Kamer van Koophandel en Fabrieken Nieuw licht over de kwestie-Abeele Duizendkoppige menigte doet Hr. Ms. „Java" uitgeleide Ten Baadhuize tc Alkmaar kwam gister middag om 2 uur de Kamer van Koophandel en Fabrieken voor Hollands Noorderkwar tier in openbare ledenvergadering bijeen, on der presidium van den lieer S. W. Arntz; secretaris de lieer D. J. Schoffel. Afwezig zijn de heeren Schmalz en Nobel. Na opening volgt vaststelling der notulen. De heer Ringers herdacht. Van de ingekomen stukken vermelden we o.m. de kennisgeving van liet overlijden van den heer J. Ringers, lid der Kamer. De Vooritter spreekt naar aanleiding van dit verscheiden eenige gevoelvolle woorden, waarvoor hem door den heer Grondsma, als vriend van den overledene, dank wordt ge bracht. De toestand bij de vlotbrug te Alkmaar. Ingekomen zijn voorts brieven van de N.V. Verecnigde Brandstoffenhandel, de N. V. N. Timmerman's Graanhandel en maalderij en de N.V. S. Krom te Alkmaar, gericht aan de Kamer, waarin wordt verzocht, te*bevorderen dat er spocdif? een aanmerkelijke verbetering zal tot. stand komen in de oeververbindingen over het Groot Noordhollandsch Kanaal ter plaatse van de Friesehcbrug en de vlotbrug te Alkmaar. De heer Grondsma zegt, dat de gemeente Alkmaar en ook het Rijk gaarne in de kos ten van verbetering willen bijdragen, doch de Provincie moet er ook aan medebetalen en deze blijft in gebreke. De Voorzitter meent, dat het Rijk er voor moet zorgen, dat over het Rijkswater een behoorlijke brug wordt gelegd. De heer Kramer zegt, dat voör Hugowaard een heel stuk wordt omgelegd. De Voorzitter antwoordt, dat die zaak in de Kamer alreeds is behandeld; spr. gelooft niet, dat het zoon omweg is. Wat Oudorp betreft, moet d burgemeester die in Alk maar woont, over de brug gaan. Verbetering van de Friesehcbrug is noodig. Besloten wordt tenslotte, de Verkeerscom- missie naar Ged. Staten te doen gaan om op verbetering aan te dringen. Een telegram van goede reis. De Voorzitter stelt voor namens de Kamer aan den Commandant van Je heden ver trokken „Java"' een voorspoedige reis te wenschcn (Aplaus). Aldus wordt besloten. Opheffing stopplaatsen spoorwegen. Wat betreft een adres van do K. v. K. voor Rotterdam, gericht aan de Nederlandsche Spoorwegen te Utrecht, betreffende de ophef fing van stopplaatsen van de Ned. Spoor wegen, wordt besloten een afwachtende hou ding aan tc nemen, daar door die K. v. K. inmiddels een nieuw adres wordt opgesteld. Het Handelsonderwijs. Een adres van de K. v. K. te Amsterdam, gericht aan den Minister van Onderwijs, Kunsten en Wetenschappen, nopens het Han delsonderwijs, wordt door den heer Kluitman nader toegelicht. Soepelheid bij het bepalen van do urentabel, lijkt spr. noodzakelijk. Goe de kennis van de moderne talen is wel de eerste vereischtc. Door de wijziging van het lesrooster en door de regeling van het eindexamen, hebben de maatschappelijke vakken aan beteekenis ingeboet. De heer Kluitman stelt voor het adres In handen te geven van de Handelsschool- commissie. De heer Sclieffel zegt, dat de Verecni- ging van Kamers van Koophandel deze zaak zal bestudeeren. Daarin zit ook de heer Kluitman, laten we dus afwachten wat de gezamenlijke Kamers willen. De Voorzitter wil de zaak omdraaien en daarom hot voorstel van den heer Kluit man steunen. De heer Nobel komt ter vergadering. De heer Mocns wijst erop, dat op de II.B.S. A. en B. te veel aan Wiskunde wordt gedaan. Van de oude handelsscholen waren de leer lingen speciaal op den handel aangewezen. De lieer Schoffel is het eens met den heer Moens: het economische komt niet tot z'n recht als er één eindexamen voor II.S. en I-I.B.Sj» A voor het geheelc land wordt afgenomen. De heer Moens zegt, dat onder leiding van den nieuwen directeur der Handels school te Alkmaar nieuw leven wordt in geblazen. Is er