J SiSeS "•"-"tóak "SB SSi*™1» UJSS SST* SS Predikbeurten MMi mi nr. m aan na Infmm. Laatste berichten Groentevervoer Inventarisatie van Stapelproducten SPORT EN WEDSTRIJDEN AGENDA met een modellen icieus. Zij rst gezien ar zag ik zoo werd aken met loorweven. ts tot-het len; daar- nen af 6p ,nger was. achteren laken, die t speciale i. Zij wa- ertoonden ts hooger een over- itatie. De zwart en •boden). model te schijnt te klassieke" et groote zijn vorm de vrou- es, die op toed wor- •zaak van n wij die ig hebben ïee loopt? ren terug e Reboux in in den wel niet sn bij het den; nie- d na be niet flat- el anders n opgang als regel ische past ndat men n nemen, ïring met nog niet En toch hoedgar- dan bont, t te wor- men ze aan de ieden? De and doen inneemt, itoffen en eelen van reekt het sn mantel een lamé ijn u wel en komen >p, zonder laatste is ng in de bont niet dat men oeten wij zal zijn. agen van :re hoed- iVij zagen i, zoowel a 15 c.M. ne beter oeden in doch alle lauw toe! erboden). d uitloo- door een Ige crêpe- raag met rêpe zijn met een kraag en rêpe met alië, voor weer een Zulk een :n slechts de tand- l uit het a's. Deze nenschen zonder wrijving of elec- ïgen ver- de aarde •erelddeel een seis- irdbeving e dieren, in groote planten voor de meening, gen elec- )g beves- gepaard n, vooral rard is. gedaan, >ms zelfs ngegeven juistheid de aard- ■erre, dat te geven, md heeft d slechts anardbe- laats ge- rn zwaar Smyrna )e groote >er heeft r klopten ee dagen Zwarte igen aan e hij in ;rs bezig bevingen daarmee rden be- zelf een )och hoe niet eens jen kent. Vervolgens is een huiszoeking verricht ten huize van diens broeder te Fijnaart, welk onder zoek evenwel diets heeft opgeleverd. In de marechausseekazerne heeft de kantoor bediende, toen hem de feiten welke de Justitie bekend waren in volgorde werden voorgehouden een volledige bekentenis afgelegd. Ook zijn broer viel ep dezelfde wijzé door den mand. Vervol gens kon ook de kastelein niet langer loochenen eu bekende. Men is vervolgens naar diens woning te bijnaart gegaan waar onder het hooi op £en polder een gedeelte van het geld werd gevonden. Beter weer de komende weken 'i Kans op vorstperiode. De weerkundige medewerker van de Teleur schrijft: iSedert den aanvang dezer week is een uit gesproken verbetering in den algemeenen weers toestand te bespeuren. De vochtige westelijke winden, welke ons gedurende de afgeloopen maand overvloedigen neerslag brachten, hebben eindelijk voor een drogen continentalen lucht stroom plaats gemaakt en de luchtverdeeling over Kuropa is thans een zoodanige dat zeer waar schijnlijk het momenteel heerschende weertype zich nog eenigen tijd zal handhaven. Maandag jl. bleek het alsof de ingtreden op klaring van voorbijgaanden aard zou zijn. Im mers was bij IJsland! een zeer diepe depressie verschenen en het verloop der isobaren ten wes ten van de Britsche eilanden scheen er op te wij zen, dat onze omgeving weldra onder invloed zou komen van west oost trekkende secundairen der noordwestelijke hoofddepressie. Over de Golf -JWye was een zeer vlak laagdrukgebied Dinsdagochtend evenwel had zich het weer beeld in gunstigen zin gewijzigd. In het nnoord westen was de luchtdruk aanzienlijk gestegen de ondiepe storing ten zuidwesten van Frankrijk was in beteekenis toegenomen en op den Oce aan werd westelijk een nieuw barometermaximum gesignaleerd, zoodat voorloopig wel geen vrees behoeft te bestaan voor het naderen van nieuwe •■'dêpressiekernen uit