Nederland haalt den
Vorst der Belgen in
Drooglegging Ni-polder
geeft overvloedig werk
Onttrekking van water aan
Usselmeer
Vijf gewonden bij
verkeersongeluk
Postvluchten op* Pe
WIE ZIJN DE 10 POPULAIRSTE NEDERLANDERS
£.3500." AAN BELONINGEN VRAAGT UW WINKELIER EEN FORMULIER SLUITING 1 DEC-
r\ voc
MAGGIS POPULARITEITS-WEDSTRIJD
Triomftocht van twee Majesteiten
KONINGIN WILHELMINA BEGROET
PERSOONLIJK HAAR HOOGEN GA8T.
EEN VROUW WERPT EEN BRIEF NAAR
DE KONINKLIJKE AUTO
Precies om 1 uur stoomde gister-
middag de treil), waarin de Koning
der Belgen naar ons land reisde,
het station Roosendaal binnen.
Terwijl do militaire muziek de
Braban^onne speelde, stapte Koning
Leopold het perron op. Zijne Majes
teit- was gekleed in de uniform van
luitenant-generaal van het Belgi
sche leger en getooid met het groot
kruis van den Nederlandschen
Leeuw.
Het is de Belgische gezant baron Herry,
die het eerst den Vorst begroot, en daarna
den vice-adtniraal: A .Vos, lid van den aan
den Koning tocgevoegden eeredienst voor
stelt. Vervolgens roept do commissaris der
Koningin in Noord-Brabant, jhr. mr. dr.
A. B. G. M. van Rtjckevorsel Zijne Majes
teit het welkom op Nederlandse hen bodem
toe.
Eenige duizenden schoolkinderen begroe
ten met vlaggezwaai den Hoogen Bezoeker,
die met een vriendelijken glimlach voor
deze hulde dankt.
De salonwagen van H.M. de Koningin
brengt Koning Leopold naar. de hoofdstad,
doch in Rotterdam wordt een oogenblik
gestopt, want daar voegt Prins Bernhard,
die zich per auto naar de Maafestad bege-
venheeft, zich bij den Koning, teneinde de
zen tijdens het laatste gedeelte van de reis
te vergezellen.
Een incident.
Hare Majesteit de Koningin was reeds om
elf uur per auto in Amsterdam aangeko
men. A]s Zij zich; met iflein gevolg naar
het Centraal Station begeeft, doét zich op
den Daan, aan de zijde van dén Nicmven-
dijk, een klein'incident voor.'Een vróuw uit
het publiek dringt naar voren op den rij
weg en loopt zwaaiende met een brief,
dien zij aan H. M. do Koningin wil ter
hand stellen, in de richting van de Ko
ninklijke auto. Onmiddellijk snellen mili
tairen en politieagenten toe, die de vrouw
vastgrijpen. Zij werpt den brief in de
richting van de auto der Vorstin. Het
epistel wordt door één der agenten van de
motorbrigade opgevangen.
De vrouw, die in overspannen toestand
verkeert, wordt naar de politiepost in het
Koninklijk Paleis gebracht, waar men haar
aan een verboor onderwerpt. Zij verklaart,
dat zij aan Hare Majesteit de Koningin een
brief wil overhandigen met een verzoek
om gratie voor haar moeder, die in -de
gevangenis zit.
Nader blijkt, dat de vrouw uit Rotterdam
afkomstig is; zij wordt ingesloten in het
hoodfbureau van politie.
De Koninklijke stoet, vervolgt nu zonder
vertraging den tocht naar het Centraal
Station.
Een Koninklijk welkom.
Thans bevindt de Landsvrouwe zich in
de Koninklijke wachtkamer van het Cen
traal Station, welke met. roode en witte an
jers is versierd. Er is hier een uitgeleden
gezelschap bijeen: de minister-president dr.
H. Colijn en alle overige leden der regee
ring, tal van diplomatieke en militaire
autoriteiten, w.o. de commandant der ma
ritieme middelen te Amsterdam, adj. i. b.
d. van H. M. de Koningin, kapitein-ter-zee
A, Rost van Tonningen, de schout-bij
nacht H. Jolles, commandant der Marine te
Wilemsoord en de leden van Harer Ma-
jesteits gevolg, onder wie de chef van het
Militaire Huis van II. M., vice-admiraal F.
