lit Alius ti nt aam. m tegenstanders elkander op de meest gemoedelijke wijze bestrijden. Het resultaat van deze discussie is, dat wan neer de stemming is geuouiien, de uitslag daar van is, dat 13 zien voor aisciiatting vermaarden, 9 tegen en 4 blanco stemden. In behandeling komt oan het voorstel van den heer L. de Wit, het bestuur in te krimpen. De voorsteller zegt dat hij het, in verband met de afschatnng van de candiaateniijsten beter acht het bestuur in te krimpen op 3 vaste bestuursle den (die natuurlijk perioaiek altredend zijn en door ide leden woruen gekozen) en daarnaast 4 losse wijkcommissarissen. luchter zullen deze door het bestuur worden benoemd of ontslagen. Deze com missarissen kunnen voigens het voorstel de be stuursvergaderingen meaemaken maar hebben al leen een adviseerende stem. Dit voorstel vindt unanieme tegenkanting en wordt vooral niet goed geaent dat de commissaris sen geen stemrecht heooen. Hei einde van de hierover gevoerde besprekingen is dat he tvoorstel, in stemming gebracht, wordt verworpen met 23 stemmen tegen, 1, voor en 2 blanco. Bij de nu volgende rondvraag wordt in verband met dj genomen beslissingen, door den heer Kei zer voorgesteld over te gaan tot reglementsherzie- ning. De vergadering gaat hiermede accoord en wor den door de leden eenige punten aangegeven die voorziening behoeven. Door den lieer J. Put wordt gevraagd, of de commissarissen volgens het reglement de zieken met moeten bezoeken? De neer De Wit antwoordt dat de commissaris sen dit zeker moeten doen, maar dit hangt toch veel van den patient af. in gevallen waar ae com missaris aan opreentneid twijielt, worat het ook geuaan en zijn daaruoor ook overtredingen gecon stateerd. D e secretaris zegt nog dat de controle zeer krap is, en traude weinig voorkomt. Door den heer A. Visser wordt nog gevraagd op welke uitkeering een lid reent heeit, dat uit- keering geniet van de Rijksverzekeringsbank pi van de lumbouw-Ondexlinge? Geantwoord wordt van op de volle uitkeering. Hiermede is de rondvraag aigeloopen en volgt met een woord van dank sluiting, der vergade ring. 111 de hierna gehouden bestuursvergadering wor den de functies als volgt verdeeld: G. ijlt voorz., J. Oijevaar sec-et., H. de Geus vice-secret., K. Bakker penningmeester, j. Ruijs commissaris in de wijk van den heer IJfi, en G. v. d. Hoven in wijk waarin de vacature was ontstaan door het vertrek van aen heer Ruijs. levens werden door iiet bestuur aangewezen de heeran C. Kuilman, A. Kamper, C. PaarlDerg en J. Keizer, om een sub-commissie te vormen in verband met het besluit tot reglementsiierziening NOORDtóCHARWOiJ b|B. Alhier heeft zich een plaatselijk comité ge vormd om in vereeniging met net here- en Pro vinciaal Comité ais deel van het in den lande opgerichte „Oranje Comité 1926" H.M. de Ko ningin ter gelegenneid van haar Zilveren Huwe lijksjubileum een huldeblijk aan te bieden. Dit Comité bestaat uit de H.rL: Jnr. A. L. .van Spengler, Burgemeester Here-Voorz., J. Ooi- jers, Voorz., K. G. Reinders Secretaris, I. de Zijp Penningmeester, Alb. Barten, Da. O. J. Staal, Ds. J. Gillebaard en J. H. Keizer, leden. N UORDeC H AR, W O UL|Ej. Gevonden: Ken portemonnaie