u
IETS
'mmm
Brood u
Slijterij - Wijnhandel
G REEUW
Nota Grondwetsherzienings-
beleid aan de beide Kamers
der Staten-Generaal
aangeboden
•!Prn
SPOTJE
Spotgoedkoop
NU f 17.95
AANDORP'S
WALITEIT
anket
akkerij
eiloo
eerlijk
„DE LAATSTE EER"
UITKIJKPOST
3 JULI 1974
BELANGRIJKE VERANDERINGEN
IN DE WETGEVING
b.ii. herziening van de premiereduktie
Drie onderwerpen krijgen de aandacht:
Allereerst de zgn. loonsuppletierege-
ling, een moeilijk woord, maar wel
belangrijk voor werklozen die de weg
naar een nieuwe baan tot dusver ver
sperd zagen door een financiële bar
rière.
In de tweede plaats onze kinderbij
slag, welbekend maar kennelijk toch
hog omringd met problemen.
Tenslotte komt dan nog de Zieken
fondswet aan bod.
Loonsuppletieregeling
Om te beginnen dan die loonsuppletiere
geling. Suppletie betekent aanvulling; in
dit i geval een aanvulling op het loon.
Op die aanvulling kunt u sinds 1 maart
aanspraak maken wanneer u zonder
werk bent en een baan kunt krijgen die
u minder aan loon oplevert dan uw vo
rige werkkring. Dat wil zeggen: minder
dan het dagloon waarover uw werkloos
heidsuitkering wordt berekend. Onder
bepaalde voorwaarden krijgt u dan in uw
nieuwe baan een aanvulling op dat loon.
Voor Wijnen en Gedistilleerd
TELEFOON 31535
HOLLE WEG 55
WIJ BEZORGEN AAN HUIS
Tussen haakjes: deze regeling geldt ook
voor iemand wie werkloosheid dreigend
boven het hoofd hangt en die direkt een
nieuwe - zij het dus lager betaalde -
werkkring aanvaardt.
Terug naar de suppletie. Hoeveel be
draagt die aanvulling op het lagere loon
in die nieuwe werkkring?
Wel, iemand die 45 jaar of ouder is krijgt
tot 100% van het dagloon, zeg: z'n oude
loon, gedurende zes maanden en tot 90%
van de daarop volgende zes maanden.
Hierop aansluitend kan hij nog 3 jaar
lang tot 85% aangevuld krijgen.
Intussen heeft deze aanvulling hem ge
holpen om over de financiële drempel
te komen naar een nieuwe baan.
En dat is nu juist de bedoeling van deze
wettelijke regeling: om het mensen, die
bijna of geheel zonder werk zitten, finan
cieel gemakkelijker te maken weer aan
de slag te gaan.
Werknemers beneden de 45 jaar kunnen
in aanmerking komen voor een aanvul
ling tot 90% van het dagloon, ook weer
zes maanden lang en tot 85% voor de
daarop volgende twee jaar.
We hebben terloops al gesproken over
voorwaarden waaraan men moet vol
doen om voor de suppletie in aanmer
king te komen.
Zo moet er bij het arbeidsbureau geen
ander passend werk voorhanden zijn te
gen een loon waarbij loonsuppletie over
bodig is. Evenmin mag er een werkloze
staan ingeschreven die hetzelfde werk
zou kunnen doen zonder dat voor hem
aanvulling op het loon nodig is. Boven
dien moet het werk voor iemand die sup
pletie wenst, als passend worden be
schouwd. Mocht zo iemand vrijwillig be
sluiten dat als niet-passend aangemerkt
werk eventueel toch te gaan doen, dan
kan hij toch suppletie aanvragen.
Dit alles bijeen is een hele mond vol.
Het is niet helemaal een-twee-drie te
onthouden. Daarom heel kort het be
langrijkste nog eens op een rijtje:
Loonsuppletie voor hen die werkloos zijn
of voor wie werkloosheid dreigt en die
nieuw werk willen aanvaarden tegen een
lager loon dan zij voorheen verdienden.
De loonsuppletie bedraagt:
voor werknemers van 45 jaar en ouder:
tot 100% van het dagloon gedurende zes
maanden; tot 90% voor de daarop vol
gende zes maanden en tot 85% geduren
de de daarop aansluitende drie jaar.
