Je Zeienjyncièn". Juiste uitspraak. GEESTMEMMBACHT. Donderdag 30 November 1933. SCHAGER COURANT. Tweede blad. No. 9391 Streng optreden van Haagsch kantonrechter. Snelheids-orgie. De postjager naar Indië. (00STERD1JK EN MOLENGEERZEN.) Tegen den hoofddader 14 jaar geëischt. Noodlottige botsing in Den Haag. Tragisch ongeluk in Den Haag. Individuen, die beweren voor krachtiger ge zag te ijveren en die de overheid ver wijten, dat zij te slap optreedt, doen in hun daden precies het tegenovergestelde. Zoopas is, naar aanleiding van een z.g. „vlaggeninci- dent" in Den Haag door den kantonrechter een vonnis gewezen van principieels beteekenis waarop zeker de algemeene aandacht gevestigd mag worden. Het Alg. Handelsblad schrijft onder het op schrift: Juiste uitspraak daarover het vol gende: De zaak waarover het liep, kwam hierop neer, dat de „rijksleider" der Nationaal-Socialistische Nederlandsche Arbeiderspartij, Dr. C. A. A. H a i g h t o n te Den Haag zich in Juli aan ongeoorloofd vlagvertoon had schuldig gemaakt en daarmede aan overtreding eener gemeente lijke politieverordening. Tegen het burgemeesterlijk be vel in had hij een vlaggestok met stalbezem en een zwarte vlag met oranjeveld, waarop een zwart haken kruis, niet ingehaald. Drie dagen later had hij zelfs een nieuwe vlag uitgehangen, een wit doek. met zwarte en oranje letters, behelzende den brief van den burgemees ter, betreffende het bevel tot Inhalen. Nadat de delin quent geweigerd had aan het bevel om deze vlag in te halen gevolg te geven, was de politie tot inbeslagne ming overgegaan. Wat nu in het bijzonder deze laatste geschiedenis be treft, ging de kantonrechter ertoe over den „rijkslelder" tot een hechtenisstraf van zes dagen te veroordeelcn. De ambtenaar van het O.M. had sleohts als eisch gesteld een boete van f 20. maar de kantonrechter achtte het gewenscht een strenger straf uit te spreken. Als over weging voerde hij hiervoor in zijn vonnis allereerst aan dat de verdachte die nog wel „rijksleider" Is van een partij, die schijnbaar oranje en het gezag wil hoog houden, b 1 ij k b a a r niet terugdeinst om, wanneer het een verplichting geldt, door het gezag opgelegd, deze met de voeten te treden. Met voldoening namen wij van deze opmerking ken nis. Het is inderdaad ongehoord dat, gelijk ook in dit geval geschied is, juist zoo dikwijls individuen, die b e- weren voor krachtiger gezag te ijveren en die de overheid verwijten dat zij te slap optreedt, In hun da den precies het tegenovergestelde doen van wat zij met woorden aanprijzen. Waarbij zij dan nog, wat nog ergerlijker is. zich niet ontzien naam en kleur van Oranje te misbruiken en, door hun daden, neer te halen. Voor hen geldt dan ook zeer zeker dat de vlag geenszins de lading dekt. In het vonnis wordt dan nog nader uiteengezet hoe de verdachte maar al te duidelijk blijk had gegeven er op uit te zijn, gezags-ondermijnend op te treden. Dit geeft den kantonrechter tenslotte aanleiding tot de conclusie, „dat in dezen tijd. waarin het gezag, zoo mogelijk nog meer dan anders dient te worden hoog gehouden, het gepleegde feit ernstig gestraft moet wor den" Wij achten deze uitspraak een juist woord op de Juiste plaats, aangezien wij het van principieel belang achten dat juist in deze tijden ook de rechterlijke macht aan gezags-ondermijnende elementen duidelijk make, dat wie naar de voorschriften van wet en orde niet hooren wil, moet voelen. Een uitdaging in hooger sieren. t Is gebeurd do vorige week bij het bezoek van het nieuwe Dewoitine-verkeersvliegtuig „Emeraude" van de Air France, dat op de terugreis zijnde van Ko penhagen naar Parijs, op Schiphol een tusschenlan ding had uitgevoerd. Vol trots hadden de Franschen hun vreeselijk snelle verkeersmachine den Schip holeezen vertoond. En