Cjroen 'ZwartsJ~exels in het
1962uur dienst t Horntje-
Den Helder
Burgemeester opende Burgse
Winkeliers Beurs
Jhxcort-
3NSDAG 16 APRIL 1958
fEXELSE
72e JAARGANG No. 7240
COURANT
ave N.V. v.h. Langeveld de Rooij
ihandel Drukkerij Bibliotheek
Burg - Texel - Postbus 11 - Tel. 11
Verschijnt woensdags en zaterdags
Bank: R'damse Bank, Coöp. Boerenl.
Bank. Postgiro 652. - Abonn.pr. 2,25 p.
kwart. -J- 20 ct incasso. Adv. 10 ct p. mm
ver vier jaar zo zijn de plannen zullen wij niet meer via Oudeschild
Den Helder varen, maar via een nieuwe ponthaven, even ten zuiden van het
ntje. Een grote pont, die voor rekening van Texel's Eigen Stoomboot Onder
ling zal worden gebouwd en 3,5 tot 4 miljoen zal kosten, zal een ccn-uur-
st gaan onderhouden. Men hoopt, dat de tarieven niet verhoogd behoeven te
den, althans de boottarieven niet, want het buskaartje naar 't Horntje zal even
rder moeten worden. Verwacht wordt, dat door stijging van het vervoer de
ist geen nadelig saldo zal opleveren. TESO hoopt haar service te kunnen blijven
en cn ook het bestaande gratis vervoer (scholieren en ziekenbezoek) te kun-
handhaven.
et is algemeen bekend, dat de „schroef" van de „De Dageraad" vaak onklaar
it. Dit zal spoedig tot het verleden behoren, want na het seizoen zal een ver-
id voortstuwingssysteem worden aangebracht.
it waren de voornaamste mededelin-
welke zijn gedaan op de vrijdag-
id in „Hotel Texel" gehouden verga
ng van aandeelhouders der N.V.
10, welke gepresideerd werd door de
C. J. de Lugt, president-commissaris,
eze vergadering werd ook bijgewoond
de oud-pres. comm., de heer W. H.
de oud-walcommissaris, de heer J.
fries en de oud-hoofdconducteur, de
Jurr. Beumkes, tot wie een bijzon -
woord van welkom werd gericht,
het openingswoord van de heer De
ontlenen wij het volgende:
)57 was niet alleen een jubileumjaar
ook een recordjaar, daar de be-
fsresultaten nog nimmer zo gunstig
geweest; een bruto bedrijfswinst
256.000,met na voldoende af-
•ijvmgen een netto resultaat van
16.000,is in de geschiedenis van
>0 nog nooit voorgekomen.
)e Dageraad" voorziet in een grote
oefte; de grotere opbrengst door de
lame van het vervoer dekt niet alleen
nschoots de hogere uitgaven, maar
treft deze zelfs verre,
it schitterende resultaat van 1957
iten wij echter niet volledig als maat-
ïnd voor de toekomst beschouwen,
de gevolgen van de huidige econo-
:he inzinking ook nog wel van in-
;d kunnen zijn op ons totale vervoer,
i 1957 is ook nog een hartewens van
0 in vervulling gegaan, nl. het stich-
van een eigen kantoorgebouw, waar-
Kik gelegenheid voor het Bestuur om
ergaderen. Het pand kunt U zien ver
in in plan Zuid en wij hopen, dat het
enkele maanden geheel gereed zal
'at de moeilijkheden met „De Dage-
1" betreft, kan ik U mededelen, dat
in de loop van 1957 nog weer enkele
en moeilijkheden met de schroef en
hydraulisch bediende manoeuvreer
ten hebben gehad, hetgeen natuurlijk
ir ernstige storing in de dienstregeling
gevolge had.
eze moeilijkheden zijn vanzelfspre-
d verschillende malen met de fa. Lips
proken en het resultaat is nu, dat wc
in aanvaardbare voorwaarden in het
aar 1958 een gewijzigd hydraulisch
leem en een zwaardere schroefnaaf en
den krijgen.