Voor mensen onder de 45 jaar: tot 90%
van het dagloon zes maanden lang en
tot 85% gedurende de daarop volgende
twee jaar.
Er mag geen ander passend werk voor
handen zijn tegen een loon waarbij loon
suppletie overbodig is. Evenmin mag er
een werkloze bij het arbeidsbureau inge
schreven staan die het nieuwe werk zon
der suppletie kan doen. Tenslotte moet
het werk als passend worden beschouwd.
Is het nog niet helemaal duidelijk en
meent u voor de regeling in aanmerking
te komen stap dan binnen bij het Ge
westelijk Arbeidsbureau in de plaats of
streek waar u woont. Daar kan men u
alles over de loonsuppletieregeling ver
tellen.
Kinderbijslag tijdig aanvragen
Vervolgens de kinderbijslag.
Meestal hebben we na de geboorte van
een kind recht op kinderbijslag. Dat
recht gaat dan in op de eerste dag van
het kwartaal volgend op dat waarin het
kind is geboren.
Om een voorbeeld te geven: voor een
kind dat 9 maart geboren wordt, kan
rhet ingang van 1 april - het tweede
kwartaal dus - aanspraak op kinderbij
slag worden gemaakt. Om deze kinder
bijslag te kunnen krijgen, moet na afloop
van een kwartaal een aanvraagformu
lier, de zgQj kinderbijslaglijst, worden
ingediend bij de Raad van Arbeid te
Alkmaar.
In de praktijk blijkt dat nogal eens ver
geten te worden. Nu is dat niet zo erg
als men een paar weken of maanden te
laat is met het insturen van de kinder
bijslaglijst. De kinderbijslag komt dan
nog wel, alleen wat later. Maar het
wordt anders - en dat komt óók voor -
als de kinderbijslag pas na enkele jaren
wordt aangevraagd. De verschillende
kinderbijslagwetten kennen namelijk een
verjaringstermijn van drie jaar. Dat wil
zeggen dat een kinderbijslagaanvraag,
die meer dan drie jaar na afloop van het
desbetreffende kwartaal wordt inge
diend, niet meer in behandeling wordt
genomen.
Het afwijzen van de kinderbijslag als
gevolg van een te late aanvraag komt
- ondanks de ruime verjaringstermijn -
regelmatig voor. Daarbij valt het dan op
dat de kinderbijslag als een soort „spaar
pot" wordt gezien. Men vraagt soms over
een paar jaar tegelijk kinderbijslag aan,
wat bij elkaar genomen een flink bedrag
kan uitmaken. Maar zitten daar dan een
of meer verjaarde kwartalen bij dan
gaat dat geld kosten.
Ook komt het voor, dat men het aan
vragen van kinderbijslag aan een ander
overlaat in het vertrouwen, dat die er
wel voor zorgt dat de kinderbijslaglijst
op tijd bij de Raad van Arbeid is. Ja, en
als die dan in-gebreke blijft, dan loopt
men de kinderbijslag mis. Vandaar dat
wij u er met klem op willen wijzen, toch
vooral tijdig kinderbijslag aan te vragen.
Herziening van de premiereductie
Een interessante mededeling is een ver
betering van de zgn. premiereductie-
regeling in het kader van de Zieken
fondswet met een financiële meevaller
voor de vrijwillig verzekerden met de
laagste inkomens. U herinnert zich mis
schien dat bepaalde groepen van vrijwil
lig verzekerden voor een lagere premie
van hun ziekenfonds in aanmerking ko
men als hun inkomen in 1973 niet meer
heeft bedragen dan 13.650,Zij kon
den dan rekenen op een premiereductie
van veertig procent, maar met dié be
perking, dat ze minstens 11,40 per
week of 49.50 per maand aan premie
- een bodempremie - moesten betalen.
Sinds 1 maart is deze regeling verbeterd.
De bepaling dat de reductie beperkt
blijft tot veertig procent van de bij het
ziekenfonds geldende premie is komen te
vervallen. Iedere vrijwillig verzekerde,
die onder de reductieregeling valt, gaat
nu sinds 1 maart dezelfde bodempremie
betalen. Het bedrag daarvan is terug
gebracht naar het peil van vorig jaar
en dat betekent een verlaging van 9,90
per week of 43,05 per maand. Een fi
nanciële meevaller dus van 1,50 per
week of 6,45 per maand.
