„Gekoeld
H vervoer over zee
De lasten der
werkloosheids
bestrijding
Hollanders
herstellen zich
Geen handbal, hockey,
basketball nn pnln
1
Drie en veertig
Arabieren gedood
M*
f
\tt
Postvluchten op Indii
PALESTINA
BOMAANSLAG TE HAIFA. MEER
BAN 1300 DORPSBEWONERS IN
KAMPEN GECONCENTREERD.
Gisterochtend is in de Arabische
wijk van Haïfa met groot geweld
een krachtige bom ontploft. Hierbij
kwamen *3 personen om het leven
en 41 werden gewond, allen Ara
bieren.
In dc straten, welke grenzen aan de Jood-
sche wijken is de staat van beleg afgekon
digd. De straten zijn afgezet en mariniers
patrouilleercn. Alle verbindingsmiddelen
zijn afgesneden.
liet bericht van den aanslag heeft zich
snel verspreid en veroorzaakte een sterke
nervositeit onder de bevolking. In verschei
dene wijken van de stad hebben zich on
geregeldheden voorgedaan, waarbij een
Jood werd gedood cn verscheidene anderen
werden gewond.
Gedurende het weekeinde heeft het aan
tal incidenten zich vermenigvuldigd. Voor
al zijn aanslagen gepleegd op taxi's en
autobussen.
In midden-Palestina hebben de
autoriteiten tallooze arrestaties ver
richt, meer dan 1500 dorpsbewoners
werden in kampen bijeengebracht.
Schulcleischers bedreigd.
Naar aanleiding van dc reprcssallles van
Joden te Tel Aviv tegen Arabische amb
tenaren, die met een autobus door de plaats
reden, heeft de gemeenteraad een procla
matie gepubliceerd, waarin dergelijke daden
worden veroordeeld. In het kustgebied cn
in de landbouwcentra rond Tel Aviv hooft
<le terroristisch© propaganda zich uitge
breid. De dorpsbewoners worden aange
spoord te weigeren hun schulden te betalen
en de schuldoischcrs worden mot den dood
bedreigd, wanneer zij dc hun toekomende
gelden opeischcn.
Weerwraak.
Na den homaanslag is dc span
ning in het gcheele land uitermate
groot. Te Haifa zijn terstond daden
van weerwraak gepleegd. Zoo heeft
«en Arabische menigte Joodsche
winkels in brand gestoken. Vier
winkels totaal vernield. Auto's wor
den aangevallen en omvergeworpen.
Vier Joden werden gedood en 11
gewond.
Alle wegen, die naar Haifa leiden, zijn
versperd en de telefoonverbindingen met
het binnenland verbroken. De troepen trach
ten de orde te herstellen.
Te Jaffa is de algemeene staking afgekon
digd. De overspanning dor gemoederen
heeft in de grenszone tusschen Jaffa en Tel
Aviv aanleiding gegeven tot verscheidene
incidenten. Een Arabisch voorbijganger is
hier door revolverschoten gedood.
Versterkte contröle.
Militaire patrouilles doorkruisen de aan
de beide steden grenzende buitenwijken,
teneinde botsingen te verhinderen. Vlieg
tuigen der Raf- vliegen boven de streek,
gereed tot ingrijpen.
Een nieuw Engelsch bataljon is te Jeru
zalem aangekomen en verscheidene voor
steden der stad zijn doorzocht.
De helsche machine schijnt een zeer ge
perfectioneerde bom te zijn geweest.
Duitsch jacht vergaan
Twee opvarenden vermoedelijk
verdronken.
In den afgeloopcn nacht is op den hene
den Wezcr een tweemast zeiljacht, dat dc
Brcmcn thuishoort, door een Zweodsch mo
torschip overvaren. Drie opvarenden van hot
zeiljacht konden gered worden, twee worden
nog vermist. Men vreest, dat zij verdronken
Zijn.
Geen Poolsche kerk meer in
Moskou
De Sovjet-autoriteiten hebben de laatste
Poolsche kerk te Moskou gesloten. Een an-
derè kerk is reeds twee maanden geleden ge
sloten.
