Plaatselijk Nieuws Nieuwstijdingen Botsing tusschen twee electrische treinen van den voorz. Verder id de begirooting, alsme.de eene exploitatiebegrooting aan de beeren toe-ge- j zonden. De zaak is van verschillende kanten be- keken waar het bedrijf moet worden gesticht of in de Oostwal of in de Oudewial, en moet. er een woning bij gesticht 'worden. Dit krwam de com missie en B. en W. noodzakelijk voor, in verband) met de volledigbeid van het bedrijf. De heer Molenaar merkt op, dat hoewel zijne houding reeds bekend is, wil hij in het openbaar zijne m'eeuing ook zegggen. "Hoewel spr. princi pieel tegen overheidsbedrijven is, is hij toch voor net stichten van een dergelijk bedrijf, omdat hij van oordeel is, dat hier werkelijk iets moet ge beuren, om te trachten verbetering in den be st aanden toestand te krijgen. Als de menscheo hier blijven, dan zal naar iets anders moeten wofaen uitgezien. De bedrijven zullen al meer moeten worden gesplitst. Men zal kannen beweren, krijgen we ook niet1 te veiel cultuur onder glas. Daar behoeven we ons niet- tn te verdiepen, we kunnen niet bepalen iwat die toekomst ous brengen zal. Er zal een categorie menschen zijn, die zullen zeggen, wat halen ze nu toch weer uit, doch dat teekent de mentaliteit van dergelijke personen. Als we ons aan dergelijke menschen zouden hou den, zouaen we nu wellicht nög met de knieën door ae modder naar "Alkmaar moeten loopen. Al wordt een tamelijk bedrag geraamd, heeft dit feitelijk niet te beteekenen, omdat deze onder ©enigszins gunstige omstandigheden beslist terug komen. En zou mogelijk de proef niet slagen, dan zal nog zoo'n bedrijfje zijn waarde wel ver tegenwoordigen. De heer v. 1. Meijden heeft als niet-tuinbouwer het voorstel in érnstig beraad genomen. Na de inlichtingen, wélkte hem zijn verstrekt, dat het te stichten bedrijf niet enkel een demonstratie- bedrijf is, doch een bedrijf is om winst te be halen. Om een dergelijk bedrijf op te zetten zal voor de kleine bouwers evenwel zeer "bezwaarlijk zijn. f De heer Slot zegt, om een dergelijk bedrijf te stichten, is nogal een kapitaal noodig en om .hiertoe over te gaan zijn gezonde argumenten, zeer noodig. Spr, is 'het eens met het gczegd'e vhn den heer Molenaar. De bestaande "bedrijven kunnen door het stichten van een of meer kassen de risico wat verdoelen, thans wordt alles nog te veel op een kaart gezet. Ook zal de nieuwe cul tuur medewerken tot arbeidsverruiming en de werkloosheid verminderen. Terecht merkt de heer v. d. Meijden op, aldus spr., dat hot geen demon- stratiebedrijf moet zijn, maar aangetoond; moet worden, dat dergelijke bedrijven winst op leverei?. Het komt de heer v. cl. Meijden wenschelijk voor, dat de bedrijfsleider aandeel in de winst heeft, wat voor deze eene meerdere aansporing is, om zich op het bedrijf toe te leggen. Medegedeeld wordt dat dit de bedoeling is. De voorz. zegt, dat wei enkele menschen tegten- over dit voorstel onsympathiek zullen s^aan, doen daaraan behoeven we ons niet te storen. Wij heb ben de overtuiging, dat gehandeld wordt in het algemeen belang. Het bedrijf is zoo economisch mogelijk opgezet en het bedrijf zal zich zeker volgens den opzet Dectruipen. Na eenige discussie wordt met algemeene sham men besloten het voorstel van B. en ,W:. aan te nemen. De heer v. d. Meijden. Ik hoop dat de heer Slot veel ^genoegen van zijn voorstel mag "beleven. De heer Slot onderschrijft de woorden van den! hoe rv. d- Meijden, voor zoover Jat hij zich er niet <jp zou willen beroepen, het voorstel te heb ben gedaan. Het is bekend dat ik een voorstander ben van deze nieuwe cultuur en heb dit ook in de vereeuigingen verdedigd, maar zoo breed als dit vd&rstel heb ik bet nog nooit gezien, dan nadat de gemeente-secretaris mij eens had gje- sproben, om van gemeentewege een dergelijk be- drjf te stichten. Om alles tot zijn ware propor tie terug te