ONZE GROENTEVEILIHGEN F U ROL OVERZICHTEN EN PRIJSNOTEERINGEK Nieuwstijdingen EEN ERNSTIG VLIEGONGELUK. Vier dooiden en verscheidene gewonden. Tijdens het te Heerlen gehouden vliegfeest is een tweepersoons tweedekker, het Duitsehe baby vliegtuig D 572, vermoedelijk door een defect aan den motor, op een tribune neergekomen, waardoor vier personen werden gedood en tal van toeschou wers gekwetst. Eenige hiervan zijn naar het St. Joseph Ziekenhuis te Heerlen overgebracht twee van hen verkeeren in levensgevaar. De^vlie ger zelf werd licht gewond en is gearresteerd Het „N. v. d. Dmeldt het volgende over de ramp: Het vliegterrein, waarop die vliegdag gehouden werd ,is een heiland, niet bijster groot, doch vlak aan den Schelsberg bij Heerlerheide. Het word tbegrensd door een spoordijk van ie par ticuliere lijn der Oranje-Nassaumijnen, den Rijks weg van HeerlenHoensbroek, den Provincialen weg van Heerlen naar 'Rumpen en den verbin dingsweg naar Hessenberg. Het is omgeven door een heuvelachtig terrein. De dag was georganiseerd door enkele personen uit Heerlen, waaronder de heer Meulenberg, die in Duitschland een a viateursbrevet behaald heeft. Een 1200 tot 1500 memsehen bevonden zich op het veld, terwijl eenige duizenden een gratis staan plaats gezocht hadden op het omringende heuvel achtige terrein, vanwaar men een goed geziohb op het vliegveld had. Aan de eene zijde bevindlt zich op het vliegveld eien heuvel, die het comité tot tribune ingericht had en waarop zich een paar honderd personen, gezeten op stoeltjes, bevon den. Er werd met drie kleine vliegtuigen gevlo gen. Een groot vliegtuig, waarmede passagiers- vuehten gehouden zouden worden, had pech gekre gen en was ergens buiten Heerlen gedaald. Nadat een der vliegtuigen boven de kom van Heerlen allerlei evoluties had uitgevoerd, begonnen le demonstraties op het vliegveld en werden door een viegtuig loopings etc. boven het terrein gemaakt Tegen 5 uur was de Duitsehe Dietrich D 572 met Siemens motor D.P. H A. no 121, toebeh0o- rende aan de fabriek K. Giebel-er, uit Bonn, en bestuurd door den vToegeren oorlogsvlieger Ges per, eveneens uit Bonn, opgestegen. Kort daarop was de machine weer gelaaid,, omdat door een deefet het vliegtuig geen voldoende hoogite kon krijgen. De machine had, zooals de eigenaar Gie beler later mededeelde, een velte bougie. Dé mo tor werd nagezien; de bougie afgebrand en na proefdraaien startte tegen half zes de D 572 weder, terwijl een acrobaat zich gereed maakte, om, wanneer de machine was neergekomen, mee op te stijgen om onder aan het toestel toeren te verrichten. Doch zoo ver zou het niet komen! In overtrokken stand, zooals de eerste luitenant-vlie ger Koen uit Soesterberg, die op het terrein aan wezig was als officieel adviseur, mededeelde, be woog de machine zich door de lucht. Het starten zielff had de luitenant niet gezien omdat hij zijn aandaeht gaf aan den juist voor de D. 572 opge stegen Pelikaan, doch in de lucht bemerkte luite nant Koen, dat er iets aan de D. 572 haperde. De piloot kon geen voldoende hoogte krijgen. Vlak boven het geboomte aan het einde van het terrein trok hij de machine nog eenigszïns op om op 4 0|a 50 M. hoogte een wilde bocht te maken. Men meende dat de piloot ging terugkee- ren. Dit was ook het geval doch, naar de luitenant vérklaarde, en zooals de eigenaar van het vlieg tuig later bevestigde, moet de bestuurder zijn ezinning verloren hebben. Achter het publiek om zocht hij het vliegter rein weer op. Op zeer geringe hoogte en in plaats van elders te dalen, streek hij over het achter de tribune gelegen veld om te trachten dwars over deze tribune op het vliegveld neer te komen. Het