SNELLE MEDISCHE HULP.
Met een vliegmachine van een
kruiser naar een torpedoboot-
jager.
Een geneesheer in dienst der Britsche ma
rine werd aldus lozen wij in de Daily Ex
press in een vliegmachine weggeschoten
van zijn schip, om een gewonden stoker
van een torpodobootjager bij te staan, toen
de vloot in do Noordzee op manoeuvre was.
De jager joeg met een zoo groot mogelijke
vaart den „vijand" na, toen den stoker een
ongeluk overkwam. De commandant van
den torpedobootjager vroeg aan den 10.000
ton metenden kruiser „CornwaU" die even
eens groote vaart had, om hulp.
Dr. David M. Dean, die zich aan boord
van den kruiser bevond, bood aan met een
vliegmachine geschoten tc worden naar den
torpedobootjager, zonder de oefening te on
derbreken.
De jager sneed door de golven met een
snelheid van twaalf knoopen. toen de dok
ter met zijn operatietasch hij zich op het
schip belandde.
Later in den avond, gedurende een rust in
de militaire oefening werd de gewonde in
een brancard naar de kruiser overgebracht
cn daar door middel van een hijschkrnan
aan boord genomen. Ook dc kleine vlieg
machine van een kruiser werd op het dek
geheschcn.
BELEID IS NOODIG'.
Minister ageert wederom tegen
opdrijving van de loonen
De toestand in de wereld wijst er
op, dat het probleem van de werk
loosheid er één is, hetwelk niet bin
nen zeer korten tijd in zijn vollen
omvang is op te lossen. Hieruit
vloeit voort, dat de te nemen maat
regelen met beleid moeten worden
genomen. Nimmer mag de regce-
ringspolitiek tot bestrijding van dc
werkloosheid er toe leiden, dat op
het Ncderlandschc volk voor een
lange toekomst zoodanige lasten
worden gelegd, dat dc ontplooiing
van het bedrijfsleven, waaruit dc
werkgelegenheid allereerst moet
voortkomen, in de toekomst zou
worden belemmerd.
Aldus lezen wij in de Memorie van Ant
woord inzake het wetsontwerp tot verhoo
ging van het credict voor de werkverrui
ming.
Voor wat betreft dc outillage van het
werkfonds wordt opgemerkt, dat. het noo-
dige is en wordt verricht om het met de
noodige snelheid te doen werken.
Bruto cn ncltolasten.
Verschillende leden meenon, dat de lasten,
welke het Werkfonds oplegt, voor een groot
deel worden overgeheveld naar de lagere
organen. Die opvatting is in haar algemeen
heid niet juist. Men behoort hier wel tc
onderscheiden de bruto-lasten en de netto-
lasten. Tegenover dc eerste staan de baten,
welke door do totstandbrenging der werken
door de gemeenten of haar inwoners direct
of indirect worden verkregen. In de netto-
lasten, welke bijv. als gevolg van de ver
vroegde uitvoering van een gemeentewerk
ontstaan, komt het Rijk tegemoet door voor
do gelden, welke uit het Werkfonds wor
den verstrekt, een lagere rente te berekenen
dan bij Iconen op dc vrije markt zou moeten
worden betaald.
De loonen.
Nu in het voorloopig verslag en-
kele opmerkingen zijn gemaakt met
betrekking tot het vraagstuk van dc
loonen, herhaalt de regocring, dat
een oplossing van het probleem,
waar het hier om gaat, bemoeilijkt
zou kunnen worden, wanneer zonder
meer voortdurend op loonsverhoo-
ging wordt aangestuurd. Dc regee
ring. zal in nauw overleg met het
bedrijfsleven zelf, dus ook met de
organisaties van de arbeiders, zoe
ken naar de beste oplossing om het
bedrijfsleven tc bevorderen. Zij heeft
hot vertrouwen, dat ook dc arbei
dersstand, waartoe mede behoort
het gros der thans werkloozen, hier
bij volledig zal willen medewerken.