met' inhoud. Verloren: Een granaatketting met gouden slot; een rijwielplaatje. Z UIUiSCHARW OUDlB. De schoolkinderen van de lagere school hebben hun schoolfeest weer gehad. Het werd begun stigd door het prachtigste weer, in tegenstelling met bet vorige jaar, toen dit veel te wenschen overliet. Dit feest heeit de meest levendige be langstelling van bijna alle ingezetenen, die iocr hun bijdragen de schoolfeestcommissie in staat stellen, dit voor de kinderen zoo sympathieke feest te kunnen bekostigen. Donderdag gingen een 4U-tal kinderen met een vijftal geleiders naar Amsterdam. Met een paar autobussen van de firma Kok en Tuinman wer den ze naar Alkmaar gebracht, om verder per spoor naar Amsterdam te reizen. Toen een wan deling naar den Dam, en verder met de tram nuar Artis. Dat daar weer genoten werd, voor al in de apenkooi, bij de roofdieren, de zeeleeu wen. de nijlpaarden en de olifanten, om van al het andere maar te zwijgen, is duidelijk voor hen, die weten, waar het kinderlijke gemoed het meest jspontaan op reageert. Het is dan een lust de uitroepen dier verbaasde en opgewekte kinderen te hooren bij het zien van alles, wat zij zich uit boekjes van dat alles hadden voorgesteld. Dan blijkt toch ten duidelijkste, dat een aanschou wing van het werkelijke toch ver uitgaat boven een mededeeling in abstract. De knapste mees ter zal het moeten erkennien, dat dan vooral blijkt de tendens van het Natura Artis Magistra. Nadat de inwendige mensch in een der zalen van Artis was versterkt werd een wandeling dooi de stad gemaakt naar de aanlegplaats van een der booten van de Rondvaart, waarna door en kele grachten van Amsterdam een tochtje werd gemaakt, dat verder ging over het IJ met zijn va-et-vient van in-, over- en afvarende booten en schepen van allerlei constructie en bestemming, om dan weer op het Rokin af te stappen, een heerlijk watertochtje, dat fleur en genot schenkt aan het onbezorgde kinderleven dat voor de :ufle ren het genot verschaft van zich ook nog eens kind te gevoelen en onwillekeurig de gedachte doet ontstaan aan een gelukkige evolutie, cue zich in de zorg voor het kind zoo heerlijk mani festeert. Daarna werd het Rijksmuseum in zijn voor naamste aantrekkelijkheden nog bekeken en he wonderd om zich dan langzamerhand voor te bereiden tot den terugtocht per spoor naar Alk maar, vanwaar de autobussen de dankbare jeugd wee rnaar het rustige tehuis brachten, waar onge twijfeld ook nog eens genoten werd van hiet verhaal der geneugten van den langen, vroolijken dag. »En Vrijdagmorgen al vroeg waren de kinderen der laagst eKiast.cn in de weer met velen bun ner ouders, broertjes en zusjes, die getuigeo wil- j den zijn van net vertrek naar Öchoori en Ber vn, alweer met de autobussen. Hoor de reparatie 'aai' de siuis te Üudkarspel Kon men nu niet bij 't Koord om, doch gmg het langs Alkmaar, ton einde langs Het Noord-Hollandsch Kanaal öctioerl te bereiken, fn den tuin bij den beer timmerman werd naar hartelust genoten, „de duinen op, de duinen neer," en dan naar Bergen in dea tuin bij Bruin, alweer de duinen beKlommen. „ge brand" in het mulle, rulle zand; dan naar Es mond aan Zee, genoten van het strandleven, pootje