Het hachelijk avontuur der „Sarkani" Het congres danst niet Een kapitein die „wit" werd Poolsche luchtverkenners op Ypenburg De mishandeling van lt. Aalders Budge wereldkampioen tennis enkelspel Nieuw mailschip op stapel gezet Het schaaktournooi te Kemeri De Poolsche padvinderij kan bogen op een prachtige ploeg piloten, waarvan een delegatie aan de Wereldjamboree zal deelnemen. Gistermorgen tegen 12 uur arriveerden op Ypenburg een Poolsch sportvliegtuig de SP-BiN, waarmee drie Poolsche padvin dersleiders een bezoek aan ons land kwa men brengen voor het voeren van bespre kingen met liet bestuur der Wereldjambo ree in verband met de komst van 750 Poolsche padvinders naar Vogelenzang. Het waren de hoeren Dcrengowski, com mandant, Nebelski, adjunct-hoofdverkenner en Borowiccki, chef-piloot van de afdeeling luchtverkenners der Poolsche padvinderij. Zij werden op Ypenburg ontvangen dooi den heer St., Sroczynski, attaché van de Poolsche legatie te 's Gravenhage. De Poolsche padvinderij is een der weinige groepen in de internatio nale padvindersbeweging, die een aparte afdeeling luchtverkenners heeft, waarvoor, zooals in dezen tijd begrijpelijk Is, bij de Poolsche jeugd groote belangstelling bestaat.. De op Ypenburg gcarriveerdo lei ders dezer afdeeling vertelden, dan ook, dat de groep luchtverkenners verscheidene honderden leden heeft waaronder circa 100 gebrevoteerde piloten. De afdeeling bestaat uit piloten, lecrling- .vliegers, zweefvliegers, een afdeeling vlieg tuigbouw, modellenbouw en een radio-af- deeiing .Zij beschikt over vier eigen motor vliegtuigen en ongeveer 15 zweeftoestellen, terwijl in haar afdeeling vliegtuigbouw op het oogcnbllk een door de leden zelf ont worpen en geheel uitgevoerd sportvliegtuig in aanbouw is, dat binnen een maand ge reed moet zijn, zoodat men zelfs nog hoopt, ermee op de Jamboree in Nederland te kunnen komen. Zelfs het parachutespringen wordt, door de Poolsche luchtverkenners beoefend. De Poolsche luchtverkenners vertelden, dat ongeveer 750 Poolsche padvinders ko men, waarvan 20 per fiets, 20 per kano, en 40 per motorjacht, terwijl 25 luchtverken ners meekomen, vermoedelijk met alle 4 motorvliegtuigen waarover deze afdeeling beschikt, terwijl lipt In do bedoeling ligt, een tiental zweeftoestellen per trein naar ons land te doen vervoeren. De heer Albarda vraagt onder zoek en maatregelen. Het Tweodo Kamerlid Albarda heeft aan den minister van buitenlandsche zaken a. i. Dr. Colijn de volgende vragen gesteld: Heeft de minister kennis genomen van de mededeclingen van den Nederlnndschen reserve-luitenant G. Aalders betreffende cm stige mishandelingen, die men hem in Duitschland hoeft doen ondergaan teneinde hem tot bekentenissen in een strafproces te dwingen? Heeft de minister reeds aanleiding gevon den of is hij alsnog bereid omtrent, de in de eerste vraag bedoolo feiten inlichtingen in te winnen hij de Duitsche regecring- Indien uit die inlichtingen of op andere wijze blijkt, dat do mededeclingen van den heer Aalders juist zijn, vindt de minister dan daarin aunleiding tot verdere stappen en zoo ja, tot welke? DE TOUR DE FRANCE. Albcrf van Schendel naar voren Nog slechts 9 minuten achter bij den leider. Hij eindigt op de vijfde plaats in de derde étappe. De Italiaan Generati wint. Kint (België) drager van de lei derstrui. De Tour de France werd gisteren voortge zet met, de étappe Charleville—Metz (161 K.M0- Deze derde étappe heeft wederom een verrassend resultaat gehad: de Italiaan Ge- nerati, to Charvillo 78o in het algemeen klas sement, word winnaar met ongeveer een halve minuut voorsprong op een kleine groep achtervolgers, waarin zich ook onze landgenoot Albert van Schendel