Uit den Omtrek FEUILLETON ISOLA m- Nieuwstijdingen n- Gemeenteraad Sint Maarten ties; welke de officieele opening van het nieuwe gebouw op zulk eene waardige wijlze hebben doen plaats vinden. "Wij, aldus de voorzitter tot dcn: heef P Kramer en echtgenoote, wij zeggen u daik voor liet sloopén van het oude en voor hto bouwen Van het nieuwe gebouw. Nadat hij het „nieuwe" aan een nadere beschouwing onderwierp, eindigt de yoorzitter deze toespraak niet den wensoh, dat het de familie P. Kramer niet moge berouwen, doch dat vruchten uw deel mogen zijn, onderstreepte de vergadering de woorden des voorzitters. Hierna volgde nog eene felicitatie, n.l. dat de hoer Jb. de Geus thans het feit herdacht 50 jaar lid te zijn van „Het Nut", waarvan 35 jaar commissaris der bibliotheek. Veel, zeer veel heeft De Geus in het belang van onze vereeniging gedaan. Vergaderingen zonder hem waren bijna niet denkbaar. Ware het niet, dat de ziekte uwer echtgenoote u deden verhinderen uwe gewoonte gestand te doen, gij zoudt altijd op uw post ge weest zijln. Wij zeggen u dank voor uwe med'ewer •king. Gij zult het niet willen missen, de op iff;; ring is da'ook niet groot. Mogen de omstandig heden zoo veranderen, dat ge weer een trouw bezoeker moogt zijln. Namens „Het Nut" werd dsn heer De Geus een klein souvenir overhandigt, n.l. een sigarenpijpj, waarvan het etui met gou den inscriptie: Jb. de Geus, van N. en G. 1875 1925. Een lang zal hij leven, was het spon tane antwoord der aanwezigen. De heer Jb. de Geus dankte allen in een klein topspraakje. Nu wefd het eigenlijke programma afgewerkt, en ingezet door den heer 8. de Boer met „In braak" (voordrachtlezing). Tooneel, zang en voor dracht wisselden zich af. Wij' zouden wel iets willen belichten over de verschillende prestaties, doch vreezen te veel ruimte in te nemen en stel len ons voor den volgenden vrouwenavond hieraan c.p deze plaats meer aandacht te schenken, wan neer de Bed. dit goed vindt. Te ongeveer 12 uur sloot de voorzitter dezen gezelligen avond. ST. MAASmBN. Zaterdagavond1 gaf de gymnastiek vereeniging W.I.K. onder leiding van den heer S. Keeman een openbare uitvoering in het lokaal vaa den heer K. Met alhier. De zaal was flink bezet en de oefeningen getuigden van goede leiding. Lief doet het aan wanneer men de kleine kindera fa. ziet werken en hun vergenoegde gezichtjes too- nen aan de aanwezige, wanneer zij „hun toer" voortbrengen. Ook de afd'. „grooten" mocht gezien worden, daar bij deze heeren ook vooruitgang viel te constateeren. Eenigie voordrachten en een stukje werden ter afwisseling* ten beste gegeven hetwelk de avond een gezellige deed zijin. ST. MAARTEN. Zaterdag reed' de zoon van D'. de Geus met een met kool beladen wagen langs den weg nabij het Eijpje, alwaar hij een auto moest passé-wen met het ongelukkige gevolg dat hij eveu te ver den berm opreed', door de zachtheid alhier overzij helde en met wagen kool en paard' in net water belandde. Wonder boven wonder liep dit zonder ernstige gevolgen af, zoodat alleen wat werk om wagen en kool op te vissohen, het gevolg was. ST. PANCRAS In een daartoe gehouden vergadering op Zater dag 19 Dec. is het alhier bestaande dabbel man- nenkwartet uitgebreid geworden tot een mannen koor. Reeds traden een 30-tal leden toe. Als be stuursleden werden gekozen A. Volkers, voórz.; A T. Blok, secret.; Jb. Kloosterboer penningen.; J. Modder en W. Klomp. Als directeur werd be noemd de heer Sinjewel, hoofd der O. L. school Repetitiën zullen worden gehouden ten lokale van H. Gerritsen, terwijl de minimum leeftijd van toetreding op 16 jaar werd gesteld. „Zang- lusrt werd als naam van de vereeniging gekozen. ST. PANCRAS Sinds eenige dagen bestond er oen gespannen verhouding tusschen een paar burgers B. an 3. Beiden bewoonden een dubbel woonhuis, den heer S. toebehoorende. Over het