6. GEUS' lichte ongesausde pruimtabak GEUS, Magdalenenstraat 14. Z. V. V. II. Hlcmaria Vidrix II. Alkmaar. Amsterdamse tie Beurs vbb de IWderlandsclte Is*Mdbo<iwb*i91c. uu EU» «o»/, ^•1. lO»*/. Zondag a.s. 2 uur F •Raverfrtfbaar na smaak, 12 caaf aar X aaa, valdae' da meeat verwende priimar 176*4 132 127*/, 78 71»/, 72 71»/. 72 108*/, 166M 20 20 Lebong 327*/. 381 366 342 342 163 1Ö7H 167»/, H4« 158 IVO a 86 26H 2tt« 81 123 128 110 15 ff >rij» voor de Fabrieks- 1 Ni 193 uit 193 stapels. 168 370 en door de week zakenman, zoo wel eens gezegd heeft; ’t is onze te constateeren. De edammers werd n.l. 161 314‘/è 176»/, 132 127M 103 126 68 141M 136 129 156 318 164H 164 436 374 360 176 182 175»/. 132 127*/. 437H 376 488 379 Aan voer in stapels Aanvoer in kilo’s Boerenedammers met merk Fabrieksedammer» met merk JU8 162 ul3 86 46*/, 166 164 435 874 136 1z7h 325 364 344 436 374 298 lo2 316 80*4 164 13» 128 1757. 132 163 326 óu5 6,3*4 i7 67*/, U2*/. 127 20H 325 364 344 50.— 52.— 48.— 52.— v.j. 160 153 318»/. 177H 132/, ,U7-(, 126 zO*/, Terrein Alc. Victrix. 168 Öo* g wUÖ v .70/, .oo z42 1O 189 1W4‘). 127*/. 66.— 63.— 61. — 63.— 62. — 65.— 58 stapels. 18 stapels. 36 stapels. 78 stapels. 1 metselaar, 1 opperman, 1 sigarenmaker, 1 tabaksbewerker en 20 losse arbejders. Vrouwen. x Aangeboden: 1 dienstbode, 1 huishoudster, 156»i, 78 - 88 .63 164H 437*4 o73-/, obl .30 .27*4 *°V. 167», Met vertrouwen durven wij rekenen op de gewaardeerde en noodzakelijke medewerking van Ouders, heeren Onderwijzers en Pa troons, opdat het geheele triduum door allen worde gevolgd. Het groot aantal leden maakt een persoon lijk verzoek van onzen kant ondoenlijk, doch w|j zijn er van overtuigd dat, waar het hier om zeer hooge belangen gaat, deze mededee- ling de zoo noodzakelgke medewerking zal ♦ongevoige hebben. TH. O. VAN HAASTER, Pr. Directeur 17 October 1924 V.K. L30 zegd, dat bij vacature een arbeider benoemd zou worden. Hieraan is niet voldaan De voorz. zal dit onder de aandacht van dit bestuur brengen. De heer Haring maakte een opmerking naar aanleiding van de rede van den Wel- Eerw. heer Helmer. Spr. wees er op, dat het -wel gebeurt, dat de patroonsorganisaties op een schandalige manier tegen de arbeiders optreden. Spr. vraagt of de geestelijken hier niet méér tegen op kunnen treden Op de tevredenheid die de gezellen wordt ingeprent wordt door de patroons gespeculeerd. Spr. zegt, dat men dergeljjke menschen evengoed te communie ziet gaan en zou willen dat hierop door den biechtvader aanmerking wordt gemaakt. De Weleerw. heer Helmer zegt, dat als onrechtvaardige menschen zooals de heer Haring bedoelt, toch te biecht gaan en die onrechtvaardigheid niet belijden zij d. biecht tot een bespotting maken. De biechtvader kan, als het geen openbare zonde betreft, moeilijk een oordeel vellen of iemand on rechtvaardig is of niet. Het eigenaardige ka rakter van den biecht is dat men zich zelf beschuldigt, zoodat de biechtvader zich houdt aan wat gezegd wordt Den biecht vader kan dus geen Verwijt treffen. De on rechtvaardigheid is natuurlijk niet goed te praten. De heet Haring gaat hierover nog door en zegt ten slotte, dat er altijd gezegd wordt