den A'tlantischen Oceaan tus sch.cn 50 en 55 graden N. B. Een zich over on geveer 70 lengtegraden nl. van 35 gr. Wester tot 3o graden oosterlengte, uitstrekkende strook van hooge barometerstanden vormt de scheiding tus senben den lagen druif "In het hooge noorden en dien over Zuid Frankrijk en Spanje, waardoor ip onze streken matige oostelijke winden den scep ter zwaaien. Dientengevolge en mede door het verminderde vochtigheidsgehalte, der lucht is de temperatuur, wélke vooral gedurende de laat ste Novemberdagen aanmerkelijk hooger was dan normaal, gedaald en zaj/indien niet alle voor teekenen bedriegen in de naaste toekomst nog verder dalen. i Het is geenszins uitgesloten, dat de eerste vorst periode van het seizoen 1930—1931 zoo juist haar intrede heeft gedaan en dat het milde, .doch - in tens vochtige en daardoor zoo onaangename weer van de laatste weken, door een reeks kou^fej zonnige winterdagen zal worden afgewisseld. Ile- ze weersverandering is intusschen niets te vroeg gekomen. D'e' hooge waterstand' vaii 'de rivieren zoowel binnen als buiten onze landsgrenzen had op tal van plaatsen een uiterst kritieken toestand geschapen, en m den strijd tegen het nat te, ele ment is de oostenwind een bondgenoot w'iens hulp niet genoeg kan worden gewaardeerd BROEK OP LANGENDIJK. dr5TMga* 5tapelDrodu«™ d» Lange-dijker Groentecmtrale op 1 December Zuid-Scharwoude 840000 Heerhugowaard Hensbroek 563000 Koedijk 13150£ Sirit^Pancras (2) SchermiraarQ <LTBJ 1090000 ocnermer 278500 Totaal 5183500 Op 15 December 1929 bedroeg de voorraad van- Langendijk 12863oo KL 3540000 Sint Pancras 457500 Zuid-Scharwoude 1340000 Sint Pancras (2) 1 57000 Heerhugowaard 8?oooo gjgjowt a. t. mm» Oterleek106500 Ot0rleek 140000 1930; uitge- Totaal 9737800 G. Kool D. Kool Uien 2918900 1694500 864900 132000 144000 61000 1000000 6000000 410000 856000 853000 61000 179800 208000 147800 580000 1210000 120000 999130 833600 211300 173700 140500 60500 370200 211300 30200 1060000 990000 120000 297000 295000 138000 8566730 7179900 2224700 2720400 2840500 808900 830000 1923500 2600000 160000 236900 1849500 840000 1260000 400000 350500 360500 43600 630000 570000 12450000 3000 60000 1710000 99600 235000 231300 105000 86000 572000 152000 737500 79250 124000 233000 37000 8475000 13640300 2046650 veSchyningS'? g6W' g6SCh' SChetS 48' »Christus' riVr.Piet van 't Riet, A. R. beginselen artikel 10 de laatste schets „Decentralisatie." Peen 141000 31700 5000 1000 6400 292100 169500 20000 200000 20000 16500 5000 495000 Tuinbouwbelang 286 Nieuwleven 95 De Eendracht 205 L. T. B. Langedijk 240 Warl. en Omstr. 42 Harenkarspel O 183 L.T.B. H.H.Waard 115 N. Niedorp-Winkel 59 St. Maarten 70 't Veld 105 Totaal 1400 Vorig Jaar oj 16 December 1925 530 141 222 50 12^ 703 73 143 16 2 329 110 190 44 12 561 96 192 52 20 6Ö0 6 27 P/, 2 787» 26 126 121/2 7-- 35472 7 150 1072 7282% rdisllö' 34 972 n 110 .7» 2467, 3 19P/ 525 1255 2307a 59 34637 220 IO872 49831/ Per Telefoon AMSTEïRDAAM, 6 DEO. 1930. (V.D.) Spoorvraeht voor den Tuinbouw. .Standpunt der. Ned. Spoorwegen. Als verweer tegen de klachten over1 de vracht 'tarieven, geuit in de persconferentie van het C(. Bureau voor de tuinbouwveilingen, ontvangen wfpNan de directie der Ned. Spoorwegen een ge documenteerd betoog. Jj'ieraan ontleenen wij, dat van de directie die in tijden van hooge* veilingprijzen de vrachtta rieVfen niet verhoogde, h., niet mag worden ge eischt deze bij exceptioneel) lage prijzen te ver lagen, te meer, omdat