ze hadden erbij verteld, hoe ge weldig hard die Dewoitine wel liep. Ze kruiste op niet minder clan 250 K.M. per uur. En haalde, als ze alle zeiltjes bijzette, wel de 300. Dan is het oogenblik daar om weer op te stappen. De „Emeraude" start, laat de hoofdstedelijke vliee- weide weer onder zich wegzakken en dendert met een vaartje van 250 KM. naar het Zuiden, richting Parijs Nog maar kort is men onderweg daar opeens komt 't heele gezelschap in beroering. Men springt op, raakt in beweging. Vele neuzen drukken zich tegen de stuurboordruiten. Men gesticuleert Daar naast „Emeraude de Geweldigezweeft een ander. Die ander kan het du« blijkbaar ook, tippelt ook z'n 250 K.M per uur De bestuurder der Dewoi tine bromt „tonnère de tonnère", vindt die uitda ging ongehoord, en acht het een eerezaak om dat kleine brutale eendekkertje even van zich af te schudden. Hij drukt de gashandels hooger, tot aan het bovenste tandie. De 3 maal 560 Hispano Suiza- paarden van de ..Emeraude' krijgen de sporen, ren nen briesend over den luchtweg. Daverend donde ren de motoren. Maar... het kleine ding aan stuur boord laat niet los... geeft geen haar breed toe, doch blijft gelijk opfietsen. In dat geweldige tempo van bijna 300 K.M. per uur Dat duurt zoo even. Reeds meenen de Franschen te bespeuren dat het brutale ding aan het eind van zn krachten is en al 'n beetje afzakt Maar he laas... 't Is als een „reculer pour mieux sauter"... Want daar opeens schiet de kleine eendekker als een pijl uit den boog vooruit, en gaat er van door ln een tempo van 360 K.M. per uur, de onthutste «Emeraude" achter zich latend De Pander „Postjager"' had de „Emeraude" met stukken geslagen! Msb. Sparta-nieuws. ELFTALLEN VOOR ZONDAG AA Scha gen I: C. Prins; V. Vlottes, P. Boon; J. Wee- laad, A. Plakman, J. Watertor; W. Rus, P de Vries, G. J. Boontjes, E. Buiskool, J. Dekker. Res.: K. S. Leguit. Schagen II: D. Arnoldus; Slikker, R. Rempt; P- Blaauboer, S. Breebaart, K. Rempt; S. Paulusma, C. de Moor, G. Paulusma, Jb. Molenaar, J. Kossen. Re».: D. Moransart. Schagen UI: A. BlJlsma; Slikker, J. Broer; P- Boontjes, G. Lem, c .Tump; H. Veer-stra, Faber. C. Beers, J. Franzen, P. Ruig. Res.: D. Ruig, Doorn. De reserves moeten ln tenue op 't veld aanwezig zijn. Het dient nu maar eens afgeloopen te zijn met het negeeren van alle wetten. Wie zich daaraan niet Wenscht to onderwerpen, doet beter als lid te bedan- ker.. Een vereer.iglng wordt niet gediend door oppo tten, maar wèl door menscben die in woord èn daad lid zijn! Vertrek Zaterdag 9 December. Geen recordreis. Het Studiecomité „Snel post Ned.-Indië" deelt mede, dat de Postjager in den vroegen morgen van Zater dag 9 December van Schiphol naar N.-O. Indië zal vertrekken en na een kort verblijf aldaar op Zondag 17 December de terugreis weder zal aanvaarden. Naar aanleiding van de vele berichten, die buiten de verantwoordelijkheid van genoemd comité gepu bliceerd zijn, acht het comité het wenschelijk, in de eerste plaats te vermelden, dat deze tocht geen record reis beoogt, doch dat deze uitsluitend als studie*ocht bedoeld is. zoodat, dus elk risco vermeden zal wor den, ten einde aan te toonen, dat een dergelijke post- vlucht naar Ned. Oost-Indië practisch en economisch uitvoerbaar is. De aanvankelijke opzet was, het traject in gemid deld 45 vlieguren af te leggen, doch dan zou de tocht uitgesteld moeten worden tot het a s. voorjaar, daar de vereischte schroeven voor dergelijke snelheden dan beschikbaar zullen zijn. In verband met het ongunstige jaargetijde acht het comité het niet gewenscht een reisduur op te geven. Dinsdag vergaderde het dagelijksch bestuur en hoofd ingelanden van bovengenoeraden polder en de commis sie uit den Rlngpolder ten huize van den heer C. Vis, Oudkarspel. De voorzitter, de