9 I lil hweiier THE YOUNG ONES Het is weer PLANTSEIZOEN II i§ INGSIëH AANBlEg HET IS MISSCHIEN EVEN WENNEN, MAAR WEET U. MCGREGOR Aanbiedingen: HEIDEMA Tuinarchitectuur Werken aan het Oilily principe Mode Vivante: geschikt voor alle leeftijden La Ligne exclusive verrast met opzienbarende nieuwe vóorj aarscollectie Ook tuin-doe-het- zelvers zijn bij Heidema op het goede adres 86-176 Heiloo, Van der Veldenstraat 5 Heemskerk, G. van Assendelftstraat 1a Beverwijk, Breestraat 3a Haarlem, Barteljorisstraat 24-28 dat BDN5 riaast zijn uitgebreide schoenen- en tassencollectie, sinds enkele seizoe nen ook stijlvolle, jonge dames- confectie brengt. Leuk gekleed van top tot teen in een prettige prijsklasse. Tot ziens bij: exclusief dealer voor Heiloo van: KENNEMERSTRAATWEG 386 - HEILOO Cupressocyparis Leijlandii o en (haagconifeer)vanaf O.OU 6 Vaste Planten (grote keuze met plantbeschrijving)IU.OU 6 mooie Heideplanten j-/\ (keuze uit 50 soorten)I U.OU 4 zakken Tuingrond ert van 17.50IU.OU 2 zakken Tuinturf n pa van 12.50IU.OU Drukgeïmpregneerde palen jê q 60 cm, van 2.15«"O Druk geïmpregneerde palen -j 250/14 cm, van 22.50I «OU Strakke bielzen t\r\ pa vanafZo-OU Tuinhuisjes en Blokhutten 10% KORTING Hoogeweg 57 - Heiloo - Telefoon 02205-2925 Gratis bezorgen - Deskundig advies Verkoop op zaterdag. m UITKIJKPOST 27 MAART 1985 Kinderen weten precies wat ze willen. Ze kiezen de kleding die ze spontaan mooi vinden. Ze la ten zich niks voorschrijven. Kle ren die lekker zitten, daar doen ze niet graag afstand van. Alle maal zaken die in het Oilily Prin cipe serieus genomen worden. Oiply ontwerpers gaan er steeds vahuit hoe een kind zich zal voe len-, en bewegen in de kleding die zijfmaken. Bovendien zijn de Oilily kollek- ties. ieder seizoen weer toonaan gevend, duidelijk herkenbaar en origineel. Iedere nieuwe Oilily kollektie blijft daarbij te kombi- nerfcn met eerdere kollekties. Aljjnet al klinkt het Oilily Princi pe fmisschien als een heel strak coiïcept voor de ontwerpers. Het te^ndeel blijkt het geval. - Elk idee krijgt een kans. Elk thema mag worden uitgewerkt. Alle materialen die de ontwerpers ge bruiken willen, kómen er. Ma^r waar komen de ideeën van de Oilily ontwerpers vandaan? Een logische vraag, die moeilijk te beantwoorden blijkt te zijn. Idqeën komen voort uit een alge mene interesse, uit de verbeel ding van begaafde mensen, wordt gezegd. Zeker is dat de Oi lily ontwerpers dag en nacht be zig zijn met hun vak. Een idee, de voorstelling van een model, leeft aanvankelijk in het hoofd van de ontwerper. Die ver volgens probeert er een vorm aan te geven. Elke nieuwe Oilily kollektie bouwt voort op een voorgaande. Uitgangspunt voor de ontwer pers is daarom een modellen- programma; zoveel typen jacks en jassen, zoveel verschillende jurken, bloesjes, broeken, T- shirts enzovoort. Het hele skala van modellen krijgt voor elk sei zoen opnieuw vorm. Het ontstaan van iedere kollektie gaat gepaard met konstant over leg tussen ontwerpers en mensen van de produktie. Het kreatief team van Oilily werkt in een sfeer die wordt gekenmerkt door vrij heid en spontaniteit enerzijds en konfrontatie met de realiteit, de mogelijkheden van de techniek anderzijds. Teamwork en een uniek werkkli maat dragen er sterk toe bij dat Oilily elk seizoen weer met een sterke, verrassende nieuwe kol lektie komt. Het sleutelwoord van de nieuwe voorjaars-zomermode