publiek elders op het terrein had aanvanke lijk niets gemerkt, doch zij die op de tribune waren, bespeurden het gevaar dat achter hen op doemde. Juist werd beneden de tribune itfgeroe- pen, dat zij, die nog een passagiersvlucht mede widen maken, naar voren en naar beneden moes ten komen. i Daarom waren reeds eenige personen opgestaan. „Bukken, bukken!" werd er plotseling geroepen. Op dat oogenblik raakten de vleugels van het vliegtuig het publiek. De machine kwam hier door nog een meter dichter op de heuvel-tribune schuurde met den romp nog even over 3en grond om dan aan den rand van aen heuvel naar bene de n te storten en over den kop te slaan. Angstg eschrequ w. Een doodscne stilte en vlak daarop een' angstig geschreeuw deed zich hooren. Op den rand boven den heuvel lag een bloedende massa, terwijl on der aan den voet van den heuvel qenige personen, die aan den passagiersvlucht mede wilaen doen' en daarvoor naar beneden waren gekomen, roer loos neerlagen. Vreeselijke verwarring. Op de tribune zelve zaten en lagen tusschen een gewirwar van tafeltjes, omgevallen stoeltjes en gebroken glaswerk gesticuleerende, schreeu wende en kermende menschen. Minstens 20 wa ren er gewond en velen geheel in de war. Een vijftien meter verder van de plaats van het ge beurde stonden de waarnemende burgemeester van Heerlen, de heer Schreuier, leden van het comité en enkele Duitschers. Deze laatsten snelden naar de machine, draaiden haar om over den kop en trokken den vlieger 'Gesper uit den stuurstoel. Hij was korten tijd bewusteloos, doch bleek on beduidende wouden te hebben opgeloopen. Van alle kanten kwam het publiek toeloopen. De talrijke politie en marechaussees te paard wis ten op bezadigde en tactvolle wijze het veld we der vrij te maken. Toen kon het andere vliegtuig, dat zich nog in de lucht bevond, dalen. De 'Heer- lensche afdeeling van het Nederlandsche Roode Kruis en een ziekenauto waren op het véld aanwe zig. De manschappen snelden toe om oiider lei-, ding van hun commandant, Dr. Wiiidershoven, de eerste hulp tie verleenien, terwijl de evenééns aanwezige doctoren Dr. Hustinx en Dr. Vogler ook hulp verleenden. vreeselijk ongeluk gebeurd. Een monteur van «en Mevrouw Schobben, geb. Gemmeke, uit Heef- garage te TJmuiden zo ueen bochtje met een auto len, die-juist drie weken geleien In het huwelijk was getreden, was door den propeller geraakt. Het lichaam was nagenoeg in tweeën gesneden. Ontzettende tafereelen. Zij leefde nog even en een geestelijke, die toe vallig op het térrein aanwezig was, bediende haar. Toen stierf zij. Haar man stond als razend van smart naast 'haar. Een wéinig verder lag het lijk ontzetting, dat de remmen weigerden. Hij reel op van den '23-jarigen J. de Beye uit Schinnen, den de groep wachtenden in en de auto botste tegen eenigen zoon van zijn ouders. Hij was met zijn de spoorboomen, waardoor hij tot stilstand kwam. neef en een kameraad, die gewond werd, opgestaan De uitwerking iwas verschrikkelijk: de auto had om naar beneden te gaan en aan Je passagiers- 1 juist alle kinderen geraakt. Twee, nd. een doch- vlueht deel te nemen. De derrde doodle was ook terfje van. dein heer v. Lokeren, vroeger inspecteur een jongeman, Ide mijnwerker Nic. Mees, wonende van politie te Bloemendaal, en het dochtertje van naar Haarlem matken. Toen hij ;de Wrastelaan te Santpoort afreed, zag hij, dat de spoorboomen van den overweg naast het station Santpoort gesloten waren. Voor de bopmen wachtten een aantal kindieren, eenige volwassenen en een aantal wielrijders. De chauffeur reed met flinke vaart en wilde daarom remimen. doch bemerkte tot zijn Pr. Heniriklaan te Brunssum. Met gebro ken schedel