Middelkamp wint de
zevende étappe
Euwe kampioen
van Nederland
De Hollander loopt één minuut van zijn achterstand in
Een knal
Sensationeele taxirit
Venezuela ook uit den
Volkenbond
Postvlucbten op lm
Wrijving tusschen
Polen en Duitschla
K.L.M.-mecaniciens wal
voor Hughes' veilighci
TOUR DE FRANCE
LEDUCQ BEHOUDT DE LEIDING
De zevende étappe van de ronde
van Frankrijk, welke over 115 K.M.
van Bayonne naar Pau leidde, is
door onzen landgenoot Middelkamp
gewonnen in den tijd van 2 uur 51
min. 22 sec. Dank zij het feit, dat hij
door zijn étappeoverwinning een
vergoeding van 1 minuut kreeg, is
Middelkamp verscheidene plaatsen
in de algemeene rangschikking op
geschoven en staat thans als 23e ge
klasseerd op de groote lijst, met nog
geen 8 minuten achterstand op den
leider, den drager van de gele trui,
Leducq, die zijn positie wist te hand
haven.
Opnieuw is dus een der Nederlandsche
Vertegenwoordigers erin geslaagd een étap
pe te winnen. Eerst vestigde Schulte de aan
dacht op zich door in de derde etappe, van
St. Brieuc naar Nantes, als eerste over de
streep te gaan, thans is het Middelkamp,
die een glorieuze zege behaalde en opnieuw
bewees, dat er met de Nederlandsche ren
ners ernstig rekening moet worden gchou-
MIDDELKAMP.
den. Niet voor een uiteindelijke zege in de
ronde, daarvoor" is de kracht en vooral de
kwantiteit der Ilollandsche renners niet
groot genoog. Maar wel als gevaarlijke out
siders in de étappes. Van de zeven étappes
zijn er thans twee door Nederlanders ge
wonnen, twee door Belgen, één door een
Italiaan, één door een Luxemburger en een
door een Duitschcr.
Middelkamp heeft in do zeven etappes,
welke achter ons liggen, wel zeer regel
matig gereden. In de eerste étappe werd
hij derde, daarna werd hij achtereenvolgens
4$e, 3ie, 33e, 29e, 30c en 23e in de alge
meene rangschikking. Ook van Schcndcl
is een étapperenner bij uitnemendheid. Na
de étappe van gisteren is hij 38e in het
klassement met een totaal-tijd van 43 uur
11 min. 45 sec., terwijl Leducq, de drager
van de leiderstrui, 43 uur 55 sec. noteert.
Overigens is het wel opmerkelijk, dat het
verschil tusschen de renners in de alge
meene rangschikking zoo bijzonder klein is.
Heden wordt er te Pau gerust en morgen
is er de eerste zeer zware bereétappc, Pau-
Luchon met toppen als de, Aubisque (1750
meter), de Tourmalet (2100 meter), de As-
pin (1500 meter) en de Pcyresourde (1550
meter) over bijna 200 K.M.
Dan zal het veld wel springen,
dan zar het aspect van den strijd
zich zeker wijzigen. Nog zijn alle
zes Nederlandsche renners in de
ronde en zijn hun verrichtingen be
ter geweest, dan men had durven
hopen. Maar morgen zal deberg-
proef moeten uitmaken, in hoeverre
onze landgenooten bij het klimmen
kunnen meekomen, of zij achter
raken of dat zij wellicht hun po
sitie nog kunnen verbeteren.
Leducq bleef leider dank zij
Middelkamp.
Leducq heeft het behoud van de gele trui
aan... Middelkamp te danken. In de sprint
won Middelkamp n.1. van den Duitscher
Wengler, die slechts 26 seconden in de
rangschikking achter stond op Leducq. Had
Wonglcr dus de étappe gewonnen, dan had
hij de eene minuut tijdsvergocding gekregen
en was Leducq van de eerste plaats ver
dreven.
Veel strijd is er overigens in deze étap
pe niet geweest. Eerst op de laatste 20 K.
M. viel er iets van strijd te bespeuren.
Leducq n.1. kreeg bandenpech en onmiddel
lijk was dit het sein voor enkele concur
renten om weg te loopen. Lcsueur stapte af
en hielp zijn landgenoot door hem zijn fiets
te geven. Wengler had inmiddels zijn kans
gezien en was gedemarreerd.