feit, dat aan B. de wening was opgezegd, ontstond Zaterdagmiddag zulk een hooggaande ruzie, dat de menseben uit de buurt tusschen beide moesten komen, daar de vechtenden elkaar met het mes te lijf wihiea gaan. Door de politie, welke gewaarschuwd werd, is procesverbaal opgemaakt. SINT PANCRAS. NIEUWE BANEN IN DEN TUINBOUW. VERVROEGING VAN DE ZOMERKOOL. Was het in gewone omstandigheden reeds een eisch, de zomerkooi zoo vroeg mogelijk klaar te hebben, wilde men een goeden prijs daarvoor ontvangen, door de invoering van de Puitsche tariefwet is de tijd van oogsten zelfs een kwestie geworden van het al of niet loo- nend doen zijn vain de teelt. Dit heeft sommige bouwers doen uitzien naar hulpmiddelen om het product eerder gereed te doen zijn. Deze vervroeging kan alleen plaats vinden door het tijdige pootklaar zijn der planten. Zoo ziet men hier bij enkele personen het kweeken der plant jes in potjes onder broeiglas, zoodat de plant bij het uitzetten met een heel kluitje grond wordt geplant en daardoor minder van de uit- planting op den kouden grond heeft te lijden. De heeren Gebrs. Kooij meenden echter een gemakkelijker oplossing te hebben gevonden. Na informiatie over het gebruik van een 'Gom- mers verwarmingsketel zijn zij tot aanschaf fing daarvan overgegaan. Tot dat doel zal men I We staan voor, hebben de nadruk te leggen op de broeibakkën, waarin de planten worden ge- de beginselen, op 't terrein Van do politiek, voor kweekt ombouwen tot een bepaald model, de staten en raden. z.g.n. huisjesbak of dubbele bak. Hierin komt j "We zien strijd om belangen, 't draait om persq,^ een circülatiebuis te liggen in aansluiting op nen. Scherp is 't contrast tussdlien 't ideaal cn~ den ketel, waarin warm water wordt gpstookt de realiteit. ter verwarming van de bak. Met dat al begint Zie eenzelfde verschijnsel in de pers. de tuinbouw zich langzamerhand in andere "Waarheid dienen, voorlichting geven naar deh Houdt iiiv huis van muggen schoon, En gezondheid is uw loon. „De Commissie voor de Malariabestrijdi ■door de bevolking" '40) Den volgenden Zondag was net dorp als door een donderslag getroffen. Toen de oude mannen <m vrouwen, een weinig vroeger dan vluggere, jongere beenen, naar de kerk strompelden, en aan het kerkpad kwamen, vonden zij het hek gesloten. De arme, oude zielen keken verbaasd' op naar een pas geschilderd bord, waarop ue schranders ten onder hen konden spellen. „Verboden paslage. jJit boson is privaat eigen richting te ontwikkelen - SINT PANCRAS Maandagavond toog de damvereeniging ,,D. O.S." per auto's van de Fa. Kok. Tuinman en Wilken naar den Midden Beemster ©m haar krachten te meten met de aldaar bestaande damvereeniging „Arie de Heer." De wedstrijd, welke gespeeld werd in ,,'t Heerenhuis" had tot resultaat dat Sint Pancras (zwart) 24 pun- ten behaalde en Midden Beemster (wit) 36 j punten. Winterlezingen te Broek op Langendijk De Voorbijgang der Beschaving Fit het oudere kan zeer zeker 't nieuwere en 't betere voortkomen van de geestelijke goe deren. Gaat de cultuur in golvende lijn naar omlaag, 't geestelijke vertoont de opgaande lijn. Dezelfde waarheid, die wij Gode zij dank j nog belijden, beleed men reeds ten tijde van Atha- navius. Toch komt in diens geloofsbelijdenis me nige zaak niet voor, die toch voor ons zekerheid! heeft en eerst na Athanasius formuleering voai. Dat komt niet, omdat zulks ifl diens dagen, niet bestond, of niet waar was; doch deze zaken zijn onder 't voorzienig bestel Gods tot meerdere klaarheid en helderheid gekomen. "Wat waar is, is eeuwig waar. "Wat waar is in menschelijk denken, is in over eenstemming met het bewustzijn Gods. God geeft door 'tWoord kennis van Zichzelf, op voor mensehen verstaanbare wijze. Geen mensch is in staat eenige kennis van Gnd te hebben uit zichzelf, 'tis God, die in ie natuur maar bovenal door 