Loonen in werkverschaffing.
De opmerking is gemaakt, dat de werken
van het Werkfonds niet tegen het normale
loon worden uitgevoerd. Naar aanleiding
hiervan moge de aandacht er op worden
gevestigd, dat het verschil met het normale
loon heel gering is en dat over de hoogte
van het loon steeds overleg wordt gepleegd
met de bonafide vakbonden.
Niet juist is, dat bij het Werkfonds spra
ke is van eigen beheer, noch, dat het werk
geconcentreerd wordt bij enkele groote
werkgevers. Alle bonafide aannemers heb
ben recht tot inschrijving cn maken daar
van dun ook gebruik.
Het vraagstuk van den loonbijslag be
vindt zich niet alleen in de sfeer van de
studio, doch ook in die van de practijk. Elk
voorkomend geval wordt zeer nauwkeurig
op zijn mérites beoordeeld. Bij die beoor
deeling wordt nauwgezet met de bezwaren,
die de regeering ten volle kent, rekening
gehouden.
De minister van Binenland&che Zaken
heeft aan de gemeentebesturen een dezer
dagen een circulaire doen toekomen, welke
de mogelijkheid opent om onder verschil
lende voorwaarden woningen te verbeteren
met premie van rijk cn gemeente.
Tour de France
Bartali vergroot zijn voorsprong.
Marcel Kint wint de zestiende
étappe.
Marcel Kint heeft zijn overwin
ning van de vijftiende étappe her
haald: De Belg won ook de zestien
de, welke gisteren van Aix les Bains
naar BesanQon leidde over een af
stand van 284 K.M. Bartali wist niet
alleen zijn voorsprong in de alge
meene rangschikking te behouden,
hij behaalde nog winst door als eer
ste de laatste pashoogte van het
bergklassement, de col dc la Faucil-
le, te bereiken met 15 seconden voor
sprong op den Belgischen klimspe-
clalist Vissers.
Voor deze prestatie kreeg Bartali een tijd-
vergoeding van 1 min. en 15 sec. waardoor
hij zijn voorsprong op Vervaecke in de rang-
HET ZESDE BERGTRAJECTn JURA'
16»ETAPPE 25JULI 284KM.
CONTROLEPLAATSEN I T~
^•BESAN^ON
'quingey
LONS LE SAUNII
tV®"/A
j&M0IRANSlu f
ST CLAUD Ej/^0
AL BE NS
AIX LES BAINS
schikking nog heeft kunnen vergrooten.
Onze landgenoot Anton van Schcndel was
in dezen rit uitstekend op dreef cn wist op
30 K.M. van de finish met enkele andere
renners te ontsnappen. Hij bezette een zeer
goede achtste plaats. Middelkamp en Helle-
rnons bleven in liet hoofdpelcton zitten cn
werden gezamenlijk op de achttiende plaats
gcklasseex-d met drie minuten achterstand
op den winnaar. In de algemeene rang
schikking zijn er weinig veranderingen ge
komen.
Na rustdag te Aix les Bains werd om
ruim acht uur begonnen met deze zestien
de étappe. Van Aix les Bains ging het via
Annecy en Gcnève naar Gex cn van Gex
uit begon dc beklimming van den laatsten
top, welke tevens voor het bergklassement
lelde: de col de la Faucille, welke ruim 1300
meter hoog is. Elf kilometer lang moesten
de renners dc Juraketen beklimmen, waar
bij de helling op sommige punten moer dan
10 procent bedroeg. Eerst bij deze beklim
ming geraakte het veld uit. elkaar. Bartali
toonde duidelijk aan, dat hij in ongenaakba
re» vorm is.
Hij bereikte het eerste de pashoogte met
15 seconden voorsprong op don Belg Vis
sers. Hij kreeg daardoor een tijdsvergoeding
vun 1 min. 15 sec. Bij de afdaling kwamen
de meeste renners weer bij. Dertig kilome
ter voor Besanqon liep een groep renners
weg, doch Bartali, ziende dat daar geen
van zijn naaste concurrenten bij was, deed
geen moeite de vluchtelingen te achterha
len. Vlak voor Besonqon maakten uit de
vijftien vluchtelingen zich nog een groep
van vier renners los, waarvan Kint in de
sprint won.
