f s u e StoomerH en Ververij „ONS BLAD" 1 J)EZE Luidspreker, S. KROM, Schermerweg, Alkmaar. Heeren- en Dameskleeding kunnen in enkele dagen worden behandeld Uf 1 I <1 No. 127. VIERDE NEDERLANDSCHE KATHOLIEKENDAG. nJ FEUILLETON. I 5= Advertentieprijs f50.—f40 J.6R UNO'S Vrijdag 1 Juni 1928. giro alkmaar imsós 22e Jaargang Abonnementsprijs ^an alle abonnt's wordt op aanvrage gratis een polls verstrekt, welke hen verzekert tegen ongevallen tot aen bedrag van f 3000.f 750. f250.—, f125. Het kind.... de toekomst Bureau HOF 6, ALKMAAR - Telefoon433 Een afstraffing. Gestrafte misdaad. it GIRO ALKMAAR 104863 GIRO ALKMAAR 104863 0 licht had verborgen. Toen bleek het dat de 3 •3 een de van (Wordt vervolgd* t r I i t i t. Van I5 regels f 1.25elke regel meer t 0.25. Reclame pa regel f 0.75 voor de eerste paginavoor de overige pagina's f OoO Rubriek „Vraag en aanbod" bij vooruitbetaling per plaatsm» f 0.60 per advertentie van 5 regels iedere regel meer f 0.12. Een ergere afstraffing lijkt ons voor een orgaan, dat katholiek wil heeten, niet denk baar. I.aten we holten, dat de afstraffing effect zal sorteeren. De inleider antwoordde met prof. Were van oordeel te zijn, dat de trustvorming geen goede vorm is, in den concurrentiestrijd en dat winstbejag» alleen bij het deelnemen in zaken, is af te keuren. Nadat het woord nog was gevoerd door dr. C. Hentzen O. F. M. en mr. van Steen- berghe om het begrip van eigendom nader toe te lichten, sloot de voorzitter de verga dering. w.g.: H. v. d. WETERING, Aartsbisschop van Utrecht." En Mgr. Schrijnen voegde er nog aan toe: ..Volkomen sluit ik mij daarbij aan en ik feliciteer prof. Aengenent met zijn mooie rede." en natuJrtijh met tofover z'n BMt'TRRtRn praat. Hoera! voor GRUNO's Tabaksfabriek u/dnt..-. ECHTE FRIESCHE BAAI TABAK zs uzaartijk V maryef/ek' 10 12-15-en )8cT pernom. NOORD-HOLLANDSCH DAGBLAD Jim Hawkins begon hartelijk te lachen. „Je lijkt wel een tooverwaar, mijnheer," grinnikte hij. ,-jHier is het fleschje, Hawkins, en het pen seel. Dus je weet "Wat je doen moet.” „In orde, mijnheer.” Victor verliet hierop de stal en begaf zich direct naar zijn kamer, waar hij weldra in diepen slaap verzonken lag. Avond in, avond uit telt Koning Christus vanaf Zijn tabernakeltroon de weinige ge trouwen, die Hem een kort bezoek komen brengen, terwijl Satan de duizenden om -zich heen verzamelt in herberg, danszaal, theater en biscoop, om in den walm der zedeloosheid hun zielen te versmoren. Millioenen ontheiligen den dag des Heeren door de eer van God en de belangen hunner onsterfelijke zielen op te offeren aan losban dige vermaken en waanzinnige sportvergo- ding. De strijd tusschen het leger van Koning Christus en dat van Satan neemt met' den dag in felheid toe. En onze vyanden beseffen zeer goed, dat zij, de kinderloozen, een wis. so nederlaag tegemoet gaan, wanneer zij er niet in slagen, met ónze kinderen de ga pingen in hunne rangen aan te vullen. Zullen wij dat gedoogen? Bij God, neen! I Het is ons, het kind blijft t>ns! De kinderen, de lievelingen van onzen Eucharistischen Koning, zullen een overvloed van Hemel- sche zegeningen doen ai^omen over het Christusleger van heden; op de kinderen bouwt dat leger de stoutste verwachtingen voor de toekomst! Heersehe dan Christus’ Koningschap in onze scholen, opdat het heersehe- nu en later in heel ons kerkelijk, huiselijk en maatschappelijk leven! Nemen wij onze kinderen te vaster bij de hand en sluiten wij met hen ons te dichter aan bij den Eucbaristischen kruistocht „ad Jesum per Mariam"! Laat dAn de wereld lokken, de hel drei gen: wij en onze kinderen blijven één met onzen Heer en Koning, Die zeker onze bede verhooren aal: „Mane