n. I -Havermout ormaDatura SPECIAALZAKEN iS mac&t -een, Zwerftocht door Noord-Limburg U DENKT TOCH J’uij 7a E. DE VRIES s JCLECO” Weinig kosten KLOMPSOKKEN iKLERENMAKERUl met een 8^8 uitstekenden TIJDENS UW VACANTIE door ONS Uw woning CENTRAAL VERWARMD Hot venchafl U oen blijvende volde owing TEOpriSCH BUREAU DE VRIES ALKMAAB, Tol. SM1JS Wae» BOTTERDAM, Tol. 443M Mka-, Mariae-, Defenale- eu Gea*eea«*-Iast*U. NOORDHOLLANDSCH DAGBLAD provinciaal beheersplan t EXCURSIE MET DE V. V. V. :n Schoenmakerij - Lederhandel - Achterstr. 60 i CAFE-RESTAURANT MaATSCHAPPUooVT ALIA* WIIIHIHIIIIIWIIIIIIIIIItlIlllllllllllllllllllllllllllll ALKMAAR PACKET” Famileberichten HAIELIME SNOW UW KLEEDING uli GEZONDHEID MET LEPELS Ged. Staton van Noordholland vragen aanvullend crediet van f 10.000.000 r coupeur Spaander Ce. VOORDEELICE COUPONS b Tal van historische herinneringen r- Dw n): UK. Ul- ua. HET BEKENDE KLEEDINCMAGAZIJN HOFDIJKSTRAAT 8, B/D EMMABRUG TELEFOON 2765 ALKMAAR ZOEKT NU EEN FLESCHJE EN HAALT HET BIJ ROOS inde Hoogstraat SPECIAALSCHOEISEQ VOO» NOtHALE VOETEN. BSEEK VOETEN SMALLE VOETEN, PUNIDKEN KNOK EW. Het witeelend uitricht van het land biedt groote t bekóorlykheid niw-york MIDOILLANDSCHZll Vacantiereizen gedurende 7 geheele jaar. Vraagt prospectus. □E ZONN/Gf ZUtD£^JKE «Oure De moois^chepen. L iDtfere rtii Mé vecantlerels DR. JOS DE COCK, BROCHURK „GEWICHTS-AFNAME" Mlaervalaaa <1, Den Haag. v. Marieeetraat U& SCHIFFER’S KOLENHAL OUDKGBACHT 13 TEU 3W3 A. BLOEMENDAL Geotttid te Anuterdam: A. «L JANUS Jr. ZUID- CENTRAAL AMERIKA 6/7 „OCEAMA (20.000 ton) van Triest naar 13/7 .AUGUSTUS- (3>.OOOB'“n'|”™J°C™'"™7 M/7 WO RH ER VEER, ZAANDAM EN AMSTERDAM Dal tegenwoordig ▼oor 5 cent uit stekende sigaren gemaakt worden, heeft Karel I W met zijn ERIMA en 1 FAMEUS bewezen. Fraaie, kloeke model len, pittig en toch mild, heerlijk van geur en •maak. r Avondstemming op do Maat in Noord-Limburg i meer *y. Ml- tlU o in- van k* be KERKSTRAAT ALKMAAB: HOORN: 1 Lavoraaetar KAREL I I.VIGBKOrWEBSTBAAT geven midza-bonnen 92 2 SaSOIEAJTSAAT 1« “2WfO 107 NOBÏL8TR la JÜ; vanaf 5.75 tot f 23.50 vanaf 6.90 tot f 16.75 ececn NtfUMi "W tubui m tt RMMM MTVRA K8000 Spoorstraat 109 8. VHJKER. Br eed straat 14 BEER'S SCHOEN HAND EL M. PIERSMA, Dorpsstraat 98 <Ut de ho ist- lemens het Bestuur I. KLAVER, Voorzitter k P. KAPTEIJN. Secr. altijd, waar kan ik het VOORDEELIG8T mijn kleedlng koopen. U behoeft daarover niet meer te denken, want U koopt bij ONS WERKELIJK ZEER VOORDEELIG De Maas stroomt traag in den vallenden zomeravond; de zon speelt met bet water: het water speelt met de zon In volkomen har monie en kaatst het licht terug tegen het plafond van het terras, waar we aan het 13 42 auto of’ bus door het land trekt en zich nergens den tijd gunt om enkele uren en dagen door te brengen. Beter kan men dicht bij huis bijl een in eigen land en daar den MJd nuttig be steden in luiheid. Gepaste luiheid immers siert den ijverigen mensch, omdat hieruit blijkt, dat hjj de kunst van het rusten verstaat. ONTWERPER DER f N SCHOENEN fA6irANTfN J MANNAtlfS fllBUlG lin ten. 100. gen •f». lui- 15 -18. tale L rg- re- on kr- u- X el. de enz. nu es: 0U An of; DEN HELDER: PURMEREND: SCHA GEN: NRD.-8CHARWOÜDE: th. 1& in nd- vtn* en- Het !U- egd x H. en een run Hen Flllaalchef Antoon Zonneveld Alkmaar - Haarlem - Zaandam - Velsen - Umuiden (O.) Rose-Chypre-Lavendel-Floramye-Pompeïa, Rêve d’Or-Pömpeïa 8'/2 et. per maatje. Maja 14 ct. Boldoot Eau de Cologne 4!