DE ZUIDERZEEWERKEN. D De laatste huisinstortiiig te Parijs. Noodtoestand in den Duitschen landbouw. Angstige uren temidden ran den orkaan. Duitscher doodgeschoten. Dreigende hongersnood in China. BILLY BOO. GEEN SLACHTOFFERS. Het huls werd' ingericht voor theaterlf Ihad. Do rijsthandelaara verklaren, dat de oogst slechts ongeveer vijf tot zes percent van de normale productie zal opleveren. Men vreest, dat men groot gebrek aan voedingsmiddelen zal hebben voor een gebied van 400.000 vierkante mijlen, met een bevol king van bijna tweehonderd millioen zielen. In do nabijheid van de Champs Elysèes te Parijs is, gelijk gemeld, Vrijdagavond een huis van vijf ver diepingen ingestort. Voor zoover in den loop van het opruimingswerk gebleken is, zijn er geen menschen- levens të betreuren. De beide nachtwakorss bevonden zich op het oogenblik van de ineenstorting in een ander deel van het gebouw doch kunnen van zenuw achtigheid zelfs geen beschrijving van de toedracht van het gebeurde geven. In verband met het late uur waren er op dit punt Slechts weinig voorbijgangers. De brandweer heeft het ruimings- en bewakings- werk met kracht ter hand genomen, terwijl door het parket een uitgebreid onderzoek wordt ingesteld. Kort na 22 uur Vrijdagavond, verscheen ook de mi nister-president Poincaró ter plaatse van de ramp. Nader wordt nog vernomen, dat het gebouW bestemd was, om als theater te worden ingericht. GROOTE OPBRENGST, DOCH LAGE PRIJZEN. Verkoopingen wegens belastingschuld. Op 1 Nov. werd het preshidium van den Duitschen Rijkslandbond door dy rijksminister, van financiën ontr vangen. De vertegenwoordigers van den Bond schilderden vol gens de „D. Tageztg." den noodtoestand, waarin breede kringen van den landbouw verkeeren, en wezen er met name op, dat in weerwil van den gunstigen oogst de landbouw geenszins rendeert, daar tegenover de groo- tere opbrengst aanzienlijk lagere prijzen staan. De minister erkende, dat de toestand moeilijk was en beloofde het mogelijke te zullen doen om te helpen. Vooreerst zullen de nog steeds bestaande voorschriften tot leniging van den toestand gehandhaafd blijven. Ge dwongen verkoopingen wegens belastingschulden zul len zooveel mogelijk worden vermeden .waarbij rekening zal worden gehouden met het financieels prestatiever mogen der landbouwers. Omtrent nieuwe belastingen was nog geen beslissing genomen, maar ook hierbij zou .met den toestand van den landbouw rekening worden gehouden. STORM AAN DE NOORDKUST VAN SPANJE. Groote schade te San Sebastian en Santander. Naar Zaterdag uit San Sebastian werd gemeld, woe4de er op dat oogenblik een zeer hevige storm aan de geheele noordkust. Huizenhooge golven sloegen op de kust en veroorzaakten groote schade, met name te San Sebastian en te Santander, AARDBEVINGEN IN AMERIKA Weinig schade. Uit verscheidene plaatsen in Virginia, Carolina, Tennessee en Georgia komen berichten binnen om trent aardbevingen, die echter volgens de voorloopige berichten weinig schade hobberi aangericht. In eenige plaatsen is het telefoonverkeer verbroken. OP DE KLIPPEN GELOOPEN. Een Japansch stoomschip gestrand. De passagiers gered. Een telegram van Thursday Island (Straat Torres) meldt, dat het stoomschip Tangomaru, dat op weg was naar Japan, Zaterdagmiddag op de Gibberrots is geloopen. Het schip is omhoog blijven zitten en 'bevindt zich in een moeilijke positie. Men vreest, dat het niet gemakkelijk zal vallen het vlot te brengen. Alle passagiers zijn gezond en wel aan land gezet. ERNSTIG AUTOBUS-ONGELUK, 1 Doode, 8 gewonden. DE TERUGTOCHT VAN DE „GRAF ZEPPELIN". Een opvarende vertelt. De Duitsche post-auto HeiligenstadtDingelstadt moest op den straatweg voor een vrouw met twee kin deren uitwijken en viel daarbij van den weg, 10 me ter naar beneden. Van de tien inzittenden werden er