In een tempo van 40 K.M. trok hij er tus
schen uit, spoedig gevolgd door Middel
kamp en Vissers, die den Dutscher inhaal
den. Met zijn drieën bereikten zij Pau het
eerst, waar onze landgenoot In de sprint
won. Elf seconden achter Vissers kwam de
Spanjaard Berrendero binnen, gevolgd door
Fréchaut en Bini, alpmede het hoofdpeleton,
dat niet minder dan 79 renners omvatte.
Zij werden gezamenlijk op de zevende plaats
geklasseerd. Hierbij bevonden zich ook de
vijf overige Nederlandsche renners.
De stand van het alg. klassement luidt
nu:
1. Leducq, Frankrijk, 43 uur 55 sec.: 2.
Wengler 43 uur 1 min. 8 sec.; 3. Majcrus,
Luxemburg, 43 uur 1 min. 43 sec.; 4. Rossi,
Italië, 43 uur 1 min. 55 sec.
23e Middelkamp 43 uur S min. 34 sec.; 38e
van Schendcl 43 uur 11 min. 45 sec.; 64e
van Nek 43 uur 26 min. 19 sec.; 73e Schulte
43 uur 34 min. 53 sec.; 79e Dominicus 43 uur
46 min. 50 sec; SOe Hcllemons 43 uur 48 m.
38 sec.
Behalve Middelkamp, die zeven plaatsen
in de algemeene rangschikking is vooruit
gegaan, heeft geen der andere Nederland
sche renners zijn positie kunnen verbeteren
Zij bleven allen op dezelfde plaats in het
klassement staan.
INTERN. KAMPIOENSCHAPPEN VAN
DUITSCHLAND.
Mej. Rollin Couqaerque in de
kwartfinale.
Mej. Rollin Couquerque heeft zich" voor
den kwarteindstrijd der internationale kam
pioenschappen van Duitschland geplaatst
door een fraaie 61, 36, 63 overwinning
op de beste speelster van Australië, Mej.
Wynne, te Noordwijk finaliste in het dames-
enkelspel.
BUDGE DOOR KUKULJEVIC
GESLAGEN!
Ook Mako verliest.
Te Belgrado heeft de winnaar van het
toiirnooi te Noordwijk, de Joegoslavicr Ku-
kuljevic een scnsationeele overwinning op
het tennisphenomeen Budge behaald. Voor
3000 toeschouwers won Kukuljevic met
15—13, 7—5.
Ook Mako leed een nederlaag, hij werd
door Pancec met 46, 63, 97 geslagen.
de officier viel flauw
en
Het twintigjarig bestaan van de tennis
club Never Mind te Assen werd in een bui
tengewoon vroolijke stemming gevierd in.
bet Parkhotel, waar den gelieelen avond
de pret en jool niet van de lucht waren.
De uitbundige stemming werd evenwel
door onbedachtzaamheid van een der feest
gangers leelijk verstoord, meldt het Rd.
Nsbl.
Als onderdeel van het rijk gevarieerde pro
gramma zou n.1. een ballonnen jacht worden
gehouden, waarvoor een dertigtal hel ge
kleurde ballonnen in de zaal werden ge
bracht. De jacht zou heel normaal zijn ver-
loopen als niet één der aanwezigen een
officier van het garnizoen Assen een
ballon met een brandende sigaret bad aan
geraakt met gevolg, dat de kleurige bal-
lonnenbouquet in een oogwenk veranderde
in een vuurwerk, dat met daverende knallen
ontbrandde. Zeven personen, onder wie en
kele dames, liepen talrijke brandwonden
aan gelaat en handen op. terwijl ook klee-
ren ernstig werden geschroeid. Door den
schok werden de lampen van het plafond
geslingerd; Terstond werd de hulp inge
roepen van een geneesheer, die de slacht
offers behandelde. Het bleek, dat mej. Dal
man, onderwijzeres te Assen, er liet ern
stigst aan toe was. Over het gchcclc lichaam
bedekt niet brandwonden en met ge
schroeid hoofdhaar moest zij per auto naar
huis worden gebracht.
De onheilstichler geraakte bewusteloos.
Of dit echter kwam door den knal of dooi
den schrik is niet bekend!
De bevoegdheden van
oudercommissies
Dringend behoefte aan een dui
delijker omschrijving.
