Officiële I berichten m 8 Let op: verlopen reisdocumenten i: .TEXELSE COURANT' Ruimtelijke ordening Kapvergunningen Verkeersbesluit Milieuvergunningen Evenementenvergunningen Containers Wie Wat Waar gids Mpj Opening Molenkoog m Bekostigingsbesluit Herdenkingsdienst Collecte i/yü Extra raadsvergadering Ontvangst Duyfken VRIJDAG 19 APRIL 2002 Aangevraagde bouwvergunningen Gemeente Texel voor het tijdelijk plaatsen v.e. kantoor unit a/d Groeneplaats 1 te Den Burg (ontvangen 10 april 2002); J van Garderen voor het veranderen v.e. woning a/d Vaargeul 18 te Den Burg (ontvangen 11 april 2002); A. Buddelmeijer voor het gedeeltelijk ver nieuwen v.e. woonhuis a/d Hoofdweg 120 te De Cocksdorp (ontvangen 11 april 2002); P A. Steffen voor het plaatsen v.e recreatief opstal a/d Schoon oordsingel 17c te Den Burg (ontvangen 15 april 2002); M. van Tatenhove voor het veranderen v.e. schuur tot kantoor/bergruimte a/h Mieland 4 te Oudeschild (ont vangen 15 april 2002); PC. Blom voor het geheel ver nieuwen v.e stallencomplex a/d Westerweg 80 te Den Hoorn (ontvangen 16 april 2002); mevrouw PC. Hin voor het veranderen v.e. woning a/d Nieuwlander- weg 99 te De Waal (ontvangen 16 april 2002); A. Lap voor het gewijzigd uitvoeren van een bouwplan waar voor reeds vergunning is verleend a/d Klif 39 te Den Hoorn (ontvangen 16 april 2002); PC. Kooger voor het veranderen/vergroten v.e. bedrijfsloods a/d Slotskolk 10 te Oosterend (ontvangen 16 april 2002). Aangevraagde melding bouwvoornemen M. de Porto voor het plaatsen v e blokhut a/d Middel ton 6 te Den Burg (ontvangen 10 april 2002). Tegen deze kennisgeving kunt u geen bezwaren maken Bezwaren kunt u pas indienen als de bouwvergunning is verleend en/of de melding positief is teruggemeld Verleende bouwvergunningen en goedgekeurde meldingen bouwvoornemen worden gepubliceerd Voornemen tot medewerking Burgemeester en Wethouders zijn voornemens om met toepassing van artikel 19. lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening medewerking te verlenen aan het bouwplan van: Afima, Financiële Adviseurs B.V. voor het vernieuwen v.e. woning en vergroten v.e. woning a/d Orchismient 24 en 26 te De Koog. Het bouwplan is in strijd met het ter plaatse geldende bestemmings plan. De bouw- en situatietekeningen liggen vanaf 22 april 2002 gedurende 4 weken ter inzage op kamer 0 12 van de sector Grond gebied van het gemeentehuis. Gedurende de termijn van tennzage- hgging kunnen omwonenden schriftelijk hun zienswijze kenbaar maken - ,|L. Onherroepelijke bestemmingsplannen Burgemeester en Wethouders maken bekend, ter vol doening aan artikel 31 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, dat de volgende bestemmingsplannen on herroepelijk in werking zijn getreden: „Bestemmingsplan Buitengebied Texel" (1996) en „Bestemmingsplan Buitengebied Texel herziening ex artikel 30 WRO" (1998), per 4 maart 2002; „Bestem mingsplan Partiele herziening van diverse bestem mingsplannen op ondergeschikte onderwerpen" („Parapluregeling" 2001), per 8 april 2002. De bestemmingsplannen liggen op het gemeentehuis te Den Burg ter inzage. Gedoogbeschikking tijdelijke grondopslag Burgemeester en Wethouders hebben besloten het tijdelijk opslaan van grond te gedogen. De opslag mag plaatsvinden op het perceel aan de Oorsprongweg 69 te De Cocksdorp. De beschikking is gericht aan de eigenaar van dit perceel, de heer S.N. Roeper. Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kunt u tegen dit besluit bij ons een bezwaarschrift indienen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verzonden of uitgereikt (datum verzending is 20 december 2001). Het bezwaarschnft dient ten minste te bevatten de naam en het adres van de indiener; de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt; de gronden van het bezwaar zo mogelijk een afschrift van het bestreden besluit. Indien een bezwaar schrift is ingediend, is het in spoedeisende gevallen mogelijk om daarnaast een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening in te dienen bij de president van de Rechtbank te AlkmaarPostbus 252, 1800 AG Alkmaar. Van de indiener van een dergelijk verzoek schrift wordt een bedrag aan griffierechten geheven. De stukken met betrekking tot dit besluit kunt u inzien bij de sector grondgebied kamer 0 12 Kampeerexploitatievergunning Burgemeester en Wethouders hebben op grond van artikel 8 van de Wet Openluchtrecreatie een kampeer exploitatievergunning verleend (bekendgemaakt d.d 15 april 2002) aan de Recreatie Stichting Texel, voor het kampeerterrein „Kogerstrand" aan de Badweg te De Koog. Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebben den binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is bekendgemaakt een bezwaarschnft bij Burgemeester en Wethouders indienen Het bezwaarschnft dient ten minste te bevatten de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaaktde gronden van het bezwaar en zo mogelijk een afschnft van het bestreden besluit Het bezwaarschnft schorst niet de werking van het besluit waartegen het is gericht. In dien een bezwaarschrift is ingediend is het in sjooedeisende geval len mogelijk om daarnaast een verzoek tot het treffen van een voor lopige voorziening in te dienen bij de president van de Arrondissementsrechtbank te Alkmaar, sector Bestuursrecht. Post bus 252. 1800 AG Alkmaar Van de indiener van een dergelijk ver zoekschrift wordt een bedrag aan griffierechten geheven. Het boven staande besluit ligt vanaf 22 april 2002 ter inzage bij de sector Grondgebied, kamer 0.12 van het gemeentehuis Goedkeuring bestemmingswijzigingen Gedeputeerde Staten van Noord-Holland hebben de besluiten tot wijziging van de bestemming voor het perceel Bosrandweg 519 te De Koog (uitbreiding be stemming zomerhuizenterrein en uitbreiding van het aantal zomerhuizen met twee) en wijziging bestem ming perceel Hoofdweg 86-88 te De Cocksdorp (op nemen bebouwmgsvlak voor opslag/stalling machi nes) goedgekeurd. Deze besluiten van Gedeputeerde Staten zijn genomen op 5 april 2002, nummer 02- 11818/2 en 02-11818/2a en nummer 02-11785 Vanaf maandag 22 apnl 2002 liggen de stukken ter visie op het ge meentehuis te Den Burg Gedurende een termijn van zes weken, die ingaat op 22 april 2002, is het voor belanghebbenden mogelijk be roep m te stellen tegen de goedkeuringsbesluiten van Gedeputeerde Staten, bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019 2500 EA Den Haag U kunt een folder aanvragen over de beroepsprocedure via het tele foonnummer van Postbus 51 (0800 - 8051) of via de internetsite (wvmpostbus51.nl). Ook kunt u voor meer informatie de internetsite van de Raad van State bezoeken: wYM.raadvanstate.nl. Aanleg fietspad Westerweg Burgemeester en Wethouders maken bekend dat voor een deel van het te realiseren fietspad van langs de Westerweg. een vrijstellmgsprocedure noodzakelijk is op basis van artikel 19 lid 1 van de Wet op de Ruim telijke Ordening. Het betreft het gedeelte ter hoogte van Den Hoorn (Westerweg/Kerkstraat) De realisatie vindt voor een klem deel plaats buiten de verkeersbestemmmg zoals deze ia aangegeven op de plankaart behorende bij het bestemmingsplan „Den Hoorn beschermd dorpsgezicht". De situatietekening ligt vanaf 22 apnl 2002 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage bij de sector Grondgebied kamer 0.12 van het gemeentehuis Eventuele zienswijzen kunnen gedurende de termijn van ter inzage legging schriftelijk aan het college van Burgemeester en Wethouders kenbaar worden gemaakt. Voorbereidingsbesluit De gemeenteraad heeft op 9 april 2002 de volgende wijziging van bestemmingsplan in voorbereiding ver klaard; Gedeelte Westerweg en Kerkstraat te Den Hoorn ten behoeve van de aanleg van fietspad Westerweg. Het besluit ligt met bijbehorende kaart, waarop de precieze locatie is aangegeven, voor eenieder ter inzage bij de sector Grondgebied, kamer 0.12 van het gemeentehuis. In het belang van de bescherming van het milieu zijn voorschnften aan