acht gewond. De vrouw en een van de jongens, die door de auto waren geraakt, werden zeer ernstig ge wond, de jongen is intusschen gestorven. e.enigszins waardoor H. meermalen weet door te breken, In het „Berl. Tagebl." geeft een deelnemer aan den 1 71-uren-tocht van de „Graf Zeppelin" via een corres pondent van dat blad zijn 'indrukken over de bewo gen terugreis van het luchtschip weer. Het begin der reis verliep goed. Toen het namid- dag geworden was, streken plotseling grauwe wolken langs het luchtschip heen. Het werd snel donker. Het was nog geen 6 uur en toch scheen het bijna duistere nacht te zijn. Die wind werd steeds sterker en het be gon hevig te regenen. Tegen 10 uur 's avonds groeide de wind tot een or kaan aan. Een onbehaaglijke stemming maakte zich ■fan ons meester. De wind huilde. Windstooten beukten) op de cabinevensters en met geweldige kracht raasde de storm tegen het hevig slingerende luchtschip. De regen veranderde in een hagelbui. Het werd zeer koud. Spoedig werd dé orkaan zoo sterk, 'dat zij. •een snelheid van 40 meter per seconde bereikte, zoo dat het luchtschip, dat slechts een snelheid van 32 meter per seconde bezat, niet meer tegen den storm op kon en langzaam naar het Noordwesten afdreef, ofschoon alle vijf motoren krachtig werkten. Twee uren duurde deze v.reesëlijke storm, zooals zelfs de meest ervaren leden der gemanning nog nooit beleefd hadden. Toch hield het luchtschip stand en toen de storm tegen den morgen luwde, besloot de leiding den oos telijken koers te nemen. De wind draaide langzaam en kwam nu uit het Noorden, zoodat dr. Eckener Dinsdagmorgen hevel gaf, naar het Zuid-Oosten te koersen om over de golf vain Biscaye Europa te be reiken. Langzaam Werd het weer warm, rr^ar den heelen Dinsdag duurde de storm toch nog voort. H:et lucht schip slingerde krachtig. Het radio-toestel was voort durend druk in gebruik. Steeds moesten er weerbe richten. opgenomen worden, daar het luchtschip van de eene depressie in de andere kwam. Wij, passagiers, hadden ons tenslotte aan dit slech te weder gewend. Die houding der bemanning werkte kalmeerend op ons. De nacht van Dinsdag op Woensdag verliep be trekkelijk rustig en voor de eerste maal konden wij allen vast slapen. Ook dr. E'ckener, die nog geen oog geloken had, legde zich eenige uren ter ruste. Den anderen morgen waren wij reeds zeer vroeg op. De storm was iets bedaard. Tegen den middag kwamen wijl in het gebied van Biscaye, hetgeen spoe dig door den steeds sterker wordenden storm werd aangekondigd. Mien zag de schepen hevig met de golven worstelen. Toen men tegen den avond de eerste lichten der kust bereikte, werd het weder langzaam beter. Men was blij, dat de Fransche kust in het zicht kwam. De vaart boven Frankrijk verliep vlot De meest critieke oogenblikken beleefden wij, ge lijk gezegd, biji Newfoundland, waar het luchtschip soms niet te besturen was. De voorbereidingen voor een transatlan- tischen luchtschependienst vorderen goed Naar uit welingelichte kringen te New York ver luidt, zijn de onderhandelingen inzake de instelling van een transatlantischen luchtschependienst dooi de kortelings plaats gehad hebbende besprekingen tusschen dr. Eckener en vertegenwoordigers van de Goodyear Company te Cleveland goed gevorderd. Er zal een nieuwe maatschappij opgericht worden onder den naam „Goodyear Zeppelin Corporation"', welke voor de opening van den dienst vier Zeppe lins zal bouwen. De dienst zal zoo worden ingedeeld, dat telkens twee luchtschepen om db vier dagen het Amerikaansche en het Europeesche continent ver- latenx. Het hiervoor benoodigde kapitaal zal ongeveer 60 millioen Mark bedragen en door de Goodyear Com pany en de Duitsche Zeppelin-Gesellschaft gezamen lijk gefourneerd worden. Naar de Fransche bladen uit Longwy vernemen is een te Mont