II Groots Inventaris-Uitverkoop VERHURING net Burgerwoonhuis Bestelt Uw DRUKWERK ter drukkerij te Meordschsrwoude Jk. J. G. ENGELN L A A T A L K M A A R Bericht Uitverkoop Bouwland ZITTING te Broek op Langendijk Koopt gij prima kwaliteiten tegen de laagste prijzen JE ADRES Te huur gevraagd: Sanguinose Meubelfabriek EIK EN LINDEN" Alkmaar AdveHfcentiën bij inschrijving, tot Kersttijd 1934, van het te Koedijk en Oudkarspel, gelegen aan oen Kanaaldijk, Saskersloo„ en - het Laantje, samen groot ongeveer 3.57.60 H.A. Eigendom van den heer P. DE GROOT c.s. Geteekende inschrijvingsbiljetten met opgaaf van 2 borgen in te zenden vóór 28 Januari a.s. ten kantore van de No tarissen Mr. C. J. DE LANGE en M. C. ROOS te Alkmaar, alwaar de voorwaar den van verhuring ter inzage liggen. rEffsetsn Hoorn! ALKIKi Coupons Hoornsche Credief en Effecten bank N.V. ALKMAAR, HOORH, SCHAGEN, Oude Gracht 297 Dal S Markiplein 92 I Des Woensdags van (0 tof I uur in hef Oafé „Welgelegen" van den Heer J. DE BOEH Az. Safe Osöosit L Gaat naar BROEK OP LANGENDIJK daar is of heit even, het is TEL. 48. Bij verdient ermee, leest maar te Noordscharwoude, liefst aan den hoofdweg, een Brieven onder no. S26 a. het bureau van dit blad. Zuiver plantaardig tonicum. Ajgemeene verzwakking, zenuwzwakte, is honderd malen het gevolg van een ziekte; maar ze gaat ook menigmalen eeme ziekte vooraf. Het is dikwijls een noodlottige cirkel. Het bloed is arm, de organen zijn zwak. De organen zijn zwak, de opname is gering; het bloed wordt arm, en blijft arm. Ziet gij kans het bloed te verbeterert, dan zijt ge er. Wordt 'het bloed beter, de maag wordt sterker; wordt de eetlust beter, dan wordt ook het bloed krachtiger. In al die talrijke en verschillende gevallen is de beste raad: de Sanguinose. Dé Sanguinose geeft aan het bloed nieuwe levenskracht; en versterkt het, door het in aanraking te brengen met die natuurlijke levenwek kende bestanddeelen, die zij put uit het levende plantenrijk. Per flacon ƒ2.—, 6 H. ƒ11.—, 12 fl. ƒ21.—. Bij alle Apothekers en Drogisten. VAN DAM Co., De Riemerstraat 2c/4. Den Haag. Nederlandsch Fabrikaat. Oliejassen 6.00 Benzine per fust 12y2 cont per liter Oliejekfcers 4,50 Motorsmeerolie 25 cent per liter Oliebroekeii 3,40 Boeischoppen 1,20 Oliemouwen 1,00 Koolmessen 0,65 oliepijpen 2,40 Rotting Koolmanden 1,50 Oliebeenstukken 1,60 Witte Koolmanden 0,80 Zuidwesters 1,00 Bagger of Sliknetten 1,25 Gummilaarzen 5,50 Kloeten 1,40 Gonje- en Waterdichte- Kieeden zeer goedkoop Goedkooper danüitverkoop en beter kwaliteit 99 Lindegracht 10-16 bij het Ritsevoort Gedurende slechts korten tijd verkoopen wij met 33', 3 °/o korting, terwijl verschillende monsters voor hal ven prijs te koop zijn. Gekochte meubelen mogen blijven staan Geopend van 9—12 en 1.305.30 uur. 