voorbereiding.
De bouw der Waalbrug te Nijmegen in
ZATERDAG 27 FEBRUARI 1932.
Ki
DAGELIJKSCH FOTO-NIEUWS
DE KONINGLIJKE NEDERLANDSCHE JACHTVEREEN1GING bleld Vrijdag te Blngerdea ten groote Jacktrit, Do stoet met de mf t*
onderweg.
was
HET TRANSPORT van de 50 meter lange boofd-
werkstukkea, welke thana gemaakt worden voor het
dfchtea van het laatste stuk in den afsluitdijk der
Zuiderzeewerken. Einde Juni zal de dijk tusschrö
Friesland en Noord-Hoüand gereed rijn en de naam
Zuiderzee veranderd zijn ia IJselmecc.
Mr. P. A. V. d. DRIFT b
Mnocmd tot inspecteur der
Va*-ge«md»wid in alge-
aseenea drast
VOORJAARSTEEKENEN. De banken voor de parken te ’s Gravenhage konten van
den schelder fa woedes op mooie zonnige plekjes neergezet. Waar straks de Hagenaars
VERHUIZEN. Ir. A. Keppler,
directeur van den
Amsterdamschen Wonlngdlensl
die zBn bureau had in bet
Munltorengebouw te
Amsterdam, is ver huisd naar
het gebcnw van den
Wonlngdlensl op
de Stadhouderskade
DB LAATSTE REIS. Voor de laatste maal. na 25 jaar dienet te hebben gedaan voor de Holland Amerika Lijn, b het an. „Nieuw AnUmhn*
Vrijdag ven Rotterdam naar Osaka (Japan) vertrokken, onder Japans eter ving, om daar gesloopt te words n.
HET LAATSTE STUK VAN DEN AFSLUi l DIJK der Zuiderzeewerfcea bij De VHeter, dat nog getBcht moet woeden, b thans dn
plaats van groote drukte. Aan de zijde vaa Breezand ea aan dea kant van Wieringea zijn thans eik honderd rijswwrfcera benig mal
het maken van zinkstokken. 'Deze zinkstokken worden 50 meter lang ea 30 aseter breed. Op ieder verbindingsstuk worden palen gn>
DE PLAATS, WAAR DE WAALBRUG BIJ NIJMEGEN GEBOUWD ZAL WORDEN. Nu
de dijk bij Leut nmgrlrgd b, beeft men een aan vaag gemaakt met dea bouw vaa het laadhooH
Hj Lent ea ia aaasiaiting daarmede dea bouw vu a het laadhoofd bij Nijmegen. Op het oogeab*
b area aog bezig met bodemonderzoek. Daarna wordt direct aangevangea met het bouwen dm
landhoofdca.