baden, stoeien en dartelen, dat het een lieve lust was. Uver Heilo naar Alkmaar, waar een bezoek werd gebraent aan den Hertenkamp, bij .Wliken nog eens opgestoken en dan terug naar Zuidscnarwoude. Keen, zoon schoolfeestje is toch niet het minste hoogtepunt uit net leven onzer jeugige spes patria. Aan auen die deze dagen tot een paar onver getelijke neoben gemaakt voor de Kumscharwou- I cers, een bijzonder woord van dank voor de kra nige wijze, waarop dit leest werd geieid en geor ganiseerd. i\ uoRD|SCHAR,WOUD|Ei. Mej. E. i>os, die reeds slaagde voor het examen boekuouden, uitgeschreven uoor de vereenigiug van leeraren en de leweratie van kantoor en Han delsbedienden, moent ook het genoegen smaken net „iVfercur 1 us -diploma te verwerven. Elders in dit nr. vindi men onder bovengenoemd hiooiaje een beschouwing over het autogevaar, ont leend aan net „Algemeen Handelsblad'naar aan leiding van de ernstige ougeiuKxen, die in den laat- sten tijd neboen plaats genau. De Redactie schreef deze beschouwing naar aanleiding van een, reeks ingezonden stukicen, waarvan de inhoud een ern stige beschuldiging vervat tegen de automobilisten, in een toon gevat, waaruit men de gemoedsstem ming van de schrijvers gevoegelijk kan raaen. Het is wel goed, dat men eens kennis neemt van den inhoud van dit artikel. Het valt niet te Ontkennen, dat nk een ongeluk allereerst wordt ge- iiiacnt aan de schuld van den auiooestuurder. Hoe kan ook een kind scnuid er aan hen Den, wanneer net overreden wordt. iNeen, 't is. altijd weer de bestuuruer, en indien werkelijk 't ongeluk is ge beurd üuicen zijn scnuid, dan naperde er iets aan de stuuruiricntiiig of aan den motor, of de banden waren niet in orde enz. enz. De naar winst ja gende ondernemers, de roekelooze bestuurders, de siecht onaernouden auto's zijn de schuld der on gelukken, aie gebeuren. Is dit waar? zouden wij. willen vragen. Men slaat zoo gauw geloof aan, valsche berichten, men is zoo spoedig geneigd zijn grieven tegen anderen te uiten inpiaats van tegen den werkelijk schuldige. -Maar wie zijn uan wel de scnuioigen? -Is die vraag te beant woorden? Eerst wanneer een ernstig ongeval is. gebeurd, waarbij misscnien menschenlevens zijn te oeireuten, dan pas kan na een ernstig onder-/ zoek uitgemaakt worden, wie bleken in verzuim te zijn. De onbewaakte overwegen onzer spoorwe gen laten wij thans rusten. Over gevaarlijke boch ten hebben wij het niet. Met plaatsen, die gevaar- opleveren, is tenslotte rekening te houden, maar- er zijn nog andere oorzaken, die den weg on veilig maken. De voorbeelden zijn hier voor het grijpen. Ie mand beroemde er zich eens op, dat hij een goed voerman was, maar, zei hij, wanneer men door Langendijk rijdt, oan moet men ook sturen kunnen. Waj waren 't volkomen met den geachten spreker- eens, vooral na de ervaringen in den laatsten tijd opgedaan. Wij hebben, zoo dikwijls wij gedurende- de laatste 14 dagen met de bus naar Alkmaar gingen, meermalen ons hart vastgehouden. „Hulde aan onze chauffeurs", zeggen wij thans. De ge meente Broek op Langendijk krijgt een nieuwe straat; links langs de hekken liggen de steenem opgestapeld, rechts liggen de zandheuvels, la ten we