Het ROAD TICKET "DE PARTNERS" DE EERSTE EN ERG I EC EVER VOOR VERMOEID HAAR bworyvL Zonnige zomer voor bad-, onder- en nachtmode aantrekkelijke prijs Vet haar: hardnekkig maar oplosbaar probleem Feiten over Hanes LoïtXik Bijwaard Coiffures Hans de Baar Equipe Coiffures IX L- L VI l Voor een Amerikaanse reis langs de Route 66 voor 2 personen. Niet de kortste, wel de spannendste weg van Chicago naar Los Angeles te winnen bij: Loten uitsluitend te verkrijgen bij aankoop van een HANES artikel. U vult het lot in en stuurt het op, want daarmee heeft u kans op een Road ticket voor 2 personen. Deze actie duurt tot 30 juni 1990 In juli worden onder gerechtelijk toezicht de winnaars bekend gemaakt. Laat deze kans niet liggen want u weet, dat wat u ook koopt van HANES een T-shirt, sweater, polo, joggingbroek of een heel pak, de kwaliteit prima is. Het merk HANES is een oerdegelijk produkt aan een democratische prijs. Het Amerikaanse merk HANES "Value for money" Tot ziens bij de Partners "Hanes dealer" Stationsweg 86, Heiloo Staat u ook wel eens 's morgens voor de spiegel en denkt u: Nee, mijn haar ziet er vandaag helemaal niet uit Probeer dan bij ons Kérastase Re-tonique, een nieuwe, moderne lijn voor vermoeid haar. Het ont spant de hoofdhuid, geeft nieuwe vitaliteit en verste vigt de haarvezel. Voor haar: Bain Tonifiant en Soin-Fluide Dynamisant. Voor hem: Bain Tonifiant en Eau Energisante. Kom langs of bel voor een afspraak. I I I I I I I Zevenhuizerlaan 59, Heiloo Het Hoekstuk 2, Heiloo Rijksweg 77, Limmen L'ORÉAL i UITKIJKPOST 14 MAART 1990 KÉRASIASE HEILOO - De badmode voor deze zo mer wordt gekenmerkt door een veel heid van nieuwe impulsen en tendensen. Vernieuwingen zijn vooral doorgevoerd in de voor de nieuwe badmode gebruik te materialen. De belangrijkste kwaliteit voor badmode in de laatste jaren zijn de glanzende elastische (lycra) kwaliteiten geweest. Ook voor het komende seizoen is veel badmode uitgevoerd in deze materialen, maar daar zijn een aantal aantrekkelij- Kant en bloemen Ondermode voor de zomer is niet alleen volgens de nieuwe trends luxer en mooi er dan voorgaande jaren; er zijn veel meer kleuren en dessins toegepast. Daarnaast heeft een veelheid van nieu we materialen zijn intrede gedaan in de ondermode. Elastische kant beheerst steeds duidelij ker het beeld van de ondermode. Vol gens deze nieuwe trends heeft Livera haar assortiment samengesteld. Beha's, slips, beha-topjes, bustiers, teddy's en body's zijn vaak rijkelijk voorzien van elastische kant in cups, panden, banen en stroken. Als allernieuwste richting presenteert Livera daarnaast aantrekke lijke bloemdessins in ondermode. Re-tonique s ke nieuwe bijgekomen, zoals mat-lycra en verschillende stoffen met struktuur. In de nieuwe kollektie van Livera zijn verschillende, zoals smock, boom schors, ottoman (fijne ribbeltjes), verte genwoordigd. Daarnaast zijn onver wachte materiaalcombinaties toegepast. De badmode van deze zomer staat bij Livera in het teken van de kombinaties met afgestemde strand- en vrijetijdskle- ding. Badpakken en bikini's kunnen worden gecombineerd met t-shirts, die weer afgestemd zijn op shorts, wijd be- lijnde piratenbroeken of gaucho's. Be langrijk in het nieuwe beeld zijn de 2-delige strandsets in sportieve sfeer gemodelleerd. Een opvallend nieuw model is de 2-deler. Beha-topje en slip zijn op de heup aan elkaar geknoopt (als 'bad pak'). Maak je de knopen los, dan ont staat er een sportieve 2-deler. 