/2 5710 ct. IJs Eau de Cologne, heerlijk frisch 6'/2 ct. Birkenwasser tegen de roos B'/j ct. Vinaigre 6% ct. Dus DENKT U er wel om, voer Uw KLEE- DING is het BESTE en GOEDKOOPSTE ADRES hier ter PLAATSE. Met blijdi van de dochter AmO-rdo* WETERINGSCHANS 209 tl de aan den Minister van Waterstaat aanbevolen plan Op een der le «tanden van Zuid komt begin Augustus vrtj: GROOT HOEKPAND oppervlakte 130 M2. Zeer geschikt voor café-restaurant. Brieven onder letter A. B’. 346, Adv, Bur, Kruisman A Qp., A’dam te rusten van de vermoeienissen en waar we den dorst verslaan met het smakelijke, lande lijke bier, dat ze in Limburg zoo goed weten te brouwen. We zitten in Arcen aan den oosteiyken oever van de rivier, waar we wegzinken in de rust van den schoonen avond, droomend over het water, dat nu en dan een sleep moet voortdragen. Als de avond gevallen Is en het donker van den hemel het water heeft bereikt, dat nu fluiste rend zjjn geheimzinnig nachtgesprek begint met de natuur rondom, laten we ons overzetten met de pont en we rjjden in één trek door naar Ven- ray, het dorp, dat de Peel beheerscht. Hier wor den we ontvangen met muziek. Onder de hooge boomen. die den ganschen dag de warmte van de zon in hun kruin hebben vastgehouden, Is het nu heerljjk zitten. Een paar lantaarns staan als bakens langs de stille straten en verdrijven de duisternis van den nacht. Ze geven juist vol doende licht om de behaaglijkheid van het samenzijn met vrinden te accentueerenvrinden, die met ons de vermoeienissen hebben gedragen van de lange ontdekkingsreis door het onbe kende land van Noord-Umburg. Noord-Limburg immers was tot voor kort terra incognita, een onbekend land, dat met een witte vlek op de kaart was aangegeven; en al was dit dan niet op kaarten, die we allen op school on der oogen hebben gekregen, het was toch wel op de kaart, die de toeristen zich voor oogen stelden, als zij plannen gingen maken om hun vacantle In het eigen land door te brengen. De streek was niet zoo gemakkelijk te bereiken; UNNAEUSSTRAAT jtoncdom W Of WlTHSTtAAT 4* Dm Hoog -JAVAST4AAT Haort.» KRUISWEG Tevens verkrijgbaar te: A. VAN DUK, Langestraat 61 O. VAN NBUWIUYI, HouttU 17 GEBRS. HOOGENBOSCH. Gr. Noord 1Ï2 H. v. d. POLL ten behoeve van de in de voordracht bedoelde werken, naarmate de behoefte daaraan zich voordoet, geldleeningen aan te gaan tot een zoodanig maximum bedrag als noodig zal zijn om eene som van 10.000.000.te verkrijgen, met bepaling, dat deze leeningen zullen wor den aangegaan tegen eene reëele rente van ten hoogste 4 pet. ’s jaars en dat de aflossingen voor elke leaning, aanvangende in het jaar. volgende op dat, waarin zij Is aangegaan, zul len geschieden In 40 jaren In gelijke ot afko pende termijnen. einde van een langen, warmen dag zitten uit LEEST 34 Art 146 Z.-rtP 4.3.110.- Art. 146 G-H. PA.S. H O. - digen tjjd stelt en welke In de laatste jaren op onverwachte wijze zijn toegenomen, laatste jaren Is daarbij nog de behoefte de z.g. meublleerlng van den weg meer voren gekomen, waarbij gedacht dient te den aan waarschuwingsborden, I bermllchten en nog allerlei relnen en aanwy- Afvaarten in Jutten Aug met 25%reductie (51.000 ton) van Genua/Cannes. 13/7 „SATU8NIA” (24.000 ton) van Triest. 20/7 „CONTI N SAVOIA" (49.000 ton) van -Genua/Cannes. 2/8 „BBC (51.000 ton) van Genua/Cannes 3/8 „VULCANIA" (24.000 ton) van Triest. omdat U het per maat kan krijgen, het is alleen de inhoud die U betaalt. Juist daarom is het zo voordelig. Tot en met Dinsdag aa. geven wjj nog 13 KOMTING op Zomerprljaen van onze bekende kwaliteit Engelsche ea Belgische Anthrartet. TANDARTS MUmEafDIAGNOSTUK Van Baerlertraat 156 Telefoea 26A39 apne*en: Da*. 