Bauduin, de adjudant van dienst, luite
nant ter zee lo klasse, jhr. E. J. van Holthc,
en do órdohnarts-officier van dienst le lui
tenant A. J. F. M. Fgtor van Wissekerkc.
Ook is het gemeentebestuur van de eersto
stad des lands aanwezig.
De Vorstin gekleed in een lange japon
van paars gmidbrocaat en een driekwart
mantel van donkerpaars fluweel met. lange
bruine bont, waarover zij het groot Cordon
van de Orde van Leopold draagt, begeeft
zich naar het perron, omgeven door de. le
den van Haar gevolg, die allen in schitte
rende upiformen, de dames in bijna slee-
pende gewaden, gehuld zijn.
Als de trein, precies te 3 ure,
stilstaat, laten de tamboers en pij
pers 4er Koninklijke Marinekapel
de roffelende presenteermarsch
hoorep, een lakei opent de deur van
den Koninklijken trein en de Soe
verein der Bolgen treedt op het. per
ron. Zijne Majesteit begroet de Ko
ningin, die met uitgestoken hand
naar voren is getreden, eerbiedig
met een handkus.
De Brabanqonne weerklinkt en daarna de
vroolijke Piet Heinmarsch, onder welks to
nen de beide Staatshoofden de eerewacht
der Koninklijke Marine inspecteeren, welke
onder commando van den luitenant ter zee
le klasse A. N. Schrakamp staat opgesteld.
In de wachtkamer hebben de verdere be
groetingen. plaats.
Een menschenmassa wacht
De enorme menschenmenigte, die op Sta
tionsplein, Damrak en Dam is saanige-
stroomd en er door de saluutschoten van
Hr. Ms. „Tromp" van verwittigd is, dat Ko
ning Leopold is aangekomen, wacht nu met.
spanning op het vertrek van den Hofstoet.
Eindelijk is het groote oogenblik daar. Een
luide jubel stijgt op en geldt voornamelijk
de open roode gala-calèche, la deaumont,
bespannen met zes paarden, waarvan het
voorste en het achterste linkerpaard bere
den wordt door jockeys in gaja-uniform,
bestaande uit witte pantalon en goud-roode
buis, en voorafgegaan door twee in dcnzelf-
den uniform gekleede jockeys op losse paar
den.
De caleche wordt voorafgegaan door het
le regiment huzaren, gekleed in grijs velcl-
tenue met lichte bepakking, den hoogen,
zwarten kolbak op.
Salueerend dankt de Vorst.
Koning Leopold heeft in de caleche rechts
van Koningin Wilhelmina plaats genomen:
tegenover de Koningin zit Prins Bomhard.
De tocht naar het Paleis wordt een ware.
triomftocht. Glimlachend wuift onze Vorstin
de duizenden toe, vriendelijk salueerend
dankt, de Belgische monarch voor de spon-
tnne hulde, hem door de juichendo Amster
dammers gebracht.
Al te spoedig is de grootsche intocht afgc-
loopen. Nog verschijnen de Landsvrouwe en
Haar Vorstelijke Gast, nadat Zij het Paleis
betreden hebben, op liet balcon en hebben
opnieuw donderende ovaties in ontvangst tc
nemen.
Dan is het sprookje van Koninklijke schit
tering Voorbij
De Prinses in de hoofdstad.
Naar wij vernemen, is H. K. H. Prinses
Juliana gistermiddag te kwart, voor drie per
auto aan het Paleis aangekomen.
Geen Duitsche Joden meer naar
Japan
Gevolg van het Buüsch-Ja'pansch
cultureele accoord.
Uit goede bron wordt vernomen, dat van
af 25 November, den dag waarop liet
Duitscli-Japansche cultureel accoord wordt
onderteekend, de toelating van Duitsche Jo
den practisch verboden zal zijn. De aanstel
ling van Duitsch-Joodsche onderwijzers, die
de laatste clrie jaar in Japan op bijzonder
groote schaal heeft plaatsgevonden. zal
voortaan onmogelijk zijn, daar de Duitsche
regeering zich de keuze zal voorbehouden
van de Duitsche onderwijzers, die naar Ja
pan worden gezonden.
