.txl Strandpaviljoen Paal 28 I TEXELSE 79 COURANT .txl Wie kan ons helpen bij leveren van zorg op Texel! Wij zoeken ziekenverzorgenden en verzor genden die zorg aan huis willen geven bij ze cliënten. Wij denken aan een contract 6 uur tot 9 uur per week. In overleg is meer mogelijk. Werk is op TexelWil je in ons team, je eigen cliënten verzorgen, werken op vaste tijden en ben je flexibel in verband met v^lfantiezorg. Bel dan: Tel: 0222- verzor&45000, of vul het sollicitatie uiui^r formulier in op de website Zorg Hu lp Je kan direct beginnen!! 2012, tijd voor duidelijkheid OOK IN 2011 HET TEXELSE STRANDGEVOEL Gemeente Texel Bekendmakingen Bouwzaken Aangevraagde omgevi ngsvergunni ngen (1795 LS) Krimweg 102 in De Cocksdorp, afwijken van bestemming, bouw van 55 recreatiebungalows, sloop toiletgebouw, aanleggen infrastructuur en gedeeltelijk kappen van windsingel (ingekomen 29 november 2011). (1792 CR) Vlamkast 18 in Oudeschild, verbouw industriegebouw binnen bestaande opslagschuur ten behoeve van verplaatsing EP Voordeelland. Betreft de activiteiten bouwen, sloop en afwijken van het bestemmingsplan (ingekomen 7 december 2011). (1793 ER) Westerboersweg 8 in De Waal, slopen van alle opstallen (ingekomen 9 december 2011). (1796 NS) Pelikaanweg 78 in De Koog, plaatsen dakraam in zijgevel (ingekomen 14 december 2011). (1796 BR) Nikadel 73 in De Koog. plaatsen van een winkelwagenopvang (ingekomen 15 december 2011). (1791) Sportcomplex in Den Burg, plaatsen hekwerk naast veld C (ingekomen 16 december 2011 (1794 HD) Schorrenweg 21 in Oosterend, nieuwbouw van een schuur (ingekomen 16 december 2011). (1797) Perceel D 4216 Heemskerckstraat in Oudeschild, plaatsen van 2 nieuwe schuren (ingekomen 16 december 2011). (1794 HD) Schorrenweg 21 in Oosterend, bouwen van een schuur ingekomen 16 december 2011 (1794 HD) Schorrenweg 21 in Oosterend, gewijzigd uitvoeren van een reeds eerder verleende vergunning voor de bouw van een stolp (ingekomen 16 december 2011). (1797 SW) Amaliaweg, bouw 2 loodsen en aanleggen terreinophoging (ingekomen 19 december 2011). Verlengen beslistermijn op grond van artikel 3.9 lid 2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) (1791 XJ) Bernhardlaan 186 in Den Burg, het plaatsen van 6 vlaggenmasten. De uiterste beslisdatum wordt 31 januari 2011. ten minste bevatten, de naam en adres van de indiener, een handtekening, een omschrijving van het besluit waartegen in beroep wordt gegaan, de gronden van het beroep. In spoede isende gevallen is het mogelijk om naast het beroep een voor lopige voorziening aan te vragen bij de voorzieningenrechter. Het verzoek kunt u sturen naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector bestuursrecht, Postbus 251 te 1800 BG Alkmaar. De indiener krijgt een nota voor griffierechten. Meer informatie kunt u vinden op www.rechtspraak.nl/procedures. Tegen deze kennisgevingen kunt u geen bt Bezwaren kunt u pas indienen als de omgevingsvergunnin gen zijn verleend. Verleende omgevingsvergunningen worden Verleende omgevingsvergunningen, activiteit bouwen (1791 DT) Anne Frankstraat 23 in Den Burg, plaatsen van een dakkapel (verzonden 15 december 2011). (1797 AC) De Naai 2 in Den Hoorn, plaatsen van een dakkapel, een reclame uiting en het legaliseren van een aanbouw (verzonden 19 december 2011). (1797 AJ) Herenstraat 46 in Den Hoorn, plaatsen van een zonnepaneel (verzonden 20 december 2011). (1797 SH) Zuider Haaks 18 Den Hoorn, gevelwijziging en plaatsen dakkapel (verzonden 20 december 2011). (1791 DE) Pieter van Cuykstraat 8 in Den Burg, plaatsen van een aanbouw aan een woning (verzonden 21 december 2011). (1797 RK) Fonteinsweg 8 in Den Hoorn, vergroten van een ligboxenstal (gewijzigd uitvoeren) (verzonden 21 december 2011). U kunt deze omgevingsvergunningen inzien bij de Publieks- balie. Een belanghebbende kan tegen deze besluiten bezwaar maken bij het college van Burgemeester en Wethouders. Het bezwaarschrift moet binnen zes weken na de dag van verzend ing