zeggen, zooals men dat hier noemt, aan Jen benedenkant. Op die zandheuvels spelen kin deren, op den openbaren weg dus, waarlangs het drukke verkeer plaats vindt. Zwaar beladen vracht wagens en lastauto's moeten elkander passeeren zoowel als de autobus vol passagiers. Fietsrijders, motorfietsen, hand-, kinderwagens, alles moet voorbij en door elkander en de signalen verdoovem je haast te ooren bij het passeeren der scholen. We mochten het eenmaal aanzien, dat de auto stopte vlak voor een kind, dat 't waagde nog eens over te loopen; een andere keer stopte de auto voor spelende kinderen in het zand, die de auto zagen aankomen, maar aan geen gevaar dachten; een volgende maal probeerde een onverschilligs wielrijder vóór de autobus over de brug te komen en had dc chauffeur als die fietsrijder gedacht, dan was er een, ongeluk gebeurd, doch de auto stopte, anders was de fietsrijder tusschen de leu ning van de brug en de bus bekneld geraakt. Nu reed hij met een grijnslach op het gezicht verder en moet daarbij gedacht hebben: „dat won ikl" Van het onverantwoordelijke neerzetten van kar ren en fietsen, met het voorwiel dwars over den weg, wij zullen die zorgeloosheid laten voor wat 't is, maar, dat de ouders zóó slecht over hun kinderen waken, de zorgzame moeder- staat hier buiten, dat noemen wij een schande. En wan neer 't ergste gebeurde, wanneer een kind werd doodgereden op de plaats waar 't tevoren speelde, aan wie dan de schuld? Neen, nogmaals, hulde f aan onze chauffeurs. Nog baart 't verwondering, dat zoo weinig ongelukken gebeuren. Wie hiei? schuld hebben, dat zijn'de zorgelooze ouders, de onverschillige motor- en fietsrijders, de achte- looze venters en het ongezeggehjk kind. Als onze chauffeurs geen strenge, orders hadden ontvangen, de grootst mogelijke" voorzichtigheid te betrach ten en alles te doen om het publiek ter wille te zijn, met kans anders hunne betrekking te verlie zen, wanneer onze autobestuurders op één lijn stonden met achtelooze ouders en de onverschillige personen, dan Laten wij een en ander eens overwegen ien voor zichtig zijn. Nieuwstijdingen. Hl 11c tlM UN WLtKs Deskundigen kondigen het spoeaige einde van de seiner cugekenae uitte te Bernjn aan. Het was er echter gisteren nog steeds buicengewoon warm. Voigens een onicieele medeoeeimg steeg het kwikzilver daar Wowisuag tot 32 graaen, te Ham burg en te Fraukiojrt tot 33, te rvansrune tot 34 en te /vken tot 35. lntusscnen is het, naar men weet, in Frank rijk en Engeland reeds oegoimen te regenen. (Jok in België, net Rijnland en uuitschiand heDuen on weren gewoed en men vermoedt, aat de rest van Huitsciuand tüans weldra aan de beurt zal komen. De Westelijke voorsteden van oerlijn hebben weer water. He waterleiding van Gnariottenourg die nooit goed functianneert, als het er op aan komt, leverue gisteren weer 217.700 kuo. M. water .Daarentegen neerscht er nu weer geurek aan menc. Haar deze tijdens net transport naar de Uooidsiad vaak zuur wordt, geven de ooeren er de voorkeur aan, haar op net pia.tteiaud van de hand te doen. terwijl er verleden maand dagelijks nog 800.000 a 900.000 liter naar Bernjn weruen gezonden, moet moet men zien hier thans met 100.000 