bevond, die bewezen heeft, dat hij in schitteronden vorm is. Daar achter lag een groote groep renners, geleid door Dannecls, welke groep 6 minuten achterstand had. Voor ons land is het meest verheugende feit, dat Albert van Schendel zich weer ver scheidene plaatsen naar hoven heeft ge werkt. Thans bezotto bij do 22o plaats met slechts ongeveer 0 minuten achterstand op den leider Marcel Kint. De andere Noderlandsche renners rijden rustig en verstandig. De uitslag was: 1. Generati (Italië) tijd 4 uur 13 min. 2 sec., na aftrek tljdvergoeding 1 uur 11 min. 32 sec. 2. Fréchuut (Frankrijk) individueel, 4 u. 13 min. 36 sec., na aftrok tijdvergoc- ding 4 uur 12 min. 51 sec. 3. Marcel Kint (België), 4 u. 13 min. 36 sec. 5. Albert van Schendel (Nederland), zelfden tijd: 28e. Braspenning (Nederland), 4 u. 20 min. 52 sec. 31e. Middelkamp (Nederland), Anton van Schendel (Nederland) en talrijke an dere renners, allen in den tijd van 4 u. 20 min. 52 sec. 75e. Van der Ruit (Nederland) 4 u. 23 min. 8 sec. Stand algemeen klassement. 1. Marcel Kint (België) 1G u. 33 min. 25 sec. 2. Majerus (Luxemburg), 16 u. 36 min. 15 sec. 3. Archambaud (Frankrijk), 16 u. 36 min. 19 sec. 22e. Albert van Schendel, 16 u. 42 min. 39 sec. 51e. Anton van Schen del, 16 u. 59 min. 58 sec. 53e. Braspenning (Nederland) 17 u. 50 sec., 57e Van der Ruit (Nederland) 17 u. 3 min. 5 sec., 58e. Mid delkamp (Nederland) 17 u. 5 min. 3 sec. Miniatuur-burgeroorlog in 1Jmud den's haven. Aan de binnenzijde van de groote schut sluis te IJmuiden liggen op het oogen- blik twee Spaansche stoomschepen gemeerd de „Marie Elvira" ,en de „Sendajc." Deze schepen lagen beide bij het hoog- ovenbedrijf te Velson in lossing ten tijde van den val van Bilbao. Uit deze stad ver trokken toen zij nog in handen van de Bas- kische regeering was, behoorden de sche pen aan deze rcgecring. Na de bezetting van Bilbao door de troepen van Franco echter ver klaarde de kapitein van het stoom schip „Sendeja" dat hij „wit" gewor den was en als consequentie daar van weigerde hij zijn vroeger gekre gen opdracht uit to voeren om naar Archangel te gaan. Hij vreesde daar geen al te hartelijk onthaal te zul len vinden en wenschte daarom naar Bilbao terug te koeren. De scheepsofficieren sloten zicli bij hem aan, doch de bemanning bleef „rood" en heeft daarop aan boord geweigerd oenigen dienst te verrichten. Do kok weigert zelfs te koken. Een vertegenwoordiger van de Baskische rogeoring heeft zelfs aan den levensmidde len leverancier te I.Tmuiden verboden, levens middelen aan de officieren te leveren. Dit mocht alleen voor de bemanning geschieden. De moeilijkheden werden nog groo- ter toen de kapitein van de „Marie Elvira" door de Baskische regcering werd benoemd tot kapitein van het stoomschip „Sendeja". De „witte" kapitein van laatstgenoemd schip weigert van boord te gaan en tegelij kortijd zijn collega van het do Bas kische regeering trouw gebleven schip aan boord te laten. Hij heeft de hulp van de politie der ge meente Velsen ingeroepen zoodat gisteren eenige politiebeambten bij het schip zijn ge plaatst, die voor het hondhaven van de orde moeten waken. Do levensmiddelenkwestie is door den agent der reederij, aan* welke de schepen bchooren, voorloopig opgelost. Van negen meter hoogte gevallen Jongen te Groningen ernstig ge wond. Gisterenmiddag was do zeventienjarige loopjongen A. K. Staal in een perceel aan de Bloemstraat te Gorningen bezig met hot aanbrengen van een antennedraad buiten tegen een zolderkamertje. Plotseling verloor bij het even wicht cn viel van negen meter hoogte naar beneden. De jongen kreeg o.m. een bovenbeen- breuk en een bekkenfractuur cn is in hoogst ernstigen toestand naar het acade