lit Alius ti nt aam.
m
tegenstanders elkander op de meest gemoedelijke
wijze bestrijden.
Het resultaat van deze discussie is, dat wan
neer de stemming is geuouiien, de uitslag daar
van is, dat 13 zien voor aisciiatting vermaarden,
9 tegen en 4 blanco stemden.
In behandeling komt oan het voorstel van den
heer L. de Wit, het bestuur in te krimpen.
De voorsteller zegt dat hij het, in verband met
de afschatnng van de candiaateniijsten beter acht
het bestuur in te krimpen op 3 vaste bestuursle
den (die natuurlijk perioaiek altredend zijn en door
ide leden woruen gekozen) en daarnaast 4 losse
wijkcommissarissen. luchter zullen deze door het
bestuur worden benoemd of ontslagen. Deze com
missarissen kunnen voigens het voorstel de be
stuursvergaderingen meaemaken maar hebben al
leen een adviseerende stem.
Dit voorstel vindt unanieme tegenkanting en
wordt vooral niet goed geaent dat de commissaris
sen geen stemrecht heooen.
Hei einde van de hierover gevoerde besprekingen
is dat he tvoorstel, in stemming gebracht, wordt
verworpen met 23 stemmen tegen, 1, voor en 2
blanco.
Bij de nu volgende rondvraag wordt in verband
met dj genomen beslissingen, door den heer Kei
zer voorgesteld over te gaan tot reglementsherzie-
ning.
De vergadering gaat hiermede accoord en wor
den door de leden eenige punten aangegeven die
voorziening behoeven.
Door den lieer J. Put wordt gevraagd, of de
commissarissen volgens het reglement de zieken
met moeten bezoeken?
De neer De Wit antwoordt dat de commissaris
sen dit zeker moeten doen, maar dit hangt toch
veel van den patient af. in gevallen waar ae com
missaris aan opreentneid twijielt, worat het ook
geuaan en zijn daaruoor ook overtredingen gecon
stateerd.
D e secretaris zegt nog dat de controle zeer
krap is, en traude weinig voorkomt.
Door den heer A. Visser wordt nog gevraagd
op welke uitkeering een lid reent heeit, dat uit-
keering geniet van de Rijksverzekeringsbank pi
van de lumbouw-Ondexlinge?
Geantwoord wordt van op de volle uitkeering.
Hiermede is de rondvraag aigeloopen en volgt
met een woord van dank sluiting, der vergade
ring.
111 de hierna gehouden bestuursvergadering wor
den de functies als volgt verdeeld: G. ijlt voorz.,
J. Oijevaar sec-et., H. de Geus vice-secret., K.
Bakker penningmeester, j. Ruijs commissaris in
de wijk van den heer IJfi, en G. v. d. Hoven in
wijk waarin de vacature was ontstaan door het
vertrek van aen heer Ruijs.
levens werden door iiet bestuur aangewezen de
heeran C. Kuilman, A. Kamper, C. PaarlDerg en
J. Keizer, om een sub-commissie te vormen in
verband met het besluit tot reglementsiierziening
NOORDtóCHARWOiJ b|B.
Alhier heeft zich een plaatselijk comité ge
vormd om in vereeniging met net here- en Pro
vinciaal Comité ais deel van het in den lande
opgerichte „Oranje Comité 1926" H.M. de Ko
ningin ter gelegenneid van haar Zilveren Huwe
lijksjubileum een huldeblijk aan te bieden.
Dit Comité bestaat uit de H.rL: Jnr. A. L.
.van Spengler, Burgemeester Here-Voorz., J. Ooi-
jers, Voorz., K. G. Reinders Secretaris, I. de Zijp
Penningmeester, Alb. Barten, Da. O. J. Staal,
Ds. J. Gillebaard en J. H. Keizer, leden.
N UORDeC H AR, W O UL|Ej.
Gevonden: Ken portemonnaie met' inhoud.
Verloren: Een granaatketting met gouden slot;
een rijwielplaatje.
Z UIUiSCHARW OUDlB.