in het tarief de tuinbouw producten geenszins stiefmoederlijk zijn bedeeld Die concessies van de Duitsche spoorwegen acht de directie verder veel) te ver gaande en alleen mogelijk doordat de Duitsche spoorwegen compen saties aan andere vrachtgoederen opleggen. Door concurrentie met den waterweg is zulks in Neder land niet mogelijk. V ergelijkingen met andere landen, door het O Bureau gemaakt, gaan naar het oordeel der di rectie niet op. Met name zijn de Belgische ta rieven lager dan andere door lageren levensstan daard, arbeidsloonen en exploitatiekosten in dal Toen heden morgen tien minuten over half acht, de postbeambte ,belast met het in ontvangst nemen der verschillende poststukken, kantoor Barkstraat, het kantoor betrad en aldaar door een ambtenaar posttrommels en postzakken wer den afgegeven om in- een dienstauto te worden geladen, werd tegelijk het kantoor gesloten, waar na de ambtenaar zich naar een der lokalen be°-af om zich te verkleeden. Tegelijk kwam er een man achter hem, die voor zijn gelaat een masker droeg en een revolver in de hand hield. Hij som meerde den ambtenaar de handen omhoog .et houden en hem te volgen, waaraan de ambte naar wel moest voldoen wilde hij het leven be houden. Hij werd gevoerd naar den kolenkelder, welken de ambtenaar op bevel van den bandiet moest binnengaan. Hij moet daar den geheelen nacht hebben doorgebriacht, want des morgens toen de werkster kwam om het kantoor te reini gen, werd haar niet open gedaan. Zij dacht' onmiddellijk, dat iets niet' in orde was en waar schuwde de politie, die hulpgeroep hoorde ach ter in het gebouw. Door een afdakje wist zij zicli toegang te verschaffen en vonden daar den beambte in den kolenkelder opgesloten. Bij nader onderzoek vond men twee postzakken openge scheurd. Door politie en postambtenaren werd een meer breedvoerig onderzoek ingesteld, waar uit bleek, dat dé postzakken leeg waren en ,32 brieven met aangegeven waarde waren ontvreemd. Onder welke een met een inhoud van f3000,— Omtrent, de omvangrijkheid van de 'buit kon niets naders worden vastgesteld. Het is blijkbaar aan den onverlaat niet gelukt1 een der posttrommels te openeu. Door den commissaris van politie is een zeer uitgebreid onderzoek ingesteld, maar omtrent den dader ontbreekt elk spoor. men denken, dat de tocht onder het ijs een ple zierreisje was. Elke moeilijkheid is van Tevoren onder het oog gezien, onderzocht en opgeheven. De onder- zeeer is een technisch wonder, waarbij de „Nautilus" van Jules Verne een armzalige kano was. Is dit niet Sme echter gerechtvaardigd? Wij meenen van De grootste moeilijkheid is de onbetrouwbare toestand van het ijs. Zal het mogelijk zijn, op be paalde tijdstippen naar de oppervlakte te stijgen voor het doen van verschillende waarnemingen? Zal men althans den luchtvoorraad van de boot tijdig kunnen vernieuwen? Dit alles hangt af van de dikte van de ijslaag. De technici meenen nu installaties te hebben bedacht, die geschikt zijn voor de meest dikke ijslaag. Het eenvoudigste en tevens het krachtigste wapen der boot is haar eigen opwaarts stuwende kracht. Wanneer de watertanks der boot leeg zijn bedraagt deze kracht 150 ton. Zij wordt geconcen treerd in den zwaar gepantserden toren op de com mandobrug, die het ijs moet doen barsten, waarna de bemanning de boot door dezen toren kan ver laten Wilkins is n.l. van meening, dat in den zomer deze ijslagen niet zoo dik zijn, of zij barsten bij een druk van 40 ton. Wanneer het ijs niet op