PROBEERT HET EENS ME POOI 13 CEItT GELE POOL II CENT Van foSei* en daar Nieuwstijdingen SPORT EN WEDSTRIJDEN De Pestvlucht HolBansS-Bndië AGENDA BEURSOVERZICHT Alle voordeelen van dure tabak voor den halven prijs per half ons. U niet tkteHrf' NOORDlSCHARWOUBiE. Naar wij vernemen moet een der bestellers ten hulppostkantore alhier, bij bet innen van gelden een kwitantie hebben afgegeven, zonder dit geld to hebben kunnen afdragen. Hij moet na verhoord! tez ijn geworden en ©enigen tijd in het arrestan tenlokaal opgesloten te zijn geweest, bekend heb ben, zich dit geld te hebben toegeëigend. s De zaak is in onderzoek. Nader vernamen wij nog, dat de verdachte, nadat was gebleken, dat de kwitantie ontbrak, er op zou hebben aangedrongen deze zaak te on derzoeken, omdat HIJ dit geld niet had ontvan gen. Hij wierp aanvankelijk dan. ook alle schuld van zich. Ten kantore genoot hij alle vertrouwen. BROEK OP LANGENDIJK, Toen de heer A. Reus Woensdagmorgen zou helpen bij het te water laten van een vlet op de scheepswerf van den beer P;. die Wit, kreeg h^ daarbij een der rollen over zijn voet, welke ge heel verbrijzeld werd. De dokter achtte dadelijk opneming in het ziekenhuis noodzakelijk. BROEK OP LANGENDIJK. Door het uitwijken voor een auto, werd ie Wed. IJ. van der Molen, juist door een aanko menden wielrijder omver gereden, waarbij zij zoo danig kwam te vallen, dat zij een arm en een been kneusde. ZUIDSCHARWOUDE. Uitslag onderzoek van geleverde zwavelzure Ammoniak door Krol en Co.'s Kunstmesthandel te Alkmaar aan de vereeniging „De Toekomst" te Zuidscharwoude; garantie do.5 pCt; uitkomst onderzoek 20.70 pCt. BROFK OP LANGENDIJK. Gisteravond sprak in de Ger. Kerk van Broek op Langendijk Mej. C. de Witte van Utrecht ©ver „Het lijden van de Armeensche Christenen." Ds. van Baaien opende deze vergadering, liet zin gen Ps. 146:1 en 4, las voor Matt. 25, de laatste verzen en ging voor in gebed. Na een inleidend woord kreeg Mejuffr. de Witte het woord, die ons een overzicht gaf van de_ ty rannic der Turkelï en den schoonen arbeid der Christenen, uie op allerlei wijze het lijden trachten fc verzachten. Ds. Dor.ner eindigde de vergadering met Ps. 72:2 en 7 pn gebed. De gehouden collecte bracht f 188.14 op. i Het wac een mooie avond. Het kerkgebouw was gehee l gevuld. Dezer dagen is te Weltevreden een man heenga gaan aan wiens nagedachtenis wij op doze plaats enkele regels willen wijden. Het is Dr. Koch de chirurg en röntgenoloog. Hij begon zijn loop- baan a'ls officier van gezondheid in liet Indische leger en deed actieven 'dienst in Atjeh, waar zijn gaven hem tot een bekend medicus maakten. Daar na werd hij chirurg aan het militair hospitaal te Weltevreden en wijdde Fich tevens aan le stra- lenhehandeling van kwaadaardige gesfwdllen. Men weet dat deze tak der medische wetenschap nog jong is en dat 'wat vel epatiënten t,ot zegen is| den geneesheer noodlottig kan worlen. Helaas hebben we hier weer te maken met een dergelijk feit. Zeer vele kankergezwellen werden door hem behandeld en door herhaalde röntgenbestraling werd permanenten of tijdelijke verlichting teweeg gebracht. Doch dit voortdurende blootstellen van zichzelf aan de intense stralen bleef op den duur niet zonder gevolg: een kwaadaardige ziekte ont stond in de vingertoppen, en veroorzaakte veel pijn. Het oenige redmiddel in dit ziekte-type werd toegepast: de aangetaste vingers werden geamputeerd. Intusschen bleef Dr. Koch op zijn post, doch zijn werk als chirurg was a'fgeloopen. Hij zette de onderzoekingep voort en verrijkte Je wetenschap met kostbaar materiaal. Verdere uitbreiding van de ziekte had plaats en werd gevolgd door andere amputaties. Doch een on verzettelijke wil stelde hem in staat