De Duitsche Joden, die door de .Tapansche
autoriteiten in dienst genomen zijn, zullen
niet weggezonden worden, doch de regee
ring heeft niet-officieel den wensch te ken
nen gegeven, dat zij, wier verbintenissen af-
loopen, door anderen worden vervangen.
Damwand bezweek met
donderend geraas
Groote schade aan nieuw droog
dok te Vlissingen.
De ijzeren damwand van het in
aanbouw zijnde nieuwe droogdok,
op de fabrieksterreinen van de N.V.
Koninklijke Maatschappij, „de Schel
de" te Vlissingen, is gistermiddag
omstreeks één uur met donderend
geraas bezweken. Het woest- bin-
nenstroomondo water vernielde al
les wat, in dit droogdok aanwezig
was. Gelukkig waren de arbeiders
tijdig gewaarschuwd, doordat de
damwand reeds in de ochtenduren
kraakgeluiden gaf.
De oorzaak van den doorbraak moet ge
legen zijn in den hoogen waterstand van
het kanaal. Deze hoogc waterstand was
nöodzakelijk omdat het 9500 n. reg. ton me
tende Zwcedsche tankschip „Regulus" een
lading olie moest lossen aan de fabrieks
terreinen op de Vlismark, gelegen juist te
genover het in aanbouw zijnde droogdok.
Toon nu de-„Regulus" tegenover het droog
dok was gekomen, is er waarschijnlijk een
sterke zuiging ontstaan, waardoor de dam
wand is bezweken.
Spoedig snekle van alle kanten hulp toe,
doch het bleek, dat niemand eenig letsel
had bekomen, De schade is echter aanzien
lijk en het werk aan het droogdok wordt
hierdoor drie maanden vertraagd.
Verraderlijke tuimeling
Twee jeugdige inbrekers door
nachtwakers aangehouden.
Zaterdagavond hebben twee jongelieden,
loopjongens van IS en 20 jaar, gepoogd op
den Admiraal de Ruyterweg te Amsterdam,
in een zaak Aan de firma Jamin binnen te
dringen. De cenc jongen was juist, geas
sisteerd door den ander, zoo ver gevorderd,
dat. hij via het tuimelraam zich kon laten
zakken, toen dit raam het begaf. Hij viel
met de brekende ruit naar binnen. Het
neerkletterende glas werkte als alarmsig
naal en dc jongen %vist niet hoe.gauw de
bcenen te nemén. Hij trapte een Avinkel-
raam in en ontsnapte door het gat haastig
naar buiten. Op het geroep van „houdt den
dief" snelden twee nachtwakers toe, die de
vluchtenden achtervolgden. De een kon al
gauw Avordcn gegrepen, de ander wist aan
vankelijk tc ontkomen, doch werd tenslotte
na ijverig speuren in een rijwielzaak in de
Rei nier Claeszenstraat teruggevonden.
Beide jongens zijn aan de politie overge
leverd. Bij het verhoor bleek al spoedig dat
men met twee „goede bekenden" te doen
bad. Z.ij zijn ingesloten.
Schiphol Centraal
vliegveld
Wctso.ntwerp zou spoedig zijn
te wachten.
„Do Tijd" heeft gemeld, dat de regeering
besloten zou hebben Schiphol met ingang
van 1 Januari 1939 tot centraal vliegveld
lo maken.
„Het Volk" spreekt, met groote beslistheid
dit bericht tegen. De Regeering is, aldus
het blad, in genen deele van plan vooruit
lo loop-en op de beslissing van de Tweede
Kamer, zoodat elke mededeeling omtrent
definitieve besluiten te dezer zake al bij
voorbaat onjuist moeten Avordon geacht.
Volgens de Tel. zou het desbetreffende
wetsontwerp zeer spoedig naar den Raad
van State Avorden gezonden.
Gedurende een periode van 18
jaren voor gemiddeld 5000 ar
beiders werk.
Dr. Lely wist het well
Men schrijft ons uit Amsterdam:
Gestaag wordt er gearbeid aan de droog
making van de Zuiderzee. Reeds is dc Wie-
ringermeer geworden tot een verzameling
modelboerderijen, en in den N.O. polder
wordt het vruchtbare land meter voor meter
aan het Avater ontAvorsteld. Het groote le
venswerk van Dr. Lely vordert regelmatig en
het voldoet volkomen aan de verwachtingen,
die zijn schepper koesterde.