worden ingediend. De brief moet ten minste bevattende naam en adres van de indiener, een handtekening, een om schrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt; mogelijk om naast het bezwaar een voorlopige voorziening aan te vragen bij de Voorzieningenrechter. Het verzoek kunt u sturen naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank, sector bestuursrecht, Postbus 251 te 1800 BG Alkmaar. De indiener krijgt een nota voor griffierechten. Meer informatie kunt u vinden op www.rechtspraak.nl procedures. Verleende vrijstelling artikel 19.1 WRO Op 19 december 2011 is een nieuwe vrijstelling afgeven voor het veranderen en oprichten van een bedrijfspand aan de Pontweg 91 te De Cocksdorp. Het nieuwe vrijstellingsbesluit is genomen na uitspraak van de voorzieningenrechter. Het besluit is in te zien bij de Publieksbalie en op www.texel.nl Actueel Bekendmakingen). Bij de sector Bestuur van de Rechtbank in Alkmaar, Post bus 251, 1800 BG Alkmaar, kan tegen dit besluit beroep worden ingesteld. Het beroep moet binnen zes weken na de dag van verzending (19 december 2011) worden ingediend bij de rechtbank (Postbus 251, 1800 BG Alkmaar). De brief moet Mededelingen Verordening Winkeltijden Texel De gemeenteraad heeft in haar vergadering van 14 december 2011 de Verordening Winkeltijden Texel vastgesteld. Deze verordening vervangt de winkeltijdenverordening Texel uit 1997 en treedt in werking op 1 januari 2012. De Verordening Winkeltijden Texel ligt kosteloos ter inzage bij de publieksbalie in het gemeentehuis. Een ieder kan op verzoek, tegen betaling van leges, een afschrift krijgen van een verordening. De verordening kunt u binnenkort ook raadplegen Vaststel I ing be lasti ngverorden i ngen De gemeenteraad heeft in haar vergadering van 14 december 2011 de Legesverordening 2012 (wijziging tarieven evenementenvergunning) en de Verordening parkeerbelastingen 2012 (toevoeging vrijstellingsbepaling gehandicaptenparkeerkaart) vastgesteld. De verordeningen treden in werking op de achtste dag na die van de bekendmaking. De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2012. De bekendmaking heeft plaatsgevonden door de verordeningen op te nemen in de verzameling besluiten verordeningen op 14 december 2011, onder respectievelijk de nummers 274 en 275. De verordeningen liggen kosteloos ter inzage bij de publieks balie in het gemeentehuis. Een ieder kan op verzoek, tegen betaling van leges, een afschrift krijgen van een verordening. De verordeningen kunt u binnenkort ook raadplegen op de website van de gemeente Texel. Wijziging Algemene Plaatselijke Verordening De gemeenteraad heeft op 14 december 2011 een wijziging van de Algemene Plaatselijke Verordening Texel (APV) vastgesteld (2e wijziging). De wijzigingen treden in werking op de achtste dag na de dag van deze publicatie 31 december 2011). De volledige tekst van de APV is ook te vinden op www.texel.nl en ligt ter inzage bij de Publieksbalie. Hieronder een kort overzicht van de belangrijkste wijzigingen. Meer informatie hierover is te verkrijgen bij de Publieksbalie. Specifieke vragen kunnen wellicht niet direct beantwoord worden, maar die vragen worden genoteerd zodat deze in een later stadium kunnen worden beantwoord. 1De term 'horecabedrijf' is vervangen door 'openbare inrichting'. Voor de exploitatie van een openbare inrichting blijft echter een vergunning van de burgemeester nodig. 2. Het is verboden op een openbare plaats met een laserlicht (laserpen e.d.) te schijnen als daardoor de openbare orde wordt verstoord of als dat overlast veroorzaakt. 3. Het schieten van carbid rond de jaarwisseling wordt aan banden gelegd. Dat wil zeggen dat carbid schieten alleen nog in bepaalde omstandigheden mag op Oudejaarsdag na 10:00 uur tot Nieuwjaarsdag 2:00 uur. In ieder geval mag het niet binnen de bebouwde kom, binnen een afstand van 100 meter van de grens van het Nationaal Park en andere natuurgebieden en niet als er in de schietrichting binnen een afstand van 75 meter openbare paden/wegen zijn of publiek aanwezig is. 4. Het gebruik van wens- en ufoballonnen (of daarmee vergelijkbaar) is verboden. 