DeZesdaagsche Binnenland De Indië-vluchten der K.L.M. In het water gewaaid en verdronken De postdienst Wilde autobusdiensten ten doode opgeschreven Snellere mail-verzending Gecompliceerde autobotsing te Rotterdam De uitgevers met een safe Staking per li November der dagelijksche aankomst-telegram men,L 's-Gravenhage November Sedert eenige jaren verschijnt in de dag bladen een vaste, dagelijksche ru briek, waarin wordt aangegeven waar zich de vliegtuigen der K.L.M. op weg naar of op den terugtocht van Nederlandsch-Indië bevinden. Met ingang van 14 November a.s. zal deze rubriek uit de dagbladen verdwijnen en zal men nog spora disch berichten tegenkomen van de plaats, waar zich een bepaald Indië- vliegtuig bevindt. De K.L.M. heeft n.1. besloten, deze dage lijksche dienst telegrammen, die de piloten op de Indië-lijn eiken dag na aankomst op hun bestemming moeten verzenden, achter wege te laten wanneer de vliegtuigen op normale wijze het einddoel van den dag volgens de dienstregeling bereiken. Nu alle vliegvelden op de Indiëroute in den laat- sten tijd voorzien zijn van behoorlijke te legrafische verbindingen, zoodat bij het lan den op een niet in de dienstregeling op genomen vliegveld het hoofdkantoor in den Haag daar evenzeer op de snelste wijze van op de hoogte kan worden gebracht, ligt het in de bedoeling, dat een telegram van aankomst slechts wordt gezonden, wanneer de vliegtuigen niet het normale eindpunt van hun dagroute bereiken en bijv. door slecht weer gedwongen worden, de resi tusschentijds af te breken. Een eenvoudige administratieve maatre gel dus, die echter wijst op het bereiken van een zoo groote regelmatigheid in den twee maal per week gevlogen Indië-dienst, dat het normaal binnenkomen van een vlieg tuig te bestemder plaatse als te „gewoon" wordt beschouwd om nog dagelijks in de krant vermeld te wroden. In dit verband is het te hopen, dat na 14 November berich ten over den stand der Indië-vliegtuigen slechts sporadisch zullen voorkomen, wat dan beteekent, dat de Indië-vliegtuigen hun route vliegen met de regelmatigheid van een trein. Noodlottig ongeluk op een werf te Utrecht. ht, 9 Nov. Op de werf van de fir ma J. Koker, houthandel en zagerij, ge vestigd Lauwerecht te Utrecht, heeft zich tengevolge van den hevigen wind gistermor gen een ernstig ongeluk voorgedaan, waar bij een 31-jarige arbeider het leven heeft gelaten. Op deze werf lag langs den waterkant een partij hout opgestapeld. In verband met de windkracht bestond er gevaar dat dit hout in het water zou waaien, zoodat den 31-jarigen arbeider H. werd opgedra gen het hout iri een huisje op de werf te bergen. Toen H. zijn werk aanving en een plank optilde, werd deze door den wind ge grepen, waardoor H. zijn evenwicht verloor en in het water viel. Eenige voorbijgan gers slaagden er na eenige minuten in dim man met behulp van eén dreg uit het water te halen. De inmiddels ontboden G.G.D. heeft ge tracht de levensgeesten bij het slachtoffer op te wekken, hetgeen niet meer mocht baten. Harlingen-Vlieland Een nieuwe veerboot. Men schrijft aan de N.R.Crt. De (te) kleine veerboot van Vlieland, die dagelijks midden op zee de passagiers en vrachtgoederen van de Minister Kraus van Terschelling overneemt, heeft bij stormach tig weer èl heel wat reizigers naar 't Vlie minder aangename oogenblikken bezorgd. Want het Vlielandsche bootje, natuurlijk uiterst zeewaardig, bood des zomers zoo goed als geen accomodatie aan de badgasten en nauwelijks een schuilplaats tegen regen en donderbuien. Vele badgasten hebben al vaak gezegd; dat kan nooit zoo blijven. Het scheepske danste op de golven van het Stortemelk en kwam eerst onder de kust in de Monnikensloot weer wat tot rustiger stand. Nog éèn winter zal de veerboot haar dienst doen en dan gaat zij naar kalmer wateren. Er komt een nieuwe veerboot in de vaart, en wel een motorschip, lang 