Dr. Lely heeft een zeer scherpen,
bijna profctischen kijk gehad op de
ontAvikkeling van de Zuiderzeepol
ders. Amsterdammer van geboorte,
heeft hij voor de hoofdstedelijke be
langen bij dit droogmakingsproccs
steeds een belangrijke plaats inge
ruimd, en het is niet overdreven te
beAveren, dat Dr. Lely gedurende ve
le jaren arbeid heeft geschapen voor
duizenden stadgenooten.
Reeds thans is de droogmaking voor Am
sterdam een schitterend werkobject, en dat,
terwijl de droogmaking der beide groote
Zuidelijke polders, Avaarbij de hoofdstad in
de eerste plaats geïnteresseerd is, nog moet
geschieden.
Een werk van f 500.000.000 ligt ge
reed om voor een belangrijk deel
door Amsterdamsche handen tc Avor-
den voltooid. Statistisch is komen
vast te staan, dat gedurende een pe
riode van IS jaren gemiddeld 5000
arbeiders per jaar werk kunnen vin
den in dc droogmaking van den
N.O.poldcr, cijfers, die ten aanzien
van de Zuidelijke polders nog guns
tiger zullen zijn.
Het spreekt van zelf, dat de droogmaking
van de Zuiderzee, die terecht beschouAvd
wordt als een nationaal stuk werk van den
eersten rang, arbeid geeft, aan Nederlanders
uit alle deelcn van het land, maar toch is
het vooral Amsterdam, dat hiervan profi
teert, in het bijzonder met betrekking tot
de bijkomende werkzaamheden, zooals het
aanvoeren van materiaal, drukte op con-
structiewerkplaatscn en scheepswerven, enz.
Gunstige invloed op de hoofd
stad.
Al deze belangen zijn echter van tijdelij-
ken aard. Blijvend is de exploitatie van
aanzienlijke hoeveelheden vruchtbaren
grond in de onmiddellijke nabijheid van
Amsterdam. Het is niet moeilijk to voor
spellen, dat de banden tusschen dc hoofd-
slad des lands en dc nieuwe cultuurgebie
den zeer nauw zullen zijn. Niet alleen zul
len dc producten van den nieuwen bodem
te Amsterdam een gereeden afzet vinden,
maar ook zullen de landaanwinsten een
gunsligcn invloed hebben op de welvaart
van Amsterdam. Dit verscliijnscl is niet
nieuw. Do droogmaking van dc Haarlem
mermeer heeft eenzelfdon gunstigon invloed
uitgeoefend op Haarlem, en dc droogmaking
van den Becmster is oorzaak geweest, dat
Purmercnd een enorme uitbreiding heeft
ondergaan.
Z.O.-polder als forensen-woon
oord.
Er zijn echter ook tallooze bijkomstige be
langen. Zoo zuilen er wegen en verbindin
gen met het nieuwe land tot stand moeten
komen, waarvan de aanlog ook Avcer tijdc-
lijken en do exploitatie hlijvenden arbeid
oplevert. Wellicht ook zullen do Zuideijke
polders een gedeelte der forensen tot, zich
trokken of een Avoonoord worden voor hen,
die op Interen leeftijd het stadsgewoel wil
len ontvluchten. Als ontspanningsoord zal
het nieuwe land voor de hoofdstad o6k ze
ker niet zonder beteekenis blijven.
Nieuw land wordt gewonnen. Ons geheele
land, maar in het bijzonder Amsterdam,
vaart er wel bij. Vooral dit laatste wordt,
naarmate het werk vordert, meer en meer
beseft, eh de Amsterdammers mogen er hun
onstcrfelijkon stadgenoot Dr. Lclv wel dank
baar voor zijn, dat hij bij zijn plannen van
stonde af een oj)en oog heeft gehad voor de
essentieel e belangen, die Amsterdam bij de
droogmaking heeft,
Auto slipt bij het passeeren.
Op de Wouwsche baan nabij Roo
sendaal heeft zich gistermiddag om
streeks vier uur tengevolge van de
gladheid van het wegdek een ern
stig verkeersongeluk voorgedaan,
waarbij vijf personen werden ge
wond, van wie drie vrij ernstig.