Geneeskundige hulp in Spanje
November vorig jaar hebben we het on
der andere gehad over geneeskundige
hulp bij tijdelijk verblijf in Spanje. Er is
toen op gewezen dat op basis van de ver
dragsbepalingen alleen verzekerde werk
nemers - de loontrekkenden - en hun
gezinsleden geneeskundige verzorging
konden ontvangen.
Sinds kort is daar een belangrijke ver
andering in gekomen, die we graag aan
u doorgeven. Het is nu zo geregeld dat
iedere ziekenfondsverzekerde van Ne
derlandse of Spaanse nationaliteit on
der de werkingssfeer van het verdrag is
gebracht. Dat komt er dus op neer dat
behalve de verplicht verzekerde ook de
vrijwillig verzekerde èn de bejaarden-
verzekerde bij tijdelijk verblijf in Spanje
een beroep op geneeskundige verzorging
in dat land kunnen doen.
Vóór het vertrek naar Spanje moeten zij
dan wel bij hun ziekenfonds een voor
Spanje bestemd formulier halen, waaruit
blijkt dat ze verzekerd zijn en aanspraak
hebben op de in dat land geldende ver
strekkingen. Heeft men in Spanje ge
neeskundige hulp nodig, dan zal men
zich eerst met het dichtstbijzijnde uit
voeringsorgaan in verbinding moeten
stellen.
HUISVESTING BEJAARDEN
IN NIEUWE VORM
om aangepast verzorgd wonen
te verzekeren
Bij gelegenheid van het 25-jarig bestaan
vap de Humanistische Stichting voor
huisvesting van bejaarden heeft deze
Stichting een architect aan het werk ge
zet om in een nieuwe vorm aan de be
jaarden aangepast en tevens verzorgd
wonen te verzekeren. Bij dit plan werd
van bepaalde beginselen uitgegaan.
Wij vonden in het maandblad „Levens
avond" een artikel waarin op deze be
ginselen wordt ingegaan Mede naar aan
leiding van een persconferentie kwam
meer informatie los.
Vier uitgangspunten
De Stichting heeft vier uitgangspunten
gesteld bij het maken van de plannen.
1. Als de mens oud wordt en in bepaal
de mate verzorging behoeft, moet de
allereerste en belangrijkste eis zijn, dat
hij deel blijft uitmaken van de samen
leving en gerespecteerd wordt als mede
mens, die in zijn werkzaam leven zijn
aandeel heeft geleverd aan de verwor
venheden van die samenleving- Hij heeft
na de beëindiging van de produktieve
levensfase het onbetwistbaar recht deel
te blijven uitmaken van de gemeenschap.
Kort gezegd: de oudere mens dient ge
ïntegreerd te blijven in de maatschappij.
2. De verzorging of bescherming die de
oudere mens nodig heeft, dient in vér
gaande mate nauwkeurig aangepast te
worden aan zijn persoonlijke behoefte en
voorkeur, zodat zijn vrijheid, zoveel als
mogelijk is, wordt gewaarborgd.
3. De huisvestingsvormen en de voor
zieningen binnen die woonvormen die
nen zo gevarieerd mogelijk te zijn, opdat
een ieder de vorm van huisvesting van
zijn keuze kan verkrijgen en rekenen
kan op de bescherming en verzorging,
die hij nodig heeft.
4. Het beleid dient erop gericht te zijn
dat bij wijziging van verzorgingsbehoefte
of huisvestingswens, verandering in be
ginsel mogelijk is. Van „confectie-ver-
zorging" moeten we naar „maatverzor-
ging".
Ruime keuze van woonvormen
In de toelichting op deze gëdachtengang
werd op een persconferentie verklaard,
dat we af moeten van het nog alsmaar
bouwen van bejaardentehuizen. Kostte
zo'n huis eertijds 4 miljoen, thans vergt
een dergelijk verzorgingstehuis 20 mil
joen.
Daarbij komt, dat 80 procent de pen-
sionprijs niet meer kan opbrengen en
op de „Bijstand" is aangewezen, terwijl
zonder openstelling naar de wijk, er toch
altijd wel van een zekere isolering spra
ke is.
