Restaurant Lotus onderging metamorfose Toerkoop Reisbureau Zonvaart: klaar voor het winterseizoen Jamin wacht (nog even) rustig af Albert Heijn: van alle markten thuis Jaarlijks gaan inmiddels meer dan 1,2 miljoen Nederlanders naar de wintersport, waarvan ruim een derde deel in gezinsverband (met jonge kinderen). Als u ook kinderen heeft, dan weet u maar al te goed hoe snel kinderen uit hun kleding groeien. Dus ook uit hun ski- pak. De jaarlijkse of tweejaarlijkse kosten voor een nieuw skipak zijn niet mis. Er is nu een mogelijkheid om kinderskipakken gratis te huren voor de duur van uw verblijf op de wintersportbestemming. Toerkoop Reisbureau Zonvaart biedt u deze mogelijk heid wanneer u een vakantie boekt uit de wintersportbrochure van Holland International. Ontdek het chalet-gevoel Een wintersportvakntie in een chalet laat zich moeilijk beschrijven, dat moet je zelf meemaken. Want een chalet is niet zomaar een logeeradres. De specifieke sfeer, vrijheid, gezelligheid en het onder-ons-gevoel, die je nooit in een hotel of een studio zult treffen, zijn typerend voor de chalet-vakantie. Een extra dimensie aan het verblijf. Je eigen huis op of nabij de piste. Met desgewenst ieder zijn eigen slaapkamer en een gezamenlijke keuken en woonkamer. Het 'thuis' ver van huis, waar je slaapt, opstaat, ontbijt, drinkt, dineert wat en wanneer je wilt. Voor wie? Een ideale vorm van accommodatie voor elk gezelschap van 6 tot 25 personen. Of het nu twee gezinnen met kinderen zijn of een stel vrienden. Een chalet is ongetwijfeld de meest gezellige wintersportaccommodatie. Steeds meer wintersporters gaan er naar op zoek. Bij Toerkoop Reisbureau Zonvaart heeft u dit jaar een keuze uit meer dan 120 chalets en woningen in de beste skigebieden van Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en de Verenigde Staten. Van eenvoudig tot luxe en variërend van 6 tot 25 slaapplaatsen. Geen zin om te koken Veel wintersporters kiezen bewust voor de huiselijkheid van een self-catered chalet. Gezellig met z'n allen 's avonds in de keuken. Maar niet iedereen heeft zien om tijdnes zijn vakantie bedden op te maken, boodschappen te doen of te kokkerellen. Speciaal voor deze mensen introduceert Toerkoop Reisbureau Zonvaart een uit Engeland overgewaaide formule: het 'Catered Chalet'. In een catered chalet is er iemand in huis die u deze werk zaamheden uit handen neemt, 's Ochtends staat het ontbijt klaar wanneer u beneden komt, na terugkeer van de pistes wacht u 'thuis' een aangename afternoon-tea en 's avonds wordt het diner geserveerd in uw eigen chalet. Kortom, hoteifaciliteiten in uw 'eigen huis'. Voor meer informatie over deze en andere (wintersport-) vakantiemogelijkheden gaat u natuurlijk naar Toerkoop Reisbureau Zonvaart in winkelhof 't Loo. Het Chinees-Indische specialiteitenrestau rant Lotus in 't Loo heeft een complete meta morfose ondergaan en is op vele punten ver beterd. Er is veel loopruimte gekomen tussen de tafels en de opstelling is sfeervol en gezel lig. Daarnaast is ook de entree aanzienlijk ruimer geworden en is de ruimte voor de vaak benutte afhaalservice groter geworden. Ook de kaart is uitgebreid en bevat nog meer specialiteiten. Deze zijn vooral afkomstig uit de Kantonese keuken, een specialiteit van de kok van het restaurant, waarin hij een uitge breide opleiding volgde. De variaties die in de Kantonese keuken mogelijk zijn, zijn tal rijk. Zo bestaan er tientallen mogelijkheden voor de bereiding van Peking eend. In de persoon van de heer S.K. Wong heeft Restaurant Lotus een ervaren eigenaar. Sinds 1970 woont hij in Nederland, waar hij in 1976 een restaurant startte in Heemskerk. De komst van winkelhof 't Loo was reden de overstap naar Heiloo te maken en na bijna twintig jaar kan de heer Wong rekenen op een grote vaste klantenkring, die nog immer uitbreidt. Behalve de heer Wong zijn ook andere leden van zijn gezin actief in het restaurant. Zo helpt zijn zoon in de weekends. Vader Wong beleeft hier veel plezier aan: als student van de Hotelschool kan de opgedane kennis direct in de praktijk worden