nu geen kans, dat van on ze 4-jarige Handelsschool een 5-jarige kan worden gemaakt? Spr. wil, dat het initia tief van de Kamer uitgaat. Het is belang rijk voor stad, district en omstreken. De heer Kluitman vindt het geen be zwaar, dat de Kamer al dadelijk stappen doet om tot een 5-jarigen cursus te gera ken. De Onderwijscommissie zal deze zaak grondig onderzoeken. De nieuwe Omzetbelasting. Voorgesteld wordt, zich te verzetten tegen de voorgestelde bepaling, waarin de vrij stelling van de heffing van de omzetbelas ting voor kleine fabrikanten-detaillisten, vyordt geschrapt. Alhoewel het aantal mid denstanders, dat van deze bepaling kan profiteeren niet bijster groot is, zal schrap ping van het artikel toch weer een nieuwe last leggen op een aantal bedrijven. Men gaat met het voorstel accoord. Voorts wordt geprotesteerd tegen de verhooging van het bijzonder invoerrecht (omzetbelasting aan de grens); Het Postverkeer te Texel. Uit een Tnededceling van het Hoofdbe stuur van den P.T.T. blijkt, dat het be stuur op verzoek der Kamer diverse ver beteringen heeft aangebracht in het post verkeer te Texel. De heer Scheffel vraagt aan don heer Been nog eens aan te dringen op een be tere verbinding tusschen Texel en Den Helder. De heer Been heeft het zelf wel eens meegemaakt, dat poststukken eerst na vijf dagen van Texel te Amsterdam aankwa men. Spr. brengt de Kamer zijn dank over wat betreft de bemoeiingen van dc Kamer inzake de postverbinding tc Texel. De kaashandel. Do heer Grondsma zegt, dat men wil afschaffen de soorten 20 en 30 plus-kaas. Zelfs zou alles reeds in kannen en kruiken zijn, ofschoon spr. er niets van weet. Dc vraag dient gesteld te worden: is de kaashandel nog nuttig ja of nccil? Van hoogerhand worden deze maatregelen ge troffen en als we die moeten aanvaarden, welaan, dan moeten wij den strijd aanbin den tegen de coöperatie. De heer Bonnet gaat volkomen accoord met hetgeen de heer Grondsma heeft ge zegd. De vrije handel dient zich feweer te stellen. De lieer Nobel acht het van groot belang, dat de particuliere handel blijft beslaan. Spr. wijst erop, dat de zaak nog niet is be slist, dat de 20 en 30 plus moeten verdwij nen. De heer Grondsma meent dat de advies commissie wel goed gaat, daarom wil spr. dat de Kamer zitting heeft in de kopcom- missie. De heer Bonnet meent, dat het hcclcmaal niet goed gaat in dc adviescommissie. De Voorzitter antwoordt, dat de handel buitengewoon ontevreden is over de maatregelen, welke geno men worden. Op deze wijze wordt de handel afgemaakt. In het buitenland is een en ander reeds lang geregeld. Met aandrang wil spr. ageeren te gen deze methode, laten de groot handelaren er zich eens krachtig te gen verzetten. Een en ander zal nog in de huishoude lijke vergadering worden besproken. Bevordering der Visscherijbe- langen. Volgt het verslag van de heeren M. A. Kolster en C. C. W. Bonnet van een onlangs te Alkmaar gehouden bespreking met ver tegenwoordigers van het Techn. Instituut te Haarlem inzake de bevordering van de visscherijbelangen in den kop van Noord- Holland. De heer Kolster zegt, dat aan de verbetering van de toestanden zal worden meegewerkt. De heeren uit Haarlem voelden er veel voor, dat voor den Helder en Wieringen de toestanden zullen verbeteren. Wij hebben af te wachten, tot het rap port van Techn. Instituut is ver schenen, doch dit is strikt geheim. Tot zoolang moet worden gewacht. De heer Bonnet voegt hieraan toe, dat de visscherij te den Helder en in Wierin gen baat zullen vinden bij het rapport. De jongelui uit den Langendijk. De heer Scheffer wil de jeugd uit den Langendijk gelegenheid geven dienst te nemen bij dc Rijnscheep vaart. De Voorzitter vindt dit prachtig, doch meent, dat de jongelui in den Langendijk aldaar zijn vastgegroeid en moeilijk over zullen gaan naar de Rijnschecpvaart. In