EN SLEE VAN'N AUTO VOOR 7.999.- Donderdag 29 Vrijdag 30 Zaterdag 31 LANCIA SEAT FURA, Eduard de Vries b.v. 526 tel. 072-330900 ie garantie van ervaring 5 jaar in Heiloo Eduard de Vries b.v. Kennemerstraatweg 40 PK die zorgen voor pit. 903 CC waar je goed mee zit. En achter z'n 3 meter 71 gaat al het raffine ment van een grote wagen schuil: 4 versnellingen, 5 echte zitplaatsen,slaapstoelen,stoffen bekleding, soft-grip stuurwiel en handschoenenkastje. En voor de liefhebbers van 5 versnellingen is de Seat Fura er ook in de GL-versie met 3 deuren 11.395,-) en 5-deuren (11.995,-). Geen wonder dat de Seat Fura overal met gejuich wordt begroet. ONZE TROTS. UW RIJPLEZIER. Seat geeft 12 maanden garantie op onderdelen en arbeidsloon (ongeacht het aantal gereden kilome ters) en een zes jaar durende Anti-Korrosie-Garantie (tegen roestvorming van binnenuit). Prijs inkl. BTW. Af importeur. IMPORTEUR: NIBHART CAR B.V.CRUQUIUSWEG 25,2102 LS HEEMSTEDE. itwerp LOO" 2 zomer- Apostel. >pen jaar itkomen. >to is be- Seat Fura GL 1984 28 MAART 1984 SHOW EDUARD DE VRIES Seat Fura is van de Spaanse fabriek het meest geproduceerde Naar schatting heeft Seat per 1 januari 1984 meer dan 1,3 mil- stuks van dit model geproduceerd en verkocht, waarvan een miljoen voor export. De driedeurs en vijfdeurs modellen, die nu lorden voorgesteld verschillen in carrosserie van het oorspronkelijke zoals dat november 1981 op de Spaanse markt werd gein- Toen al was de Fura de enige auto op de markt met een van minder dan 1.000 cc en een vijfversnellingsbak. De vele constructiedetails van de Fura maakten het tot de meest ver- ichte auto in Spanje in zijn klasse. De Fura wordt in verscheidene in de wereld geassembleerd uit onderdelen en motoren uit Dit jaar is SAAB-LANCIA dealer EDUARD DE VRIES b.v. 5 jaar ge vestigd aan de Kennemerstraatweg 562 te Heiloo. Na 6 jaar SAAB dealer te zijn in Alkmaar, bleek in 1979 dat er onvoldoende ruimte in het toenmalige pand aanwezig was om een ieder naar behoren te kunnen ontvangen in de werkplaats en showroom. "We konden daar maar enkele auto's showen, terwijl SAAB een zeer uitgebreid pro gramma had en wij in de loop der jaren een vrij fors cliënten bestand" aldus Dhr. de Vries. Inmiddels wordt er nu 5 jaar in een zeer gerieflijke entourage in een niet met destijds te vergelijken pand hier in Heiloo gewerkt met de merken SAAB en Lancia. Laatstge noemd merk wordt sinds twee jaar gevoerd door Eduard de Vries. "Destijds werd de importeur van SAAB, distributeur van Lancia en daar wij geen modellen bij SAAB hadden onder de f 28.000,was Lancia een prima aanvulling voor ons. Exclusieve auto's én bijvoor beeld het merk Auto Bianchi (A112) die in de lijn van Lancia wordt gevoerd." transmissie bestaat uit een kelvoudige drogeplaatkoppeling, n 4-versnellingsbak in de Fura L- sie en een 5-versnellingsbak in Fura GL. De vijfde versnelling met een overbrenging van 0,863 als overdrive uitgevoerd. De doverbrenging van 4,85 1 is n goed compromis tussen statie en verbruik. Eduard de Vries. Ten eerste ons nieuwe merk SEAT, ten tweede de kortgeleden geïntroduceerde SAAB 900 i, en binnenkort de wereldprimeur: SAAB TURBO 16. Een 16 kleppen motor met Turbo én intercooler, goed voor minimaal 175 PK, uitgerust met alle v denkbare accessoires voor een in zijn klasse zeer aantrekkelijke prijs. Wij kunnen nu vanaf f 9.999,— nieuwe, betrouwbare, veilige en exclusieve auto's aanbieden met deze SAAB-LANCIA-SEAT automobielen. Door onze samenwerking met alle leasemaatschappijen kunnen wij, met de vinger op de pols, continu zeer scherpe lease-aanbiedingen doen waarbij open, gesloten en winstdelingcontracten kunnen afgesloten worden. Het komt vaak voor dat wij de ene dag een lease- aanvraag indienen en de cliënt de volgende dag al rijdt. Wij hebben nu al onze afdelingen onder één dak en werken nu uitsluitend vanuit Heiloo. Onze plaatwerkerij was het enige nog dat tot en met vorig jaar in Alkmaar gevestigd was. t Fura met een inhoud van 365 dm3 voor een auto van deze grootte uitzonderlijk ruim en goed te gebruiken is. Door de achterzitting neer te klappen kan deze ruimte