De heer Visser is van meening. dat als
men, wat toch wel jn de bedoeling zal
liggen, ook de autobushoudeis enz. za)
doen betalen «n de kosten der wegen,
dit verkeer zeker zoo ernstig zal ver
minderen, dat de vraag is, of dit wegen
net wel noodzakeli|c zat zijn.
I>e heer Reigersman meent, dat de
leer Visser toen abuis is als hii meent
dat bei goed zou zun dit verkeer op i
dene wijze ónmogelijk te maken en dat
dit ingaat tegen de technische ontwik
keling in de maatschappij.
Wat de opmerkingen van de heeren
Kaan en Commandeur betreft acht spr.
't finantteel ónmogelijk, dat de provin
cie eveneens de secundaire wegen in be
heer en onderhoud zou nemen, waar dit
2652 K.M. weg betreft. Wel is ’t na
tuurlijk soms moeilijk de grens te trek
ken tusschen primaire en secundaire we
gen.
Wat ke> gemis van een primaire weg
Hoorn—Schagen betreft dit is juist,
doch spr. kan wijzen op meer leemten,
doch is gebonden aan de mop eliictieid
van uitvoering van het plan en heeft
dus al'es nagelaten wat niettemin zeer
wenschelijk is.
Gemeenten kunnen niet tot bijdragen
verplicht worden, daar Prov. Staten al
leen verordeningen, doch geen wetten
«naken. Daarom worden de lasten ge
legd op de gebouwde eigendommen,
al is dit omslachtig
Tegenover den heer Kan merkt spr.
op, dat inderdaad de Ze» Nd.-HoH Ste
den subsidie ontvangen, echter alleen
omdat tot overname van den weg in de
naaste toekomst wat besloten
Ernstig komt spr. op tegen diens uit
drukking „auto-banen daar alleen de
eischen van veiligheid en verkeer en
met de zucht naar auto-banen aan deze
plannen ten grongslag Iggen.
Spr. is het geheel eens met den heer
de Boer, dat hier de wegen en kanalen
worden klaar gemaakt voor het gebruik
en een belasting op de gebruiker» zou
billijk zjjn. Spr. heeft over de finan
tieele zifte niet gesproken, omdat hii
daarvan niets weet, daar dit aan anderen
Ier uitvoering is.
In Engeland echter is een wegenbe
lasting voor mechanisch verkeer inge
steld waarvoor men wordt aangesla
gen met f 12.— per paardekracht. Een
rordje van 20 P.K. betaalt daar f240.
voor wegbelasting, autobussen f800.—.
In Noord-Brabant en Groningen heft
men eveneens belasting, die nim gering
is b.v. voor motorrijwielen f20.
In ons land schijnt men echter be
lasting voor een bepaald doel opjuist
te achten, men int wel belasting van
bepaalde objecten, doch geeft deze op
brengst geen vooraf vastgestelde be
stemming. Deze achten in tegenstelling
met andere plaatsen onze oeconomen
blijkbaar ongewenscht.
De heer de BoerOns land heeft geen
oeconoméh. (Gelach) In we&e rich
ting* Prov. S'aten hier zullen gaan, zat i
moeten worden afgewacht.
H erna brengt <ie voorzitter den heer
Reigersman dank voor zijn uiteenzetting.
Nadat bii de rondvraag de regeer'ngs- i
vertegenwoordiger, de heer Van Hoek,
in waardeerende woorden het nuttig
werk van deze vereeniging. waarvoor
hij alle sympathie gevoelt, had uitge
sproken, werd de vergadering piet dank
aan de aanwergen en de pers gesloten.
12 p. ons
Dead I j
Cbow Cream v
h»_25 o*. half po**.
i
de
EEN BAKKERSJONGEN
gevraagd bjj R. v. BAAR, Neo-
kerdjjk, Purmerend.
v. Adrl-
iter. t. v.
rietje Mo-
I
A1« eenig te behandelen pmt stond op de
agenda:
Verzoek van de leden van den raad. G.
Edel e.a.. tot het stellen vaa vragen aan
B. en W. over een advertentie in de plaat
selijke bladen intake de werkverschaffing.
Morgen komen wij nader op deze vergade
ring terug.