8ÉÉ HEILOO - Trendsetter aan het Stati onsplein is een zaak waar je voor 39,90 een prima spijkerbroek kunt ko pen. Aantrekkelijke, vrijetijdskleding voor kinderen en volwassenen en altijd agressieve prijzen. Het wordt een kleurige zomer, koraal, zalmroze, abrikoos en lemon gaan het helemaal maken. In denim zie je buiten het gebleekte' ook rood, fuchsia en zalm. Cauchomode, wijde pijpen, non fit modellen, heerlijk om je vrij in te bewegen. Terug van weggeweest! De badstof maakt z'n come-back. Veel modellen bij Trendsetter en goede kwaliteit. Een nieuwe rage wordt het T-shirt met capu chon en viscose overhemden met een drukprint dessin. Katoenen truien zijn er in 15 kleuren. Tripper, Lee, Edwin, Brains, Index, Johnny Q. Je vindt het allemaal bij Trendsetter. Er is altijd iets voor jou bij! HEILOO - Toen John Wesley Hanes in 1901 het T-shirt uitvond, kon hij niet weten dat hij hiermee een wereldwijde business in het leven riep. Hij sneed tenslotte alleen maar een groot stuk ka toen aan stukken, in T-vorm, waarmee zijn werknemers zich konden bescher men tegen de grote hitte. Om het nog wat praktischer te maken, naaide hij de voorste T aan de achterste T vast. Het wonder was geschied: het T-shirt bestond. We schrijven 1901, Winston, North Carolina. Maar Hanes is natuurlijk in de eerste plaats de fabrikant van kwalitatieve en modieuze ontspanningskledij. Dit zijn vooral T-shirts in alle maten en gewich ten, joggingpakken, polo's en onderkle- ding. Maar het meest bekend is Hanes natuurlijk omwille van zijn legendari sche T-shirts. Zonder het te beseffen creëerde John Wesley bijna een eeuw geleden een van de meest populaire kledingstukken uit de geschiedenis. Zoals de jeans, waar mee het veel gemeen heeft, is het T-shirt een symbool geworden van een moder ne levensstijl vol actie, avontuur en jeugd. Het wordt gedragen om te wer ken, te sporten, maar ook om uit te gaan en te dansen. En meer en meer wordt het gebruikt als medium. Politieke of sociale organisa ties, artiesten, popgroepen, reclamejon gens, allemaal hebben ze in het T-shirt een uitstekend medium gevonden om hun boodschap op te drukken. En dat daarbij zeer vaak Hanes wordt ge bruikt, ligt aan de kwaliteitsreputatie die het merk heeft. De klant weet dat zijn boodschap lang zal meegaan. Ver leden jaar bestelde Bruce Springsteen enkele duizenden T-shirts voor zijn crew en fans tijdens zijn USA-toernee. Zoals het T-shirt een plaats apart heeft ingenomen in de garderobe van iedereen die zich jong voelt, zo heeft Hanes een aparte plaats verworven tussen de con currenten. Als geen ander merk is Ha nes gekend als een oerdegelijk produkt aan een democratische prijs. Het Hanes principe is trouwens: iets maken dat niet kapot te krijgen is, letterlijk en figuur lijk dan. In marketing-termen heet dat 'value for money'. En dat is het geheim van Hanes. Wij zijn blij u het volledige assortiment van het wereldmerk Hanes te kunnen presenteren. De Partners, Stationsweg 86, Heiloo (twee stappen vanaf het station). HEILOO - Vet haar. Een veel voorko mend probleem. Van elke tien vrouwen hebben er drie 1st van. Bij mannen ligt het aantal iets lager. Hoewel het niet strikt leeftijd gebonden is komt vet haar relatief vaker voor bij jongeren. Er zijn verschillende oorzaken: een ver andering in de hormoonhuishouding, het veelvuldig dragen van nauwsluiten de hoofddeksels, maar ook (te) warme werk- en verblijfsruimten. Daardoor worden de talgklieren in de hoofdhuis