is combi neren. Van Vuuren Mode heeft met enthousiasme de gehele zaak afgestemd op de nieuwe collectie Mode Vivante, gecreëerd voor combinaties. Het modebeeld voor de komende maanden is be vrijdend; de nadrukkelijke bepa ling wat wel en wat niet in de mo de is, lijkt voorbij. Opvallend in de collectie van Van Vuuren Mode is de vriendelijke, vrolijke indruk die men krijgt. Ontwerpers en stylisten hebben elkaar gevonden in het bedenken en maken van plezierige draagba re kleding. Dat is niet per se of alleen maar geschikt voor de jeugd. Kenmerkend voor Mode Vivante is juist dat voor alle leeftijden en sferen dat niet-verplichtende de boventoon voert. Als een echt nieuwtje wordt de komst van de modieuze mantel of coat beschouwd. Bij Van Vuu ren Mode zagen we een mooie, vlotte en gemakkelijk draagbare mantel die voortreffelijk in het combinatie-modebeeld past. Aangenaam zo'n coat als er on verhoopt een buitje valt of een avondbriesje opsteekt. Er is veel keus in jacks; leuke sportieve en functionele vormen en materia len springen daarbij in het oog. Van Vuuren Mode heeft een mooie collectie pakjes, twee- en driedelig, zeer elegant en in een fraaie lijn. Ook veel variatie in rokken. Lang, slank silhouet, met plooien, of wijd, ruimval- lend, ook lang. De sweatshirts gaan het dit jaar helemaal maken. Allerlei uitvoe ringen, uni, maar ook met prach tige applicaties, koordsluitingen, aangerimpeld, crinkle-effecten. De blouses geven een grote ver scheidenheid te zien. Exotische dessins, ontleend aan folkloristi sche motieven, voor feestelijke gebeurtenissen en zomeravonden zeer geschikt. Vlotte non- figuratieve dessineringen van an dere blouses passen prima bij al lerlei broeken en rokken die Van Vuuren Mode heeft. De mode is dit seizoen gemaakt om veel af te wisselen, veel te combineren. Setprogramma's zijn daarvoor ook bij uitstek ge schikt. Ook van de bekende mer ken, zoals Wahls, Bleyle, Weber en Delmod! Lichte, vrolijke en soms zeer uit gesproken kleuren. In de chique tinten zijn dat vooral geel, groen, mint, roze, zalm, taupe en ton- sur-ton. Contrasten met primaire kleuren als ecru-rood, jade, azuur, veelal op basis van marine. De materialen zijn op 't jaarge tijde afgestemd: natuurlijk ka toen, veel zijdeachtige stoffen, linnen, zomerwol. Een lust voor het oog en wie dat wil zien kan terecht bij Van Vuuren Mode. Vajiaf deze week kan de modebe- v wuste vrouw kennismaken met 1 La^Ligne Exclusive nieuwe voor- jaa^scollectie 1985. En dat is bij- zonder prettig nieuws. Want La Ligne Exclusive - jonge mode vo£r als je geen 18 meer bent - toont hoe exclusief en betaalbaar mqdieuze kleding kan zijn. La Li^ne Exclusive maakt haar ei- gel basisfilosofie ook dit keer weer helemaal waar. W&t in deze nieuwe collectie me- teeyi opvalt is de makkelijk draagbare en speelse kleding', die ve<jlal onderling te combineren is.j Als inspiratiebronnen voor de creaties van La Ligne Exclusive diqnden' de chanel-stijl (ontwer pei? Karl Lagerfeld), chic, sop histicated, maritiem, houseparty enjgatsby. Maar ook de Bugatti- stijl stond in de volle belangstel ling van de La Ligne Exclu- j si7e-ont werpers. Eijkele voorbeelden uit de collec- j tie| een geruite oversized combi- nafaeblazer met een bredere i schouderlijn en iets langer gesne- dep. Een wijde broekrok met I huidplooien. De rokken zijn dit seizoen wat la ger tot net boven de