's-Zaterdags 9—1 uur en 2.305 uur. Gegarandeerd. Contant, Verder vele soorten Rammelwielen (hijschblokken) Hercules, Kettings, Staaldraad, Lantaarns, Mist hoorns, Touwwerk b.v. Hijschtouwen, Sleeptrossen, Landvasten, enfin voor elk doel wordt bij ons gemaakt De kwaliteiten garandeeren wij ten volle. Dus doet Uw voordeel en koopt hier. Speciaal adres in Petroleum, Benzine Technische Oliën en Vetten, Scheepebenoodigdheden, Teer- producten, Verfwaren en Touwwerk. In dezen tijd van ach en wee, is je adres weer A.T.B. IBagazijn van Heeren- en Kinderconfecfie Vakkieeding, Manufacturen, Japonstoffen Bedden, Dekens, Matrassen, Ledikanten Vloerzeil, Karpetten, Matten ee Gordijnstoffen De Etalages laten U zien, welke belachelijke prijzen O aangrijpen, om tegen wil en dank te koopen. - Men ziet dat zoo'n uitverkoop niet jaarlijks kan terugkomen, doch maar eenmaal in 's menschen leven voorkomt toekomstmogelijkheden. Op onze vraag waarom .niet tot uitbreiding der electrificate kon wor den besloten, antwoordde men, dat de kosten van een 'bovenleiding op lange trajecten talrijke moeilijkheden opleverden en te hoog zonden wor den, terwijl uitsluitend een zeer druk verkeer op bepaalde baanvakken electrificatie zou wet tigen. Dit verkeer valt bv. niet te wachten op de route UtrechtArnhem, om er slechts een te noemen, terwijl men bij de nieuw ontworpen plan hen toch aan de wenschen van het publiek naar grootere snelheid en meer comfort tegemoet komt Het valt niet te ontkennen* dat de Ned. Spoor wegen door het invoeren van een nergens in de praktijk toegepast verkeersmiddel een groot ri sico op zich nemen, zoowel wat de technische als organisatorische zijde betreft. Wel! beproeft Frankrijk tegenwoordig een Miehelinwagen en heeft men in Diuitschland de Schnelltriebwagen op een enkel traject in dienst genomen, maar dit zijn slechts proefnemingen in het klein en zij hebben met het invoeren van een totaal nieuw bedrijf in. het groot niets te maken. Een woord van waardeering voor den durf der directie is hier dan ook stellig op zijn plaats, wijl de Ned. Spoorwegen met dit verkeersmiddel aan de spits van het Eiu'ropeesche spoorwegwezen ko men te staan. Hoewel de plannen zeer grootsch zijn opgezet, kan men ze toch nog als een begin beschouwen, daar het voornemen bestaat gelei delijk tot uitbreiding over te gaan en !zoo mo gelijk half uursdiens te tfcin te voeren. Maar getroffen worden wij door hetgeen wij lezen in het Noordhollandsch Dagblad onder het opschrift: „Een reis met den Rails-Zeppelin" Onder groote belangstelling van het publiek gleden wij omstreeks tien uur den somberen Lhr;- ter Bahnhof uit. Zoodra wij Spandau bereikt hadden en de baan dus vrij begon te worden/ nam de snelheid toe. Reichsbahndirektof dr. ir. dr. rer. pol. Baumann, die sedert jaren met de pers in vriendschappelijke relatie staat, stond mij toe in de kleine ruimte binnen te gaan, waar de machinist Mains aan hét stuur zat, bijgestaan door zijn collega Burach, twee ervaren mannen, die het spoorbedrijf door en door kenden. Die verdere controle bevond zich in handen van 'den ,*Ziugfiihrer" Krüger. Meerdere directeuren van de rijksspoorwegen reisden met ons mede en ver strekten alle gewenschte inlichtingen. Ik klom op den „Apparatschrank" Het weer