dat de werkman tevreden moet zgn. Kap Helmer; de anderen ook. Z.Eerw. wees er op, dat men in arbeiderskringen dik wijls zegt, dat de geestelijken liever bij de „rgken” komen dan bij ben; in die „rijke” kringen zegt men echter dikwijls dat de gees telijken zich te veel met de arbeiders be moeien. Z.Eerw. trekt hieruit de conclusie dat over het algemeen dé guide midden weg wel bewandeld wordt De heer Willemsen wees er nog op, dat bij het conflict in de textielindustrie wel degelijk uitgekomen is toen bleek, dat de arbeiders te kort gedaan werd, dat de geestelijkheid toen vóór de arbeiders was. Na nog enkele woorden hierover, sluit de voorz. de vergadering met den Christelijken groet. TE WATER. Gistermiddag te ongeveer 5 uur geraakte een jongentje, dat op een aan den 7.ijdam liggend vlotje speelde, te water. Zijn vader, die in de nabijheid werkte, haal de hem spoedig op het droge. BIJ VOORBAAT. Men maakt er ons attent op, dat een mis verstand omtrent de wijze, waarop wij onze inlichtingen betreffende de gemeenteleening ad 700.000.kregen, gezien een vroe ger gebleken graag-verdenkende mentaliteit niet uitgesloten is. Daarom zij thans reeds bij voorbaat ver klaard, dat wij een en ander danken aan indirecte relatie’s in bank-kringen. Nadere mededeelingen kunnen wij natuur lijk niet geven. BRAM DE WILDE JUBILEERT. Het is vandaag 25 jaar geleden dat Bram de Wilde de populaire Alkmaarsche or gelman zijn tochten door de stad en in de omgeving met ’n draaiorgel begon. Ter ge legenheid van dit jubileum was ’t orgel met papieren slingers, vlaggetjes en roosjes ver sierd, terwijl in het midden een bord prijkte met het opschrift: „Hulde aan den jubilaris”. Tot ons genoegen mochten wg bemerken, dat de velen die wekelijks van Bram z’n muziek genieten den vriendeljjken or gelman met een extra-gift bedachten. Over al, waar Bram kwam, werd hjj gefeliciteerd en mgest hg van zijn musicus-loopbaan ver tellen. Het gevolg van een en ander was, dat hg later dan gewoonlgk bij zijn verschil lende „klanten” arriveerde. Intusschen is het voor den jubilaris en zijn vrouw die nimmer bij de wekelgksche tochten ontbreekt een bewgs, dat men hen gaarne ziet. Moge Bram nog vele jaren Alkmaar en omgeving van zgn muziek laten genieten. NAGEMAAKT HANDELSMERK. Op de gisteren te St. Nikolaas (België) gehouden weekmarkt is door den Commis saris van Politie aldaar, op aanwijzing van den Directeur der Coöp. Zuivel Export Ver. „Noord-Holland’j alhier, proces verbaal op gemaakt tegen een firma te Antwerpen, die het gedeponeerde handelsmerk dezer coöpe ratie nagemaakt had. TRIDUUM voor de leden der St. Aloysius-Congregatie Woensdag 22Zondag 26 October a.s. in de Kapel van het Gezellenhuis. Woensdag 22 Oct. ’s avonds 7 uur opening. Donderdag 23 Oct. ’s morgens kwart vóór zeven H. Mis met korte toespraak, ’s avonds half acht oefening. Vrgdag 24 Oct. evenals Donderdag. Zaterdag namiddag gelegenheid om te biech ten. Zondag 26 Oct. ’s morgens half acht in de kapel H. Mis met algemee^e H. Communie. ’s Avondo G uur plechtige sluiting in de Kerk met feestpredikatie en opdracht der nieuwe leden. Na afloop in de bovenzaal van het ge- zelienhuis tijdens den feestavond, de aan neming der nieuwe leden van het Patro naat. u8 SpOC lid tc 4 GEMEENTELIJKE DIENST DER WERKLOOSHEIDSVERZEKERING EN ARBEIDSBEMIDDELING. Districts-Arbeidsbeurs. Kostelooze bemiddeling voor werkgevers en werknemers. Geopend alle werkdagen van v.n». 