I J2)e Parel der 'Dranken Xm E BB es b ii ■_S B BX Tweede klassers De K.L.M. in het afgeloopen jaar IB Elders stemmen '9 B LUCHTVERBINDINGEN VAN EN NAAR NEDERLAND Zomerdienst 1953. HEEN EN WEER MET HAMBURG KOPENHAGEN MALMÖ MIDDEN EN ZUID- DUITSCHLAND ZWITSERLAND W B dtAM Het Schaakspel gezonder kan 7 niet! MAANDAG 10 APRIL' PLANNEN VOOR 1933 ZWALUWEN I—VITESSE 2—3 Go Ahead kampioen P.E.C.—ENSCH. BOYS Z—1 Vaarwel illusie Forward IGeel Wit I 32 GO AHEAD—VITESSE 4—1 Kampioen! COMPETITIE DERDE KLASSE )RT D. H. V. B.-UITSLAGEN Alkmaar 2—H. B. S. 2 (0—3) Contactcommissie D. H. G. B. THE UNITY l—N. E. A. 1 0—2 N. E. A. kampioen! LAWNTENNIS NED. LAWNTENNISBOND vin. A'DAM AUTOMOBILISME Een zwaar bevochte Vitesse- overwinning BERLIJN—HAMBURG IN 2 UUR 2Vi MIN. 4 LOKAALVERKEER 4 1x 2x 2x 1x 2x LONDEN (PER DAG) 4 ANTWERPEN BRUSSEL PARUS HANNOVER BERLUN m in/l W|lakr 4 1__3 4x 1 X 2x Robar mogt ondanks de over winning, degradatie-wed- strgden spelen Bekorting van den reis duur op Indië n de pers-conf eren tie, die geregeld tv/eemaal par Jaar, bij bet begin van den zomer- en van den wlnterdlenst der K. L. M. wordt gehouden, heeft de directeur, de heer Plesman, allereerst de tegenslagen die zoowel het „zwaar der”- als h€t „Uchter-dan-de-lucht” getroffen hebben, herdacht en hoewel die natuurlUk het publiek reageert nu eenmaal steeds op zulke gebeurtenissen het luchtverkeer geen goed zullen doen, meent toch de heer Plesman, dat deze tegenslagen geen reden mogen en kunnen zUn om aan de toekomst van het luchtverkeer te twijfelen. >x 1 x WAARSCHUWING i ver- Meu- Wit speelt Het 7—1 HW.M5 «ffl'JW reglements-wUzlglngen toteei Niet ESSEN OPLOSSINGEN: ■VHH ftWK llllllllll Kampioenen nmiriiiii DUIT SCHl AND ZWiriESLAMP tu e»nveasir«eiH«*N haak ouo sh WTHenauns 'oosTDuram RANDSTATEN RUSLAND even. Voor 8 van korte reven Door een 4—1-overwinning op Gezellen Vier 3 is De Meer 3 er in geslaagd als le op de rang lijst te eindigen. De gisteren gespeelde wedstrijd derde op n, Ytton, Hllem HEBIENWQRHET 2 XSHMt 2x 1» 1 X 1 X was het einde van een nek aan nek race met Gezellen Vier, waarmee De Meer dus het kam pioenschap behaalde van de 3e klasse (reserve) C van den D.HV3, waarvoor hun wel een pluim toekomt. i—i Het 3e elftal van V.V.A. speelde gisteren zijn laatsten wedstrijd tegen Victory 3 en.... ver loor met 35. Desondanks kan het zich kam pioen noemen van de reserve 4e klasse L. Het 4e elftal won zijn voorlaatsten wedstrijd van N.E.A. 3 met 140 en is daardoor reeds ongeslagen kampioen van de reserve 4e klasse M 1. Kf3—e4! enz. 1. Pd7—Ml enz. 1. Dg8d5l enz. 1. Ld5f31 enz. 1. DaS—Ml enz. 1. De8d7l enz. L Dbg—a7l enz. 1. Dfl—bil enz. lag in- I KM. mgrjjk :e wx- 5. unstel, m HL start tempo n ooien engen. e boo- veging e met wagen tand brak een oden iker- eig L de pril» bies min. tthel met lag: i min. 4. De S3 3/5 letten 5 sec. op n 18 4/5’ III. IV. m tot t goed echte- is een 'steve- ploeg. ■t hun Hoop- irtref- <alfje, laaraa n. Bij tepas- lie als Lags xjrbU- sn wij bleek, plaats JordL bloed Njord eerste >uden. werd vaak »odat lass, den i af 1ste jde- nin. eig. !040 was 3.1» te [ene VI. VII. VIII. llver- ilgtng jaar en de id aan i split rege- pers moeite andere n ook strijd i ach- jsse. men t in Ma den inda uien eig- jder 3de iro- nin. l O. en in nen de n des ng en peciale stuur- i den epen, «wd. mlgt: 1800 ver was inaar een r D. Ven- 0.