brengen, komt dit idee "feitelijk van den gemeente-secretaris. De heer Molenaar. Die is dus de z,g. vader., (Het vervolg voor dit nummer te Iaat ontvan gen, wordt het volgend nummer opgenomen.) U¥n Haai* wordt gezond en sterk het krijgt mooier gl ns het wordt vrij van roos het blijft beter zitten het valt niet meer uit indien gij des morgens een weinig PUROL tusschen de handen wrijft en dit door de haren uitstrijkt, 't Voldoet iedereen. - OUDKARSPEL. In de j.l gehouden vergadering van het Bestuur van het Departement der Maatschappij tot Nut van 't Algemeen, werd de eerste Buitengewone Ver gadering vastgesteld op Dinsdag 15 November. Voor deze avond is uitgenoodigd Mej. Nelly Mena gé Challa. Tevens willen wij nog mededeelen, dat zij, die lid wenschen te worden van het Departement., reeds vanaf heden aile voorrechten der leden zullen genieten, terwijl de lidmaatschapsgelden pas in gaan 1 Januari a.s. 1 Dit in tegenstelling met het feit, dat anders een half jaar contributie voor het loopende jaar moest worden betaald. - ZUIDSCHARWOUDE. Zondagmiddag gaf het Fanfarecorps „Kunst na '-Arbeid" zijn laatste uitvoering in dit seizoen in de 'kolfbaan van den heer Kramer. Was het weer be ier geweest, het concert zou in den tuin van Hen theer De Boer zijn gehouden. Dte belangstelling was weer vrij groot en de aanwezigen zullen zich den gang naar het concert niet hebben beklaagd. 'Leent fanfaremuziek zich niet bijzonder voor een uitvoering in besloten ruimte, beter althans in de open lucht, hier waren de factoren aanwezig, nl. een flinke zaal en goed corps, dat zich weet aan te passen, om alles uitmuntend tot zijn recht te. doen komen. „Kunst na Arbeid" heeft een goed werk gedaan met dit concert te geven, waarmee vélen een genotvollen muzikalen middag""s bezorgd 1 - BROEK OP LANGENDIJK. Gistermiddag werd bij ^ic'brug in den polder alhier, door de onderneming „Holland" hiertoe aan- 1 gezocht door het bestuur der L.G.C., een proef genomenj»cF een snelblusch-apparaat. Gezien de afdoende resultaten wélke hiermede bereikt wer- ,den, het yuur werd in een minimum van tijd 'ge- bluscht, zullen, naar we vernemen, door de L.G. C. enkele dezer apparaten aangeschaft worden voor veiling en betaalkantoor. - BROEK OP LANGENDIJK. Donderdagavond half acht werd in de Openb. School een ouderavond gehouden, welke weer goed bezocht was. Met belangstelling werden de schrif- »ten. de nuttige handwerken en de teekeningen dér ieerlingen bezichtigd, terwijl de op het bord ge stelde klasserapporten druk bekeken, vergeleken en besproken werden. Vervolgens hield het hoofd der school een causerie over „Het karakter van het Openbaar Onderwijs" welke met groote aan dacht gevolgd werd. Naar aanleiding daarvan ontj- spon zich een levendige gedachtenwisseling over de omstandigheid, dat de leerlingen der Openbare School geen godsdienstonderwijs meer ontvingen sinds het vertrek van Ds. Stehouwer. Gevraagd en ^getracht werd daarin te voorzien of daaraan te gemoet te komen, maar een oplossing werd niet gevonden en daarom de kwestie verdaagd. Intus- schen was het ongeveer half elf geworden, waar om de gezellige bijeenkomst gesloten werd met woorden van dank voor de flinke opkomst, en aan net f nderwijzend personeel voor de voorbereiding van dezen avond. NOORDSCHARWOUDE. Zondag kwam alhier een verpleegde uit het ge sticht te Medemblik aangeloopen, wat werd opge merkt, met het gevolg, tlat hij door de politie te ruggebracht werd. Uit den Omtrek SINT PANCRAS- Aanbesteding van een woonhuis voor den heter Zwanenourg aihier. P. Hart.and Koedijk, timmerwerk f 1694,in massa f 2979.—. P. Kooij Sint Pancras timmer werk f 1893.in massa f3228.F. Hes Jz. timmerwerk f 1640.S. Zegers Sint Pancras timmerwerk f 1575.A. Schram Sint Pan cras in massa f 2980.S. Kuitwaard, Broek op Langendijk, timmerwerk f 1586.A. Visser Heerhugowaard in massa f 3038.