Het geheimzinnige Rusland 0 ai De T.T.-race» ZAL HET WESTEN HET OOIT BEGRIJPEN? TWINTIG INLANDERS OMGEKOMEN SITDOWN-STAKING DIE NIET DOORGING EEN Ford: „Sit down, mr. Lewis!” Lewis: „Dat kun je net denken, mr. Ford” VRIJDAG 18 JUNI 1937 BUITENLANDSCH OVERZICHT De kracht van Stalin Spanning gewaarborgd Het proces-Aalders Massavergiftiging op Java Verdediger is optimistisch gestemd Systeem geperfectionneerd FAILLISSEMENTEN VAN SNIJDEN HET GEV Drie CLEARINGKOERSEN Bussen met springstof gevonden Extra treinen Nieuw lid der Eerste Het Zaterdag in Wassenaar te onthullen monument is een eereteeken voor H. M. NIEUWE BURGEMEESTER VAN MUIDEN Gedenkteeken voor koningin Emma Na 24 jaar in functie te zyn geweest BEJAARDE DAME DOOD GEREDEN Een groot aantal deelnemers heeft wederom ingeschreven zwftar gewonden bij een auto-ongeluk HELMONDS BURGEMEESTER NEEMT ONTSLAG LEWIS Meed* REISBUREAUX LISSOME LINDEMAN Offlcleele Agenten der Noorach* Spoorwegen Kantoren: Directie Groenmarkt 23 - Den Speciale attractieve maatregelen xjjn voor dexen xomer getroffen even- u*orden 9.05 isf Nederlanders op vyf 37 standbeeld, aan het en kruidenier. Me taal wapenfabriek hl SST... STILTE i Karl Gall op BM.W.: Walter Lohmann op van van Dit Jaar kunnen bezoekers voor Laaghaler- veen voor het eerst ook gebruik maken van de extra-treinen. Zij stappen daartoe in Hoog halen uit de treinen. kwam, werd grootendeels vernield. De chauf feur van dezen wagen 13 er gelukkig goed afge komen. Nydam. Den Bs i onder den ni Koersen voor stortingen op 18 Juni 1837 te gen verplichtingen, luidende in Reich f7250. lires f9,61. peseta's 19,40. ma Bij do onthulling zullen delegaties van alle scholen te Wassenaar aanwezig zijn en aan de kranslegging deelnemen. Het Centraal‘Stembureau heeft I de vacature, ontstaan door het be den heer De Marchant et d'Anseml van de Eerste Kamer benoemd verklaard ds. G van DuyL Ook de extratreinreizigers voor het hoofdter rein te De Haar, die te Assen uitstappen, war den gratis met autobussen van het station naar het terrein vervoerd. Dit gratis vervoer per bus heeft dit jaar voor het eerst plaats. De extratreinen vertrekken weer om 7 uur uit Assen en tien minuten later uit Hooghalen. Het Volksgericht te Essen heeft Dinsdagmor gen een aanvang gemaakt met de behandeling van het strafproces, waarin ook de reserve luitenant-vliegenier Aakiers. afkomstig uit En schede, is betrokken. De zaak wordt met de grootste geheimzinnig heid berecht en niemand krijgt de kans ook maar een glimp van de verdachten op te van gen. eek loor Uk. het de rk- m's dag in n van tot lid 1.20; 150: rus- ver een kracht achter Stalin spreekt de derde man, de „buitenstaander'' en deze kracht is voor hem 't leger: .Er bestaat een almachtig Kremlin, alles almachtig over- beerschend. maar daarbuiten is een maat- •ehappelijke leegte. Dood en van het leven be loofd zijn de vakvereenigingen, waar alle leven bestaat in het innen door de ambtenaren van de verplichte bijdragen van de arbeiders. Vol komen dood is de communistische partij, die eoor de bevolking gecompromitteerd is door de '■astste processen. Lang reeds verrot aan den vertel ts de machtige organisatie van de Oepeoe. °ood zijn de plaatselijke sowjets, hun gezag van De belangen van onzen landgenoot wor den behartigd door een Beril) nschen advo caat. dr. Lenz, die zeer optimistisch ge stemd is over den afloop van de zaak- Aalders Hij rekent er stellig’ op, dat de straftijd niet langer zal worden dan de tijd. door Aalders in preventieve hechte nis doorgebracht. i»n laan 16 bedrijf De verwachting is. dat as. Woensdag het Volksgericht in deze geruchtmakende zaak uit spraak zal doen. van de leeftijdsgrens, aan HM./de ge- Jull (zaak Heerenkleedlng- Nleuwendyk 180 I) wonende 15 I. te Amsterdam. Amsterdam. Tusschen 10 uur ‘s avonds in baW uur