35 meter, breed 6,5 meter en met een diepgang van 1.6 meter. In het achterschip worden tanks aange bracht, die den diepgang tot 2.2 meter kun nen brengen. Het schip wordt uitgerust met een diesselrnotor (Deutz) van ongeveer 300 PK. Ongeveer 300 reizigers zullen met deze veerboot vervoerd kunnen worden. De snelheid van het schip zal 12.5 mijl be dragen. Nog voor den zomer van 1937 zal het in den dagelijkschen dienst komen. KAPITALE BOERDERIJ TE GROENLO AFGEBRAND. Gisterenmiddag tegen twaalf uur is de kapitale boerderij, het. z.g.n. „Groot Stikken", eigendom van het gasthuis en provisorie- fonds te Groenlo, bewoond door den land bouwer Tuinte, geheel in vlammen opgegaan. De brand is ontstaan in een groote schuur, welke vlak bij de woning is gebouwd. Hier brandde een fornuispot en het vermoeden bestaat dat hierdoor de brand is ontstaan. De hevige wind, welke in de lengterichting op het huis stond, was oorzaak dat de brand zich zeer snel voortplantte. Niet alleen de groote nieuwe schuur, maar ook het hoofd gebouw, hetwelk enkele aren grondig werd verbouwd, stonden weldra in lichte laaie. Een buurjongen ontdekte den brand en waarschuwde de bewoners, die aan tafel zaten. Met de grootste moeite slaagde men erin het vee te redden. Van het huisraad kon zoo goed als niets behouden worden. Groote hoeveelheden rogge en hooi, benevens een roggemijt van veertig vim gingen ver loren. De brandweren van Groenlo en Lichten voorde, die spoedig ter plaatse waren, kon den vrijwel niets uitrichten tegen de vuur zee. Slechts de muren zijn gedeeltelijk blij ven staan. De schade wordt door verzekering gedekt. Persoonlijke ongevallen hebben zich niet voorgedaan. De landbouwcrisismaatregelen en de depreciatie van den gulden Een verklaring van de regeering aan de Centrale landbouworgani saties. Kort na de muntcorrectie hadden de Cen trale landbouworganisaties zich tot den mi nisterraad gewend met een adres betreffende de landbouw-crisismaatregelen in verband met den gewijzigden monetairen toestand. Zij hebben thans o.m. het volgende ten ant woord ontvangen: Uit de na het verlaten van den gouden standaard genomen besluiten blijkt, dat het niet in de bedoeling van de regeering ligt de landbouwcrisismaatregelen te liquideeren. Wel zal zeer ernstig worden nagegaan, of aanleiding bestaat tot eenige reorganisatie, die dan natuurlijk vereenvoudiging zal be oogen. Zoo liet de prijsontwikkeling toe den bijslag op de gerst te doen vervallen. Bij deze wijzigingen zal voorop staan, dat de positie van den landbouw daardoor niet ongunstiger wordt. Velen hebben blijkbaar van de depreciatie van den gulden voor land- en tuinbouw zeer gunstige gevolgen verwacht doch daar in vele gevallen de prij zen der eindproducten het contact met de wereldmarktprijzen reeds verloren hadden, kon de verandering niet automatisch een gunstige werking uitoefenen. Ook voor de landbouwproducten geldt het streven van de regeering om de prijsverhoogende wer king van de depreciatie zooveel mogelijk te beperken. Hierbij zal onderscheid dienen,gemaakt te worden tusschen de prijzen van de primaire artikelen, meest van plantaardigen oor sprong en de andere, bij welker voortbren ging buitenlandsche grondstoffen worden gebruikt; bij deze dierlijke producten zal het nieuwe prijsniveau zich hebben aan te sluiten bij de gestegen productiekosten. Hiermede is rekening gehouden bij de vast stelling van den bijslag op de melk en de restitutie bij export. Dit principe is echter niet steeds gemak kelijk toe te passen, en speciaal voor de varkensprijzen is het zeer moeilijk. - Daar om dient met het oog op het bereiken van een ongetwijfeld noodzakelijk hoger prijs peil de teeltbeperking nog scherper te worden toegepast, terwijl met maatregelen om een zekere, zij het lage onderste prijsbasis te bereiken, zal worden voortgegaan. Ook al kan van deze