Nederland haalt den Vorst der Belgen in Drooglegging Ni-polder geeft overvloedig werk Onttrekking van water aan Usselmeer Vijf gewonden bij verkeersongeluk Postvluchten op* Pe WIE ZIJN DE 10 POPULAIRSTE NEDERLANDERS £.3500." AAN BELONINGEN VRAAGT UW WINKELIER EEN FORMULIER SLUITING 1 DEC- r\ voc MAGGIS POPULARITEITS-WEDSTRIJD Triomftocht van twee Majesteiten KONINGIN WILHELMINA BEGROET PERSOONLIJK HAAR HOOGEN GA8T. EEN VROUW WERPT EEN BRIEF NAAR DE KONINKLIJKE AUTO Precies om 1 uur stoomde gister- middag de treil), waarin de Koning der Belgen naar ons land reisde, het station Roosendaal binnen. Terwijl do militaire muziek de Braban^onne speelde, stapte Koning Leopold het perron op. Zijne Majes teit- was gekleed in de uniform van luitenant-generaal van het Belgi sche leger en getooid met het groot kruis van den Nederlandschen Leeuw. Het is de Belgische gezant baron Herry, die het eerst den Vorst begroot, en daarna den vice-adtniraal: A .Vos, lid van den aan den Koning tocgevoegden eeredienst voor stelt. Vervolgens roept do commissaris der Koningin in Noord-Brabant, jhr. mr. dr. A. B. G. M. van Rtjckevorsel Zijne Majes teit het welkom op Nederlandse hen bodem toe. Eenige duizenden schoolkinderen begroe ten met vlaggezwaai den Hoogen Bezoeker, die met een vriendelijken glimlach voor deze hulde dankt. De salonwagen van H.M. de Koningin brengt Koning Leopold naar. de hoofdstad, doch in Rotterdam wordt een oogenblik gestopt, want daar voegt Prins Bernhard, die zich per auto naar de Maafestad bege- venheeft, zich bij den Koning, teneinde de zen tijdens het laatste gedeelte van de reis te vergezellen. Een incident. Hare Majesteit de Koningin was reeds om elf uur per auto in Amsterdam aangeko men. A]s Zij zich; met iflein gevolg naar het Centraal Station begeeft, doét zich op den Daan, aan de zijde van dén Nicmven- dijk, een klein'incident voor.'Een vróuw uit het publiek dringt naar voren op den rij weg en loopt zwaaiende met een brief, dien zij aan H. M. do Koningin wil ter hand stellen, in de richting van de Ko ninklijke auto. Onmiddellijk snellen mili tairen en politieagenten toe, die de vrouw vastgrijpen. Zij werpt den brief in de richting van de auto der Vorstin. Het epistel wordt door één der agenten van de motorbrigade opgevangen. De vrouw, die in overspannen toestand verkeert, wordt naar de politiepost in het Koninklijk Paleis gebracht, waar men haar aan een verboor onderwerpt. Zij verklaart, dat zij aan Hare Majesteit de Koningin een brief wil overhandigen met een verzoek om gratie voor haar moeder, die in -de gevangenis zit. Nader blijkt, dat de vrouw uit Rotterdam afkomstig is; zij wordt ingesloten in het hoodfbureau van politie. De Koninklijke stoet, vervolgt nu zonder vertraging den tocht naar het Centraal Station. Een Koninklijk welkom. Thans bevindt de Landsvrouwe zich in de Koninklijke wachtkamer van het Cen traal Station, welke met. roode en witte an jers is versierd. Er is hier een uitgeleden gezelschap bijeen: de minister-president dr. H. Colijn en alle overige leden der regee ring, tal van diplomatieke en militaire autoriteiten, w.o. de commandant der ma ritieme middelen te Amsterdam, adj. i. b. d. van H. M. de Koningin, kapitein-ter-zee A, Rost van Tonningen, de schout-bij nacht H. Jolles, commandant der Marine te Wilemsoord en de leden van Harer