De schoolkinderen van de lagere school hebben
hun schoolfeest weer gehad. Het werd begun
stigd door het prachtigste weer, in tegenstelling
met bet vorige jaar, toen dit veel te wenschen
overliet. Dit feest heeit de meest levendige be
langstelling van bijna alle ingezetenen, die iocr
hun bijdragen de schoolfeestcommissie in staat
stellen, dit voor de kinderen zoo sympathieke
feest te kunnen bekostigen.
Donderdag gingen een 4U-tal kinderen met een
vijftal geleiders naar Amsterdam. Met een paar
autobussen van de firma Kok en Tuinman wer
den ze naar Alkmaar gebracht, om verder per
spoor naar Amsterdam te reizen. Toen een wan
deling naar den Dam, en verder met de tram
nuar Artis. Dat daar weer genoten werd, voor
al in de apenkooi, bij de roofdieren, de zeeleeu
wen. de nijlpaarden en de olifanten, om van al
het andere maar te zwijgen, is duidelijk voor hen,
die weten, waar het kinderlijke gemoed het meest
jspontaan op reageert. Het is dan een lust de
uitroepen dier verbaasde en opgewekte kinderen
te hooren bij het zien van alles, wat zij zich uit
boekjes van dat alles hadden voorgesteld. Dan
blijkt toch ten duidelijkste, dat een aanschou
wing van het werkelijke toch ver uitgaat boven
een mededeeling in abstract. De knapste mees
ter zal het moeten erkennien, dat dan vooral
blijkt de tendens van het Natura Artis Magistra.
Nadat de inwendige mensch in een der zalen
van Artis was versterkt werd een wandeling dooi
de stad gemaakt naar de aanlegplaats van een
der booten van de Rondvaart, waarna door en
kele grachten van Amsterdam een tochtje werd
gemaakt, dat verder ging over het IJ met zijn
va-et-vient van in-, over- en afvarende booten en
schepen van allerlei constructie en bestemming,
om dan weer op het Rokin af te stappen, een
heerlijk watertochtje, dat fleur en genot schenkt
aan het onbezorgde kinderleven dat voor de :ufle
ren het genot verschaft van zich ook nog eens
kind te gevoelen en onwillekeurig de gedachte
doet ontstaan aan een gelukkige evolutie, cue
zich in de zorg voor het kind zoo heerlijk mani
festeert.
Daarna werd het Rijksmuseum in zijn voor
naamste aantrekkelijkheden nog bekeken en he
wonderd om zich dan langzamerhand voor te
bereiden tot den terugtocht per spoor naar Alk
maar, vanwaar de autobussen de dankbare jeugd
wee rnaar het rustige tehuis brachten, waar onge
twijfeld ook nog eens genoten werd van hiet
verhaal der geneugten van den langen, vroolijken
dag.
»En Vrijdagmorgen al vroeg waren de kinderen
der laagst eKiast.cn in de weer met velen bun
ner ouders, broertjes en zusjes, die getuigeo wil-
j den zijn van net vertrek naar Öchoori en Ber vn,
alweer met de autobussen. Hoor de reparatie 'aai'
de siuis te Üudkarspel Kon men nu niet bij 't
Koord om, doch gmg het langs Alkmaar, ton
einde langs Het Noord-Hollandsch Kanaal öctioerl
te bereiken, fn den tuin bij den beer timmerman
werd naar hartelust genoten, „de duinen op, de
duinen neer," en dan naar Bergen in dea tuin
bij Bruin, alweer de duinen beKlommen. „ge
brand" in het mulle, rulle zand; dan naar Es
mond aan Zee, genoten van het strandleven,
pootje baden, stoeien en dartelen, dat het een
lieve lust was. Uver Heilo naar Alkmaar, waar
een bezoek werd gebraent aan den Hertenkamp,
bij .Wliken nog eens opgestoken en dan terug
naar Zuidscnarwoude. Keen, zoon schoolfeestje
is toch niet het minste hoogtepunt uit net leven
onzer jeugige spes patria.
Aan auen die deze dagen tot een paar onver
getelijke neoben gemaakt voor de Kumscharwou-
I cers, een bijzonder woord van dank voor de kra
nige wijze, waarop dit leest werd geieid en geor
ganiseerd.
i\ uoRD|SCHAR,WOUD|Ei.