— igen, sec. M Zie die parelende gouden kleur, geniet van het edele aroma en proef dan dien heerlijken smaakt Neem Hero „Perl" in huis - het blijft altijd goad. Drink het ook als U uit bent - hot is zoo goed voor UI MIDDEN DUIBCHL. HMLE/LEIPZI6 -PSAA6 WÏEHEM tPOOawSÖVERSIHOIHS HAAK STOCKHOLM is bet, dat de toestemming van om een verbinding van Ned.-Indle nog op zich laat wichten; komt die echter |HAAHïrEDeC8S> pnawwe h rywl - ,^-OXMOCKt/ ZOUTS LUCHTVEDBINDINGEN anoHiMoen TWSHTS lULAM KNOCK V ZOUTS SOSKUM HOftDSHty K—x'-** LAUSANHE. ttNÈVE »1VON. MARSEILLE, CANNES luchtVerbindhmgen Voor hen, die op 36 April, den dag der stemming, niet vertoeven in de gemeente, waar zU op de kiezerslijst staan, bestaat de mogelijkheid te stemmen in de gemeente, waar zjj op dien dag vertoeven. Zij moeten dit persoonlijk verzoeken ter Oemeente-Secretarle vóór of op 12 April ajs. P. E. C. is zonder Heilof, waarvoor Van der Gronde speelt, terwijl Ensch. Boys volledig zijn. De Enschedeórs zijn direct in den aanval. Na vijf minuten geeft Goedhart den Ekischedeechen Boys de leiding (01). P. E. O. komt er dan beter in en kort hierna brengt Doorneweerd de partijen op gelijken voet (11). Het spel golft dan verder op en neer, zonder dat het één der partijen gelukt de leiding te nemen. Na rust zjjn de Enschedesche Boys aanvanke lijk in de meerderheid. P. E. O. Is geheel de kluts kwijt en brengt er niet veel van terecht. De Enschedeërs weten hun meerderheid niet in doelpunten uit te drukken. De tijd verstrijkt in middels meer en meer. P. E. O. ziet schijnbaar het gevaar in en komt het laatste kwartier krachtig opzetten. De Enschedesche Boys zijn thans geheel ingesloten. ZU verdedigen echter met man en macht, zoodat er voor P. E. C. geen doorkomen aan is. Verschillende hoekschoppen op het Enschedesche doel leveren geen resultaat op. Het einde breekt spoedig aan met ongewU- rigden stand. Alles betreffende deze rubriek te adresseeren aan den Schaakredacteur van dit blad. Tot de voornaamste problemlsten van dezen tijd behoort ongetwijfeld de Franschman. Fred. Lazard. Zooals de meeste probleemvirtuooen, is Lazard een uitstekend partjjspeler, doch het is als problemist dat hij zich een wereldreputatle verworven heeft. WU vonden den heer Lazard op ons verzoek onmlddellUk bereid, ons een fraaie collectie twee-zetten voor deze rubriek af te staan, waar voor wU hem hier gaarne dank zeggen WU raden den lezers aan de oplossingen, die over het algemeen wel geestig en verrassend, doch niet moeilUk zUn, van het diagram te zoe ken. DuldelUkheidshalve kan men den stand op het bord zetten, doch dan zoeke men zonder da stukken aan te raken, want alleen dan heeft het oplossen van problemen eenlg nut en is het een waardevolle oefening ook voor den partUspeler. Voor alle problemen geldt: geeft mat in twee zetten. In een Zondag te Haarlem gehouden verga dering van de contactcommissie van den DHGB werd, nadat verslag over de werkzaamheden was uitgebracht, met algemeene stemmen tot ont binding der commissie besloten. Medegedeeld werd, dat de wuzigingsbepaiingen voor de turn- vereenlgingen van de Graal thans van dien aard zün. dat tot het