maatregelen geen onmiddellijk succes wor den verwacht. Ten aanzien van den export zal het nood zakelijk zijn de meeste maatregelen te hand haven. Van een ruimere export-mogelijkheid is nog zeer weinig gebleken. Zelfs werd hier en daar een versterkte neiging om den ex port te reguleeren en te belemmeren opge merkt. Eerst als op een zij het laag, maar toch eenigszins loonend prijspeil vrijheid van export zou kunnen worden bereikt, zou een zeer groote vereenvoudiging, zoo niet ge- heele afschaffing der crisismaatregelen mo gelijk zijn. VERGUNNINGSTELSEL VOOR HET VERVOER VAN PERSONEN EN GOEDEREN NIEUWE REGELING TREEDT 1 JANUARI IN WERKING. Naar de Haagsche coit. van het „Hbl." verneemt, kan binnenkort de afkondiging tegemoet worden gezien van een algemeenen maatregel van bestuur, waarbij het auto vervoer van personen aan een vergunningstelsel zal worden onderworpen, zulks in af wijking van het bepaalde in de wet op de openbare middelen van ver voer. De bepalingen van dezen alge meenen maatregel van bestuur zul len vermoedelijk met ingang van I Januari a.s. in werking treden. Ze zijn te beschouwen als het resultaat vari een onderdeel van de werkzaam heid van de zgn. commissie-de Vries. De vergunningen zullen worden afgegeven door den rijksinspecteur, belast met het toe zicht op de spoorwegen, tot wiens compe tentie, zooals bekend mag worden veronder steld, ook het toezicht op andere openbare middelen van vervoer behoort. Het waren dan ook deze rijksinspecteurs, die den strijd tegen de wilde autobusdiensten hebben aan gebonden. evenals tegen het vervoeren van personen tusschen twee plaatsen per taxi of huurauto. Tengevolge van dë uitspraken der rechter lijke macht ten deze, kon het rijkstoezicht tegen deze wilde diensten onvoldoende op treden. Het rijkstoezicht hoopt nu met be hulp van den nieuwen algemeenen maat regel van bestuur, het euvel van de wilde autobusdiensten enz. te kunnen bestrijden. Door de N.V. Stoomvaart-Maatschappij „Ne derland" en Rotterdamsche Lloyd is met toestemming van de Nederlandsche en Ne- derlandschIndische postautorito.iten een re geling getroffen, waarbij de Nederlandsche brievenmalen, voor zoover deze bestaan uit gewone en aangeteekende brieven, brief kaarten en akten, welke met de mail-vracht schepen verzonden worden voor verder ge legen bestemmingen dan Meda, te Belawan worden ontscheept en met een vliegtuig der Koninklijke NederlandschIndische Lucht vaart-Maatschappij naar Palembang en Ba tavia worden doorgezonden, zonder dat hier voor porto-verliooging verschuldigd is. De reisduur dezer post wordt daardoor be langrijk verkort en wat Batavia en verder ge- iegen bestemmingen betreft, vrijwel tot dien van de post, met de passagiersschepen ver zonden, teruggebracht., waardoor dus levens een meer regelmatige aankomst ter bestem ming bereikt wordt. Deze regeling zal ingaan met het m.s. „Poelau Bras", dat 3 December a.s. te Bela- wan aankomt, mailsluiting te Amsterdam 12 November, 3 u. v.m. Salarissen Rijkspersoneel 's Gravenhage. Het bestuur van de Cen trale van Rijkspersoneel heeft een adres ge zonden aan den ministerraad, waarin het herinnert aan den toestand, waarin het rijkspersoneel in de jaren 19141918 ver keerde. Toen hielden de duurtebijslagen en lonsverlioogingen met het oploopen der prij zen geen gelijken tred. Het bestuur der genoemde Centrale acht het gewenscht, ter voorkoming van-een her haling van hetgeen zich in die jaren voor deed, dat bij stijging van het indexcijfer van September 1936 tAmsterdamsche cijfers) de salarissen en loohen van het rijkspersoneel evenredig worden verhoogd. Dit ware te bereiken door een bepaling in het bezoldigingsbesluit op te nemen en een maatregel van gelijke strekking ten behoe- vBe van d arbeidscontractanten te treffen. et. adres is voorzien van een memorie van toelichting. Aan de Tweede Kamer is een afschrift