Ma- jesteits gevolg, onder wie de chef van het Militaire Huis van II. M., vice-admiraal F. Bauduin, de adjudant van dienst, luite nant ter zee lo klasse, jhr. E. J. van Holthc, en do órdohnarts-officier van dienst le lui tenant A. J. F. M. Fgtor van Wissekerkc. Ook is het gemeentebestuur van de eersto stad des lands aanwezig. De Vorstin gekleed in een lange japon van paars gmidbrocaat en een driekwart mantel van donkerpaars fluweel met. lange bruine bont, waarover zij het groot Cordon van de Orde van Leopold draagt, begeeft zich naar het perron, omgeven door de. le den van Haar gevolg, die allen in schitte rende upiformen, de dames in bijna slee- pende gewaden, gehuld zijn. Als de trein, precies te 3 ure, stilstaat, laten de tamboers en pij pers 4er Koninklijke Marinekapel de roffelende presenteermarsch hoorep, een lakei opent de deur van den Koninklijken trein en de Soe verein der Bolgen treedt op het. per ron. Zijne Majesteit begroet de Ko ningin, die met uitgestoken hand naar voren is getreden, eerbiedig met een handkus. De Brabanqonne weerklinkt en daarna de vroolijke Piet Heinmarsch, onder welks to nen de beide Staatshoofden de eerewacht der Koninklijke Marine inspecteeren, welke onder commando van den luitenant ter zee le klasse A. N. Schrakamp staat opgesteld. In de wachtkamer hebben de verdere be groetingen. plaats. Een menschenmassa wacht De enorme menschenmenigte, die op Sta tionsplein, Damrak en Dam is saanige- stroomd en er door de saluutschoten van Hr. Ms. „Tromp" van verwittigd is, dat Ko ning Leopold is aangekomen, wacht nu met. spanning op het vertrek van den Hofstoet. Eindelijk is het groote oogenblik daar. Een luide jubel stijgt op en geldt voornamelijk de open roode gala-calèche, la deaumont, bespannen met zes paarden, waarvan het voorste en het achterste linkerpaard bere den wordt door jockeys in gaja-uniform, bestaande uit witte pantalon en goud-roode buis, en voorafgegaan door twee in dcnzelf- den uniform gekleede jockeys op losse paar den. De caleche wordt voorafgegaan door het le regiment huzaren, gekleed in grijs velcl- tenue met lichte bepakking, den hoogen, zwarten kolbak op. Salueerend dankt de Vorst. Koning Leopold heeft in de caleche rechts van Koningin Wilhelmina plaats genomen: tegenover de Koningin zit Prins Bomhard. De tocht naar het Paleis wordt een ware. triomftocht. Glimlachend wuift onze Vorstin de duizenden toe, vriendelijk salueerend dankt, de Belgische monarch voor de spon- tnne hulde, hem door de juichendo Amster dammers gebracht. Al te spoedig is de grootsche intocht afgc- loopen. Nog verschijnen de Landsvrouwe en Haar Vorstelijke Gast, nadat Zij het Paleis betreden hebben, op liet balcon en hebben opnieuw donderende ovaties in ontvangst tc nemen. Dan is het sprookje van Koninklijke schit tering Voorbij De Prinses in de hoofdstad. Naar wij vernemen, is H. K. H. Prinses Juliana gistermiddag te kwart, voor drie per auto aan het Paleis aangekomen. Geen Duitsche Joden meer naar Japan Gevolg van het Buüsch-Ja'pansch cultureele accoord. Uit goede bron wordt vernomen, dat van af 25 November, den dag waarop liet Duitscli-Japansche cultureel accoord wordt onderteekend, de toelating van Duitsche Jo den practisch verboden zal zijn. De aanstel ling van Duitsch-Joodsche onderwijzers, die de laatste clrie jaar in Japan op bijzonder