Mej. E. i>os, die reeds slaagde voor het examen
boekuouden, uitgeschreven uoor de vereenigiug
van leeraren en de leweratie van kantoor en Han
delsbedienden, moent ook het genoegen smaken
net „iVfercur 1 us -diploma te verwerven.
Elders in dit nr. vindi men onder bovengenoemd
hiooiaje een beschouwing over het autogevaar, ont
leend aan net „Algemeen Handelsblad'naar aan
leiding van de ernstige ougeiuKxen, die in den laat-
sten tijd neboen plaats genau. De Redactie schreef
deze beschouwing naar aanleiding van een, reeks
ingezonden stukicen, waarvan de inhoud een ern
stige beschuldiging vervat tegen de automobilisten,
in een toon gevat, waaruit men de gemoedsstem
ming van de schrijvers gevoegelijk kan raaen.
Het is wel goed, dat men eens kennis neemt
van den inhoud van dit artikel. Het valt niet te
Ontkennen, dat nk een ongeluk allereerst wordt ge-
iiiacnt aan de schuld van den auiooestuurder. Hoe
kan ook een kind scnuid er aan hen Den, wanneer
net overreden wordt. iNeen, 't is. altijd weer de
bestuuruer, en indien werkelijk 't ongeluk is ge
beurd üuicen zijn scnuid, dan naperde er iets aan
de stuuruiricntiiig of aan den motor, of de banden
waren niet in orde enz. enz. De naar winst ja
gende ondernemers, de roekelooze bestuurders, de
siecht onaernouden auto's zijn de schuld der on
gelukken, aie gebeuren. Is dit waar? zouden wij.
willen vragen. Men slaat zoo gauw geloof aan,
valsche berichten, men is zoo spoedig geneigd
zijn grieven tegen anderen te uiten inpiaats van
tegen den werkelijk schuldige. -Maar wie zijn
uan wel de scnuioigen? -Is die vraag te beant
woorden? Eerst wanneer een ernstig ongeval is.
gebeurd, waarbij misscnien menschenlevens zijn te
oeireuten, dan pas kan na een ernstig onder-/
zoek uitgemaakt worden, wie bleken in verzuim
te zijn. De onbewaakte overwegen onzer spoorwe
gen laten wij thans rusten. Over gevaarlijke boch
ten hebben wij het niet. Met plaatsen, die gevaar-
opleveren, is tenslotte rekening te houden, maar-
er zijn nog andere oorzaken, die den weg on
veilig maken.
De voorbeelden zijn hier voor het grijpen. Ie
mand beroemde er zich eens op, dat hij een goed
voerman was, maar, zei hij, wanneer men door
Langendijk rijdt, oan moet men ook sturen kunnen.
Waj waren 't volkomen met den geachten spreker-
eens, vooral na de ervaringen in den laatsten tijd
opgedaan. Wij hebben, zoo dikwijls wij gedurende-
de laatste 14 dagen met de bus naar Alkmaar
gingen, meermalen ons hart vastgehouden. „Hulde
aan onze chauffeurs", zeggen wij thans. De ge
meente Broek op Langendijk krijgt een nieuwe
straat; links langs de hekken liggen de steenem
opgestapeld, rechts liggen de zandheuvels, la
ten we zeggen, zooals men dat hier noemt, aan
Jen benedenkant. Op die zandheuvels spelen kin
deren, op den openbaren weg dus, waarlangs het
drukke verkeer plaats vindt. Zwaar beladen vracht
wagens en lastauto's moeten elkander passeeren
zoowel als de autobus vol passagiers. Fietsrijders,
motorfietsen, hand-, kinderwagens, alles moet
voorbij en door elkander en de signalen verdoovem
je haast te ooren bij het passeeren der scholen.