vergroot worden tot 1.070 dm3. Alle Fura's zijn uitgerust met een grote achterklep met een maximale laadopening. Het maximumgewicht voor een aanhangwagen bedraagt geremd 780 kg. Eén van de voornaamste kwaliteiten van de SEAT Fura is zijn uitrusting en luxueuze afwerking. De Fura is meteen van het begin af leverbaar met een door de importeur Nibhart Car BV ontwikkeld stripingspakket, dat bestaat uit een driekleurige striping en bijzondere wieldoppen met daarop een ronde bies in een bijpassende kleur. waar- ivorden niet ie niet zullen ander ree er- ïrlopen ol dan iraaien nadere oor de fe wielophanging van de Fura is ndom onafhankelijk met acPherson-poten voor, bijgestaan or een stabilisatorstang en ibbelwerkende hydraulische ihokdempers en schroefveren. De jhtervering bestaat uit een ;i/arsgeplaatste bladveer en actiearmen. Maar er is de afgelopen twee jaar een nieuwe markt in bloei gekomen die wij willen gaan benaderen met een geraffineerd produkt. Per 1 maart zijn wij SEAT- dealer geworden. Het programma van SEAT begint bij de FURA. Een auto, kortgeleden geïntroduceerd met de slogan: Hiep, Hiep, Hiep, FURA!!, die zeer grote gelijkenissen vertoont met de Fiat 127 en wordt geleverd vanaf f 9.999,—. Zoals Dhr. de Vries zegt: "Subliem compleet, een grandioze produkt-prijs verhouding. Een aërodynamische vormgeving en een comfortabel interieur. Door zijn technisch raffinement is de FURA een van de pittigste auto's in zijn klasse. Door zijn constructie is de Fura geschikt voor vele gebruiksdoeleinden. De compacte afmetingen maken hem vooral handig voor gebruik in het stadsverkeer, maar de FURA biedt aan de andere kant zowel een hoge kruissnelheid als binnenruimte, voor comfortabel reizen over langere afstanden. Al met al zeer veel activiteiten vinden plaats aan de Kennemerstraatweg 526. Zoals Eduard de Vries stelt: "actief zijn we zeer zeker. Men koopt bij ons méér dan alleen een auto! Voor ons is de verkoop van een auto eigenlijk de eerste stap naar een langdurige relatie waarbij service en kwaliteit uitermate belangrijke factoren zijn." Superzuinig, vooral de f 1.400,— duurdere GL-uitvoering die voorzien is van een vijfversnellingsbak en allerlei accessoires zoals getint glas toerenteller, digitale electrische klok, halogeen koplampen, mistlampen enz. "Het model waarmee gestart werd vorig jaar bij SEAT is de RONDA, leverbaar vanaf f 13.995,—. Een 5-deurs auto die ook hier zeer grote gelijkenissen vertoont met een Fiat, namelijk de Ritmo en die geleverd wordt met benzine zowel als dieselmotoren. 1984 wordt een zeer actief jaar voor ons, aldus e, teger lat rendier geacht T elijke ze extra r wacht t dealei ss en roefrit slen var •k voor Seat Fura is bovenal een :onomische auto. De motor meet )3 cc, is een dwarsgemonteerde rcilinder met een vermogen van pk bij 5.800 t/min. en een aximum koppel van 6,7 mkg bij ichts 3.000 t/min. en neemt noegen met normale benzine. lage compressieverhouding van 1 geeft een lage belasting n de motor en staat borg voor in lange levensduur en //•ouwbaar functioneren. De <elvoudige valstroomcarburateur rgt voor een benzine verbruik n slechts 5,7 liter per 100 km bij n constante snelheid van 90 i/u in de vijfde versnelling. CE Normverbruik). toegepaste brandstofpomp rzekert een vlotte koude start. In it brandstofsysteem is een olmonoxyderegeling opgenomen. electrostatisch aangedreven ntilateur treedt in werking bij het erschrijden van 89° elwatertemperatuur. De tandheugelbesturing wordt bediend door een gelede stuurkolom, die samenvouwt bij een ernstige aanrijding. De draaicirkel meet 9,60 m. Het remsysteem bestaat uit schijf remmen met zwevende remtangen voor en zelfstellende trommelremmen achter. Een remkrachtbegrenzer verhindert het blokkeren van de achterwielen bij noodstops. De 41/2Jx13 velgen zijn voorzien van 135 SR 13 radiaalbanden. Het reservewiel is onder de motorkap ondergebracht, waardoor de bagageruimte van de De Fura presenteert zich met deze specificatie als een waardig metgezel van de Seat Ronda als de meest gulle auto van Europa.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1984 | | pagina 13