fij hopen dat dan de moeilijkheden
mede tot het verleden zullen beho-
Het is ons gebleken, dat de kapiteins
stuurlieden liever met „De Dageraad"
met de „Dokter Wagemaker" varen,
toch wel een bewijs is, dat het schip
Irtechmsch aan dc hoogste eisen vol-
ht de toekomst betreft het volgende:
veet, dat wij sinds 1948 geijverd heb-
voor het in de vaart brengen van
veerboot met koplading. die dan in
verbeterde en vergrote haven van
ieschild haar thuishaven zou hebben
ftj meenden dat dit de juiste oplos-
1 was omdat:
hoewel geografisch en verkeerstech-
:h de verbinding met het Horntje mis-
ien juister is, de vreemdelingen, die
i» de grootste bron van inkomsten van
SO uitmaken, liever de mooie bootreis
Oudeschild maakten;
bijna onze gehele bemanning in Ou-
child woont en bij vertrek vandaar dit
ilderachtige dorp van Texel nog meer
verval zou geraken;
TESO in Oudeschild haar gebouwen
pakhuizen heeft;
Oudeschild, gezien het wegennet van
tel zéér centraal als haven is gelegen;
nautisch de route ook veiliger en
fóger is omdat veel minder dwarszee
aren behoeft te worden,
lier kwam nog bij, dat men van de
ie van de Rijkswaterstaat een haven
n het Horntje projecteerde, die als
lishaven voor ons niet aanvaardbaar
s en waardoor het gehele bedrijf naar
n Helder verplaatst zou moeten wor-
waardoor TESO als Texelse onder
ging verloren zou gaan.
b' kent allen de ontwikkeling van deze
[K er is zéér veel over gesproken en
ichreven. De Provincie stond achter de
vattingen van TESO. Het zou mij te
f voeren de geschiedenis geheel te
thalen.
De Raad van de gemeente Texel heeft
h ook tweemaal uitgesproken en deze
in meerderheid voor het plan het
rntje Ook de Alg Vergadering van
'SO heeft in 1954 een uitspraak gedaan
deze was ten gunste van het plan
ideschild.
Voor TESO werd de vernieuwing van
haar vloot steeds dringender en toen
tenslotte geen overeenstemming te berei
ken viel heeft TESO de knoop doorge
hakt en „De Dageraad" als zijlading-
schip besteld.
Dit heeft toen wel enige deining en
wrijving met de Rijkswaterstaat veroor
zaakt, maar daaruit werd de noodoplos
sing Oudeschild geboren, wat inderdaad
ten noodoplossing gebleken is.
De ontwikkeling van het verkeer en
wel speciaal van het wegverkeer gaat
echter in snel tempo verder, waardoor,
ook als gevolg van de behoefte aan re
creatie, het vervoer speciaal in de zomer
en najaar zulke vormen aanneemt, dat
wij ons alweer moeten beraden om tot de
bouw van een groter schip met koplading
over te gaan.
Om een dergelijk schip in de vaart te
brengen zijn echter andere aanlegplaat
sen nodig en de Rijkswaterstaat is nog
steeds van mening, dat de nieuwe veer
haven aan 't Horntje moet komen.
Men heeft intussen van de zijde van de
Rijkswaterstaat een veel betere en ruime
re haven ontworpen, zodat het mogelijk
is deze haven als thuishaven te gebrui
ken, waardoor TESO dus een Texelse
onderneming blijft.
De Provincie heeft nu ook haar stand
punt gewijzigd en ondersteunt de plan
nen van de Rijkswaterstaat. Het stand
punt van de Gemeente Texel is U be
kend, zodat het tenslotte TESO was, die
een snelle oplossing van het verkeers-
vraagstuk zou kunnen tegenhouden. Wij
stellen ons op het standpunt, dat TESO
de ontwikkeling van Texel, speciaal op
het gebied van de recreatie, niet in de
weg mag staan.
Er stonden ons dus twee wegen open
om op korte termijn in de steeds stijgen
de vervoersbehoefte te voorzien, n.l.:
Ie. een zusterschip van „De Dageraad" te
laten bouwen en nog jaren op de uiterst
moeilijke en slechte haven van Oude
schild te moeten varen of
2e. onder bepaalde voorwaarden het plan
't Horntje te aanvaarden.
Na vele gesprekken met de Rijkswater
staat hebben wij ook wel begrip gekregen
voor de argumenten, die mede de beslis
sing van de Rijkswaterstaat bepalen.
Het Bestuur heeft zich over deze zaak
zéér ernsyg beraden en is tot de conclu
sie gekomen, dat wij onze medewerking
aan het binnen afzienbare tijd tot een
oplossing brengen van het verkeerspro
bleem niet moeten en kunnen onthouden.
