UITBREIDING WEEKMARKT ill Belastingaanslag en minimabeleid Gespreide betaling van gemeentelijke belastingen Bekendmaking weekmarkt Bekendmaking ontwerp verkeersbesluit diverse wegen in Heiloo v PAGINA 4 UITKIJKPOST-21 FEBRUARI 1996 G HEILOO m Burgemeester en wethouders zijn van plan de weekmarkt in Heiloo uit te breiden. Het plan is de markt uit te breiden naar 41 kramen en ruimte voor één standwerker. Nu staan er wekelijks 20 kramen en is er ruimte voor één standwerker. De markt kent een aantrekkelijke brancheverdeling, die is samengesteld in overleg met de huidige marktstandplaatshouders en de Centrale Vereniging voor Ambulante Handel. Het voorstel is de volgende branches op de markt toe te laten: FOOD 1. Groente fruit 2. aardappelen 3. brood 4. vis 5. poelier 6. zuivel 7. noten en zuidvruchten 8. kruiden specerijen 9. chocolaterie suikerwerken 10. Vietnamese loempia's NON-FOOD 11. bloemen, planten en tuingoed 12. bovenkleding (vrijetijdskleding) 13. damesbovenkleding 14. huishoudelijke artikelen 15. stoffen 16. fournituren 17. boeken, tijdschriften wenskaarten 18. diervoeders - benodigdheden 19. onderkleding nachtgoed 20. schoeisel 21. lederwaren bijouterieën 22. woningtextiel en bedmode 23. kinderkleding STANDWERKEN 24. standwerker Dit betekent nog meer keus voor de consu ment, aangezien ook de huidige standplaat sen nabij 't Loo op dinsdag, vrijdag en zater dag gehandhaafd blijven. Naar verwachting gaat de markt in mei van start. Geïnteresseerden voor de markt worden voor die tijd via advertenties in de vakbladen uitgenodigd zich voor de markt in te schrij ven. Degenen die al van hun interesse heb ben laten blijken worden schriftelijk uitgeno digd zich voor de markt aan te melden, maar eerst mogen belanghebbenden op de plan nen met betrekking tot de opstelling en uit werking van de markt hun zienswijze kenbaar maken. De stukken met betrekking tot de markt liggen voor de openbare voorbereidingsprocedure tijdens kantooruren voor iedereen ter inzage in de periode van donderdag 22 februari tot en met donderdag 21 maart 1996 op de afde ling Bestuurszaken, kamer 126 van het gemeentehuis. De medewerkers van deze afdeling zijn altijd bereid om een mondelinge toelichting op de stukken te geven. Tegen vergoeding van de legeskosten wor den afschriften van de ter inzage gelegde stukken verstrekt. Gedurende de periode van terinzagelegging kunnen belanghebbenden hun zienswijze over het ontwerp naar keuze schriftelijk of mondeling naar voren brengen. Schriftelijke reacties, gericht aan burgemeester en wet houders van Heiloo dienen vóór het einde van de termijn te worden ingediend, danwel ter post te zijn bezorgd. Mondelinge reacties kunnen op werkdagen tussen 08.00 en 12.30 uur naar voren worden gebracht aan mevrouw W.A. T. Grooteman van de afdeling Bestuurszaken, kamer 126 van het gemeente huis of telefoonnummer 072 - 531 32 26. De afgelopen week zijn machtigingskaarten verzonden met betrekking tot de in de maand maart toe te zenden gemeentelijke belasting- aanslag voor Onroerende-zaakbelasting, Rioolrecht-afvalstoffenheffing en Honden belasting. Evenals de voorgaande jaren kunnen perso nen met een minimuminkomen in aanmerking komen voor een gedeeltelijke vergoeding van deze kosten op grond van het gemeentelijk minimabeleid. Of u in aanmerking komt voor deze vergoe ding is afhankelijk van het netto inkomen en de vaste lasten, zoals huur, ziekenfondspre mie, kosten huishoudelijke hulp enz. Aanvraagformulieren voor een 'bijdrage mini mabeleid zijn vanaf begin april 1996 verkrijg baar bij de afdeling Sociale Zaken van de gemeente Heiloo. Als voorwaarde voor het verkrijgen van een bijdrage wordt gesteld, dat een bankmachti- ging voor automatische betaling over twaalf termijnen wordt afgegeven, of -indien u een andere vorm van betaling wenst- tenminste de helft van het bedrag van de aanslag is vol daan. Wij adviseren u, ook in het geval u mogelijk recht heeft op een bijdrage minimabeleid, de bankmachtiging voor periodieke betaling tij dig