1—2 uur. Ma, Wo. en t. 7—6 n m. en volgens afxnraRl lsc«p geven wij kennis gboorte van onze TINI Cg. HALMA C. HALMA—MADDER Alkmaar, 3 Juni 1939. Payglop 8, GETROU9D: ti. BUUR en S. M. BOT die mede amens wederzijdsche Ouders a familie harteltjk dankbetuitn voor de groote be- langsteUlit voor en bij hun Hu welijk onfrvonden. Alkmaa, 29 Juni 1939. H. H. Ward Zd. Toekomtlg adres: Rljndii 174, Voorschoten. Het Besuur der Boerenleen bank en I.T.B. te Alkmaar ver- zoekt det leden deel te nemen aan de Igem. Bedevaart naar O. L. Vnsw ter nood op Zoftdag 3 Juli eJ Zie regeling in ons blad. ZOOLLEER - PLAATRUBBER - RUBBER ZOLEN EN HAKKEN - PLAKZOLKN - LIJM LEESTEN - HAMERS - MESSEN - RASPEN LEER8CHAREN - PEKDRADEN - ENZ. - ENZ. KOOPT U VOORDELIGER BIJ seille naar- Panama/Zuid Pacific. Me* lesang vaa Vrgdag SS Uaal IMS: 4agel*kaehe paaaagleredlenatea uaar A V V.rtrek^in ALKMAAR: &4S 10.14.00 13.48 U.00 A V =3 al 164a op Vrijdag. TAfUET: naar Wormerveer enk. reia kl 0.30 dagretour 0.40 Zaandam u A3S M U30 Amsterdam 0.40 M 0.00 Rijwielen enk. rela 0.10, dagretour 0.13 Uitgift* vaa rondreizen per spoor en boot en boot en bua. REDUCTIE VOOR GEZELSCHAPPEN. meer dan enkel spoor heeft er voor de streek tusschen Venlo en Nijmegen nooit op over kun nen schieten, en deze lijn lag dan nog op den westelijken oever van de Msss In het oostelljke land liep wel een tram van de Maiubuurtspoor- weg, maar ja, een tram had nu eenmaal geen al to besten naam. al was dat hier volkomen ten onrechte, want deze onderneming is altijd zeer vooruitstrevend geweest. De wegenaanleg in ons land is iets van de laatste Jaren en als men vroeger niet noodzakelijk daartoe gedwongen werd ging men liever niet Iran de hoofdvegen af. Maar met de verbetering van wegen werden ook gansche streken ontsloten en thans kan men Noord-Limburg op zeer vele en goede manieren bereiken. De schoonheid van het land is geko men binnen het bereik van allen. Maar deze schoonheid moet eerst ontdekt worden en daar om had de Noord-Limburgsche Vereeniglng voor Vreemdelingenverkeer een excursie georgani seerd. die geworden is tot een ontdekkingsreis door deze streek vol afwisselingen, die haar eigen schoonheid biedt. Doch deze glooiingen van het Maasdal dragen op andere plaatsen mooie bosschen, niet door menschenhand aangelegd, doch door de natuur geplant In weelderige overdaad. De hoornen vangen de warmte op van de zon en onder hun kruinen kan men zelfs op den heetsten dag van het jaar een koele wandeling maken, omhoog en omlaag gaan de paadjes door struiken en houtgewas, langs waterloopjes en smalle beekjes, die bij elkaar komen In een plas, waarvan het water weer moet dienen om een watermolen te drijven. Deze streek is ook van belang voor de ge schiedenis van ons gansche land, want hier heb ben de menschen tegen elkaar gevochten zoolang de historie bestaat.) In de tijden vaij de prae- hlstorie moet het hier al woelig zljn'geweest en dat is blijven voortduren eeuwen en eeuwen door. Hoe vaak zouden de Spaanschen en de Staat- schen hier elkander hebben ontmoet; hoeveel veldslagen zouden hier zijn geleverd en hoe vaak zouden de voorposten van de legers schermut selingen hebben gevoerd op dit terrein? Dit Is een land, waar de verhalen uit de geschiedenis moeten blijven voortleven; legenden zijn eruit ontstaan; de meest fantastische verhalen van menschelijke wreedheid leven hier voort onder de bevolking en vertelsels van geheimzinnige