Winterlezingen te Broek op Langendijk. VROUWENADEL Slot De adeldom der vrouw ligt in'het hart en uit zich in de overgave. Waar die wordt gevonden, werpt ze zegenrijke vrucht voor den man, vindt de vrouw haar hoogste voldoening in de weelde van het moe derschap. Schept zij in het gezin een eigen sfeer, uit zich verder in liefde-btoon en hulpvaardigheid overal waar God haar roept. Hieruit trekke men geen verkeerde conclusie; ook de man heeft zijn roeping, die echter anders is; waarover straks meer Als de vrouw zoo haar roeping en taak leert ver staan en daarnaar handelt, vindt zij ook voldoe ning. Als Jezus publiek optreedt, vindt hij al spoedig volgelingen en onder hen waren naar Lucas 3 ons meldt, ook vrouwen, waarvan er meerderen worden genoemd. We lezen van Maria, zittend aan Jezus' voeten, van Martha, die bezig was met veel dienens van de andere Maria, die de kostelijke Nardus over haar Heiland uitstortte, van de vrouwen bij het kruis en graf. Dat Jezus discipelen had, konden de Joden nog plaatsen, dat hij echter vrouwen in Zijn kring duldde, was hen een ergernis. In die dagen was zulks iets ongewoons, het kwam niet voor. Dat een Magdalena zich waagde in Je2(us' nabijheid en de Heiland haar niet weerde, veroorzaakte een niet geringe opschudding. Geweldig ergerden zich de Farizeeërs, die spoedig met hun conclusie gereed waren. Die Jezus deugde niet, hij ging met vrou wen om. De vrouw was niet in tel in dien tijd, ze gold als minderwaardig en werd in één adem ge noemd. met slaven en kinderen. Hoe sterk dit wel was, blijkt wel uit het voorschrift van een rabbijn, die jaren na Jezus' omwandeling op aarde leefde, welk voorschrift drie dankzeggingen bevatte, nl.: dat men ten eerste niet als heiden, ten tweede niet als dwaas, en ten laatste niet als vrouw geboren was. Bij het dankgebed aan tafel mocht destijds de vrouw niet eens tegenwoordig wezen. Hoe verbaasd stonden de menschen, toen ze een Evangelie vernamen, waarin de vrouw uit haar minderheid werd opgeheven. Herinner slechts het „In het Evangelie is noch man, noch vrouw" van Paulus. Jezus geneest de vrouwen, ontfermt zich over het dochtertje van Jairus, over de Kananeesche vrouw en laat zich de zalving van een overspelige vrouw welgevallen. Tot de eigengerchtigde Farizeeërs zegt hij: Hoeren en tollenaren zullen u voorgaan in het koninkrijk der hemelen. Daaraan hebben zich de Joodsche leeraars gestooten. Het was een nieuwe, nooit gehoorde klank ook voor de vrouwen. Jezus neemt hen op in Zijn kring en we lezen: zij dien den Hem van hunne goederen. Dit is een levende prediking, het brengt de vrouwen vrijheid, die ze niet kenden. Ook hier wachte men zich voor misverstand. Jezus maakte de vrouw niet tot de gelijke van den man, dat zou niet zijn het doel van de her schepping van God den Vader, die immers man en vrouw niet gelijk schiep. Oorspronkelijk stelde de Schepper de vrouw als hulpe tegenover den man. In Jezus en door Hem alleen wordt zij hersteld tot een priesteres der liefde. In den Heiland der wereld ligt voor de vrouw de ware en eenige vrij making, die met de feministische emancipatie-idee ën niets gemeen heeft. Door Christus werk krijgt de vrouw haar adelbrie terug. Voor slavinnen en slaven der zonde is alleen een redding bij den eenigen Hoogepriester; wie tot Hem komt, wordt niet afgewezen. De vrou win het Paradijs heeft haar adeldom ver loren, dienen wilde zij niet langer, heerschen