ieder geval kan het worden geprobeerd. Heffing der directe belastingen. Aan de orde is dan de mcdedccling van den heer H. P. Kluitman, lid der commis sie van Verordeningen, inzake het Wetsont werp tot aanvulling van de wet tot bevor dering van een richtige heffing der directe belastingen. Do heer Kluitman brengt verschillende bezwaren tegen dit wetsontwerp, waardoor de Vennootschappen ten gronde gaan, naar voren. Uitgegane stukken. Hierna wordt mededeeling gedaan van de uitgegane stukken, o.a. een adres gericht aan de directie van de Nederl. Spoorwegen, met bezwaren tegen de in de nieuwe zomer dienstregeling voorgestelde ochtend-snel treinverbinding AlkmaarHaarlemRot terdam (en verder) en een persbericht, be treffende de" geruchten inzake de douane loods te Alkmaar en het ongerief van het wachten aan den Bergeroverweg. Rondvraag. De heer Been vraag, of eventueel werk- loozc binnenschippers naar Engeland kunnen gaan. Spr. hoopt dat de Kamer daaraan haar aandacht wil schenken. Aldus wordt besloten. Hierna sluiting. In een aan zakelijke duidelijk heid niets te wenschen latende uiteenzetting heeft de voorzitter der gem. lichtbedrijven bg. Kroo- nenburg een onzer redacteuren het standpunt der vier burge meesters min of meer officieel verklaard. „RECHTELOOSHEID DER ARBEI DERS NOOPT DEN BURGEMEES TERS OP ADVIES VAN DEN MI NISTER HET AMBTENARENRE GLEMENT TE WIJZIGEN." Kwestie Abeele ondergeschikt „Ik vind het hcelcmaal niet leuk, dal gisteren nu weer héél precies in dc Scha- ger Courant stond, wat er in de nict-opcn bare vergadering van de commissie van be heer van dc lichtbedrijven is gezegd." „Dus 't was waar?" „Natuurlijk, van a tot z". erkende burge meester Kroonenburg, voorzitter van dc commissie van beheer van de gemeen schappelijke lichtbedrijven der vijf Lange- dijker gemeenten. Ik vind '1 kras, dat jul lie er altijd zoo netjes aankomen, maar ik wou daar tóch wel eens een eind aan heb ben!" „Dat ligt aan U zelf, burgemeester." „Maak de vergaderingen openbaar. Als het dagelijksch bestuur niet zulke dictato riale neigingen had, zou het publiek min der de idéé krijgen, met huid en haar ver kocht te worden. Via de bladen kon het publick zich een objectief oordeel vormen." „Als de pers maar objectief was', zucht te de burgemeester, „de een ziet het zoo, de ander zus en het publiek niet alleen, maar ook de raadsleden zullen op verkeer de wijze worden beinvloed. U moet niet vergeten, dat het dagelijksch bestuur en de gascommissie, commissicn van voorberei ding zijn, te vergelijken met colleges van B. en W., die ook niot-openbaar vergaderen. Maken de kranten zich daar druk om?" „Dus we mogen voorloopig alleen door bovennatuurlijke middelen aan ons nieuws komen?" „Dat denk ik wel, waarde Heer ,,'t Komt er tóch in, burgemeester, als 't noodig is!" „Waar zit dan dat lek? Wat is dan dc bron?" „Zie Hansen, burgemeester!" Na dit veelbelovend begin van het onder houd dat de Schagcr Courant gistermiddag met den overigens steeds gcmoedclijken burgemeester van Sint Pancras had, heeft hij min of meer „officieel" het stand punt van de vier burgemeester uiteenge zet. Met het standpunl zijn wij het niet eerts, wel hebben wij waardcering voor de ronde wijze, waarop de heer Kroonenburg het verdedigde en meenen het voor ons als een klein succesje te mogen hoeken dc Hee ren, bij monde van hun voorzitter van hun hoogen zetel te hebben zien afdalen. Niet de burgemeesters als leden van het dagelijksch bestnur van de lichtbedrijven, gaan het reglement veranderen, maar de burgemeesters als hoofden hunner gemeen ten. Het tegenwoordige ambtenarenreglement, indertijd niet door de gemeenteraden, maar door de gascommissie vastgesteld, mist alle rechtgeldigheid. De ambtenaren, beambten en werk lieden hebben feitelijk geen rechts positie, zijn rechteloos. Het is op ad