heer J. Swan, opende de vergadering met een woord van welkom. Onder de Ingekomen stukken was een mededeelIng van Ged. Stater., dat de bijdage uit het Wegenfonds over 1932 bedraagt f 1100. Voor kennisgeving aangenomen. Benoeming Voorzitter. De voorzitter moest periodiek atreden. Tot stemming overgegaan, werd de heer Swan echter met 12 stemmen en een blanco herbenoemd, welke benoeming onder dankzegging voor het in hem gestelde vertrouwen werd aangenomen. Overdracht onderhoud Oosterdijk en eenlge percseelen aan den Oosterdijk aan de Prov. Noord-Holland. De voorzitter deelde mede. dat Indertijd al ln principe is besloten tot de overdracht van den Oosterdijk. De fl- nancieele zijde zou echter nog eens nader worden on derzocht Er heeft een conferentie plaats gehad, met het resultaat dat het bestuur voorstelt het onderhoud van den Oosterdijk over te dragen aan de Provincie tegen een jaarlijksche bijdrage van f 1400 en de eigendommen te verkoopen voor f 5000. De bedoeling is, dat de rente van dit bedrag 4 pet per jaar, is f 200, eveneens in min dering zal worden gebracht zoodat per saldo aan de provincie zal worden bijgedragen f 1200 per jaar De gemiddelde koeten zijn over de laatste tien jaar, ultgo* zonderd de 3 hoogste en 2 laagste jaren f 1600 per Jaar geweest De heer Borst meende, dat het geen voorstel van het geheele bestuur was, daar spr. er niets van bekend was. Voorzitter antwoordde, dat dit besluit was genomen, voordat de heer Borst molenmeester werd. De heer Borst stelde voor f 1000 te geven. De heer P. Slot vindt het wel billijk, dat een bijdrage wordt gegeven, doch was er voor, dat zoo weinig moge lijk werd gegeven. Daarom steunde spr. den heer Borst De heer Wagenaar zou het willen overdragen zonder bijdrage. Voorzitter merkte op, dat dit niet mogelijk zou zijn. Men draagt het onderhoud over. De dijk wordt niet verkocht. Als het onderhoud aan ons blijft, zullen wij het ook moeten betalen. De heer Ootjers zeide, dat men vanzelfsprekend voor- waarden kan stellen voor een goed onderhoud. Spr. ge voelt wel voor een lagere bijdrage, hoewel spr. niet weet of het voorstel van den heer Borst goed is. De voorzitter meende, dat de berekening op goede gronden is geschied, terwijl de heer Bosrt zeide, dat alles goedkooper wordt, zoodat dus ook het onderhoud wel minder zal worden, Na nog enkele besprekingen werd het voorstel van het bestuur aangenomen met 8 stemmen. Het voorstel van den heer Borst verkreeg 5 stemmen. Aankoop grond b\j het motorgemaal en het huis van den stoker. De secretaris lichtte het voostel van het bestuur toe. Het is gebleken, dat het huis van den stoker Indertijd door den polder is gebouwd en op naam gekomen van de Ned. Herv. Kerk te Zuidscharwoude. Dit vindt zijn oorzaak in het feit, dat de grond, waarop het huis is gebouwd niet zooals gemeend werd, ln erfpacht bij den polder in gebruik was, maar behoorde aan de Ned. Herv. Kerk Bij den bouw is daarop in het kadaster ver meld, dat het huis eiger.dom van de Kerk is. Dat is nu ruim 25 jaar geleden en al dien tijd heeft de kerk de grondbelasting betaald. Dat het niet ontdekt werd, komt doordat het een dienstwoning was en daarvoor geen grondbelasing behoeft te worden betaald. De kerk heeft eens opvraag gedaan bij het kadaster, waaruit gebleken is, hoe de vork aan den steel zat. De Kerk is bereid, den grond over te doen voor 15 cent per M2. en tevens het huis weer in eigendom over te dragen aan den polder, tegen vergoeding: van de door haar betaalde grond- en hoogheemraadlasten, ter wijl door het bestuur zal worden getract, dit geld van het Rijk terug te krijgen. Het voorstel van het bestuur werd met algemeene stemmen aangenomen. Een ambtenarenreglement. Het bestuur stelde voor, een ambtenarenregle ment vast te stellen, wat