deze manier gebroken kan worden, laat men aan den top van den toren een cirkelzaag werken om een gat uit het ijs te zagen en in geval van nood bezit de boot nog een electrische smeltinrichting en tenslotte spiraalboren die gaten in het ijs kunnen maken, waarin men' chemicaliën doet om het ijs te doen smelten. ,Zoo kunnen wij zelfs door ijs van 4 M. dikte heenko men! roept Wilkins enthousiast uit. Doch als het ijs dikker is? dan moet men ook volgens Wilkins beneden blijven, doch dan kan men nog gaten in het ijs boren en daardoor lucht inne men. Deze gaten kan men zelfs nog maken in ijs van 20 M. dikte. Nu hoopt Wilkins echter, dat het in het geheel niet noodig zal zijn, het ijs te breken. Volgens zijn ervaringen, die door Sverdrup en andere poolrei- zagers bevestigd worden, vindt men 's zomers in de Poolzee groote wakken in het ijs, zoodat de boot gemakkelijk aan de oppervlakte kan komen. Gevaar voor invriezen schijnt ook niet te bestaan, omdat de temperatuur van het water nog iets boven het ynespunt ligt. Men kan de dikte van het ijs meten met een' veraf tig uitgedacht toestelletje, bestaande uit een langs het ijs loopend klein rad, dat bevestigd is aan een lange, verticaal beweegbare stang. Wanneer het schip nu op dezelfde hoogte blijft varen en eventueele hoogteverschillen kunnen ook gemeten en in rekening gebracht worden dan geeft dus het op- en neergaan van het wieltje het dunner resp. dikker worden van het ijs aan ?°y,e"dien is de onderzeeër voorzien van een installatie, waardoor een duiker onder water in en uit het schip kan gaan; met sterke schijnwerpers J1611 onderzeecshe fauna en flora bestudee- ren door de kijkgaten met dik glas. Een bezwaar is echter, dat het schip slechts 10 zeemijlen kan varen zouder lucht in te nemen en 200 zonder accumulatoren bij te laden. Toch zou de tocht zon- df be™aar gemaakt kunnen worden en het opti misme der Amerikanen zou gerechtvaardigd zijn .®r lnderdaad geen andere moeilijkheden zijn dan die men thans onder het oog heeft gezien ,..D°^ onvoorziene moeilijkheden blijven er bestaan biJ elke ontdekkingsreis in onbekend gebied en de omstandigheden in het water onder d! «slaag der Swïf? ZIjn n0g absoluut onbekend. Men kan er onaangename verrassingen belevên. De ex- pedijae kan dus werkelijk „ongevaarlijk" doch ook zeer gevaarlijk zijn. Zij heeft hetzelfde groote reizen Verw als alle andere onderzoekings- (Nadruk verboden). HEERHUGOWAARD. dienst K6rk' Zondag voorm- 939 en nam. 2 uur lees ZUIDSCHARWOUDE. Zondag Herv. Kerk geen dienst. BROEK OP LANGENDIJK. Chr. Ger. Kerk voorm. 9.30 en nam. 3 uur leesdienst ^Doopsgezinde Kerk voorm. 9.45 uur ds. Arn. de Ned Herv. Kerk voorm. 9.30 en nam. 2.30 ds. A E van Baaien. Ger Kerk voorm 9.30 uur leesdienst. nam. 2.30 uur ds. van Meyenveld van Alkmaar. NOORDSCHARWOUDE. Staaf HerV' Kerk Zondag voorm- 939 uur ds. O. J. Ger. Kerk Zondag voorm. 9.30 ds. A. Dragt JHz Bed. H. A. Nam 4 uur ds A Dragt JHz Nabetrachting SINT PANCRAS Ned Herv. Kerk voorm. 