Liter min der tevreden stellen. Ondanks de enorme hitte zijn tot nogtoe in Ber lijn slechts 15 personen het slachtoffer van de tem peratuur gewoxuen, waarvan er een is overleden. He verkeerspolitie doet tnans haar dienst, gekleed in lichte zomerunilormen. Het was oan ook hoog tijd naar deze mannen urenlang onbeschermd m d6 zonnehtite moeten staan. De hitte en droogte in Denemarken zijn thans van dien aard, dat zij een ernstig gevaar worden voor den oogst. I11 Kopenhagen had de thermometer een cijetr bereikt van 34.35 graden in de schaduw. Enkele gevallen van zonnesteek hebDen zich retds voorgedaan. Van een in vollen gang zijnden trein klom een passagier uit den. coupé op het dak van den wagen. Slechts met zeer groote moeLte sLaagoe men er in hem naar beneden te krijgen. W oensdag sprong plotseling een man in een gracht/ in het centrum van de stad en verdronk. De arbeiders in de Deensche ijzerindustrie heb ben den eisch gesteld des nachts te mogen arbeiden daar overdag wegens de hitte de toestand ondrage lijk is. De geweldige onweersbuien hebben in Engeland nogal wat schade veroorzaakt. In Hockley liep het water een tweehonderdtal huizen binnen en steeg bij enkele lager gelegen huizen tot aan de eerste verdieping. In Dover ging de ontscheping der Kanaalboot passagiers met groote mgoeihjkheden gepaard en vond in stroomenden regen en onder krakende donderslagen plaats. In Londen werden verschillende gebouwen door den bliksem getroffen, zonder dat evenwel groote schade werd aangericht. Op het tentoonstellingsterrein te Wembley werd, een der torens van het Canadeesche paviljoen doem den bliksem getroffen. Hierdoor werd deze toren aan een zijde geheel verwoest. Op een dor golfterreinen nabij Londen werd een gclfspeler, <ue zijn partij nog wilde afspelen, door het onweder verrast en doodelijk getroffen, terwijl in Portmouth een meisje van de donderslagen zoo danig schrök, dat zij overleed. Merkwaardig is, dat Londen, tijdens het onweder- de electrische alarmtoestellen der brandweerposten werden gestoord. Hierdoor ontving de brandweer niet minder dan zes en vijftig Looze alarmen, zoo dat van tijd tot tijd alle motorspuiten der verschil lende brandweerstations noodeloos onderweg wa ren. Zware hagelslag veroorzaakte hier en daar ern stige schade, o.a. te Woolwich, Plumstead en Bel vedère, waa~ honderden ruiten werden stuk gesla gen. Te Sittingbore heeft de storm boomen in een vxuehtenboomgaard ontworteld, waarvan een een voorbijkomend automobilist doodde. In Londen was de ijsvoorraad in de restauraties al uitgeput, vergaderden bijkans al de 400 dokters, die te Bath deelnamen aan de bijeenkomst van de Medical Association in hun hemdsmouwen en wa ren er rechters enz., die hun pruik afzetten. Van de meisjes die 10.000 kinderen te Wembley hielpen onthalen, werden verscheidenen onder haar werk door de warmte bevangen. Be Alkmaarsehe kaasmarkt. Men meldt uit Alkmaar: Nu het reisseizoen zijn hoogtepunt nadert, valt onze kaasmarkt een steeds drukker bezoek ten deel, waartoe de badgasten van Bergen en Eg- mond een niet gering deel bijdragen. Dank zij de goede zorgen van „Vreemdelingen verkeer" kunnen de bezoekers thans niet alleen onze Edammertjes bewonderen, doeh ook... proe yen! Achter het kantoor in het Waaggebouw is een zijzaaltje gemaakt waar een jongedame in Oud-Noordhollandsch -oostuum tegen een ge- ringen prijs de bezoekers een beschuitje met kaas aanbiedt of een gewoon „hompje", natuurlijk uit de beste kaas gesneden. De bezoekers stellen dit blijkbaar erg op prijs, want velen zagen wij reeds met smaak van ons nationaal product genieten. Marktberichten LANGEDIJKER GROENTEMARKT. 