overgaan van de Graal kon worden geadviseerd. ook Groningen, na een jaar van onderbreking, zUn vasten dienst tweemaal per dag in elke richting krijgt. WaarschUnlUk zullen te Gronin gen in het badseizoen aansluitende diensten op Borkum en Norderney Ingesteld worden. In verband met de uitbreiding van bet bin- nenlandsche luchtverkeer wordt ook de behoefte aan meer vliegterreinen gevoeld; op Texel komt er een en ook een op Terschelling, terwijl de onderhandelingen over een terrein in Z.-Limburg goed vorderen, evenals die voor een terrein ten behoeve van Arnhem en Nijmegen. De vloot der K. L. M. is steeds met de aller nieuwste verbeteringen uitgerust en is dan cg>k zeer modern. De Indië-route wordt thans geëxploiteerd met 5 F XVIII- en 3 F xn-vliegtuigen. In bestel ling is nog een F XVIII A. waarbU door toe passing van sterkere motoren, de kruissnelheid wordt opgevoerd tot 225 KM per uur. Daarnaast is bU de Nederlandsche Vliegtui gen fabriek Fokker een vliegtuig van het type P XXXVI besteld, dat zal zUn voorzien van 4 in den vleugel aangebrachte motoren en nor maal uitgerust plaats biedt aan 32 personen Het toestel zal echter op de Indië-route worden ingezet en dan ook geheel voor dit vervoer in- gerlcht worden. Het ligt nX in de bedoeling de zeer ruime cabine onder te verdeelen in 4 com partimenten voor 16 passagiers totaal De pas sagiers zitten overdag in geriefelUke fauteuils; des nachts kunnen 16 bedden gereed worden ge maakt. By dit toestel wordt niet alleen op snel heid gelet (deze bedraagt 225 K.M. per uur), doch tevens wordt bijzondere aandacht besteed aan het comfort en de geluidsdemplng. De eer ste vlucht met dit, vliegtuig aal laat In den herfst worden gemaakt: het steeds toenemende pas sagiersvervoer zal wel meebrengen, dat op den duur de geheele dienst met F XXXVI-vllegtul- gen wordt geëxploiteerd. In dat geval zal het mogelUk zUn den reisduur terug te brengen tot 6 S 7 dagen. Dit zal echter niet vóór October 1934 het geval kunnen zUn. daar de noodlge toe stellen niet vroeger geleverd kunnen worden. Met Ingang van 1 Mei zal de Indië-route in de richting naar Indië tn 9, in de richting naar Nederland in 8 dagen gevlogen worden. Ten slotte nog de mededeeling, dat de K. L M. voorbereidingen heeft getroffen om den dienst AmsterdamBatavia in plaats van vla Medan, vla Slngapore te doen vliegen, waardoor echter Medan niet van de lucht verbinding met het moederland zal worden verstoken, daar de K. N. I. L. M. dan een zU-verMnding van de groote lijn met Medan aal explolteeren. wachten is nog alleen op de toestemming der Britsche Hegeerlng. Jammer is bet, Australië, met dit werelddeel tot stand te brengen, steeds de K. N. L L. M. staat gereed om den dienst te beginnen. aan oe- en- in dsh taal in- der M. J. 25) MP KRod* 2—NVA 3 2 8t. Pancratius 2— St. Martinus 2 23 LZPC 2— 8t. Lx>ula 3 3—2 WA 3—The Vlet. 3 3—B M8t. Mart 3— 8t. Pancratius 3 40 WA 4— Nea 3 4—0 Oonatantiua 8 The Unity 3 O—l In een van het begin tot het eind uiterst spannenden wedstrUd is het N.E^A. mogen ge lukken door een 20 overwinning op The Unity beslag te leggen op het kampioenschap der le klasse B. The Unity wint den toss en als N.E.A. aftrapt, blijkt, dat alle spelers bezield zijn met het verlangen om te winnen. The Unity neemt direct den bal over en schitterend samenspelend gaat het op het NX.A.