We mochten het eenmaal aanzien, dat de auto
stopte vlak voor een kind, dat 't waagde nog eens
over te loopen; een andere keer stopte de auto
voor spelende kinderen in het zand, die de auto
zagen aankomen, maar aan geen gevaar dachten;
een volgende maal probeerde een onverschilligs
wielrijder vóór de autobus over de brug te komen
en had dc chauffeur als die fietsrijder gedacht,
dan was er een, ongeluk gebeurd, doch de auto
stopte, anders was de fietsrijder tusschen de leu
ning van de brug en de bus bekneld geraakt.
Nu reed hij met een grijnslach op het gezicht
verder en moet daarbij gedacht hebben: „dat
won ikl"
Van het onverantwoordelijke neerzetten van kar
ren en fietsen, met het voorwiel dwars over den
weg, wij zullen die zorgeloosheid laten voor
wat 't is, maar, dat de ouders zóó slecht over
hun kinderen waken, de zorgzame moeder- staat
hier buiten, dat noemen wij een schande. En wan
neer 't ergste gebeurde, wanneer een kind werd
doodgereden op de plaats waar 't tevoren speelde,
aan wie dan de schuld? Neen, nogmaals, hulde
f aan onze chauffeurs. Nog baart 't verwondering,
dat zoo weinig ongelukken gebeuren. Wie hiei?
schuld hebben, dat zijn'de zorgelooze ouders, de
onverschillige motor- en fietsrijders, de achte-
looze venters en het ongezeggehjk kind. Als onze
chauffeurs geen strenge, orders hadden ontvangen,
de grootst mogelijke" voorzichtigheid te betrach
ten en alles te doen om het publiek ter wille te
zijn, met kans anders hunne betrekking te verlie
zen, wanneer onze autobestuurders op één lijn
stonden met achtelooze ouders en de onverschillige
personen, dan
Laten wij een en ander eens overwegen ien voor
zichtig zijn.
Nieuwstijdingen.
Hl 11c tlM UN WLtKs
Deskundigen kondigen het spoeaige einde van
de seiner cugekenae uitte te Bernjn aan. Het was
er echter gisteren nog steeds buicengewoon warm.
Voigens een onicieele medeoeeimg steeg het
kwikzilver daar Wowisuag tot 32 graaen, te Ham
burg en te Fraukiojrt tot 33, te rvansrune tot 34 en
te /vken tot 35.
lntusscnen is het, naar men weet, in Frank
rijk en Engeland reeds oegoimen te regenen. (Jok
in België, net Rijnland en uuitschiand heDuen on
weren gewoed en men vermoedt, aat de rest van
Huitsciuand tüans weldra aan de beurt zal komen.
De Westelijke voorsteden van oerlijn hebben
weer water. He waterleiding van Gnariottenourg
die nooit goed functianneert, als het er op aan
komt, leverue gisteren weer 217.700 kuo. M. water
.Daarentegen neerscht er nu weer geurek aan menc.
Haar deze tijdens net transport naar de Uooidsiad
vaak zuur wordt, geven de ooeren er de voorkeur
aan, haar op net pia.tteiaud van de hand te doen.
terwijl er verleden maand dagelijks nog 800.000
a 900.000 liter naar Bernjn weruen gezonden, moet
moet men zien hier thans met 100.000 Liter min
der tevreden stellen.
Ondanks de enorme hitte zijn tot nogtoe in Ber
lijn slechts 15 personen het slachtoffer van de tem
peratuur gewoxuen, waarvan er een is overleden. He
verkeerspolitie doet tnans haar dienst, gekleed in
lichte zomerunilormen. Het was oan ook hoog tijd
naar deze mannen urenlang onbeschermd m d6
zonnehtite moeten staan.
De hitte en droogte in Denemarken zijn thans
van dien aard, dat zij een ernstig gevaar worden
voor den oogst. I11 Kopenhagen had de thermometer
een cijetr bereikt van 34.35 graden in de schaduw.
Enkele gevallen van zonnesteek hebDen zich
retds voorgedaan. Van een in vollen gang zijnden
trein klom een passagier uit den. coupé op het dak
van den wagen. Slechts met zeer groote moeLte
sLaagoe men er in hem naar beneden te krijgen.
W oensdag sprong plotseling een man in een gracht/
in het centrum van de stad en verdronk.
