■nerverende motorcross in slopend modderbad Ook Roomeijer kan Texel '94 niet stuiten Test (II) TEXELSE^ couRANT Voetbaluitslagen Jaarvergadering judovereniging Voetbalprogramma Programma zaalvoetbal DINSDAG 1 NOVEMBER 1994 zag er even naar uit dat het imaal niet door kon gaan. De iphoudelijke regen had de isbaan in Eierland in een waar iras veranderd waarin de aan- iigde grote cross om de Wil- Goënga-bokaal onmogelijk Met inzet van veel man- :ht en materieel werd de baan iter weer bruikbaar gemaakt ilie betrokkenen zien nu terug je grootste motorcross die H door de MAB-club is georga- terd. lag werd al veel water van het ;ours gezogen en zaterdag [den met behulp van kraan sho- en kilver redelijke wedstrij- istandigheden gecreëerd, it het ging nog harder en zeer Jdurig regenen zodat zondag weer blank stond. De cros- mmissie (Gerrit Zijm en Jos ie) wilde echter niet tot afge- ng besluiten. „Crossen doe je trelke omstandigheid, weer of iweer", was hun parool. Met end materieel, onder andere Jan van der Star en Ron Hin dde strijd tegen de bagger op- iw aangebonden. Er werden fen gespit en naar schatting derd kuub water werd wegge- ipt. Bij een proefritje met een cc-motor bleek: het is te t. Veel schade jmstandigheden waren echter jnderlijk zwaar, ook voor de oren. De verstoppende mod- veroorzaakte oververhitting; ige motor sloeg grote stoom- en uit. Bij de training kregen teams al met ernstige mate- pech te maken. Uiteindelijk jen 26 teams de anderhalf uur nde veldslag aan met elkaar iet de blubberzooi. Er ontston- grote gaten. Zes motoren ior Willem Goenga werden reddeloos in elkaar ge draald. Henri van Maldegem alleen al zag twee van zijn motoren vast lopen, wat een schade van een paar duizend gulden betekent. Aan de motorcross kon alleeri door MAB-leden worden deelge nomen. De club heeft echter zo'n dertig overkantse leden. Dat deze niet de slechtsten zijn, bleek uit de uitslag. Grote smaakmaker was de wereldkampioen endurorijden Ge rard Jimmink uit Kolhorn die met Texelse teamgenoot Pablo Bran denburg de eerste plaats bereikte. Een andere sterke was Gert Jan Bonenberg uit Nunspeet die vier jaar niet op een motor had gezeten maar met zijn monteur fred de tweede plaats bezette. Derde werd het team Hans Adams- Martin Flink en vierde Menno ten Wolde-Johan Kistemaker. Het beste Texelse team Egbert van der Werf-Ben Rentenaar moest genoegen nemen met een negen de plaats op de ranglijst. Opmer kelijk was de prestatie van Jacky Knol en Christiaan Landman. Laatstgenoemde reed op een 80 cc motortje, maar kon toch heel goed meekomen. Moeders en vaders Van de Goënga-race wordt altijd iets bijzonders gemaakt. Naast de serieuze anderhalfuurscross kon den ook moeders van crossers hun krachten meten op de baan. Niet meer dan vijf waagden het er op. Wilma Rentenaar werd eerste, Afke Witte tweede en Marloes van der Vis Idie een spectaculaire val partij goed doorstond) moest ge noegen nemen met de derde plaats. Een speciaal wedstrijdje was er ook voor de crossers van 8-14 jaar. Voor de coureurtjes Arjan van Mal degem en Jan van der Vis met 60 cc motortjes was het nauwelijks te doen. Meer dan eens zakte een motor tot ver over zijn assen in de prut en moest een vader te hulp schieten. Eerste werd het team Louis Bonenberg-Arjan van Malde gem, tweede Dave de Jong-Bonne Klein Wolthuis en derde Jan van der Vis-Joost van Heerwaarden. Een bijzondere prestatie leverde de 11-jarige Joost de Winter waar voor geen teamgenoot was, zodat hij de hele race van een half uur in zijn eentje reed. Vaders De hoofdbokaal en de bekers voor de eerste plaatsen werden be schikbaar gesteld door Willem Goënga uit Den Hoorn. Deze sponsor zette echter een zeer ma tige prestatie neer in de speciale De vaders gaan van start. race