5. Het gebruik van knalapparaten ter verjaging van wild en vogels om daarmee schade aan landbouwgewassen te voorkomen, is zonder ontheffing of vergunning toegestaan wanneer aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Afhaalschema GFT en plastic in week 52 (26 tot met 30 december 2011) Maandag 26 december (2e kerstdag) geen inzameling. Dinsdag 27 december plastic route van maandag en dinsdag, GFT route dinsdag, bedrijfsafval van maandag. plastic route woensdag, GFT route van maandag en woensdag, plastic route donderdag, GFT route donderdag, Bedrijfsafval, plastic route vrijdag, GFT route vrijdag, Bedrijfsafval. Woensdag 28 december Donderdag 29 december Vrijdag 30 december Warenmarkt in Den Burg op dinsdag 27 december Op maandag 26 december (tweede kerstdag) is er geen warenmarkt in Den Burg. Deze wordt gehouden op dinsdag 27 december. Op dinsdag 27 december wordt er geen grofvuil opgehaald. In het Texelse telefoongidsje staat dit verkeerd aangegeven. Nieuwjaarsbijeenkomst 2012 Op 2 januari 2012 is er van 17.00 uur tot 19.00 uur een nieuwjaarsbijeenkomst in het gemeentehuis, ledereen is van harte welkom. Energieloket gesloten in week 52 Het energieloket is op 27 en 28 december gesloten en op 29 december niet telefonische bereikbaar. Subsidieaanvraagformulieren kunnen in week 52 wel bij de balie opgehaald worden. Geen rijbewijs aanvragen op 28 en 29 december 2011 De Rijksdienst wegverkeer (RDW) gaat het computersysteem vervangen. Dit heeft als gevolg dat de RDW-dienstverlening grotendeels niet beschikbaar is van woensdagochtend 28 december vanaf 00.00 uur tot en met vrijdagochtend 30 december 06.00 uur. Dit betekent dat de dienstverlening van de RDW grotendeels stil ligt met als gevolg: Op deze dagen kan bij de gemeente geen aanvraag van een rijbewijs ingediend worden. Een eerder aangevraagd rijbewijs kan op deze dag niet afgehaald worden. Op dinsdag 27 december kan bij de gemeente geen spoedaanvraag van een rijbewijs ingediend worden. Het advies is, om indien mogelijk, de aanvraag van een rijbewijs eerder in te dienen of het aangevraagde document eerder af te halen. Aangifte toeristenbelasting 2011 Met een dagtekening van 31 december 2011 zijn de aangiftebiljetten toeristenbelasting 2011 verzonden aan alle logiesverstrekkers.Op basis van de aangifte legt de gemeente de definitieve aanslag toeristenbelasting 2011 op. Deze aanslag ontvangt u eind maart 2012. Wie moet aangifte doen? ledereen die gelegenheid biedt tot verblijf met overnachten tegen betaling, aan personen die niet staan ingeschreven in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) van de gemeente Texel. De logiesverstrekker is verplicht een nachtregister bij te houden. Wanneer wordt er geen toeristenbelasting geheven? De belasting wordt niet geheven als men op Texel verblijft wegens uitvoering van beroeps- of bedrijfswerkzaamheden. Ook geldt er een vrijstelling van de toeristenbelasting voor scholieren die op Texel overnachten in het kader van een schoolreis of werkweek. Tarief Voor 2011 bedraagt het tarief 1,50 per persoon per overnachting met een maximum heffing van 7 aaneengesloten overnachtingen (per verblijf). Meer informatie of geen aangiftebiljet ontvangen? Hiervoor kunt u contact opnemen met het team Belastingen en Vastgoed via het algemene telefoonnummer van de gemeente Texel: 14 0222. Via optie 4 van het keuzemenu komt u bij de medewerkers van Belastingen en Vastgoed terecht. Daarnaast vindt u actuele informatie over toeristenbelasting op de website van de gemeente www. texel.nl Direct regelen Ondernemer Toeristenbelasting. Hier kunt u ook het aangiftebiljet downloaden. Het aangiftebiljet dient uiterlijk 31 januari 2012, ingevuld en ondertekend, te worden teruggestuurd naar Gemeente Texel, team Belastingen en Vastgoed, Antwoordnummer 59, 1780 VG Den Burg. Identiteitskaart