zijn arbeid vol te houden, hoewel hij zich volkomen bewust wa sva nden lijdensweg die hem te wachten stond. Ten slotte moest hij den arbeid neerleggen, en de strenge ernstige man, die door zijn assistenten vereerd werd, moest toezien hpe het lichaam langzaam, maar onverbiddelijk werd gesloopt. Zo ois dezer dagen het einde gekomen en met weemoed wordt weer een naam toegevoegd aan de lange lijst der geneeskundigen die hun leven welbewust hebben gewaagd en verloren om het lot der lijdende menschheid te verzachten. Latere geslachten zullen dezen martelaar der wetenschap prestatie van het materiaal van het vliegtuig onderstrepen of trachten duidelijk te maken wat er op dezen tocht gevergd werd van het vervoer middel. Binnenkort zullen velen met intense belang stelling de vijf vliegmachines gadeslaan, die in den loop van September en October naar In li? zullen gaan. Dit worden speciale postvluchten, waarvoor men reeds nu zijn correspondentie kan afgeven. Voor zakenlieden is dit een hoogst be langrijk experiment en de beste wensehen zullen de machines met de wakkere bemanning door het I wijde luchtruim vergezellen. Op 13 September j vertrekt de eerste aviateur, de beproefde luitenant Koppen, die dan voor de tweede maal die luchtreis j aanvaar It. Vier der vijf machines blijven in Indië en zijn bestemd om aldaar dienst te doen, het vijfde keert met post geladen naar ons land terug. Dit zijn grodte feiten en zij vormen He grond slag van een'traditie die latere geslachten initia* tieff en doorzettingsvermogen zal geven. 'Men zal dan dankbaar de pioniers gedenken, due stout moedig de gevaren durfden trotseeren om onze reputati ein de wereld te versterken. Zaterdagmorgen om 3.30 ving een Haagsch zwemmer, de heer Simons, een 'tocht langs de kust aan die bedoeld was als training voör ©en tocnt ove rhet Kanaal. Het weer was ideaal, de Zwem mer wilde zelfs niet een bril opzetten. Regel matig, met schoolslag ,werd de tocht voortgezet en langzaam trok de Nederlandsche kust voorbij. Onderweg belandde de zwemmer in een school bruinvisschen, die uiteengejaagd werden door oie begeleidende boot, doch de tocht ging rustig en zeke rverder. Niet ver van Katwijk kreegIe heer Simons helaas kramp in een been, waardoor hij zeer werd gehinleri en die tenslotte een einde maakte aan den tocht. Het strand te Katwijk liep leeg toen men den koenen zwemmer om halt één aan land zag stappen. Een volgend maal Een pijnlijk contrast met het bovenstaande wordt gevormd door de klachten over de balda digheid van de jeugd, welke tegenwoordig niet van de lucht zijn. Het is wel een eigenaardig Ver schijnsel dat dit juist plaats heeft in den tègeiy woordigen tijd, nu van alle zijden paeaagogr sche invloeden zich trachten te doen gelden op de jeugd. "We lezen van buurten in groote steden die onveilig worden gemaakt door opgeschoten jongens, die men de rijpere jeugd pleegt te noe men, en die argelooze wandelaars met voetzoek';: den schrik op het lijf jagen. We denken dan tevens aan die jongens die een le veilden kikvosch aan een vliegertouw omhoog deden dwarrelen inplaats van de papieren ringen die vroeger wer den gebruikt. Toen de ouders der jongens over deze ergerlijke en laffe dierenmishandeling wer den aangesproken, was het antwoord, met een onverschillig schouderophalen: „Ts dat nu zoo erg?" Het antwoord hierop behoorde te luiden Ja, dat is inderdaad heel erg, want het karakter der jongens lijdt onherstelbare schade". I11 het weekblad „De Kampioen", het orgaan van de sympathieke A.N.W.B vindt men geregeld klach ten over het vernielen der fraaie emaille naam borden aan den ingang der steden en dorpen hetgeen uitsluitend op rekening komt van onbe suisde baldadigheid, en waarvoor geen