wil de zij. Zij plukte het eerst de verboden vrucht, at en gaf haar man en ook hij at. In plaats van hul pe, werd zij verleidster, heur kroon ontviel haar; van gewaande heerscheres werd zij slavin Jezus heft haar uit dien staat op, geeft haar een eigen plaats achter den tweeden Adam. Letten we maar op deonderscheidene taak van Je- zus'discipelen en discipelinnen. De discipelen worden uitgezonden, ze worden de boodschappers des heils. De vrouwen echter dienen Hem van hunne goederen, voor den tweeden Adam zijn ze een hulpe, niet tegenover Hem maar ach ter Hem. Nu zijn ze proiesteressen en bij die vrou wen uit Jezus' omgeving blinkt heur adeldom op het luisterrijkst. Door Jezus opgericht, steunend op Hem, trotseeren zij alles en allen. De Farizeeërs en schriftgeleerden mogen hen al schimpen en ver achten, zij tellen ze niet. Achter Jezus is hun leven heur taak, heur roem. Hoe schitterend blijkt dit in een tweetal begenadigde vrouwen, in Maria van Be- thanië, die Jezus zalft met de kostbare nardus en zich niet stoort aan de spottende blikken en scham pere opmerkingen van Judas. De albasten kruik bracht ze en giet den inhoud over heur Heiland uit en droogt Hem af met haren van het hoofd Wat schoone symboliek schulit er in kruik en nardus. Het albast der kruik wijst op de zuivere motieven van het begenadigd hart en de nardus der liefde in dienst stelt van God. Meer nog blijkt en schittert de adledom der vrouw bij de moeder des Heeren. Daar in Nazareth verschijnt een Engel en brengt aan Maria, de bruid van Jozëi een hemelboodschap. In die boodschap valt haar de hoogste onderscheiding ten deel, maar van haar wordt ook alles geëischt. Zij moet geven zich zelf, haar naam, haar eer, De Engel zegt: De kracht des Allerhoogsten zal u overschaduwen, het heilige, dat uit u geboren zal worden, zal Gods Zoon genaamd worden. Zou haar niet door de ziel hebben geflitst aller lei bedenking? Wat zal Jozef zeggen? Wat de menschen? Zal haar bruigom haar gelooven? Niemand zal haar ge looven en zal zij niet onmogelijk worden in Naza reth, zal men haar niet uitbannen? Haar beschul digen van heiligschennis? Zou het wonder zijn geweest, als ze geantwoord had: dat kan ik niet? Maar neen, die gedachte blijft weg. Diep in haar ziel leeft de vaste overtui ging: God zal zorgen en ziende op den eisch, het voorrechtdat zij mag zijn de begenadigde onder alle vrouwen, op de eer, dat zij en niemand anders daar toe is verkoren vergeet zij haren bruigom menschen en zegt: zie de dienstmaagd des Heeren. Mij ge schiedde naar Uw Woord. Hier bij Maria staat ge verwonderd en ziet ge den adeldom der vrouw in het kerstlicht. Die overgave is niet naar den geest van on zen tijd. 't gebogen hoofd wordt bewijs van be krompenheid geacht. Toch is er wel reactie op te merken, 't Gemis onzer dagen wordt wel ge voeld en de bekentenis van onvoldaanheid is dikwerf niet te miskennen. Toch vindt die onvol daanheid geen voldoende weerklank, men zoekt de oorzaak niet, waar déze zit, nl. in het hart. De critiek op zich zelf leidt niet tot Jezus; de diepte van het te kort wordt in de moderne lite- ratuu rniet getoond, noch wordt naar den eeni gen Helper verwezen. Daarom is het pogen van [na BoudierBakker onvruchtbaar. Ook is men in het moderne kamp nodit conse quent. Men probeert wel, maar handelt niet, 1 men trekt wel lijnen, maar wischt ze weer uit. En laat 't ons' maar bekennen, vele christinnen i doen 't ook