Een auto, afkomstig uit den Haag, Avildc
een boerenkar, Avelke met kalk was geladen,
passeeren, nog voordat een uit de tegenover
gestelde richting komende auto Avas gena
derd. Dit bleek niet. geheel mogelijk te zijn,
zoodat de bestuurder, die zeer snel .reed, zijn
stuur op het allerlaatste oogenblik snel naar
rechts moest omgooien om den tegenligger
te ontwijken. Op het critieke moment evcn-
Avel kAvam de Avagen te slippen. De auto
botste tegen den boerenkar en sloeg achter
eenvolgens tegen twee hoornen. In de auto
waren behalve de chauffeur, de heer H. de
Jong, nog drie personen gezeten, n.1. ir.
Dresden en de hecrcn Bakker en Van Gent,
allen Hagenaars.
De bestuurder en dc hoeren Bakker en
Van Gent werden uit de auto geslingerd en
in de langs den weg loopende sloöt gewor
pen. Alle inzittenden, die ongeveer 30 jaar
oud Avarcn, liepen verwondingen op en
werden naar het „Charitas"-ziekenhuis te
Roosendaal overgebracht. Ir. Dresden was
er het ernstigst aan toe. Zijn borstkas Avas
ingedrukt, terwijl de heer Bakker ernstige
inwendige kneuzingen had opgeloopcn. De
beide andere inzittenden hadden snij- en
schaafwonden bekomen en konden, na in
het ziekenhuis te zijn verbonden, naar Den
Haag terugkeeren.
Op de boerenkar Avas de lanrlbouAvcr van
Tilburg uit Wouw gezeten. Hij sloeg van
den kar op den betonnen Avcg. De man
heeft Avaarschijnlijk eenige ribben gebroken
en is ter observatie in het ziekenhuis opge
nomen
Van den kar braken de burrics. Het paard
sloeg op hol. Men kon het dier evenwel
spoedig tot staan brengen.
De taak van de Overheid.
Ingediend is een wetsontAverp tot aan
vulling van de wet van 28 Februari 1891
tot vaststelling van bepalingen betreffende
's Rijkswaterstaatswerken. Aan de Memorie
van Toelichting is het volgende ontleend:
Een der belangrijkste voordeden van de
afsluiting van dc Zuiderzee is, dat in de
omliggende gebieden zoet water kan woi*-
den ingelaten, Avaardoor het nadeel, in het
bijzonder voor de veeteelt, van vervuiling
en verzilting van het binnenwater kan wor
den beperkt. In zeer droge zotners echter
zal vooral na verdere indijkingen de kans
bestaan, dat het IJsselmeer niet altijd-vol
doende Avater bevat om onbeperkt inlaten
van water naar de omliggende gebieden te
gedoogen.
Het is daarom geAvenscht het ont
trekken van water aan het IJssel
meer en het maken of wijzigen van
daartoe strekkende werken afhanke
lijk te stellen van medewerking der
overheid. Immers, worden terzake
geen voorzieningen getroffen, dan
PUBLICATIE
I RESTITUTIES BIJ UITVOER VAN
EIEREN EN PLUIMVEE.
Met ingang van 20 November 1938 zijn de
volgende wijzigingen in de restituties bij
uitvoer van eieren, eierproducten of pluim
vee aangebracht:
a. kippeneieren f 1.1231 i%er 100 stuks;
b. eendeneieren f0.75 per 100 stuks;
c. voor koelhuis- en kalkeieren worden
deze bedragen slechts vergoed, voorzoo
ver ten genoegen van de Nederlandsche
Centrale voor Eieren en Pluimvee is
aangetoond, dat de eieren op of na 20
November 1938 zijn opgeslagen of inge-
kalkt;
d. tevoren als monopolicproduct ingevoer
de kippen- of eendeneieren f 1.1235 per
100 stuks:
e. op of na 20 November 1938 geprodu
ceerde bestanddeelcn van kippen- en/of
eendeneieren f 0.2235 per kg. netto;
f. levende piepkuikens f0.12 per kg. le
vend gewicht;
g. geslachte piepkuikens f0.13 per kg.
netto;
h. geslachte kalkoenen f0.ll per kg. netto;
i. geslachte ganzen f 0.13 per kg. netto;
j. geslachte kippen, hanen en eenden f 0.03
per kg. netto;
k. levende kippen en hanen f9.95, f30.—
of f 19.85 per wagon, al naar gelang van
het land van bestemming.