- F. Kuit- waard Broek op Langendijk, metselwerk f 1325. F. Hes Sint Pancras metselwerk f 1392.N. Nierop Sint Pancras metselwerk f 1530. S. Hes Sint Pancras metselwerk f 1285. Gegund aan S. Zeegers en S. Hes. Het schil derwerk aan den heer A. F. Blok voor f 375. - SINT MAARTEN. Dat aan de Langedijk dit jaar niet veel winter- kool zal geteeld worden is eensdeels wel te mer ken aan de booge prijzen, welke voor de z.g.n. „sneezcnkool" besteed worden en anderdeels aan de vele bouwers welke de Noord intrekken om zoo mogelijk nog een akkertje kool op den kop te tikken en zoodoende voor den winter nog iets op hun dorsch te krijgen. j De verkoop van winterkool is voor hier echter niet zoo noodzakelijk meer als voor eep zestal jaren terug. Wanneer wij de gemeente eens door rijden, dan zien wij verschillende nieuw-gebouwde kool- 'dorschen staan. In genoemd tijdvak is door de heeren van Drunen en van Beek wel voor 100 Spcior wagons kool bergruimte gebouwd, voorwaar geen kleinigheid. Het is dan ook te wenschen dat déze boc-ten of dorschen gevuld worden en niet aljes naar Langendijk gaat, want met de kool gaat ot>k het werk daarheen plus het arbeidsloon en Ket laatste is voor velen het voornaamste. 1 f De oorzaak. In de nabijheid van de Gist- en Spiritus fabriek onder Delft is Zaterdagnacht de voor laatste trein uit Den Haag, met een vaart van naar schatting tusschein de 30 en 40 K.M., dein reeds stilstaamden, laatstein trein uit Rot terdam geloopen. De wisselwachter, die, ter hoogte van Rijkswijk, tusschen Den Haag en Delft (Holl. Spoorlijn) geposteerd is, heeft ver zuimd een wissel om te leggen, die dien Haag- schem trein,(die ditmaal niet, zooals gewoon lijk, van het rechterperron, maar van het lin ker vertrok), in het rechte spoor moest hou den. Hij bemerkte zijtn fout, toen het te laat was, de trein was gepasseerd, en >er viel niets meer aan te doen. De man was, najar verteld wordt, radeloos van schrik in de eerste oogem- blikken dien Zaterdagnacht. Maar hij is niet de eenige, die een fout gemaakt heeft. De wa genvoerder van den Haagscben trein heeft niet gemerkt, dat hij op verke'erd spoor reed. Dat had hij moeten merken en, wanneer hij het gemerkt had, had hij, volgens de alge meen geldende regelen moeten stoppen. De wagenvoerders mogen nameinlijk nooit op een verkeerd spoor doorrijden, zonder dat hun dit van te voren is aangekondigd. Deze wagen voerder, van den Haagschen trein heeft dus, naar ons van welingelichte zijde werd mede gedeeld, zijn plicht ook niet vervuld. De vraag is verder, of de hoofdconducteur in de ge geven omstandigheden, ook geen medeverant woordelijkheid heeft voor de fout vajn den wa genvoerder. De justitie zal de oorzaak van het onge luk nader onderzoeken. Een strafrechtelijke ver volging van den wisselwachter zoowel als van den wagen voerder van dein Haagschen trein moet niet buitengesloten worden geacht. De botsing. De laatste trein uit Rotterdam was stamp vol, vooral met derdeklas passagiers. De voor laatste trein uit Den Haag was minder bezet. In den Rotterdamschen' trein stonden (in de derde klassewagons)' zelfs vele passagiers tus schen de banken. De wagenvoerder van den Rotterdamschfin) trein heeft vrij tijdig gemerkt, dat hem, óp eigen'spoor, een anderen tnein tegemoet kwam. Hij heeft althans den trein volledig tot stilstand gebracht en zich nog naar binjnen begevejt, om de menschen in den wagen, dien hij aan voerde, te waarschuwen, dat een botsing on vermijdelijk was. De wagenvoerder van den Haagschen trein heeft later dan zijl' collega het ongeluk zien aankomen. Wel heeft hij nóg geremd, maar volgens schatting van deskun digen, moet de trein nog een. vaart hebb|n gehad van tusschen de 30 en 40 K.M., toen de Haagsche trein op den Rotterdamschen wejfed De botsing was, uit den aard der zaak he vig. Het ijzeren onderstel van dei eersten wa gen van den Haagschei trein bleef