St. Martin op Fransch grondgebied wo nende Duitscher door een Luxemburgsche douane ambtenaar doodgeschoten. De. Duitscher, een zekere Frantzel, had in gezel schap van een anderen Duitscher een wandeling op Luxemburgsch grondgebied gemaakt. Toen zij samen, 's avonds terugkeerden kregen zij aan de grens twist met twee Luxemburgsche douaneambtenaren, die 'hen 150 meter op Fransch gfondgebied volgden. Het kwam tot een vechtpartij, waarbij een der douaneambtena ren zijn revolver trok en op Frantzel .schoot. Deze werd aan het hoofd getroffen en was onmiddellijk dood. De douane-ambtenaren trokken zich daarop op Luxemburgsch grondgebied terug.i Een onderzoek wordt ingesteld. BOTSING IN DE LUCHT. Op 1000 meter hoogta (Men hoort steeds meer over vliegtuigrampen, die: het gevolg zijn van botsing van vliegtuigen in de lucht. iMen zou zoo denken, dat daar in de hoogte, dan toch ruimte genoeg moet wezen om voor elkaar uit te wijken, Maar dat blijkt niet geheel juist te zijn. Nu weer zijn volgens berichten uit Virginia twee Amerikaansche marinevliegtuigen op een hoogte van ongeveer 1000 Meter op elkaar gebotst. Beide vliege niers sprongen uit hun machines met de parachute- Terwijl een van hen gered werd, vond de ander door het niet werken van zijn valscherm, den dood. OUDE CARRIBHOUDER ONTPLOFT. Twee arbeiders weggeslingerd en op slag gedood. iBij het opruimen van een ouden carbied-houder, waarin zich blijkbaar gas had ontwikkeld, is gister in de fabriek Badoux te Dortmund een 'hevige ontplof fing ontstaan. Het deksel van den houder werd met met zoo'n kracht omhoog geslingerd, dat het door het dak van de fabriek heendkmg en dit geheel verniel de. Twee werklieden werden meegesleurd en waren op slag dood. DE DREBMAANDEIIJKSCHE 3MDEDEDEEUNGEN. wederom blnnenwaartsche rerplaafaliigjen. Ten einde deze tegen te gaan werden op vier verschillende punten aan den bovenrand van dezen dam wand staaldraad takels bevestigd, verankerd In den aan de overzijde van het kanaal liggenden Balgzanddijk en door zware lieren aangespannen. In verband hiermede moest de scheepvaart door hot Balgzand kanaal voor doorvaart- hoogten boven 2 M. van 21 tot 29 Juli en van 16 tot 22 Augustus worden gestremd, gedurende welke tijdper ken achtereenvolgens de palen voor den stroompijler werden pageheid en de fundeeringsplaat van gewapend beton over deze palen werd aangebracht. Daarna ls geregeld voortgegaan met het inheien van de palen van gewapend beton voor het kelderlandhoofd, waarvan de aanmaak gereed kwam, en met het op trekken van den stroompijler van stampbeton, welk werk ls gevorderd tot 2 M. N.A.P. Uitwateringssluizen en andere kunstwerken beoosten Wierlngen. Van alle uitwateringssluizen werden de pijlers en landhoofden opgetrokken tot ongeveer 1 M. N.A.P. Voor het oostelijk stel sluizen werd daarna de zware pantserbewapening der binnenste schuiftorens gesteld, terwijl met het stellen van deze wapening voor het middelste stel is begonnen. Voorts werd voor het oos telijk deel met hot hooger optrekken van de pijlera en landhoofden een aanvang gemaakt en werden de fun- deferlngsplaten van gewapend beton voor de twee oos telijke vleugelmuren van dit doel gereed gemaakt. Van de schutsluis is het binnenhoofd, met het aan grenzend dok voor de schipdeuren der uitwaterings sluizen, tot ongeveer de halve hoogte opgetrokken, ter wijl van de schutkolkmuren de grondplaten van ge wapend beton zijn aangebracht en de onderbouw van datzelfde materiaal voor den oostelijken muur van de kleine sohutkolk gestort en ontkist is. Uitwateringssluizen en andere kunstwerken op het Kornwarderzand. Het Inheien der houten fundeeringspalen, waartoe zeven electrisch gedreven heikarren gebruikt worden, is krachtig voortgezet en kwam. voor de beide stellen uitwateringssluizen gereed. De