Het Tweede Kamerlid Van Sleen heeft de
volgende vragen gesteld aan den minister
van Onderwijs, Kunsten en Wetenschappen:
Is de minister niet van oordeel, dat ook
na de inwerkingtreding van de wet van 22
Mei 1937 welke o.m. tot strekking heeft
ccn aanvulling te geven van de „uiterst so
bere bepalingen, die in de Lager Onderwijs
wet 1920 nopens de oudercommissies wor
den aangetroffen" dringend behoefte be
staat aan een duidelijker omschrijving van
de taak en de bevoegdheden van de ouder-
commissiën en ouderraden- dan het K.B. van
31 December 1920 geeft?
Kan de minister mcdedeelen, welke d e
oorzaken zijn, dat nog steeds geen uitvoe
ring is gegeven aan liet derde lid van het
bij bovengenoemde wet gewijzigde ar
tikel 20 van de Lager Onderwijswet, waar
in is bepaald, dat bij Algemeenen Maatre
gel van Bestuur de inrichting, de wijze van
verkiezing van de leden en de verdere be
voegdheden van de oudercommissiön en
van óe ouderraden geregeld worden?
Is de minister bereid te bevorderen, dat
spoedig een Koninklijk Besluit ter regeling
van deze materie wordt afgekondigd?
tfchalxn
Cortlever op de tweede plaats.
Door zijn partij uit de laatste ron
de van het tournooi om het kam
pioenschap van Nederland tegen
den kampioen 1937, Landau, te win
nen, heeft dr. Euwe den kam
pioenstitel behaald.
Eerst zag het er naar uit, dat de partij op
remise zou uitloopen. Er ontwikkelde zich
een spel, dat den tegenstanders gelijke kan
sen bood. In het eindspel kon Landau even
wel niet de juiste voortzetting vinden. Hij
kwam eên pion achter te staan en, nadat
de torens van het bord waren verdwenen,
gaf hij den hopeloozen strijd op.
MAX EUWE.
Overigens liad dr. Euwe reeds aan remise
genoeg geliad, om zich kampioen van Ne
derland te kunnen noemen, want zoowel van
den Bosch als Cortlever hebben het niet tot
een overwinning weten te brengen. Van
den Bosch verloor zelfs, nl. van Mindeno.
De volledige uilslag van de twaalfde ron
de luidt:
Prinsde Groot AA; Muldervan
Doeshurgh 1—0: Cortlever—Fontein A—A;
Muilwijk—van Scheltinga 01; Van den
Boschvan Mindeno 0—1; EuweLandau
1-0.
De eindstand luidt:
1. en kampioen dr. Euwe 9 punten; 2.
Cortlever 8 punten; 3. van den Bosch lA
punt; 4. De Groot GA punt; 5 en 6. Van
Scheltinga en Landau ieder 6 punten; 7.
Mulder 5A punt; 8. L. Prins 5 punten: 9.
Van Doesburgh 3A .punt: 10, 11 en 12. Van
Mindeno, Fontein en Muilwijk, ieder 3 p.
N.S.B.-lid niet in Prov.
Staten van Limburg
toegelaten
In de zitting der Prov. Staten van Lim
burg van gisteren stelde de voorzitter mr.
dr. Can Sonsheeck direct het onderzoek der
geloofsbrieven van het nieuwe lid Graaf
M. de Marchant et d'Ansembourg aan de
orde, ter voorziening in de vacature ont
staan door het overlijden van het N.S.B.-
lid De Bock, aldus het Hsb.
De commissie van onderzoek kwam na
een lange vergadering tot de conclusie, dat
de heer d'Ansembourg niet als lid der Sta
ten kon toegelaten worden, omdat hij niet
meer als ingezetene der provincie is te
beschouwen.
Bij zijn benoeming n.1. in 1935 tot lid der
Tweede Kamer heeft hij zijn domicilie over
geplaatst van Amstcmrade naar Den Haag.
De commissie had verder zijn dubieuse na
tionalitcit nog buiten beschouwing gelaten.
Overeenkomstig het rapport besloot de ver
gadering de heer d'Ansembourg niet als
licl toe te laten.
Chauffeur bood zijn aanvaller
zijn portemonnaie aan.