9.30 uur ds. Jellema col lecte inw. zending. Nam. 6.30 uur ds. Jellema LAADPLAATS WARMENHUIZEN. Zaterdag 22 November Maandag 24 November Dinsdag 25 November Woensdag 26 November Donderdag 27 November Vrijdag 28 November Zaterdag 29 November Maandag 1 December Dinsdag 2 December Woensdag 3 December Donderdag 4 December Vrijdag 5 December Totaal 0 wagons 2 wagons 2 wagons 1 wagons 1 wagons 2 wagons 1 wagons 1 wagons 1 wagons 3 wagons 1 wagons 18 wagons LAADPLAATS NOORDSCHARWOUDE Zaterdag 29 November 5 waeons Maandag 1 December 2 wafSns Dinsdag 2 December 5 waloSs Woensdag 3 December 5 wae0ns Donderdag 4 December u wa|0ns Vrijdag 5 December 5 wafoSs Totaal 34 wagons - laadplaats broek op langendijk Zaterdag 29 November g wagons Maandag 1 December 4walons Dinsdag 2 December 14 waloSs Woensdag 3 December 5 wa|ons Donderdag 4 December 7 walfns Donderdag 5 December 8 wagons Totaal marktberichten De j.l. gehouden inventarisatie van stapel produc ten van de bij den Noord-Hollandschen bond van Veilingen aangesloten veilingsvereeniging toont aan dat op 1 December j.l. aanwezig waren: 27197s wagons roode kool 1895 wagons gele kool. 26847s wagons Deensche witte kool. 825 wagons uien 158 „wagons peen. Totaal 8282 wagons producten a 10.000 K.G. Op December 1929 was voorradig: 438772 wagons roode kool 1798 wagons gele kool :5045 wagons Deensche Witte kool 75372 wagons uien 268 wagons peen. Totaal 12252 wagons producten. Zoodat blijkens deze telling minder aanwezig zijn 1168 wagons roode kool; 97 wagons gele kool meer; 236072 wagons Deensche Witte kool minder, 717 wagon uien meer, 110 wagons peen minder. KAPITEIN WILKINS „ONGEVAARLIJKE" POOLTOCHT. Door Dr. W. HEINEMAN. Binnenkort vertrekt de Amerikaansche poolrei ziger Wilkins met een onderzeeboot paar Spitsber gen, waar de historischce Koningsbaai de basis zal worden voor zijn expeditie naar de Noordpool. In Januari zal Wilkins dan eerst kleinere vaarten ondernemen om het terrein te verkennen; in Juni of Juli zal hij pas met zijn onderzeeër onder hët ijs doorvaren en wel dwars over den Pool naar Alaska Wilkins wordt vergezeld door den Noorschen pool- onderzoeker, Harold Sverdrup, en door vier Ameri kaansche geleerden. De technische leiding berust bij den Amerikaanschen marineofficier Danhower die een groote ervaring heeft op het gebied van duik- booten. Hij heeft tien technisch geschoolde mannen tot zijn beschikking. In Amerika worden de voorbereidingen voor deze expeditie met groote belangstelling gevolgd, voorna melijk omdat op één na alle deelnemers Amerikanen zijn Het idee is ook typisch Amerikaansch, want een nuchter denkend mensch zal het plan van den vliegenier Wilkins een fantastisch waagstuk vinden Doch juist het fantastische trekt een Amerikaan aan. Het is ook de eerzucht van het Amerikaansche volk, dingen te volbrengen, die men in de rest van de wereld voor onmogelijk houdt .Over deze expeditie bestaat reeds een geheele bibliotheek. Honderden natuuronderzoekers en an dere geleerden, uitvinders, waarzeggers en belang stellende burgers zonden hun bijdragen en voor stellen naar het bureau van Wilkins, die binnen het jaar zijn plan in alle bijzonderheden had uitgewerkt. In dien tusschentijd was een oorlogsduikboot der Amerikaansche marine omgebouwd tot de duikboot voor zijn expeditie. En terwijl men vroeger zooveel sprak over de moeilijkheden, die aan dezen tocht verbonden waren denkt men er nu aan als aan de meest ongevaarlijke poolexpeditie, die ooit is onder nomen. Het is zeker waar, dat men nooit een poolexpeditie zoo optimistisch begonnen is. Als men de opstellen der Amerikaansche geleerden over dit onderwerp of de redevoeringen van kapitein Wilkins zelf leest zou Zij, die zich heden op dit blad abonneepen. ontvangen de tot I Ja- nuapi verschijnende nummers gratis. PROGRAMMA D. T. S. 7 December 1930. Alkmaar 10 uur. Alkmaar V. 5—D.T.S. 2 Alkmaar 12 uur: Alcm. V. b—D. T S a Oo udkarspel 2 uur: D. T. S. 3—Andijk 2. 