24 Juli 9215. 6100 bos wortelen 8.80—11.70, 12500 stuks bloemkool le soort 10.5016.70, 2e soort 2.70 6.90, 4900 kilogram roode kool 2.703.30, 3200 kilogram gele kool 9.70—12.40, 6300 Kg. witte kool 4.6.50, 155000 kilogram aard appelen: echotache muizen 5,50—8.80, sohoolm. 5.80—7,20, ducen 3.605.TO, negentigvoud '8.'60 5.60, ideaal 4.90, eigenheimers 4:50—6.70, blau .we .906.60,5 graafjes 8.1011.10, drielingen 7.407.80, kleine 1.50, 723 kilogram slaboonen 12.9013.50, 9 kilogram snijboonen 13.40,. 1265 kilogram zilvernep 15.17.50, drielingen 6 70 —9.40. 25 Juli 1925, 700 bos wortelen 9.60, 15200 stuks bloemkool le soort 8.10—17.30, 2e soort 2.60—2.70, 21000 kilogram roode kool 3.50—4.50, 7200 kilogram gele kool 10.12.10, 11600 kilogram witte kool 3.204.70, 131100 kilogram aardappelen: scbotsche muizen 5.8.40, schoolmeesters 5.50 7.80, ducen 3.505.40, ideaal 4.805.30, ue- gentigvoud 3.60, eigenheimers 5.20—6.30, blau we 5.6.50, graafjes 11.1011.50, drielingen 3.60 7.—, 890 kilogram slaboonen 12.4013,10, 1175 kilogram nep 15.5016.40, drielingen 8.60 9.20. NOORDERMARKTBONDl 247400 kilogram aardappelen: schoteche mui- zen 5.407.6u, duken 5.605.70, schoolmeesters 5.4U—6.30, eigenheimers 5.506.20, blanwe eigen lieimers 5.30—6.70, drielingen 5.907.30, kte.ne I.702.50, 300 kilogram spercieboonen 1L.2Ü- .12.50, 10 kilogram snijboonen 13.50, 16500 kilogr. zilveruien: zilveruien 7.608.drielingen 8.30 10.60, zilvernep 14.17.40, 400 kilogram gele nep 15.2016.10, 10 kilogram peulen 3.10, iu600 kilogram roode kool 2.60—3.46, 12400 kg! witte kooi 2.503.40, 300 kilogram gele kool II.10, 1850 bos wortelen 8.10.50, 4300 stuks bloemkool 12.5016.60, 2e soort 2.305.10. 25 Juli 1925. 234500 kilogram aardappelen: schotsche mui zen 5.308.30, ideaal o.2o5.40, duken 5.40— 5.50, schoolmeesters 5.106.50, eigenheimers 5.40 6.30, blauwe eigenheimers 5.906.60, drielin gen 5.406.90, kleine 1.902.60, 250 kilogram spercieboonen 9.2012.70, 200 kilogram snijboo nen 5.17O00 kilogram zilveruien 6.608.10, drielingen 9.5012.zilvernep 12.10—15.30, 450 kilogram gele nep 13.5015.drielingen 9.50, 5800 kilogram roode kool 3.604.50, 12bOo 'kilogram witte kooi 2.603.70, 9600 stuks bloem kuol 6.16.20, 2e soort 1.80—3/60. WARMkinHLTZüN,. 23 Juli. 82500 kilogram aardappelen. Schotsche muizen 5.40880. Drielingen 0.207.40. Schoolmeester* 5.70. Eigenheimers 5.30. 242 stuks bloemkool ie soort 11 lo, idem 2e soort 600 kilogram roode kool 2.30. 2910 zilvernep 15.16.40, drie lingen 7.2010.70. Graatjes (aardappelen) 10.50. WARMENHUIZEN, 24 Juli 1925. Schotsche muizen 5.108.drielingen 6.30— 7.schoolmeesters 5.106.drielingen 2.80, negentigvoud enz. 5.20—5.40, graafjes 7.10. kriel 1.70, bloemkool 14.7016.30, 2e soort 5.70 7.40, roode kooi 2.50, zilveruien 6.70, drielin gen 8.409.40, zilvernep 14.4015.Aanvoer; 71250 kilogram aardappelen: 300 kilogram roede kool, 3715 kilogram zilveruien, 765 st. bloemk. ALKMAARSCHE EXPORTVEILING. Roode bessen 28.55.