groote schaal heeft plaatsgevonden. zal voortaan onmogelijk zijn, daar de Duitsche regeering zich de keuze zal voorbehouden van de Duitsche onderwijzers, die naar Ja pan worden gezonden. De Duitsche Joden, die door de .Tapansche autoriteiten in dienst genomen zijn, zullen niet weggezonden worden, doch de regee ring heeft niet-officieel den wensch te ken nen gegeven, dat zij, wier verbintenissen af- loopen, door anderen worden vervangen. Damwand bezweek met donderend geraas Groote schade aan nieuw droog dok te Vlissingen. De ijzeren damwand van het in aanbouw zijnde nieuwe droogdok, op de fabrieksterreinen van de N.V. Koninklijke Maatschappij, „de Schel de" te Vlissingen, is gistermiddag omstreeks één uur met donderend geraas bezweken. Het woest- bin- nenstroomondo water vernielde al les wat, in dit droogdok aanwezig was. Gelukkig waren de arbeiders tijdig gewaarschuwd, doordat de damwand reeds in de ochtenduren kraakgeluiden gaf. De oorzaak van den doorbraak moet ge legen zijn in den hoogen waterstand van het kanaal. Deze hoogc waterstand was nöodzakelijk omdat het 9500 n. reg. ton me tende Zwcedsche tankschip „Regulus" een lading olie moest lossen aan de fabrieks terreinen op de Vlismark, gelegen juist te genover het in aanbouw zijnde droogdok. Toon nu de-„Regulus" tegenover het droog dok was gekomen, is er waarschijnlijk een sterke zuiging ontstaan, waardoor de dam wand is bezweken. Spoedig snekle van alle kanten hulp toe, doch het bleek, dat niemand eenig letsel had bekomen, De schade is echter aanzien lijk en het werk aan het droogdok wordt hierdoor drie maanden vertraagd. Verraderlijke tuimeling Twee jeugdige inbrekers door nachtwakers aangehouden. Zaterdagavond hebben twee jongelieden, loopjongens van IS en 20 jaar, gepoogd op den Admiraal de Ruyterweg te Amsterdam, in een zaak Aan de firma Jamin binnen te dringen. De cenc jongen was juist, geas sisteerd door den ander, zoo ver gevorderd, dat. hij via het tuimelraam zich kon laten zakken, toen dit raam het begaf. Hij viel met de brekende ruit naar binnen. Het neerkletterende glas werkte als alarmsig naal en dc jongen %vist niet hoe.gauw de bcenen te nemén. Hij trapte een Avinkel- raam in en ontsnapte door het gat haastig naar buiten. Op het geroep van „houdt den dief" snelden twee nachtwakers toe, die de vluchtenden achtervolgden. De een kon al gauw Avordcn gegrepen, de ander wist aan vankelijk tc ontkomen, doch werd tenslotte na ijverig speuren in een rijwielzaak in de Rei nier Claeszenstraat teruggevonden. Beide jongens zijn aan de politie overge leverd. Bij het verhoor bleek al spoedig dat men met twee „goede bekenden" te doen bad. Z.ij zijn ingesloten. Schiphol Centraal vliegveld Wctso.ntwerp zou spoedig zijn te wachten. „Do Tijd" heeft gemeld, dat de regeering besloten zou hebben Schiphol met ingang van 1 Januari 1939 tot centraal vliegveld lo maken. „Het Volk" spreekt, met groote beslistheid dit bericht tegen. De Regeering is, aldus het blad, in genen deele van plan vooruit lo loop-en op de beslissing van de Tweede Kamer, zoodat elke mededeeling omtrent definitieve besluiten te dezer zake al bij voorbaat onjuist moeten Avordon geacht. Volgens de Tel. zou het desbetreffende wetsontwerp zeer spoedig naar den Raad van State Avorden gezonden. Gedurende een periode van 18 jaren voor gemiddeld 5000 