Bij een onlangs gehouden bespreking
te Haarlem, waarbij de directeur-gene
raal van de Rijkswaterstaat Ir. Maris, zo
wel als de Commissaris der Koningin in
de provincie Noord-Holland aanwezig
waren, is wel gebleken, dat TESO haar
werk in volle vrijheid kan blijven ont
plooien.
Resumerende kunnen we dus vast
stellen, dat de weerstand en de strijd die
TESO in deze heeft gevoerd tot resultaat
heeft gehad dat wij:
lc. een goede veilige haven krijgen;
2e. dat TESO als Texelse onderneming in
haar huidige vorm kan blijven bestaan.
(Het jaarverslag, uitgebracht door de
directeur, de heer J. J. van der Vlies,
publiceren wij in volgend nummer
red.).
Na behandeling van het financiële ge
deelte volgde verkiezing van een commis
saris. De heer G. Bakker werd met 153
van de 168 stemmen herkozen.
Rond(pont-)vraag
De heer J. N. Bruin wilde graag de
tarieven voor de pont vernemen; hij had
v aak vernomen, dat de tarieven voor 't
"Torntje belangrijk lager zouden komen
te liggen. Antwoord: Gezien de kortere
afstand zou men zulks inderdaad kun
nen verwachten, maar uit de opgezette
exploitatie van de dienst op 't Horntje
blijkt, dat de rekening bij gehandhaafde
tarieven met een klein nadelig saldo zal
sluiten Het personentariëf, thans be
staande uit een eerste en tweede klas,
wordt teruggebracht tot één klas bij een
gemiddeld tarief van 91 ct per persoon
voor de auto's blijven de tarieven in de
huidige vorm.
Er is rekening gehouden met een stij
ging van het vervoer, maar hoedanig
deze stijging zal zijn valt moeilijk te
voorspellen. Door het in de vaart bren
gen van „De Dageraad" ontstond reeds
een groter vervoer, maar die stijging
vond tevens plaats ten tijde van een
hoogconjunctuur. De Rijkswaterstaat
heeft in een rapport diverse cijfers neer
gelegd. Thans vervoeren wij 50.000 auto's
én dit aantal zou gedurende het eerste
pontjaar tot 80.000 auto's oplopen.
Spreker merkte nogmaals op, dat eerst
van tariefsverlaging zou kunnen worden
gesproken als de exploitatie zulks ge
doogt. „Momenteel hangt dat nog in de
lugt".
Naast de exploitatie als zodanig is er de
consequentie van de huisvesting. Wie zal
dat bekostigen? Dat zijn betrekkelijk
duistere zaken. De pres.-comm. merkte
ook nog op, dat de tarieven sinds 1952
niet zijn verhoogd, terwijl dat redelijker
wijs toch wel verwacht had kunnen wor
den, gezien de algemene kostenstijgingen.
„In vergelijking met soortgelijke bedrij
ven liggen de TESO-tarieven niet hoog,
overigens kunnen wij ons niet vergelij
ken met bepaalde Zeeuwse veren, die
door het Rijk met miljoenen worden ge
subsidieerd".
In antwoord op een tweede vraag van
de heer J. N. Bruin zei de pres.-comm.,
dat verondersteld wordt, dat ook het
zware vervoer wel zal worden toegelaten
maar het is niet onmogelijk, dat dit eni
germate afgeremd zal worden.
De heer A. van der Meulen wilde we
ten of een schip met koplading is voor
geschreven. Antwoord: Wij zijn al jaren
lang bezig met een schip met koplading,
omdat er dan vlotter kan worden ge
laden en gelost. Wij hebben destijds een
schip met zijlading besteld omdat de
rijkswaterstaat niet genegen was in
Oudeschild een geschikte aanlegplaats te
bouwen. Vandaag de dag zouden wij het
nog steeds toejuichen als de rijkswater
staat plan 't Horntje liet varen en Oude
schild geschikt maakte voor een boot met
koplading.
Wat het onderwerp overheidssubsidie
aangaat, zo verklaarde de pres.-comm.
nog, er behoeft niet op te worden gere
kend, dat het Rijk in de kosten bijdraagt.
TESO zal zichzelf moeten bedruipen.