misch ziekenhuis te Groningen overgebracht Doodelijke aanrijding fe Venlo Gistermiddag is te Venlo de 24-jarige ar beider van B. uit Venlo bij het oversteken van den Tegelschen weg door een passce- rondc auto van den heer II. P. uit Tegelen gegrepen. De aangcredenc bekwam een sche- delbasisfractuur en was op slag dood. Waarschijnlijk treft den bestuurder geen schuld. Von Crarnm stelt te Wimbledon teleur. Donald Budge, de jonge Amorikaanschc tennisspeler, die reeds dadelijk na het over gaan van den vorigon Wimblcdon-kampxoen, Fred Perry, naar hot berocpslennis genoemd werd als «ie toekomstige officieuze wereld kampioen, heeft ten volle artn do verwachtin gen beantwoord. BUDGE. In drie seis, met 63. fi4, 6—2 heeft de Amerikaan, die in prachtigen vorm was, in don eindstrijd zijn meerderheid over von Crarnm getoond, en geen oogenblik was zijn overwinning in gevaar. Eerste kielplaat voor Indiëvaar- der van de Mij. „Nederland" te Amsterdam gelegd. TWEE JAAR WERK VOOR TWAALF HONDERD ARBEIDERS. Gisterochtend even voor elf uur is op do werf van de Nederlandsche Scheepsbouwmaatschappij aan den noordelijken oever van het IJ, de eerste kielplaat gelegd voor het nieuwe mailschip van de Stoom vaartmaatschappij „Nederland", dat over twee jaar in do vaart zal worden gebracht. Directeuren van de reederij en de werf woonden de ze gebeurtenis hij. Eenige dagen geleden is het personeel van de Ncd. Scheepsbouw Mij. begonnen helling 3 van de werf te Amsterdam voor den houw van de „N.S.M. 270", zooals het schip voorloopig heet, gereed te maken. Het nieuwe schip, dat een lengte krijgt van 192 M., zal het grootste van de Am- sterdamsche vloot worden. Cijfers. Ongeveer 10 millioen kg. staal zullen noodig zijn om, met ruim 28 millioen klink nagels, den romp van het schip te vonncn. Gedurende 2 jaren zullen gemiddeld 1200 k 1300 arbeiders aan den bouw van het schip werkzaam zijn. Volledigheidshalve volgen hier nog de voornaamste bijzonderheden van het te bou wen passagiersschip vermeld: Dicnstvaart: 21 mijl, waarvoor 27.000 A.P.K. noodig zijn. Schip, waaraan convooi werd ge- weigerd, terug te Rotterdam. Bemanning bevindt zich in goe den welstand. Gistermiddag hebben wij een on derhoud gehad met den kapitein van het s.s. „Sarkani" van het Neder- landsch Bevrachtingskantoor, dat door een schip van de Franco-partij was opgebracht en ^eruimen tijd in Ceuta is vastgehouden. De „Sarkani" is gistermorgen te Rotterdam aange komen. Kapitein J. A. Gitz zeide ons, (fat hij op 8 April uit de Rotterdamsche haven was vertrokken. Het schip geladen m. levensmid delen, z.a. erwten, boonen, tarwe, vischcon- serven, koffie. Voordat met inladen te Rot terdam was begonnen, had de kapitein zich naar het Ministerie van Defensie te 's-Gra- vonhago begeven, om voor zijn schip convooi aan te vragen. Daarbij deelde hij mede, dat het schip met levensmiddelen zou worden geladen. Op het minislerie werd gezegd, dat het convooi vermoedelijk wel in orde zou komen. De lading moest onder toezicht van de douane geladen worden en de reederij moest bewijzen overleggen, wat geladen werd. Petrov op de tweede plaats. Landau verliest wederom. Gisteren werd de dertiende ronde ge speeld van liet tournooi te Komeri. Onze landgenoot Landau verloor van Stahlberg. De stand luidt thans: 1. Reshevski, 10 punten plus 1 afgebr. partij; 2. Petrov, 9Yn punt; 3. Flohr, 9 punten; 4. Aljechin, 8l/2 punt; 5. Kcrcs 71/2 punt. plus een afgebr. partij; 6. en 7. Fine en Tartakower, ieder 7y2 pt. 8. Stciner, 7 pt., plus twee afgebr. partijen; 9. en 10. Apschonck en Stahlberg ieder 7 p.; 11. Mikenas 6Va punt; 12. Boeoek 5Va punt; 13. Berg 5 punten; 14. Rellstab 4V2 p., plus een afgebr. partij; 