de vergunning verbonden Het besluit is niet gewijzigd ten op zichte van het ontwerp-besluit Vanaf maandag 22 april 2002 liggen tot hef einde van de beroeps termijn dageli/ks van 8 30 tot 12.30 uur de vergunning en alle daar aan voorafgegane openbare stukken ter inzage bij het bureau Milieu in het gemeentehuis (bovenste verdieping, kamer 2.05). Desgevraagd kunnen ter inzage gelegde stukken ook buiten de gebruikelijke openingstilden worden ingezien en toegelicht Uitsluitend wie tijdig bedenkingen hebben ingebracht tegen het aan de vergunning voorafgegane ontwerp-besluit wie bedenkingen heb ben tegen eventuele afwijkingen van de milieuvergunning ten opzichte van het ontwerp-besluit; belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen tegen het ontwerp-besluit te hebben ingebracht, kunnen tegen de verleende milieuvergunning beroep instellen Met ingang van de dag na de datum van de tennzageleggmgis bin nen zes weken administratief beroep mogelijk bij de Raad van State, afdeling bestuursrechtspraak. Postbus 20019 2500 EA s-Graven- hage Wie in beroep is gegaan kan binnen de beroepstermijn de Voorzitter van de afdeling bestuursrechtspraak verzoeken een voor lopige voorziening te treffen, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist Nadere informatie verkrijgen bij de heer H. Kuiper, bureau Milieu, telefoonnummer (0222) 36 21 88. Burgemeester en Wethouders zijn voornemens inge volge artikel 5 van de Kapverordenmg Texel en over eenkomstig het bepaalde in de Algemene wet be stuursrecht, kapvergunning te verlenen aan: het bestuur van de Lubertischool, Brink 29 te De Koog, voor het kappen van zes populieren in de tuin rond de school wegens gevaar voor afbrekende tak ken; Kerkvoogdij van de Nederlandse Hervormde ge meente te Den Burg, voor het kappen van twee po pulieren in de.zijtuin van het perceel Wilhelminalaan 120 wegens overlast en gevaar voor omvallen en uit waaiende takken, waarbij een herplantplicht wordt opgelegd. De aanvraag om kapvergunning en een ontwerp van de beschikking op deze aanvraag, alsmede het advies van de chef groenbeheer van de sector Grondgebied, liggen gedurende vier weken voor belang hebbenden ter inzage. Binnen deze termijn kunnen deze belangheb benden hun zienswi/ze daarover hetzij mondeling hetzij schriftelijk aan Burgemeester en Wethouders van Texel. Postbus 200 1790 AE Den Burg. kenbaar maken. De betreffende stukken zijn gedurende de openingstijden van het gemeentehuis aanwezig op de afdeling Grondzaken, kamer 2 03 bovenste verdieping) Nadere informatie telefoonnummer (0222) 36 22 76 Burgemeester en Wethouders hebben op grond van artikel 8.4 van de Wet milieubeheer een revisie vergunning verleend aan; J.F. van Tongelen voor het in werking hebben van een gasvulstation en een fietsenverhuurbedrijf aan de Krimweg 10 te De Cocksdorp. Burgemeester en Wethouders hebben op grond van artikel 8.1 van de Wet milieubeheer een oprichtings vergunning verleend aan: de Firma Printex voor het oprichten en in werking hebben van een zeefdrukkerij aan de Stoompoort 7w te Oudeschild. april 2002 zal het dorp Oudeschild op de volgende punten worden afgesloten voor alle verkeer, uitgezon derd bestemmingsverkeer, van 9.00 uur tot 19.00 of tot het einde van de feestelijkheden - de De Ruyterstraat ter plaatse van het Bolwerk; - de De Houtmandstraat ter plaatse van de Barentszstraat; - de Heemskerckstraat ter plaatse van de Laag- waalderweg; - de Heemskerckstraat ter plaatse van de Schilder- weg; - de Schilderweg tussen de Stoompoort en de Laagwaalderweg. De route Bolwerk/Barentszstraat/Laagwaalderweg blijft beschikbaar voor het doorgaande verkeer Burgemeester en Wethouders hebben vergunning verleend aan: Koninginnecomité De Koog voor het houden van een Beddenrace in de Dorpsstraat te De Koog op 30 april a.s. (verzonden 12-4); de Coördinator Meimaand Natuurmaand voor het houden van de Doe- en kijkdag nabij het Turfveld in de Dennen op 1 mei a.s. en het houden van de Texelfair