De stichting wenst voor een zo volledig
mogelijke integratie een ruime keuze
van woonvormen zoals
a. aangepaste kleine woningen, los
staand of in rijen, in één of twee la
gen gebouwd;
b. woningpaviljoens, in twee woonla
gen; i
c. wooneenheden, met verzorging in een
woongebouw, voorzien van intercom
installatie.
Een woonpaviljoen bestaat uit een kleine
groep „paviljoenwoningen", een gezins
vervangende huisvestingsvorm, waarin
een aantal alleenstaanden en/of een
aantal echtparen ieder de beschikking
krijgen over één van deze paviljoen-wo
ningen. De bewoners kunnen de maaltij
den gezamenlijk gebruiken in de ge-
Tijdens de informatie-avond over de proefboring van AMOCO op
4 juli 1974 in het gebouw van openbare werken aan de Kanaalweg
zal ook het eventuele pijpleidingtracé naar het gasdroogstation in
Koedijk aan de orde worden gesteld. Het tracé loopt vanaf de
Nijenburgerweg naar het zuiden tot over de Kanaalweg. Vervolgens
buigt het af naar het westen onder rijksweg 9 door en daarna langs
deze weg ongeveer 1 km naar het zuiden. Het volgende tracé
gedeelte naar het westen is zoveel mogelijk langs perceelsgrenzen
geprojecteerd, zodat het aantal schadesnijdingen zo laag mogelijk
blijft. Het tracé kruist de Kennemerstraatweg ter hoogte van nr.
670. De Hoogeweg en de Westerweg worden gekruist bij respectie
velijk de nrs. 54 en 415. De pijp wordt in het westen van de ge
meente parallel aan de bestaande leidingen gelegd.
De gasleiding heeft een doorsnede van 30 cm en zal ongeveer 1 me
ter onder het maaiveld komen.
meenschappelijke eetruimte en recreëren
in de gemeenschapsruimte. Zij kunnen
elkaar bijstaan bij het verrichten van
de huishoudelijke werkzaamheden en de
lichte persoonlijke verzorging. In \deze
gemeenschapshuizen zal van 't .centrum'
uit zo nodig hulp worden geboden. Het
ligt in de bedoeling, te bevorderen, dat
de bewoners zich zo lang mogelijk in hun
woning kunnen handhaven. Indien con
centratie van zwaarverzorgingbehoeven-
den uit verzorgingstechnische overwe
gingen nodig is, zouden één of meer - de
dichtst bij het medisch centrum gele
gen - woningpaviljoens speciaal daartoe
bestemd kunnen worden.
Ontmoetingscentrum
Een belangrijk element in het plan is
voorts het ontmoetingscentrum.
Dit centrum is bedoeld voor de bewoners
uit de wijk en uit het complex. Er zijn
ruimten geprojecteerd voor recreatie- en
winkelvoorzieningen, wijkvoorzieningen
en een medisch centrum. In deze ruim
ten zouden o.a. opgenomen kunnen wor
den een klein-schalig maar aantrekkelijk
winkelcentrum, inclusief café-restau
rant, ruimten voor toneel, muziek, film,
bibliotheek, bank, kapper, turnclub, hob
by- en speelruimten, apotheek, trombo-
sedienst, kruisvereniging, pedicure, crè
che-kleuterspeelzaal, enz.
Ten behoeve van de bewoners van de
onder c. bedoelde wooneenheden zouden
overdekte wandelgalerijen naar het zo
juist beschreven ontmoetingscentrum
kunnen worden geprojecteerd. De eerste
functie van het centrum zal moeten zijn
een intermediair tussen de bewoners van
de omliggende wijken enerzijds en die
van het wooncomplex anderzijds. Het
ontmoetingscentrum moet voldoende te
bieden hebben voor de gehele wijk en
dient voldoende aantrekkelijk te zijn.
De in het complex wonende ouderen en
de bewoners uit de wijk, moeten allen
worden aangetrokken door wat het cen
trum te bieden heeft.
Vragen
Natuurlijk waren naar aanleiding van
deze ideale „maatgeving" nog wel enkele
vragen te stellen. Uit de beantwoording
het volgende:
Uitvoering van dergelijke plannen kan
alleen in nieuwe of heel te saneren wij
ken. Met enkele gemeenten is de Stich
ting ten aanzien van haar plan in over
leg. Het gaat verder om blokken van
16 woningen in de soorten. Alles bij el
kaar gevarieerde vorm. Omtrent het to
taal aantal bejaarden in zo'n wijk is
nog geen nauwkeurig cijfer te geven.