vóór zonsopgang zijn geluids signalen varboden (behalve noodgeval). De vierkante zuil, waaruit het gedenktee ken bestaat, wordt bekroond door een groep van twee kinderen, een jongen en een meisje, die als schildhouders, hulde brengen aan het wapen van H M. Koningin Emma en het Nederlandsche wapen, dooi deze te bekransen met bloemslingers. Hier bij is gedacht aan het vele, dat H.M. tij dens haar leven voor de kinderen heeft gedaan. Op de voorzijde der zuil is een portret en basreliëf ontworpen, terwijl op de andere drie zijden respectievelijk een koningskroon, een t.b.c.-kruis en het wapen van Wasse naar zijn aangebracht. tram, reiswagen, lunch, diner. enz.) vooraf aan het station van vertrek, waardoor de leider der gezelschappen niet vooraf zich met andere ver voersondernemingen, met restaurants e. d. in verbinding behoeft te stellen. C. Voor gezelschappen kinderen. Voor gezelschappen kinderen (kindervereeni- gingen, scholen, e. d zijn de eg. standaard- reizen zeer aan te bevelen. Evenals b(J de kant en klaartochten voor gezelschappen volwassenen kan voOr de standaardreizen vrijwel allee te voren geregeld en betaald worden. Alle tochten, zoowel voor alleenrelzenden als voor gezelschappen volwassenen en gezelschap pen kinderen zijn vermeld In het boekje „Uit stapjes door Nederland", dat tegen het einde van de maand Juni aan de voornaamste sta tions verkrijgbaar is D. Reizen met goedkoope treinen. In den zomer van 1937 zullen 108 (in den zomer 1936 85) goedkoope treinen loopen en wel tusschen 7 Juli en 21 September. Op den langen afstand zijn de prijzen voor deze treinen lager gesteld dan in den zomer 1936 Bij wjjze van proef zullen op een werkdag en op een Zondag goedkoope treinen loopen van de vier grootste steden naar Hoogeveen. Assen en Groningen, naar Almelo, Itengelo. Enschede en naar Maastricht. Heerlen en Valkenburg. De relatie goedkoope trein naar Den Helder met aanslultenden boottocht naar Texel, dea- gewenscht met rondrit der V.V.V. .Mooi Texel” op dit eiland, zal wederom bij alle vijf treinen worden opgenomen. De gelegenheid wordt hier geboden ruim acht uren op Texel rustig te kunnen doorbrengen. Voor goedkoope treinreizigers bestaat de ge legenheid op vertoon van hun plaatsbewijs re ducties te krijgen op verschillende attracties. Autoritten van Arnhem. Nijmegen. Maastricht en Vlissingen. uit Amsterdam met bezoek aan Schiphol. Rotterdam (Waalhaven), Zeebad Vlta- singen enz. enz. Men vrage alle inlichtingen aan de stations Bij afgraving van een stuk duinterrein Wijk aan Zee stieten de werklieden op een aantal bussen. die onder het «and bedolven waren. Bjj onderzoek bleek de Inhoud van deze bussen uit ontplofbare stoffen te bestaan. De politie nam de bussen in beslag en waarachuw- Ct de artillerie-lnrichting aan de Hembrug. Een deskundige heeft de bussen in het duin tot ontploffing gebracht. De herkomst van deze gevaarlijke vondst was niet vast te stellen. Klaarblijkelijk zijn se op bet strand aangespoeld cn door strandjutters gevonden, die se in bet duin hebben begraven. Bjj K. B. van 18 Juni 1937. is met ingang van 1 Juli 1937 benoemd tot burgemeester der ge meente Muiden: T. C. D. Coops. De nieuwe burgemeester van Muiden. de heer T. C. D. Coops, werd 18 December 1899 te Am-». sterdam geboren. Hij is thans gemeentesecretar ris van Veere. Tusschen 'n half uur aa zonsonae. gang en 10 uur avond» hebt u voor waarschuwIngsMlnen de keu» tus- •chen den hoorn en 't knipperen met de koplampen. In de Donderdagmiddag gehouden vergade ring van den gemeenteraad van Helmond heetl de burgemeester, de heer M. P. W van Houty medegedeeld, dat hij d.d. 10 Juni JJ. wegens bereiken Koningin ontslag uit zijn functie heeti vraagd, hetgeen hem met ingang van as. op eervolle wijze is verleend. De heer Van Hout stond 24 ji hoofd van de