De stand der algemeene rangschikking
luidt nu:
1. Bartali 114 uur 30 min. 40 sec.
2. Vervaecke 114 uur 51 min. 57 sec.
3. Cosson 115 uur 51 sec.
4. Vicini 115 uur 7 min. 17 sec.
5. Geinen s 115 uur 14 min. 34 sec,
43e. Middelkamp 117 uur 6 min. 26 sec.
46c. Van Schendel 117 uur 35 min, 8 sec.
5Ge. Hellemons 119 uur 17 .min. 47 sec.
Olympische Spelen 1940
Eventueel zou Finland ook voor
de winterspelen in aanmerking
komen.
Von Frenckel heeft tegenover pers
vertegenwoordigers eenige interes
sante bijzonderheden over de organi
satie der Spelen van de 12e Olympia
de medegedeeld.
Volgens von Frenckel, die lid van
het Finsch Olympisch Comité is, zal
men voorstellen de Zomerspelen van
820 Juli 1940 te houden, waarbij
handbal, hockey, basketball en polo
niet op het programma zullen figu-
reeren. De uitnoodigingen aan de
verschilende landen tot deelneming
aan de Spelen zullen in September
van dit jaar worden verzonden.
Voor dien tijd zal de Finsche Rijksdag
zijn standpunt ten aanzien van de uit de
organisatie der Spelen voortspruitende con
sequenties. hebben bepaald. Het Stadion te
Helsingfors zal worden uitgebreid tot een
Een nieuw transport-systeem. -
Bron van welvaart voor de
voornaamste takken van ons
volksbestaan.
„Wat is eén „container"? Een con
tainer is een bij internationale over
eenkomst aangenomen term voor
„houders" of „bcvatters", welke ge
bouwd zijn voor het vervoer van een
daarin gesloten lading. Het begrip
„gekoelde container" sluit dc. moge
lijkheid in om dc lading onder lage
én constante temperatuur te ver
voeren. Dezer dagen is er een
groote gebeurtenis op landbouwge
bied voorgevallen! De eerste gekoel
de container, met 3000 Ko. Holland-
sche boter In vaten is naar Enge
land verscheept.
Tot dusver was het vervoer in gekoelde
containers vrijwel beperkt gebleven tot het
vervoer te land. Tor zee hoeft dit vervoer
slechts plaats voor zoover de wagons met
containers op fcrry-boolcn vervoerd wor
den.
Op deze wijze wordt bijv. onze Lim-
burgsche boter via België naar Enge
land vervoerd. Men zal inzien, dat
een grootere mogelijkheid van ge
koeld vervoer over zee een schitte
rende gelegenheid biedt om de afzet-
kans van onze landbouwproducten
zooals groenten, fruit, ooft, zuivelpro
ducten, als boter, kaas, eieren, ge
slacht gevogelte, vleesch etc. eto. in
overzeesche gewesten te vergrooten
en zoodoende voor een van de voor
naamste takken van ons volksbe
staan een nieuwe bron van welvaart
te openen.
Het moet dan ook als een verheugend en
moedgevend verschijnsel -beschouwd-worden,
dat de heer J. van- Uffelen in Den Haag er.
na twee jaren .van'moeilijke studies, bespre
kingen en onderzoekingen in geslaagd is
een vervoersysteem in gekoelde containers
in practijk tc brengén, dat de mogelijkheid
inhoudt, waarop men hooge verwachtingen
heeft gesteld, hl. om gekoelde containers
zoowel te land als ter zee als beide gecom
bineerd te vervoeren, zegt dé Msb.
De kinderschoenen.