ar beiders werk. Dr. Lely wist het well Men schrijft ons uit Amsterdam: Gestaag wordt er gearbeid aan de droog making van de Zuiderzee. Reeds is dc Wie- ringermeer geworden tot een verzameling modelboerderijen, en in den N.O. polder wordt het vruchtbare land meter voor meter aan het Avater ontAvorsteld. Het groote le venswerk van Dr. Lely vordert regelmatig en het voldoet volkomen aan de verwachtingen, die zijn schepper koesterde. Dr. Lely heeft een zeer scherpen, bijna profctischen kijk gehad op de ontAvikkeling van de Zuiderzeepol ders. Amsterdammer van geboorte, heeft hij voor de hoofdstedelijke be langen bij dit droogmakingsproccs steeds een belangrijke plaats inge ruimd, en het is niet overdreven te beAveren, dat Dr. Lely gedurende ve le jaren arbeid heeft geschapen voor duizenden stadgenooten. Reeds thans is de droogmaking voor Am sterdam een schitterend werkobject, en dat, terwijl de droogmaking der beide groote Zuidelijke polders, Avaarbij de hoofdstad in de eerste plaats geïnteresseerd is, nog moet geschieden. Een werk van f 500.000.000 ligt ge reed om voor een belangrijk deel door Amsterdamsche handen tc Avor- den voltooid. Statistisch is komen vast te staan, dat gedurende een pe riode van IS jaren gemiddeld 5000 arbeiders per jaar werk kunnen vin den in dc droogmaking van den N.O.poldcr, cijfers, die ten aanzien van de Zuidelijke polders nog guns tiger zullen zijn. Het spreekt van zelf, dat de droogmaking van de Zuiderzee, die terecht beschouAvd wordt als een nationaal stuk werk van den eersten rang, arbeid geeft, aan Nederlanders uit alle deelcn van het land, maar toch is het vooral Amsterdam, dat hiervan profi teert, in het bijzonder met betrekking tot de bijkomende werkzaamheden, zooals het aanvoeren van materiaal, drukte op con- structiewerkplaatscn en scheepswerven, enz. Gunstige invloed op de hoofd stad. Al deze belangen zijn echter van tijdelij- ken aard. Blijvend is de exploitatie van aanzienlijke hoeveelheden vruchtbaren grond in de onmiddellijke nabijheid van Amsterdam. Het is niet moeilijk to voor spellen, dat de banden tusschen dc hoofd- slad des lands en dc nieuwe cultuurgebie den zeer nauw zullen zijn. Niet alleen zul len dc producten van den nieuwen bodem te Amsterdam een gereeden afzet vinden, maar ook zullen de landaanwinsten een gunsligcn invloed hebben op de welvaart van Amsterdam. Dit verscliijnscl is niet nieuw. Do droogmaking van dc Haarlem mermeer heeft eenzelfdon gunstigon invloed uitgeoefend op Haarlem, en dc droogmaking van den Becmster is oorzaak geweest, dat Purmercnd een enorme uitbreiding heeft ondergaan. Z.O.-polder als forensen-woon oord. Er zijn echter ook tallooze bijkomstige be langen. Zoo zuilen er wegen en verbindin gen met het nieuwe land tot stand moeten komen, waarvan de aanlog ook Avcer tijdc- lijken en do exploitatie hlijvenden arbeid oplevert. Wellicht ook zullen do Zuideijke polders een gedeelte der forensen tot, zich trokken of een Avoonoord worden voor hen, die op Interen leeftijd het stadsgewoel wil len ontvluchten. Als ontspanningsoord zal het nieuwe land voor de hoofdstad o6k ze ker niet zonder beteekenis blijven. Nieuw land wordt gewonnen. Ons geheele land, maar in het bijzonder Amsterdam, vaart er wel bij. Vooral dit laatste wordt, naarmate het werk vordert, meer en meer beseft, eh de Amsterdammers