gemeente. werden sporen van door blauwzuur aange- De Ajnsterdamsche Rechtbank sprak den dertig Jarigen metselaar D. H. te Huizen (NJI). conform den eisch van den officier vrij van het hem ten taste gelegde: veroorzaken van dood door schuld. Hij had op 1 Maart op den Nieuw-Bussummerweg te Huizen de zeventig jarige mevrouw ten B. die plotseling den weg was overgestoken, aangereden, waarop zij kor ten tijd later overleed. Nabij Nieuwebrug (gemeente Heerenveen) Is een personenauto uit Leeuwarden, die een vrachtauto wilde passeeren, zgn. snijden, op een tegemoetkomenden vrachtauto gereden Di bestuurt bij de i in dei In sonel Hu» Zooals bekend, wordt morgen te Wassenaar een gedenkteeken onthuld voor wijlen H.M. de Koningin-Moeder. Dit gedenkteeken Is het werk van den beeld houwer prof. L. O. Wenckebach, te NoordwU- kerhout. Het monument is niet een doch een eereteeken voor H. M. Overbodige geluidssignalen zijn altijd varboden evenals 't gebruik van oa- redelijk sterke autohoorns! ■j—e tweede geïnterviewde, een ingenieur, I 1 voelde „geen druppeltje medelijden” net de slachtoffers van de zuivering, welke thans gaande is. „In hetgeen thans ptaats heeft, gaat alles zoo normaal als maar moge- Ujk is. De heele zaak is dat zoowel het com munisme. als de communistische partij, met haar popen in den vorm “van de oude bolsje wisten zichzelf overleefd heeft’ en thans niet neer noodlg is. In dezen tijd zijn een nieuwe volkshuishouding, nieuwe menschen, een nleu- ve psychologie, geboren, die niets te maken hebben met de theorieën, welke de popen van bet communisme gepredikt hebben. Er zijn nieuwe leidende dent coder als eerste en van den personenauto verloor daar- rhacht over het stuur, zoodat de wagen berm vloog. (en geheel vernielden auto lagen drie per- i, de heeren Bontekoe, vader en zoon, uit lm en de chauffeur 8. Beüner. De be- e heer Bontekoe was er ernstig aan toe: had de schouders en belde beenen gebro- i. De zoon werd ernstig aan het hoofd ge ld. Beiden zijn na voorloopig behandeld te zijn, door de doktoren Roeper uit Heerenveen en Niemeyer uit Tjaileberd, met een zieken auto uit Heerenveen naar bet diaconessenhuls te Leeuwarden vervoerd. De chauffeur, die een gebroken been en hoofdwonde had opgeloopen. is nssr het zie kenhuis te Heerenveen overgebracht. Marechaussee en politie hebben een onder-t zoek ingesteld. Vrij zeker heeft de zoon van den heer Bontekoe aan bet stuur gezeten, ter wijl de chauffeur achterin zat. De vrachtauto van den heer Broersma uit Heerenveen, die eveneens in den berm terecht De regellngs-Commissie draagt er zorg voor, dat zij gratis per autobus van station Hoogha len naar Laaghalerveen over het circuit worden vervoerd. de communistische partij, welker orgaan zij waren. Tegen dezen achtergrond verschijnt in de Sowjetunie een nieuwe kracht: het leger. Ik zal niet zeggen, dat Stalin reeds thans de ge vangene van het leger Is, maar één ding is dui delijk: of Stalin dictator blijft, of dat iemand anders voor hem in de ptaats komt, in betrek- kelijk korten tijd zal de politieke leiding van het land In de practyk overgaan op het leger, evenals In Dultschland, evenals In Polen, als In Japan. Dat is onvermijdelijk.” Tot zoover deze laatste zegsman. Maar het is toch maar Stalin geweest, kun nen wij dezen man tegenwerpen, die ook het leger heeft „gezuiverd”, het bolsjewiseeringspro- ces ervan kracht heeft bijgezet door het her stel der politieke raden bij de armeecorpeen en een groot aantal legeraanvoerders, op wie hij niet meer meende te kunnen rekenen, heeft la ten afslechten. Daarom zijn al de boven afge drukte meenlngsuitingen zeer Interessant, maar haar waarde blijft problematisch. Het raadsel Rusland wordt er niet door opgelost. De'Sovjets blijven voor het Westen mysterie. Zooals te verwachten was, heeft zich voor de T.T.