Op 21 Anril j.I. des ochtends om 6 uur
kreeg de Haagsche taxichauffeur P. Ver-
eeckes bericht van zijn baas, dat hem een
vrachtje wachtte op liet Stuyvesantplein. V.
reed erheen en C. G. K., van beroep chauf
feur, slapte in. V. kreeg van zijn passagier
opdracht naar Leiden te rijden. Daarna ging
liet naar Leidsehondam. Toen K. in Leid-
sohendam uitstapte pakte hij V. beet. In do
worsteling kreeg V. het zoo benauwd, dat
bij eigener beweging den aanvaller zijn
portemonnaie aanbood, waar K. het geld
uitnam. Met de buit gemaakte zeven gul
den ging hij er vandoor.
Heden stond K. voor deze feiten voor de
Haagsche rechtbank terecht. Verdachte be
kende hetgeen hem was ten laste gelegd.
De Officier van Justitie, requireêrde tegen
K. een jaar gevangenisstraf.
De verdediger refereerde zich aan het
oordeel van de rechtbank.
VESTIGINGSEISCHEN VOOR BAKKERS.
Bij beschikking van den minister van
Economische Zaken van 12 Juli 1938, direc
tie van handel en nijverheid, is op grond
van het Vestigingsbesluit broodbedrijven '38,
aangewezen als diploma, hetwelk algeheele
vrijstelling geeft van het examen handels
kennis, liet einddiploma van het Station
voor Maalderij en Bakkerij te Wageningen,
voor zoover dit einddiploma de handtecke-
ning draagt van den gecommitteerde van
den minister van Economische Zaken.
Reeds de negende Zuid-Ameri-
kaansche republiek die Genève
verlaat.
Venezuela heeft het lidmaatschap vari
dén Volkenbond opgezegd.
Trouw aan het ideaal.
In het telegram, waarin Venezuela zijn
uittreden bekend maakt, wordt geen enke
le verklaring gegeven, van de motieven, die
tot dezen stap hebben geleid. Wel wordt
verklaard, dat Venezuela trouw blijft aan
het ideaal, dat voorgezeten heeft bij de op
richting van den Volkenbond en dat, al
houdt het op lid te zijn van de Genccfsche
organisatie, het zal voortgaan zich met dit
ideaal te bezielen in zijn buitenlandsche
politiek.
De Volkenbond verliest het ver
trouwen der volkeren.
De werkelijke motieven voor het besluit
van Venezuela waren reeds uitgedrukt in
de boodschap, die de minister van buiten
landsche zaken, Gilborges, op 19 April j.I.
tot het congres heeft gericht. In die bood
schap maakte de minister melding van de
vermindering van het vertrouwen der vol
keren in den volkenbond en de doeltref
fendheid van het handvest.
De Venezolaansche regeering verklaarde,
dat zij niet kon voortgaan de verantwoorde
lijkheden op zich te nemen, welke voort
vloeien uit het covenant.
Venezuela was sedert 12 Januari 1920 lid
van den Volkenbond. Van 1929 tot 1931 had
het als niet-permanent lid zitting in den
Volkenbondsraad.
Met Venezuela is de negende Zuid-Ame-
rikaansche republiek uit den Volkenbond
getreden. Intusschen blijven de meeste La-
tij nsch-Amerikaansche landen, die uitge
treden zijn, deelnemen aan de technische
Volkenbondswerkzaamheden. Ook blijven zij
lid van de internationale arbeidsorganisatie.
Notaris maakte 21 mille zoek
Advocaten deden een ontdek
king te Hoorn.
Bij den 75-jarigen notaris van H.,
as dezer dagen een ernstige zaak
aan het licht gekomen. Het is n.1.
gebleken, dat aan geldswaarden uit
een boedel, welke genoemde notaris
onder zijn beheer had, een bedrag
van plus minus f 21-000 ontbreekt.
Over de afwikkeling van den betrokken
boedel is sinds eenige jaren een proces tus
schen de familieleden onderling aanhangig.
De notaris deed geregeld rekening en
verantwoording, waarbij de administratie
steeds in orde bleek. Toen echter vorige
week de advocaten der beide procedeercn-
dc partijen zich er van wenschtcn te over
tuigen of de aanwezige geldswaarden in
overeenstemming waren met de administra
tie, werd bovengenoemde ontdekking ge
daan.
Ontstellend hooge
aardappelprijzen
Wat denkt de minister te doen?