91 uur en n.m. van 4—5 uur. Voor werknemers uitsluitend van 912 uur en Maandag- en Donderdagavond van 78 uur. Des Zaterdags alleen van 91 uur. Mannen. Aangeboden: 1 baggerman, 2 bakkers, 1 bankwerker, 1 betonwerker, 1 boekdrukker, 1 boonikweeker, 2 cacaobewerkers, 2 chauf feurs, 3 eleclriciens, 1 fundeeringwerker, 13 grondwerkers, 1 instrumentmaker, 4 kan toorbedienden, 2 kelners, 1 kleermaker, 1 loopjongen, 1 loopknecht, 1 magazijnbedien de, 1 metaaislijper, 1 motorhersteller, 4 op perlieden, 2 pakhuisknechts, 2 reizigers, 2 rij wielherstellers, 19 schilders, 1 schipper, 1 schrijver, 1 smid, 1 stoker, 1 tabaksbewer ker, 5 timmerlieden, 1 timmermansleerling, 1 tuinman, 1 winkelbediende, 1 sigaretten- kistenplakker, 1 sigarensorteerder, 28 siga renmakers en 58 losse arbeiders. Geplaatst: 1 electricien, 13 grondwerkers, UIT DE MARKTCOMMISSIE. Naar wg vernemen, zgn in de Zaterdag ge houden vergadering van de Marktcommissie enkele besluiten genomen, welke thans al reeds wél de vermelding waard zgn. Eerstens is in genoemde commissie het be sluit genomen, aan den Raad voor te stellen, In het Waaggebouw een viifde schaal te doen aanbrengen, en wel ter hoogte van de plaats, waar in het gebouw thans het kleine hou ten kantoortje staat, waarop de bekende spreuk van „Een valsche Wage....” prijkt; zoodoende komt de nieuwe schaal vlak voor de znidwestelijke poort Deze vgfde schaal werd voornamelijk noo- dig geacht met het oog op de varkensmarkt, waarop de aanvoer den laatsten tijd zeer groot is, terwgl er door belanghebbenden bij zonder prjjs op gesteld wordt, dat de markt snel verloopt; indertijd is door de Alk maarsche slagers in dien geest dan ook reeds aan autoriteiten geadresseerd. Het ligt in de bedoeling, dat de werkzaam heden spoedig zullen aanvangen, opdat de nieuwe schaal zoo gauw mogelijk in gebruik genomen zal kunnen worden. Voorts is in de Marktcommissie besloten, aan den Raad voor te stellen, de belooning der kaasdragers thans definitief te regelen in dien zin, dat per 100 K.G. zonder meer 0.20 draagloon zal worden toegekend. Tot op heden bedraagt dit loon 0.15, ter wijl er aan toeslag, rgloon, enz. nog wel zoo veel bgkomt, dat men per 100 K.G. op 0.18 4 0.19 kwam. «4. K. VOLKSBOND. Gisterenavond te 8 uur heeft de afd. Alk maar van den Ned. R. K. Volksbond in St. Willibrord een algemeeue ledenvergadering gehouden. De opkomst was bevredigend goed, aan wezig waren ongeveer 60 leden. De voorzitter de beer J. baart opent de vergadering met den Chr. groet heet allen welkom en noemt de gïooie opkomst ven vreugde. Laten wg hopen, dat wg in dezeu geest voortgaau. bpr. heet den Geestelgk ad viseur, als spreker van dezen avond in het bgzonder welkom. De notulen der vorige vergadering wor den onveranderd goedgekeurd. De voorzitter spoort de lenen aan zich Lij het tonds „Eigen Huis aan te sluiten. Spr. memoreert de voordee.Ien van dit fonos. Spr. deelt