notyscum Domjne!” De slotvergadering was zeer druk bezocht, o.m. waren aanwezig Z. Exc. Mgr. L. Schiop- pa, Mgr. Schrijnen, Mgr. Diepen, Minister van Staat Ruys de Beerenbrouck, de Commissaris der Koningin Baron van Hövell tot Wester- flier, de burgemeester van Maastricht en ver schillende hooge autoriteiten. Verklaring van den Aartsbisschop. Na de rede van dr. Verhoeven nam aller eerst Mgr. Schrijnen het woord, om met zjjn instemming de volgende mededeeling van Z. D. H. Mgr. van de Wetering, Aartsbisschop van Utrecht, voor te lezen: „Monseigneur, wees zoo vriéndelijk aan de v’ergadering van heden mede te deelen dat ik volkomen instem met hetgeen- prof. Aen genent in zjjn schoone rede heeft gezegd omtrent de houding der Katholieken op poli tiek terrein.” Mgr. Schrijnen sloot zich geheel hierbij aan en feliciteerde prof. Aengenent met zijn mooie rede, alsmede dr. Verhoeven met zijn betoog: „Het was een goede gedachte over het onderwijs der kinduren te spreken, om dat, wil voor de toekomst het koningschap Per kwartaal voor Alkmaar. 2.I Voor buiten Alkmaar. 2.85 I Met Geïllustreerd Zondagsblad i f 0.60 booger I de houding der Katholieken op politiek ter rein. NEVENVERGADERING. Alg. R. K'. Werkgeversvereeniging. De zaal, ew aar -de uevenvergadering van de Alg. R. K. Werkgeversvereeniging werd gehouden, was geheel bezet, toen de voor zitter, de heer J. C. J. Aseelbergs (Bergen op Zoom), het woord nam, om den inleider, den Z.Eerw. Z. Gel. nir. dr. A. Borret S.J., welkom te heeten, die zou spreken over: „Plicht en Kapitalisme" Zjjn rede resumeerend, kwam de spreker tot de conclusie, dat het privaat-kapkalisme met gezonde sociale ethiek niet in strijd is, dat het echter in de feitelijke ontwikkeling, die het heeft ondergaan, eenige uitwassen beeft opgeloopdn, waarvan het zal moeten worden ontdaan, om den gezonden ethischen grondslag volledig tot zjjn recht te laten komen. Met behsud van het particulier eigendom, van dexongelykheid der maat schappelijke standen en van de bedrijfsvrij heid, zullen alle bestaande toestanden, waar door aan de vrije ontwikkeling der leden van de gemeenschap naar deze grondslagen, feitelijk belemmeringen in den weg worden gelegd, ongedaan moeten worden gemaakt. Dan maar ook dan alleeu zal het privaat- kapitalisme iiylerdaad rientig kunnen wor den genoemd. Het allereerste en allervoornaamste, dat te doen valt, is het bewustzijn, dat de maat schappij’overeenkomstig de regels van het richtig kapitalisme moet worden ingericht, steeds levendiger in de geesten op te wek ken. De kapitaalbezitters zullen dan. leeren de rechtmatigheid der pogingen van de ar beiders tot verbetering hunner levenspositie in te zien eu het overwicht, dat het kapi taalbezit hun verschaft niet tot neerdruk king der economische zwakkeren aan te wen den en de arbeiders zullen leeren begrijpen, dat zij in het najagen hunner strevingen niet boven het practisch bereikbare en socl- aal-ethisch-toelaatbare moeten uitgaan. Als eenmaal het bewustzijn van de mis standen in het huidig productiestelsel diep zal zijn dóórgedrongen en dit bewustzijn den ernstigen wil zal hebben gewekt tot het aan brengen vau verbeteringen, dan zal er door onderling overleg reeds heel wat, tot stand zijn te brengen, terwijl waar onmacht te kort schiet of onwil te breken valt, het overheids gezag den definitieven doorslag zal hebben te geven (applaus). Bij de gedachtenwisseling, die hierna volg de, vroeg dr. Huygen, Amersfoort, of het noodzakejijk is, dat iedereen een eigendom kan verwerven en of hetgeen men onder par ticulieren eigendom verstaat, feitelyk geen belemmering vormt voor het bedrijfsleven? Dr. Borret antwoordde hierop, dat het eigendomsrecht