-doel af. De linksback blijkt echter in uitstekende conditie en retourneert alles. De eerste helft verloopt met wisselende kans maar steeds zUn de verdedigingen den voorhoedes te vlug af. GeleidelUk aan wordt The Unity sterker, doch weet bet niet verder te brengen dan tot een serie hoekschoppen. Onder hoogspanning fluit de scheidsrechter half time. Na de rust treedt The Unity direct overrom pelend op. Eenlge corners zUn het gevolg. Echter zonder resultaat Na een van deze corners plot seling een NBJL.-uitvaL De linksback onder breekt dezen aanval, de bal komt echter voor de voeten van den N.E.A.-llnksblnnen en met een onhoudbaar schot geeft hU zUn club de leiding. 01. Groote vreugde in het NX^.-kamp. ontmoedigd speelt The Unity -verder en plots denken wU den mldvoor te zien doelpunten, doch zUn schot gaat hoog over. Even later krUgv The Unity een strafschop te nemen. De bal wordt naast geschoten! Even later is het wederom de mldvoor, die zich mooi vru- speelt doch formidabel knalt hU tegen den paal Pech! HU geeft echter den moed niet op doch een snellen ren besluit hU wederom met eer. schot dat naast gaat. HlerbU kroop N1.A ver schillende malen door het oog van een naald Wederom trekt The Unity ten aanval. De bal belandt achter bU een N E.A.-back die ver naar voren plaatst. Daar staat de mldvoor gereed en na eenlg gewirwar voor doel, maakt hU aan alle onzekerheid een einde. Goal. 20 voor N E-A. The Unity houdt manmoedig vol, doch niets helpt. Na enkele minuten blaast de scheidsrechter onder de grootste spanning bet einde van dezen uiterst frairen en op beel goed peil staanden wedstrUd. De leiding was bU den beer Sanou in seer bekwame handen. en buitenlandsche luchtverbindingen er UirUm» den zomerdienst 1833 zullen worden onderhou den en hoeveel maal per dag. Nieuw is een vroegdienst uit Engeland (7 uur 's morgens). Dit vliegtuig komt te Amsterdam aan om 9.15 en geeft daar aansluiting naar Hamburg, waar men dan reeds om 11 uur aan komt, Kopenhagen (aankomst 1 uur), Malmö. Gothenborg, Oslo, BerlUn (half 13), Essen. Halle/Leipaig, Praag en Weenen. BU wUze van proef is ook een avonddienst (5 uur) op ParUs ingesteld. De ochtenddienst naar ParUs geeft aansluiting naar Lyon en Marseille, de mlddagdienst van 13.45 naar Ge nève, Lausanne en Cannes. Ook in omgekeerde richting bestaan deze ver bindingen. het Zaterdagmiddag hield de Nederl. Lawn- tennisbond in het Carltonhotel te Amsterdam, sUn JaarlUksche vergadering. De voorzitter, den heer Ir. A. Broese van Groenou herdacht aan het begin van zUn openingsrede het overleden bestuurslid M. Dutilh. Voortgaande besprak de voorzitter de plan nen voor het komende seizoen. Er gingen dit jaar meer clubs In competitie dan het vorige jaar, n.l. 329 tegen 296. Er werden in den loop van de vergadering verschillende reglements-wUzlglngen aange nomen. BU de bestuursverkiezing werden in de open gevallen functies van de heeren mr Diemer Kool en M. Dutilh. de heeren G. Leembrugge en D. Croll benoemd. terwUl de rest van het dage- lljksch bestuur herkozen werd. Aan het einde van de vergadering deelde de voorzitter mede, dat er bezwaren zUn ingekomen tegen het feit, dat de kampioenschapswedstrUden