overeenkomt met dat, ont worpen door de Vereeniging van Waterschappen en wat door Ged. Staten is goedgekeurd. Het reglement werd aldus vastgesteld. Bij de rondvraag vroeg de heer Blom naar de ka- do bij de Halvemaansbrug. De Voorzitter zegde toe, dat daarin zal worden voorzien. Afscheid van den heer Sevenhuijsen. De Voorzitter zeide, alvorens te sluiten, nog een enkel woord te willen richten tot den heer Seven- huijsen, die thans voor den laatsten keer als hoofd ingeland in ons midden is. Hij moet wegens het be reiken van den 70-jarigen leeftijd bedanken. Het speet Voorzitter, dat de heer Sevenhuijsen gedwon gen wordt te bedanken, omdat hij nog gezond en helder vó,n geest is om zitting te kunnen hebben. Het is dit jaar juist 25 jaar geleden, dai hij zitting nam. Vijfentwintig jaar hebben zij samen de belan gen van den polder behartigd Hun vriendschap da teert vanaf de schoolbanken en is tot aan den hui- digen dag gebleven. Voorzitter hoopte, dat de heer Sevenhuijsen nog lang van zijn rust mag genieten. De heer Sevenhuijsen dankte den Voorzitter voor deze woorden en dankte tevens allen voor de pret tige samenwerking gedurende al die jaren. Daarna sluiting. Een belangrijke verklaring. Hoe „Be Zeven Provinciën" werd over meesterd. SOERABAJA. Gister Is de behandeling voortgezet van de berechting der eerste groep Enropeesche muiters van „De Zeven Provin ciën". Na afloop van het getuigenverhoor krijgt de fiscaal het woord tot het nemen van zijn requisitoir, waarbij hij tegen den hoofddader den korporaal-machinist Boschart, veer tien Jaar gevangenisstra! elscht. Tegen de andere zeven beklaagden werden van el! tot vier en een hal! Jaar geëischt, allen met attrek van den tijd, door gebracht in preventieve hechtenis. Voorts met ontslag uit den dienst en ontzetting uit de bevoegdheid om verder bi] de gewapende macht te dienen. De verdedigers verzochten het requisitoir in beraad te mogen nemen gedurende acht dagen, waarop de zitting van den Zeekrijgsraad werd verdaagd tot 6 December a.s. Een belangrijke verklaring. Bij het begin van de zitting van gister werd o.m een belangwekkende schriftelijke verklaring voorge lezen van luitenant H. L. van Boven, waaruit blijkt op welke wijze, „De Zeven Provinciën" werd over meesterd. Toen genoemden luitenant, die bij het uitbreken van de muiterij op het schip was, bemerkte, dat hij van niemand op steun had te rekenen, heeft hij met enkel" vertrouwden de stuurinrichting onklaar gemaakt Een deputatie onder leiding van den korporaal-ma chinist Boschart kwam daarna in den longroom en eischte de overgave van het schip, hetgeen werd ge weigerd. Hierop werd overeengekomen, dat de officie ren het achterschip mochten behouden, mits zij niet zouden vuren. „De inlanders waren razend en door vuren onzer zijds zou de beweging beslist zijn omgeslagen in een rassenquaestie, en de Europeanen zouden alsdan zijn vermoord." Op steun viel niet te rekenen. In de verklaring van luitenant Van Boven wordi vervolgens medegedeeld, dat de Europeanen aan dek weigerden hem te steunen. Het was hem verder be kend, hoeveel Europeanen vooruit waren, die even tueel zouden helpen, doch hem was ten stelligste ver zekerd door iedereen, ook door de onderofficieren, dat hij op niemands steun kon rekenen. De muiters wa ren zwaar gewapend en hadden bovendien handgra naten bij de hand. Indien de officieren zouden heb ben gevuurd, zou het schip beslist geheel in handen van de muiters zijn gevallen. Door aan boord te blijven, aldus vervolgt de verkla ring van luitenant Van Boven, in staat van verdedi ging konden de officieren het aanbreken van den dag afwachten, teneinde een beter inzicht in den toestand te verkrijgen en de bemanning te attendeeren op de consequenties van hun gedrag. Den volgenden