natuurnoodzakelijk is. Prof. dr. Wove 0. P., hoogleeraar der R.K. Handhlshoogeschool te Tilburg, vroeg ot trustvorming te rechtvaardigen is, oin to beletten, Jat de prdlluctie van een bepaald goed te groot wordt en of geen andere norm noodig is dan alleeu het winstbejag bij het steken van geld in ondernemingen? o Het zijn heerlijke katholieke dagen ge weest, daarginds in het verre Maastricht. En boe vér de zuidelijke stad Maastricht ook gelegen is van ons noordelijk Helder: we hebben on» allen één gevoeld in de veel zijdige prediking van het ten slotte allerhoogste ideaal: „Christus Koning". Al konden wjj allen ook niet naar Maas tricht reizen, tóch hebben wij Men Katho liekendag de Katholiekendagen daar ginds medebeleefd, en wij hebben het ons ingescherpt: Christus is de Koning; Hij moet regeeren in het openbaar en particulier leven; aller eerst moeten wjj zoeken Zijn Rijk, en doen we dat, dan moeten wjj ervan over tuigd zyu, dat al het overige ons zal wor den toegeworpen. Alles, ja. alles is ondergeschikt aan Chris tin.’ Koningschap over deze nietige wereld. Dat heeft de vierde Katholiekendag ons weer opnieuw diep ingeprent. Ons, toehoorende eu lezende Katholieken van dezen tijd. Maar in Maastricht heeft men begrepen, dat w<j do toehoorende en lezende Katho lieken van dezen tijd de toekomst niet in handen hebben. De toekomst moet toevertrouwd worden aan de banden van het kind. -En daarom is de rede, welke Dr. Th. Ver hoeven, directeur van het Centraal Bureau voor Opvoeding en Onderwijs te Den Haag, op de slotvergadering van den Maastricht- schen Katholiekendag uitgesproken heeft, in do veelheid van voortreffelijke redevoerin gen zoó’n allerbelangrijkste „moment” ge weest. Dr. Verhoeven beeft ons opnieuw duide lijk gemaakt, d^t Christus’ Koningschap op aarde tenslotte 'behouden en versterkt zal moeten worden door onze kinderen. Wij, die als ouderen dezen Katholieken dag beleefden, wij zullen onze oogen een maal sluiten, als onze kinderen onze taak overnemen: Aan onze kinderen wordt Chris tus’ Koningschap op aarde en o! de tijd vaart zoo snel! toevertrouwd. Laten wij onzen tijd daarom goed begrij pen en goed besteden. Wij leveu in ;een gjtustigen tijd, maar om dat die tijd voor ons soo gunstig is, zullen wij straks ook zware verantwoording heb ben af te leggen voor de wijze, waarop wij' dien tijd als opvoeders van onze kinderen de handhavers mi uitbreiders vau Chris tus’ Koningschap hebben begrepen en besteed. O zeker! Dr. Verhoeven zeide het heel terecht ofschoon deze tijd voor ons ka tholiek onderwijs zeer gunstig is, tóch wa rén de tijden nooit zoo ernstig als nu. In alle opzichten dreigt bederf. Maar aan ons, ouders, dan de heerlijke laak, de kinderen niet alleen te behoeden voor den ondergang, doch hen tevens op te voeden tot paladijnen voor Christus’ Koning schap. in zyu soort. Alleen in den blik van zijn oogen, in de wijdgeopende neusgaten lag iets, dat zijn kwaadaardig karakter ver ried. Victor Carrington bleef het paard gedu rende eenige minuten in stilte beschouwen. Toen zeide hij plotseling; „Heb je dat vlekje wel* eens gezien?” vroeg hij, terwijl hy met den vinger op een witte vlek aan de binnenzijde van de knie schijf wees. S,Ja, mijnheer”, antwoordde de stalknecht; „:t is jammer, want als hij dat vlekje nle» had zou Ljj geen wit haar aan zich hebben.” „Zoo denk ik er ook over,” zeide Victor. „Nu moet je weten, dat mijn vriend erg kies keurig is uitgevallen wat paarden betreft, en als hij dat vlekje ziet, is hy uit zijn humeur. Diarom>heb ik wat gedacht om Jat te ver helpen, en gij moet dat eens eventjes ten uit voer brengen.” „Met pleizier, mijnheer, wat het ook is, ik ben er toe