volop in aktie Bons biedt schoenmode van hoge kwaliteit CASA design interieurarchitectuur Joseph van Schagen: voor de modebewuste vrouw Alleen ETOS BEAUTYCASE, Winkelhof 't Loo! categorie behoort zeker CASA design van de jonge ondernemer Harry de Kleuver. Enige tijd terug nam hij de zaak De Kleuver Interieurs van zijn ouders over en gaf het, geheel in de geest van het nieuwe concept van de zaak en de vernieuwde winkelhof - een nieuwe naam: CASA design. Vanaf het eerste begin was De Kleuver jr. betrokken bij de zaak van zijn ouders. Met in zijn bagage de opleiding tot binnenhuisarchi tect beproefde hij enige tijd elders zijn geluk, maar nu 'keert' hij 'terug' naar Heiloo. De overname van de zaak betekent tevens dat een wens in vervulling is gegaan: een eigen bedrijf met een eigen sfeer en een eigen col lectie. Wel, daarin is De Kleuver uitstekend geslaagd. Vanaf de start in mei is er een fraaie collectie verlichting in de winkel geweest van topontwerpers uit Italië. In de afgelopen maanden zijn daar de nieuwste design-meu belen bij gekomen uit verschillende landen. Eigentijdse meubelen, elk van topkwaliteit en met een mooie, moderne vormgeving. Je kunt zeggen dat elke aankoop bij CASA design een 'pronkstuk' in uw huis zal zijn. Maar binnenhuisarchitectuur houdt niet op bij verlichting en meubelen. Bij CASA design is er dan ook een speciale ruimte ingericht op de eerste etage - bereikbaar met de roltrap - voor gordijnen, tapijten en vloerbedekking. Natuurlijk aangevuld met meubelen, zowel klassiek als modern. In aparte vitrines vindt u schitterend glaswerk. Juist in de winkelhof 't Loo, met al z'n spe cialisten op velerlei terrein, komt CASA design volledig tot zijn recht. Terecht werd in een artikel in de krant over CASA design gesproken als 'een lusthof voor mensen met smaak'. Loopt u eens binnen en laat u infor meren. Bij aankoop van een RoC-product ontvangt u een leuke attentie. Hoewel het nog steeds een tijd is voor schaal vergroting op allerlei terrein, blijft er altijd behoefte aan en dus ruimte voor specialisten met een uitgelezen collectie. Tot deze laatste Eens behoorde de familie Bons van de gelijk namige zaak voor schoenmode tot de pio niers van winkelhof 't Loo. Samen met Albert Heijn betrokken zij als eersten het toen echt nieuwe winkelhart van Heiloo. De heer en mevrouw Bons wisten zich omringt door tal van bouwactiviteiten, de komst van de colle ga's ging met de bekende stofwolken en het nodige lawaai gepaard. In dit opzicht lijkt het of de afgelopen maan den de tijd even heeft stilgestaan. Rondom de zaak van Bons, gelegen aan de oude passage van zeg maar Albert Heijn naar Joseph van Schagen, veranderde heel wat. Het meest ingrijpend was de realisering van de nieuwe hoofdingang pal naast Bons: een doorbraak naar buiten wordt echt niet ongemerkt tot stand gebracht. Voor de familie Bons betekende dit een grote verandering. Niet alleen aan de voorzijde, maar ook aan de zijkant kreeg men immers de beschikking over etalageruimte. Hierin komen, tegen een houten achtergrond, de schoenen uitstekend tot hun recht. Dat zelfde geldt voor de winkel zelf: eenvoudig maar heel smaakvol ademt men een rustige sfeer, zodat alle aandacht naar het produkt uitgaat: schoenmode van hoge kwaliteit. Dat laatste is volgens de heer Bons de essen tie van zijn vak: een weg vinden in mooie schoenen met een hoge mate aan kwaliteit. Menigeen zal kunnen beamen dat bij het samenstellen van de collectie veel tijd en moeite wordt gestoken in deze elementaire zaken, waarbij zeker ook de pasvorm van de schoenen niet verontachtzaamd wordt. Met de komst van de extra etalageruimte is er in de zaak van Bons ook meer ruimte gekomen om de collectie uit te stallen. Men kan nagenoeg het volledige aanbod in ogen schouw nemen. De opstelling is daarbij uit nodigend, zodat men zonder gene een schoen uit het rek kan halen om te passen. Daarvoor kan men plaatsnemen op één van de elegan te stoeltjes en natuurlijk een beroep doen op de deskundigheid van de medewerkers van Bons. Men voelt zich snel op z'n gemak gesteld en juist dan wordt de beste keuze gemaakt. En met schoenen luistert dit nauw: een groot deel van de dag beweegt u zich hierop voort. Met de schoenen van Bons aan de voeten zal dat geen probleem opleveren. Al ruim achttien jaar is de modezaak van Joseph van Schagen gesitueerd in het hart van winkelhof 't Loo. Daarin is tijdens de recente uitbreidings- en vernieuwingsgolf in de winkelhof geen verandering in gekomen. Wie een bezoek brengt aan de zaak met uit gelezen, exclusieve damesmode uit de inter nationale collecties, zal merken dat ook de indeling van de zaak niet veranderd is. Zich bewust van de trends en denkbeelden heeft de heer Van Schagen in de afgelopen jaren regelmatig aanpassingen aan de zaak gepleegd. Wel is de kleurstelling gewijzigd. In nauw overleg met en op advies van Silhouet Binnenhuisarchitectuur is gekozen voor bri- que en terra cotta-achtige kleuren, welke vakkundig werden aangebracht door schil dersbedrijf Schong uit Limmen. Ook heeft de modezaak een nieuwe pui gekregen, geheel in de lijn van de renovatie van de pleinen en corridors van de winkelhof. De kennis op het gebied van de mode heeft de heer Van Schagen overigens niet van een vreemde. Zijn ouders startten aan het eind van de jaren '20 een manufacturenzaak in Hoogmade. Een kleine dertig jaar later, in 1957, verhuisde de familie Van Schagen naar Heiloo, waar een zaak begonnen werd aan de Kennemerstraatweg. Na twintig jaar werd deze stek verruild voor een pand in het toen nieuw gebouwde winkelhof 't Loo. De heer Van Schagen geldt in Heiloo als een ultieme kenner van de mode, terwijl zijn zaak in 't Loo een begrip is. Hij profileert zich door middel van zijn inkoop als welhaast een 'zelfbewust persoon', die zich vast houdt aan zijn eigen opvattingen en voorkeuren. Om dit te realiseren bezoekt hij alle gerenommeerde inkooppresentaties. De toch wel makkelijke gang naar het confectiecentrum, zoals vele anderen ondernemen, is absoluut niet zijn stijl. Inmiddels is de gehele najaars- en wintercol lectie in de zaak van 't Loo aanwezig. Voor de heer Van Schagen, als kenner en liefhebber, is dat eigenlijk alweer 'oud nieuws': deze weken houdt hij zich bezig met de inkoop van de voorjaars- en zomercollectie voor 1996. Maar voor de modebewuste vrouw, die zich na de vele warme weken van de afgelopen zomer wil voorbereiden op een stijlvol gekleed win terseizoen, is het nu de juiste tijd om bij Joseph van Schagen een kijkje te nemen. HYPO-ALLERGENIQUE SANS PARFUM.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1995 | | pagina 57