15. Foigin 4 punten; 16. Landau 3%'punt; 17. Osols 3 punten; 18. Hasenfuss H/h punt plus afgeb. partij. DAMMEN. Raichenbach blijft wereld kampioen De drie en twlnstigste partij re mise. De drie cn twintigste partij, te Amsterdam gespeeld tusschen Rai chenbach en Springer om het we reldkampioenschap dammen eindig de na 57 zotten in remise. Het pun- tcnaantal van Raichenbach, 25, kan Springer in de rcstcercndc twee par tijen niet meer inhalen, zoodat de Franschman zijn titel van wereld kampioen heeft behouden. Het schip wordt ingericht voor 513 pas sagiers le en 2e klasse, 148 passagiers 3c klasse cn 52 passagiers 4c klasse. De constructie van het schip en de in richting der passagiersinrichtingen zal vol gens moderne opvattingen geschieden. Het schip wordt o.a. voorzien van een zwembad en 3 liften. Met deze sclieepsbouworder is een bedrag van 12 h 13 millioen gulden gemoeid. Een naam is voor het schip nog niet vast gesteld. Millioenenwerk begonnen. Vijf minuten voor elf gistermorgen kwam de kraan in beweging Vier kettingen daal den boven de eerste kielplaat, aldus het Hdbld. Arbeiders schoten toe om de plaat eraan te bevestigen. De voorman hief zijn rechter hand: Omhoog! De gesprekken verstomden; allen ontblootten hun hoofden. De kraan kwam 'weer in beweging en hief het stuk staal van den bodem. Dit was het eerste groote oogenblik in de historie van het nieuwe schip Langzaam draaide de kraan de plaat tot boven de blokken. De ket tingen hingen slap en werden losge schroefd. Een groot karwei, dat 12 a 13 millioen gulden zal kosten en ge durende twee jaren aan 1200 a 1300 arbeiders werkgelegenheid zal bie den, was begonnen. Directeuren drukten elkander de hand. De arbeiders waren te hoop ge- loopen. Even staakten zij hun werk om getuige te zijn van deze gebeurtenis, die ook voor hen van groote betcekenis is. Zij houdt de belofte in van een betere toekomst, een toe komst met minder stempelaars. Geladen onder toezicht der douane. De „Sarkani" is vervolgens geladen, on der toezicht van dc douane. Met schip ver trok, als gezegd op 8 April, met bestemming naar Alicante. Op den 15den April, voordat men dc Straat van Gibraltar bereikte, werd op de „Sarkani" een oproep van de „Java" ontvangen, bestemd voor schepen die convooi wenschten. Toen is geantwoord, dat men tot Gi braltar convooi verzocht, terwijl ook de lading en de bestemming werd opgegeven. De bedoeling was, dat in Gibraltar een officier van de niet- inmengingscommissie aan boord zou korrten. De „Java" seinde terug, dat. geen convooi kon worden gegeven. Op de vraag, waarom, kwam ten antwoord, dat de weigcrihg geschiedde volgens bevel van het Ministerie van De fensie. Den volgenden morgen is de „Sarkani" door een kanonneerboot van do Franco partij aangehouden. Een officier kwam aan boord, die naar de lading en bestemming kwam informeeren. Toen deze officier weer naar zijn oorlogsschip terug was, telegra feerde de „Sarkani" aan de „Java" om as sistentie. Opgebracht. De officier van de kanonneerboot, kwam spoedig weer aan boord van de „Sarkani" en gaf order naar Ceuta op Ie sloomon, waar men de lading wilde visiteeren. In- tusschon was de „Java", die twee schepen begeleidde, in zich gekomen. Nog eens werd naar de „Java" ge seind, waarop deze antwoordde, dat wel de reederij convooi had aange vraagd, maar dat het ministerie dit had geweigerd, zoodat de „Java" dus niet tusschenbeide kon komen. Toen de „Sarkani" in Ceuta kwam, ge beurde er de eerste maand weinig of niets. Daarna is dp lading gelost. Do reederij heeft over de. inbeslagneming van de lading een claim ingediend, maar hierop is nog niets vernomen. Goede behandeling. De kapitein zeide ons, dat de behandeling in