niet. Men vreest voor bekrompen te worden aangezien, men schuwt de bijtende scherts en de vlijmende critiek. Christenvrouwen tellen niet mee, ze gaan in de massa verloren, wie let op hen? Zoo denken velen, ook in. onze kringen. .Wie echter op Christus ziet, Hem kent, dient en vreest, stelt tegenover het moderne vrou- wenideaal het priesterschap, het dienen. Onze vrouwen moeten weten, waarom t gaat. De man heeft zijn plaats op het publieke terrein, van dat gebied hielden we de vrouwen liefst verre. Toch heeft zij te volgen en met belangstel ling mee te leven in de zaken van Kerk en Staat en Maatschappij. Dat moet ze doen, om haar zelf, om haar man en kinderen. In dat alles heeft ze roeping; bij haar man kan ze correctief optre den, daartoe door haar fijnere intuïte in staat gesteld. Daarom is het echt-vrouwelijk-moeder- lijk optreden in het gezin zoo hoog in eere te houden .Zoo kan de vrouw een niet te schatten invloed uitoefenen in 't gezin, tot heil van heel t christelijk leven, ja van 't volksleven. Door vrouw te willen zijn, blijft ze haar kroon dragen. Verzaakt ze haar roeping, leent ze het oor aan de moderne vrijheids-ideeën dan klimt ze niet, maar daalt, wijl ze het vrouwelijk-eigene, dat God haa rschonk, daardoor verwerpt. Om de eereposi tie van het vrouwen eigene te behouden, wor- stele onder biddend opzien tot God iedere chris ten-vrouw. Dat kost zielespanningmaar tot bemoediging mogen we wijzen op een wolk van getuigen, in de Schrift met name genoemd en in de historie gekend. We noemen Monica, de moeder van Au- gustinus, Juliana van Stolberg, en Godlof mag ook gewaagd worden van uitnemende voorbeeld, door H.M. koningin Wilhelmina gegeven. Ziet ge op hen, dan kunt ge leeren, dat alleen in het gebed en in den gang naar het altaar, in het brengen van het offer het geheim van den waren, echten vrouwenadel schuilt. Naar het bidvertrek, in de gestalte van Eet kind. Met handen gereed tot den arbeid en ook gevouwen. De vrijheid der handen komt na de gebonden heid. Zoo voegen aich hart en hand samen van man en vrouw in den heiligen staat van het huewlijk Als ze samen bidden, dan hechten de zielen zich vaster aaneen, ze kloppen met gelijken slag en zoo zullen beiden toenemen, groeien in het geloof en toene men in de kennis van onzen Heere Jezus Christus. In zulk een huwelijk blinkt het vrouwelijk schoon toont het zijn adeldom; het is eenig en alleen door Jezus, die hem schenkt. Mevrouw Westerbrink-Wirtz heeft gelijk: „Onze tijd vraagt vrouwen, die sterk zijn en trouw; in wier harten de liefde brandt; een liefde, die als een louterend vuur het dwaze verzenkt; onze tijd vraagt om vrouwen, wier moederlijk gevoel moeite en zorg durft dragen en desondanks met een glim lach door het leven gaan. Om vrouwen, die de wa re deamoed hebben geleerd aan den voet van het Kruis; met een krachtig geloof. Kom o Heiland, verlicht met Uw glans onzen nacht." Na het zingen van Ps. 89:7 werd de samenkomst met dankzegging beëindigd. Langs de straat INGEZONDEN (Buiten verantwoordelijkheid der Redactie). Broek op Langendijk, Dec. 1929. Mijnheer de Redacteur, Zou u zoo goed willen zijn om onderstaand stukje in uw blad op te nemen? Bij voorbaat onzen dank. Kerstfeest nadert, het aloude en toch weer steeds nieuwe kerstfeest. Als straks de kerstklokken weer mogen luiden, zal een ieder zich verblijden, rijk en arm, jong en oud. Kerstfeest is algemeen. Jong en oud, ja niet