Do invoerprijsverschillen zijn met in
gang van genoemden datum eveneens ge-
Avijzigd en wel:
le. voor eieren in schaal f 1.1235;
2e. voor eieren, eidooier of eiwit, in be
vroren of vloeibaren toestand f 0.2235
per kg. netto;
3c. voor gedroogden eidooier f0.47 per kg.
netto;
4e. voor gedroogde eieren (zonder schaal)
f 0.82 per kg. netto;
5c. voor gedroogd eiwit f 1.56 per kg. netto.
's Gravenhage, 21 Nov. 1938.
(Adv.)
Oehoe
(terugreis)
Ibis
(heenreis)
Emoe
(terugreis)
Pelikaan
(heenreis)
Valk
(heenreis)
Zilverreiger
(terugreis)
7ertrek van
Mars. 21 Nov.
I.Medan 21 Nov. J'
Baffd. 21 Nov.
Jodhp. 21 Nov.
(Alex. 21 Nov. jl
Rang.- 21 Nov. Jodinl
i middel
zou een zoo nuttig mogeli;i
van het IJsselmeer niet zij-
waarborgd.
Het is voorts ook noodig loozii
IJsselmeer en liet maken of wiji
daartoe strekkende werken onder i
toezicht te brengen. Indien tueh i
toegelaten blijft zonder aan ito me
van eenigerlci beperking te zijn
zou, vooral na verdere inpolder!
hoogste Avatcrstand zoodanig kunn
dat, ook al mochten de waterkeerii
oin het IJsselmeer daardoor nog
stonds worden bedreigd, toch de
de periode, waarbij het water bov[
wensch ten stand staat, zal worden
zulks ten nadeele van dc afwatedj
gen.
Het is gcwcnscht ook voor de rijk
de mogelijkheid te scheppen om hi
van water uit en het loozen op dj
in algemccncn zin onder toezicht
Al Avordt daarvoor reeds ingcvolg;
staande regelingen in vele gevallf
bijzonder als uitvoering van werk»
is, vergunning vorcischt, het kan vi
dat dit niet het geval is, en afleidt
zen mogelijk is zonder dat het rijk
heerder daaromtrent, kan meespre 'nSen'
is uiteraard ongowcnscht in gelijke
voor het IJsselmeer.
r stellen
«treffende
479e STAATSLOTERI, mE PI
(Niet officieel)
lste klasse, 1ste lijst
Trekking van Maandag 21 Novembtj
Hooge Prij-.cn
1500.— 9473 16394
1000.— 1305 4744 787G
400.— 19688
200.— 11689
100.— 7542 7597 8846 14679
Naar av
igeveer
armsign
hermin g
Men za
erk is,
lingsocfe
!J1.
Prijzen van 20.—
1012
1013
1032
1054
1093
1098
1206
1217
1299
1337
1377
1400
m n
amliel
in
1422
1520
1633
1688
1733
1741
IÏÏ ,D
is
1783
1813
1825
1841
1858
1890
1933
1949
1999
2029
2034
2053
211 0
sen 1
cn in
aar 1
cht AA
(uclub
2135
2157
2158
2184
2206
'2253
221
2334
2397
2416
2460
2490
2546
2588
2648
2661
2724
2792
2819
2E
2947
2991
3043
3075
3151
3169
311
3194
3231
3236
3248
3295
3322
nm
3421
3438
3450
3465
3503
3515
3585
3591
3622
•3651'
3670
3691
3782
3787
3804
3813
3829
3342
3881
3886
.3894
3956
3958
3976
39H
idag
4029
4042
4049
4095
4115
4117
geme
4203
4231
4239
4274
4300
4309
e kcr
4348
4403
4411
4502
4525
4536
wpsge:
4565
4591
4742
4767
4796
4798
kele
4841
4855
4857
4864
4887
4933
I
P-
5018
5099
5120
5158
5162
5163
51911
het
5389
5429
5550
5558
5603
5625
.-,£35
x>r de
5714
5728
5730
5733
5861
5897
e haa
5960
6002
6023
6088
6093
6094
6M6
est i gel
6132
6174
6198
6211
6242
6262
G:TO
eze^ b(
6292
6304
6354
6375
6408
G455
Cü)
onner
6481
6513
6580
6582
6587
6630