dag besloten luitenant Van Boven en de officier van gezondheid om zich naar het voor schip te begeven, in de uitvoering van welk voorne men zij evenwel door schildwachten werden verhin derd. Later heeft luitenant Van Boven een onderhoud met de muiters gehad, in het bijzijn van den officier van gezondheid. Zij trachtten hen te overreden thans het schip aan den commandant terug te geven. De inlanders niet voor rede vatbaar. De korporaal-machinist M. Boschart deelde tij dens het onderhoud mede, dat de Inlanders niet voor rede vatbaar waren. De officieren wenschten een telegram naar den commandant te verzenden. Korporaal en de overige Europeanen gingen hier mee accoord, doch de Inlandsche muiters weiger den de verzending van het telegram toe te staan. Op 6 Februari heeft luitenant Van Boven weder om aangedrongen om met de muiters te spreken. Hij slaagde erin een onderhoud tot stand te brengen, doch het gelukte hem niet hen tot rede te brengen en hen te bewegen, den commandant direct aan boord te nemen. Eenstemmig werd door de muiters besloten, dat de commandant eerst den dag voor aankomst te Soerabaja weer aan boord zou worden toegelaten. Op 7 Februari ontdekte luitenant Van Boven plot seling, dat de sleutels der geweerrekken, welke dien ochtend aan de muiters waren afgegeven, ten behoeve van het verrichten van reparaties, nog niet waren terugontvangen. Deze sleutels waren aan de muiters afgegeven ten einde hen te laten voelen, dat de officieren onbe vreesd waren. Na gepraat over en weer kwamen de sleutels eindelijk terecht. De muiters eischten toen overgave der geweren, hetgeen echter werd gewei gerd. Uit de houding van korperaal Boschart, conclu deerde luitenant Van Boven, dat Boschart eveneens bevreesd was voor een rassengevecht. Op 8 Februari werd door de officieren verlangend uitgezien naar de komst van het eskader. In ver band met het lange wegblijven werd gevreesd, dat er met het oog op de situatie te Soerabaja iets ha perde. Intusschen versterkten de officieren aan boord hun positie. Tenslotte komt de verklaring van luitenant Van Boven toe aan de gebeurtenissen van den lüden Fe bruari, den dag waarop het treffen met het eska der plaats vond. Het eskader ln zicht. De bom maakt een einde aan veel ongerustheid. Des morgens vroeg kwam het eskader in zicht, voer achter de „Gouden Leeuw rm en ankerde bij na buiten gezicht van „De Zeven Provinciën", wes halve de officieren bet ergste vreesden betreffende de toestanden aan boord van het eskader. Kort daarna viel de bom met het bekende ge volg. DE „HOOGE" POLITIE VAN CALCUTTA. De beide „hoogete" politie-beambtcn van de Britsch-In- dische hoofdstad, Calcutta, zien we hierboven af gebeeld. Ze zijn maar eventjes 2 meter lang. In het midden een huiuier collega's van normale grootte. Een doode en een zwaar gewonde. Gisternacht kwart voor een is op de Nieuwe Park- laan, hoek Stevinstraat, te Den Haag, een droevig ongeluk gebeurd, dat aan een jongeman het leven heeft gekost, terwijl een ander in zeer ernstigen toe stand naar het ziekenhuis moest worden vervoerd. Een auto, bestuurd door den 28-jarigen H. S., is op den genoemden hoek in botsing gekomen met een mo torrijwiel, bestuurd door den 28-jarige J. D. en waar op als duo-pasagier de 24-jarige F. Z., meereed. De botsing, die vermoedelijk is te wijten aan het niet geven van voorrang door den autobestuurder aan het van rechts komende motorrijwiel, was zóó hevig, dat de 24-jarige duo-passagier F. Z. op slag werd ge dood. De motorrijder J. D. bekwam een schedelbasis- fractuur en is door den geneeskundigen dienst naar het Roomsch Katholieke ziekenhuis aan het Westein de vervoerd. Het stoffelijk overschot van den heer Z. is overge bracht naar het gemeentelijk ziekenhuis aan den Zuidwal. De bestuurder