Het Tweede Kamerlid van Sleen heeft aan
den minister van Economische Zaken de
volgende vragen gesteld:
Is het den minister bekend, dat in ver
band met den ontstellend hoogen prijs van
tic aardappelen een groot deel van het min-
der-koopkrachtige publiek sinds geruimen
tijd niet bij machte is zich van dit Holland-
sche volks voedsel bij uitnemendheid te
voorzien?
Wat denkt de minister te doen om aan
dezen onhoudbaren toestand, die niet alleen
ernstig ongerief voor de consumenten, maar
daarnaast financieele schade beteekent voor
consumenten, producenten en distribuanten,
zoo spoedig mogelijk een einde te maken?
HELPT ONVOLWAARDIGEN
AAN WERKI
En laat nw rijwielplaatje stempelen!
De Vereenigde Arbeid voor Onvolwaardi-
gén (A.V.O.) is al eenige jaren bezig, om
een vrij groot aantal onvolwaardige ar
beidskrachten aan arbeid te helpen door
hen te belasten met het stempelen van de
nieuwe rijwiclplaatjes, met naam en adres
van den bezitter.
De Verecniging slaat hierbij twee vlie
gen in één klap. Zij geeft iedereen de ge
legenheid om zich te verzekeren tegen dief
stal en verlies van rijwielplaatje en fiets
en tevens is dit een ongezochte werkver
schaffing voo reen paar honderd onvol-
waardigen, die behalve een behoorlijke ver
dienste, de morecle winst boeken dat zij,
die als regel buiten het productieproces
vallen, thans de gelegenheid krijgen door
hun eigen arbeid wat te verdienen.
Het vorig jaar kon de Vereeniging een
kleine f 12.000 loon uitkeeren, dank zij de
medewerking, die zij van officieele en niet-
officieele zijde ondervond.
De stempolcampagne is dit Jaar al weer
begonnen.
Op den da? dat de plaatjes bij de post
kantoren verkrijgbaar zijn, levert de A.V.
O. ook de door haar gestempelde plaatjes
af. Allerwege, inzonderheid van de zijde
der werkgevers en hun vereenigingen,
wordt in toenemende mate deze vóórstem
peling bevorderd.
Op 21 Juli begint, de openbare stempe
ling; dan worden bij de postkantoren in de
40 voornaamste gemeenten des lands stem-
pelmachines geplaatst om de koopers van
rijwielplaatjes in de gelegenheid te stellen
liet nieuwe plaatje te koopen en tegelijk
af te stempelen. De stempeling kost maar
10 cent. In plaatsen waar geen machine
staat kan men een gestempeld plaatje
bestellen bii het Hoofdkantoor der A.V.O.,
Overtoom 187, Amsterdam (W.), tegen voor
afgaande gireering van een bedrag van
f 2.80 op gironummer 3O11S0. In dit bedrag
is 20 cent voor aangeteekend toezenden
van het gestempelde plaatje inbegrepen.
Vertrek run Aa:
^heenreis) lSin*<">- 12 ,uli
inkom»
|A'dam 12;
Band. 12
jsasra 12 u
iis) |Joc*hp- 12 Juli [RanK- 12;
[Medan 12:
Athene 12:
«""reis) l""»1"- 12 ,u,i
Ibis
(heenreis)
(terugreis) 12
Omreis) lA'd™ 12 Iuli
DUITSCHE PERS MAG NIET MEER
LIJK OVER POLEN SCHRIJVE] M
Polen acht zich te groot
politiek aan den leiband.
De zeer onwelwillende toon de
Duitsche bladen tegenover Polei W
heeft tot diplomatieke stappen geleit
Deze hebben tengevolge gehad, dï
de Duitsche pers, ten opzichte va:
Polen, van toon zal veranderen.
„Het zou onjuist zijn te gelooven, de
Duitsch-Poolsche betrekkingen, al zijn:
in 1933 begonnen te verbeteren, thans
heel hartelijk en vol van wederzijdse!)
trouwen zijn", teekent de Gazetta Polski
dit bericht aan.
In Duitscliland worden woordei
gehoord, aldus het artikel, die t
zouden willen beschouwen als er
echo van het voorbije tijdperk en dh
getuigen, dat de Duitsche mecnini
vaak onvoldoende de Európccschi
rol van de oorspronkelijke Poolscl»
cultuur waardeert.