(:G46
redika
6666
6675
6677
6678
6755
6758
andop
6805
6807
6846
6961
6972
7038
7958
leuter
7121
7123
7170
7172
7242
7250
7401
rée m
7486
7516
7529
7630
7634
7G61
775#
7 en 1
7905
7924
7927
7929
7990
7934
8031
an N
80S9
8097
8122
8125
8157
81S5
8234
Alkma;
8336
8401
8422
8436
8473
8503
8533
vriend
8550
8588
8598
8605
8619
8630
m
namen
8694
8704
8711
8739
8758
8808
8834
Verder
8873
8937
8973
8987
9034
9070
8124
Dirksh
9163
9164
9177
9201
8225
9244
9262
meer,
9391
9406
9526
9583
9614
9636
9649
Schag(
9695
9742
9746
9791
9807
9852
9KS
Burgei
9898
9912
9918
9938
9973
9998
10156
10192
10248
10249
10264
10265
10275
1 "335
10429
10481
10484
10495
10591
10634
10661
- I
10728
10789
10802
10923
10930
10981
11006
1102
11031
11044
11061
11097
11125
llHt
Zon
11285
11382
11386
11460
11478
11495
1156
11616
11619
11628
11643
11673
11701
11715
Jiecr
11769
11773
11851
11880
11898
11909
ïd
sionni
12044
12051
12061
12082
12085
12102
1213
gen. r
12157
12160
12164
12177
12186
12310
1237
gevut
12423
12445
12529
12563
12578
12590
1259
een' 1
12638
12693
12694
12871
12875
12879
12S86
I Daan
12895
12900
12910
12941
12950
12964
12955
weg"
13007
13014
13036
13063
13089
13131
131S4
ven 1
13161
13175
13221
13227
13234
13265
13268
zien,
13273
13289
13295
13313
13328
13338
13341
dekr
13383
13412
13465
13495
13496
13519
13526
neeU
13551
13552
13553
13641
13656
13658
13628
i allen
13742
13760
13775
13783
13834
13844
liet
13910
13927
13936
1396-1
13966
13975
14023
ging
14036
14037 14118
14122
14124
14147
14258
-avor
14332
14348
14388
14393
14397
14402
11525
Gt
14560
14600
14647
14666
14684
14595
14784
14807
14867
14888
14910
14915
14949
15044
15089
15116
15138
15147
35148
15152
15223
15258
15313
15334
15369
15379
15408
1 H
15494
15510
15528
15530
15582
15692
15708
Voi
15751
15752
15759
15799
15839
159 67 16033
van
16071
16106
16112
16151
16275
16332
16353
is 1
16513
16556
16569
16584
16601
16726
16745
ver
16766
16778
16823
16861
16863
16966
16981
16995
17033
17095
17123
17139
17201
17209
17327
17359
17409
17411
17443
17549
17625
17643
17683
17695
17722
17732
17757
17806
17841
17846
17852
17879
17912
17996
18036
18095
18122
18162
18170
18178
18202 18217
kh
de
4 w
3 h
-1 K
18239
18256
18288
18327
18403
13424 184»
18629
18652
18668
18675
18682
18699
18704
18714
18802
18308
18853
18864
18926
18983
19007
19024
19053
19058
19098
19193
19206
19235
19248
19324
19379
19408
19414 19422
19457
19485
19513
19517
19521
19533
39555
19599
19650
19676
19684
19689
19726
19320
19833
19838
19885
19911
19942
13987
Of D
20059
20067
20141
20144
20171
20187
20295
9
20285
20341
20348
20385
20386
20396 20460
20484 20494
20538
20578
20579
20593
j
20758 20804 20827
20872
20S79
20917
20923 1
Cf*
21008
21013
21096
21102
21106
21117 ZIJ"
.1 f
21174
21181
21226
21250 21276
21314 21331
5'
21363
21409
21506
215(76
21582
21593
21601
21647
2-1655
21661
21667
21685
21699 2176?
21719
21779
21805
21849
21909
21939 21950 3
21975 21979 21990
(i