gebracht. Op deze manier voldoet het Chinees-Indische specialiteitenrestaurant op alle fronten aan de eisen van deze tijd en aan de wensen van de klant. Attente en correcte bediening, een fraai inte rieur en een menukaart met de heerlijkste specialiteiten. Ter verhoging van de sfeer is er bovndien met grote regelmaat live muziek in het restaurant. Geen overheersend gedreun, maar sfeervolle achtergrondmuziek op de zaterdagavond. De klanten blijven zo nog even langer zitten, genieten na van de heerlij ke maaltijd en genieten mee van de muziek en gezelligheid. Uit eten bij restaurant Lotus wordt zo een heerlijk avondje uit. Bij de snoepwinkel van Jamin is de afgelopen tijd het één en ander veranderd aan de presen tatie van de produkten. Zo liggen de koekjes nu op glasplaten en is er twee meter bijgeko men aan dropbakken, waaruit de klant zelf kan scheppen. Voor de liefhebbers van deze typisch Hollandse zoeternij natuurlijk ideaal. Maar een ingrijpende renovatie van de zaak in de winkelhof heeft niet plaatsgevonden. Bedrijfsleidster Gwendy Uythof vertelt waa rom er niet verbouwd is: ,,Twee jaar geleden is er veel veranderd toen het broodassortiment eruit ging. De toonbank en de achterwand zijn toen aangepast. Dat hoeft nu nog niet veran derd te worden." Bovendien wacht Jamin in Heiloo af wanneer het filiaal aan de beurt is voor de aanpassing aan de nieuwe winkelformule. Landelijk worden alle 240 Jamin-zaken vernieuwd. In Haarlem en Alphen aan den Rijn is het bij voorbeeld al klaar. Binnen twee jaar zijn wij aan de beurt. Dat kan dus nog even duren, maar het kan ook zijn dat wij over een paar weken gebeld worden." De winkel zal dan rood met groen en zwart worden en ook het logo wordt veranderd. Een metamorfose is opkomst, maar voorlopig wacht Jamin nog even rustig af. Je zou het bijna niet zeggen, maar de officië le heropening van Albert Heijn in de winkel hof 't Loo dateert alweer van bijna negen maanden geleden. Het was een grootse en ingrijpende gebeurtenis. Niet alleen voor de medewerkers en medewerksters van de supermarkt, maar zeker ook voor het winke lend publiek. Want niet alleen werd de ver bouwing en uitbreiding aangegrepen om de winkel te vergroten van een type 4 naar een type 5-supermarkt, maar ook werd een nieu we indeling doorgevoerd. Vooral dat laatste zorgde voor enig zoek- en speurwerk voor de trouwe Albert Heijn-gan- gers en dat zijn er heel wat. Gelukkig was en is het personeel altijd bereid de helpende hand te bieden. Nu zullen de meeste klanten gewend zijn aan de nieuwe indeling. Trefzeker loopt men naar de gewenste schap pen voor alle gewenste produkten, naar de aparte hoeken voor de verse waren zoals brood, vlees, vleeswaren, kaas, groente en fruit. Bepaalde produkten vindt men niet meer in de winkel zelf. Zo is er naast de entree een gescheiden service-counter, waar men terecht kan voor de verkoop van sigaretten, fotorol letjes en dergelijke. Ook kan men er infor matie krijgen: een servicebalie derhalve ofte wel het aanspreekpunt van Albert Heijn Heiloo. Een aparte plaats is er ook voor de verkoop van bloemen en planten. Met de lege flessen hoeft men de winkel niet meer door: naast de service-counter is hiervoor een aparte emballage-afdeling. In totaal is de winkel uitgebreid van 1.000 naar 1.400 vierkante meter. Met 150 man per soneel en tijdens de topdrukte veertien kas sa's in gebruik is Albert Heijn er op gericht de klant zo snel mogelijk te helpen. Bijna iedereen heeft haast, wil aan boodschappen doen niet teveel tijd besteden. Bij de indeling en de keuze van het assortiment is hiermee rekening gehouden, bijvoorbeeld door het voorverpakken van verse produkten en het uitrusten van alle kassa's met een PIN-appa- raat. Wie op z'n gemak wil winkelen, gaat natuur lijk naar de luxueuze afdelingen voor de verse waar, kiest een heerlijke wijn of één van de vele aanbiedingen bij de afdeling voor buitenlandse exotische produkten. Alles bij elkaar kan je van Albert Heijn zeggen: men is van alle markten thuis. immm.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1995 | | pagina 52