werd hij naar het ziekenhuis overge bracht. Mevrouw Van der BergJanssens uit Maastricht, die met haax zesjarig zoontje de de monstraties bijwoonde - „Werd gewond. Het kinl stond erbarmelijk naast zijn moeder te schreien en werd door den koster van Heerlerheide mede genomen ,om later bij zijn (moeder in het hospitaal gebracht te Iworden. Ook zwaar gewond werd voorts overgebracht een man, Voor wiens leven men vreest, doch dien men nog hiet heeft kunnen identificeeren. De slager Leo Kusters uit Hoens broek had een ern stige buikwonde era werd eveneens naar hét zie kenhuis vervoerd. S. Hertzidahl, uit Heerlen, kreeg lichte inwendige kneuzingen en een been- Wond. De heer Otermans werd aanvankelijk naar zijn woning in Heerlerheide vervoerd, waar drie den heer J. M. uit Haarlem, werden zeer ernstig gewond, terwijl vier andere kinderen lichte ver wondingen opliepen. Dr. de Groot uit Santpoort era leden van de Eerste Hulp bij Ongelukken wa ren spoedig ter plaatse. Ook de ouders van het meise van L. waren direct aanwezig. Zij hebben het kind hog in leven gezien, doch onmidaelijk daarna overleed het. Dr. de Groot verbond de slachtoffers, die een nabijgelegen woning 'waren binnengedragen, waar- n"a het dochtertje van den heer M. per ziekenauto naar Haarlem werd vervoerd. Het lijk van het meisje Van L. werd naar het ziekenhuis in Haarlem overgebracht. De auto Ver A door de politie in beslag genomen. Tengevolge van iiit noodlottige ongeluk heersch te in het dorpje groote verslagenheid zegt de Cirt." ribben en leen been gebroken bleken te zijn. Ook hij werd later in het ziekenhuis opgenomen. Zoo- j Rllif@tf as boven, vermeld kregen in totaal ongeveer 20 FNjnp.„. cTnoiicrii Ac „CDCI:,, Opersonen verwondingen, welke echter van licit TORMSCHADE IN DE VEREEN, ten aard Waren. Deze konden zich, na verbonden ,f A lew. te zijn, haar huis begeven. I v De hl"e^,lf' waaronder het Oostelijk deel der De officier Van Justitie werd terstond gewaar- 1 Vereenigde Staten ^durende eemgen tijd heeft ge schuwd. Nader meldt 'men uit Heerlen Het aantal slachtoffers als gevolg van het ernstig vliegongeval is tot 4 gestegen. Vannacht is n.l. teen der zwaar gewonden, w'iens identiteit nog niet kon worden vastgesteld, in het St. Jozef- ziekenhuis bezweken. Over het algemeen makten de o verige gewonden het redelijk wel. Alleen te toestand van mevr. V. 1. Berg baart nog de grootste zorg. De piloot 'Gesier uit Bonn Is na het verhoor door den Officier van Justitie in' arrest gehouden. Doorzitten Stuklnopen tzucht, is, naar de „Un. Press" meldt, door gewei- j di-ge stortregens en electrische stormen gevolgd, die den geheelen nacht over een uitgestrekt gebied 1 van Midden- en Oost-Florida tot aan de Golf van St. Laurens hebben gewoed.. Naar schatting zijn er veertig dooden te betreuren, terwijl de schade op meer dan drie millioen dollar wordt ge schat, voornamelijk' door den typhoon in Florida veroorzaakt. Voorts zijn in den staat Georgia uitgestrekte - landerijen overstroomd. Aan de kust van den At- lantischen Oceaan heerscht een dichte mist, die de scheepverbinding tusschen New York',. Boston en Montreal onderbroken en verschillende kleine ongevallen veroorzaakt heeft. NA DE OLYMPIADE VERTREKKENDE GASTEN. Het „Hbld." schrijft: Van de kleine internationale vloot, welke ter ge legenheid van de Olympische Spelen in de Amster- damsche haven verblijf heeft gehouden, is Zondag avond het Duitsehe toeristenschip Orinoco" ver trokken, welk voorbeeld gistermorgen te 4 uur gevolgd is door het andere Duitsehe toeristenschip ,,Ubena." Het Italiaansche stoomschip „Solunto" dat de zonen en dochteren uit het land van1 (Mus solini geherbergd