van het adrs verzonden met het verzoek, deze aangelegenheid, gezien de urgentie, bij de algemeene beschouwingen over hoofdstuk I der rijksbegrooting wel in haar besprekin gen te willen betrekken. Op den Haarlemmerweg. Op den Haarlemmerweg bij het Kruishuis is gistermiddag omstreeks half zes een ge compliceerd verkeersongeluk gebeurd, dat, wat. persoonlijke ongelukken betreft, nog ta melijk goed is afgeloopen. De auto van den heer T. K. uit Zandvoort werd ingehaald door de auto van den heer K. uit Den Haag. Op het oqgenblik van het paseeren, waarbij de voorbijrijdende auto op het midden va-n den weg kwam, werd hij aangereden door een tegenligger. De auto kantelde en kwam met den zijkant op den weg te liggen. Op dat oogenblik verscheen een vierde auto op het tooneel, die tegen den gesneu velden wagen aanreed. De bestuurder van den gekantclden auto werd licht gewond. De twee auto's werden licht beschadigd. y l - J -4 Neptunis: Hoeveel keer moet ik je nu nog zeggen het zeemeerminnetje met rust te la ten. (Van een specialen verslaggever.) De belangstelling gisterenavond viel, toen wij omstreeks acht uur de Nenijto-hal bin nenkwamen, nogal mee. De Maandagavond en -nacht behooren altijd, oude traditie, tot sportief de besten van de gehecle Zesdaag- sche. Algemeen wordt aangenomen, dat de vierde avond en nacht de zwaarste zijn van allen. Gisterenavond was het definitief, dat de beide Rotterdamsche koppels Overweel— de Korver en CattelGilliet uit het veld werden genomen. Met elf koppels werd dus de strijd voort gezet. De eerste klassement-sprints zouden om 10 uur aanvangen, doch tegen de ver wachting in begon mén om half tien reeds te jagen. Het waren de Franschen Leducq— Wambst, die het eerst wegliepen en een ron de wisten te nemen. En toen volgden al spoedig de anderen. Het werd een zeer zwa re jacht, die driekwart uur duurde en waar bij wederom vele ronden gewonnen en ver loren werden. Om kwart voor tien sprong plotseling een band van Jan van Kempen hij viel op de baan, doch kwam zeer goed terecht. Na enkele ronden kon hij dan ook wederom mee rijden. Piet van Kempen, na tuurlijk nog lang niet de oude, na zijn ern- stigen val van Zondagnacht, was in menige jacht weer te vinden en zelfs hebben wij eenmaal kunnen constateeren, dat hij zelf het initiatief tot het uitloopen van een ron-, de nam. In deze jacht viel op, dat de bei de Amerikanen Walthour en Crossley niet zoo goed en zoo soepel draaiden als de vo rige dagen. Naar voren kwamen vooral de Belgen Billiet en Depauw, SlaatsCharlier en SchönPellenaars. De Amerikanen zakten daarentegen iets terug. Deze jacht duurde tot kwart over tien en toen bleek dat BililetDepauw de leiding hadden ge nomen, met Slaafs—Charlier op de tweede en Schön—Pellenaars op de derde plaats. Een half uur na de sprints van kwart voor elf bleef het rustig, maar omstreeks half twaalf begonnen de Amerikanen wederom met een nieuwe jacht. Dit was volkomen lo gisch, daar zij in de eerste jacht op vier ronden achterstand waren gekomen en thans trachtten hiervan eenige ronden terug te winnen. Daarin slaagden zij volkomen, in de eerste plaats omdat zij veel beter draai den dan enkele uren geleden. Toch bleek ook nu in deze jacht, die ongeveer drie kwartier duurde, dat de strijd veel zwaarder en moeilijker voor alle koppels was gewor den. De zwakkeren zijn achterop geraakt, het gevecht tusschen de groote koppels is begon nen. Vooral de rivaliteit tusschen Pijnen burgWals aan den eenen kant en Slaafs— Charlier aan den anderen kant met Schön- Pellenaars als derden is zeer groot en telken male als een dezer koppels probeerde weg ie komen, ging een der anderen er onmiddellijk achteraan om te beletten, dat een ronde winst hieruitzou voortkomen. Niettemin moet één naam deze nacht genoemd worden en dat is Pijnenburg. Pij nenburg was in de jachten vooral buitenge woon op dreef, hij