BURG. STAND.
GEBOREN: Gerardus Nicolaaj^z.
anus Reitrs en Afra Jonker. -Piet
Leendert Hendrik Hejjligers en Gr
ienaar.
GETROUWD: Sinion Rijscr en Johanna
Alida Luttikhujjzeii. Petros Johannes Noojj
en Hendriks Everarda RRser.
OVERLEDEN: Een levenloos aangegeven
kind van het mannelijk geslacht, van Jaco
bus Bakker en Johanna Geertruida Sander.
Maart je van Dijk. 74 jaar. echtgenoote van
Willem Schaaf).
VOETBAL TE PURMEREND.
Zondag ar», speelt Punnersteijn een wed
strijd tegen HoUaudia IT van Hoorn, res. 2e
klasse N. V. B.
Deze wedstrijd is van de eerste route om
den Rauch-beker.
Aanvang 5 nnr op het terrein over
sluizen.
dat op weg
was naar Maceao is te P> par)odhpar n-ergs-
stort en vernield.
De inzittenden zijn niet gewond.
VIERVOUDIGE MOORD. -
Aneta meldt uit rahaya: Van Gelder,
zijn inlandache vrouw en twee neefjes zQn
alhier s -moord. De dader is onbekend.
ING.
AMSTERDAM, 8 Mei.
Hedenmorgen 1« een stal’ig nitgebroken
onder he‘ «v»rsoneel -“-‘«ren zou ▼•'W
het S.S. ..Flandrfa" van de Kon. Holl. TJoyd.
T reden hiervan was een nieuwe clausule
in de monsterrol, art. 36. lid 2. waarin
zee 4 wordt, dat bij stagnatie in «enige
verr>1i«ht
te
ven. ieder schenelfrig
boord die werkzaamheden
welke verband honden i
laden van mail en hs'-a -c
schipper voor spoedige voortzetting van dn
reis noodzakeliik worden geacht.
Op advies van den Centralen Bond van
Transportarbeiders is hedenmorgen door da
schepelingen eenparig crwelcerd hierop in
te gaan.
nemen zal de wet van 3 Mei 1924 tot vorfS^
ging van den accijns oj* bier ea vaa
het invoerrecht op bier en thee in werking
treden met ingang van 12 Mei aa.
EERSTE KAMER.
DEN HAAG, 8 Mei.
De Eerste Kamer heeft de Marinehegroo-
ting aangenomen met 26 tegen 8 stemmen.
Tegen stemden de soc.-dem. en vrjjf.-dem.
De vergadering werd daarop veniaagd tot
Dinsdag 20 Mei.
ALLAHABAD, 8 Mei.
Het Portupeesche vüefttnlp. 4.
Peparjodhi
HOLLAND’* NOORf>E4lKWAR^
(Vervolg.)
Ha de oauze heet de voorzitter den
|h, Reirmma*. hoofdmgemeur
ian óen Provincial*» Waterstaat, wel
kom en brengt hem dank, dat hit bereid
was naar hier te komen om in deae ver
gadering het ontworpen wegenplan na
der toe te lichten.
Jhr. Reigersman heeft gaarne de uit-
eoödigins aanvaard, omdat hij over-
tuigd was, drt voor dit wegen plan ook
ia landbouwkringen belangstelling zou
zijn Het wegenvraagstuk houdt zeer
•*uw verbaad met net verkeersvraag
stuk en in het buitenland erscht dit vraag
«tuk reeds zeer groote offers.
Ook binnen onze grenzen eischt deze
aak aandacht, al is er in de verschil
lende dee’en van ons bind verschil m de
arnze van voorziening.
Allereerst hebben wii in ons Land de
«lieswegen, al zijn deze, behalve in Nrd.-
Flolland echter geen boofdwegea.
In Zuid-Holland zijn 13 hoofdvegen
verbeterd vanwege de provincie, met
steun van gemeenten De provincie
neemt de wegen over, waarbn 50 pCt.
«Ier kosten <kx>r de gemeenten worden
gedragen.