vies van minister en Gedeputeerde Staten, dat de gemeenteraden op nieuw het ambtenaren-reglement gaan vaststellen, om de rechtspositie van de ambtenaren enz. te regelen. Dit is primair. Secundair komt tege lijkertijd de kwestie raadslidmaat schap, onvereenigbaar met dienstbe trekking tot de lichtbedrijven. Een rijkswet doet steeds gemeenteverorde ningen vervallen. Nu de rijkswet niet in deze zaak voorziet immers art. 125 van de ambtenarenwet, dat behandelt welke licha men hebben vast te stellen en te besluiten, spreekt wel van rijk, provincie, gemeente, waterschappen, veonpoldors enz., maar niet van gascommissies hebben de vijf ge meenten het recht dit voor het gemeenschap pelijk bedrijf, gemeenschappelijk tc regelen. Men vergetc niet, dat de ambtenarenwet is gekomen na dc gemeentewet!. Dit is in het kort het standpunt van de vier burgemeesters, die a.s. Vrijdagmiddag half drie in het raad huis te Noordscharwoude samen zul len trachten een nieuw ambtenaren reglement in concept samen te stel len. Hierbij zal men het advies van dc bonden niet terzijde leggen, verzekerde burgemees ter Kroonenburg. „Houding Kramer en Du Burck scherp afgekeurd". Ik heb geen woorden genoeg de houding van dc heeren Kramer en du Burck, die sa men met mevr. Paarlberg uit Oudkarspel dc bekende vergadering van raadsleden uit schreven af te keuren, was de meening van don hoor Kroonenburg. Wij hebben van hen geen staatsrecht te leeren, al komen ze met nog dikker boe ken en nog meer flux de bouche. Men weet alle burgemeesters bier zijn eenvoudige menscheni... „Da's wat nieuws. Meneer van Spenglcr ook plotseling, burgemeester?" „Nu ja, maar die heeft toch een ruime blik, men maakt van "t geval veel Ie veel een persoonlijke hetze van den Abeele van Spcngler vice-versa. In ieder geval, men bad veel beter eens gemoedelijk met mij kunnon praten. Ik bon altijd te spre ken voor iedereen... Wat hebben ze nu be reikt? Met 11 tegen i stemmen is practisch liet geval doodgestenul in de gascommissie. Zegge één slenj hebben ze erbij gekregen. Dat teekent toch!" „Wie?" „Van Kampen, die is omgedraaid." Maar, zooals de Schagcr schreef, 't is warm toegegaan Dinsdagmiddag. Zelfs heb ik als Voorzitter meneer van Spengler nog een snauw moeten geven. Overigens, 't heeft me genoeg gekriebeld niet naar die vergadering van du Burck toe te gaan. Om 't in volle vergadering eens to zeg gen..." Wat wij, die den heer Kroonenburg van haver tot gort kennen, graag aannemen. Even nog gaf de burgemeester geschiede nisles en zei o.a. dat toen de heer Abeele, voor wicn hij overigens persoonlijk alle respect heeft en dien hij een intelligenter! kerel noemt, raadslid werd, de consequen ties gemoedelijk zijn besproken. Er is reeds toen op gewezen dat tusschen den directeur en het raadslid-ondergeschikte een scheeve verhouding lcwam te bestaan. De praktijk heeft uitgewezen, al dus de heer Kroonenburg, dat de di recteur den klerk Abeele weigeren moest, wat het raadslid Abeele vroeg. (Hiertegenover stelt, gelijk bekend, de heer A. zich op het standpunt, dat als de directeur vrijuit gaat, hij in belangrijke kwesties den klerk Abeele niet verzwijgen mag wat het raadslid Abeele vraagt). Op onzen terugweg spraken we toevallig nog even den heer Abccle-himself. „Hangt Barbertje al, meneer Abeele?" „Hij moet hangen, maar hij zal niet han gen, ik sta juridisch sterker dan ooit te voren!" Inderdaad, zoo wij gisteren schreven: het belooft er op de komende gemeenteraads vergaderingen warm te zullen toegaan. ZUIDSCHARWOUDE RIJ- OF VOETBRUG? Bij de watermachine en de Lange Balk is men thans voor de werkzaamheden in verband met de kanalisatie gereed gekomen met de ophooging van den Oosterdijk. Met de uitdieping en verbreeding van de ringsloot nadert men van uit het Zuiden de genoemde plaats. Dat beteekentdus, dat men dan zoo