-races 19J7 op het circuit van Drente weer een groot aantal deelnemers doen inschrijven. Voor klasse A (250 cc.) staan momenteel twintig deelnemers geboekt op elf merken. Hieronder zijn vier Nederlanders en wel J. Doyer op New Imperial, L. Simons op Excel sior. J. lesberts op Guzzl en J. Wertrop op Co ventry Eagle. De vier Dultachers die Ingeschreven hebben zullen D.K.W.*s berijden. Klasse B (350 cc.) heeft de meeste belangstelling van deelnemers- zyde. 35 deelnemers staan geboekt op negen mer ken. waaronder negen merken, t.w. W. H. Hllderink op Velocette; J. H. Haak- meester op Excelsior; O. Roosjen op Excelsior: J. Visser op Lady; C. A. van Dalsum op Norton; P. van Wijngaarden op Norton; H. Buys op Norton; J. H. J. Snoeyink op Velocette en W. van Gent op F.N. Verder zullen in deze klasse o.m. nog aan den start verschijnen Stanley Woods op Velocette, J. H. White op Norton. Fr. Vassen op Nor ton en C. R. Thomas op Velocette. Tot slot de klasse C (500 cc.) waaraan de vol gende renners deelnemen: Dultschland: H. Wledermeyer op BMW.; Otto Ley op BMW.; - -- Hans Bock op Norton; Norton. Finland: Raine Lamplnen op Norton. België: René Milhoux op F5. Engeland: James Guthrie op Norton; C. M. Gatley op Norton; Noël Pope op Norton. Nederland: Jac. Schot op Triumph; J. H. P. Jansen op Matchless; O. A. du Pont op Nor- predlkt hebben, heelden geboren en daar- meest leidende: de idee tsn het vaderland, het patriottisme, bet ge ntel van nationalen trots, van nationaal wel zijn..... Er zijn menschen opgekomen, die in Kast zijn leven te scheppen in naam van het nationale belang en wanneer srtj zeggen na tionaal, dan bedoelen wij ook klassenloce. Wat hebben^we, vraagt men zich af, onder derge lijke omstandigheden het communisme van roede met zijn klassenstrijd en verdere mallig heden?" Deze man zag in den strijd Stalin tegen het Trotskisme een .strijd de nationale Idee tegen de Idee van bet in- Umationale communisme" en juichte dien toe. Van een herstel van het kapitalisme, ver nietiging van het collectieve tandbouwbedrjjt. herstel van den particulieren eigendom van fabrieken enz. Wilde hij echter niets weten. .Alle oeconomische grondslagen van het nieuw gebouwde leven moeten behouden blijven, maar van het communisme moeten we af. De idee van de partij moet vernietigd worden, de idee van den klassenstrijd moet vernietigd wor den, al deze verouderde theorieën, die oproe- jen tot klassenstrijd en tot heerschappij van een party, moeten met gloeiend ijzer uit de hersens van de menschen gebrand worden Daarvoor In de plaats moet de gedachte van de natie worden gesteld, het belang van de natie, zonder eenige indeeling In klassen.” De meenlngen van dezen „bolsjewist bulten Pwtij”, zweemen merkwaardig ver in de richting van het zuiverste fascisme. De races zelf hebben door de in de practijk opgedane ervaring van vele jaren geen ingrij pende wijzigingen behoeven te ondergaan. Slechts is getracht het bestaande systeem nog zooveel mogelijk te perfectionneeren. In het bijzonder voor wat de algemeene vei ligheid betreft, worden de getroffen maatre gelen steeds strenger toegepast. Een dier uitvloeisels is ook de maatregel, dat de rijders alvorens zij tot de races zelf worden toegelaten, verplicht zjjn ten overstaan van de wedstrijdcommlssie der K. N. M. V. een zeker aantal proef ronden te rijden met een tevoren vastgesteld zeer hoog gemiddelde. Zelfs de meest bekende rijders zijn verplicht zich hieraan te houden in het belang der algemeene veiligheid en telken jare ontstaan over dit punt moei lijkheden, aangezien te laat aankomende deel nemers onverbiddelijk worden uitgesloten van deelname. Ook ten opzichte van de keuring der machines worden door de K. N, M V. strenge elschen voor veiligheid gesteld en het klinkt bijna ongeloofelijk, dat jaarlijks verschil lende