bereid.” De chirurg haalde een fleschje uit zijn zak eu een klein schilderskwastje. „Zie, in dit-Jleschje is een bruine verf stof,” zeide hij; „nu moet gij daarmee die witte vlek verven, als je de „Buffel” hebt geroskamd. Je moet de verf er drie- of vier maal opstrijken met korte tusschen poozen. Die verf krijg je er met geen honde'A em mers water weer nik’1 De tweede taak, die de politiek volgens katholieke opvatting heeft te vervullen, is de handhaving en verdere doorvoering van de Christelijke beginselen in het staatsbe stuur. De derde taak van de politiek volgens de katholieke opvattijig is te waken voor de vrijheid, de belangen en de rechten van de Katholieke Kerk. Dit is de drievoudige taak, die de politiek volgens onze katholieke opvatting te vervul len heeft. Hebben wjj zulks goed voor oogen, dan valt bet gemakkelijk, daaruit de volgen de drievoudige conclusie te trekken. Allereerst, dat de politiek de belangstel ling vau iederen katholiek, van welken rang of stand hij ook zy, overwaardig is, en dat bet dus een grove dwaling is minachtend op haar neer te zien. Ten tweede volgt daaruit dat wanneer wij ons de vraag stellen, op welke wijze de ver werkelijking van Christus’ Koningschap in het politieke leven het best benaderd kan worden, het antwoord moet luiden: door een samenwerking der christelijke partijen, om dat deze en deze alleeu ook de tweede taak van de politiek met ons gemeen hebben, n.l. de handhaving en verdere doorvoering der christelijke begiuselen in het staatsbestuur, le’dere samenwerking met andere politieke partijen, die niet op christelijken. grondslag staan, moet natuurlijk dit element uit de po litiek uitschakelen. God geve, dat dit bewustzijn ons katho lieken altijd by blijve. Een enkele maal voelt men wel eens den bangen twijfel in zich op komen, of allen wel genoeg van dat bewust zijn doordrongen zijn”. Het is eigenlijk zoo klaar als de dag, dat „de handhaving en verdero doorvoering van de christelijke beginselen in het Staats bestuur het best bevorderd kunnen worden wanneer de regeerende partijen gemeen schappelijk de christelijke beginselen zijn toegedaan: wij weten allen, dat van niet- en anti-christelijke partijen in dit opzicht niets te verwachten is. Wat natuurlijk niet wegneemt, dat er zich omstandigheden kunnen voordoen, waardoor een christelijke samenwerking praktisch on mogelijk wortlt en waardoor men gedreven wordt in de richting der „uiterste nood zaak”. Intusschen was het echter heel juist, dat ProL Aengenent het ideaal in de politiek weer eens scherp belichtte; wanneer men spreekt over ,.Het Koningschap van Chris- aus in het Politieke Leven” kan men niet zwijgen van de superioriteit eener samen werking van christelijke partijen’’. En nu moge het hier en daar jammer ge vonden worden, dat Prof. Aengenent nog een stapje verder ging eu zelfs zeide, redenen aanwezig te achten om te verhopen, ..dat vóór de verkiezingen in 1929 de coalitie hersteld zal zijn", het paste in ieder geval niet, op het gesprokene zoo brutaal te rca- geeren als „De Morgen” deed, de eeuwig kankerende, en by voorbaat iedere christe lijke samenwerking ondermijuende „Mor gen”. In een brutaal artikel viel „De Morgen” Prof. Aengenent aan; het heette niet meer of minder, dan dat de wyze, waarop Prof. Aengenent zjjn onderwerp behandeld had, „inderdaad betreurenswaardig en een ern stige fout” was! Men voelt natuurlijk wel, waar de schoen wringt; had Prof. Aengenent (stel je reiziger niemand andersas dan Victor Car rington. wiens schitterende zwarte oogen de zen avond met buitengewonen glans blon ken. Toen hy een haastig maal genoten had, ging hy op de binnenplaats vau de herberg, ondanks de vallende sneeuw, om een sigaar te rooken, zouals hij zeide tot een der be dienden, die hy tegenkwam. Hij was nog niet lang op de plaats ge weest toen een man uit een der aangrenzen de gebouwen trad en hem langzaam en steelsgewjjs naderde. „Alles in orde, mynheer,” zeide die man op zachten toon. „Ilj heb al twee dagen naar u uitgekeken.” Die man was Jim Hawkins, de stalknecht van 3en heer ^pavin. „Is *de Wilde Butfel” hier?” vroeg Vic tor. „Ja, mijnheer; gezond en frisch als hoen.” „En heeft hy niet' geleden reis?”