fundeeringsplaat van gewapend beton voor het westelijk stel sluizen is voltooid; de daartoe benoodigde hoeveelheid van 5300 M3. gietbeton werd in onafge broken bedrijf gestort gedurende vijf dagen en vier nachten. Vaargeul naar Makkum. Het baggeren van de nieuwe vaargeul naar Makkum kwam gereed. De geul werd voor de scheepvaart in ge bruik genomen, in verband met het vervallen van den bestaanden vaarweg door het Makkummerdiep ten ge volge van den aanleg van den hieronder genoemden afsluitdijk. Afsluitdijk tusschen den sluisput op het Kornwerderzand en dei Friesche kust. Met den aanleg van dezen dijk werd krachtig voort gegaan. De keileemdam is over de volle lengte gereed gekomen, zoodat de vroeger bestaande geulen, zijnde het Makkummerdiep en de Boontjes, thans zijn afgeslo ten en zoowel de scheepvaart als de waterbeweging door de Boontjes geschieden naar de Middelgronden, door de langs de Noordzijde van den elüisput op het Korn- werderzand gebaggerde geul. Ook het aanbrengen van het zandlichaam van den dijk is nagenoeg voltooid; slechts bij de aansluiting van den dijk aan het op het Kornwerderzand gemaakte werlc moet de berm nog op hoogte worden gebracht, terwijl op enkele plaatsen van de kruin nog eepig zand bijge- perst moet worden. De kraagstukken langs de buitenzijde van den dijlc werden aangebracht; die langs de binnenzijde eveneens, met uitzondering echter van een klein gedeelte bij het Westelijk einde, waar de berm nog wordt opgespoten. De keileembekleeding op het buitenbeloop van den dijk kwam tot 4 M. N.A.P. geheel gereed, terwijl de steenglooiing aldaar nagenoeg volledig tot deze hoogte gereed kwam. Verder werd het bovendeel van den dijk tot den binnenberm over ongeveer 1500 M. geheel met keileem bekleed, en op den berm werd behalve met de keileembekleeding ook met het aanbrengen van de bestrating aangevangen. Over ongeveer 1900 M. lengte kwam de steenglooiing op het binnenbeloop geheel gereed, terwijl deze op het overblijvende deel van dit beloop reeds over een aan zienlijk deel werd aangebracht. Met het aanbrengen van bekleedingsgrond van klei op toekomstige grasbeloopen werd een aanvang gemaakt. De aansluiting van den afsluitdijk aan den Frleschen zeedijk kwam geheel gereed. Tot dusver is ongeveer 675.000 M3. keileem, 1.500.000 M3. zand en 40.000 M3. bekleedingsgrond, gemeten in de middelen van het vervoer, verwerkt. Daar het groote grondverzet voor dit 'werk nagenoeg beëindigd is, wordt het te werk gestelde baggermateriaal thans geleidelijk verminderd. Op het werk zijn nog in gebruik 3 bag germolens, 4 zuigers, 6 kranen, 2 transporteurs, 23 sleep- booten, 79 bakken- en zolderschuiten, 10 locomotieven, 170 kipkarren en lorries, benevens verder klein mate rieel. Verhooging van den Frleschen zeedfjk be zuiden Zurig. Met de uitvoering van dit werk werd krachtig voort gegaan. Het aanbrengen van het zandlichaam voor den dijk van den polder ZurigeVoord kwam geheel gereed, terwijl ook het grondlichaam van den dijk bezuiden Zurigeroord gereed kwam voorzooveel dit met het oog op het grondtransport mogelijk was. Het golfbrekend scherm van gewapend beton langs de noordkust van Wieringen werd in Augustus voltooid opgeleverd. DE OOGSTBERICHTEN HOE LANGER HOE SLECHTER. Verschrikkelijk toekomstbeeld. De 'berichten over den oogst worden bijna uit alle deelen van China hoe langer (hoe slechter en doen de mogelijkheid voorzien, dat de bestaansvoorwaar den in den aanstaanden winter verschrikkelijk zul len zijn.. Vooral de rijst, het voornaamste voedigsmid- del der Chineezen, heeft van de droogte te lijden ge- Aan de jongste mededeelingen betreffende de werk zaamheden voor de afsluiting en droogmaking van de Zuiderzee ia het volgende ontleend: Grondboringen. De boringen in verband met de in de Wieringemeer te baggeren hoofdkanalen, zoomede