enkele reden bestaat. Een opwekking aan het pubJiek om hier een oogje in het zeil te houden zou tevens een goede invloed kunnen hebben op ie jeugdige bedrijvers dezer baldadige streken. Ons Neder landsch publiek begint langzamerhand in de oogen van Buitenlanders een ongunstige reputatie te krijgen, en "dit is een omstandigheid die zeer te be treuren is. Als ieder zijn plicht doet, kan nog veel in rechte banen worden geleid, wat anders hopeloos op 'het verkeerde pad zou geraken DE TOL TE MUIDEN Gisteren is het „lieve leventje" aan den Muider Tol van voren af aan begonnen, zoo schrijft het Handelsblad." Te tien minuten over twee kwam de heer Mo ris Vos met zijn auto voor den gesloten tolboom en eischtc zonder dat hij betaald had door lating, hoewel hij natuurlijk van tevoren wist, dat dit geweigerd zou worden. Toen de tolboom ge sleten bleef, gaf hij den onverstoorbare© tolgaar der te kennen, dat hij hem verantwoordelijk.stelde voor eventueele schade, die aan zijn auto zou worden toegebracht. Toen de tolgaarder even onverstoorbaar het tol hek gesloten hield, confereerde de heer Vos even met den tolgaarder en de marechaussee en ging daarna op weg om een vrachtkar te halen, waar mede hij den tolboom wilde „rammen." Even daarna kwam hij terug, met een groote met hout beladen vrachtauto, bestuurd door den hr. G. P. Smidt uit Naarden, den bedrijfsleider van Oud-Bussum. Voordat dit gevaarte evenwel de brug kon oprijden, kwam de wachtmeester der marechaussee tusschenbeide, omdat op de brug een lichte particuliere auto stond, die doorwilde. De wachtmeester deed de auto langs de Heeren gracht den omweg maken over de noodbrug en beval de vrachtauto achteruit te rijden. De be stuurder voldeed hieraan, maar raakte daarbij be klemd tegen een bus van de „Gooi Express" die te wachten stond. Vos ook deze hindernis té „nemen. Hij was er door zonder betalen, maar op een manier die niet volgens zijn eigen bedoeling zal zijn geweest. De tolboom „geramd Klokslag vijf uur kw^m de heer Vos Muiden gistermiddag weer binnenrijden. Daar was al op gerekend, want nu was ook de zware ijzeren boom aan der. AmsterdafrrSfhen kant een draaiboom -- afgesloten. De herhaling wordt vervelend, ge nocg zij vermeld, de heer Vos mocht er niet door. De opgeschoten jongen, die hem de boom te voren voor den wagen had wiUen gooien kreeg „sans rancune" een paar plakken chocolade. Er was een verschrikkelijke volte ontstaan, voor al van kinderen, en van een forceerpoging vreesden zij het ergste, vooral omdat het politietoezich be slist onvoldoende was. Het plan de campagne had de mogelijkheid der ook hier gesloten boom blijk baar niet voorzien. Na eenig beraad wilde de heer Vos den burgemeester spreken. Deze was evenwel niet op liet raadhuis, maar- naar zijn huis te Mui- lerberg. Tenslotte nam dd hfeer goé wéér rurkijn wagen plaats, om vlak rijdéhd achter een andere late waarvoor betaald werd en dus de draaiboom open ging, door te snappen. De eerste poging daartoe mislukte. De tolbaas draaide hem de boom voor den neus dicht. De tweede ging beter. Het was toen 5-4° uur. Met zijn wagen tegen den wagen waarvoor betaald jzou worden aangeleund, stend men klaar. De boom ging open, de voorste wagen reed op, die van den heer Vos reed mee maar daar kwam de 'boom al aan. Iets te laat, doordat er teveel kin deren liepen, het linker voorlicht werd omgebogen het spartboid beschadigd, maar de tol was ge forceerd. Werd de heer Vos bij zijn mislukte poging uitgejouwd nu ging weer een hoerah op. Een groot (gedrang van het publiek om met z'n neus vooraan ts staan, eenige angstige oogenblikken... wonder boven wonder," alles liep zonder ongelukken af. Achter de andere wagen stond nu de heer yos voor den houten boom. Even ging het houten ding op om den voorsten wagen door te laten, weer neer, net op tijd Een steviger man was nu de be waker Er was geen tijd om de 'pin in te steken maar de bewaker ging op de boom hangen. De heer Vos zette den motor aan, reed doorde boom boog door, schoof met een smak terug, waarbij de icchter zijruit van de auto brak, de. me depassagier van den heer Vos kreeg een hevigen klap van den boom op het hoofd, maar men was de baricade gepasseerd. 