mogen er hun onstcrfelijkon stadgenoot Dr. Lclv wel dank baar voor zijn, dat hij bij zijn plannen van stonde af een oj)en oog heeft gehad voor de essentieel e belangen, die Amsterdam bij de droogmaking heeft, Auto slipt bij het passeeren. Op de Wouwsche baan nabij Roo sendaal heeft zich gistermiddag om streeks vier uur tengevolge van de gladheid van het wegdek een ern stig verkeersongeluk voorgedaan, waarbij vijf personen werden ge wond, van wie drie vrij ernstig. Een auto, afkomstig uit den Haag, Avildc een boerenkar, Avelke met kalk was geladen, passeeren, nog voordat een uit de tegenover gestelde richting komende auto Avas gena derd. Dit bleek niet. geheel mogelijk te zijn, zoodat de bestuurder, die zeer snel .reed, zijn stuur op het allerlaatste oogenblik snel naar rechts moest omgooien om den tegenligger te ontwijken. Op het critieke moment evcn- Avel kAvam de Avagen te slippen. De auto botste tegen den boerenkar en sloeg achter eenvolgens tegen twee hoornen. In de auto waren behalve de chauffeur, de heer H. de Jong, nog drie personen gezeten, n.1. ir. Dresden en de hecrcn Bakker en Van Gent, allen Hagenaars. De bestuurder en dc hoeren Bakker en Van Gent werden uit de auto geslingerd en in de langs den weg loopende sloöt gewor pen. Alle inzittenden, die ongeveer 30 jaar oud Avarcn, liepen verwondingen op en werden naar het „Charitas"-ziekenhuis te Roosendaal overgebracht. Ir. Dresden was er het ernstigst aan toe. Zijn borstkas Avas ingedrukt, terwijl de heer Bakker ernstige inwendige kneuzingen had opgeloopcn. De beide andere inzittenden hadden snij- en schaafwonden bekomen en konden, na in het ziekenhuis te zijn verbonden, naar Den Haag terugkeeren. Op de boerenkar Avas de lanrlbouAvcr van Tilburg uit Wouw gezeten. Hij sloeg van den kar op den betonnen Avcg. De man heeft Avaarschijnlijk eenige ribben gebroken en is ter observatie in het ziekenhuis opge nomen Van den kar braken de burrics. Het paard sloeg op hol. Men kon het dier evenwel spoedig tot staan brengen. De taak van de Overheid. Ingediend is een wetsontAverp tot aan vulling van de wet van 28 Februari 1891 tot vaststelling van bepalingen betreffende 's Rijkswaterstaatswerken. Aan de Memorie van Toelichting is het volgende ontleend: Een der belangrijkste voordeden van de afsluiting van dc Zuiderzee is, dat in de omliggende gebieden zoet water kan woi*- den ingelaten, Avaardoor het nadeel, in het bijzonder voor de veeteelt, van vervuiling en verzilting van het binnenwater kan wor den beperkt. In zeer droge zotners echter zal vooral na verdere indijkingen de kans bestaan, dat het IJsselmeer niet altijd-vol doende Avater bevat om onbeperkt inlaten van water naar de omliggende gebieden te gedoogen. Het is daarom geAvenscht het ont trekken van water aan het IJssel meer en het maken of wijzigen van daartoe strekkende werken afhanke lijk te stellen van medewerking der overheid. Immers, worden terzake geen voorzieningen getroffen, dan PUBLICATIE I RESTITUTIES BIJ UITVOER VAN EIEREN EN PLUIMVEE. Met ingang van 20 November 1938 zijn de volgende wijzigingen in de restituties bij uitvoer van eieren, eierproducten of pluim vee aangebracht: a. kippeneieren f 1.1231 i%er 100 stuks; b. eendeneieren f0.75 per 100 stuks; c. voor koelhuis- en kalkeieren worden deze bedragen slechts vergoed, voorzoo ver ten