slaagde er dan ook in. daarbij goed gesteund door zijn partner, de Belgen van den kop te drijven en met 1 ron de voorsprong alleen de leiding te verkrij gen. De Amerikanen, die zooals gezegd, nu veel beter liepen, kwamen thans op 1 ronde te liggen. Deze jacht was zoo zwaar geweest, dat voorloopig de rust in het veld terugkeerde. Eerst de sprints van twee uur brachten weer wat meer leven. SchoenPellenaars protesteerden tegen den stand, die omstreeks 1 uur kon worden opgemaakt. Zij meenden, dat zij geen twee ronden achter waren. De jury echter oor deelde, dat dit wel juist was. Uit protest daarop liepen zij toen plotseling weg en na men zonder eenigen strijd 'n ronde. Toendi reet daarop wederom SchoenPellenaars er tusschenuit vluchtten, volgde het veld op nieuw niet, met het gevolg, dat de jury dreigde alle koppels een strafronde te ge ven, indien zij niet probeerden de vluchtelin gen te achterhalen. Inmiddels hadden SchoenPellenaars hun twee ronden winst behaald en voegden zij zich op deze wijze bij Pijnenburg en Wals aan den kop. Tusschen de vierde en de vijfde sprint demarreerde Braspenninx plotseling en in eens was de jacht weer in vollen gang, zoodat de vijfde en de zesde sprint moes ten worden uitgesteld. Het merkwaardige van deze laatste jacht die ruim een half uur duurde, was, dat deze voor de anderen in felheid en snel heid geenszins onder deed, integeneel, het was een der schoonste jachten uit de ge- heele Zesdangsrhe. Maar juist omdat er zoo fel en hard gestreden werd, werden er geen ronden gewonnen of verloren. Iedere centimeter werd door de verschillende kop pels betwist, mocht er een in slagen een halve ronde uitte loopen, dan werd de ach tervolging direct op touw gezet en weldra slaagde men er in, de vluchtelingen te achterhalen. Zoo duurde dit spel dat een uiterst sportief karakter droeg, meer dan een half uur, zonder eenig resultaat, alleen, de koppels zelf waren zeer en zeer moe na dezen lang>" «n inspannenden jacht. Om half vijf keerde de rust in het veld weer en was ook deze vierde nacht weer tot het verleden. Bij de neutralisatie was de stand als volgt; aan den kop: 1. Pijnenburg—Wals, 266 pnt.; 2. SchoenPellenaars 64 pnt.; op 1 ronde: 3. BillietDepauw 114 pnt.; 4. Slaats—Charlier 71 pnt.; 5. Walthour— Crossley 68 pnt.; 6. RausrhGuimbretière 32 pnt.; op drie ronden: 7. Piet en Jan van Kempen 176 pnt.; 8. Braspenninxvan der Ruit 57 pnt.: op vijf ronden: 9. Rieger— Ehmer 67 pnt.; 10. LeducqWambst 20 pnt.; op zes ronden: 11. MatenaHeslinga 115 pnt. Vooral de staartkopels hebben zich in dezen laatsten jacht tamelijk geroerd, be vreesd als zij waren, dat zij door te groo ten achterstand uit de baan zouden worden genomen. Stel oplichters aangehouden. De Bussumsche politie heeft een 53-jari gen man aangehouden. C. genaamd en diens 21-jarigen zoon, die worden verdacht van verduistering. Beiden waren voornemens een nieuw blad op het gebied van huisvlijt uit te geven; zij gaven althans aldus voor. Zij bezaten niet de minste middelen hiertoe, doch wisten wel raad. In een der dagbladen plaatsten zij een advertentie, waarin zij voor hun uit te ge ven blad een vertegenwoordiger vroegen op een salaris van 35.- per weck plus pro visie. Reflectanten moesten echter 2000.- waarborg storten, hetgeen in den vorm van waardeparpieren kon geschieden. Een der reflectanten, uit Maassluis afkom stig, ging op het aanbod in, werd aangeno men en zou voor de gevraagde waardepa pieren twee obligaties met een totale waar de van 2000 deponeeren. Men sprak af, elkaar in het Centraal Sta tion te Amsterdam te ontmoeten. Hier wer den de betreffende contracten onderteekend waarop de toekomstige vertegenwoordiger de obligaties aan den vader afstond. Deze gaf ze aan zijn zoon met de woorden: „Jij hebt den sleutel van de safe berg jij ze even op". Spoedig bleek echter dat er geen safe be stond