in het minst de jongeren, de kinderen, want toch het kerstfeest is ook voor hen, de Heiland Wiens geboorte we herdenken is ook een kindervriend. En ze beseffen het feit van het kindeke in de kribbe meer nog, als dat de groo teren misschien vermoeden. Daarom is het ook zoo heerlijk dat er Zondagscho len zijn waar hen uitsluitend wordt verteld en ge leerd dat feit, dat er eenmaal is geschied. En in het bijzonder dan op het kerstfeest, rondom de verlichte kerstboom en verschillende geschenken Ouders en Belangstellenden, M. de Redacteur, mogen we misschien wel langs dezen -weg opwekken om als straks de verschillende dames der Zondag school komen om een bijdrage voor dat mooie werk, niet teleur te stellen, maar daarentegen met vriendelijk woord en dankbaar hart, hun tevens een ruime gave te overhandigen. Want ook deze arbeid van Chr. liefde vraagt naast velerlei vriendelijkheid ook om finantieelen steun, veel is hiervoor noodig, voor de 160 kinderen die wekelijks de Zondagschool in de N. H. Kerk bezoeken is zeker een j aarlij ksche som van onge veer 200 gulden niet te veel, ja zelfs noodig om alles in stand te houden en dat is toch zoo zeer den wensch van het Zondagschoolbestuur en zoovelen met hen. U, M. de Redacteur, nogmaals dankend voor de verleende plaatsruimte, Aan Mevr. H. v. Zelmv. Columbuspl. AMSTERDAM. Mevrouw, We lazen met ingenomenheid uw klacht in den Amsterdamschen raad over het onrustbarende stij gen der aardappelprijzen, en wij kunnen ons zeer goed voorstellen, dat u pogingen doet, om dit ide ale volksvoedsel in prijs te drukken. Door de buitengewoon hooge prijzen, welke aan de boeren betaald moeten worden, kan men gerust zeggen, dat de menschen in de stad door deze boeren worden uitgeknepen. Bij alle uitgaven welke voor Sint Nicolaas en de Kerstmis gedaan moeten worden, stuurt dan ook deze aardappelrekening het budget van vele huismoeders in de war en wordt 't zeker tijd dat hieraan paal en petk wordt gesteld. Denk eens aan: Men verlangt na de laatste prijs stijging fl. 1.60 per 100 kilogram aardappelen en wat is nu 100 kilogram? althans met een gezin? Wie kan er nu fl. 1.60 missen, temeer daar er dan nog winst, vracht en bezorgloon bijkomt, dus mis schien nog eens fl. 1.60? Daarom mevrouw hopen wij, dat u zult doorgaan voor de belangen der minderbedeelden op te ko men. Misschien bereiken wij nog eens, dat de uit zuigers, welke zich boeren noemen, in onze gesocia liseerde staat als arbeiders zullen medewerken aan het mooie doel: GRATIS AARDAPPELEN! Maandagnamiddag stond ik verrast, buitenge woon zelfs, 'k Kwam van het station Heerhugo- waard en maakte me gereed met groote voor zichtigheid den dezen zomer waschbordachtig- hobbeligen, nu plaatselijk zwaar gebalsalten Waarddijk af te fietsen. 'kNam me voor ter wille van de fietsbanden het gevaarlijk hooge paardenpad te houden. Even voorbij de melkfabriek wachtte me de eerste verrassing. Daar stond even verder een vreemdsoortig, log gevaarte; voor een auto was het te lomp ('twas al wat hevelig en donker, weet je!) een boeren melkwagen, daar had het ding ook niets van. Naderbii gekomen, Bleek het een wegwals te wezen, spiksplinternieuw, van Zfwitsersch maak sel; „Suisse" stond er nl. te lezen op een' op de machine aangebracht plaatje. Geen stoom-, maar een motorwals, omstanders wisten me te vertel len, dat de machine bestemd was voor den. pol der Hfterhugowaard. E:en klein stukje was er