In Nederland kreeg het containervervoer
eenige bekjendhoid toen, in 1936, door den
heer J. L. van Uffelen Ie Den Haag, de aan
dacht van het Departement van Landbouw
gevestigd werd op dc waarschijnlijkheid, om
den export van tuinbouwproducten tc kun
nen verruimen met behulp van gekoelde
containers. Dit heeft er destijds toe geleid,
dat door den tuinbouwconsulent belast met
koelaangolegenheden verschillende proeven
genomen zijn.
Verschillende proeven zijn genomen cn
tenslotte bleek bet systeem van Uffelen het
meest te voldoen.
Een complete installatie voor gekoelde
containers beslaat uil oen koelaggrcguat,
waarin de lucht gekoeld wordt. Deze koude
lucht wordt met behulp van flexibele lei
dingen, uit rubberslang of andere doelma
tige materialen, naar de containers geleid.
Het koelaggregaat bestaat uit een automa
tisch werkende compressor met verdampers
van bijzondere constructie en een eléctrlsch
aangedreven blower voor de luchtcirculati'e.
Deze machinerie is ingebouwd in een ge
ïsoleerde stalen mantel, beschermd tegen
stortwater. Dientengevolge kan het dosge-
wenscht aan dek geplaatst worden, doch
ook in de machinekamer, in het ruim, enz.
liet is zoodanig geconstrueerd, dat het ge
makkelijk, van schip tot schip verplaats
baar is.
De luchtkanalen dienen om do gekoelde
lucht van het koelaggroeaat naar de con
tainers te voeren. Zo zijn gewoon opge
bouwd uit
geisolaerde rubberslangen,
welke los op de containers gelegd worden
of aan de zoldering vqn het dok worden
opgehangen. Het aantal containers dat,
binnen de grenzen der capaciteit van de
machine, aangesloten kan worden, is onbe
paald en derhalve ondergeschikt aan het
aanbod van lading.
Ingeval de containers bestemd zijn voor
langdurig gebruik, worden solide materia
len gebruikt, volledig bestand tegen ruwe
behandeling; Zijn dc containers echter voor
éénmalig gebruik bestemd, hetgeen vooral
op lange trajecten een economische oplos
sing schijnt te zijn, dan wordt een lichte
houtconstructie gebezigd.
De gekoelde lucht, wordt, alvorens dc con
tainers binnen te dringen, door een distri
butie-apparaat geleid. Dit apparat bevindt
zich in bet plafond van den container. De
afmetingen van dit apparaat zijn zeer be
scheiden. ca, 40 c.M. lang, 22 c.M. breed,
en 20 c.M. hoog. Het, bevat do complete ap
paratuur voor de regeling der luchtcircula
tie cn het thermostatisch onderhouden der
gewonschtc temperatuur.
Het schijnt dat in de prnktijk afwisselend
zoowel koeling met geforceerde- als met gc-
tompqrdo luchtcirculatie vereischt wordt,
Om deze reden is het distributie-apparaat
zoodanig ingericht, dat in beide gevallen
voorzien wordt.
Het instrument werkt volautomatisch
zonder elactriciteit, gecomprimeerde lucht
water, mechaniek of andere krachtbron.
Dn werking berust uitsluitend op het uitzet
tingsvermogen van een ingesloten vloeistof
door de. verandering der omgevende lucht
waardoor een hefboom in beweging wordt
gebracht.
Van huls tot huls.
Het hiervoor omschreven koelsysteem, nl.
het doorblazen van containers met gekoelde
lucht, kan ook toegepast worden voor het
koelen der goederen in de productie-centra
of op de fabrieken, bijv. zuivelfabrieken,
spoorwegstations, enz.
Do aldus voorgekoelde producten kunnen'
dan in de containers per trein of vracht
auto verscheept worden naar de haven
plaats. Onder normale condities zal de in
houd der containers dan niet meer dan 2
gr. C. per etmaal in temperatuur dalen.