't "Woord zich openbaart. De Bijbel is Gods Woord, Gods Openbaring, absoluut en de kenbron der waarheid. Is door de genadige werking des Geestes die 1 waarheid ons geestelijk bezit geworden, dan is I deze voor den bezitter geen dood ding, geen s+een. De Drentsche jongens zijn veelal nog zeer bijge loovig en loopen veel met kiezelsteenen in nun zaak. De pprechte geloovige bezit de waarheid,' Gods niet als een dood ding, die waarheid leeft, moet groeien, de leugen overheerschen, op zij duwen, ons verstand verlichten, onze ziel ver- vullen. j In 't heerlijk bezit van de waarheid Gods plaatsen we ons gewillig onder de autoriteit van 't Woord. Die waarheid kan ook alleen, wijl zij alleen waar is, regel zijn voor en richting geven aan j ons denken. De verhouding van wetenschap en bijbel is in deze voorgaande regelen reeds aangegeven. 't Is onmogelijk, dat onder de loupe van 't men. schel ijk vernuft, de grondwaarheden anders zou den kunnen worden, zouden kunnen wisselen, of van karakter veranderen. Leg onder de sterkste microscoop een hand, de sterkste vergrooting geeft u wel te zien de kleinste bijzonderheden, maar altijd blijft ge zien een hand en niets andiers dan een hand. (leen menschelijke wetenschap kan in staat zijn de oneindige en eeuwige waarheid Gdds prin i- pir'el te wijzigen. De verhouding is juist andersom, niet de we tenschap toetse de waarhleidi des bijbels, doch de waarheid Gods moet de wtetenschap over- i heerschen. En dan kan ze zulke uitnemende "diensten oe- wijzen om die heerlijke schoonheid van Go-is Woord beter te doen verstaan. Die waarheid des bijibels moet worden steeds meer een deel van ons leven, een stuk van ons leven. 't Bezit van die waarheid Gods is alleen in staat ons te doen staan ie midden van de neer gaande cultuur. Die cultuur kan alleen worden gered indien de menschheid buigen wil voor die majesteit van de souvereiniteit God3, het grondprincipe en de pi laar der Calvinistische levens- en wereldbeschou wing. Voor hen, die deze belijdenis liefhebben, wil ik wij'zen op drieërlei gevaren, die even zoovele bezwaren vormen voor degenen, die trachten te peilen den geest van onzen tijd, en zoeken naar causaal verband. In de eerste plaats is er de voor ons christelijk besef benauwende tegenstelling tus schen denken en zijn. 'k Kan ook zeggen tusschen het ideaal en de werkelijkheid, waartuss^hen op het breede levensterrein zoo'n schier niet te over- ziene of te dempen klove. Op het terrein van de eoonomiehet christelijke ideaal eenerzijlds God boven alles en den naaste als onzelven en de ruwe werkelijkheid'. We zien er patroons en arbeiders-organisaties, elk trekt aan één eind, alleen .op eigen voordeel bedacht. Geen oog voor het geheel, in plaats van een dracht. verdeeldheid, tegenwerking; dit éénzijdig zien en behandlelen beteekent op den duur den. dood van 't maatschappelijk leven. Eenzelfde tegenstelling tuèschen denken zijin, tusschen ideaal en werkelijkheid' treft u op 't terrein der politiek. cisrii der beginselen, dat is 't ideaal. Zie de wer kelijkheid, beantwoordt deze aan dien eisch? Dit geldt alles ook op. 't terrein van opvoeding en tucht. Al die contrasten, die onze cultuur zoo ernstig bedreigen, vinden alleen hun Oplossing door het Calvinisme, iir confessioneelen zin bedoeld1. Alleen bij 't licht van de waarheid' Gods loeren we zien de hoogere eenheid tusschen denken en doen, tusschen ideaal cn werkelijkheid. Eenzelfde verschijnsel als bij denken ,en doen treft u in de tegenstelling stof en geest. Go ziet eenerzijds het materialisme als Uitwas het leert stoutweg, dat de stoffelijke dingen de geestelijke overheerschen. De tegenovergestelde richting, eveneens uitwas, de leer van het Monisme, ziet in alles geest, kent aan de stof geen enkele functie of beteeke- nis toe, alles is geest. Ook hier leert het Calvinisme de hoogere een heid zien. In het Christendom van groote keur hebben èn stof èn geest beteekenis Herboren door Gods Geest, leeren we zien dat de stoffelijke dingen de geestelijke moeten dienen. 