en soms zeer bekende bultenlandsche rij ders in eerste instantie worden afgewezen en zich voor herkeuring moeten melden. Zorgt eenerzijds de K. N M. V. voor de wed- strijd-technlsche elschen van veiligheid, ander zijds worden door de stichting in overleg met de politie ook zoodanig maatregelen getroffen, dat het „Circuit van Drenthe" op dit punt glansrijk den toets der kritiek kan doorstaan en binnen- en buitenlanders steeds vol bewon dering zijn In dit verband mag er ook nog wel eens op gewezen worden, dat ook alle rijders, op het Circuit, verzekerd zijn, daar de mogelijkheid van ongelukken zelfs bij de meest mogeljjke vei ligheidsmaatregelen, gezien de zeer groote snel heden die bereikt worden, ondanks de capaci teiten der renners, nimmer uitgesloten is. Den dag der races loopen er extra-treinen van Amsterdam. Rotterdam. Den Haag en Den Bosch. De treinen stoppen op de groote sta tions tusschen deze beginpunten en Assen. Kaarten zijn verkrijgbaar bit de T. T.-voor- verkoopers en aan de stations. De vervoerbewijzen zijn dit jaar uitzonderlijk laag, doordat een speciale overeenkomst met de Ned. Spoorwegen is gemaakt. De treinen komen tusschen half acht en acht uur in Hooghalen en Assen aan. M A van Zuylen. caféhouder. Vlnkeveen B. J. Haanma. handelende onder de bena ming firma Gebr. Haarsma. bakker. Amerafoort. Soeeterberg 57 2. H J. Haarsma. handelende onder de bena ming firma Oebr. Haarsma. bakker. Anwns- toort. Soesterweg 57 2. N. V. Utrechtsche Oudenrijn. Leldscheweg 16. J. H O. Leloup, Drlebergen-RUaenburg. Traay 4 C. A. J. Dillen. Zadelstraat 48. Utreccht J. TXnthof. kruidenier. Kockengen. Nleuw- straat 96. J. F. van Soest. Zeist. ArUtoteleelaan 2. Mevrouw W O. Bruene, echtgenoote J. F. Soest, pensionhoudster. Zeist. Arlstoteles- JunlK. Menist oeariit .Modern". Nieuwe Hoogstraat O. A. Kop. kolenhandelaar, Nleuwendljk 121. SEMARANO, 18 Juni. Aneta In vier desa’s te Naggoelan, in de afdeellng Noord Koelon Progo, nabij Djocjakarta. heeft zich een massavergiftlging voorgedaan, waar door twintig personen werden gedood en nog vier personen thans zeer zwaar ziek zijn. By lijkschouwing weefselvemletiging troffen. Omtrent de oorzaak is nog niets bekend. Opgegeven door v. d. Graaf dt Co N.v. (Afd. Handelalnformatles) Failliet verklaard: 16 Juni: A. Somee koopman Almelo. Boddenatraat 49. G J. Schreurs. stucadoor, Uaselo gemeente Enschede. Bernard Thuss. schilder. Hengelo. Meyer- scheweg 15. De handelsvennoouchap onder de firma F CamerUng en Van de Weg. aanneemater. Dor drecht. F. CamerUng. aannemer. Dordrecht. W C. van de Weg. aannemer. Dordrecht. H. A. Kervers. Leerdam. Markt 911. N.V Bouwbedrijf ..Leydens”, Dordrecht G Th. R. F. Artz. Den Bosch. Verwer- straat 13 Geëindigd door homologatie van bet aange boden accoord: het faillissement van Jan Dar- winkel. Bonnerveen Gieten. Ultk 5 pCt Opgeheven wegena gebrek aan actief de fail lissementen van H P. van Wel. Den Haag. D. njgendaal. Den Haag; J. J. N""- - - J. A. M Vleghels. handelende P. van Dieden. Haarlem. ton; Theo Zwolle op Norton; J. E. Fjjma op Ariel; G. A. de Ridder op Sarolea; Jan Moejes op BM W.; P. Zuur op BMW. Oostenrijk: Hugo Rolgk op Husqvarna; Cemi op AJS. Spanje: E. Vldal op Rudge. De volgende Nederlanders schreven verder nog in, maar op welke machine zij uitkomen en in welke klasse staat nog niet vast. Dit zijn: W. Peters, Hilversum: A. P. van Hamersveld, Hilversum; J. O. Houtop, Utrecht; J. Bosman, Den Haag; J. van de Vreugde, Rot terdam. Hier dient de arbeid van het motorsport- fonds, dat zich ten doel heeft gesteld Neder- landsche geïnteresseerden, die daarvoor in aan merking komen, van materiaal te voorzien, met waardeertng te worden genoemd. Gezien de kwaliteiten der renners, die in de onderscheidene num^pera uitkomen, mag een spannende strijd, die wellicht eenige