voor vaders van coureurs. Dat zijn de mensen die doorgaans langs de lijn staan en hun racende kinderen op luidruchtige wijze tot grotere prestaties opzwepen. Het MAB-bestuur vond het dan ook de hoogste tijd dat deze betweters zelfs eens lieten zien wat ze ervan konden. Goënga bakte er dus wei nig van door als laatste te eindi gen, hoewel hij een paar keer zijn positie op illegale wijze trachtte te verbeteren door een stuk van het parcours af te snijden. Volgens eigen zeggen had hij zo terughou- IFoto's Harry de GraatI dend gereden omdat de verzeke ring in geval van ongeluk niet uitkeert. Adrie Rentenaar werd eerste. Jos Witte („Blij dat ik effe leg", zei hij na een valpartij) werd tweede en Kees Bakker derde Zoals gewoonlijk liep het allemaal zonder persoonlijke ongelukken af. De twee Rode Kruis-dames die in de kantine paraat waren, hoefden niets te doen. Wat dat betreft heeft voorzitter Henri van Malde gem over het seizoen als geheel ook niet te klagen. Er was slechts één gebroken been te betreuren. Zaterdag 29 oktober: JVC B2-0osterend B1 0-6 Oosterend C2-Helder C2 2-1 Pupillen: HCSC D2-Texel D2 Meisjes: Duinzanders-Texel Texelse pupillencompetitie: De Koog D1-SVC D1 Recreatievoetbal: ZDH-Oosterend Tex.Boys-De Koog SVC-Texel afgelast afgelast 3-3 0-16 3-5 9-2 Zondag 30 oktober: Grasshoppers-T exel De Koog-Knollendam Oosterend-Zuidermeer SRC 3-Texel 2 Texel 3-0udesluis 2 ZAP 8-Texel 4 Oosterend 3-Petten 3 JVC Al-Texel A1 Dames: Alkm. Boys 2-Texel 1-2 1-2 7-3 afgelast afgelast afgelast 7-2 4-1 afgelast Op woensdagavond wordt een jaarvergadering gehouden voor de ouders en verzorgers van de leden van Judoclub Shima in de hal van de Jozefschool, aanvang 20.00 uur. Op deze avond zal naast de bestuursverkiezing ook de ontwik kelingen rond de Ferrever naar vo ren komen. Informatie over de bijeenkomst die ook voor niet- leden toegankelijk is, is te verkrij gen bij het secretariaat tel. 14239. Zaterdag 5 november: Texel A2-Reiger Boys A313.30 u. Texel B1-HCS B1 13.30 u. De Koog B1-Succes B1 13.30 u. JVC C2-Texel Cl 14.30 u. Texel C2-Succes C2 15.00 u. Oosterend C1-HRC C2 13.30 u. Texel C3-Helder C3 15.00 u. ZAP C2-Oosterend C2 13.00 u. Meisjes: Winkel-Texel 12.00 u. Texelse pupillencompetitie: Texel'94 F2-0'end F1 10.00 u. Texel'94 F1-De Koog F110.00 u. SVC F1-Texel'94 F3 10.00 u. ZDH F1-Texel'94 F4 10.00 u. Texel'94 E4-0'end E2 11.00u. Texel'94 E3-SVC El 11.00 u. ZDH E1-Texel'94 E1 II.OOu. De Koog E1-Texel'94 E211.00 u. O'end E1 vrij Texel'94 D4 vrij De Koog D1-0'end Dl 12.00 u. Texel'94 D3-SVC D1 12.00 u. Zondag 6 november: Texel-Hollandia 14.00 u. Can Zelo-Oosterend 14.30 u. ZDH-Purmerland 14.00 u. Texel 2-Berdos 2 12.00 u. De Koog 2-HRC 4 14.00 u. W.waard 3-Oosterend 14.00 u. Texel 3-VZV 5 12.00 u. Oosterend 3-W.waard 412.00 u. Texel 4-WGW 6 14.00 u. Texel A1-Succes A1 12.00 u. Schagen B2-Texel B2 14.30 u. Een grote groep supporters ging zondag met Texel '94 naar Grass hoppers. Niet alleen was deze wedstrijd belangrijk voor de eer ste periodetitel, maar ook een be zoekje aan de oud-trainer van Texel, Willem Roomeijer, lieten de supporters zich niet ontnemen. Voor de wedstrijd werd het veld in Hoogwoud „ingewijd" door de Texelse aanhang met duizend klappers en werden de spelers van Texel als vedettes onthaald. Of deze poging tot intimidatie ge holpen heeft, is de vraag, maar feit is dat het duel overtuigend met 2-1 door Texel werd ge wonnen. Het veld van Grasshoppers was ondanks de hevige regenval nog goed bespeelbaar. De stevige klei grond zorgde er echter voor dat te gen het einde van de wedstrijd bij beide partijen het meeste vuur ge doofd was. Texel ging, zoals in de ze competitie gebruikelijk, met sterk spel van start. De tegenstan der werd onmiddelijk goed vastge zet en van