't Leven wordt dan principieel, 't beroep een goddelijk beroep, elk heeft een eigen taak. De aarde is des Heeren, mitsgaders hare volheid, Zijns is het vee op duizend' bergen. De herboren geest looft den Schepper, en 't stoffelijke, de doode dingen, bloem en plant—alles wat ademt love den Heere. Thans is nu eens 't lichaam de baas, dan de geest. De benauwing der zonde en het zondebesef leidt, bij het kind Gods tot het gebed. Door Gods kracht, in Zijn kracht kunnen we de stof beheersohen door den Geest. In Cristus is de tegenstelling volmaakt opge lost .Door 't geloof zijt ge Jezus' eigendom, zijt ge van Christus en Christus is Gods. En nu 't derde gevaar, de tegenstelling van tijd en eeuwigheid. We stellen nog te veel het doel van den tijd in den tijd. Wat dit zeggen wil? Wie 't doel van den tijd in don tijd stelt, 13 als één, die 'aan 't strand1 staande, een kina in zee ziet, dat groot gevaar loopt te verdrinken. Stel nu, hij of zij gaat in zee en worstelen!1 door de branding wordt 't kind bereikt. Men heft het kind uit de golven omhoog, werpt het met forschen zwaai naar den wal. 'En toch, het kind valt in zee cn verdrinkt. Ziedaar 't beel 1 van den mensch, die de doelstelling van 't leven zoekt in den tijd. Ge meent het te bereiken, heft 't ideaal om hoog. en toch uw ideaal zal als 't kind terug vallen, uw ideaal verbleeken, vergaan. Do doelstelling van het leven ligj dan ook •niet in den tijd, in de eeuwigheid. In de heilsopenbaring, in 'tWoord Gods, knoopt de Almachtige den tijd en de eeuwigheid samen in Imanuël God met ons -tijd en eeuwigheid. Hier in Jezus, in dien Imanuël leeren we door genade de doelstelling van het leven kennen. De doelstelling van ons persoonlijk leven, van dat van on sorganisatieleven moet liggen in de eeuwigheid. Gaat de cultuur in golvende lijn van 't kruis naar beneden, de doelstelling van ons leven op de eeuwigheid wordt door Gods genade in Jezus, wel is waar door druk, in de lijn die naar Boven loopt, bereikt. Die cultuur is een eeuwige cultuur, hier is geen opgaan, blinken en verzinken, maar een gaan van kracht tot kracht, een eeuwig blinken. De cultuur groeit, gaat nooit naar benedlen maar in golvende lijnen, omhoog. Want uit God, door God en tot God zijn alle dingen. In de Calvinistische cultuur gelden deze alge- mecne regelen: Als ik zwak ben, ben ik machtig; ondergaan is groeien^ sterven is leven. Sterft de christen, hij ri veilig in Jezus' ar men,, Christus leeft, want Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven. De vergadering, die door Dr. Waterink na 't zingen van Ps. 119:17 met gebed is geopend!, wordt na 't zingen van Ps. 56 5, door den spreker met dankzegging gesloten. Be huuroommissiewet. De heer K. te Arnhem, had van den heer D. eveneens te Arnhem, een huis aan het Velper- plein aldaar gehuurd voor een huurprijs van i'3000 per jaar en dit huis geëxploiteerd' als lunchroom. Toen hij begin Januari 1923 dat huis verliet, had hij ruim f6000 aan huur betaald. Eerst later kwam hijl tot de ontdekking, dat het. bedoelde huis niet meet dan ongeveer f 1000 huur mocht doen in verband met de bepalingen eter huurwetten. Hij beweerde nu ^ongeveer f 4000 on verplicht te hebben betaald en vorderde dat be drag van den eigenaar, den heer D., terug. Deze laatste beweerde, dat de huurwetten niet op eea hotel of lunchroom toepasselijk: waren. In dez ezaak heeft het gerechtshof te Arnheqi dom van Vansittart Crowther Éq. Overtreders zullen vervolgd worden." .Martin Disney kwam er met vrouw en zuster op aan teen ongeveer een dertigtal mannen, vrou wen en kinderen, allen in hun Zondagskleeding voor het hek stonden. „Wat