—, zwarte bessen 71.— 88.aardappelen 3.80—7.80, roode kool 3.90 5.40, doperwten 2.-17.snijboonen 10.— 20.spercieboonen 10.21.tuinbooaen 4.7.20, alles per 100 kilogram, bloemkool 4jf17.80, komkommers 4.109.10, kropsla I.507.40, alles per 100 stuks, wortelen 4.80— II.50, uien 3.204.60, alles per 100 bos. ALKMAAR, 24 Juli 1925. 205 stapels, 174097 kilogrammen aanvoer. Fabrieksbaas kleine met merk f60.zonder merk f55.50, commissie met merk f60. Boerenkaas, kleine met merk f60.zonder merk f 54.commissie met merk f 59. Handel goed. MARKT TE HAMBURG. Heden werd gemaakt: Tomaten RM. 2.20 k RM. 2.75, per kist. idem RM. 0.22 k RM. 0.24 per pond. Komkommers RM. 0.12 k RM- 0.25 per stuk. Druiven 1.15 k RM, 1.60 per pond. Bloemkool RM. 0.11 k RM. 0.12 per stuk. Perziken RM. 0.20 k RM. 0.70 per stuk Meloenen RM. 1.50 k RM. 2.30 per stuk. ALGEMEENE VRUCHTEN IMPORT MAATS. Hamburg, 23 Juli 1925. GROENTEVERVOER BROEK OP LANGENDIJK. Zaterdag 18 Juli 31 w Maandag 20 Juli 24 Dinsdag 21 Juli 26 Woensdag 22 Juli 29 Donderdag 23 Juli 28: Vrijdag 24 Juli 22 Totaal 160 SLUIS BROEK OP, LANGENDIJK. 18 Juli 3 motoren 65 t 20 5 120 21 5 135 22 >1 3 75 23 4 100 24 6 180 Totaal 26 NOORDSCHARffiOUDE. Zaterdag 18 Juli Maandag 20 Juli Dinsdag 21 Juli Woensdag 22 Juli Donderdag 23 Juli Vrijdag 24 Juli Totaal WARMENHUIZEN. Zaterdag 18 Juli Maandag 20 Juli Dinsdag 21 Juli Woensdag 22 Juli Donderdag 23 Juli yrijdag 24 Juli Totaal 30 wagons 30 1) 24 Tl 28 11 20 19 151 3 wagons 2 5 2 4 2 19 UH - ALKM De teruÉ Donderdag laarsthe G> laar reis na en.de wijze astiek Vert foote Zwits ,eelt haar et 'iootscne wi luté gevorm Gemeem 'jch had opf eheeten, zo, ei- psalm v: L turners dadelijk r tatiomsplein urners opwa laarna door 1 cne bevolkt urners op e -erd de vei fficieel on tv ouders, geit eden en ana- aneester W iet bestuur velkom geh© chitterend s oor de wijz< je vlag van laddert hoog ,p de groote ji hij hoopti anders met linnen afzien eesten natie nacht de vl ilde er iets emeester b< rans aan. 1 Liter, dankt angst en dr iet turnen i angst werd iaar de Harn Ie gelegenhe Innen teeren. leniging op olking ontv: - SINT De gashoi linde van d< Langen tij eit, dat mer kort druk liet op tij a Dien tenget puiten van en tijd ver liet. De klacht* uet uit, en et adres va Totdat oor de gasc euren een t Miing voor ouder voor ras het verz grond in taan, benoo 'ir. Natuurlijk Is gevolg c elf een gas ;eheel onafh abnek gege De vulling achts, omdi corden gege Hij drukte le hem toe, 5«lukkig. T tilde hjj zi Thans lieve Renati l°g mag ik k met je v: eestemming Zij liep m toenschen, di Hij hoi tal mjjn gel zal spoedig 'ragen. Gedure $uk nog g 'allen?, Zij schudt - Dat lee amen. Toen zij ijonden plot lok op hun '«spreid. He beide gelaat e: junne cave: tomen. De 1 2ij wederkee «en aangezi Mevrouw ^k, naar volkom keel gewooi D&t de v«zuimden meerma

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Nieuwe Langedijker Courant | 1925 | | pagina 2