voor kinderen tot en met 13 jaar veel duurder in 2012 Het ministerie van Binnenlandse Zaken verhoogt het tarief voor de Nederlandse identiteitskaart voor kinderen tot en met 13 jaar per 1 januari 2012. Het tarief is nu nog 9,22. Met ingang van 1 januari 2012 wordt dit verhoogd naar 30,-. U heeft dus nog tot eind december de tijd om de jeugd ID- kaart tegen het goedkope tarief aan te vragen. Verstrekkingen uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens In de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (de officiële benaming voor de Nederlandse bevolkingsadministratie) zijn persoonsgegevens opgenomen van iedereen die binnen de gemeente woonachtig is. Het gaat hierbij niet alleen om uw adresgegevens, maar bijvoorbeeld ook om gegevens over een eventueel huwelijk of geregistreerd partnerschap, uw nationaliteit, ouders en kinderen. Deze gegevens worden veelal automatisch verstrekt aan vele overheidsinstellingen en enkele bijzondere maatschappelijke instellingen, zoals pensioenfondsen, voor zover dat noodzakelijk is voor hun wettelijke taken. Deze instellingen, die automatisch alle relevante wijzigingen in uw persoonsgegevens krijgen aangeleverd, baseren hun beslissingen vaak direct op de uit de basisadministratie verkregen informatie. Welke informatie aan deze instanties wordt verstrekt, wordt bepaald door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. De hiervoor bedoelde gegevensverstrekking voor publiekrechtelijke doeleinden kunt u niet voorkomen, omdat deze verplicht is voorgeschreven. In enkele gevallen kunnen echter ook anderen vragen om de over u beschikbare gegevens in de basisadministratie aan hen te verstrekken. Voor deze verstrekkingen kunt u geheimhouding van uw gegevens verzoeken. Het gaat dan om verstrekkingen aan zogenoemde verplichte derden (zoals een curator of advocaat die een dagvaarding aan uw adres wil uitbrengen), de stichting interkerkelijke ledenadministratie (die voor in beginsel alle kerkgenootschappen in Nederland zorg draagt voor de bijhouding van de ledenadministratie van die kerken) en aan zogenoemde vrije derden (niet commerciële instellingen, zoals sport- en muziekverenigingen of particulieren). Bij de gemeente kunt u schriftelijk (met een kopie van uw legitimatie) verzoeken om aan de voornoemde instellingen geen gegevens over u uit de basisadministratie te verstrekken. Nadat de gemeente uw verzoek heeft verwerkt ontvangt u daarvan een bevestiging. Wilt u overigens weten aan wie in het afgelopen jaar over u gegevens zijn verstrekt uit de basisadministratie, dan kunt u daarvan, schriftelijk met een kopie van uw legitimatie voor uzelf en uw minderjarige kind(eren), een overzicht opvragen bij de gemeente. Binnen enkele weken krijgt u dat overzicht dan (kosteloos) thuisgestuurd. Het is van groot belang dat de over u in de basisadministratie opgenomen gegevens juist en actueel zijn.Twijfelt u daaraan, neemt u dan contact op met de afdeling Publiekszaken van de gemeente. Risicowijzer huis-aan-huis verspreid in regio Alle huisadressen in Noord-Holland Noord ontvangen aan het einde van dit jaar of in de eerste week van het nieuwe jaar een risicowijzer in de brievenbus. De brochure staat boordevol tips hoe mensen zich kunnen voorbereiden op een bepaalde crisis en wat men vervolgens kan doen. Natuurlijk ontbreekt ook de informatie over hoe de bevolking tijdens een crisis wordt geïnformeerd niet. Evenals een beschrijving wat de overheid in die gevallen Openingstijden maandag t/m donderdag 8.30 -12.30 uur vrijdag* 15.00-19.00 uur gemeentearchief: dagelijks 10.30-12.30 uur *op vrijdag kunt u geen aangifte doen voor geboorte, huwelijk en overlijden Wilt u de bekendmakingen per e-mail ontvangen? Meld u aan op www.texel.nl Gemeente Texel Postadres Postbus 200,1790 AE Den Burg Bezoekadres Emmalaan 15,1791 AT Den Burg T 14 0222 F 0222-362287 E gemeente@texel.nl www.texel.nl

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Texelsche Courant | 2011 | | pagina 19