beteekent dat?" vroeg Disney. „Ach, kolonel, dat is 't wat wij' allen wel zou den willen weten." antwoordde de oude Matiley, de timmerman, een gebogen en eerwaardige grijs aard, die sinds lang niet meer werken kon. „Ik ben over de tachtig jaar, maar ik kan miji niet herinneren, dat ik, zoolang als ik te Trelasco woon, en dat is mijn leven lang, kolonel, dat hek poit gesloten heb gezien, fir is altijd een recht geweest om door het bosch te gaan." „En dat zal er ook altijd blijven," antwoordde Martin Disney. „Wij zullen vandaag geen ge welddadige maatregelen nemen ten eerste, om dat het Zondag is, en ten tweede, omdat men eerst wettige middelen moet beproeven, alvorens onwettige te baat te nemen. Ik zal vandaag mijnheer Crowther schrijven, en hem beleefd ver zoeken dat'hek weer te openen. Weigert hij, dan zal ik het voor nem laten openen, en ik neem al de gevolgen op mij. Nu, mijn vrienden, doet gij het best langs den grooten weg naar de kerk te gaan. Gij' komt daar aan als de dienst reeds be gonnen is. Wacht tot na het voorgebed, en komt dan align tegelijk in de kerk, zoadat iedereen be- l hu .kt: stta Zwijn lie beslist, dat uit het onderwerpelijikc huurcontm ;8. met. voldoende duidelijkheid blijkt, dat het hu als woning weid verhuurd; dat daarin aan h slot wel voorkomen de woordende huurder 2 het gehuurde als hotel en lunchroom mogen 1) zigen, maar dat deze bevoegdheid slechts a desgewenacht werd verleend, en daaruit niet, k( volgen, dat uitsluitend als hotel en lunchroom verhuurd. De huurcommissiewet werd dus op het van toepassing geacht en mitsdien, werd de eig naar veroordeeld om de van hem gevor.iei f4000 terug te geven. Snel recht. s De ambtenaar van het burgerlijk armbe te Haarlem werd lastig gevallen door zekere O., die naar zijn meening ten onrechte was u.'tg, sloten van de ondersteuning. Het was niet eerste maal, dat dit gebeurde, en O. stond beken als zeer lastig. In geen twee jaar had hij iet uitgevoerd. Men had voor hem ©en schuit gekoeh en hem 'f100 handgeld gegeven om een hardt te beginnen. Er werd nooit ©en cent van teragg, geven. Zelfs betaalde hij geen huur voor de schn Men was doorgegaan met steun t© betalen om 2., vrouw en kinderen. Waar nu de eerste ia net zi' henhuis wa sopgenomen en de kinderen ook w ren ondergebracht, kreeg O. nu geen onderste:, ning meer. Donderdag viel hij de amhteiur.» daarom lastig en bedreigde hij den opzichte, zooals gemeld. De politie arresteerde hem. Vrijd* verscheen hij voor den politierechter te lem en deze, meenende dat O. een gevoel'ge moest hebben, veroordeelde hem tot 3 maande gevangenisstraf. Ongevallen. De 67-jarige N. v. d. Pijl, wonende te drecht, begaf zich van Dordrecht naar huis koos zijn weg over de spoorbrug tusschen Dorl en Zwijndrecht. Juist passeerden daar elkaar ee personen- en een goederentrein. De man heel waarschijnlijk gemeend, dat hij geen gevaar lit als hij het middenpad der brug bleef houdei Een remmer van den goederentrein schijnt 011 raad bespeurt te hebben en heeft den brugwaoi ter toegeroepen „spoorweg schouwen". Men von toen bij onderzoek Van der Pijl geheel vermink op de middenrails liggen. Het hoofd was va den romp gescheiden en een tiental meters we» gesleurd. Toen een 4-tal marktvraohtauto's op weg was van 'sHertogenbosch naar Helmond, gebeui de het, dat de bestuurder van de eerste ank nabij de Witte brug gekomen, die de verbianir,: enderhoudt van den verkeersweg, door het veilig signaal reed, op het oogenhlik, dat „Koopvaart 4" de brug passeerde. De kapitein der „Koopvaart" die het ongelul zag aankomen, deed alle moeite om de auto tol stilstand te brengen, maar zonder resultaat, zee dat deze het afsluithek der brug verbrijzelae 01 loodrecht op het dek van de passeerende terecht kwam. De inzittenden, die door den val hevig geschrok ken waren, werden door de inmiddels