* „In 't geheel niet. Wilt u hem eens zien?” „Jawel,” antwoordde Carrington. Hauwkins leidde Victor naar een stal; en de chirurg zag „de Wilde Buflel” staan vei-, licht door het flauwe schijnsel van een stal lantaarn. Het beest was inderdaad een prachtstuk Zovals men weet, heeft Prof. Aengenent Dinsdagavond op den Maastrichtscben Ka tholiekendag een rede gehouden over „Het Koningschap van Christus in het Politieke Leven”, en zy, die deze rede l^en of aauboorden, zullen den gevierden spreker dankbaar geweest zjjn voor de wyze, waarop hy bij allen verlevendigd heeft het besef, dat de politiek een zaak is van het grootste katholieke belang. „Allereerst”, aldus, sprak Prof. Aenge nent „beeft de politiek na te streven het tydelijke welzijn der burgers, wel te ver staan het algemeene welzijn van tijdelijken aard. schrikt door het kraken van een voetstap op Zij stond haastig op en i’ waar zy langs de op een kier staand Mi de gang keek. Daar zag zy komen, in boersche kleeren, heel en al ingebakerd in bouffante en zjjn slapp“" diep in de oogen, gedrukt, dat er\u pYXln.Sf 4^. -I-- zijn lange neus. Die lange puntige kwam Jane bekend voor, en toch kon zij zich niet hei inneren, waar zy ham eerd?r had gezien. De landman ging rechtstreeks naar de zit kamer, opende de deur en trad binnen. De deur werd achter hem gesloten en toen hoor de Jane Payland het zwakke geluid van Stemmen in het vertrek. Hot was duidelijk dat deze landman de door lady Eversleigh verwachte gast was. Jane was geheel verbaasd over dit onge- Krone feit. 1 Wat kan dit alles beteekenen? vroeg zij sich af. Is deze man bijgeval een arme bloed verwant van mylady? Ieder w<wt, dat zij voor!) gewezen in de richting van een sa menwerking met de socialisten,,De Morgen” zou zeer content geweest zjjn! „Dc Morgen” heeft zyu brutaliteit ditmaal echter duur moeten bekoopen. In de slotvergadering van den Katholie kendag toch deelde Mgr Schrijnen mede, dat hij van Z. D. B. den Aartsbisschop van Utrecht een telegram had ontvangen van den volgenden inhoud: „Mgr., wees zoo vtiendeljjk op de verga dering van heden mede te deelen, dat ik vol komen instem met hetgeen Prof. Aengenent in zijn schoone rede heeft gezegd, omtrent LAATSTE DAG. Pontificale Hoogmis. De laatste dag begon met een Pontificale H. Mjt in de St. Se^vaaskerk, opgedragen door Zijne Excellentie Mgr. Lorenzo Schiop- pa. Pauselijk Internuntius te Den Haag. Het zangkoor der St. Servaas voerde on der leiding van den heer B. Franssen de Missa Regina Martyrum” uit van Refice. VIERDE ALGEMEENE VERGADERING. In de St. Servaaskerk werd om half elf des morgens de slotvergadering gehouden. Dr. Th. Verhoeven, Directeur van het R. K. Centraal Bureau voor Onderwijs te Den Haag, hield een rede over: Christus’ Koningschap in de schoot waaraan wij het volgende ontleenen: i Tjjdens de middeleeuwen werd in de Ne- - derlandsche gewcsten Christus’ Koningschap in de,school algemeen erkend en gehuldigd. Helaas! de weelde bracht langzamerhand verslapping en ontaarding en in de 16e eeuw brak de catastrophe uit. Duizenden keenden de Moederkerk den rug toe. Toen de vlammen der Fransche revolutie me^e naar het Nederlandsche erf oversloe gen en het bestaande regiem aantastten, zagen vele Katholieken onverschillig toe. Hetzelfde liberalisme, dat op allerlei gebied een vrijheid predikte, dio de bandeloosheid nabijkomt, hield het onderwys gevangen in de boeien van den gewetensdwang! Na een strijd van 100 jaren kwam de over winning. Behoudens het toezicht der overheid zijn wjj vrij om weer, als in de middeleeuwen, naa.