meet af aan dicteerde Texel het spel. Na zo'n zeven minu ten resulteerde de druk in een pri ma goal van Ralph Koning. Vanaf het rechtermiddenveld stak hij over naar de linkerkant, waar hij een één-twee aanging met Paul van Exel. De verdediging van Grasshoppers bleef verbaasd ach ter en Koning scoorde met een schuiver van de rand van het straf schopgebied knap in de beneden hoek. De gehele eerste helft had Texel het beste van het spel en kon Grasshoppers slechts sporadisch gevaarlijk worden. Slechts één maal, vijf minuten voor de rust, kreeg Grasshoppers een kans. In- gmar Moerbeek wist met een uiterste krachtsinspanning een doelpunt te voorkomen. Na de rust ging Texel met de wind in de rug op jacht naar een tweede doelpunt. De de eerste helft wat tegenvallende Arnold Kaercher kreeg de tweede helft veel betere ballen aangespeeld en werd daar door een moeilijk af te stoppen rechtsbuiten. Vele voortzetten kwamen goed voor de goal waar Kaagvogels B1-Oosterend BI 14.00 u. Argon-De Koog (G) 11.30TJur (boot 08.00 uur) Dames: Texel-Go Ahead 2 14.00 u. Recreatievoetbal: De Koog-Oosterend 10.30 u. Texel-Tex. Boys 10.30 u. SVC-ZDH 10.30 u. Erwin Koning klaar stond om af te ronden. Het was echter niet zijn dag. Steeds zat de goede keeper van Grasshoppers er met zijn vin gertoppen aan. Na zo'n 25 minu ten luwde het offensief van Texel en probeerde Grasshoppers het nog een keer. Toch was het Texel dat door Gerco van Putten op 2-0 kwam. Vanaf links schoot hij uit een melée van spelers de bal in de verste bene denhoek. De wedstrijd was toen gespeeld. Grasshoppers kreeg toch nog een doelpunt, doordat Texel niet vol doende attent was bij een snel ge nomen vrije trap op zo'n twintig meter van het doel. De bal werd lichtelijk van richting veranderd en in het spekgladde doelgebied gleed Bart Heerschap uit en kreeg de bal niet voldoende onder con trole. De uitstekend leidende scheidsrechter Van Groningen Schinkel oordeelde van ver af dat de bal over de doellijn was ge gaan. Verder liet Texel het niet komen. De andere wedstrijden gingen niet door. Voorlopig gaat Texel aan de kop in de vierde klasse met vijftien punten uit acht wedstrijden. SEW is tweede met een punt minder, maar ook een wedstrijd minder gespeeld. Zondag a.s. speelt Texel om 14.00 uur tegen Hollandia T. Woensdag 2 november: 18.15 u. O'end-ASC Texel J 19.00 u. Texel 2-Klif J 19.45 u. Texel 4-ZDH 20.40 u. Casino 3-RAB 2 21.30 u. De Krim 3-De Koog 7 Zaaldienst: Texel Donderdag 3 november: 18.30 u. Texel 1-De Koog J 19.20 u. Texel 3-Mantje 2 20.15 u. De Krim 2-Gempo 21.10 u. De Mok-Nioz 22.00 u. Jelleboog 4-0'end 2 Zaaldienst: Casino Vrijdag 4 november: 18.15 u. Plus Klus-Jelleboog 3 19.05 u. Klif 3-De Krim 19.55 u. Mantje-Jelleboog 20.50 u. De Koog 2-Texel 21.40 u. Texel 2-De Koog 22.30 u. Casino-Klif Zaaldienst: De Krim Zaterdag 5 november: 18.00 u. De Krim 3-Texel 4 18.50 u. De Krim-O'end 19.40 u. De Koog 3-Plus Klus 20.30 u. De Koog 4-Rab 21.20 u. Jelleboog 2-Klif 3 Zaaldienst: De Koog er dan de bedoeling was ng ik verslag uit van mijn (ritten met de Volkswagen o. Oorzaak van de vertraging «en op Texel zeldzaam na- verschijnsel: windstilte, die |en voortduurde. Daardoor ik een week moeten wach- alvorens de zijwindgevoe- 'eid van de auto te kunnen ien. Het zat daarmee overi- goed: de wagen laat zich -r geen stormwind van de g drukken. Heel belangrijk, fit op Texel waait het harder waar ook in Nederland en belangrijkste verkeersaders (weg en Postweg lopen on eer noord-zuid. Dat bete- tdat je heel vaak wind in de ik heb aangezien de wind stal uit westelijke richting fit. De wagen scoorde in dat icht 9 punten, uitstekend was ook prima gesteld met wegvastheid, blijkens de om-proef. Ook belangrijk op il want het komt daar regel- iig voor