staan, maar de bekleedmg, de wagon zelf dus, vloog tegen den anderen trem op. De bestuurscabines van beide treinen werden in elkaar gedrukt, doch zóó hecht schijnt het materiaal der nieuwe eliec- trische treinen, dat de compartimenten 3e klas van den zelfden wagen, waarvan de combine ineen gedrukt werd, weinig schade vertoon den. De beide voorste wagens van de trei nen zagen er overigens wel gehaviend uit, maar de andere wagens hadden geen eens gebro ken ruiten. Vreeselijke oogeuiiblikken. Vreeseiijke oogenblikken heeft de overwegwach- ter aan den Kleijweg medegemaakt. In eenvou dig, maar daardoor juist te treffender woorden vertelde hij er van. - Als iederen nacht wadhtte ik de komst der beide electrische treinen af. Omstreeks half één komen ze hier voorbij, de laatste uit Rotter dam, de voorlaatste van Dien Haag. Zaterdagnacht stonde nalle signalen, op veilig en ik wachtte dus in alle kalmte 'het voorbijrijden af. Eensklaps rinkelt de telefoonEen opgewonden stem klinkt me tegemoetom Godswilhoudt hemde electrische uit Den Haag is op verkeerd spoor houdt hem tegeu Helaas, de waarschuwing waséén minuut te laat. Daar kwam de trein reeds aangedonderd:, met een snelheid van 90 KM- op het linkerspoor ik holde naar buiten, maar hij was reeds voorbij, in den lichten maannacht verder gesneld, zijn noodlot tegemoet E|n daar in de verte vanuit Delft, zag ik de vurige oogen van den Rotterdamschen electrische naderen U begrijpt, wat er in me omging! Te weten,) dat een ongeluk gebeuren gaat en er niets aan te kunnen doen. Het waren vreeselijke oogenblikken, die ik niet licht vergeten zal Daarop gebeurde het onvermijdelijkeeen ontzaglijke vuurstraal, die boog de lucht in schoot, en direct 'daarop een geweldige slag, die ver in 't rond weerklonk. Toen was het still Direct heb ik per telefoon de stations ge waarschuwd en om assistentie verzocht, die spoe dig verscheen. Eein paniek- In den Rotterdamschen treiin ontstond, toen het ongeluk tot de reizigers doordrong, toen ze hoorden, dat het op komst zou zijn, nadat de trein met een geweldige kracht tot stilstand was gebracht, een paniek onder de reizigers, Daaronder bevonden zich, naar een ooggetuige ons vertelde, ook alle zingende artist ai, die meeste leden van het koor 'en van het orkest en de directie van de „Co-Opera-tie", die in Rotterdam de première van „Rhena" hadden gegeven. De heeren Van Raaltie en Poolman waren vergezeld van mevr. Van Raalte—Hor- neman en mevr. Poolmaw—Meissner, terwijl in het gezelschap van den heer Van Raalte zich. ook bevonden diens beide, reeds bejaarde' ouders. De dames van het gezelschap waren gezeten in den tweeden wagien, de heeren in den eersten," die er bet ergst aan toe is ge| weest bij den schok. Maar uit dezen eersten wagen warén ze verdreven, omdat ze rookten., en dit geen rookcoupé was. Op het oogenbliki van de botsing vertoefden de hoeren dan ook) in den derde wagen. 1 De leden van de „Co-Opera-tie" waren inj het bewustzijn van een sucoesavoind in Rot-, terdam, nogal vroolijk en rumoerig. Er werd) onderweg veel gezongen. Dit moet het werd) als historische note gaie verteld een miedeJ reiziger even vóór het ongeluk nog tot diei verzuchting hebben gebracht: „hou toch op, anders gebeurt er nog iets." Ofschoon de wa genvoerder van den Rotterdamschen trein bui tengewoon krachtig remde, zoodat de wagens krakend stilstonden en "de passagiers een ern- stigen schok kregen, waren zij zich nog zóó weinig van het naderend onheil bewust, dat; mevr. Poolman—Meissner, geheel uit de grap, uitriep: „er gebeurt wat; leggen jullie je bee-, neji vooruit!" Maar toen de wagenvoerder kwam waarschuwen, ontstond een paniek. Iedereen wou er uit. Maar de deuren gingen; niet open. Menschen probeerden u,it het raam; te komen, maar dat kon ook niet zoo gauw. Toen kwam, eenige seconden later, de hevi ge botsing. Alles trilde en schudde en sidder de van den schok. De menschen werden door een geworpen; de glasscherven vlogen rond in de voorste coupé's. De lichten gingen uit. Alles werd donker^ Een geschreeuw en gehuil ging uit alle waJ geus op, terwijl een ieder probeerde weg te komen. De conducteurs hebben hun. kalmte echter behouden, openden de dieurein en hiel pen de menschen naar buiten. 