krachten, die zonder dat zjj het weten het leven en het werken van de menschen beïnvloe den. Het-moet fantastisch en angstwekkend zijn, hier des nachts alleen rond te dwalen en de legendarische verhalen op zich te laten Inwer ken. Watermolens vindt men hier overal in dit land; het vallende water langs de bellingpn der heuvels Is een goedkoope kracht, waarvan de menschen gaarne gebruik maken en dat een eigen bekoorlijkheid heeft. En dan de kasteelen, die overal langs de Maas staan. Sommige zijn al heel oud en zij hebben een bewogen geschiedenis achter den rug. Ze staan nu uit te rusten van alles, wat zD hebben meegemaakt; van de stormen, die gewoed hebben rondom hun torens, van de branden, die hen voor een deel hebben ver woest; branden, ontstaan door bliksem of door onvoorzichtigheid of vooral door tierende krijgs benden, die hen belegerden en die geen mede lijden of ontzag hebben gekend. Thans staan ze vredig In het land. Kloosterzusters zijn er gevestigd, die les geven aan jonge meisjes om deze te bekwamen in alle kunsten, welke noo dig zijn voor een welbesteed leven de kunst van 99 999^9^9 bn A SlÖCMtNOAl. Wcltnngichon, 209. Amilardam Hilvwrvvm Groningen OOSTERSTgAAT H4«Hen -- Umuidan-o. zee' UwocM Verkrijgbaar in d« Forma Natura Speciaal zaken en bij de OFFIGEEIE F.N. VERKOO8E8S in Nederland AOSeSSCNUlST en F.N. IOeK.1t _»U DAGTAAK SN ONTSPANNING-No 9. met Inbegrip van kosten van de reeds aanbe- etede doch nog niet voltooide werken 25.82191967. Voor bet aarvankelljk geraamde bedrag van 3«250/000kunnen juist die werken worden gemaakt, die h de oorspronkelijke begrooting waren opgenonen, doch voor alle werken, die later aan het plan zijn toegevoegd, en oor spronkelijk PD memorie geraamd waren of als bijkomende werken op het Wegenfonds ge boekt zijn (veleggen van leidingen, militaire werken, enz.) Is een afzonderlijk crediet flOffdig. BU de uitvorlng van de werken zijn ver schillende groae tegenvallers vóórgekomen. Zoo bleek b.v. voor het gedeelte van den weg HaarlemSchijholDiemen tusschen Ouder kerk en Dlemn mede als gevolg van de hieronder genomde wijziging in het plan belangrijk meet zand noodig te zijn dan aan vankelijk WBS voorzien. Aan dat wegvak is totaal 953246 13 zand verwerkt, terwijl bij het opmaken van te begrootlng van 1930 was uit gegaan van de veronderstelling, dat met 275.000 M3 zou kunnen worden volstaan. Verder ble- - ken b.v. de wrken btf Schiphol veel omvang- rljker te zijn <kn het oorspronkelijke plan aan gaf, zoodat d< oprit naar de brug over de ringvaart aldair, waarvoor een bedrag van on geveer f 30.00.— geraamd was, niet minder dan 100.403.14 gekost heeft. Bovendien is de moeilijk te sclatten post „Aankoopen" be’ang- rljk overschreten. Daarvoor was gerekend op een totaal betrag van f 6.134.000.— <na af trek van hetgan was opgenomen voor den weg HilversumMaartensdijk)tot dusver is voor de in de begroting van 1930 opgenomen weg- vakken voor f 5950536.01 gekocht, terwijl voor die wegvakkennog gekocht zal moeten worden voor f 1258904—, zoodat totaal noodig zal zijn 7.30853691 If 1.47453691 meer dan vol gens de oorspronkelijke begrootlng Dat de bovrogenoemde tegenvallers niet tot overschrijding van het crediet geleid kobben. Is te danken tan de omstandigheid, dat ver schillende materialen en wel in het bijzonder zand, sinds h* opmaken van de begrootlng goedkoeper zljz geworden. Gelijk, bovei opgemerkt, is bedoeld crediet echter niet wldoende om volledige uitvoering te geven aan het plan, zooals dit Is geworden na de daaraai sinds 