tot extra activiteit gestimuleerd en daar mee worden te grote hoeveelheden huid- vet (sebum) afgescheiden. Hopeloos Iedereen die door het vet haar probleem gekweld wordt weet uit eigen ervaring hoe vervelend dat is. Met vet haar is weinig of niets te beginnen. Het haar plakt eerst aan de hoofdhuid en later over de hele lengte. Het kapsel zakt uit door de zwaarte van het haar. Boven dien wordt er extra stof en vuil aange trokken door de kleverigheid van het haar. Al met al ontstaat er een gevoel van ho peloosheid, hetgeen volstrekt logisch is als de haarslierten vormeloos en plakke rig langs je hoofd hangen. Als remedie tegen dit onaagename probleem gaan veel mensen vaker het haar wassen. Vaak gebeurt dit bovendien onoordeel kundig. Dat wil zeggen, er worden ver keerde, te agressieve shampoos gebruikt of het haar wordt te heet gewassen en de hoofdhuid fors geboend. Juist dit soort behandelingen sorteren een averechts effect. De talgklieren worden namelijk extra gestimuleerd en het eind is letter lijk- zoek. En tenslotte, het ene vet haar probleem is niet gelijk aan het andere. Het komt namelijk veelvuldig voor dat de hoofd huis vet is maar het haar droog. Kérastase biedt hulp De kapper die de bekende Kérastase produkten van L'Oréal verkoopt heeft een oplossing in huis. In de lijn Kérasta se Spécifique heeft hij een drietal pro dukten die het probleem bij de oor sprong aanpakken: de hoofdhuid. 'Tonique Antigras' bijvoorbeeld is een produkt dat de talgverspreiding over het haar vertraagt. Hierdoor behoudt het kapsel langer zijn volume en ziet het er verzorgd uit. Juist de hardnekkige ge vallen kunnen met deze tonique doel treffend aangepakt worden. De tonique is verpakt in ampullen. Voor het probleem van de vette hoofd huid en de droge punten heeft Kérastase de 'Bain Normaliseur Divalent', of in gewoon Nederlands, een 'normalise rend bad met tweeledige werking'. In het produkt zitten cosmetische bestand delen die zich hechten aan de beschadig de delen van het droge haar. De hoofd huid wordt op milde wijze gereinigd en van het overtollige huidvet ontdaan. Het haar wordt zacht en luchtig en is weer makkelijk in model te brengen. Tenslotte heeft Kérastase een interes sant nieuw produkt: de 'Bain Voluma- teur Antigras' een Volumegevend Anti- vet Bad. Haar dat vet is, is vaak ook slap en kan het beste hiermee gewassen worden. Door de behandéling wordt de versprei ding van de talg over het haar tegenge gaan. Het haar behoudt lang zijn luch tigheid en volume. Door de milde sa menstelling kan dit bad vaak toegepast worden. Hoewel Kérastase produkten alleen^bij de kapper verkrijgbaar zijn is het niet nodig om voor iedere behandeling terug te gaan. Na de vaststelling door de kap per welke produkten het meest geschikt zijn, kan de behandeling thuis voortge zet worden. Met de produkten van Kérastase is veel te doen aan vet haar.. Een innovatie van de L'Oréal Laboratoria lulus,el b,iu* Keras'ase-kapper voor moderne gebruikte dames- en kinderkleding Hoerabijna lente! Dames, U wordt uitge nodigd om uw beslist moderne, gereinigde dames- en kinder "merk" kleding weer in te brengen! Voor uw Oilily, Buffy, Mexx enz. kleertjes zéér speciale prijzen! De koffie staat klaar Elke dag geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Inbreng dagelijks van 10.00 tot 12.00 uur. Maandagochtend gesloten! HEERENWEG 252 HEILOO TEL. 072-338082

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1990 | | pagina 14