1 Tegen den heer Vos werd op het gemeentehuis proces verbaal opgemaakt wegens vernieling van (len tolboom Drama reed hij naar huis, zijn vrachtauto on der hoede van Muiden's burgemeester achterlatend AUTO-BOTSING. Gister in den vooravond zijn bij den viersprong nabij Garderen twee luxe auto's, waarvan de een uit de richting Garderen "en de andere uit die richting Voorthuizen kwam, met geweld tegeh elkaar gebotst. Alle inzittenden, zieven in getal, zijn gewond, waarvan drie buitengewoon ernstig. Eenige gewonden zijn naar ihet ziekenhuis te Apeldoorn vervoerd, de anderen mochten niet worden vervderd, zoolat onze berichtgever alleen te ween kon komen, dat de leene wagen uit Groningen, de andere uit Gelderland kwam. Ook de auto's waren re^Üs opgehaald. Die auto uit Gelderland werd bestuuru dioor mevrouw Bidder Huyssen van "Kattendijke, die zelf zwaar ge wond, zich buitengewoon kranig moet hebben gehouden .Zij is door een auto van den heer Zendijk, die achter haar auto kwam aanrijden, opgenomen en naar het St. Josephgesticht te Deventer vervoeril. Haar toestand, hoewel vrij ernstig, is niet levensgevaarlijk. Nader wordt gemeld: Het autoongeluk is gebeurd om zeven uur 's avonds, voorbij Voorthuizen. De auto van me vrouw Huyssen van Kattendijke werd in de flank gereden door een Ford, waarin gezeten warren de heer F. Rinsma, apotheker te Groningen met zijn vrouw en een zwager, de beer G. H. Pfeiffer, eri diens vrouw, de Ford sloeg over den kop, aie vier inzittenden zijn zwaar gewond. Een dame moest uit den wagen gezaagd worden. Mevr. Huyssen van Kattendijke heeft een zware hoofdwonde; de chauffeur, die geen dienst deed, kwam er met een lichte kwetsuur af. Haar dochtertje is geheel ongedeerl. De burgemeester van 'Barneveld -was evenals een aantal doctoren uit den omtrek spoedig ter plaatse; ook een ziekenauto uit Apeldoorn ver leende hulp. Het terrein van de ramp werd onder leiding van den burgemeester afgezet. (Hdbl.) S. 't Zand 12.2 sec.. 2. K. Bekker, D.V.V. Noord- scharwoude 12.4 sec. 3. P. Smit D.W.V. Warmen- liuizen 12.6 sec. 100 'M. hindernisbaan heeren: 1. J. Slijkerman, S.S..S. 't Zand 14.8 sec. 2. M. Pronk 15 sec. 3. A Metselaar D.V.V. Noordscharwoude 15.2 sec. Verspringen heeren: 1. P. Smit D.W.V. Warmen- huizen 5.38 M. 2. A. Metselaar D.V.V. Noordschar- woude 5.37 M. 3. P. Slijkerman S-S-S, 't Zand 5.28 Meter. Pci&hoogspringen: i. P- Slijkerman S.S.S. 't Zand 2.95 M. 2. K. Bekker D.V.V. Neordscharwou- de 2.90 M. 3. G. Slijkerman S.S-S. 't Zand 2.75 Estafette heeren: 1. S.S.S. 't Zand. 2. D.V.V. Noordscharwoude. Brug heeren: 1. D.V.V. Noordscharwoude. Rek heeren: 1. S.S.S. 't Zand. Personeele prijs aan brug: Jb. Borst van KD'.O. jHeerhugowaard. Aaan rek: P. Slijkerman S..S.S. Wedstrijden adspiranten: 'Polsho:,g1. C. Vader S.S;.S. 't Zand. 2. N;. Kossen, D.W.V. Warmenhuizen. 3. P- Vader S.S.S, Hindernisbaan 1216 jaar: 1. .A Bakker S.S.S. 2. N, Kossen D.W.V. Warmenh. 3. G. Tromp, D.V.V. Noordscharwoude. Hindernisbaan 8—12 jaar: 1. P. Brink, D.V.V. Noordscharwoude. 2. Jb. Schilder S.S.S- Duitsche driesprong: 1. K. Metselaar D.V.V. N.oordscharwoude. 2. P. Brink, D.V.V- idem. 3. Jb. Schilder S.S.S. Hoogspringen: 1. C. Vadrf S.S.S. 2. Ni. Kossen D.W.V. Warmenhuizen. Verspringen: 1. A. Metselaar D.V.V. Noord scharwoude. 