afgewalst; 't leek een kolfbaan, geen scherpe, gniepig, fietsbandvijandig bazaltsteentje was er op te zien. Wat 'n weelde. D'r stond een bakkersjongen bij, die zei niets en een schoenpik die beweerde: 'n'mooi ding, zoo n motorwals, 'maar wil ik je ereis wat zeggen Hoe wel niemand belangstelling toonde voor de mee ning des eerbaren schoenmakers, vervolgde hij toch: ,,Ik zeg, 't ding is te licht, veuls te licht, 't Duurt veel te lang, eer de grint d'r in is!" Deze schoenmaker heeft blijkbaar, naast inzicht in de kwaliteit van leer en' pikdraad, ook verstand van nieuw ingevoerde motorwalzen en derzelver praestaties. 'Zeer goed geluimd besteeg ik m'n stalen paard en zag weldra verrassing no. 2. Eenige arbeiders waren op den weg aan den arbeid; zeker nog meer basalt er op... meende ik eerst. Maar neen, ze hanteerden breekijzers, oftewel koevoeten, ze ruimden de hindernis op, waarover ik mijn ergernis de vorige week in een „langs de straatje" uitte, ze braken het paarden pad op. Verstandig, hooggeacht Polderbestuur. De fiet- I sers langs den Waarddijk betuigen u hun dank voor dit initiatief. houder. 8—8.30 Bestuursmededeelingen. 8.30—10 Uitzending. Dtoinderdag 19 December. 8.15—9.30 NCRV. Morgenconcert. 10—10.30 Zang. 10.30—11 Korte ziekendienst. 11— 11.30 Lezing Ohr. lectuur. 11.3011.45 Gra- mofoonplaten. 11.45—12.30 Landbouwuurtje. 12.30—2 Middagconcert. 2—2.35 Schooluit- zending. 2.453.45 Fraaie handwerken. 45 Ziiekenuurtje. 5—6 Spreker. 67 Orgelconcert. 7—7.30 Literaire lezing in het Friesch. 7.308 Cursus Maleisch. 88.30 Spreker Leger des Heils. 8.309 Spreker. 9 Weihnachts-Oratorium. Vrijdag 29 December. 10.3011 Korte ziekendienst. 1111.25 Ziie- kenhalfuurtje. 11.30—12 KRO. Godsdienstig halfuuretje. 12.15—1.15 Lunchmuziek. 1.15 2.30 Nieuwste gramofoonplaten. 4-5 N.C. Ri.V. Gramofoonmuziek. 56.30 Concert. - 6 30—7 KRO. Spreker. 7—7.30 Cursus schrift verbetering. 7.35 VPRO. uitzending. Zaterdag 21 December. 11.3012 KRO. Godsdienstig halfuurtje. 12.15—1.15 Lunchmuziek. 1.15—2 Nieuwste Gramofoonplaten. 2—3.15 Kinderuurtje. 4.305 Cursus Emgelsch. 55.40 Gramofoon platen. 5.40—6 Weekoverzicht. 6—7.30 Concert. 7.30—8 Spreker. 8—9 Concert avond. 9—10 Vroolijk programma. 10—12 Vervolgconcert en gramofoonplaten. Radio-Omroep Radio-Centrale HART KUI1T, Oudkarspel A117 PROGRAMMA HILVERSUM. Woensdag 18 December. 10—10.15 AVRO. Morgenwijding. 12.15—2 Middagmuziek. 2—3 Kinderkoorzang. 3—4 Naaicursus. 44.30 Gramofoonmuziek. - 5 5.30 Causerie over China. 5.306.301 Diner- muziek. 6.457.45 Cursus Emgelsch. 8 8.45 Nutslezing over Indië. 8.459 Inleidende causerie der Duitsche avond. 911 Concert Nico Treep. Donderdag 19 December, 1010.15 AVRO- Morgenwijding. 12.152 Middagmuziek. 23 Gramofoonplaten. 3 3.30 Huisvrouwenhalfuurtje. 3.304 Gra mofoonmuziek. 45 Zieekenuurtje. 5.30— 6.30 Dinermuziek. 6.457.15 Landbouwhalf- uurtje. 7.157.45 Cursus Eransch. 8.00 Praatje door de P.T.T.-diensten. 8.15 Con certgebouw. Vrijdag 29 Dieeember. 1010.15 AVRO. Morgenwijding. 12.152 Middagmuziek. 22.45 Schooluitzending. 2.453 Gramofoonmuziek. 34 Maak het zelf. 4.304.40 Gramofoonmuziek. 4.40 5 Causerie. 5—6.30 Voor avondconcert Nico Treep. 6.457.15 Cursus Spaansch. 7.15 —7.45 Radiocursus. 8 Uitvoering van „Die Jahreszeiten" van Jos. Hayden. Zaterdag 21 December. 10—10.15 AVRO. Morgenwijding. 12.15—2 Middagmuziek. 22.30 Eilmpraatje. 2.30 4 Filmmuziek. 4.305 Sportpraatje. 5 5.30 Gezondheidshalfuurtje. 