ver gevorderd is, dat met den bouw van een brug zou kunnen, worden be gonnen. Een rij- of een voetbrug? Dat houdt nog veler belangstelling bezig en we gelooven, dat het antwoord op die vraag spoedig zou kunnen worden gegeven, als men wat verder met de plannen van den Proefpolder zou zijn opgeschoten. Ons lijkt het n.1. toe, dat de aanleg van een rijbrug noodzakelijk is, als de Proefpolder er komt. En de weg, die dan zal komen te liggen op en naast het tegenwoordige Ker- kepad, zal dan vanzelf een flinke breede weg moeten worden. Op 't oogenblik is er voor deze gemeente bijna geen andere gele genheid voor uitbreiding dan daar. Doch alles duurt zoo lang, er komt maar gecii schot in, het blijft maar praten en confe- reeren. Moge er spoedig een beslissing val len. ANNA PAULOWNA De werkloosheid. Van afname der werkloosheid is den laat- sten tijd geen sprake en ook zijn de aantal len wcrkloozen geregeld grooter dan in de overeenkomstige tijdvakken van het vorige jaar. Nu staan ingeschreven: 199 landarbei ders, 4 timmerlieden, 1 schilder, 1 metselaar, 2 opperlieden, 1 smid, 1 chauffeur, i beva ren machinist en 1 handelaar, dus totaal 211 personen. Werkverschaffing. In werkverschaffing zijn geplaatst: aan de wegen 41 arbeiders, aan slootwerk 15 en in den boezem 34. Jubileum bij de R.K. Boerenleen bank. De heeren Th. Smits en W. Komen werden 25 jaar geleden benoemd tot voorzitter en kassier van de R.K. Boerenleenbank. Dit feit werd Woensdag ook kerkelijk herdacht. 25 jaar beurtschipper. De heer S. Wilms Jr. herdacht dezer da gen, dat hij 25 jaar den beurtdienst op Alk maar onderhoudt. Vele bloemstukken en ge- lukwenschcn getuigden van het medeleven van vrienden en bekenden met deze her denking. W1ER1NGEN DE WIELERBAAN BLIJFT GESLOTEN. Naar wij vernemen, zal de bekende Wie- ringer Wielerbaan dit seizoen niet worden geopend. Te groote exploitatie-kosten schij nen hiervan de oorzaak te zijn. Nieuwbouw. Voor rekening van den heer S. Russel- man zal aan den Koningsweg een nieuw woonhuis worden gebouwd, waarvan de aanbesteding binnenkort zal geschieden. Politie. Onbeheerd aangetroffen: een Gazelle- rijwiel. Gevonden: een blauw kindermutsje. Verloren: een zilveren broche. Inl. bij den gem.-bode. BERGEN Nationale reclasseeringsdag. Het plaatselijk comité voor den nationa- len reclasseeringsdag te Bergen verzoekt ons te melden, dat het ophalen der enve lopjes met bijdragen voor dit doel te Ber gen plaats vindt op morgen, Vrijdag 6 Mei a.s. en niet op Zaterdag, zooals in de huis aan huis verspreide circulaires staat aangegeven. Men wordt beleefd verzocht morgenoch tend de envelopjes met bijdragen gereed te willen leggen, op dat de taak voor dc medewerksters, die voor dit liefdewerk ge heel belangeloos haar vrijen tijd offeren, zoo licht mogelijk wordt gemaakt. Het comité hoopt van ganscher harte dat deze actie ondanks de slechte tijden een financieel resultaat zal afwerpen, waarop Bergen trotsch kan zijn!" HA RENKA RSPE1. DEN HELDj Afscheid van groot formt Gistermiddag te half twee is Hr. Ms. kruiser „Java" uit de haven van Nieuwediep naar Oost-Indic vertrok- ken, alwaar het schip voorgoed aan de vloot zal worden toegevoegd. Ilct is een afscheid geworden van gr: formaat. Om half tien 's morgens heeft de insp tic plaats doorden commandant der rine, vice admiraal T. L. Kruys, vergcz van zijn staf. Stram staan de Jantjes opgesteld langs railing. De pink op den naad van de broi Op den wal staan enkele honderden od' marinegasten en staan zich te verkneuter aan dit uit hun hart gegrepen tafreel v stijfgestreken braniekragen en het glanzi de goud der officiers- en onderofficiers-u formen. De groote drukte begint om half één. Van alle kanten komen de be- langstellenden opzetten en om één uur is het op den buitenkant één I compacte menigte, waaruit de in- j strumcntcn