in Hilversum worden gespeeld. Hilversum heeft, volgens sommigen, niet de juiste centrale lig ging. Het bestuur is het hierin in principe eens. Hilversum is wel genegen afstand te doen. De kampioenschappen worden nu eind Augustus op de banen van Festina te Amsterdam ver speeld. Forward venchUnt met 1 invaller en Geel-Wlt met 3 invallers. Voor de rest hebben de gasten het’wlndvoordeel en zUn al direct in den aan val. Forward pakt eveneens goed aan en weet het overwicht der gasten te bedwingen. Na 10 minuten spelen weet Forward uit een goed opgezetten aanval te doelpunten 1-0. We krUgen hierna een mooie gelUkopgaande strijd met Geel-Wlt iets in de meerderheid. Na een half uur spelen -^hebben de gasten elndeUjk succes als de linksbuiten uit een snellen aanval op bui tengewoon fraaie wijze den gelUkmaker scoort. 11. Forward komt nu geweldig opzetten, maar opgelegde kansen worden niet benut. Als For ward wederom een goeden aanval opzet, hebben ze eindelijk succes en schiet de linksbuiten on houdbaar in 31. Vlak daarop weet Geel-Wit uit een corner te doelpunten, maar de scheids rechter had buitenspel geconstateerd. De rust gaat in met 31 voor Forward. Na de rust heeft Forward het wlndvoordeel en komt dan ook aanstonds in den aanval. Steeds houden ze het beste van het spel en na een kwartier spelen weten de gastheeren den voorsprong te vergrooten. 31. Geel-Wit laat den moed wat ukken en ook Forward neemt de zaak nu kalmer op, waardoor het spelpeil in zakt Tegen het einde komt Geel-Wlt nog op zetten. maar ze begaan de fout het spel te hoog te houden, wat met den sterken wind hun de balcontröle deed verliezen. Toch hebben ze nog succes en 5 minuten voor het einde weet de rechtsbinnen op fraaie wUze den achterstand te verkleinen. 33. De gasten doen thans nog alle moeite den gelUkmaker te scoren, maar Forward verdedigt stug, zoodat het einde komt met een verdiende zege voor Forward. N Ooas 4— vr. De Meer— St. Martinus 4 2—3 Diemen 3 Oez. Vier 3 12 HNDoes 5— WlUkr e 3—8 O SVP 3—Oda 2 Gez. Vier 4 Vic. 3 0—4 RKAV 4WA 5 0—6 le klasse B The Unity 1 Nea 1 02 CHBC 2De Meer 2 54 2e klasse B Vitesse 2— W8V 1 4—3 C Alliance 1 B8M 1 2—3 3e klasse D Victory 2 P VCB 2 2—2 Reserve 3e klasse CWilskr 3— India 2 8—1 Zwal. 3 RKAV 3 4—6 Oez. Vier 2 De Meer 3 1—4 Reserve 4e klasse OHSV 2—Vit. 3 2—3 De OostenrUksche courreur Frankel heeft samen met I^ehmann—Guben een recordrlt BerlUnHamburg gemaakt. De automobilisten vertrokken Zondagochtend om kwart voor zes met een Mercedes-wagen uit BerlUn en arri veerden te Hamburg in den tijd van 3 uur 3 min. 35 sec., met een gemiddelde uursnelheie van 138 K M. - De „ZepepUn-op-ralls” maakte bU zUn laatsten recordrlt een tijd van 3 uur 31 mln. Vooral de EL L. M. is seer gelukkig geweest, doordat zU. van de oprichting der maatschappij af steeds in regelmatig tempo zich is kunnen blijven ontwikkelen, wat zU voornamelUk dankt aan de aandeelhouders en aan het contact met de Regeerlng. Daardoor is zU ook de slechte tijden goed doorgekomen, waar die voor andere landen zeer groote hiaten in de ontwikkeling van het luchtverkeer veroorzaakten. Juist op' eens tot een dubbeldaagschen gemaakt, terwUl tijd, precies voor het begin van de crisis, is de K. L M met de exploitatie van de hjn Amster