genoegen van de Nederlandsche Centrale voor Eieren en Pluimvee is aangetoond, dat de eieren op of na 20 November 1938 zijn opgeslagen of inge- kalkt; d. tevoren als monopolicproduct ingevoer de kippen- of eendeneieren f 1.1235 per 100 stuks: e. op of na 20 November 1938 geprodu ceerde bestanddeelcn van kippen- en/of eendeneieren f 0.2235 per kg. netto; f. levende piepkuikens f0.12 per kg. le vend gewicht; g. geslachte piepkuikens f0.13 per kg. netto; h. geslachte kalkoenen f0.ll per kg. netto; i. geslachte ganzen f 0.13 per kg. netto; j. geslachte kippen, hanen en eenden f 0.03 per kg. netto; k. levende kippen en hanen f9.95, f30.— of f 19.85 per wagon, al naar gelang van het land van bestemming. Do invoerprijsverschillen zijn met in gang van genoemden datum eveneens ge- Avijzigd en wel: le. voor eieren in schaal f 1.1235; 2e. voor eieren, eidooier of eiwit, in be vroren of vloeibaren toestand f 0.2235 per kg. netto; 3c. voor gedroogden eidooier f0.47 per kg. netto; 4e. voor gedroogde eieren (zonder schaal) f 0.82 per kg. netto; 5c. voor gedroogd eiwit f 1.56 per kg. netto. 's Gravenhage, 21 Nov. 1938. (Adv.) Oehoe (terugreis) Ibis (heenreis) Emoe (terugreis) Pelikaan (heenreis) Valk (heenreis) Zilverreiger (terugreis) 7ertrek van Mars. 21 Nov. I.Medan 21 Nov. J' Baffd. 21 Nov. Jodhp. 21 Nov. (Alex. 21 Nov. jl Rang.- 21 Nov. Jodinl i middel zou een zoo nuttig mogeli;i van het IJsselmeer niet zij- waarborgd. Het is voorts ook noodig loozii IJsselmeer en liet maken of wiji daartoe strekkende werken onder i toezicht te brengen. Indien tueh i toegelaten blijft zonder aan ito me van eenigerlci beperking te zijn zou, vooral na verdere inpolder! hoogste Avatcrstand zoodanig kunn dat, ook al mochten de waterkeerii oin het IJsselmeer daardoor nog stonds worden bedreigd, toch de de periode, waarbij het water bov[ wensch ten stand staat, zal worden zulks ten nadeele van dc afwatedj gen. Het is gcwcnscht ook voor de rijk de mogelijkheid te scheppen om hi van water uit en het loozen op dj in algemccncn zin onder toezicht Al Avordt daarvoor reeds ingcvolg; staande regelingen in vele gevallf bijzonder als uitvoering van werk» is, vergunning vorcischt, het kan vi dat dit niet het geval is, en afleidt zen mogelijk is zonder dat het rijk heerder daaromtrent, kan meespre 'nSen' is uiteraard ongowcnscht in gelijke voor het IJsselmeer. r stellen «treffende 479e STAATSLOTERI, mE PI (Niet officieel) lste klasse, 1ste lijst Trekking van Maandag 21 Novembtj Hooge Prij-.cn 1500.— 9473 16394 1000.— 1305 4744 787G 400.— 19688 200.— 11689 100.— 7542 7597 8846 14679 Naar av igeveer armsign hermin g Men za erk is, lingsocfe !J1. Prijzen van 20.— 1012 1013 1032 1054 1093 1098 1206 1217 1299 1337 1377 1400 m n amliel in 1422 1520 1633 1688 1733 1741 IÏÏ ,D is 1783 1813 1825 1841 1858 1890 1933 1949 1999 2029 2034 2053 211 0 sen 1 cn in aar 1 cht AA (uclub 2135 2157 2158 2184 2206 '2253 221 2334 2397 2416 2460 2490 2546 2588 2648 2661 2724 2792 2819 2E 2947 2991 3043 3075 3151 3169 311 3194 3231 3236 3248 3295 3322 nm 3421 3438 3450 3465 3503 3515 3585 3591 3622 •3651' 3670 3691 3782 3787 3804 3813 3829 3342 3881 3886 .3894 3956 3958 3976 39H idag 4029 4042 4049 4095 4115 4117 geme 4203 4231 4239 4274 4300 4309 e kcr 4348 4403 4411 4502 4525 4536 wpsge: 4565 4591 4742 4767 4796 4798 kele 4841 4855 4857 4864 4887 4933 I P- 5018 5099 5120 5158 5162 5163 51911 het 5389 5429 5550 5558 5603 5625 .