1929 gegeven uitbreiding. Sinds de borootlng van 1930 werd opge maakt, zijn *1 van wegen en kunstwerken, die daarop toe nog niet begroot konden wor den, aan het ian toegevoegd, en bjj de uitvoe ring van dat plan diende zoowel ten aanzien van de weger als van de bruggen rekening te worden geboden met de elschen, welke het zware en druke verkeer van den tegenwoor- r—- BU ONS GOEDKOOP pot «9 cent K SNOW tube M cent EN TOILETZEEP M ©ent Dobbelm&nn koken en bakken en het voeren van een goede huishouding. Andere kasteelen sQn bewoond: de kasteelheer en zijn vrouw besturen vandaar bet land, dat wijd in den omtrek hun toebe hoort en waarop de pachters wonen, die vaak nog met een mlddeleeuwsch-feodale ver knochtheid gehecht sljn aan het oude slot. Langs de Maas liggen ook al die. oude stadjes en dorpen, die in den loop van de geschiedenis misschien verschillende malen zijn verwoest, doch die met een bewonderenswaardlge vol harding en taaiheid telkens weer opnieuw zijn opgebouwd. Hier wonen de hard werkende en vriendelijke menschen, die door de schoonheid van de natuur ontvankelijk zijn geworden voor de schoonheid van de dingen uit het dagelijk- sche leven. Het zijn menschen. die de moei lijke en nobele kunst der gastvrijheid ver staan en deze goed weten te beoefenen. Als gij n hun land komt, zljt gij er welkom en allen laten u dat merken. Zijhouden u juist zooveel be zig. dat gij u niet vervelen kunt, en ze laten u tegelijkertijd zooveel vrijheid, dat gij niet ge bonden zljt. Ze onthalen u met een dergelljke hartelijkheid, dat gij u een eeregast voelt, maar zij weten daarbij juist die soberheid te betrach ten, dgt men niet de meening krijgt, als zou men te lastig zijn en teveel inbreuk maken op de gewoonten van hun dagelijksch leven. Gastvrijheid is een kenmerk van de gansche streek in Noord-Limburg. Niet alleen in bet rjjke dal van de Maas zal men u vriendelijk ontvangen, maar ook In het land van de Peel, die grauwe vlakte, die tot voor kort onherberg zaam en woest was, doch die thans begint te veranderen door de ontginningen, welke vooral worden bevorderd door het heerschende gebrek aan cultuurgrond. Vroeger was de Peel een aaneengesloten land van hoogveen en moe rassen; thans vindt men er akkers en weiden, en de hoogere gronden, die niet goed geschikt zUn voor bebouwing, heeft men beboscht. zoodat dit eertijds eentonige land een afwisseling heeft gekregen, die het aantrekkelijk maakt voor den toerist. Door deze ontginningen en bebos- sehing heeft het land echter nog niets van zijn grootsche en uitgestrekte karakter verlo ren. Men kan er zich even eenzaam wanen als In eeu.iand. dat niet bewoond is. Uren kan men hier dwalen, alleen met zijn gedachten, die onder den Invloed van het landschap hun on rust verliezen. Rust is het voornaamste, dat dit schoone land van Noord-Limburg den stedeling geven kan; en het is zich bewust van dese goede ga ven. De voorzitter van de Noord-Limburgsche V.V.V.. de heer J. baron de Welch* de Venne, die de leiding van de excursie had. heeft erop ge wezen, dat het platteland niet alleen den ste deling van voedsel moet voorzien, maar dat het evenzeer tot taak heeft den bewoner van de groote stad de rust te geven, die hjj nooit zal kunnen vinden bij zijn werk, dat hem af trekt van de natuur. Rust is alleen te vinden in het nauwe con tact met de natuur; een contact, dat men slechts kan krijgen, als men de natuur op zich laat Inwerken. Dat krijgt men niet als men in Gedeputeerde Staten van Noordholland ge- gen Provinciale Staten