mede, dat zich 3 nieuwe leden he boen aaugemeld, feliciteert ben met hun toetreding en hoopt dat *zg goede leden van den bonu zullen zgn. Hierna worden 3 wees-gegroeten gebeden voor de overleden leden. Hierna verkrggt de WelEerw. Heer Kap. Heimer het woord tot het uitspreken van zgn rede: De plaats van den katholiek in het openbaar leven en zgn plichten aldaar. Z.Eerw. vindt het een bijzonder genoe gen voor den Volksbond op te treden. De Volksbond telt 450 leden en nu ziet Z.Eerw. dat er maar een paar weggebleven zgn .ge lach). Z. Eerw. wil hen daarom niet lastig vallen. Z.Eerw. noemt het begrijpelijk, dat men zich meer wil terugtrekken uit het ver- eenigingsleven en zich begeeft in den huise- Ijjken kring. Dit is ook niet het geval,, want komt men in de zalen der publieke vermake lijkheden, dan ziet men ze daar wel. Ook ae kinderen worden daar al vroeg binnenge laten. Als mensch nemen wg in het openbare leven een plaats in en hebben wg daar onze plichten te vervullen, Spr. wil nu de plaats aangeven, die wg moeten innemen in het openbare leven. Spr. zou kunnen roepen: „Return No varum”, dat wel eens op verschillende wgzen wordt ver taald, maar strijdkreten konden vroeger bg een stormaanval wel eens tot overwinning leiden, een blijvende overwinning bereikte men er niet mee. Gelet op den Hollandschen volksaard is spr. in dit opzicht sceptisch ge zind. Hetgeen nog aan strijdrumoer herinnert zgn de vloeken en verwenschingen die men in werkplaatsen e.d. hoort om iemand tot iets te brengen, maar dergeljjke strgdme- tboden hebt gij niet te duchten. Men noemt de Katholieke kerk aan de an dere zjjde wel een eerbiedwaardig instituut lit de middeleeuwen, dat toen veel goeds ge daan heeft al leest men wel van slechte pau zen, index, Galilei enz., maar men vindt, dat er niets o verblijft van de vrjje gedachte. Dergeljjke punten worden meermalen aan geraakt tenzjj onze overtuiging wordt dood gezwegen. De ongeloovige Dr. Knabbel schreef eeiu cZ .jo *11» 3/ 10» Bijkantoor Alkmaar. (Ontvangen per draadlooss telefoon). wel de hersenen gevuld maar het onderwijs bezit geen elementen waardoor de godsdien stige aanleg wordt ontwikkeld. Een derge lijke toestand is die van passieve negatie. Niet alleen het belachelijke dóódt maar iets kan ook worden doodgezwegen. Met dergelijke meeningen voorop bespre ken wg onze houding in het openbare lo ven. Daartegen helpt een enkele strijdleus niet. Bespreken wg de sociale kwestie op haar breedst. Liberalisme en socialisme stem men hierin overeen, dat zg, sprekend van menschelgke samenleving, den mensch zelve uitschakelen. Geloof in God en zedelijkheid worden opzg geschoven, ondat men niet weet, waar men ze anders mbet laten. De oplossing is te zoeken in de christelij ke wereldbeschouwing. Deze zegt, dat de mensch aan God beiioort en behoort daar door ook aan zichzelf en aan de samenle ving. Dit vinden we in de geboden om God te beminnen bovenal en den evennaaste te f>e- minnen als zichzelf. We moeten ook niet alleen Katholiek zgn op Zonda/ als ieman plicht ons altjjd ter beschikking van God te stellen. Met alles moeten wij Hem onder danig zgn. Men wil den mensch gebruiken als proef kongn om te zien, of een ideale staat mo gelijk is. Mislukt de proef dan wordt het ma teriaal weggeworpen. Hoe veilig staat daar tegenover de geloo- viire Christen, die zich onder leidimr stelt Aan voer en prgzen. H. 193 156.000 154.000 150.000 60. — 62.