-t onze Katholieke kerken onze Katho lieke scholen te doen verrijzen. God verhoede, dat wy zouden vergeten, wat onze vaderen in de dagen der verdruk king om hunner kinderen wil gebeden en ge leden en gestreden hebben. Zouden onze vaderen geen tranen van dankbaarheid geschreid hebben, als Koning Christus hen en hunne kinderen beweldadigd had, zooals Hij het ons en onze kinderen heden ten dage doet? De vrjjheid en de gelijkstelling, die we door Gods goedheid op het gebied van on derwijs verworven hebben, stellen ons in staat, om ons front te verbreeden, om onze krachten ten volle te ontplooien. De grondslagen van het huisgezin, van het familieleven zijn ondermynd; het misbruiken van het huwelyk en de moord op het kie mende leven nemen zoo schrikbarend toe, dat men spreekt en schrijft van een weg rottend Europa en „den Bntergang des Abendlandes” voorspelt. Den volgenden dag stond Victor vroeg op. Hij ging naar beneden, na in zijn eigen ka mer ontbeten te hebben, vroeg om den kas telein te spreken en huurde van hem een ste vig rijpaard, dat door den eigenaar van „ae Sleutel” gewoonljjk zelf gebruikt werd om naar de markten in afgelegen dorpen te rij den. Carrington steeg le paard en reed recht streeks naar he» dorpje Hallgrove. Hij hieid stil voor een dorpsherberg om zjjn- paard te laten drinken en richtte onder wijl eenige-vragen tot den staljongen. „Waar is de pastorie van Hallgrove on geveer?” begon hjj. „Een kwartmjjl verder omstreeks” ant- -woordde de jongen, „u kunt niet missen als u den grooten weg maar houdt, ’t Is een groot huis in rooden steen, aan den oeveg der rivier." van onbekende afkomst is en niemand kan zeggen, waar zy vandaan is. Misschien is I dit haar geboorteplaats en is zij hier geko men om baar verwanten op te zoeken. Jane moest zich wel tevreden stellen met deze verklaring, omdat geene andere haar voor den geest kwam, maar zjj bevredigde toch niet geheel en al haar nieuwsgierig heid. Het onderhoud tusschen lady Eversleigh en haar bezoeker duurde lang. Het was half elf voordat de vreemd uitziendeTilliieninan do zitkamer verliet. IDit gebeurde drie dagen vóór Kerstmis. Den volenden dag kwam er weer een vreemdeling te Frimley aan met den post wagen, die te ongeveer ztv :n uur door het stille stadje reed. Deze reiziger begunstigdev,de Kroon” niet met zjjn bezoek, hoewel de wagen daar van paarden wisselde. Hjj steeg uit en met een klein valies in de hand, zjjn eenige bagage, stapte hjj door de sneeuw, die was beginnen te vallen. Met snellen tred liep hjj naar het einde van de lange hobbelige straat, waar een geringere herberg was, die „de Sleutel” heette. Daar ging hjj binnen en vroeg om een slaapkamer, met een goed vuur en hei een en ander voor avondeten. Eerst toen hjj op zjjn kamer was, ontdeed de vreemdeling ich van zjjn dikke winter jas, waarvan de kraag bijna zjjn geheele ge- 103. Een kwartier later werd zjj echter opge- den vloer van de gang waar geen looper lag. sloop naar de deur, t_:"Wtleur een udui aan- tot kin ge- i een dikke wollen en zjjn slappen vilten hoed zoo -ukt, dat erSuuL^ijn gezicht niets te zien was dan de punt vHT zijn lange neus. Die lange puntige neus kwam Jane bekend

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Noord-Hollandsch Dagblad : ons blad | 1928 | | pagina 1