een overzicht van de financiering va* het sg. Provinciaal Bebeers- -jgn het net van wegen van doorgaand ver keer, die by de provincie in beheer en onder houd zullen zlfc. De kosten van uitvoering werden in 1930 becijferd op 36250.000. Op 1 Novemker 1938 was uitgegeven. Os aan naar wor- bermplanken. zingen voor het verkeer. Ook hiermede dien de rekening te worden gehouden, wilde de Provincie de elschen van den tijd volgen. By de berekening van het aanvullende cre diet is er geen rekening mede gehouden, dat over het NoordhoOandsch Kanaal nog vier bruggen met de daaraan aansluitende oprit ten «uilen moeten worden gebouwd. Onzes in ziens moet het Ryk In deze koeten niet onbe- langryk bydragen; de Minister is intusschen slechte bereid de kosten van één dier bruggen voor rekening van bet Ryk te nemen. Het overleg over deze aangelegenheid is echter nog niet geëindigd, zoodat nog niet te ramen valt welke koeten voor rekening van de Provincie zullen komen. De totale kosten van de vier over het kanaal te bouwen bruggen by Pur- merend. westgraftdyk. Alkmaar en Koedyk (Noord) zyn globaal te stellen op f 1.000.000.— (zonder de bedieningskosten) By den Rykswaterstaat bestaan plannen ooi den Rijksweg AmsterdamWlerlngen, welke oorsprtmkeiyk ten westen van het Noordhollandsch Kanaal was ontworpen, ten oosten daarvan aan te leggen. Wordt de Ryksweg volgens het door Commissie van Overleg voor de Wegen ONZE STOFFEN zijn PRIMA, ONZE AFWERKING is PRIMA, ONZE COUPE is PRIMA, ONZE SORTEERING is ENORM, en ONZE PRIJZEN ZIJN.. CO6TUUM8 SPORTCOSTUUMS DAMES en HEEREN TWEED- en GABARDINESJASSEN vanaf 8.50 tot 18.50 Verder JONOEHEEREN en KINDERKLEEDINO, NIEUWSTE DAMES OUMMIMANTELS, enz. de noodzake'Ukheid biykt om kruisingen te ni veau van drukke verkeerswegen zooveel mo- geiyk te vermyden. is een plan opgemaakt voor een tunnel, waarmede de in aanleg zynde weg WestzaanWestgraftdyk onder den weg Hem- brugLimmen en den spoorweg Amsterdam Alkmaar by de brug over de Nauernasche Vaart te Wormerveer doorgevoerd zou kunnen worden. De kosten van uitvoering van dit werk zyn geraamd op 325.000. De verbindingsweg over „de Sniep” tusschen het Zandpad en den Ryksweg Amsterdam Amersfoort zou volgens de' cesttjds in overleg pende termynen. .met' het Ryk opgemaakte plannen te niveau op den Rijksweg aansluiten. Als gevolg van da veranderde inzichten omtrent het karakter van den Ryksweg zal deze als speciale autoweg worden ingericht en zullen beoosten Dlemer- brug alle kruisingen te niveau worden opgehe ven. Dit brengt mede, dat ook de provinciale weg niet te niveau zal mogen aansluiten en een viaduct met de noodige aansluitingen zal moe ten warden gemaakt. Ged. Staten stellen voor hen te machtige? ten oosten van het Noordhollandsch aangelegd, zoo zullen verschillende, in de be grootlng opgenomen werken te Het Schouw kunnen vervallen. Hiertegenover staat, dat te Purmerend en Oosthuizen meerdere werken, di* n**t in de begrootlng zyn opgenomen, op kosten van de Provincie zullen moeten wor den gemaakt. Het Is te verwachten, dat de kosten van de meer uit te voeren werken niet onaanzienlyk meer zullen bedragen dan de hiel maken, in de begrootlng opgenomen werken. Voor laatstgenoemde werken zal der halve nog een aanvullend crediet benoodigd zyn, dat wy afgezien van de kosten, verbon- den aan de overbrugging by Purmerend, mee nen te mogen schatten op 250.000. Omdat in de practyk hoe langer hoe i

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Noord-Hollandsch Dagblad : ons blad | 1939 | | pagina 15