2. P. Brink, D.V.V- Nrd.scharw. DE 24-UURIS BETRfüUW BA AR HEIDiSRJT. Bij de door de Kon. Ned. Autoclub uitgeschre ven 24-uurs betrouwbaarheidsrit voor automobie len, welke de vorige wieek Vrijdag en Zateniag in Limburg is gehouden, namen 24 deelnemers met diverse automobielen deel. Tijdens de rit, die dit jaar bijzondjer veel; zwaarder was dan het vorige jaar, vielen 7 deel nemers wegens autodefect uit, die resteerenie deel nemers volbrachten allen het zware parcours,1 doch slechts 7 deelnemers eonder strafpunten. Onder deze laatsten bevond zich ook oazw vroegere plaatsgenoot, de hiciar '0. ten Bruggen cate, (thans wonende in Heiloo), welke met zijn vragen de „Ghevrolef'-fabriek vertegenwoordig de, dit type auto heeft wel een bijzonier bewijs van deugdelijkheid en zuinigheid gegeven, daar die de ©enigst© auto was, waarvan gedurende het geheele parcours van 24 uur, (waarin 1209 KIM. overeenkomende met den afstand van hier naar Monte arlo aan de |MicLi. Zee is afgelegd) d|s 'door de stajt..verzegelde motorkap niet behoefde te worden opengemaakt, wat o.m. be teekend, dat er ook op dat geheele trajiect geen smeerolie be hoefde bijgevoegd te worden. Na afloop van den rit werden dan ook onder algemeene belangstelling de zegels verbroken en geconstateerd, dat slechts U/2 Liter smeerolie was verbruikt, aan. brandstof (benzine) 145 Liter, \wat dus bij de voorgeschreven gemidüieldie snel heid van ruim 53 KM. per uur (in aanmerking nemende de 1334 dorpen ten 335 scherpe bochten in den weg die gepasseerd moesten worden, be- teekend een gemiddelde van 53 K.M. ruim 70 K.M. op den grooteren weg)- ook zeer zuinig is,, is deze prestatie van de „Chevrolet(Model 28) zoowel voor het merk alsook voor den bestuurder een waar succes. Per Telefoon ALGEMEENE R.K. SPORTDAG TE 'T ZANDi ONDER LEIDING v. d. Kr. W. KAPTE IN. De R.K. Gymnastiekvereeniging S.S.S. te. 't Zand gaf met medewerking van verschillende an dere R.K. Gymnastiekverenigingen .een Propa ganda- en Wedstrijddag. Om 1 uur had de officieele ontvangst plaats, waarbij alle turners en turnsters een hartelijk wel kom werd toegeroepen door den Z.Eerw. Heer i Pastoor. AMSTERDAM. V.D. 13 September 1928. Klokslag hedenmorgen 6 uur, is precies op den vastgesteld en tijd een der eerste van de vijf post vliegtuigen naar Indië vertrokken. Er waren vele honderden personen op Schiphol tezamen gekomen om van dit historisch moment igetuige te zijn. Ook de burgemeester van Am sterdam, de Heer W. van der Vlugt, was aanwezig. Omstreeks tien minuten voor zessen werden de postzakken, die niet minder dan 276 K.G. post bevatten, ongetwijfeld meer dan men verwacht had in de K.N.A.F.A. geladen. Onmiddellijk voerde de ofticier van de bemanning eenige bevelen uit» Aan den heer A. E, Koppen werden bloemen aan- géboden. De tweede stuurman, de heer E. T. Kengen volgde en daarna de heer H. M. van Herk, alsmede de eenige passagier, die met het vliegtuig meereisde, de heer Zimmerman, hoofdredacteur van de „Oriënt." Het duurde slechts enkele oogenblikken of het vliegtuig was uit het gezicht van de geestdriftige menigte in Z.O. richting verdwenen. Om 1.30 uur opstelling en optocht door de ge- 'meente, voorafgegaan door het flinke muziekkorps Een geweldig spektakel was nu weer het ge- j \y-nubs" van Den Helder. Hierdoor werd* de pas volg. van alle kanten was het publiek toegeloopen, i/r goec; jn gehouden. De afstand van deze marsch de chauffeurs schreeuwden, een tram klingelde en onderhand delibereerden de heeren Vos en Smidt met den wachtmeester, die vasthield aan izijn bevel, dat de groote wagen ruimte moest ma ken. Na veel moeite gelukte het de bus van de '„Gooi Express" langs den vrachtwagen