heeft, zal heden naar Italië ter ruglceeren. Het hotelschip Oranje Nassau" dat geruimen tijd het stille Oosterdok verlevendigd heeft, ver trekt in den nacht van 15 op 16 dezer. Zondagavond zijn de Tsjechische deelnemers aan de spelen, alsmede een groot aantal Duitschers, vooral Saksers, vertrokken. Gisteravond pakten de Italianen den trein naar het Zuiden, terwijl de Franschen dit heden zullen doen. De „President Roosevelt" is vertrokken en daan- mede (de Amerikaansche deelntemers met hun een en twintig eerste, zeventien tweede en zestien derde prijzen. Wij zullen de jongens en meisjes in hun ruige blauwe zeemanstruien met U.S.A. over de borst, niet meer door de Kalverstraat zien slenteren. En de Slotensche jeugd treurt cum het heengaan van haar en hun vrienden: Jozef, Frank en John. Om half twaalf waren hardloopers, boksers, ko- gelstooters, roeiers, hoogspringers, enz. enz. vrij wel allen aan boord. Alle dekken wemelden van de athleten, mannelijke en vrouwelijke, die er keer 'op keer voor zorgden, dat op het „Hallo, Hallo, Cérémonie p-rotocolaire Olympique" de duizenden in het Stadion zich van hun zitplaatsen verhieven on. de „stars en stripes" de lucht in te zien gaan èn toe te juichen, zoodat zelfs wie het te voren gehoord had, nu het Amerikaansche volkslied wel droom en kan. ZICH TE VER IN ZEE GEWAAGD HET ONGELUK TE EGMOND IN ZEE. Zaterdagmorgen waren eenige kinderen uit het koloniebuis „Het Zeehuis" aan het baden, toen' plotseling de geleidster bemerkte, dat twee kin deren door de zee werden meegesleurd. Zij kon nog juist de kinderen vastgrijpen, doch was niet iri staat hen op het strand te brengen, evenmin als een inmiddels te hulp gekomen badmeester. Zij moesten tenslotte de kinderen loslaten. Reeds was een vlet op de plaats des onheils aangekomen en het mocht den schipper der reddingsboot J. v. d. met behulp van den veldwachter W. t. Br. ge- -lukken een d er kinderen te grijpen en op het istrand te brengen. Hoewel het andere kind nog gezien j werd het schoot onder de boot door mocht het helaas niet gelukken dit te grijpen. Hoewel men tot drie uur bezig was met het geredde jon getje, mocht het niet gelukken de levensgeesten op te wekken. Te vier uur is het tweede kind aanges poeld, niet ver van de plaats, waar beiden te water waren geraakt. Het eene kind was afkont- stig uit Hilligersberg* ,het andere uit Delft. Beiden waren ondergebracht in het vacantiekoloniehuis Zeehuis" van de Christelijke Vereeniging. EEN AUTO RIJEIT IN EEN GROEP; KINDjEREN. Zondagmiddag om half vijf is te Santpoort éera Vmoc Allen die Sukkelen met Verstopping of moeilijken, tragen en onregelmatigen Stoelglang zijn Mijnhardt'ft Laxeertabletten onmisbaar. Werken vlug zonder kramp of pijn. „Bij Apothekers en Drogisten. Doos 60 et. NEDERLANDSCHE SPOORWEGEN GOEDKOOPE TREIN MET REGENVERZEKERING. De Nederlandsche Spoorwegen zullen weder een goedkoopen trein laten loopen (met regenverzeke ring, de vorige maal reeds uitvoerig door ons be schreven) 2e en 3e klasse, van Helder, Anna Pau- lowna, Schagen, Noordscharwoude, Heerhugowaard Alkmaar, Heiloo, Castricum, Uitgeest, Krommenie Assendelft, Wormerveer Koog-Zaandijk, Zaandam naar Oosterbeek Hoog, Arnhem en Nijmegen en te rug op Woensdag 22 Augustus 1928. Prijzen voor heen en terug: van de stations Hel der tot en met Heerhugowaard 2e kl. f 5.25, 3e klas f3.75. Van de stations Alkmaar tot en met Castricum 2e klas f4.10 3de klas f2.90;; van de stations Uitgeest tot' en met Zaandam 2e kl. f3.65 3e klas f 2.60. De verkoop der plaatskaprten, tot een beperkt aantal, vangt aan Woensdag 15 en wordt gesloten Dinsdag 21 Augustus 1928, ten 15 uur of vroeger, indien het