die beoosten Wie- ringen en nabij de Oude Zeug teneinde nader vind plaatsen vast te stellen van keileem en zand voor den aanleg van den dijk van den Wieringermeerpolder, werden voortgezet. Verder wei-den boringen verricht in de Middelgronden, nabij de plaats, waar de iii die geul aan te leggen be- teugelingsdam. zal worden gemaakt, zoomede op de Tabbe, in verband met een nader onderzoek naar de vindplaats van de voor laatstgenoemd werk benoodigde keileem. Eindelijk werden nog boringen verricht in verband met de verhooging en verzwaring van den Frleschen dijk, en ten slotte hadden op het Breezand boringen plaats teneinde een nader inzicht te verkrij gen omtrent de vindplaatsen van keileem en zand voor het aldaar in 1929 te maken eiland. Overbrugging van het BalgzandkanaaL De zes putten van gewapend beton voor de fundee ring van het Oostelijk landhoofd zijn alle op diepte ge zonken en reiken dus met den onderkant tot ongeveer veer 19 M. N.A.P. Zij zijn over een hoogte van 4 M. gevuld met onder water gestorte beton en de eerste put is daarna leeggepompt en zonder dat daarbij water- bezwaar werd ondervonden, in den droge aangevuld met stampbeton. Bij het naheien van gewapend beton voor den stroom pijler vertoonde de reeds verstrekte dubbele damwand, welke den fundeeringsput aan de kanaalzijde afsluit, Gemaelpqif naet aaarioiteiid! dijkvak ty JVÏedemblik. Dit werk werd met kracht en regelmatig voortgezet, Het storten van keileem en zand vorderde achtereon. volgens tot 4600 M. en 4100 M. uit het beginpunt, zijndo de aansluiting van den bestaanden zeedijk bij Mede®, blik, terwijl het opwerkon van den koileemdam onge. veor gelijken tred hield mot het storten van het zand, en het opsluiten van zand achter dien dam vorderde tot 8850 M. uit het beginpunt. Tot 3000 M. uit het be- glnpunt is de dijk thans geheel afgewerkt, terwijl ver- der Noordwaarts zlnkstukken, steenglooiing, rijsbeslag en bekleedingsgrond op het dijklichaam werden aange. bracht, Benoorden het punt gelegen np 1850 M. uit do kust is tot dusver 875.000 M3. keileem en 900.000 M8, zand, gemeten in de middelen van vervoer verwerkt, Werkhaven op de Oude Zeug met aanslul- tonde dijkvakken. De werkhaven op de Oude Zeug met aansluitend dijk-j vak kwam gereed. De verdere aanleg van den dijk zoowel in Zuidelij] als in Noordelijke richting werd krachtig voortgezet.- In Zuidelijke richting kwam het storten van kellei en zand achtereenvolgens over 3100 en 2900 M. gerei terwijl hot opwerken van den keileemdam en het opspi ten van het zandlichaam ongeveer over 2500 M. gerei kwamen. Bij het opworken van den dijk bezuiden punt traden eenige verzakkingen en verschuivingen den keileemdam op, welke het regelmatig voortwerkei ter plaatse vertragen. In Noordelijke richting kwam het storten van keileem en zand en het aanbrengen van den keileemdam ovet 3100 M. uit het Nooredlijke eindpunt van het werk ge- reed, waarna, aangezien de dijk hier vooreerst^ niet ver der Noordwaarts wordt aangelegd, werd aangevangen met het maken van een tijdelijken kop, waartoe een keileembekleeding werd aangebracht. Over 1800 M. de dijk thans geheel afgewerkt. In de belde op de Oude Zeug in aanleg zijnde dijkvak ken is tot dusver verwerkt ruim 1.000.000 M3., keileem en ongeveer evenveel zand, alles gemeten in de middelen van vervoer. Ar Gemaalput met aansluitend dijkvak den den Oever. bezuip MIS Voo; l W. De omrlngdam van den gemaalput werd na de slul^dellng ting geheel afgewerkt. Met uitzondering van den loswal beoosten deri maalput, welke nog in aanleg is, werd het aldaar gek jebrai gen dijkvak, met den daaraan aansluitenden havendain, jerooi nagenoeg voltooid. De oostelijke leidam langs de Invaart naar de in den afsluitdijk te bouwen schutsluis, aansluitende tegen den omringdijk van den sluisput