en de overige inzittenden van den auto bleven ongedeerd. De auto werd aan de rechterzijde ernstig bescha digd; het motorrijwiel werd vernield. Van politiezijde werden eenige getuigen gehoord; het onderzoek naar de oorzaak kon echter nog niet definitief vastgesteld worden. Echtpaar door gasverstikking om het le ven gekomen. In het perceel Remhrandtstraat 167 te Den Haag, heeft een ernstig geval van gasverstikking het echt paar H. het leven gekost Des middags namen enkele buren een toenemen de gaslucht waar, terwijl het in het betrokken per-, ceel zeer stil was. De politie die gewaarschuwd werd, verschafte zich' toegang en vond het echtpaar H. buiten bewustzijn. Mevr. H. bleek reeds overleden te zijn. De heer H., werd naar het R.-K. Ziekenhuis overgebracht, waar hij in d&i loop van den nacht overleed. Man heeft nog getracht de deur te openen. Bij het onder leiding van den commissaris van po litie ter plaatse ingestelde onderzoek is gebleken, dat de vrouw een gascomfoor heeft aangestoken met twee pitten. Terwijl zij zich verwijderde, moet een dei- pitten, zonder dat zij dit bemerkt heeft, uitgeploft zijn, waarna het gas zich in de kamer heeft verspreid. Bo ven de pit stond nog een pannetje, dat de vrouw er neergezet moet hebben. Het uitstroomende gas moet in groote hoeveelheid direct de kamer zijn binnenge stroomd, daar het opvallend is dat de vrouw zoo spoe dig bewusteloos raakte, zonder dat zij nog maatrege len kon treffen voor haar veiligheid. Haar echtgenoot, die bij haar in de kamer moet zijn geweest, moet wel het gevaar bemerkt hebben. Hij althans heeft nog getracht de voordeur te bereiken om deze open te gooien. Doordat hij bewusteloos ge raakte vlak bij de deur, is hij hierin niet geslaagd. Was het hem gelukt de deur te openen, dan zou ver moedelijk ook de vrouw nog wel gered zijn. Dat de man nog leefde moet te danken zijn aan de lucht stroom, welke onder de deur doorkwam. Hulp heeft niet meer mogen baten. Het echtpaar zat er vrij goed bij. Beiden waren eerst onlangs in het huwelijk ge treden, de man was weduwnaar en de vrouw weduwe. Zij woonden geheel alleen. Ingezonden stukken Harenkarspel, 27 Nov, 1933. Geachte Redactie, Naar aanleiding van een ingezonden stukje in Uw blad van 25 Nov., onderteekend: Ben Tuinder te Tuit- jenhorn, zag ik gaarne onderstaande ook ln Uw blad geplaatst. Bij voorbaat mijn dank. In dat stukje komen de paohtprijzen der gemeente- landerijen ter sprake, die in de Raadsvergadering van 20 Nov. opnieuw zijn herzien. Nu, in bedoeld stukje wordt den heer Nolet als Burgervader verweten, dat hij na een opmerking van den heer K. Doekes, dat de pacht eigenlijk nog te hoog is. daar er feitelijk niets kan worden betaald, gezegd heeft, dat hij dat wel weet, maar dat men het toch niet cadeau kan doen. Of bovenbedoelde tuinder nu ook huurder is, weet ik niet, daar hij zijn naam verzwijgt, maar als lid van de commissie uit de huurders, die over deze zaak een on derhoud gehad hebben met B. en W., verklaar ik, dat de thans voorgestelde pachtprijzen, vrijwel dezelfde zul len zijn als door ons in dat onderhoud naar voren ge bracht, zoodat er m. i. eerder een woord van dank zal passen tegenover voorzitter en leden van den Raad voor hunne welwillende houding in deze daar naar ik meen zij ten volle aan ons verzoek hebben voldaan en de meeste huurders met de thans voorgestelde pacht accoord kunnen gaan. Wat betreft het gemaakte rekensommetje, en het andere fraais wat inzender naar voren brergt, wil ik -iet ingaan, maar ik hoop. dat als hij soms land weet, wat beter en geschikter voor ons is te krijgen, wat ik wel betwijfel, dat hij dat dan bekend maakt, maar met zijn naam onderteekend. Tultjenkorn. i Q. JONKER.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1933 | | pagina 5