De arbeiders in de Deensche ijzerindustrie heb
ben den eisch gesteld des nachts te mogen arbeiden
daar overdag wegens de hitte de toestand ondrage
lijk is.
De geweldige onweersbuien hebben in Engeland
nogal wat schade veroorzaakt.
In Hockley liep het water een tweehonderdtal
huizen binnen en steeg bij enkele lager gelegen
huizen tot aan de eerste verdieping.
In Dover ging de ontscheping der Kanaalboot
passagiers met groote mgoeihjkheden gepaard en
vond in stroomenden regen en onder krakende
donderslagen plaats.
In Londen werden verschillende gebouwen door
den bliksem getroffen, zonder dat evenwel groote
schade werd aangericht.
Op het tentoonstellingsterrein te Wembley werd,
een der torens van het Canadeesche paviljoen doem
den bliksem getroffen. Hierdoor werd deze toren
aan een zijde geheel verwoest.
Op een dor golfterreinen nabij Londen werd een
gclfspeler, <ue zijn partij nog wilde afspelen, door
het onweder verrast en doodelijk getroffen, terwijl
in Portmouth een meisje van de donderslagen zoo
danig schrök, dat zij overleed.
Merkwaardig is, dat Londen, tijdens het onweder-
de electrische alarmtoestellen der brandweerposten
werden gestoord. Hierdoor ontving de brandweer
niet minder dan zes en vijftig Looze alarmen, zoo
dat van tijd tot tijd alle motorspuiten der verschil
lende brandweerstations noodeloos onderweg wa
ren.
Zware hagelslag veroorzaakte hier en daar ern
stige schade, o.a. te Woolwich, Plumstead en Bel
vedère, waa~ honderden ruiten werden stuk gesla
gen. Te Sittingbore heeft de storm boomen in een
vxuehtenboomgaard ontworteld, waarvan een een
voorbijkomend automobilist doodde.
In Londen was de ijsvoorraad in de restauraties
al uitgeput, vergaderden bijkans al de 400 dokters,
die te Bath deelnamen aan de bijeenkomst van de
Medical Association in hun hemdsmouwen en wa
ren er rechters enz., die hun pruik afzetten. Van
de meisjes die 10.000 kinderen te Wembley hielpen
onthalen, werden verscheidenen onder haar werk
door de warmte bevangen.
Be Alkmaarsehe kaasmarkt.
Men meldt uit Alkmaar:
Nu het reisseizoen zijn hoogtepunt nadert, valt
onze kaasmarkt een steeds drukker bezoek ten
deel, waartoe de badgasten van Bergen en Eg-
mond een niet gering deel bijdragen.
Dank zij de goede zorgen van „Vreemdelingen
verkeer" kunnen de bezoekers thans niet alleen
onze Edammertjes bewonderen, doeh ook... proe
yen! Achter het kantoor in het Waaggebouw
is een zijzaaltje gemaakt waar een jongedame
in Oud-Noordhollandsch -oostuum tegen een ge-
ringen prijs de bezoekers een beschuitje met kaas
aanbiedt of een gewoon „hompje", natuurlijk uit
de beste kaas gesneden.
De bezoekers stellen dit blijkbaar erg op prijs,
want velen zagen wij reeds met smaak van ons
nationaal product genieten.
Marktberichten
LANGEDIJKER GROENTEMARKT.
24 Juli 9215.
6100 bos wortelen 8.80—11.70, 12500 stuks
bloemkool le soort 10.5016.70, 2e soort 2.70
6.90, 4900 kilogram roode kool 2.703.30,
3200 kilogram gele kool 9.70—12.40, 6300 Kg.
witte kool 4.6.50, 155000 kilogram aard
appelen: echotache muizen 5,50—8.80, sohoolm.
5.80—7,20, ducen 3.605.TO, negentigvoud '8.'60
5.60, ideaal 4.90, eigenheimers 4:50—6.70, blau
.we .906.60,5 graafjes 8.1011.10, drielingen
7.407.80, kleine 1.50, 723 kilogram slaboonen
12.9013.50, 9 kilogram snijboonen 13.40,. 1265
kilogram zilvernep 15.17.50, drielingen 6 70
—9.40.