dat een automobi- onbeheerst fietsende en adelende toeristen op zijn 9 vindt en daar omheen et zien te komen. Zonder te raken natuurlijk want we ^ien geen enkele toerist sen, al dachten we daar vo- par nog anders over. Ik deed proef op het Hoomderslag kon nog net voor de aanleg het fietspad) en zag kans in «n seconden zigzaggend een file fietsende Duitsers omen. Slechts één werd ge- maar kwam met de rik vrij. Dat het allemaal isers waren kan ik niet hei- want de eerste week van ober waren er nauwelijks 'ere toeristen op het eiland. Ier geruststelling van Ulrike. Trouwens, met Nederlanders zou de proef slechter zijn afge lopen, want die gedragen zich veel minder gedisciplineerd. De topsnelheid van het Polo type dat ik testte bedraagt maar liefst 156 kilometer per uur. Het type met 1,6 liter mo tor haalt zelfs 172 kilometer, een schandalig feit dat vijf strafpunten heeft opgeleverd. Op Texel mag je niet harder dan tachtig en het is dus onzinnig om daar auto's te hebben, die zóveel harder kunnen. Het was nog een hele toer om een stuk weg te vinden waar ik die snel heid kon bereiken. Het lukte uit eindelijk op de Pontweg tussen Akenbuurt en Rozendijk. Ver schrikte boeren in de belenden de landerijen sloegen het met gebalde vuisten gade en ge loofden hun ogen niet toen ze zagen dat ik uit dat rode race monster stapte. Bij de start van af de stoplichten accelereerde ik maximaal. Heavy! Even werd het beest in mij wakker, toen ik in de spiegel zag hoe andere automobilisten hieraan niet konden tippen, hoe graag ze ook wilden, de sukkels. Alleen de Telekomtaxi (vol angstig schreeuwende passagiers die bezig waren aan een opwinden de zeven dorpentocht) wist me bij te houden. Snel kunnen wegsprinten is overigens alleen van belang als er gevlucht moet worden, bijvoorbeeld als je bij het stropen de jachtopziener van je af moet zien te schud den. Of bij het jutten de hulpstrandvonder, al naar ge lang. Snelle acceleratie is dus nooit weg, maar ik heb er geen punten voor toegekend wegens het onmaatschappelijk gedrag dat erdoor wordt uitgelokt. Remmen is minstens zo belang rijk als gas geven&vooral nu we straks worden geconfronteerd met overstekend groot wild in de vorm van kolossale Schotse Hooglanders. Een konijn, egel kat of kangoeroe kun je platrij- den zonder er zelf last van te hebben maar bij zo'n koe lukt dat niet, tenzij je een Centurion-tank gebruikt. Rem men gaat héél best met de Po lo. In een mum van tijd sta je stil. De Polo blijft dan muurvast in de rijrichting terwijl mijn eigen kleine gele bolide dan meestal de berm opzoekt of zelfs rechtsomkeert maakt. Acht punten. Bij zo'n proef moet je tevoren wel losse spullen aan boord vastzetten, inclusief de passa giers, want anders vliegt alles alle kanten op. Na een remproef op de Laagwaalderweg ter hoogte van hoeve Welbedacht, vond ik het kunstgebit van een meeliftende corpulente dame terug in mijn foto-tas. Heavy! De vrouw verliet daarop ontre geld de auto, waarna het acce lereren nog beter ging. Nu ik de wagen toch gratis in gebruik had, heb ik meteen eens vastgesteld welke tijd winsten er in de Texelse situatie zijn te behalen met hard rijden. Ik reed daarvoor De Cocksdorp- veerhaven (zo ongeveer het langste stuk dat je hier in één ruk aflegt) eerst bij 80 kilome ter en vervolgens hetzelfde tra ject retour, maar dan zo hard mogelijk. Mijn vermoeden dat het in de praktijk geen donder uitmaakt, werd overtuigend be vestigd. Het scheelde niet meer dan vier minuten, hoewel ik echt plankgas had gegeven op elk moment dat het kon en dwars óver de Eierlandse mini- rotonde reed inplaats van keu rig het rondje te volgen. De oude route, noem ik dat. Het wordt wel tijd dat de gemeente die rozenstruiken eens inkort want er is haast niet meer door te