5.306 Cursus Duitsch. 6—7.45 Vooravondconcert Nico Treep 8 VARA. Scandinavisch programma, orkest o.l.v. Hugo de Groot. Voordracht over Peer Gynt van Ibsen. PROGRAMMA HUIZEN. .Woensdag 18 Djeeember. 8.159.30 NCRV- Morgenconcert. 10.30—11 korte ziekendienst. 1111.30 Gramofoonpla ten. 11.3012.30 Harmoniumbespeling. 12.30—2.45 Concert. 2.45—3.15 Chr. Lectuur 3.154.15 Vervolgconcert. 56 Kinderuur tje. 6—6.30 Gramofoonplaten. 6.30—7.30 '7.308 Causerie over de stadskippen- Eerste Langedijker Radio-Centrale 0. Schuitemaker Ir., Neordscliarwiude PROGRAMMA HILVERSUM. Woensdag 18 December. 10—10.15 AVRO- Morgenwijding. "12.15—2 Middagmuziek. 2—3 Kinderkoorzang. 3—4 Naaicursus. 44.30 Gramofoonmuziek. 5 5.30 Causerie over China. 5.306.30Diner muziek. 6.45—7.45 Cursus Engelsch. 8— 8.45 Nutslezing over Indië. 8.459 Inleidende causerie der Duitsche avond. 9 11 Concert Nico Treep. Donderdag 19 December. 10—10.15 AVRO. Morgenwijding. 12.15—2 Middagmuziek. 23 Gramofoonplaten. 3 -3.30 Huisvrouwenhalfuurtje. 3.304 Gra mofoonmuziek. 45 Zieekenuurtje. 5.30 6.30 Dinermuziek. 6.457.15 Landbouwhalf- uurtje. 7.15—7.45 Cursus Fransch. 8.00 Praatje door de P.T.T.-diensten. 8.15 Con- certgebouw. Vrijdag 29 Dieeember. 10—10.15 AVRO. Morgenwijding. 12.15—2 Middagmuziek. 2—2.45 Schooluitzending. 2.453 Gramofoonmuziek. 3—4, Maak het ze]f. 4.30—4.40 Gramofoonmuziek. 4.40— 5 Causerie. 5—6.30 Vooravondconcert Nico Treep. 6.45—7.15 Cursus Spaansch. 7.15 7.45 Radiocursus. 8 Uitvoering van „Die Jahreszeiten" van Jos. Hayden. Zaterdag 21 December. 10—10.15 AVRO. Morgenwijding. 12.15—2 Middagmuziek. 2—2.30 Filmpraatje. 2.30 —4 Filmmuziek. 4.30—5 Sportpraatje. 5 5.30 Gezondheidshalfuurtje. 5.306 Cursus Duitsch. 6—7.45 Voor avondconcert Nico Treep 8 VARA. Scandinavisch programma, orkest o.l.v. Hugo de Groot. Voordracht over Peer Gynt van Ibsen. PROGRAMMA HUIZEN. Woensdag 18 December. 8.15—9.30 NCRV. Morgenconcert. 10.30—11 korte ziekendienst. 11—11.30 Gramofoonpla ten. 11.30—12.30 Harmoniumbespeling. 12.30—2.45 Concert. 2.45—3.15 Chr. Lectuur 3 154.15 Vervolgconcert. 56 Kinderuur tje. 6—6.30 Gramofoonplaten. 6.30—7.30 Lessen. -7.30—8 Causerie over de stadskippen- houder. 8—8.30 Bestuursmededeelingen. 8.30—10 Uitzending. Donderdag 19 Dieeember. 8.15—9.30 NCRV. Morgenconcert. 10—10.30 Zang. 10.30—11 Korte ziekendienst. 11— 11.30 lezing Chr. lectuur. 11.30—11.45 Gra mofoonplaten. 11.45—12.30 Landbouwuurtje. 12.302 Middagconcert. 22.35 Schooluit zending. 2.45—3.45 Fraaie handwerken. 15 Ziekenuurtje. 56 Spreker. 67 Orgelconcert. 7—7.30 Literaire lezing in het Friesch. 7.308 Cursus Maleisch. 88.30 Spreker Leger des Heils. 8.30—9 Spreker. - 9 Weihnachts-Oratorium. Vrijdag 20 Dieeember. 10.30—11 Korte ziekendienst. 11—11.25 Ziie- kenhalfuurtje. 11.3012 KRO. Godsdienstig halfuuretje. 12.15—1.15 Lunchmuziek. 1.15 '2.30 Nieuwste gramofoonplaten. 45 N.C. R.V. Gramofoonmuziek. 5—6.30 Concert. - 6.30—7 KRO. Spreker. 7—7.30 Cursus schrift verbetering. 7.35 VPRO. uitzending. Zaterdag 21 Dieeember. 11.30—12 KRO. Godsdienstig halfuurtje. - lü.151.15 Lunchmuziek. 1.15>2 Nieuwste Gramofoonplaten. 23.15 Kinderuurtje. 4.305 Cursus Etngelsch. 55.40 Gramofoon platen. 5.40—6 Weekoverzicht. 6—7.30 Concert. 7.30—8 Spreker. 8—9 Concert avond. 9—10 Vroolijk programma. 10—1° Vervolgconcert en gramofoonplaten.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Nieuwe Langedijker Courant | 1929 | | pagina 6