Ceuta goed was. De eerste dagen mocht de bemanning hun hutten niet verlaten, terwijl er een gewapende macht aan boord bleef. Daarna volgden drie weken, dat men niet van boord mocht. En tenslotte mocht men zicli overdag en \s avonds vrij aan wal hegeven. Wel bleef het schip .natuur lijk steeds onder bewaking. Bij ondervragingen, die door de autori teiten to Ceuta. geschiedden, informeerde do kapitein wel, naar do reden van dc inbe slagname van lading en schip, maar op zijn vragen werd geen antwoord gegeven. De bemanning mocht wel naar haar fami lieleden schrijven. Ook mocht er met de reederij gecorrespondeerd worden. Antwoor den uit het. vaderland bleven doorgaans lang uit. De Nederlandsche gezant to Tan- ger, do heer Gerth van Wijck, is een keer aan boord van de „Sarkani" gekomen, waar hij naar de behandeling informeerde. Meer kon de gezant, op dat oogenblik niet doen. Drie weken geleden kreeg men aan boord dc mcdcdeoling dat het schip zou worden vrijgegeven. Behouden terug. Het schip is, toen het mocht, varen, eerst naar Tanger gegaan, omdat de papieren niet. waren teruggegeven, Ook ontbrak een belangrijk onderdeel van de radio. Op het gezantschap te Tanger kreeg men liet jour naal terug cn ook het onderdeel van de ra dio, terwijl voorts werd medegedeeld, dat het. schip zonder verdere papieren naar Ne derland kon stoomen. De leden van de bemanning zijn in goe den welstand te Rotterdam aangekomen, Tiet zijn de 22 Nederlanders, een Pool en een Wit-Rus. Gedurende het verblijf te Ceuta kreeg men per man en per dag 3.25 peseta, waarvoor levensmiddelen werden gekocht. De kauitein verklaarde ons nog, dat hij op de uitreis naar Spanje geen tusschenha- vens had aangedaan. Namens de reederij zeide men ons, dat men nog in onderhandeling was met de ro georing over hot geweigerde convooi, omdat men de reden daarvan niet begreep. CONGRES VAN DE INTERNA TIONALE KAMER VAN KOOP HANDEL. „Men kan met de Duitschers praten." Dc Nederlanders zijn de makelaars van Europa (Van onzen eigen correspondent). Men kan niet zeggen, dat de af gevaardigden voor hel Congres van de Internationale Kamer van Koop handel te Berlijn voor hun genoegen naar Berlijn zijn gekomen. Het'con- - gros heeft b.vnog geheel niet gedanst! Iloewel toch een groot aan- tal der 1600 congressisten met hun echtgenooten naai Berlijn is geto gen. Met de dames moet men wer kelijk meelij hebben! Een zeer belangrijke zitting liad Donder dagochtend plaats. In dc groep „muntpoli tiek" een der belangrijkste afdcelingcn van dit congres! sprak onze landgenoot Dr. R. Mees uit Rotterdam, lid van dc fir ma R. Mees en Zoonen en president van de Nederlandsche landsgroep der Internatio nale Kamer van Koophandel. De heer Mees sprak over het geld. Geld heeft steeds een belangrijke plaats in onzen gedachtcngang ingenomen. Over geld wil eigenlijk iedereen meepraten. Toch ver leent „de man in de straat" een te grootcn invloed aan het gold. De muntpolitiek is intusschen op het oogenblik als het ware de olie in de machi ne. Zonder deze olie loopt dc machine niet! De ware muntpolitiek is dus de ware olie voor de economische machinerie. Met de muntpolitiek houden wc ons allemaal be zig: economisten, politiekers cn staatslie den. Wij zoeken naar een monetaire maat, naar een monetaire basis. Van de muntpoli tiek hangt liet af, of wij onze maatschappij ruineeron of redden. Wij zijn er allen getui gen van geweest, dat in een of ander land do begrooting niet sloot. Dan was er bewe ging op do wisselmarkten. I-Iet geneesmid del was vaak: verdere depreciatiel Meer olie in de machine! Het is echter duidelijk, dat dit middel op den langen duur niet kan worden toegepast. Des namiddags hoorden wij den