De heer G. Dros wilde weten of de aan-
leggelegenheid te Den Helder geschikt is
voor de toekomstige pont. Antwoord: De
huidige aanleggelegenheid is daar niet op
berekend en wij hebben helaas de indruk,
dat er nog veel strijd zal moeten worden
geleverd om ons van de gewenste voor
zieningen te kunnen verzekeren. Het zal
moeilijk zijn een oplossing te vinden, die
voor de volle honderd procent een veilige
ligplaats garandeert. De marine is in Den
Helder een van de machtige partijen en
wanneer de Rijkswaterstaat genegen is
tegemoet te komen aan onze verlangens,
dan zou het toch nog weer heel goed mo
gelijk zijn, dat de Marine het plan torpe
deert en. de Marine schijnt meer in
de melk te brokkelen te hebben dan de
Rijkswaterstaat. TESO zal echter alles in
het werk stellen om ook voor Den Helder
een afdoende oplossing te bewerkstelli
gen.
De heer W H. Lap (die als pres.-comm.
de dienst op het Horntje al eens heeft be
cijferd en daarbij tot een behoorlijk na
delig saldo kwam red.) stelde voor
aan de regering een garantie te vragen
inzake het uit te keren dividend. „De
overheid is zelf immers optimistisch ge
noeg'!" Voorts vroeg de heer Lap of de
pres.-comm. ook niet van mening was,
dat het bustarief naar het pont hoger
zal komen te liggen. Antwoord: Inder
daad zal het bustarief verhoogd moeten
worden.
Gevraagd werd nog, waar de pont te
Den Helder zal moeten aanleggen. De
pont zal aanleggen op de plaats van de
tegenwoordige steiger van de Voorwaarts
De heer A. Slegh had wel eens verno
men, dat bij het in de vaart brengen van
een pont het gratis vervoer zal komen te
vervallen. Antwoord: Het is het streven
van het bestuur om het vrije vervoer
voor scholieren en zieken (ziekenbezoek)
onder alle omstandigheden te handhaven,
maar als de dienst een nadelig saldo zou
opleveren, dan zou het intrekken van het
gratis vervoer wel eens een zaak van
overweging kunnen worden..
De heer A. Backer merkte op, dat de
voorstanders van plan 't Horntje ons al
tijd koeien met gouden hoorns hebben
beloofd: de tarieven zouden worden ver
laagd en er zouden minstens tien dien
sten per dag worden uitgevoerd. Tot dus
verre hebben wij vanavond echter alleen
maar vernomen, dat wij uiteindelijk meer
zullen moeten betalen om over te komen.
(Totaal met inbegrip van de buskosten
dan). Over het feit, dat een heel dorp
(Oudeschild) de nek wordt omgedraaid
heb ik hier vanavond nog niets horen op
merken. Antwoord: TESO heeft dezelfde
gedachtengang. Wanneer men in het
verleden beter geluisterd had naar wat
wij altijd verkondigd hebben, dan geloof
ik niet, dat wij tot een verbinding ge
komen waren, waar wij straks mee ge
confronteerd zullen worden. Door een
foutieve voorlichting van de grote massa
is de zaak deze richting uitgegaan.
De heer C. de Wit vroeg of er in
Oudeschild een reserveschip blijft liggen
teneinde daarmee te kunnen varen, wan
neer het weer te slecht is om van 't
Horntje gebruik te maken. Antwoord:
Die mogelijkheid zal niet aanwezig zijn,
want het ligt in de bedoeling om de aan
gebrachte stoepen te Oudeschild weg te
Tot en met zaterdagavond wordt in
„Casino" te Den Burg de „Burgse Win
keliers Beurs", de B.W.B., gehouden. De
zeventien deelnemende bedrijven komen
stuk voor stuk op bewonderenswaardige
wijze voor de dag met een keur van arti
kelen. Uiteraard in vele gevallen „een
greep" uit de overdadige collectier waar
uit moge blijken, dat deze middenstan
ders tegen iedere concurrentie ruim
schoots opgewassen zijn èn wat de kwa
liteit der artikelen aangaat èn vooral ook
ten opzichte van de service.
Het was de Burgse Winkeliers vereni
ging, die het initiatief nam tot deze bij
zondere show en het moet haar een grote
eer geweest zijn, dat burgemeester De
Koning bereid bevonden werd deze ten
toonstelling te openen. Deze plechtigheid
werd bijgewoond door de beide wethou
ders, de heren C. H. Roeper en Th. R.
Hin en gemeente-secretaris P. Beemster-
boer.