van de marinekapel als luchtkokers naar boven steken. Moeders, verloofden, kinderen, arm rijk, alles krioelt hier door elkaar. Op lend echter hoeveel vreemde gezichten ii ditmaal aanschouwt. Om kwart over één worden de 3 enoi uitbouwers van het schip weggeslagen, valreepgasten staan klaar om de laai verbinding te verwijderen, terwijl een tv tal sleepbooten zich voor en achter schip opstellen. Nog eens wuift men den walnog eens poogt men een h ste glimp van vader of zoon op te vangen. Dan, om half twee precies, komt 1 schip vrij van de steiger en langzaam tri ken de sleepbooten het naar het midd van de haven. De marinekapel speelt het Wilhel mus en als de kruiser statig voorbij de Harssens drijft zwelt het hoezee- geroep uit vele duizenden kelen. Nog even... dan zwenkt de trots der Nederlandsche marine het Marsdiep op, alwaar even later de sleepbooten losgooien. De steven richt zich naar buitengaats en Hr. Ms. Java's reis naar Insulinde is aangevangen. In de Nieuwediepsche haven blij ff ern loogc, een opvallend leegc, plaats over. j Kü EGR\ JULIANADORP. Onvoorzichtige aatomol Woensdagmorgen reed dé manufacl Q. v. N. uit Julianadorp langs den S weg met veel vaart en keek bij den s; wegovergang, die onbewaakt is, niet uit,i er soms ook een trein naderde. Dat wasi juist wèl het geval, en op een afstand ri slechts enkele meters is deze automobil nog voor den trein overgestoken. Een kl ne hapering aan het een of ander en 1 goheele geval was door den trein te pief gereden geworden. De aldaar op die spee lijn aan het werk zijnde menschen hiclik „van schrik hun hart vast". Gelukkig zag zij de auto aan de overzijde verder rijd. Naar men ons mededeelde hebben zij la: den bestuurder geducht op zijn numrn XV ARMEN HVlll Benoemii In een dezer dagen gehouden bestuuS vergadering van de ijsclub S.I.S., is bode benoemd de heer Jb. Slot, alhier. I Burgerlijke stand over de mas April 1938. Geboren; Maria Calliarina. d. v. J. Tcs> laar en J. B. Vlaar. Alberlus Aloysius, z. C. Huibers en B. Kalek. Cornelis, z. v. k Tijm en C. M Kramer. Jannetje Geertn da, d. v. K. de Vet en G. Kroon. Siblc E genius, z. v. G. T. Luntcr en J. M. G. f Wit. Overleden: Geen. Huwelijksaangiften: Cornelis Gerardj Scholten te Bergen en Cornelia Zoon. i. hannes Nicolaas Kuijs te Castricum I Adriana Catharina Pronk. Dirk de Boer| Schagen en Anna Houtkooper. Hendrilï Leering te Heerhugowaard en Comef Petronella Timmer. Johannes Stoop te li renkarspcl en Johanna Margarelha Gro' Reinerius Anthonius Mosch en Cornelia Moei. Gehuwd: C. G. Scholten en C. Zoon. N. Kuijs en A. C. Pronk. D. de Boer; A. Houtkooper. REKENING VEEFONDS Volgens de rekening van het onderlinge veefonds alhier waren verzekerd over dc maand Februari 1273 koeien en 177 kalve ren. Maart 1258 koeien en 174 kalveren en April 1230 koeien cn 179 kalveren. Verlo ren of afgekeurd waren over dat kwartaal 29 stuks vee. De omslag werd bepaald op Februari f 0.90. Maart f 1.— en April f 0.90 geheel f 2.80 per stuk. 477ste STAATSLOTERIJ (Niet officieel) 4de klasse, 3de lijst Trekking van Woensdag 4 Mei 193? Hooge Prijzen 100.— 3649 Prijzen van 65. 1340 1450 1524 1617 1902 1944 2090 22S 2659 2742 2933 3040 3200 3462 4129 454! 4595 4643 4649 4686 4749 4948 5166 519; 5960 5984 6103 6311 6420 6898 7190 724. 7311 7693 8053 8748 8756 8852 9040 911! 9184 9383 9425 9476 9481 9681 10209 10» 10598 11141 11533 11582 11684 11705 11851 121* 12369 12406 12709 12872 13206 13209 13249 13» 13297 13352 13353 13551 13659 13806 14271 14» 14804 14919 15014 16385 16848 17213 17884 1800 18139 18236 18308 18351 18394 18416 18484 19J 19645 19953 20619 20745 21065 21094 21137 212- 21520 21568 21652 Verbeteringen: 4e Klasse 2e Lijst: 11762 «JA 11762 met f 200, 17607 met 1 200 m. z. 17601

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1938 | | pagina 6