in te zenden. Heeft u nog vragen, dan kunt u hiervoor tus sen 08.00 en 12.30 uur terecht bij de heer G. van Hoik van de afdeling Sociale Zaken, tel. nr. 072 - 531 31 95. Bouwvergunning Verleende bouwvergunningen en geaccepteerde meldingen bouwvoornemen Door het college van burgemeester en wet houders zijn de hieronder vermelde bouwver gunningen verleend en meldingen positief bevonden; Spoorlaan 21B. van Zanten - vergroten woonhuis De Driestal 21, J. Kaandorp - plaatsen dakkapel Heerenweg 166, H.J. Tor - vergroten woonhuis Kennemerstraatweg 240, J. Ferneé - plaatsen blokhut Stationsweg 41, P.N.N. Mulder - plaatsen berging Deze bouwvergunningen/meldingen met de bijbehorende tekeningen en overige stukken liggen ter inzage bij de afdeling VROM, Raadhuisplein 1maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur (op andere tijden alleen na telefonische afspraak, nummer 072 -531 32 17 of 531 32 16). - Degene, die de bouwvergunning/melding bouwvoornemen heeft aangevraagd, krijgt bericht van de afdeling VROM wanneer de bouwvergunning gereed is en wat de kosten zijn. Pas nadat de bouwleges zijn betaald en de vergunning is ontvangen, mag met de bouw worden begonnen. Het begin van de bouwwerkzaamheden moet nog wel tevoren bij de afdeling VROM wor den gemeld; dit kan telefonisch onder de nummers 072 - 531 32 17 of 531 32 16. Indien u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouwvergunning of het accepteren van een melding, kunt u hierte gen binnen zes weken na deze publicatie een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Indien u bezwaar maakt, kunt u tevens om een voorlopige voorziening vragen bij de pre sident van de rechtbank te Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Nadere informatie over de mogelijkheden om bezwaren in te dienen of een voorlopige voorziening te vra gen kunt u inwinnen bij de afdeling VROM. Onlangs heeft u een brief ontvangen van de gemeente, omdat er dit jaar het één ander verandert op het gebied van de gemeentelijke belastingen. Ten eerste combineren wij de gemeentelijke belastingen en heffingen dit jaar op één aan slagbiljet. Daarnaast kunt u vanaf nu de aanslagen in twaalf maandelijkse termijhen betalen als u een machtiging voor automatische incasso afgeeft. In verband daarmee hebben wij de dagtekening van de aanslagen vervroegd. Alle heffingen op één biljet In 1996 worden de heffingen on roe ren de- zaakbelastingen, hondenbelasting, rioolaf- voerrecht, afvalstoffenheffing en reinigings recht op een biljet gecombineerd. In een oogopslag heeft u de jaarlijkse gemeentelijke lasten op een rij. Alleen de grafrechten en toeristenbelasting doen niet mee. Daarvoor verzenden wij aparte aanslagen. In de brief is het vermoedelijke bedrag van de gecombineerde aanslag vermeld. Het werke lijke aanslagbedrag kan anders zijn, omdat allerlei veranderingen op het laatste moment nog verwerkt worden. Het definitieve bedrag wordt vermeld op het aanslagbiljet, dat naar verwachting in de maand maart toezonden wordt. De aanslag vervalt in twee termijnen van één en drie maanden na de aanslagdatum, tenzij u gebruik maakt van machtigingsbetalen. Machtigingsbetalen Naast de gewone betalingsregeling voeren wij dit jaar een nieuwe mogelijkheid van beta len in. Als u betaalt via uw bank- of giroreke ning, kunt u de aanslag nu ook in twaalf maandtermijnen betalen. U moet daarvoor de gemeente toestemming geven maandelijkse een vast bedrag af te schrijven van uw reke ning. Dat doet u door zo spoedig mogelijk de bij de brief gevoegde machtigingskaart ondertekend terug te sturen. Terugboeken of intrekken Als u een machtiging heeft afgegeven, blijft u de baas over uw eigen rekening. U kunt de afgeschreven bedragen terugboeken en uw machtiging op elk moment intrekken. Een ondertekende brief naar de gemeente is vol doende. Dan valt u weer in de gewone bet alingsregeling. Voorwaarden De voorwaarden voor het machtigingsbetalen zijn, dat het maandbedrag minimaal 10,- en maximaal 250,-- is. Dus aanslagen, waarvan het