verrassin gen brengen zal, worden tegemoet gezien. eikens weer staat men voor bet schier I I onoplosbare Russische raadsel. Eenig A denkbeeld van het verschil van inzicht I aztrent de gebeurtenissen in de Sovjet-Unie. I ast tot in de kringen der Sovjetmaatschappij I .cjw bestaat, krijgt men. wanneer men de in- I terviews in de New York Times leest, welke I dit btad hecft Rehad m*n menschen, die achter- I eenvolgens «Orden aangeduld als een „oude I bolsjewist," dit is iemand, die reeds voor de revolutie lid der communistische partij was, ten ntoede als een die onder en in den geest van bet Sovjetregiem is opgegroeid, geen lid var. de Communistische partij, maar aanhanger van Stalin is en ten derde als „buitenstaander." De eerste zegsman, de „oude bolsjewist” nam pen blad voor zijn mond. Hjj zag Stalin soo- vel het centrum van de partij, als den rechter - en linkervleugel vernietigen: „Wat blijft er dan nog van de partij over? Niets behalve Stalin I- XH.’ Hij houdt het voor het naaste, dat Stalin niet goed meer bij zijn verstand is. „Eiken dag bereidt het zieke brein van Stalin verrassingen. Zijn daden vertoonen geen logica, zin, conse quentie of helderheid van doel. Vandaag dit morgen dat'. Niemand kan tk>rg staan voor den <Ug Van morgen. AtS u mij zegt, dat Stalin morgen groote godsdienstige processies in de Straten van Moskou, op het Roode Plein zal toelaten, geloof ik u. Maar als u mij zegt, dat hi), na ze te hebben toegelaten, ze vervolgens uit zijn machinegeweren zal laten beschieten, geloof ik ook dot. Wij zyn in de zone van on geloofelijke verrassingen gekomen. Alles is mo- geiyk geworden. En mijn meenlng is deze: „of er heerscht over Stalin een of andere duistere kracht, waar hy zelf geen baas over is, of hij is eenvoudig krankzinnig.” 60 ja«r geleJea De Ned. Spoorwegen hebben óe- volgende maatregelen getroffen voor deaen zomer: A. Voor alleenrelzenden. Evenals vorige jaren ontwierpen de Neder landsche Spoorwegen weer een aantal aantrek kelijke en goedkoope dagtochtjee per trein met aanslultenden tram-, boot- of relswagentocht voor alleenrelzenden. Men koopt aan het vertrekstation zijn kaartje voor den geheelen tocht. In den prijs voor een aantal tochten is tevens de prijs voor een lunch, diner, entrée enz. begrepen. Men is vrij ib de keuze van treinen, waarmede men wil reizen. Men moet slechts zorgen een trein uit te kiezen, welke tijdig aankomt op het station, vanwaar de aansluitende tram-, boot- of relswagentocht begint. Zoowel voor de reis per spoor als voor den aanslultenden tocfit betaalt men een verlaagden prijs. Dit jaar heeft de reiziger keuze uit twintig^ verschillende tochten. Naast de gewone vacan- tlekMrtert. welke verkrygbaar zijn van 1 Juli tjn. 15 September, worden Ingevoerd retour- vacantiekaarten, welke van 12 Juli tjn. 2 Sep tember van Maandag Lm. Donderdag verkrijg baar zijn aan alle stations. De retour-vacantie- kaarten zijn geldig voor een reis heen en terug naar het door den reiziger op te geven station van bestemming. De heenreis moet worden af gelegd op den dag van afstempeling, de terug reis op denaelfden of den volgenden dag. Zoo wel heen- als terugreis mogen op een station onderweg worden aangevangen of geëindigd. Onderbreken der reis is echter niet geoorloofd. Voor houden van achtdaagwhe abonnements kaarten zUn verkrijgbaar achtdaagache rij wie 1- abonnementskaarten tegen spectalen Prijs. B. Voor gezelschappen volwassenen. Voor geselschappen volwassenen (vereenigin- gelegenheld de te maken. Men ir werd NOORWEGEN als toeristenland door onze reisbureaux „ontdekt". De door on* naar dU tand georganiweerde relsen rijn het reaultaat van tientallen laren ervaring I Z aa_a. --ëeaaia L r. ris.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Noord-Hollandsch Dagblad : ons blad | 1937 | | pagina 13