heer Mees ten tweeden male.Dat was op het noen maal van de Dcutsch-Niedcrlandischo Ge- sellschaft, waartoe o.a. alle 60 Nederland sche gedelegeerden waren uitgenoodigcl. In het geheel waren 150 personen in de roode veranda der „Fcstsale ain Zoo" vereenigd. Aan hot hoofd van de eerste tafel was Hertog Adolf Friedrich van Mecklcnburg, eere-voorzitter der Vcreeniging, gezeten, rechts van hem zat I-I.M.'s Gezant Zijne Exc. Mr. C. Ridder van Rappard. links van hem de lieer Gottfrieci II. Crone, voorzitter van de K. v. K. te Amsterdam. De tweed» tafel werd gepresideerd door Staatsrat Helferich, voorzitter der vcreeniging, naast hem zaten de hoeren Fentener van Vlissin- gen en Dr. R. Mees. De Hertog von Mecklcnburg sprak een eersten groot, waarbij hij vooral de Neder landers wolkom heette. Dan sprak Staatsrat Helfferich, die als oud-planter zooals vanzelf spreekt, ook het grondstoffen-probleem aanroerde. Hij hul digde de Nederlanders om hun onderne mingsgeest cn talenkennis, en meende in verhand hiermee, de gevolgtrekking te mo gen maken, dat de Nederlanders de make laars van Europa zijn. Do laatste spreker was Dr. Mees. Hij was vol geestdrift over do ontvangst te Ber lijn. Spr. gcloafdc, dat alle Nederlanders, die thans te Bmijn zijn vergaderd, bij hun terugkomst zullen zeggen: die Duitschers zijn werkelijk zoo verschrikkelijk niet; men kan met hun praten! Zeker, spr. weet, dat het grondstoffen-probleem, hetwelk Staats rat Helfferich aanroerde, hiermee nog niet opgelost is. Er zijn nog moeilijkheden ge noeg. Maar er is toch ook reden tot verheu genis op stoffelijk en op geestelijk gebied. De volkeren loeren elkaar juist door een congres als dit beter kennen. Zij krijgen „Verstiindnis" voor Duitschland. Maar Duitschland krijgt „Verstiindnis" voor de andere landen. En dit is sprekers algemec- no indruk: de economisten der wereld heb ben elkaar te Berlijn teruggevonden! Spr. bereikte zoo juist de heugelijke tij ding, dat Holland thans 40 pet. meer naar Duitschland kan uitvoeren, omdat Holland door de hetere conjunctuur 40 pet. meer in Duitschland heeft kunnen lcoopen, wat in een boteren stand van de clearing tot, uiting komt. Zoo moet, liet voortgaan! Wij vonden nog gelegenheid, mot verschil lende Nederlandsche congressisten te spre ken. Zoo vernamen wij van den heer Crone, den voorzitter van do K. v. K, te Amster dam, dat hij het congres als geslaagd be schouwd, niet, om het tastbare dat bereikt is, maar omdat deze internationale ontmoe ting van de wereld-zakenlieden de lucht gezuiverd heeft en den goeden wil tot sa menwerking heeft versterkt. Ook de afgetreden voorzitter van de In ternationale Kamer van Koophandel, de hr« Fentener van Vlissingen, verklaarde ons, dat hij met het congres tevreden is. Het zal stellig rijke vruchten dragen. Vooral dc re laties, die op dit congres zijn aangeknoopt., zijn van niet te onderschatten waarde. Drie arbeiders vallen van een steiger Verkeerde constructie de oorzaak Op het terrein van de glasfabriek Leer dam zijn gistermiddag drie werklieden van een vijf meter boven den grond gelegen steiger gevallen. Een hunner, Broekman uit Rotterdam, kreeg inwendige kneuzingëïi en is in ernstigen toestand naar liet ziekenhuis overgebracht. Minder ernstig was, de arbei der Stek, eveneens uit Rotterdam, eraan toe, doch hij is eveneens in het ziekenhuis opgenomen. I)e derde, zekere Borg uit Leer dam, werd licht gewond en is na in liet ziekenhuis behandeld te zijn, naar zijn wo ning vervoerd. liet. ongeluk is waarschijnlijk toe. te schrijven aan een verkeerde constructie van den steiger, dc politie heeft een onderzoek ingesteld.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1937 | | pagina 2