dam—Batavia begonnen; ware die toen nog niet aangevangen geweest, wie weet of men er dan wel mee had durven beginnen. Ook over 1933 is de exploitatie, niettegen staande den slechten tUd. wYer vooruit gegaan en wel zoodanig, dat over dat jaar 255.000 der subsidie aan den Staat kon worden terugge geven. Ten opzichte van 1931 een voor de ont wikkeling van het luchtverkeer zeer gunstig Jaar steeg het reizigersverkeer van de K. L M. en de met haar samenwerkende maatschap pijen in Europa opnieuw met 5 pCt., het post vervoer met 18 pCt. Tengevolge van de vele, den Invoer belemmerende, maatregelen, liep zoo als te voorzien was bet goederenvervoer achteruit en wel met 29 pCt. ten opzichte van 1931; ten opzichte van 1930 bedroeg de vermin dering slechte pi.m. 8 pCt. De vervroegde heropening der transito-dien- sten en de handhaving gedurende den winter, gaven aan het bedrijf een grootere stabiliteit de uitbreiding van het vervoer overtrof de verwachtingen. De regelmatigheid der diensten gedurende den winter was bU zonder hoog, in sommige maanden zelfs 100 pCt. De K. L. M. vloog in 1933 17939 uren en legde daarin 3.192.005 KM. af, waarvan 1.540.216 K M komen voor rekening van de AmsterdamBa ta via-rou te. De radlo-telefonlc in de vliegtuigen werd dit jaar sterk ingekrompen; thans is er een radio- telegrafie-installatle in de machines aange bracht, die door een telegrafist bediend wordt. terwUl nog een verbetering op komst is, waar door het mogelUk is de vliegtuigen ook bU slecht zicht langs radio-telegraflschen weg vei lig binnen te loodsen. Het postvervoer op de Indië-hjn nam voort durend toe, «Mt, gezien dat het geheele post vervoer met Indië (zee- en landmail) met 18 pCt. terugliep, zeer bevredigend is, al is dan ook in bet tweede halfjaar het postvervoer min der toegenomen dan verwacht werd, iets wat evenwel op rekening van de crisis kan worden geschreven. Aan het einde van 1932 werd iedere week ongeveer. 300 K.G. post vervoerd, waar tinderweg nog oSigeveer 80 K.G. bU kwam uit andere temden. En nu het eerste kwartaal van 1933. Dit heeft bet seer verrassende resultaat op geleverd, dat het reizigers-verkeer, vergeleken met dat in het eerste kwartaal van 1933 met niet minder dan 80 pCt. is toegenomen, wat dus wel er op wijst, dat de schroom van bet publiek om ook des winters van het luchtverkeer ge bruik te maken, ten volle overwonnen la En wat het vrachtvervoer betreft, niet alleen kwam de daling tot stilstand, maar er kan, vooral in den laatsten tUd, een aanmerkelUke -stijging worden vastgesteld. Óp bijgaand staatje ziet men welke binnen- De gasten traden het meest aanvallend op. doch hadden toch een behoorlük spelend Alk maar tegenover zich. Was de Alkmaarsche aan val wat meer doortastend geweest, zeker had HBS dan niet met deze geflatteerde cUfers ge wonnen. De betere aanvallen der Haarlemmers stelden de Vries voor de rust In staat, tweemaal te doelpunten, terwUl Sorgdrager er voor zorgde, dat nog een derde doelpunt genoteerd - kon worden. De thuisclub strandde maar steeds op de Haarlemsche verdediging, welke telkens op het Juiste moment wist in te grijpen. Het einde bracht dus een verdiende, maar wat geflatteerde 30 zege voor HBS 2 Ook het verkeer binnen 's lands grenzen krUgt dit jaar een omvang