— 61. — 64.— Boerencomm. 67.66.53^— Fabriekscomm. 64.63.53—- Wederom viel er een belangrijke stijging - prijs voor de Fabrieks- f 1.hooger dan ver leden week. Ook de aan voer was grooter. Commissiekazen stegen eveneens in prjjs. INGEKOMEN EN VERTROKKEN PERSONEN. 8TAATSLEENINGEN 6 Nederland 1828 Ned. indifl 1928 BANKINSTELLINGEN Koloniale Bank Indische Bank Hajuta| NpÜ- INDU8TR. UND. BINNENLAND Insulinde Oliefabrieken Jurgens Oude Philips Furuess-Stokvia-Aand INDUS IK. UND. HUI lENI.AND Anaconda Steel comm. CUL1UUK MAATSCHAPPIJEN Cultuur Vorstenlanden Dito Actions H. V. A. Java Cultuur Muurmaan a Cu Ned. ind. Suiker UnH Puerwuredjo Compauia MIJNEN Kcdjaug PETROLEUM Durdtscbe PeUoleom Gec. HulL olie Kon. Ned. Petroieöm tiUanuA HumuiAA RUBULK-MA A 1 SCHAPPIJEN Amaterd. Rubber Bandar Rubber Dell Bak Rubber Indische Rubber lutereoutin. Rubber Keudeug Lemboe Koloniale Rubber Lampuug Sumatra Rubber OuM-Java Rubber Nederk Rubber Serbadjadi Sil au Wai bua> Rubber SCHEEPVAAR1EN HoiL Amer. Ljjn HolL Stoomboot HoU. Lluyd Kon. Boot Sloom vaan My. „Neder bind. Paketvaart Scheepvaart Unie Marine Common. Marine Preferent Niev. Uoodriaan TABAKKEN Besoekl Dell Batavia Deü-MaatscbappQ Senembah AMER. SPOORWEGEN. Erie Spoor Sou tin ra Rails Unio Pacific Wabash. Railway Jjjke eer te yereenigen met de menscheljjke eer. Wij bevinden ons in een slaglinie met oen onoverwinnelgken veldheer aan het hoofd. De mensch behoort ook aan zichzelf. Er is geen macht dan die van God komt. Wie van autonomie van den mensch spreekt drjjft den spot met ons. Dan komt hg in plaats van vrfj te zijn in aanraking met mach ten van binnen en van buiten. Men zegt wel: vinden wij dan geen groo- te mannen onder de Grieken en Romeinen toen de staat alleenheerscher was en den mensch als zijn eigendöm verklaarde? Spreek niet van Jnlins Caesar, deze was 'n misdadige zwakkeling, die in den tegenwoot- digen tijd al lang in de gevangenis bad ge zeten Spreek niet van Diogenes, want zegt Socrates niet, dat hoogmoed door zgn lompen gluurde? Slaven waren het. Zg de den alles onder den druk van staatswetten- Zg droegen altgd vergift hij zich voor het geval, dat zij zich de ongenade van den staat op den hals haalden. Niets was aan eigen oordeel of overuiging overgelaten. Dat is dan ook een van de redenen geweest waar om de eerste christenen staatsgevaarlijk werden genoemd. De mensch handelt naar z^u geweten en het geweten is de stem Gods. Dat geweten verplicht ons aan de gemeenschap. Tegen de eerste Christenen zeide de H. Paulus: We zgn alleen één in Christus. Het geweten is ook een bewaarengel der maatschappij. Het Christendom past niet in een wereld van egoisme en zelfvergoding. Alleen de opper ste wetgever kan een Igu trekken, waar langs het particulier en openbaar leven zich moet richten. De menschen hebben elkander noodig. De opvoeder Furster stelde zgu leerlingen een» de vraag of zg er wel eens aan gedacht had den