25 Juli 1925,
700 bos wortelen 9.60, 15200 stuks bloemkool
le soort 8.10—17.30, 2e soort 2.60—2.70, 21000
kilogram roode kool 3.50—4.50, 7200 kilogram
gele kool 10.12.10, 11600 kilogram witte
kool 3.204.70, 131100 kilogram aardappelen:
scbotsche muizen 5.8.40, schoolmeesters 5.50
7.80, ducen 3.505.40, ideaal 4.805.30, ue-
gentigvoud 3.60, eigenheimers 5.20—6.30, blau
we 5.6.50, graafjes 11.1011.50, drielingen
3.60 7.—, 890 kilogram slaboonen 12.4013,10,
1175 kilogram nep 15.5016.40, drielingen 8.60
9.20.
NOORDERMARKTBONDl
247400 kilogram aardappelen: schoteche mui-
zen 5.407.6u, duken 5.605.70, schoolmeesters
5.4U—6.30, eigenheimers 5.506.20, blanwe eigen
lieimers 5.30—6.70, drielingen 5.907.30, kte.ne
I.702.50, 300 kilogram spercieboonen 1L.2Ü-
.12.50, 10 kilogram snijboonen 13.50, 16500 kilogr.
zilveruien: zilveruien 7.608.drielingen 8.30
10.60, zilvernep 14.17.40, 400 kilogram
gele nep 15.2016.10, 10 kilogram peulen 3.10,
iu600 kilogram roode kool 2.60—3.46, 12400 kg!
witte kooi 2.503.40, 300 kilogram gele kool
II.10, 1850 bos wortelen 8.10.50, 4300 stuks
bloemkool 12.5016.60, 2e soort 2.305.10.
25 Juli 1925.
234500 kilogram aardappelen: schotsche mui
zen 5.308.30, ideaal o.2o5.40, duken 5.40—
5.50, schoolmeesters 5.106.50, eigenheimers 5.40
6.30, blauwe eigenheimers 5.906.60, drielin
gen 5.406.90, kleine 1.902.60, 250 kilogram
spercieboonen 9.2012.70, 200 kilogram snijboo
nen 5.17O00 kilogram zilveruien 6.608.10,
drielingen 9.5012.zilvernep 12.10—15.30,
450 kilogram gele nep 13.5015.drielingen
9.50, 5800 kilogram roode kool 3.604.50, 12bOo
'kilogram witte kooi 2.603.70, 9600 stuks bloem
kuol 6.16.20, 2e soort 1.80—3/60.
WARMkinHLTZüN,.
23 Juli.
82500 kilogram aardappelen. Schotsche muizen
5.40880. Drielingen 0.207.40. Schoolmeester*
5.70. Eigenheimers 5.30. 242 stuks bloemkool ie
soort 11 lo, idem 2e soort 600 kilogram
roode kool 2.30. 2910 zilvernep 15.16.40, drie
lingen 7.2010.70. Graatjes (aardappelen) 10.50.
WARMENHUIZEN, 24 Juli 1925.
Schotsche muizen 5.108.drielingen 6.30—
7.schoolmeesters 5.106.drielingen 2.80,
negentigvoud enz. 5.20—5.40, graafjes 7.10.
kriel 1.70, bloemkool 14.7016.30, 2e soort 5.70
7.40, roode kooi 2.50, zilveruien 6.70, drielin
gen 8.409.40, zilvernep 14.4015.Aanvoer;
71250 kilogram aardappelen: 300 kilogram roede
kool, 3715 kilogram zilveruien, 765 st. bloemk.
ALKMAARSCHE EXPORTVEILING.
Roode bessen 28.55.—, zwarte bessen 71.—
88.aardappelen 3.80—7.80, roode kool 3.90
5.40, doperwten 2.-17.snijboonen 10.—
20.spercieboonen 10.21.tuinbooaen
4.7.20, alles per 100 kilogram, bloemkool
4jf17.80, komkommers 4.109.10, kropsla
I.507.40, alles per 100 stuks, wortelen 4.80—
II.50, uien 3.204.60, alles per 100 bos.