De genodigden werden van harte wel
kom geheten door de voorzitter, de heer
J. Agter, die in een frisse, originele
speech het doel van deze tentoonstelling
uiteenzette. Allereerst wilde de heer Ag
ter dan stilstaan bij de vraag wat het
winkelier zijn inhoudt. Hij bevindt zich
zeker niet in de positie van de man, die
slapende rijk wordt: er moet hard wor
den aangepakt, niet alleen door hemzelf,
maar ook zijn vrouw en veelal helpen de
kinderen ook reeds op jeugdige leeftijd
(met enthousiasme) een pittig handje
mee. Het is geen uitznodering als zo'n
middenstandsgezin samen per week 140
uur in touw is. Er komt meer voor kijken
dan menige buitenstaander denkt, wil
men zijn bedrijf bloeiende houden. Het
middenstandsgezin is, zo merkte spreker
op, een zeer hard werkend team, dat vele
kwaliteiten in zich moet verenigen, het
moet de diensten aanbieden van loop
jongen, knecht, chef, etaleur, inkoper,
verkoper, bankier en directeur. Bovenal
echter moet de middenstander in staat en
genegen zijn om te dienen, zoals een
trouw dienaar zijn koning dient. Tenein
de meer nog dan voorheen aan deze ver
langens tegemoet te kunnen komen,
kwamen de winkeliers van Den Burg tot
het besluit zich ter wille van een bijzon
dere actie, bijzondere diensten aan de
cliëntèle, een beurs in het leven te roe
pen om de klanten op een kleine opper
vlakte te tonen wat de handel brengt.
breken en er een handelskade van te
maken, zodat daar dan geen gelegenheid
meer zal bestaan tot 't lossen van auto's.
In antwoord op een desbetreffende
vraag van de heer M. Bakker zei de heer
De Lugt, dat door de kortere verbinding
een uurdienst mogelijk zal zijn. Thans
wordt een twee-uur-dienst onderhouden.
Misschien zal via 't Horntje op het mid
den van de dag geen uur-dienst nodig
zijn. De heer Bakker was ook benieuwd
of er een latere dienst komt. Antwoord:
Wij hebben vooralsnog met plannen te
maken, naar de verwezenlijking waarvan
gestreefd wordt. U weet hoe het met de
rijksfinanciën gesteld is... Er wordt
naar gestreefd om vanaf 1962 de kortere
dienst te kunnen uitvoeren.
Algemene vragen
De heer A. van der Meulen wees op- de
winst van het busbedrijf. Hij vroeg waar
om er in het topseizoen geen busdienst op
het Westerslag en omgeving kan worden
geopend Ook Den Hoorn (nieuwe strand
weg) heeft daar z.i. recht op. Geantwoord
werd, dat deze kwestie ernstig onder het
oog zal Worden gezien; indien mogelijk
zal aan de wens tegemoet worden geko
men.
De heer Van der Meulen wees voorts
op de „chaos" op zaterdag door het één-
richtingverkeer te Den Burg. Hij vroeg o)
voor de bussen, die helemaal om moeten
rijden, geen uitzondering kan worden
gemaakt, (Een dergelijke opmerking werd
vorige week ook in de raad gelanceerd
red.).
De heer G. Dros zei, dat iedere goed
geladen vrachtauto beter rijdt dan de
ziekenauto. Antwoord: Wij ontvangen de
laatste tijd meer klachten over de zieken
auto. Overwogen wordt een betere auto
aan te schaffen, maar de constructie van
de brancards is zo goed, dat deze in alle
ziekenauto's wordt toegepast.
In antwoord op een vraag van mej.
Noordijk de enige vrouwelijke aanwe
zige aandeelhouder kon worden mede
gedeeld, dat er binnenkort een bonboekje
voor personenvervoer zal worden uitge
geven met 50 biljetten geldig voor de
duur van twee jaar. Dat komt neer op
een korting van 30 pet.
De heer A. Eelman acht het beschik
baar zijn van meer bussen voor de laatste
boot op zondag wenselijk.
Hierna volgde sluiting.
Daarbij het mooiste en het beste ten
toon te stellen, artikelen voor minder
geld bij een hogere service. De heer Ag
ter hoopte, dat deze beurs tot heil zou
zijn van de klanten, tot heil van de za
kenlieden, tot heil van het personeel en
last but not least tot heil ook van de
overheid. Mede zal het succes van derge
lijke activiteiten een verdere ontplooiing
van de bedrijven ten gevolge kunnen
hebben in de vorm van een nog betere
sortering, waarvan zowel de eilandgenoot
als de toerist kan profiteren.