toegesneld hulp uit hun benarde positie gered; de auto weri door de volgende vrachtwagens aan wal getrok ken. De materieele schade was niet noemenswaar dig, zoodat het viertal auto's hun reis naar Hi mond kon voortzetten. De trouwplechtigheid ging over. De „Stand." meldt het volgende over de trouw plechtigheid, te Velseroord, die niet kon doorgaan, Een paartje zou in den echt verbonden worden, Verloving e ondertrouw waren normaal gepas seerd en geannonceerd, woning was gehuurd gemeubileerd. Trouwdag is gekomen; bruigom is uit om zij trouwpak, maar... laat op zich wachten. Ambtenaren van secretarie kijken uit, waar mensehen blijven. Ze kunnen niet aldoor wachten. Bellen op. Bruigom nog niet gekomen, wethouder is schikkelijk. Wil over een uur nog gelegenheil geven. Maar het trouwpak komt niet opdagen bruigom evenmin. Zoo verliep de middag vaa 17 December j.l. 's A vonds zo ^Inzegening in de kerk plaats hebben. Dan is het werk gedaan .belangstellen- don en nieuwsgierigen hebben tijd, de plechtig heid bij te wonen. 'tVerdwijnen van den brui?" gom nog niet ruchtbaar geworden. De kerk loc tamelijk vol. Dominé vindt het jammer om zoo'a mocie kerk met volk teleurgesteld heen te zendon. Hij zoekt in 't boek der psalmen en houdt eon preek voor een gehoor, dat zich verwondert overj den eigenaardigen huweljjkstekst en nog me« over het feit, dat geen jong paar zich in det doop hek bevindt. Nu en dan komen nog laatkomers, zetten ziek rekken halzen, waar toch bruigom cn bruidje zit ten. Zien niets. Dan gaat ©en fluisterstem; „De bruidegom is weg. Ze zijn niet getrouwd." Het trouwpak schijnt nog niet klaar te zijn. oorz- zeg end is te verslag erslag va zijn ver werden le. I boerenh ntcn te roglemen ver p login klachten gemeentel Is an two- ,gen: en zij' 1 jtkomendi zij van hen thuii 'at dit 1 partement a adres Witte I 1925 ei De raad dezer gemeente vergaderde gistermor gen 10 uur in voltallige zitting. Na opening worden de notulen gelezen en goedgekeurd. Ingekomen stukken en modedeelingen Goedkeuring van Ged. Staten op het beslu» grijpt, waarom gij te laat komt en wiens schuld het is." De verschijning van zulk ©en groot aantal nadat de tekst was afgelezen, wekte niet weinig opzien. Crowther zat in zijn bank naast het koor, en gevoelde dat de oorlog uitgebarsten war Iedereen was tegei nem, dat wist hij; maar h wilde de rechten van een rijk man handhaven om met hetgeen hij gekocht had te doen wat hij verkoos. Het bosch was van. hem," en hij "Was nie voornemens* het geheele kerspel er door te late0 loopen. Hij ontving een stijf beleefden brief van nel Disney, om hem te verzoeken het kerkpa® ten spoedigste weer te laten openen en hein er op te wijzen welk een groot ongerief hij d? ouden en zwakken kerkgangers veroorzaakte doo hgt te sluiten. 1 veranÜeri van het icht va. Bankve taling-v Verslag Groen ha hun eise, in allo en W. rlijksche Jon form l Een supp 1336.491/2. uitgaven rlaging v vangst e. 'oorz. vo igen volg men m men dp komstenbc iuppl [Benoemin het L.O. er J. L. le De aftret no. 2 he Een verz ijstelling nd dat oomité Op voors iffing wc i-hamelij'k< Op voors' de wa ieuwe bijh ank Van Van Ged :nige ben tratieve w Dan dóe icnhuizen oor gas-s tsten zul .0 lantaar iij gebruil antaarn. I log een 01 loitatie t Bij de n ermerb iVoensdag Schei ileven. De voor «richt te ;as wegg laandagir aeegenomi :ijn. Echt, laar gesel .aterdag, moest zijin Doo izen brie geen antv De heer zands tr ooi lig is gesi De vooi •de- laar, loopt Maar ni wivoldoen met het z "iet zoo 1 Ook de meer en 1 zorgen, S Stroet. De heei oiet in oj hoofd zei; Voorz. hacht is ijzeren hi ^eghek c dit nu sj het verve Echte den inges De ron ''oorzittei Muit, en oaierctag Maandag Dinsdag Woensda Donderdi Vrijdag

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Nieuwe Langedijker Courant | 1925 | | pagina 2