Ol
/er®
oo»
pM
Polen is te groot voor „politiek aan
leiband" van wie ook en in welke k?
het ook zij.
Ook de methode van „entweder-J
(zoo of zóó) zou tot geen enkel resulti
den. Nu ontmoet men nog aanhangers
die methoden in sommige redactiebui
en vereenigingen in Duitschland. Deze
ben niet alleen ongelijk met hun rod
ringen omdat zij de ingewikkeldheid
het Europeesche evenwicht vergeten,
bovendien bewijzen zij een slechten j
aan de toenadering tusschen beide
door aan beide kanten van de gren
geloof in de stabiliteit van de nieuwej
in de Poolsch-Duitsche betrekkingen t
nielen. Het artikel eindigt met het
belang vast te stellen voor het wed
toenadering en beter begrip van betoi
zooals de recente bezoeken van Pi
oudstrijders aan Duitschland. en. D<
oudstrijders aan Polen, welke liet
middel vormen om do psychologiscl
derpalen uit den weg te ruimen. 1
Het Lockheed-vliegtuig waarmede Ho*
Hughes zijn vlucht om de wereld maat j
van het type L.14, de Super-Electra wl!
dit jaar ook aan de K.L.M.-vloot in de'
en in Europa werd toegevoegd.
De K.N.I.L.M. vliegt op het oogenblik:
dit vliegtuigtype tusschen Batavia en f
ney. Voor de occaanvlucht had Hughes
Lockheed met sterke motoren uitgerust
met Wright-Cyclone motoren van type G
waarmede ook de Douglasü.C.3 van de K
zijn voorzien. Deze motoren ontwikkel®
den start een vermogen van 1100 PK
Hierdoor komt de snelheid van het vliq
hooger te liggen clan in de standaardui#
ring.- De Amerikaan vliegt blijkens de
richten lang niet. op maximum-snelheid.'
mocdelijk laat hij zijn motoren op 70 to
pet. van het vermogen draaien. De mok
drijven de vier Hamilton-Standard-Hydr
tic schroeven, waarmede ook de K.L.M.!
nieuwste D.C.3 „de Kemphaan", bij wijze
proef heeft uitgerust. Deze schroeven i
nen tijdens de vlucht zoodanig van
veranderen, dat de luchtdruk er geen
meer op heeft, zoodat de schroef in n
vlucht stilgezet kan worden, zonder dal
eenig nadeel voor den motor op kan leve
Extra benzinetanks in de
gels en de kajoit.
De Lockheed van Hughes was voorts
nog uitgerust met extra benzine'
tanks, die werden aangebracht in de
vleugels en in de kajuit. De K.L.M,-
werktuigkundigen die van Schiphol
naar Le Bourget werden gedirigeerd
om het toestel na te zien, bevonden
alles uitstekend in orde. Vliegtuig en
motoren hadden zich in de vlucht
over den Oceaan voortreffelijk gehou
den. Er was geen spoor te vinden dat
er op wees dat de Lockheed ruim 15
uur achtereen in de lucht was 06-
weest.
Er werd alleen een geringe beschadif
geconstateerd aan de verbinding van
staartwiel met den staart. De staartd
ken waren volkomen onbeschadigd,
het toestel schijnt zwaar belast als:
was voor den sprong over den Oceaan -
den start van New-York met het staart'
een opstakel licht geraakt te hebben.
en ander is in onderling overleg op
Bourget. voorloopig in orde gebracht, Bij'
voorzichtige landing hoeft de vlieger P
noemenswaardigen last te ondervinden'
het beschadigde staartwiel.
Van belang voor de
De vlucht van Hughes is daarom ook 4
de Nederlandsche luchtvaart van hele
omdat men hetzelfde materieel, dezer
motoren, schroeven e.d., ook bij dc KL'
vloot aantreft.
Een en ander kan men dus uit het
loop van deze vlucht toetsen, aan dc er
ring welke men met de Lockheed bij1
K.L.M. heeft.
He
'half
het i
1938
De
log
Lr-rid
Rfadr
Than
1936,
narcli
lelijk
flict.
slech
Ier i
der
van
yoors
Giste
bii re
omstr
Mei
Scliad
Ook
Er s<
noK
Jen.
Car
gri
ge:
ziji
fin
pai
Rc
1
oor
C
gro
troi
de
dui
ma