van beteekenis. De Hjn op Zeeland wordt in een dubbeldaagschen dienst veranderd, krUgt haar beginpunt te Am sterdam en wordt gedurende het badseizoen van Vllsslngen doorgetrokkeil naar Knocke-- Zoute en gedurende dien tUd eiken dag uitge voerd. Voor en na dien tUd wordt de lUn uit sluitend op Maandag. Donderdag en Zaterdag bevlogen. j- De dienst AmsterdamTwen the wordt even- In een door beide partUen vlot gespeelden wedstrUd is Go Ahead er in geslaagd een over winning te behalen op de Arnhemmers, die een invaller telden voor Horsten. Reeds na twee mi nuten namen de gasten de leiding toen Meuw- sen een moolen voorzet gaf en Dommering on houdbaar inschoot, zegt de Courant. Acht minu ten later wist de Deventer voorhoede snel door te breken, waarbU J. Kreek de partUen op ge lijken voet bracht. Nog voor de rust zorgde Brilleman er voor, dat Th. de Kreek aan de thuisclub de leiding kon geven (31). In de tweede helft zakte het tempo een weinig en wogen de elftallen vrU goed tegen elkaar op. De Go Ahead-aanvallen bleven echter gevaar- lUker.en nadat J. de Kreek met een fraaien pass het leder naar Brilleman had gespeeld, schoot laatstgenoemde hard in (31). BU een straf schop schoot J. de Kreek tegen den paal, doch korten tUd later gelukte het De Vries toch, den eindstand op 41 te brengen. De kampioenscandidaten zUn ternauwernood ontglipt aan een geluk spel en waren zU in de eerste helft van den wedstrijd niet zoo fortuln- lUk geweest, wU gelooven dat zU met een ne derlaag naar huls waren gezonden. Gedurende den geheelen wedstrUd was dan weer Zwalu wen aanvallend en op zUn beurt wederom Vi tesse en was het een geluk spel gebleven, dan was eerlUk gezegd de juiste krachtsverhouding weergegeven. Vitesse krUgt voor de rust twee zeer goedkoope doelpunten en rust breekt aan met een 30 voorsprong voor V. Na de thee wil Zwaluwen zich ook niet ge wonnen geven en zU doen al hun beat om den achterstand te verkleinen. Het gelukt hun en zelfs even daarna wist Koopman met een voortreffelUken doorloopbal den stand gelUk te maken. We dachten nu een doorzetten van Vitesse te zien te krUgen. maar het offensief is voor Zwaluwen. Vitesse neemt het echter over maar de weinige schoten van hun voorhoede worden door Vlaming schitte rend verwerkt. Toch doelpunt Vitesse op keu rige wUze uit een corner. De Zwaluwen trachten nog geluk te maken maar de korte speeltUd geeft geen gelegenheid meer en met dezen stand komt het einde van dezen spannenden wed strUd. Alle spelers van Zw. hebben zander uitzon dering uitstekend gespeeld. Indien dat in de resteerende wedstrijden (WA. en Alw. For ward) het geval zal zUn dan hebben beide vereenlglngen hun handen vol en zal er wor den gevochten voor de overwinning. VI. Eindelijk de drank, die niet alleen verfrischt en dorst lescht, maar die ook GEZOND is voor iedereenI Hero „Perl" - de nieuwe drank die alles bevat wat ons Hollandsch fruit wereldberoemd maakte: Geur, smaak en gezondheid. - ifacteer Hero „Perl” is een zuiver Nataar- product, zonder eenige chemische toevoeging. De gouden kleur en de zuivere, frissche smuuk zijn er door de natuur aan gegeven. Hero .Perl" bevat geen alcohol.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Noord-Hollandsch Dagblad : ons blad | 1933 | | pagina 19