kwam wat het grondwerk en de bezinking aan de buitenzijde betreft nagenoeg ge reed, terwijl het grootste gedeelte der steenbekleeding werd aangebracht. De westelijke leidam werd over 120 M. lengte tot aan de kruin afgewerkt. Sedert de vorige opgaaf werd verwerkt 27580 M3. zand, 35.470 M3. keileem, en 4700 M3. klelf terwijl uit de toe gangsgeul 32.520 M3. specie werd gebaggerd. Voorts werd aangebracht 7030 M3. steenglooiing, 15.850 M2. kraagstuk en 3260 M2. rijsbeslag. neder Lati De i nrooi «oht «bek na&nc «rooi connli uiaha van b Ults Dijk langs het Boezemmeer. De uitvoering van dit werk werd met kracht voortge zet. Sedert de vorige opgaaf is verwerkt 705.000 M3, zand, 21.650 M3. klei en 89.900 M3. keileem, terwijl ver der zijn aangebracht 38.000 M2. kraagstuk, .4400 M2. op- hoogingsstuk, en 15.550 M2. rijsbeslag, en 11.740 M2, steenglooiing, werd gezet. Het grondwerk van den omrlngdam voor den sluisput bij De Haukes werd voltooid; de tot 3.50 N.A.P. rei kende ijzeren damwand in dezen dam werd ingeheid. bei De ntwo 7 Ju afé v elege «te t ing cherr (root achti Eisc Ven aat Afwatering»- en scheepvaartkanaal Kolhorn Oostpunt. De omrlngdam van den sluisput bij Kolhorn werd voltooid, terwijl het scherm van ijzeren damplanken om dezen put, behoudens een vak ter lengte van 10 m. ge reed kwam. De gronddepots nabij den sluisput en tegen den Waard- dijk werden voltooid en het depot benoorden de haven- geuL kwam op een gedeelte der kleibekleeding na ge reed. •Het zandprofiel van de langs het kanaal aan te leg gen kade werd over ongeveer 3000 M. lengte voltooid en over 2500 M. met klei bekleed. Sedert de vorige opgaaf werd verkerkt 269.450 M3,, ontleend aan het kanaal, terwijl de rest van elders werd aangevoerd. In het geheel werd sedert de vorige opgaai uit het kanaal verwijderd 344.600 M3. specie en in de toegangsgeulen, buitenhaven ènz. gebaggerd 439.000 J\ Voorts werd 9980 M2. kraagstuk, 10.040 M2. zink stuk 660 M2. rijsbeslag aangebracht. De in uitvoering zijnde schutsluis aan de Westerha ven te Medemblik werd voltooid opgeleverd. Baggeren van de hoofdkanalen in den WJ» rin germeerp older. VO< Een ehan ezet Ingss .lsch HJd. DU De ilknu ie po; enig loude ugbe o ont )e Oi ten a tëolas NIE ïnd De uitgebaggerde grond wordt, voor zoovel deze klei zavel is, met onderlossers over een groot mogelijk oppervlak in den toekomstigen polder ge spreid, waardoor mag worden aangenomen, dat grondgesteldheid in den polder geen belangrijke wijz ging ondergaat. Voor zoover zand wordt gebaggei wordt dit zooveel mogelijk naar vooraf aangewezen stor plaatsen vervoerd en daar met onderlossers gestort, m de bedoeling dat na het droogvallen van den polder i deze stortplaatsen het voor verschillende doeleinden, b.v. het inzanden van de wegbanen, benoodigde zand, kunnen worden ontleend. In verband hiermede bleek het gewenscht, het verka velingsplan voor den polder in verschillende onderdee- len nader uit te werken, hetgeen plaats vond onder voor lichting van den daarvoor aangewezen adviseuT prol Granpré Molière te Delft. li<IA, 'i"(j'l.v. Welken naam moet het rendier hebben?" Vroeg Redneb, nadat hij gedronken had, Aan Billy Boo, die niet meer angstig, Rustig bij zijn limonade zat. „Welken naam? Wel, noem hem ,,'t Isle", Zoo noemden wij mijn vaders paard, Waarom mijn vader altijd moest lachen, Want het was geen stuiver waard." Oleha De ttft „Ik hoop, dat ,,'t Isie" goed kan loopen, En heel vlug vooruit kan gaan, Want ik wil het wel bekennen, De omgeving staat me lang niet aan. Ik wed, wolven zijn hier te vinden," Zeide Redneb, tot Billy's schrik, En nauwelijks had hij uitgesproken, Of wolven verschenen voor hun blik. Dat is verschrikkelijk, Stel je voor, dat ze niet ontsnap' pen kunnen.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1928 | | pagina 8