vastgestelde aantal zal zijn' uitgegeven. Zij worden verkocht door bovengenoemde stations en zijn op geen andere dan de genoemde treinen, geldig. Vertrek van Helder 5.57. Schagen 6.26. Nioordr scharwoude 6.39. Heerhugowaard 6.49. Alkmaar 7.06. Aank. Oosterbeek Hoog 10.14, Arnhem- 10.22 Nijmegen 10.49. Vertrek Nijmogen 19.19. Arnhem 19.46. Ooster beek Hoog 19.54. Aankomst Alkmaar 22.38. Heer hugowaard 22.52. Noordscharwoude 23.01. Scha gen 23.13. Helder 23.39. Deelnemers kunnen zich bij het nemen van een plaatskaart tegen regen verzekeren. De verzekering komt hierop neer, dat de geno men plaatskaarten ten volle worden terugbetaald als te Oosterbeek, Arnhem en of Nijmegen op 22 Aug. 1928 tusschen 11 uur voormiddags en 5 uur namiddags (17 uur)-' een regenval is geconsta teerd van 3 milimeter of meer. I.ANGEDIJKER GROENTEMARKT. 13 Augustus. Aanvoer 65000 kilogram Aardappelen. Schotsche muizen f4.105.70. Schoolmeesters f4.5.10. Ei genheimers f3.404 90. Blauwe f4.905.10. Duken f4.60—4.70. Ideaal f3.10. Drielingen 4.304.40. Kleine f 1.301.40. 2260 bos wortelen 4.504.60. 23000 stuks bloemkool ie soort f 11.9017.70, idem 2e soort f3.10—3.40. 52000 kilogram roode kool f 7.609.20. 20000 kilogram gele kool f5.80.820. 25000 kilogram witte kool f 10—11.90. 800 kilogram Zeeuwsche nep f 23.40. Drielingen f 4.80—4.90 Uien f3. 2500 kilogram gele nep f 16.40—22. Drie lingen f6.40—7. Uien f6.406.70. 600 kilogram sla boonen f 18—19.50. 350 kilogram' bieten f 5. 14 Augustus. Aanvoer 35000 kilogram aardappelen. Schotsche muizen f 4.20—4.80. Schoolmeesters f5. Eigenhei mers f3.104.40. Duken f3.904.50. Drielingen f3.70—4.80. Kleine fi.301.40. 2230 bos wortelen f3.103.90. 11000 stuks bloemkool ie soort f14.40 —22.60, idem 2e soort f 2.603,10-. 122000 kilogram roode kool f 5.80—9. 47000 kilogram gele kool f4.407.20. 32000 kciiogram witte kool f9.60—. 12.20. 245 kilogram- zilvernep f 1921,10, drielingen f4.705.40. Uien f2.10. 2200 kilogram- gele nep f 17.60—18.30. Drielingen f7.307.70. Uien f5.10 —6.70. 665 kilogram slaboonen ff 16.50ai.ip. 94 kilogram snijboonen f 19.50—24.50. 1075 kilogram bieten f55.70. 5000 kilogram tomaten A f24, B f,21.90, G f21, CC f4.90. 16 meloenen 44—51 ct. Door den heer Oly van Sint Pancras werd een meloen aangevoerd met het respectabele gewicht van, 18 pond. Deze bracht den prijs van f i: op, NQORDERMARKTBOND. 13 Aug. Aanvoer 56800 kilogram Aardappelen. Schotsche muizen f4.40—5.70. Duken f4 504.60. Eigenhei mers f4. Blauwe eigenheimers 14—4.20. Drielingen f3.80—4.30. 125 kiLogrami spercieboonen f921 8 kilogram snijboonen f 10. 15300 kilogram zilver uien. Zilveruien fi--i.io. Drielingen f5.105)70. Zilvernep f 17.40—19.30. 5700 klogram uien; Uien f4.905.60. Drielingen f7.307.60. Gele nep f 18 18.90. 13200 kilogram' roode kool f6.7.20. 8200 kilogram witte kool f 10.40—12.60. 3800 kilogram gele kool f 5.90— 7.60. 640 bos wortelen f 4.20. 20800 stuks bloemkool ie soort f 1016.10, idem 2e sn. fi.702.60. NQORDERMARKTBOND. 14 Aug. Aanvoer 56000 kilogram- Aardappelen. Schotsche muizen f 4.506.10. Duken f4 50. Schoolmeesters f 5. Eigenheimers f 4.404.80. Blauwe eigenheimers f3.804. Drielingen f4.304.40. 2000 kilogram spercieboonen f19—21. 185 kilogram- tuinboonen f3--3.ro. 31200 kilogram zilveruien. Zilveruien fo.701. Drielingen f 4.5a— 4.60. Zilvernep f15.10 18.80. 17200 kilogram uien. Uien f 4.70—6.20 Drie lingen f5.808.20. Gele nep f17.2022.30. 1100 kilogram kroten f3.80—4.60. 58200 kilogram roode kool f 6.409. 35200 kilogram witte kool f itv—13 23400 kilogram gele kool f 4.407.20. 400 'bos wor telen f44.20. 