ALKMAAR, 24 Juli 1925.
205 stapels, 174097 kilogrammen aanvoer.
Fabrieksbaas kleine met merk f60.zonder
merk f55.50, commissie met merk f60.
Boerenkaas, kleine met merk f60.zonder
merk f 54.commissie met merk f 59.
Handel goed.
MARKT TE HAMBURG.
Heden werd gemaakt:
Tomaten RM. 2.20 k RM. 2.75, per kist. idem
RM. 0.22 k RM. 0.24 per pond. Komkommers RM.
0.12 k RM- 0.25 per stuk. Druiven 1.15 k RM,
1.60 per pond. Bloemkool RM. 0.11 k RM. 0.12
per stuk. Perziken RM. 0.20 k RM. 0.70 per stuk
Meloenen RM. 1.50 k RM. 2.30 per stuk.
ALGEMEENE VRUCHTEN IMPORT MAATS.
Hamburg, 23 Juli 1925.
GROENTEVERVOER
BROEK OP LANGENDIJK.
Zaterdag 18 Juli 31 w
Maandag 20 Juli 24
Dinsdag 21 Juli 26
Woensdag 22 Juli 29
Donderdag 23 Juli 28:
Vrijdag 24 Juli 22
Totaal 160
SLUIS BROEK OP, LANGENDIJK.
18 Juli 3 motoren 65 t
20
5
120
21
5
135
22
>1
3
75
23
4
100
24
6
180
Totaal 26
NOORDSCHARffiOUDE.
Zaterdag 18 Juli
Maandag 20 Juli
Dinsdag 21 Juli
Woensdag 22 Juli
Donderdag 23 Juli
Vrijdag 24 Juli
Totaal
WARMENHUIZEN.
Zaterdag 18 Juli
Maandag 20 Juli
Dinsdag 21 Juli
Woensdag 22 Juli
Donderdag 23 Juli
yrijdag 24 Juli
Totaal
30
wagons
30
1)
24
Tl
28
11
20
19
151
3
wagons
2
5
2
4
2
19
UH
- ALKM
De teruÉ
Donderdag
laarsthe G>
laar reis na
en.de wijze
astiek Vert
foote Zwits
,eelt haar et
'iootscne wi
luté gevorm
Gemeem
'jch had opf
eheeten, zo,
ei- psalm v:
L turners
dadelijk r
tatiomsplein
urners opwa
laarna door 1
cne bevolkt
urners op e
-erd de vei
fficieel on tv
ouders, geit
eden en ana-
aneester W
iet bestuur
velkom geh©
chitterend s
oor de wijz<
je vlag van
laddert hoog
,p de groote
ji hij hoopti
anders met
linnen afzien
eesten natie
nacht de vl
ilde er iets
emeester b<
rans aan. 1
Liter, dankt
angst en dr
iet turnen i
angst werd
iaar de Harn
Ie gelegenhe
Innen teeren.
leniging op
olking ontv:
- SINT
De gashoi
linde van d<
Langen tij
eit, dat mer
kort druk
liet op tij a
Dien tenget
puiten van
en tijd ver
liet.
De klacht*
uet uit, en
et adres va
Totdat
oor de gasc
euren een t
Miing voor
ouder voor
ras het verz
grond in
taan, benoo
'ir.
Natuurlijk
Is gevolg c
elf een gas
;eheel onafh
abnek gege
De vulling
achts, omdi
corden gege
Hij drukte
le hem toe,
5«lukkig. T
tilde hjj zi
Thans
lieve Renati
l°g mag ik
k met je v:
eestemming
Zij liep m
toenschen, di
Hij hoi
tal mjjn gel
zal spoedig
'ragen.
Gedure
$uk nog g
'allen?,
Zij schudt
- Dat lee
amen.
Toen zij
ijonden plot
lok op hun
'«spreid.
He beide
gelaat e:
junne cave:
tomen. De 1
2ij wederkee
«en aangezi
Mevrouw
^k, naar
volkom
keel gewooi
D&t de
v«zuimden
meerma