De heer Agter verzocht hierna burge
meester De Koning de beurs te willen
openen. Alvorens aan dit verzoek te
voldoen wilde de burgemeester eerst het
bestuur hartelijk dank zeggen voor de
ontvangen uitnodiging, die door B. en W.
met genoegen is aanvaard. Spreker dacht
terug aan de voormalige tentoonstelling
door de mdidenstand, waarbij hij zijn
waardering had uitgesproken voor de
wijze, waarop men voor de dag was ge
komen. Het is van het allergrootste be-
lan" aldus de burgemeester, dat de
Texelse middenstand op zijn qui vive
blijft, vooral nu het eiland straks door
het in de vaart brengen van een pont op
een kortere verbinding met het vasteland
minder geïsoleerd zal zijn en dat tijdstip
ligt niet zover meer in het verschiet. En
kel door Uw concurrentievermogen te
vergroten zult U in staat zijn om de
groei en bloei van Uw bedrijven te ver
zekeren. Een tentoonstelling als deze en
tameert een en ander in niet onbelang
rijke mate. Ik heb mogen constateren,
dat U tevens doordrongen is van Uw taak
ten opzichte van het toerisme, dat een
uitstekende indruk mag hebben van de
Texelse zaken.
B. en W. zijn hier gaarne aanwezig om
dat het college meeleeft met Texelse be
langen. Het verheugt mij, zo besloot de
burgemeester, dat U Uw functie op de
juiste wijze ziet en zich niet de loef wilt
laten afsteken door collega's van de
overkant.
Met de wens, dat de Beurs het be
oogde resultaat zal mogen afwerpen, ver
klaarde de burgemeester de tentoonstel
ling voor geopend,
B. en W. hebben hierna geruime tijd op
de beurs vertoefd en zich alom uitvoerig
door de deskundigen laten voorlichten.
Deze Beurs heeft recht op de algemene
belangstelling en zal die dan ook zeker
genieten. Er is voor elck wat wils. Aan
de hand van grote advertentie van de
aangesloten winkeliers, willen wij even
in de daarin aangegeven volgorde de di
verse stands in vogelvlucht langs flitsen.
(Zie vervolg pagina 2)
DRUMBAND NAAR HALFWEG
Op 19 en 20 april zal de Drumband
van de Margaretha Sinclairgroep zich in
Halfweg bevinden om er een jubileum
van de plaatselijke Middenstand luister
bij te zetten.
KONINKLIJKE ONDERSCHEIDING
De heer Sj. Visser, bedrijfsleider fa.
Lunter, afdeling Texel, is vorige week ter
gelegenheid van zijn gouden dienstjubi-
leum onderscheiden met de zilveren me
daille, verbonden aan de Orde van
Oranje-Nassau. De onderscheiding is hem
bij de officiële huldiging in Bolsward
uitgereikt. Onze hartelijke gelukwensen!
DIPLOMA MIDDELBARE
LANDBOUWSCHOOL
C. G. Vlaming behaalde het diploma
van de middelbare landbouwwinter-
school te Schagen.
VERGADERING ,,'T AMATEURTJE"
Morgenavond vergadert de toneelclub
van De Waal in het dorpshuis. Zie ook
de adv.
AGENDA VAN DE
CULTURELE RAAD
Woensdag 16 april
Den Burg, „De Zwaan", bijeenkomst
K.V.G. (Kath. Vrouwen gilde).
Donderdag 17 april
Den Burg, 13.30 en 14.45 uur. Jeugdcon-
cert door het Haags Piano Trio.
Den Ëurg, Landbouwhuishoudschool, bij
eenkomst Ver. oudleerl. L.B.H.H.S.
UITBREIDINGSPLANNEN
Het hoofd van het gemeentebestuur
van Texel maakt bekend, dat door de
raad dier gemeente op 10 april 1958 is
besloten tot voorbereiding van een wijzi
ging van het „Uitbreidingsplan-in-hoofd-
zaken voor de gemeente Texel" en een
aanvulling en een wijziging van het „Uit-
wijziging van het ,,Uitbreidingsplan-in-
breidingsplan-in-onderdelen voor Den
Burg" alsmede van een aanvulling en een
onderdelen voor De Koog".
Texel, 11 april 1958
Het hoofd van het gemeentebestuur
voornoemd, C. DE KONING
Voor de mooiste keuze in
mantels naa
SPOORSTRAAT HOEK KONING STR A AT_