In Ze-land én Gelderland jS de we-
ig in voorbereiding; in
Oijverijsel echter doet men
In Noord-Holland hebben Ged. Sta-
en een wegenp’an
osteloos op aan
ton aan spr. opgedrag
te ontwerpen dat k 1
vrage te verkrijgen is aan de Provinciale
Griffie te Haarlem.
Behalve de rijks wegen zijn de andere
Wegen in beheer bit gemeenten, water
schappen en bii derden.
Voor aanleg van wegen werd wel
subsidie gegeven, voor onderhoud ech
ter niet. i
AKeen in de provincie Limburg wer
den voorheen stoomwalsen Ier beschik
king gestekt. waaraan echter thans ook
een etnde is gemaakt.
In 1921 wilde de provincie aldaar
de wegen overne ren. als de helft der
kosten door de gemeenten werden-ge
dragen
In Nd.-Holland was 18.8 K.M weg bij
de provincie in onderhoud, wat juist
Dinsdag is uitg^reid door de overname
van den Zaanschen communicaiiew eg.
Niemand zal ontkennen dat bet karak
ter van het verkeer sterk gewijzigd is
de laatste jaren en het vervoer van lo
caal tot Nsteriocaal en zelfs internatio
naal is overgegaan, door de opvolging
van rwwiei auto en autobussen.
De eischen voor het mechanisch ver
keer stellen geheel andere caschea aan
de wegen dan voorheen nood< was.
Vroeger kon men volstaan met veel
smallere en veel minder wrhade wegen
dan thans.
De wegen zun niet geschikt voor in
tensief auto-vetkeer. dat in de toekomst
mjg zal loeuemen.
Dit verkeer vindt men echter niet op
•He w<gen doch vindt men op de
hoofdw egen en daarom kan dus een pri-
jnair-wegennet voor dit verkeer een
fcle.n gedeehe beslaan en zijn de andere
Wegen ah mazen daarvan te beschou
wen Deze wegen van lagere orde zullen
niettemin in goeden staat moeten rnn.
sl hebben z»i -tiet t« voldoen aan de hoo-
gr eischen Ser p.t «ire-wegen.
Het primaire-wegeanet zal zich over
de gebeele provincie moeten uitstrek
ken en allereerst rekening moeten hou
den met het re riteer van thans en in
de toekomst en met atteen letten op de
beslaande hoofdwegen.
Zaandam en Amsterdam b.v. tnisnen
doorioopeitd verkeer te scheiden van
een behoorlijken verkeersweg en toch
d* zeer noodig
De provincie gaat dus niet onder
houden wegen en straten in de bebouw
de kommen, waarvan het onderiioud en
den aanleg tot de taak der gemeente
behoort.
Een primaire-wep zal. wil hii aan
de te stelen eischen voldoen, bü aanleg
een flinke breedte moeten hebben en
voor autoverkeer allee» reeds een ver
bal dingsbreedte van minstens 5 M
De fundeenng der wegen zal zeer
meem moeten zijn, zoomede zal het stof-
bezwaar moeten worden tegengegaan,
dat B et alleea schadelijk is. doch daar
naast shitage van den weg beteekent.
Daarom zal dus stobrye behar<fing noo
dig zijn waarvoor ei
Wordt i
omtrent de
Naast dezen M
<Ae zijde een fietspad van 1»/» M
NET R. K. BURGERMEISJE
gevraagd voor de huuh.
Niet boven 20 j**r. Hoog loon.
Goede behandeling vert. Menv.
URBANU8, Adm. de Rnvtee-
weg 201, Aawtedaaa.
OE ACCIJNS OP BIER
DEN HAAG, 8 Mei
Naar wjj van zeer wel ingelichte rjjde ver-
g. -J-- r-al ZiWl
HINDERWET.
Burg, en Wetli, brengen ter openbare ken
nis, dat het versoek van P. de Wit te Ilpen-
dam en M. Doet» te Beenwter om op het per-
ceel, kadastraal bekend in Sectie E no. 452
een bemalingsinrichting te mogen oprichten
door J»en is verdaagd.
GEMEENTERAAD.
De spoedeisebende raadsvergadering waar-
*8 reeds gewaagden heeft hedenmiddag
plaats gehad.
NiodMs. j
Ernies stjs»
Diumhinjn
Tr«M
OUsriMMrtbonb
15»^-