-,£35 x>r de 5714 5728 5730 5733 5861 5897 e haa 5960 6002 6023 6088 6093 6094 6M6 est i gel 6132 6174 6198 6211 6242 6262 G:TO eze^ b( 6292 6304 6354 6375 6408 G455 Cü) onner 6481 6513 6580 6582 6587 6630 (:G46 redika 6666 6675 6677 6678 6755 6758 andop 6805 6807 6846 6961 6972 7038 7958 leuter 7121 7123 7170 7172 7242 7250 7401 rée m 7486 7516 7529 7630 7634 7G61 775# 7 en 1 7905 7924 7927 7929 7990 7934 8031 an N 80S9 8097 8122 8125 8157 81S5 8234 Alkma; 8336 8401 8422 8436 8473 8503 8533 vriend 8550 8588 8598 8605 8619 8630 m namen 8694 8704 8711 8739 8758 8808 8834 Verder 8873 8937 8973 8987 9034 9070 8124 Dirksh 9163 9164 9177 9201 8225 9244 9262 meer, 9391 9406 9526 9583 9614 9636 9649 Schag( 9695 9742 9746 9791 9807 9852 9KS Burgei 9898 9912 9918 9938 9973 9998 10156 10192 10248 10249 10264 10265 10275 1 "335 10429 10481 10484 10495 10591 10634 10661 - I 10728 10789 10802 10923 10930 10981 11006 1102 11031 11044 11061 11097 11125 llHt Zon 11285 11382 11386 11460 11478 11495 1156 11616 11619 11628 11643 11673 11701 11715 Jiecr 11769 11773 11851 11880 11898 11909 ïd sionni 12044 12051 12061 12082 12085 12102 1213 gen. r 12157 12160 12164 12177 12186 12310 1237 gevut 12423 12445 12529 12563 12578 12590 1259 een' 1 12638 12693 12694 12871 12875 12879 12S86 I Daan 12895 12900 12910 12941 12950 12964 12955 weg" 13007 13014 13036 13063 13089 13131 131S4 ven 1 13161 13175 13221 13227 13234 13265 13268 zien, 13273 13289 13295 13313 13328 13338 13341 dekr 13383 13412 13465 13495 13496 13519 13526 neeU 13551 13552 13553 13641 13656 13658 13628 i allen 13742 13760 13775 13783 13834 13844 liet 13910 13927 13936 1396-1 13966 13975 14023 ging 14036 14037 14118 14122 14124 14147 14258 -avor 14332 14348 14388 14393 14397 14402 11525 Gt 14560 14600 14647 14666 14684 14595 14784 14807 14867 14888 14910 14915 14949 15044 15089 15116 15138 15147 35148 15152 15223 15258 15313 15334 15369 15379 15408 1 H 15494 15510 15528 15530 15582 15692 15708 Voi 15751 15752 15759 15799 15839 159 67 16033 van 16071 16106 16112 16151 16275 16332 16353 is 1 16513 16556 16569 16584 16601 16726 16745 ver 16766 16778 16823 16861 16863 16966 16981 16995 17033 17095 17123 17139 17201 17209 17327 17359 17409 17411 17443 17549 17625 17643 17683 17695 17722 17732 17757 17806 17841 17846 17852 17879 17912 17996 18036 18095 18122 18162 18170 18178 18202 18217 kh de 4 w 3 h -1 K 18239 18256 18288 18327 18403 13424 184» 18629 18652 18668 18675 18682 18699 18704 18714 18802 18308 18853 18864 18926 18983 19007 19024 19053 19058 19098 19193 19206 19235 19248 19324 19379 19408 19414 19422 19457 19485 19513 19517 19521 19533 39555 19599 19650 19676 19684 19689 19726 19320 19833 19838 19885 19911 19942 13987 Of D 20059 20067 20141 20144 20171 20187 20295 9 20285 20341 20348 20385 20386 20396 20460 20484 20494 20538 20578 20579 20593 j 20758 20804 20827 20872 20S79 20917 20923 1 Cf* 21008 21013 21096 21102 21106 21117 ZIJ" .1 f 21174 21181 21226 21250 21276 21314 21331 5' 21363 21409 21506 215(76 21582 21593 21601 21647 2-1655 21661 21667 21685 21699 2176? 21719 21779 21805 21849 21909 21939 21950 3 21975 21979 21990 (i

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Schager Courant | 1938 | | pagina 2