op de speelweide aan de Ploegelanderweg in de Dennen op 18 en 19 mei a.s. (verzonden 12-4); de Organisatie Schuttevaerrace voor het houden van het fietsonderdeel van de Schuttevaerrace tussen Oudeschild en De Cocksdorp op 13 juni a.s. (verzon den 12-4); de Organisatie Ontvangst VOC-replica Duyfken voor het houden van diverse festiviteiten op de haven rondom de Ontvangst van de VOC-replica Duyfken op 28 april a.s. (verzonden 12-4). Ingevolge de Algemene Wet Bestuursrecht kunnen belanghebben den tegen deze besluiten een bezwaarschrift indienen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verzonden of uitgereikt Het bezwaarschrift dient ten minste te bevatten, de naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waar tegen bezwaar wordt gemaakt: de gronden van het bezwaar; zo mogelijk een afschrift van het bestreden besluit. Indien een bezwaar schrift is ingediend is het m spoedeisende gevallen mogelijk om daarnaast een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening in te dienen bij de president van de rechtbank te Alkmaar. Sector Be stuursrecht. Postbus 252. 1800 AG Alkmaar. Nadere informatie is ver krijgbaar bij bureau Bestuursondersteunmg telefoon (0222) 3621 50. Burgemeester en Wethouders hebben het volgende verkeersbesluit genomen: het wegens de aankomst van de "Duyfken" afslui ten voor alle verkeer, uitgezonderd bestemmings verkeer, van het dorp Oudeschild op 28 april 2002 van 9.00 tot 19.00 uur of tot het einde van de feestelijkhe den, op de volgende punten: - de De Ruyterstraat ter plaatse van het Bolwerk; - de De Houtmanstraat ter plaatse van de Barentsz straat; - de Heemskerckstraat ter plaatse van de Laag waalderweg; - de Heemskerckstraat ter plaatse van de Schilder- weg; - de Schilderweg tussen de Stoompoort en de Laagwaalderweg. Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kunt u tegen dit besluit bij burgemeester en wethouders een bezwaarschrift indienen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is gepubliceerd Het bezwaar schrift dient tenminste te bevatten de naam en het adres van de indiener, de dagtekening; een omschrijving van het besluit waarte gen bezwaar wordt gemaakt, de gronden van het bezwaar: zo mo gelijk een afschrift van het bestreden besluit. Indien een bezwaar schrift is ingediend, is het in spoedeisende gevallen mogelijk om daarnaast een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening in te dienen bij de president van de rechtbank te Alkmaar Postbus 252, 1800 AG Alkmaar Van de indiener van een dergelijk verzoek schrift wordt een bedrag aan griffierechten geheven Wegafsluitingen In verband met de aankomst van de „Duyfken" op 28 Er komen steeds meer klachten bij de servicebalie binnen over het te vroeg aan de weg zetten van de (mmi)containers en het te laat weer ophalen. Meestal is de klacht dat huis- en bedrijfsafval- containers een dag voor dat ze geleegd worden al aan de weg gezet worden en soms zelfs een dag na leging pas weer worden opgehaald. Om dat gemeentewerken zoveel mogelijk werkt met verzamelplaatsen geeft dit veel overlast bij die mensen waar een opstelplaats nabij het huis ge situeerd is. Volgens de APV Is het slechts toege staan dat de containers op de reinigingsdag aan de weg worden gezet maar ook op dezelfde dag weer bij de weg vandaan worden gehaald. U voor komt daarmee veel ergernis bij u in de buurt. In oktober 2002 komt er een nieuwe gemeentegn met daarin de meest recente informatie en adri van instellingen e.d. op het gebied van economic I aangelegenheden, cultuur en recreatie, gezondhi |i zorg, sport, welzijn, maatschappelijke dienstverli enz. Ook zal er voor ieder die dat wil gelegenheid om een advertentie te plaatsen. •g« I dre Imi I clh-ui rteflij Voor de uitgave van onze gemeentegids hebb&i onlangs een overeenkomst gesloten met De KJ Media uit Schagen. Het bedrijf controleert en hers< met alleen alle redactionele gegevens, maar is verantwoordelijk voor de advertentieacquisitie. Mi