hoeveel menschen er voor hun ontbijt gezorgd hebben. En dan bleek dat een on noemelijk getal menschep, hun arbeid eraan hadden gegeven. De sainenleviAg zit vooral de katholieken in merg en been. Hieruit volgt, dat de sa menleving, speciaal het vereenigingsleven niets van zijn kracht verliest als hel Goa erkent. De menschelgke samenleving vindt haar oorsprong in God. De mensch, en niet de staat, is het middelpunt, waaromheen zich alles beweegt. Spr. wijst er op, dat do vereeniging niet boven de menschelgke on volmaaktheden is verheven. Spr. doet een beroep op het gezond verstand en dat ge zond kerstand gaat uit naar de samenle ving. We zouden tekort doen aan de ge meenschap als we niet in het openbaar leef den. Dit behoeft er nog niet toe te leiden het gezin te verwaarloozen ofschoon dit wel voorkomt. Hoe komt dat? Dat komt door lat alles op de schouders van enkelen wordt geladen. Dat is wel een schaduwzijde van het vereenigingsleven. Een andere schaduw zijde, dat het vereenigingsleven soms leidt tot verruwing. We motte* eikaars bedoelin gen waardeeren en zak el ifk blijven. Als er iets niet naar uw zin gaat moet ge dit uiten en niet zeggen, dat de vereeniging niet deugt, maar dat gij zelf niet deugt, want de vereeniging zgt gij zelf. Als er iets in een vereeniging niet goed gaat dan vordert uw katholieke manneneer juist een plaats mid den in de vereeniging. Wanneer, naar wg hopen het vereenlglrgs- leven weer eens andere tgden tegemoet gaat, dan zullen wg Katholieken onze inzichten misschien wat moet wijzigen. Dat het ledental zoo snel gedaald is, Is om dezelfde reden als waarom het in de mobilisatie zoo snel omhoog ging. Dat ging om het materialisme en is een bewgs, dat er iets aan hapert. Men moet meeleven op de enkele keeren als er belangrijke zaken wor den besproken. Dat werkt dadelijk op het vergadetjngbezoek. De statuten van den Volksbond duiden op de geestelijke en zedelgke verheffing van de leden, maar wat kan het bestuur doen, als de leden niet komen? Laten wg den naam en de eer van onze vereeniging hoog houden, ook bg de zwakkere broeders, -lie hun vereeniging al ten halve den rug toe gekeerd hebben. De Eerw. spr. deelde mede, dat op de on langs gehouden adviseursvergadering be sproken is de vergaderingen in de kerk te doen beginnen. Daar zouden dan eenige liederen gezongen worden, de adviseur zou een toespraak houden en dan zou men naar het Vereenigingsgebouw gaan. Men meende, dat dit een middel was om het Volksbond- leven te bevorderen. Spr. laat in het midden of dit middel ook* voor Alkmaar gewenscht uv ungduuvige ioi. ovuicci cïn.- maar er blijkt toch uit, dat het de aa- >ver het onderwijs op neutrale H. B. S. of I yi curs ter harte gaat, dat het Volksbond- Gymnasium en vraagt wat voor indruk dat. 00 kwijnend is. onderwijs maakt op een kind van godsdien- 'egde hierna in enkele woorden uit tigen huize. Die jongens en meisjes worden t. h> iingen van de instellingen van den Bon'; WcJuwensetun en Winterzorg, en <’e leden aan van deze instellingen 'en. (Applaus). De voorz. gelooft dat de adviseur dit win terseizoen heeft geopend op een wijze, die wjj allen ter harte zullen nemen. Spr. dankt