17200 stuks bloemkool ie soort f13.4018.30 idem 2e soort f 1.502.10. DE LANGEDIJKER GROENTEMARKT EN DE NOORDERMARKTBOND. Het aanbod van de diverse soorten vroege aard appelen is langzaam- afnemende, maar bedroeg over de afgeloopen week toch aan beide veilingen hamen nog 130 wagons. Aanvankelijk nog prijs hou dend, was de stemming der laatste dagen minder gunstig. Voor puike partijen Schotsche muizen was de hoogste noteering nog f 5.50 of iets da'atbor ven, maar overigens bewogen de prijzen zich van f44.70, terwijl voor de drielingen van deze soo^t slechts weinig minder werd betaald. Ook. yoor de andere soorten waren de prijzen laag, zoodat ock voor de beste partijen witte en blauwe eigen heimers de prijs van f 4 per 100 kilogram maar zei- den werd overschreden. Voor de groenten in het algemeen was de stem ming weer goed, zij het dat deze de laatsite dagen wat gedrukter was. De witte kool was peperduur en steeg vanaf Maandag nog voortdurend im prijs, zoodat deze Vrijdag voor de mooiste partijen zelfs de f 16 per 100 kilogram- teboven ging. Zaterdag was bij een vrij beduidend aanbod de prijs lager, maar deze liep toch nog van f 1114. Het totaal aanbod over de geheele week beflroeg ruim 23 wagons. Ook van gele kool werd deze week in tot- taal een 20 wagons geveild. Ook hiervan liep de prijs op tot f 1214 per 100 kg. om de(Taatste dagen te zakken tot f7—10. Evenals de andere soorten wordt ook' de vroege roode bol, al is'deze dan ook het minst duur, vlug geruimd en komtier dus weinig groote kool aan de veiling. Het totaal- anbod was iets grooter dan vorige week en be droeg ruim 70 wagons. Het prijsverloop was zoo als bij de andere soorten. Aanvankelijk steeds op loopend tot 'boven de f 12 voor de mooist en, zak te de prijs de laatste dagen beduidend, zoodat f9 de hoogste noteering was en overigens vanaf f7 werd gemaakt. Het gezamenlijk aanbod van bloemkool bedroeg deze week bijna 170000 stuks. Ook nu was de markt zeer grillig en kwam de prijs in het 'begin der week nog boven de f30 per 100 stuks, ótn vol gende dagen dan weer omhoog en dan weer bnt- laag te gaan. De laatste dagen kon de beste kjwaür teit van f 1722 opbrengen en lichtere kool vanaf f 12. De tweede soört bracht zeer weinig, op.. Het n eeste ging naar de fabrieken voor f2.50—3-5° per 100- stuks. In deze week werd reeds een hoeveelheid van 20 wagons der verschillende uienproducten ge veild. Zilvernep was nog de hoofdzaak en over het algemeen bracht dit product een hoogen prijs op- Eens zelfs tot f29 per 100 kg. Intusschen was ook hiervoor de prijs de laatste dagen zakkende en handhaafde zicji op f 19—21 en op gemiddeld f8 voor drielingen. Zilveruien was vrijwel onverkoop baar. Daarentegen kon .gele uien en drielingen van f6.50—8.50 per 100 kg. opbrengen en werd gele nep, waarvan de hoeveelheid nog vrij gering bleef gekocht voor f 1921.50. Voor de andere groenten was de stemming iets n.inder graag ofschoon de prijzen bevredigend ble- en. Behalve voor boswortelen waarvan een 20.000 bos ter veiling kwam1. De mooiste partijen konden hoogstens f 4.50 opbrengen, maar overigens ging er heel wat voor f34 per 100 bos. Deze week wer den reeds dagelijks kroten geveild, die meestal voor f 5 of iets hooger werden afgedrukt. Van slaboonen kwam een kleine 7000 kilogram ter veiling. De prijs was vrij stationair 2022 ct- per kilogram voor de beste kwaliteit en minstens f 17 voor de anderen. Een enkel partijtje Snijboo nen kon het tot 26 cent brengen. Tui-nboonen ble ven f2.503 noteeren. - Zeer bevredigend bleef de gang van zaken voor het artikel tomaten. Er was deze week een aanbod van een kleine 12000 kilogram. In het begin iets

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Nieuwe Langedijker Courant | 1928 | | pagina 2