Kleine Media kunt u bespreken welke ruimte u t gids tot uw beschikking wilt hebben en hoe de sentatie van uw bedrijf/instelling er uit moet zien teraard kan dit bedrijf u ook alles vertellen ove kosten van een advertentie. Binnenkort zullen de Ton de Kleine en zijn medewerkers op pad gaan alle oude en wellicht nieuwe vermeldingen en a( tenties in de Wie Wat Waar te controleren en nodig aan te passen. Heeft u reeds een mutatie d gegeven aan de vorige uitgever van de gemeente Texel, dan verzoeken wij u deze opnieuw aan te li ren, maar ditmaal bij De Kleine Media te Schagi gewoon bij de gemeente Contactadressen: De Kleine Media bv, Postbus 1740 AL Schagen, telefoon (0224) 21 09 90, e- info@dekleinemedia.nl en/of Gemeente Texel, t.a, Pluylaar, Postbus 200, 1790 AE Den Burg telel (0222) 36 22 48, e-mail Het gemeentelijk openluchtzwembad Molenk opent zaterdag 27 april de poort. Om 13.30 uur gint op de Groeneplaats een openingsoptocht di het teken staat van de VOC. Iedere liefhebber meedoen. Voor de mooist versierde fiets, skelte bolderkar zijn er prijzen. Burgemeester en Wethouders delen mee dat de raad van de gemeente Texel op 11 september 2001 heeft vastgesteld: a. het bekostigingsbesluit Ploegelanden b. het bekostigingsbesluit Omgeving Westerweg De raad heeft door vaststelling van de genoemde besluiten te kennen gegeven dat de kosten van de aanleg van riolering in de deelprojectgebieden "De Ploegelanden" en "Omgeving Westerweg" zullen wor den omgeslagen over de genothebbenden krachtens eigendom, bezit of beperkt recht van de door deze voorziening(en) gebate onroerende zaken. De besluiten liggen ter inzage op het gemeentehuis, bureau Belastingen en Vastgoed, kamer 0 09. Een ie der kan op verzoek tegen betaling van een bedrag aan leges een afschrift verkrijgen van het (de) besluit(en). De herdenkingsdienst in de Ned. Hervormde kerk Den Burg op zaterdag 4 mei begint een kwartier der dan gebruikelijk: om 18.45 uur Centraal ther de rol van de media bij oorlog en terrorisme. Om 1! uur begint de stille tocht naar de geallieerde begi plaats. Het volledige programma verschijnt in een gende krant. In de week van 21 tot en met 27 april a.s. wora Texel gecollecteerd door de Nederlandse h| stichting. gd Donderdag 25 april is er een extra raadsvergadering, aanvang 19.30 uur in het gemeentehuis. Op de agenda staat o.a. de benoeming van wethouders en de beëdiging van nieuw toetredende raadsleden. Publiek is welkom. Zondag 28 april vindt de nationale ontvangst vl VOC-replica Duyfken op Texel plaats. Het schip, c I een jaar onderweg is geweest vanuit Australië, a veert om 14.00 uur in de haven van Oudeschill Rond de ontvangst is een feestelijk programr I opgezet. Het officiële gedeelte is van 13.00 tot 17( T uur. U bent echter al welkom op de haven 10.00 uur. Bezoekdagen: maandag 29 e dinsdag 30 april van 10.00-18.0 uur kunt u een kijkje nemen a3 boord van de Duyfken. Toegap 5 volwassenen, 2,50 kinderei Vertrek: Duyfken ve trekt woensdag 1 m[ om 10 00 uur richtir Amsterdam. Het scb is op 17 en 18 juni wee in Oudeschild te zien. Vanaf 1 maart 2002 is de gemeente Texel over gegaan op het aanschrijven van haar inwoners inzake de geldigheid van paspoorten en Eu ropese Identiteitskaarten. Dat betekent dat u van ons een brief zult krijgen indien uw reis document op korte termijn zal verlopen en u dus een nieuwe aan moet vragen. We hebben ervoor gekozen om de aanschrijving met terugwerkende kracht tot 1 oktober 2001 uit te voe ren. Wat betekent dat? Dat betekent dat ook Indien u nu geen brief van ons heeft ontvangen, uw reis document verlopen kan zijn. Wij vragen u dringend uw paspoort of zogeheten "Eurokaart" op geldigheid te controleren, zeker nu we aan het begin staan van het vakantieseizoen. Duidelijk is dat ruim 2000 inwoners van Texel op dit moment een verlopen reisdocument hebben. Wellicht u dus ook! Handig om te weten Even wachten... Reisdocumenten worden tegenwoordig op een cen trale plaats in Nederland