Hel bovenomschreven systeem sluit de
mogelijkheid-in voor een gekoeld vervoer
van huis tot huis. dat momenteel in de
meeste gevallen nog niet vereischt wordt,
maar in de naaste toekomst door vele ver-
schepers gewaardeerd zal worden. De toe
nemende belangstelling, welke er begint te
komen voor verschepingen van zacht fruit
wijst positief in de richting van een onon
derbroken koeling tot aan de distributie.
Ibis
(terugreis)
Vertrok run Aankom* fc
jBasra 25 Juli JAthene 25 Juli
Rieem-ci^)' |Ran*' 25 JuR jSingap. 25 JyV
SSU K-25 ,ua l,o<lh",•28 ,u»
hecm'cis 25 Juli |Kar. 25 ,ull j
capaciteit van 52.000 toeschouwers.
Voorts ligt het in de bedoeling een grw
Zwcmstadion te bouwen. Men venvacht 4»
sportjournalisten en hun arbeid zal doorhf
geven van talrijke faciliteiten, zoo veel 1®
gelijk verlicht worden. In dit verband
het van belang, te vermelden, dat binne
kort een kabel met 24 lijnen van Ilelsinj
fors naar Stockholm in gebruik zal kunne
worden genomen. Groote schepen, welke ij
de havens ligplaats krijgen, zullen talrijk
bezoekers, alsmede vreemdelingen onderdal
verschaffen. De actieven zullen in de gro:
te hotels in het centrum van de stad. ai»
mede in het Olympische dorp, worden o&
dergcbracht.
De huisvestigingskwestie werd aan eei
speciale commissie gedelegeerd.
Belangwekkend was voorts de
mededeeling van von Frenckel, dat
Finland ook de winterspelen zal or-
ganiseoren in het geval, dat Noor
wegen om een of andere reden
hiervan afstand zon doen,
In ieder geval heeft het I.O.C. omtrent de
Winterspelen nog geen beslissing genomen.
Wel heeft clit lichaam, volgens een bericht
uit Lausannc, een officieel communiqué uit
gegeven, waarin bevestigd wordt, dat de
Spelen van de 12e Olympiade aan de stad
Helsingfors ter organisatie zijn aangeboden.
1J1T
1372
1522
1735
2003
2095
2265
2361
249-
478e STAATSLOTERIJ
(Niet officieel)
lste klasse, 1ste lijst
Trekking van Maandag 25 Jnli 1938
Hooge Pryzen
20.000.— 8030
5.000.— 6458
1.500-3210
1.000.— 11703 15887 16981
400.— 8614
200.— 9157 13074 13568
100.— 2028 4617 6098 8511 9954 10194 11951
12191 16664
Prijzen van 20.—
1010 1020 1027 1048 1122 1172 1185
1234 1277 1278 1318 1333 1359 1364
1385 1424 1426 1478 1481 1486 1505
1533 1550 1560 1600 1615 1670 1689
1740 1755 1844 1862 1876 1898 1944
2004 2009 2020 2038 2068 2071 2082
2130 2173 2175 2176 2218 2227 2245
2294 2308 2309 2335 2340 2355 2362
2371 2372 2421 2426 2472 2479 2480
2517 2621 2648 2660 2669 2672 2681
2743 2778 2800 2825 2826 2872 2880 2889
2908 2909 2920 3112 3142 3184 3217 3235
3237 3267 3288 3293 3310 3320 3337 3343
3415 3429 3432 3438 3441 3455 3480 3517
3552 3566 3598 3669- 3697 3708 3731 3770
3773 3777 3827 3893 3914 3918 4019 4098
4110 4145 4184 4203 4247 4285 4303 4352
4374 4393 4413 4525 4556 4608 4635 4657
4673 4685 4700
4784 4786 4876 4922 4935 4942 4958 5004
5045 5072 5088 5120 5139 5147 5148 5177
5180 5224 5228 5254 5280 5309 5319 5335
5429 5544 5558 5665 5670 5678 5704 5723
5725 5727 5728 5757 5768 5777 5819 5900
5901 6020 6030 6123 6154 6177 6190 6205
6220 6223 6251 6252 6258 6263 6289 6314