begon op te klaren en bij Wittenberge brak de zon door Dat verhoogde de feestelijke stemming. Voor mij lagen de rails als een zilveren lint en (de smalle weg werd weggevreten door de toene mende snélheid. Wij gleden door kleine stations en overal zag men de stationchefs en baan wachters vol spanning naar ons kijken: Langs de wegen bleven de menschen stilstaan, vol be wondering naar deze nieuwe „Errungenschaft. der deutschen Technik" Toen wij een snelheid van 160 kilometer bereikt hadden, werden de bosschen een groen lint en kon men de baan wachtershuisjes niet meer onderscheiden. Dé' angst, welken men als luchtreiziger in het be gin door allerlei, onverwachte schommelingen en stootjes moet doormaken, bleef geheel' uit, zoo dat ik het genot ten volle kon smaken. Daar al le passagiers graag een kijkje in deze anders streng verboden ruimte wilden nemen, moest ik voor nieuwe belangstellenden plaats maken. Dé machinisten moesten zich tijdens de vaart ge heel op hun verantwoordelijk werk ooncentreeren en dus kon ik pas aan het einde van (jïe eerste helft der reis beiden complimenteeren. Het gaat steeds sneller beter en veiliger? altijd sneller ook Marktberichten NOORDERMARKTBOND, 11 Jan. Aanvoer: 15300 kg uien: drielingen 3.203 40; uien 2.70—3.20; grove uien 2.60—3.00; 45300 kg roode kool 1.80—2.90; doorschot 0.70—2.20 45200 kg D. witte kool 0.60—0 70; doorschot 0.60; 237000 kg gele kool 0.90—1.50; doorschot O;60—1.10; 50 stuks bloem kool 5.90 Doorgedraaid 1800 kg rood; 1200 kg geel; 11600 kg Denen. NOORDERMARKTBOND, 12 Jan. Aanvoer: 14100 kg uien: drielingen 3.00—3.20; uien 2.80—3.00; grove uien 2.50—2.90; 1800 kg peen 0.90—1.10; kl peen 0.60; 1000 kg kroten 0.&00.90; 32000 kg roode kool 1.40—2.70; doorschot 1—2; 74400 kg D. witte kool 0.60; doorschot 0.60; 24600 kg gele kool 0.90—1.50; doorschot 0.80—1.20; 300 st. bloemkool 5.807.40; Doorgedraaid 900 kg biet; 1099 kg Roode kool; 600 kg geel. L. G. C., 11 Jan. Aanvoer: 60000 kg roode kool 1.00—3.60; 2e kw. 0.60—2.40 43000 kg geel 0 60—1.60; 31000 kg D. witte 0.600.70 4000 st bloemkool reus 7.10—20.00; 2e srt 1.50—3.40; 8000 kg uien gele 2.50—3.20; gele drie lingen 2.80—3 30; 4000 kg peen 1.20—1.60; 5100 kg biet 0.60—1.70! L. G. C„ 12 Jan. Aanvoer: 30000 kg roode kool 1.30—3.00; 2e srt. 0 60—2.00 50000 kg geel 0.60—1.50 50000 D. witte <L60; 28O0 st bloemkool reus 7.80—9.00; 2e srt. 2.20 —2.80; 8500 kg uien: gele 2.60—3.20; gele drielin gen 2.803,10; 1100 kg peen 1.10. WARMENHUIZEN, 10 Jan. Roode kool 1.50—2.70 2e kw 0.60—2.00; gele kool 1.20—2.00; 2e kw. 1.70; witte kool 0.60—0.70; 2e kw. 0.60; nep 1.80 drielingen 3.20; uien 2.70—3.10; grove uien 3.10 bieten 0.601.10. WARMENHUIZEN, 11 Jan. Roode kool 1.50—2.80; 2e kw. 0.90—2.00; gele kool 2e kw i.20—1.60; witte kool 0.60; 2e kw. 0.60, drie lingen 3 40—3.60; uien 2.80; grove uien 3.00. BOVENKARSPEL, 11 Jan. Bloemkool le soort 4.40—8.30 2e soort 2—3.90; 3e soort 0.751.60;

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Nieuwe Langedijker Courant | 1933 | | pagina 3