komen zonder een hoop krassen op te lopen. Tegenover die tijdwinst van en kele minuten staat een nadeel in de vorm van een sterk toege nomen benzinegebruik, ban- denslijtage, schrik voor de burgerij, kans op een bekeuring en een aanmerkelijk groter doodsrisico bij een aanrijding. Je kunt dus beter wat eerder van huis gaan om je doel tijdig te bereiken. Bovendien is er al tijd nog het Texels kwartiertje. Te laat komen moet kunnen als het in het belang is van rust en vrede. Laat je niets wijsmaken; hard rijden op Texel is niets anders dan lustbevrediging. Dat ge- scheur wordt mannelijk gevon den. Net als veel ander mannelijk gedrag is dat heel schadelijk. Vrouwen doen dat veel minder, tenzij er iets mis is met hun hormonen. Ik vind dat er onmiddellijk een gemeentelij ke verordening moet komen waarin staat dat alle auto's op Texel voorzien moeten zijn van een snelheidsbegrenzer. Tech nisch is dat een fluitje van een cent. Castratie van de chauf feur heeft hetzelfde effect, maar stuit op praktische be zwaren. Toegegeven moet worden dat de Polo ook bij topsnelheid muurvast op de weg ligt, nog beter dan mijn eigen kleine gele Suzuki-bolide en dat zegt wat. En van het motorgeraas is ook bij die snelheid in de cabine zo weinig te horen, dat je daar op normale toon een gesprek met je lifters kunt voeren. Een paar keer nam ik tijdens de tests lif ters aan boord. Ik doe dat uit promotionele overwegingen. Het is een van de manieren waarop een kleine logies- verstrekkèr een groot gastheer kan zijn. Je kunt die mensen over Texel vertellen en je leert wat van de vragen die ze stel len. Ze waren nogal dik en het was een heel gewurm om ze langs de voorstoelen naar de achterbank te krijgen. Pas later ontdekte ik dat mijn Polo ook achterin twee portieren heeft. Totaal zijn er zelfs vijf deuren. Nummer vijf is de achterklep. Erg handig als je heel krap ge parkeerd staat zodat de gewo ne portieren niet open kunnen. Je kunt dan door die achter deur de wagen verlaten. De hoedenplank zit dan wel in de weg en als er meer dan drie kratten pils achterin staan (een heel normale lading op het drankzuchtige Texel) dan lukt het helemaal niet en moet je door het dakraam. Dat dakraam is echter niet standaard aanwe zig en kost f1495,- extra. Als al le auto's met achterdeur en dakraam waren uitgevoerd, zouden er veel meer op een ter rein kunnen staan en was het parkeerprobleem op Texel over wonnen. Han Stapersma zou dan werkloos zijn, maar elke maatschappelijke ontwikkeling heeft zijn schaduwkanten en het is bovendien hoog tijd dat Han het wat kalmer aan gaat doen. Mijn testauto was rood. De Po lo is ook in acht andere kleuren verkrijgbaar. De mooiste en meest functionele kleur, kana riegeel, is echter niet leverbaar. Foei. Vijf strafpunten. De vandaalbestendigheid is het enige punt waarop de Polo nog niet is getest. Dat kan pas de komende zomer. De Polo zal dan in De Koog worden gepar keerd en na drie nachten bekijk ik hoeveel toeristen over het dak hebben gelopen en wat er over is van antennes, spiegels en nummerplaten. De proef wordt herhaald nadat er een Duits kenteken op is aange bracht. Het leuke van die Polo is dat je hem in de meest uiteenlopende uitvoeringen kunt krijgen. Aller lei extra's zoals stuurbekrachti ging, airconditioning, sterkere motoren, airbags, dakraam en niet te vergeten en make up spiegel zijn mogelijk, maar standaard zit er ook al veel meer in dan je ooit nodig hebt. Helaas is een schietstoel nog niet leverbaar. Jammer, want bij een dreigende aanrijding is het handig om op die manier je voertuig te kunnen verlaten. Het lijkt me fantastisch om hangende aan de parachute in vogelvlucht te zien hoe je onbe mande auto zich een weg door het Texelse landschap baant. Tegen meerprijs kun je ook