6315 6340 6385 6396 6415 6473 6486 6528
6542 6563 6578 6579 6590 6604 6631 6635
6680 6759 6784 6786 6791 6821 6835 6837
6856 6884 6979 6981 6985 6995 7129 7195
7206 7224 7241 7245 7255 7259 7276 7281
7314 7338 7342 7440 7480 7486 7503 7512
7542 7554 7585 7586 7591 7618 7643 7650
7655 7668 7679 7690 7751 7828 7853 7903
7934 8043 8053 8106 8112 8125 8132 8135
8171 8179 8189 8203 8348 8431 8455 8462
8545 8569 8582 8604 8685 8690 8719 8735
8778 8796 8812 8823 8846 8871 8921 8925
8930 8949 8972 8982 8988 9007 9085 9089
9120 9129 9140 9146 9156 9221 9223 9270
9298 9339 0341 0361 9363 9382 9395 9398
9405 9416 9422 9491 9499 9510 9521 9570
9581 9607 9617 9666 9768 9828 9858 986S
9931 9958 10021 10056 10085 10097 10112 10121
10156 10163 10209 10246 10295 10311 10333 10340
10422 10423 10501 10531 10554 10602 10612 10641"
10670 10692 10701 10768 10808 10820 10831 10853
10895 10899 10913 10922 10933 10952 10985 109921
11050 11071 11079 11121 11176 11226 11252 11369
11389 11405 11457 11464 11471 11472 11504 11508
11509 11551 11590 11597 11631 11647 11654 11667.
11740 11744 11753 11811 11854 11866 11891 11918
11942 11972 11994 12108 12124 12165 12193 12200
12225 12231 12239 12240 12299 12353 12387 123901
12512 12515 12579 12638 12689 12692 12694 12704
12706 12726 12707 12847 12876 12945 12954 13054
13100 13128 13175 13206 13212 13234 13235 13248
13289 13297 13371 13380 13402 13416 13489 13496
13540 13570 13648 14678 13088 13696 13707 13712
13719 13740 13747 13771 13790 33819 13821 13825
13890
13907 13942 13952 14008 14041 14070 14167 14191
14218 14229 14282 14291 14360 14400 14414 14416
14419 14432 14461 14466 14483 14498 14503 14556
14577 14581 14596 14609 14663 14679 14704 14731'
14801 14866 14869 14875 14884 14891 14897 14908
14968 15000 15052 15070 15080 15102 15113 15130
15231 15272 15277 15302 15316 15341 15378 15409
15477 15479 15576 15646 15777 15321 15886 15910
15919 15952 15953 15980 15994 15996 15997 16031
16234 16283 16359 16362 16387 16388 16394 16425
16436 16489 16504 16506 16622 16671 16716 16743
16780 16804 16831 16844 16868 16874 16947 16962
16986 17027 17062 17119 17170 17264 17308 17347.'
17368 17398 17437 17507 17511 17564 17627 17629
17636 17659 17678 17690 17697 17711 17714 17735
17744 17769 17773 17787 17793 17803 17846 17885
17921 17953 18063 18094 18127 18151 18179 18198
18204 18214 18217 18264 18292 18322 18351 18375
18474 18480 18501 18520 18535 18558 18674 18675
18677 18694 18753 18781 18789 18800 18862 18885
18896 18900 18911 19026 19051 19112 19121 19123
19201 19263 19285 19286 19289 19298 19329 19342
19404 19411 19415 19423 19455 19496 19515 19605
19618 19632 19743 19770 19780 19791 19842 19859
19865 19916 20059 20086 20164 20197 20232 20291
202D3 20419 20479 20505 20552 20594 20595 20612
20618 20624 20642 20726 20741 20846 20863 20877
20884 20892 20906 20931 20932 20934 20938 20955
20964 21097 21118 21142 21224 21299 21316 21378
21399 21429 21472 21476 21486 21489 21512 21543
21548 21599 21634 21653 21692 21694 21721 21743
21747 21797 21857 21873 21921 21980 21993
0
10»
4
'4|
.8 j
iet