Omtrent de beheersvorm van zo'n wijk
werd verklaard, dat deze niet in één
hand behoeft te zijn. Medisch centrum,
recreatie, restaurant enz., kunnen door
particulier initiatief worden verzorgd.
Wat de hoogte van de huren betreft,
daarop was nog geen peil te trekken.
Dat hangt af van de tijd, waarin zal
worden gebouwd, en mede van de finan
ciële steun der overheid voor een der
gelijk projekt.
'®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®®g
De Minister van Binnenlandse Zaken,
mr. W. F. de Gaay Fortman, heeft 4 juni
jl. bij de beide Kamers der Staten-Gene
raal ingediend een nota inzake het
grondwetsherzieningsbeleid.
De nota is medeondertekend door de
Minister-President en de Staatssecreta
ris van Justitie. Zij vormt de inleiding
tot een algehele herziening van de
Grondwet. In de nota worden de belang
rijkste onderwerpen behandeld. Nadat
deze nota met de twee Kamers zal zijn
besproken, zullen geleidelijk wetsont
werpen betreffende de verschillende
hoofdstukken van de Grondwet aan de
Staten-Generaal worden voorgelegd.
De voornaamste wijzigingen welke wor
den voorgesteld betreffen het kiesrecht,
de aanwijzing van een kabinetsforma
teur en de Eerste Kamer.
Kiesrecht
Zoals men weet, kennen wij hier te lande
sinds meer dan een halve eeuw het stel
sel van evenredige vertegenwoordiging.
De kiezers stemmen praktisch op een
partij; de in het gehele land verkregen
stemmen van die partij worden samen
gesteld en het totaal bepaalt het aantal
zetels dat de partij in de Tweede Kamer
verkrijgt. Dit stelsei heeft naast zijn
goede zijden het nadeel, dat de samen
stelling van de Kamer nogal wordt ver
splinterd. Teneinde dit tegen te gaan
en om politieke partijen te bewegen tot
samengaan, heeft de Staatscommissie-
Cals/Donner - op haar voorstellen tot
grondwetsherziening zijn de voorstellen
van de regering voor een groot deel ge
grond - aanbevolen om het land in tien
a vijftien kiesdistricten te verdelen.
Daarbinnen zal dan het evenredigheids
stelsel worden toegepast, maar de stem
men voor een partij zullen niet meer
over het gehele land bijeen worden ge
teld. Te verwachten is, dat dit stelsel
de politieke partijen tot samenwerking
zal aanzetten en dat daardoor de meer
derheidsvorming in het parlement zal
worden vergemakkelijkt: Gunstig voor
de zeer kleine partijen is het stelsel niet.
Maar het bepalen van een kiesdrempel
(b.v. slechts partijen met meer dan vijf
zetels worden toegelaten) zal de rege
ring niet voorstellen.
Stemming over de aanwijzing van
een kabinetsformateur
Teneinde de invloed van de kiezers op de
regeringsvorming te vergroten wordt
voorgesteld tegelijk met de verkiezing
van de Tweede Kamer te doen stemmen
over de aanwijzing van een kabinetsfor
mateur. Als een van de kandidaten bij
die verkiezing de volstrekte meerderheid
van de uitgebrachte stemmen verkrijgt,agjiroetsing van de wet aan de Grondwet
zal hij moeten worden belast met def^)e regefirfg is ér tegenstander van, dat
vorming van een kabinet. Gelukt hem ïe
dit en krijgt hij de meerderheid van de
Tweede Kamer aan zijn zijde, dan zal hij
als Minister-President optreden.
De Eerste Kamer
De regering wil de Eerste Kamer hand
haven, maar zij wil de tegenwoordige
wijze van verkiezing, namelijk door de
Provinciale Staten, vervangen door een
rechtstreekse verkiezing door de kiezers.
Thans treedt de Eerste Kamer om de
drie jaren voor de helft af. De regering
stelt voor haar om de vier jaren in haar
geheel te doen verkiezen.
De taak van de Eerste Kamer zou de
regering voornamelijk willen beperken
tot het beoordelen van de door de Twee
de Kamer aangenomen wetsontwerpen.