kuit, een r smalle rechte lijn, met veel loop wijdte. Vaak zijn de plooien asy- metrisch aangebracht. De blou ses hebben een laag uitgesneden kraag waarbij vaak een stropdas gedragen wordt. De pantalons uit de collectie hebben allen bandplooien en een smalmakend silhouette. De jassen en coats zijn geïnspireerd door de vliege niersstijl (Uiver), epauletten op de schouders en grote opgestikte zakken. Mode van La Ligne Exclusive is verkrijgbaar bij Schipper Da mesmode, 't Loo 46, Heiloo. (072-332236) en Laat 136, Alk maar. (072-112827). ,,In Limmen heb je allemaal doe- het-zelvers, juist ook in de tuin. Dan hoef je alleen maar het te kenwerk te doen". De heer Hei dema zegt dit vanuit een negen jarige ervaring met zijn tuinbe- drijf aan de Hoogeweg. Een tweemansbedrijf, dat startte in de achtertuin van zijn woning in de Oudburgerlaan met slechts een enkele klant. Nu heeft Heide ma enkele honderden klanten, waarvan 90 procent uit Heiloo. De belangrijkste activiteit van tuinarchitect Heidema is de aan leg van nieuwe tuinen. Driekwart van zijn tijd is hij daarmee bezig. Slechts een kwart van de werk zaamheden bestaat uit onder houd. Min of meer te verwaarlo zen is de verkoop van planten en bij de tuin horende artikelen op zaterdag. Bij de aanleg van tuinen zijn er duidelijke trends. Die worden be paald door de vakbladen en ze ker ook door familiebladen als Margriet en Libelle. Duidelijk is dat populariteit van bielzen en rozen enorm is gezakt de laatste jaren. Daarentegen genieten hei- detuincn veel belangstelling en dus doet de heer Heidema (what's in an name!) veel met heide. De afgelopen winter heeft de tui nen veel kwaad gedaan. Veel planten zijn bevroren en kunnen gevoeglijk worden afgeschreven. Maar niet alleen de particulier is getroffen door de strenge vorst. Ook de groothandel heeft er zwaar onder geleden. De liguster, stamrozen, rozen, de laurierkers en veel groenblijvende planten zijn momenteel slechts mond jesmaat verkrijgbaar. ,,Het is misschien financieel wel aantrek kelijk", reageert Heidema op de extra vraag naar nieuwe planten, ,,maar ik vind het zonde als iets kapot gaat". Het zijn drukke tijden voor het tweemansbedrijf. Maar voor ie dere klant wordt voldoende tijd vrijgemaakt. De heer Heidema komt kijken naar uw tuin, bespreekt de (on)mogelijkheden, waarna een definitieve opzet voor de tuin op papier wordt ge zet. En u hoeft zeker niet alles te laten doen. Ook begeleiding bij tuinwerkzaamheden en inrichting behoren tot het 'pro- dukt' dat bij Heidema wordt 'verkocht'. Vast staat dat een goed ontworpen en goed aange legde tuin minstens tien jaar mee- kan. Bel eens op of ga eens langs: fuinadviesburo E. C. Heidema, Hoogeweg 57 te Heiloo (tel. 02205-2925). del, mod If lil: von Vuuren mode Oogstrelend is dit Maharanie collier met zilveren slot. Verkrijgbaar in verschillende lengtes en doorsnedes. Bij aankoop een stel bijpassende oorknoppen gratis! Kennemerstraatweg 414 Heiloo Winkelhof 't Loo 12 Heiloo 072-335467 Bij ons vindt U een grote sortering tuinplanten en materialen ter verfraaiing van uw tuin. Wij verkopen tegen redelijke prijzen onder garantie: BOMEN HEESTERS VRUCHTBOMEN VASTE PLANTEN CONIFEREN HEIDE TEGELS BIELZEN KLINKERS TUINHOUT NATUURSTEEN TUINHUISJES ZWARTE GROND TUINTURF STOPZAND STALMEST GRASZODEN KOMPOST etc. \-

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1985 | | pagina 13