totaalbedrag kleiner is dan 120,-- of gro ter dan 3000,-- vallen buiten de regeling. Om maandelijks te kunnen betalen moet u de machtigingskaart tijdig opsturen. Het saldo van uw rekening moet op de vijftiende van de maand hoog genoeg zijn. Meer informatie Voor vragen over machtingsbetalen kunt u terecht bij de afdeling Financiën, openingstij den van 08.00-12.30 uur, telefoon 072 - 531 31 56 of 531 31 53. Gelet op artikel 3:10 van de Algemene wet bestuursrecht maken burgemeester en wethouders van Heiloo bekend, dat de ontwerp- wijziging van de nadere regelgeving tot uit breiding van de weekmarkt op woensdag nabij Win kei hof 't Loo tot 41 kramen en ruimte voor één standwerker tezamen met de daarop betrekking hebbende stukken gedurende de periode van donderdag 22 februari tot en met donderdag 21 maart 1996 ter inzage ligt van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 uur en 12.30 uur op de afdeling Bestuurszaken, kamer 126 van het gemeentehuis. Desgewenst kan op de afdeling Bestuurszaken kosteloos een mondelinge toelichting op de stukken worden verkregen. Tegen vergoeding van de legeskosten wordt afschrift van de ter inzage gelegde stukken verstrekt. Gedurende de periode van terinzagelegging kunnen belanghebbenden hun zienswijze over het ontwerp naar keuze schriftelijk of mondeling naar voren brengen. Schriftelijke reacties, gericht aan burgemees ter en wethouders van Heiloo dienen vóór het einde van de termijn te worden ingediend, danwel per post te zijn bezorgd. Mondelinge reacties kunnen van maandag tot en met vrij dag tussen 08.00 uur en 12.30 uur naar voren worden gebracht aan mevrouw W.A.T. Grooteman van de afdeling Bestuurszaken, kamer 126 van het gemeente huis of telefoonnummer 072 -531 32 26. Bouwaanvragen Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieron der vermelde bouwaanvragen zijn ingediend. Opgemerkt wordt, dat in dit stadium nog niet bekend is of aan de verzoeken meegewerkt kan wor den. Eventuele bouwvergunningen alsmede voornemens om vrijstelling te verle nen zullen te zijner tijd worden gepubliceerd, waarna de mogelijk heid bestaat de bouwplannen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. Obriglaan 30, F. Zomerdijk - vergroten woonhuis De Kuilenaar 40, W.G.M. Ribberink - vergroten woonhuis De Kuilenaar 38, A.P. Schellevis - vergroten woonhuis De Krommert 39, H. Bolten - vergroten woonhuis Vredenoord 166, A. Vahl - plaatsen dakkapel voor- en achterzijde Het Zevenhuizen 54, Tennisvereniging Het Vennewater - plaatsen 8 lichtmasten Butterlaan 4, A. de Vries - vernieuwen berging De Blomhof 18, G.M. Rooijers - plaatsen dakkapel Slootenslaan 27 (park Het Koningsveld), Keuning Recreatie en Verhuur - plaatsen zomerwoning Hoogeweg 61, J.A. Kroon - plaatsen serre De Waard 62, M.H. Stam - vergroten woonhuis Burgemeester en wethouders van Heiloo maken bekend dat zij voornemens zijn een verkeersbesluit te nemen betreffende een aantal verkeersmaatregelen. De meeste maat regelen zijn, na overleg met de direct betrok kenen, inmiddels uitgevoerd. De besluitvor mingsprocedure moet nog formeel worden afgerond. Het gaat om de volgende maatre gelen: - het instellen van een 30 km /uur zone in de Laan Eindeloos, de Ronde Laan, de Tuinenhof, de Binnenhof en de Vijverlaan, en dit te ondersteunen door de borden E10(A1), begin zone en E11(A1), einde zone; één en ander om een lage rijsnelheid binnen de zone te bewerkstelligen; - het plaatsen van de verkeersborden B3 en B6 bij de aansluiting YpesteinerlaanlOosterzijweg (Zuid) en het aanleggen van driehoeksmarkering (zgn. haaietanden), één en ander om de voorrangs situatie ter plekke te benadrukken; - het aanleggen van een verkeersdrempel op de Ypesteinerlaan ter hoogte van de voet gangers If ietsoversteekplaats bij De Kleine Kanne, het voetgangersgedeelte te voorzien van zebramarkering en de borden L2 en J37, met als onderschrift: let op, drempels!, te plaatsen; - het aanleggen van een uitritconstructie op het Slimpad-Noord nabij de Kennemerstraatweg; - het