1 Een eind verderop was een blokhuis, van,- waaruit dadelijk naar Delft werd getelefoneerd. Dat was tegen één uur in den: nacht. Over den tijd van aankomst van den Geneeskundi-t gen Dienst liepen de meaningen van degenen,; die erbij geweest waren, uiteen. Maar dat kan nooit laat geweest zijn, want tegen drieën wer, den de twee ernstiger gewonden in het Ge meenteziekenhuis aan den Noordwal binnen ge bracht, terwijl even tevoren, benevens even la; ter, nog enkele andere gewonden werden aan gevoerd. De gewonden. De wagen voer der van den Haagschen trein A. G. de Gast, bleek er het ergst aan toe tie; zijn. Hij zat met zijn beide beenen tusschen^ het houtwerk van zijn bestuurscabine bekneld, en moest uitgezaagd worden, maar door ge-, brek aan materiaal kon dat pas na anderhalf, uur gebeuren. Zijn eene been, was gebroken* znij andere gewond. Hij werd, nadat zijn been gespalkt was en verbonden, door den Gen^ Dienst naar Den Haag gereden. Die tweede ernstig, schoon niet levensgevaarlijk, gewon-) de, was een passagier uit den Haagschen trein, de heer Blekxtone, uit Rotterdam, van wiens kwetsuren wij geen nadere berichten konden, krijgen. Intusschen werden zoowel over zijn, toestand als over dien van De Gast van het! Ziekenhuis uit gunstige mededeelingien gedaan. De patiënten maken het goed. De minister van Waterstaat, mr. Hl. van der, Vegte, heeft beiden gewonden Zondagochtend in het Gemeenteziekenhuis een bezoek gé bracht en met hen gepraat. De Gen. Dienst heeft Zaterdagnacht Iniog drie lichter gewonden in het Gemieente-zièken- huis aan den Noordwal aangevoerd, maar die konden nog, ina te zijn verzorgd, naar hun haardsteden- worden overgebracht. Er werd ook gesproken over eenige gevallen van her senschudding, die zich zouden hebben voor gedaan, "maar daarvan konden we geen madene, bevestiging verkrijgen, zoodat we dus moenöni te mogen aannemen, dat er niet meier ernstige, gewonden zijn geweest. Wel hoeft de Geint, Dienst ter plaatse des nachts vele lichtgewon-, den verbonden, meestal slachtoffers van snij dingen door glasscherven. Heel wat passagiers hadden "kleine kneuzingen, bulten, gevoelige plekken, enkelen eeini gebroken pols, zooals de vader van den heer Van Raalte. Zijn stief moeder was aan'het gelaat gewond. Die aftocht' der passagiers. De passagiers, bestemd voor Rotterdam, zijn met ©en exira-trein, die uit Rotterdam werd ge- xstuurd, afgehaald geworden van de plaats van het ongeval, maar heel laat. De meeste passagiers voor Den Haag bereikten de Residentie per auto. Zoo het heele gezelschap van de „Co-Opera-tie", waarvoor auto's uit Den Haag werden ontboden door den a-dminsitrateur van het gezelschap, den heer Pel, die daartoe eerst pér fiets naar Dien Haag moest. De dames en 'heeren werden in tien auto's naar huis gebracht, diep in den' nadht. En vanavond, Zondagavond, trad het heele gzeleschap de licht geblesseerde gevr. Poolman en de heeren Van Raalte (als dirigent) en Poolman (als regis seur), die hun knieën gewond hebben, ingegrepen, weer in Den Haag op in de première van den Pariser Tannhauser. Des nachts kwam een werktrein aan op de plaats van het ongeval. Een persfotograaf, die magnesiumopnamen kwam maken in den nacht, moet zich door het magnesium nog ernstig in het gelaat verwond hebben. De opruiming. Het opruimingswerk werd met man en macht reeds in den donkeren, vroegen ochtend aangevat. Daarbij bleek nog eens de sterke constructie van de nieuwe electrische treinen. Ofschoon in de beide voorste wagens der treinen tal