om vrij te komen. De wachtmeester gebood tenslotte: Te rug of ik neem den wagen in beslag. En toen de dankbaar gedenken. Wij zijn trotsch, dat hij een ^,"gen niet Epoecjig genoeg terug ging nam de Nederlander was. l nTarefhau-,se de vrachtauto in beslag en liet haar Onze naam is dezer dagen in Engeland weer wegvoeren. op veler lippen geweest in yerW met den j tolgaarder verschalkt. Tegen dtie uur kwam echter de heer Floris vliegtocht van Barnard en Alliott, die in '41/2 dag van Britsch-Indië naar Croydon zijn gevlogen, een afstand waarvoor de bekende Australiër Hinckler zeven dagen noodig had. De laatste etappe was van Sofia naar Croydon, een afstand! van ruim twee duizend kilometers. Om aan te tooneu dat de tocht van belang is voor passa gio, rsdienst en handel, hadden 'die aviateurs een kist thee meegebracht: een tastbaar bewijs dat handeldrijven over een dergèlijken afstand moge lijk is. Dit vliegtuig was in Nederland gebouwd, het was afkomstig uit de Fokkerfabriek en het za nauwelijks noodig zijn dat wij de geweldige Vos niet zijn auto, waarin ook nog andere passa giers zaten, wederom voor den tol en vroeg door-, Lating zo rider betaling. 0ok nu weer weigerde de tolgaarder. Hetzelfde over- en weergepraat, ge- dreig en gedelibereer volgde, de marechaussee ge lastte terugrijden, de auto ging even achteruit, toen weer vooruit en opeens zag een der inzit tenden de kans den tolboom omhoog te gooien. In volle vaart vloog nu de auto de brug op. Aan den anderen kant trachtten jongens nog het hekj dicht te gooien, maar in volle vaart wist de heer. echter, had naar onze meening wel wat korter kunnen zijn. Spoedig was het terrein gevuld met een flink opgekomen publiek en na het défilé voor de Jury en Officials werd begonnen met den wedstrijd. Een en ander verliep heel aardig. Jammer dat enkele zaken minder goed waren geregeld, waardoor het programma langer duurde dan wij dachten. Overigens kan S.S'.S. op een zeer goed geslaag den dag terugzien en wij hopen dat nog menig maal deze vereeniging op het gebied van Gymna stiek Van zich zal laten hooren. Met een toepasselijk woord reikte de Z.Eerw. Heer Pastoor de prijzen uit en de verschillende mende mate is geïnternationaliseerd, be eetd m menschen die welwillend hun medewerking hadden feitelijk met meer die dagen van troostelooze^ veling, die in vroeger jaren de beursgang som» Ger. J. V. „Benjamin" te Krabbendam Agenda voor Zondag 16 September. Inleiding Gew. Gesch. „Mozes' dood" door P. Paarlbetg. Debater P. Grin. Voordracht door K. Paarlberg Jz. Opstel Vad. Gesch. „Een nieuwe geest" door 'C. Visser. Debater F. Biersteker. Ger. M. V. „Roeping en Plicht." Agenda voor Maandag 17 September. Gew. Gesch. „Opgang naar Jeruzalem" door S. Yb erna GeL. Bel. art. 18 door G. Paarlberg. Voordracht N.. Paarlberg. Agenda. Ger. M. V. „Ten Arbeid geroepen." Afd. a- J Koffemail, Gew. Gesch. Schets 27. G A. Wagenaar, M. O. schets 14. T. Hoogland, voordracht. Sinds de Amsterdamsche beurs in steeds toene verleend op een hartelijke wijze bedankt door den Weled. Heer Luiks en hiermede was ook deze dag weder volbracht. De uitslag der gehouden wedstrijden luidt: 'Marschwedstrijd: 1. S.S.S. te 't Zand met 48 punten —2 K.D.O. te Heerhugowaard met 46 punten en 3. D.V.V. te Noordscharwoude met 41 punten. een zeer problematisch genoegen maakte. Tegen woordig gevoelt men zich op het Damrak z0° uitstek als een spin in haar web, waarbij de draden naar vrijwel alle internationale beurzen worden gesponnen- En al mag mem dam niet meer zeggen, dat de koopstad aan d' Aemstel en aan 't a Keizerin de Kroon van Europa draagt, zoo telt on

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Nieuwe Langedijker Courant | 1928 | | pagina 2