voorzien van uw persoon lijke gegevens. U krijgt uw nieuwe reisdocument daarom niet meteen mee. Na vijf werkdagen kunt u het ophalen. In vakantieperioden en ingeval van vermissing van het oude reisdocument kan de afhaaltermijn iets ruimer worden gesteld. Wat heeft u nodig voor een nieuw reis document? Een nieuw reisdocument moet u persoonlijk aanvra gen. U moet daarvoor alle in uw bezit zijnde reis documenten meenemen en éen recente, goed gelij kende pasfoto. Het gebruik van reproducties of eerder gebruikte pasfoto's is niet toegestaan. Er mag zowel een zwart/wit- ais een kleurenpasfoto worden gebruikt. Uw gezicht dient recht van voren, tegen een lichte, egale achtergrond te zijn gefotografeerd. De pasfoto dient 35 bij 45 mm te zijn. De breedte van het hoofd dient 2 cm van de afbeelding in beslag te nemen. Beide ogen dienen zichtbaar te zijn, even tueel achter een bril met doorschijnende glazen. Een donkere bril is alleen op aantoonbare medische gron den toegestaan. Het hoofd dient onbedekt te zijn, tenzij godsdienstige, levensbeschouwelijke of medi sche oorzaken zich hiertegen verzetten. Kinderen tot twaalf jaar die een identiteitskaart wil len aanvragen en kinderen tot 18 jaar die een pas poort willen aanvragen, hebben schriftelijk toestem ming nodig van beide ouders (of degene die het gezag over het kind heeft). Bij de aanvraag dient u een geldig legitimatiebewijs te tonen van de ouder die schriftelijk toestemming verleent. Oude paspoort kwijt? is uw reisdocument gestolen of bent u deze kwijt, dan dient u dat aan te geven bij de politie. Die maakt dan een proces-verbaal op. Dit heeft u nodig om een nieuw reisdocument aan te kunnen vragen. Spoedprocedure U kunt gebruik maken van de spoedprocedure. In de regel kunt u het document dan ophalen op de eerst volgende werkdag. Aan een spoedprocedure zijn extra kosten verbonden. Kind meenemen Kinderen, ongeacht de leeftijd, mogen een eigen reis document hebben. Tot en met vijftien jaar kunt u als ouder ze ook laten bijschrijven in uw eigen paspoort. Om de identiteit van kinderen beter te kunnen con troleren, dient u bij het aanvragen van een bijschrij ving uw kind en een pasfoto van uw kind mee te nemen. Daarnaast moet u schriftelijk toestemming en een legitimatiebewijs van de andere ouder over leggen (ook als uw kind al in uw huidige paspoort staat). Kinderen bijschrijven? Even wachten... Voor het bijschrijven van kinderen geldt een wacht tijd van een aantal dagen. Reken op een week, dan bent u op tijd. Uw kind hoeft niet mee om het pas poort met bijschrijving af te halen. Voor sommige landen moeten kinderen al op jongere leeftijd een eigen paspoort hebben. Bij het reisbu reau of de betreffende ambassade kan men u daar meer over vertellen. Goed om te weten Een geldig reisdocument is nodig om te reizen in het buitenland en om u te kunnen legitimeren. Het is NIET toegestaan om in het buitenland te reizen met een verlopen reisdocument. Een reisdocument blijft vijf jaar geldig. Daarna bent u verplicht het document In te leveren bij uw gemeente. Houdt u er wei reke ning mee dat bepaalde landen aanvullende of afwij kende eisen kunnen stellen, informeer hier tijdig naar bij het reisbureau of het betreffende consulaat Kosten Extra kosten normale spoed vermi: procedure procedure Paspoort €33,37 €33,37 €15.36 Identiteitskaart 26,87 €33,37 €15,36 Bijschrijving van een kind gelijktijdig met de aanvraag van een nieuw paspoort 6,81 (per kind) Bijschrijving van een kind in een reeds bestaand paspoort (per kind) 15,88 15,88 Praktische Informatie Bureau Burgerzaken is geopend van maandag tot met vrijdag van 8.30 uur -12.30 uur en op wi middag op afspraak van 13.30 uur -16.00 uur. Tot slot.... We schreven het reeds: ruim 2000 Inwoners v Texel hebben op dit moment een verlopen reisj document. Het kan dus voorkomen dat het erg dnr is bij bureau Burgerzaken. Hou daar alstublieft n ning meel

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 2002 | | pagina 8