electrische ramen krijgen. Heel sjiek, maar ook veilig, want meer dan eens raken auto's van de weg omdat de chauffeur be zig is het raampje open of dicht te zwengelen. Verder is zo'n automatisch raam oómisbaar bij het eten van fruit aan boord. Vaak koop ik bij Huisman op de hoek Pontweg-Pelikaanweg een kilo pruimen en al rijdende eet ik die allemaal op. Heerlijk en het is ook nog goed voor een feestelijke stoelgang. De pitten spuug ik door het linkerraam naar buiten, bij voorkeur in de richting van vijandige andere wèggebruikers, zoals mensen die tegen de Teso-coöperatie hebben gestemd. Daarvoor moet dus telkens dat raam open. En telkens weer dicht, als het koud is. Na vijftien pruimen heb je een lamme linkerarm en enkele bijna-aanrijdingen. Dat automatiek is dus een uitkomst. De prijs van de Polo hangt af van de mate waarin deze en an dere extra's zijn aangebracht. De eenvoudigste uitvoering kost bijna 24 mille. Mijn testwa gen had twee deuren extra, was „flashrood" van kleur, had een 1,3 liter motor en had een fluweelzwart interieur waar door hij f26.780,- kostte. Een heel gewone prijs voor een auto. Nog niet eens midden klasse. Maar ik vind het vrese lijk veel, want voor dat bedrag bouwde ik in 1965 een kom pleet woonhuis en dat hoefde ik niet in zeven jaar af te schrij ven zoals de Polo. In de duurste uitvoering met alle beschikbare extra's erop en eraan kost de wagen nog aanzienlijk meer. Een royale troost is echter dat hij weinig bezine gebruikt. Na twee dagen scheuren was de tank nog lang niet leeg, zodat ik mij begon af te vragen of het metertje defect was. Is de Volkswagen Polo een móóie auto? Kwestie van smaak en daar valt over te twisten. Persoonlijk vind ik dat platte kontje niet mooi omdat kontjes rond behoren te zijn. Ik dacht eerst dat het vrienden paar dat de wagen uit Hilver sum had gehaald, achteruit tegen een boom was gereden. En die bumper, die in dezelfde kleur is gespoten als de carros serie, is ook niet fraai en boven dien onpraktisch. De geringste aanrijdingsschade kun je zien. Ik maak er een gewoonte van om mijn auto in de garage net zo ver te rijden tot hij tegen de muur botst. Met de Polo kan dat niet want dan zit er een dui delijk zichtbare bres in die dikke bumper. Denk ik, want ik durf de het niet te proberen. De Polo is slechts 3,72 meter lang. Een kleine auto dus. Pri ma. Een auto kan op Texel niet klein genoeg zijn. Acht punten. Met kleine auto's kun je beter manoeuvreren en parkeren en ze kosten minder brandstof en belasting. Toch willen veel mannen een grote auto. Zoge naamd om meer beenlengte te hebben. Ja ja. Ik aarzel nu even want het is een raar praatje, maar ik zeg het toch: het willen hebben van een grote auto is het bewijs van hanenmentali- teit. Je bent meer mans met een grote wagen. Ik verbaasde me dan ook niet over dat Rea ders Digest-onderzoek van eind vorig jaar, waaruit bleek dat mannen met een grote auto bij na altijd een kleine penis heb ben. Of het omgekeerde ook waar is, kan ik slechts vermoe den. En ik weet evenmin wat er gebeurt als een man zijn grote auto inruilt voor een kleine. Trekt het dan bij? En geldt dat ook voor het kleintje van Gert, om maar een willekeurige be kende Texelaar te noemen? Laat Jan Grisnigt dat eens uit zoeken (liefst bij koud weer) want als het waar is, zou dat de verkoop van de Polo wel eens flink kunnen stimuleren. Zo'n onderzoek moet hij natuurlijk uitbesteden aan een deskundig bureau zoals Buck Consultants International zodat het veel geld kost, anders gelooft nie mand erin. De titel van het rap port dat straks officieel aan de burgemeester wordt overhan digd, heb ik al voor hem be dacht: „De jongeheer in het verkeer". Harry.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 1994 | | pagina 5