van ruiten gesprongen waren, vertoonden de wagens verderop geen uiterlijke schade. De motorwagens stonden tegen elkaar op, naai' huiten geschoven, maar verder was geen enkele wagen gedérailleerd. Ook een wonder, met zoo'n schok. Minister mr. H. van der Vegte heeft op 'het terrein van het ongeval een bezoek gebracht. Het parket uit Den Haag was aanwezig voor "het gerechtelijk onderzoek. Verder waren er de hee ren ir. Van der Vegte, hoofd van het Rijkstoe- zicht op de Staatsspoorwegen, en ir. Maas Geeste- ranus, chef van de afdeeling Weg en Werken. D|e schade. Ofschoon omtrent de gteheele schade nog geen juiste mededeelingen kunnen worden gedaan, kan wel gezegd, dat de beide motorwagens elk f 100 duizend kosten. In hoever ze 'nog kunnen worden hersteld (van elk der wagens is één motor danig gehavend), kon nog niet worden medegedeeld. KNOEIERIJEN BIJ GASBEDRIJVEN. In een artikel in het „Volk" over knoeierijen bij leveranties voor gasbedrijven wordt medegedeeld, dat in Rotterdam, buiten den directeur om, op groote schaal geknoeid is. Naar aanleiding van dez emededeeling hebben wij ons tot den wietbou- deze mededeeling hebben w'ij ons tot den wethou der voor de bedrijven, den heer Die Zeeuw om in lichtingen gewend. De wethouder zei ons, dat hij over deze zaak geen feitelijke mededeelingen kon doen. Het eenige, dat hij ken mededeelen was, dat hij een onderzoek zou instellen naar de be weringen van het „Volk". (,jHdbl.") NOG MEER GASLUOHT. Naar „Het Volk" meldt, zullen nog meer Direc teuren van gasfabrieken om de een of andere rjeden hun ontslag vragen. „Het Volk" noemt enkele plaatsen waaronder ook Schagen. EEN MOORDGESCHIEDENIS. In den nacht van 8 op 9 Februari j.l. werd te Esbeek vrouw Kortv. Laarhoven op haar bed doodgeschoten. De kogel was van buiten af door een raam in de woning gedroegen. Als verdacht van dezen moord werd destijds gezocht S. Geerts, een Belg, wonende te Eöbeek, die sindsdien spoorloos verdwenen w:as. Meermalen gingen er geruchten, 'dat G. den laatsten tijd hier en daar gezien was. Onlangs nog vertelde men, dat iemand helm in Canada ontmoet had. Thans is echter aan allen twijfel een eindle gemaakt, zegt het „N. v. d. Dj.", doordat Zater dag bij een klopjacht in de "bossdhen der Heide- Maatscliappij het lijk werd gevonden, dat perti nent als zijnde de persoon van genoemden Geerts herkend is. 'Eten jachtgeweer, dat eveneens als zijn eigendom 'herkend is, lag naast hem. Het lijk verkeerd ein verregaanden staat Van ontbinding; het is door ae politie in beislag genomen. EEN OUDE ZAAK OPGEHELDERD. lm den macht vaira 8 op 9 Februari j.l. werd vrouw De Kort, wonende aan het H 00 gei ad te Esbeek (N.-Br.) in haar bed doodgeschoten, door iemand, dié van buiten door het venster eein schot loste. De verdachte, Jos Geerts, een buurman, ver dween sedert dien uit zijn woning en keerde daarin niet meer terug. Zaterdag is zijn lijk gevonden tijdens eein drijfjacht op de goede ren van de Maatschappij „Utrecht" bij den Appelberg te Lage Mierde. De man had door ophanging een einde aan,' zijn leven gemaakt. Het lijjk, dat in verren staat van ontbinding verkeerde, is ter plaatse; gekist en naar de woning van de wed. Gpertsj te Esbeek, overgebracht. Het geweer, waarmede vermoedelijk het schot gelost is, lag vlak in de .nabijheid van' het lijk. 1 SPRING NIET OP DE ELECTRI&OHE TREIN. Te Delft is de 26-jarige werkman J. Sandli- forl uit Rotterdam, toen hij op het station op een in beweging zijnden electrisdhen trein wilde springen, er onder geraakt en vermorseld. Dte man is gehuwd en vader van een kind. AUTO-O NGiElLUK. In de Beemster nabij Purmerend' heeft: een ernstig aut^opgeluk plaats gehad. Notaris Die Boer uit Hoogwoud reedt met efen auto, waarin mede zijn vrouw en dochter gezéten w;aren, pp

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Nieuwe Langedijker Courant | 1927 | | pagina 2