Zij zou haar willen uitsluiten van mede
werken aan de vaststelling van de be
groting. Wel ligt het dan in de bedoeling,
dat de Eerste Kamer jaarlijks over de
hoofdlijnen van het regeringsbeleid met
de regering zal kunnen spreken.
incl. reflectorlamp 40 W.
helder of gekleurd
(naast Apotheek „Heylo")
Stationsweg 51
Telefoon 30196 (fs
Erk. Installateur
Tevens reparatie.
tl LO-J
K
enn.straatweg 506
Telefoon 31157
Wetgevingsreferendum
en volksinitiatief
Overwogen is of voorstellen zouden wor
den gedaan tot invoering van wetge
vingsreferendum en volksinitiatief. De
regering ziet van de invoering van het
wetgevingsreferendum af. Ook thans
kunnen de meningen van de burgers vol
doende tot uitdrukking komen: Pers, ra
dio, televisie e.d. verlenen hierbij steun.
De regering wil eveneens het stelsel van
volksinitiatief, dat de bevolking het
recht zou verlenen te komen met voor
stellen van wet of andere voorstellen,
niet in de Grondwet opnemen. Er zijn
voldoende mogelijkheden aanwezig om
via de volksvertegenwoordiging de wen
sen van de bevolking tot uitdrukking
te brengen.
Grondrechten
Naast de vrijheidsrechten, zoals bijv. de
vrijheid van meningsuiting en de vrij
heid van godsdienst, zal de Grondwet
naar het oordeel van de regering ook
„sociale grondrechten" dienen te bevat
ten. Deze rechten hebben vooral betrek
king op de bestaanszekerheid van de
mens en op zijn persoonlijke en maat
schappelijke ontwikkeling.
ïe rechter de mogelijkheid zou krijgen
|m te beoordelen, of wetten in strijd zijn
|net de Grondwet. Dit oordeel moet wor-
len overgelaten aan de wetgever, dat
*zil zeggen aan de regering en de Sta-
flen-Generaal.
jOpenbaarheid van bestuur
De regering acht het wenselijk dat in de
Grondwet een algemene bepaling inzake
de openbaarheid van bestuur wordt op-
jgenomen. Openbaarheid van bestuur
Vloeit voort uit het wezen van de demo
cratie. Voorts dient er een grondwette
lijke bepaling te komen inzake de open
baarheid van adviezen van vaste colleges
van advies en bijstand. Verder wil de
regering ook een bepaling opnemen in
zake het recht op inzage en op verbete
ring van gegevens, die door overheid en
particulieren over personen worden ver
zameld.
Benoeming van de commissaris van
de Koningin en burgemeester
De regering is van oordeel, dat de
Grondwet geep bindende voorschriften
dient te bevatten inzake de benoeming
of verkiezing van de commissaris van
de Kóningin en cle burgemeester. De be
slissing, of deze personen hun ambt ver
krijgen door benoeming of verkiezing,
dient te worden overgelaten aan de ge
wone wetgever.
Vorming van gewesten
Behalve de reeds bestaande mogelijkheid
om geWestén op te richten naast be
staande gemeenten en provincies, wil de
regering in de Grondwet ook de moge
lijkheid openen om gewesten in het le
ven te roepen, die de plaats innemen
van provincies en gemeenten.
Stelsel van grondwetsherziening
De regeling wil. handhaven de regeling,
dat een voorstel tot grondwetsherziening
twee behandelingen ondergaat in de
Staten-Generaal. Na de eerste behande
ling worden verkiezingen gehouden, die
aan de kiezers gelegenheid bieden hun
oordeel te geven. De tweede behandeling
zal plaatsvinden in de hieuw gekozen
Tweede Kamer. De voorstellen kunnen
daar slechts worden aangenomen met
tweederde meerderheid van de stemmen.
Anders dan thans het geval is, dient de
Eerste Kamer te'worden uitgesloten van
de tweede behandeling.
BEGRAFENISVERENIGING
belast zich met
BEGRAFENISSEN
CREMATIES en
TRANSPORTEN
voor de kostende prijs
Geen leden - geen kontributies
Uitvoerder:
A. KLAASE
Straatweg 121, Heiloo
Telefoon 31521
b.g.g. 31009 of 30306
A. N. BOERMA
Raadhuisweg 11, Heiloo
Telefoon 31009
b.g.g. 30306