1 14 December 1930. Oudkarspel 2 uur: D. T. S. 1—Alcm. V. 1. Oudkarspel 12 uur D. T. S. 2Holl. 3 Bergen 12.30 uur: Bergen a—D. S. a. j MEDEDEELINGEN. D T. S. 2 en D. T. S. a. vertrekken gelijktijdig I pe£, bus.naar Alkmaar, om 9 uur garage Oudkarspel Terreinwerkzaamheden Jn Plakman, Jb. Plakman, A. de Wit Voor 14 December terrein: I C. Jonker, P. Schrrieken, Jo Bakhuis. Ger Jongel. Vereeniging „Soli Deo Gloria' Afd: I, Broek op Langendijk. Agenda voor Zondag 7 December. LANGEDIJKER GROENTEMARKT. -JOOstuks bloemkool reuzen f8.40—f 12.90 idem 2e so°1' f3.80f3.90. 25000 kilogram roode kool f 1.60 f 6. 24000 kilogram gele kool f 1.60f 3.20. 7300 kilogram deensche witte kool f 1.20—f2 20 8800 kilogram uien. Grove f2.20—f2.50. Uien f 1.90—f2 60 Drielingen f 1.10—f 1.20. Nep f3.90. 2575 kilogram peen f 160—f 1.80. idem kleine f0.90tl. 6 December 1500 stuks bloemkool reuzen f4.70—f8.70. 29000 kilogram roode kool f 2^f 6.30. 19000 kilogram gele f i^n f9^T lAnn3u°,0 kiIogrram deensche witte kl. ff-30—f2.30. 8400 kilogram uien Grove f2.20f2 50 Uien f220—f2.50. Drielingen f 1. 1900 kilogram bie- f5.40. 2450 kilogram peen fl.70f 1.80 NOORDERMARKTBOND. 5 December. a 750 kilogram aardapjpelen. Schotsche muizen f 3 50 Grove f2.70. 8200 kilogram uien f 1.80—f2 60 Drie- ^InVon^ V60' Nep af 3-3°-f 3.90. Grove f2.40- f 2.60. 320.0 kilogram peen af 1.30—f 1.50. 30800 kilo- f9amf ™°de1k0n01 f2-80-f5. 12600 kiolgram gele kool kilogram deensche witte kooi 1.70 —f2.40. 2400 kilogram spruitkool f180—f510 750 stuks bloemkool f6,60f 10, 6 December. •19660 kilogram uien. Uien f 1.90—f 2.60. Drielingen f080—f 1.50. Nep f3.90. Grove f2.40—f2.70 5200 kilogram peen f 130—f 170 53600 kilogram roode kl L2flnn"7,fi5,8° 16499 kilogram gele kool f 1,80—f2,60 24800 kilogram deensche witte kool f 1,90f 2 40 f 950°gram kr0ten f3 1300 stuks bloemkool'f5,70 WARME NHUIZEN. Roode kool 2e kwaliteit fl,20-fl.60. Deensche wit A°on Ullsch0t f f -29' Bloemkool le kwaliteit f6.50 —f9.30. Drielingen f 1.10—f 1.20. Uien f2—f2.20 Grove uien f2f2.10. Bieten f2.30 Aanvoer 3100 kilogram roode kool 1025 kilogram deensche witte k001 - 5600 kilogram uien - 675 kilogram bieten 230 stuks bloemkool 5 December. Roode kool le kwaliteit f2.40—f3.60. idem 2e kwa- K '2'?° idem kale fO M-f2-39- Gele kool kale f 0-90. Drielingen f 1. Uien f 1.80—f2.40 Aanvoer 10°2!L^O-Fam roode k001 - 400 kilogram gele kool I 2075 kilogram uien ALKMAAR Andijvie f 0,50f 3.70. Bloemendaler kool per 100 stuks f 1f 5. Bloemkool le kwaliteit f 7.90f 20 40 IcZ 2e kwaliteit f 1.80—f4.20. Boerenkool f3.80- f6-29- Bieten f2.40—f3. Gele kool f 1.f 5. Groene I f ?°on 6é Roode k0Gl fl—f5. Selderie fl.80— f 4.30. Spruiten f 10—f 34. Uien f 2.70—f 3.30. Worte- i len f7,50—f8,50 Witlof le kwaliteit f 11—f 17 idem 2e kwahteit f5f 8, Chineesche kool f0,80f2,20 ALKMAAR. Kaas, aangevoerd 69 stapels wegende 82000 kilogr. 50 stapels fabriekskaas kleine met merk f 38. 8 sta pels fabnekscommissie f36. 1 stapel kleine boeren- gkaas f38. 10 stapels boerencommissie f36 Handel matig. 1 BOVENKARSPEL. „5 December. Aangevoerd 330 baal uien grof uit f 0,70f 0,85. groote gele f0,65—f0,90 drielingen f 0.45—f 0.50. nep f 1.30—f 1.55. per baal. 57600 stuks bloemkool le kwaliteit f 6.70—f 13. idem 2e kwaliteit f2.50—f7. idem 3e kwaliteit f 1.20—f2.20 per 100 st 5600 kilogram roode kool f2.80f4.30 500 lfiloer gele kool f 1.50—f2.10 per 100 kilogeram loden)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Nieuwe Langedijker Courant | 1930 | | pagina 5