daarvoor. Spr. spoort ook aan lid van de in stellingen van den bond tc worden. Spr. deelt mede, dat het bestuur besloten heeft zoo mogelgk de volgende maand een feestavond te geven. Met de tooneelvereeniging is in overleg getreden, Laten wg hopen, dat allen met hun vrouwen zullen komen. Zoo moge- Igk zal deze feestavond op Zondag en Maan dag gehouden worden. Spr. zegt, dat de secretaris voorstelt den ambtenaar in zgn plaats als secretaris te be noemen. Spr. stelt voor, dit op de jaarver gadering te behandelen. Goedgevonden. Rondvraag. De heer Snel stelt voor, dat op de feest avonden een collecte gehouden wordt waar van de opbrengst gedeeld kan worden door den Bond en Hulp in Nood. De voorz. zegt, dat dit de bedoeling was. De heer Bruinenberg zou graag willen, dat in het R. K. Schoolbestuur ook een arbeiders afgevaardigde zitting krijgt Do voorz. gelooft, dat hier veel voor te zeggen is. Spr. had dat ook'al eens voor het armbestuur voorgesteld. Spr. zal deze zaak in het bestuur bespreken. De heer Bruinenberg zou het oAc goed ▼inden als een oudercommüsie werd ge vormd. Ingekomen: D. J. Groot n.h., smid Kooltuin 21 Zgpe. T. van Egk, r.k., timmerman DgkgraafBtr. 18 Bergen. (N. H.) W. Groeneveld, n.h., bloe mist, KI. Nieuwland 2 Hoorn. J. H. van Beek, r.k., winkelbed. Oude Gracht 104 Am sterdam A. P. Couwenhoven, n.h, landbou wer, Kanaeldgk 23, Oterleek. M. Zwaaf, nl; winkelbed. Payglop 13, A,dam. W. Hooge- boom, rk., z. b., Vondelstr. 5 Oudkarpsel. H. A. Koersluis, geen, z. b.. Leeuwenhoek se 9 Enschede. B. G. Godün, geen, handels- reiziger Staringstr. 6 Zaandam P. H. Ruseh geen, monteur Staringstraat 6 Zaandam. A. M. Levering r.k„ d. b., Stat.weg 106 Limroen R. Piersma, l.d.h., transported). Zeglis 81 R.dam. L. A. Has, geen, leerares Stat.weg 48 A’dam. J. B. Ngland n.h., leerares oost, naaien, Pr. Hendrikstr. 44 A’dam. J. F. Krgt, n.h., d. b„ Kenn.strw. 79 Deventer. M. De® geen, winkeljuffr. Vrouwenstr. 5 Vlaardin- gen. C. J. Brouwer r.k., modiste, Nieuw.Sin- gel 78 Zand voort. M. Weel r±., d. b. Snaar- mansl. 61 Wognum. H. Tb. Bakker, r±., z. b. Schagenstr. 2 Oudenbosch. H. A. Bunder, rA. kantbed. Geest 25a den Haag. H. A. A. Mari rA. koperslager' Oosterkolkstr. 29 Span broek. M. L. A. Niessen rA., d. b. Stuartstr. 87 Helmond. B. van Boekel n.h., d. b. Tons- «ainstr. 18 Renkum H. de Bruin, n.h., reizi ger, Spoorstraat 30 A’dam. S Groenwoudt n.h., apoth.ass. Koorstraat 47 Cpmeer A. D. de Greeuw rA., winkeljuffr. Nieuwl.singel 70 Hoorn. T. R. Teitsma gA., z. b. Nieuwplaas 77 Helder. C. Krap n.h., metselaar, Hoever- kade 7 Winkel. J. Terhaak n.h„ 2e mact koopvaardij Westerweg 114, Helder. A, dt Moll rA., colporteur stofzuiger, Dijk 21 Am- I erdam. P. Voor th ui zen n.h., timmerman 'ocherstraat 26a Blokker. L. de Keizer l.d.b. «>ff L d. H. Limmerhoek 40 A’dam J- Wom 1 kantoorbediende en 4 werksters. Geplaatst: 1 dienstbode. KAASMARKT. De aauvoer van heden bestond stapels wegende4 156000 K.G. Fabrieksedammers Fabriekscommissies Boerenedammers Boerencominissies geleden door bet Par. Armbestuur is toege»

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Noord-Hollandsch Dagblad : ons blad | 1924 | | pagina 6