laat staan dat de zoon een sleutel hiervan bezat. De zoon begaf zich met de obligaties naar een kassier en liet ze verzilveren. Hij ontving 1500 als voorschot en la ter het restant, dat, daar de obligaties bo ven pari stonden zelfs nof 50 meer be droeg dan de nog resteerende 500. Het tweetal schafte zich van het geld hierop twee tweedehands-auto's aan, be taalde zijn schulden en kocht tenslotte nog eenige andere dingen. De bedrogen „vertegenwoordiger" nam de politic in den arm en deze kon den zoon in de ouderlijke woning aan de Boschlaan te Bussum arresteeren. De vader bleek ver dwenen, maar de politie kwam er achter, dat hij zich te Soest verborgen hield. Ze toog erheen, maar aan de opgegeven wo ning werd haar de toegang geweigerd, waar op zij assistentie van de Soester politie ver zocht en vervolgens de woning wist bin nen te komen. Den gezochte vond zij bo ven waar hij zich op een slaapkamer had verborgen en werd gearresteerd. Hij bleek recidivist te zijn en reeds wegens verduis tering veroordeeld te zijn. - De man die den oudsten onbetrouwbaren „uitgever" verborgen hield werd geverbali seerd wegens het belemmeren van de po litie bij het opsporen van een verdachte. (Msb.) De diefstal in de Kon, villa te Apeldoorn. In totaal thans 8 arrestaties. Gastolen voorwerpen terugge vonden. In .verband met de onlangs gepleegde diefstal in een leegstaande villa van de Koningin te Apeldoorn heeft de mare chaussee te Apeldoorn nog twee personen gearresteerd, van V. en v. d. M., beiden werkloos, die te Apeldoorn niet ver van de betreffende villa wonen. In de woning van v. d. M. en een broer van van V., gelegen aan den Loosche weg, zijn de gestolen goe deren, bestaande uil tapijten, gordijnen en huishoudelijke voorwerpen, teruggevonden. Volgens zijn verklaring zou de broer van van V. er niet mede bekend zijn geweest, dat de goederen van diefstal afkomstig waren. De gestolen goederen waren door de gezinnen deels in gebruik genomen en voor het overige op zolder geplaatst. De mare chaussee heeft alles in beslag genomen. Gisteren zijn de gearresteerden van Apel doorn naar het huis van bewaring te Zut- phon gebracht. Vier personen, verdacht van dezen diefstal, zijn dus gearresteerd. Nader vernemen wij, dat de marechaus see behalve de vier reeds gemelde personen nog vier personen, verdacht van de inbraak heeft gearresteerd. Zij zijn allen te Apel doorn woonachtig. De marechaussee is op het spoor van de dievenbende gekomen, doordat haar ter kennis kwam, dat een van hun op straat was gezien met een pendule onder den arm, waarvan de herkomst verdacht was. MET EEN MESTVORK GESTOKEN. Gisterochtend heeft het zoontje van den heer Tj. Koster te Twijzclerheide bij het spelen zijn twee-jarig broertje met een mest vork in liet oog gestoken. Op medisch advies werd liet kind naar het academisch zieken huis te Groningen gebracht. Zijn toestand is zeer ernstig en waarschijnlijk zal het kind een oog moeten missen. ONRECHTMATIG STEUNTREKKEN. De directeur van maatschappelijk hulpbe toon in Den Haag heeft namens de gemeente aangifte gedaan van onrechtmatig steuntrek- ken in 12 gevallen, tot een gezamenlijk be drag van f 300. Brand aan boord van K.P.M.-stoomer Aneta seint uit Makassar: Aan boord van het KPM-schip „van Overstraeten" is Zon dagmorgen te zes uur brand ontdekt in het onderruim van luik vijf. De brand is waar schijnlijk uitgebroken in een lading goenies. Onder leiding van den havenmeester werd de brand gebluscht door de haven-brand weerboot, een sleepboot van de K.P.M. en de gemeentelijke motorspuit. Nadat het luik was leeggepompt, werd de lading gelost. ITet vertrek van het schip, dat te acht uur door moest gaan naar Menado, is hierdoor uitgesteld, waarschijnlijk tot 10 November. De oorzaak van den brand is nog niet vast gesteld.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1936 | | pagina 2