instellen van een 30 km/uur-zone in Tuindorp, begrensd door de Kennemerstraatweg/Van AostastraatlHeerenweg en het Gemeentebos, en dit te ondersteunen door de borden E10(A1), begin zone en E11(A1), einde zone; één en ander om een lage rijsnelheid binnen de zone te bewerkstelligen; - het aanleggen van uitritconstructies op de aansluitingen Laarmanstraat/Kennemerstraatweg, Laarmanstraat/Heerenweg, Van Doornstraat/Van Aostastraat, Van Aostastraat (Zuid)/ Van Aostastraat; - het instellen van eenrichtingverkeer met uitzondering van (brom)fietsers op de Laarmanstraat tussen de Heerenweg en de Van Doornstraat, richting de Van Doornstraat, en op de Van Aostastraat tussen de Laarmanstraat en de Van Aostastraat, richting Raadhuisplein. Het concept-verkeersbesluit ligt gedurende vier weken na publicatie ter inzage op de afdeling Civiel en Reiniging van het gemeen tehuis. Openingstijden zijn tussen 08.00 en 12.30 uur en eventueel 's middags op afspraak. Belanghebbenden kunnen geduren de deze periode hun zienswijze schriftelijk of mondeling naar voren brengen bij burge meester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Daarna zal het college het definitieve verkeersbesluit nemen. Voor meer informatie over dit ontwerp-besluit kunt u contact opnemen met de heer R. van der Meer van de afdeling Civiel en Reiniging, tel. 072 -531 32 08. G> T HEILOO Fijn wonen tussen al dat groen Bouwplannen Nieuwe bouwplannen Burgemeester en wethouders maken bekend, dat zij voor de hieronder vermelde bouwplannen voornemens zijn bouwvergun ning te verlenen: Kennemerstraatweg 234 - het vervangen van twee inmiddels gesloopte duivenhokken tot één duivenhok met bergruimte; Kennemerstraatweg 238 - het veranderen en vergroten van de bestaande berging in een berging en garage na sloop van een oude schuur. De ontwerp-besluiten liggen met de bouw plannen en de daarbij behorende stukken vanaf donderdag 22 februari 1996 gedurende 14 dagen voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis, afdeling VROM, op werkda gen tussen 08.00 en 12.30 uur (op andere tij den alleen na telefonische afspraak, Tel.nr. 072 - 531 31 52). Gedurende de termijn van terinzagelegging kan een ieder; tegen het voornemen om voor bovenvermelde bouwplannen vrijstelling te verlenen schriftelijk bedenkingen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 11850 AA Heiloo. Minderafval Waar blijft uw chemisch afval? Wat gebeurt er eigenlijk met het huishoude lijk afval dat u apart heeft ingeleverd? Hoe zit het met die batterijen, de verf en de kwikther mometer? Eerst wordt er gekeken wat nog bruikbaar is. Het lood en de kunststoffen uit oude accu's bijvoorbeeld. Die worden er dan ook uitge haald. Verfblikken worden zorgvuldig schoongemaakt en omgesmolten tot nieuw blik. Uit de afgedankte spaarlampen gaan het glas en de metalen een nieuw leven tege moet. Het kwik uit thermometers wordt terug gewonnen en hergebruikt. En ook uit lege batterijen is toch nog heel wat te halen. Ingezamelde batterijen worden niet langer meer opgeslagen, maar in het buitenland ver werkt. Het huishoudelijk chemisch afval waarvan niets meer te gebruiken valt wordt verbrand. In principe gebeurt dat in een speciale oven. Daarin is de temperatuur zó hoog, dat prak tisch alle schadelijke stoffen worden vernie tigd. Het loont dus zonder meer de moeite om huishoudelijk chemisch afval apart te hou den. Let op het speciale teken voor chemisch afval op prqdukten of de verpakking ervan. Heeft u misschien nog vragen over chemisch afval, dan kunt u hiervoor terecht bij de afde ling VROM, Milieu van het gemeentehuis. De openings tijden zijn tussen 08.00 en 12.30 uur. Hier kunt u de gratis folder Klein Chemisch Afval in het huishouden krijgen. Ook kunt u telefo nisch informatie krijgen bij de heer J. Rijnbeek, tel. 072 - 531 32 03. Raadhuisplein I Postbus I I850 AA Telefoon Afdeling Voorlichting 5313289 Open van 8.00 tot 12.30 uur 1 Informatierubriek K

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1996 | | pagina 4