Eén centraal meldpunt voor klachten! 6 HEILOO fijn wonen tussen al dat groen Voor alle vragen over ouderenzorg Ontwerp-Besluit Wet milieubeheer Bekendmaking verkeers- besluit parkeerschijfzones Bekendmaking verkeers besluit parkeerschijfzones Wet Milieubeheer Wet milieubeheer Opbrengst Anjercollecte PAGINA 4 UITKIJKPOST-10 JULI 0> HEILOO U heeft een klacht over de gemeente wat dan? U heeft een klacht over de manier waarop u door iemand van de gemeente behandeld bent. Dat kan de burgemeester zijn of een wethouder of een ambtenaar. Of u heeft bij voorbeeld te lang op een vergunning of ant woord op een brief moeten wachten of u bent verkeerd ingelicht. Wat dan? De eenvoudige klachten worden simpel en snel afgedaan. Daar zijn binnen de gemeente lijke organisatie afspraken over gemaakt. Voor de zwaardere gevallende klachten over onheuse behandelingis door de gemeente raad een klachtenregeling vastgesteld die de mogelijkheid biedt om zonder ingewikkelde procedures dergelijke klachten bij de gemeente behandeld te krijgen. Waar en hoe kunt u een klacht indienen? U kunt alle klachten indienen bij het bureau Voorlichting dat als centraal meldpunt voor klachtenbehandeling is aangewezen. U kunt dit bureau vinden achter de receptie in de centrale hal van het gemeentehuis, tel. 072 - 531 32 89. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur. U kunt uw klacht daar schriftelijk kwijt in een brief of op een daarvoor verkrijgbaar klach tenformulier. U mag uw klacht ook mondeling (telefonisch of bij een bezoek aan het gemeentehuis) indienen bij het centrale meld punt. Uw klacht wordt daar dan op een klach tenformulier genoteerd. Uw klacht moet uiterlijk zes weken nadat de zaak waarover u wilt klagen zich heeft voorge daan, zijn ingediend om nog behandeld te kunnen worden. Voor de behandeling van een klacht hoeft u alleen uw naam en adres op te geven en een duidelijke omschrijving te geven van de zaak waarover u klaagt. Gaat de klacht over onheu se behandeling dan moet u vermelden tegen wie de klacht gericht is. Anonieme klachten worden niet behandeld Onderzoek van uw klacht De eenvoudige klachten worden door de hoofden van de betreffende afdelingen onder zocht. De zwaardere over onheuse behandeling worden op hoger niveau binnen de gemeente onderzocht. Klachten over gedragingen van ambtenaren worden onderzocht door de directeur van de sector waar de betrokken ambtenaar werkt. Klachten over een sectordi recteur worden onderzocht door de gemeen tesecretaris en klachten over de gemeentese cretaris of een wethouder door de burge meester. Klachten over de burgemeester wor den onderzocht door de loco-burgemeester. Afdoening van uw klacht Klachten worden op korte termijn afgedaan. Op de eenvoudige klachten krijgt u binnen één week antwoord van het hoofd van de afdeling waar uw klacht behandeld wordt. Op de zwaardere klachten wordt, behoudens bij zondere gevallen, binnen zes weken door burgemeester en wethouders beslist. Meer informatie? Voor meer informatie kunt u terecht bij het centrale meldpunt voor klachten, tel. 072 - 531 32 89. Wat is geen klacht? Een lantaarnpaal die niet brandt, huisvuil dat niet is opgehaald of bijvoorbeeld een gat in de weg is geen klacht waarop bovenstaande klachtenregeling van toepassing is. Dit zijn meldin gen die de gemeente echter wel graag wil horen. Hiervoor kunt u telefonisch contact opne men met de werkplaats aan het Rosendaal; tel. 072 - 533 68 80. Na melding wordt zo spoe dig mogelijk actie ondernomen. Afhankelijk van de aard van de melding kan meestal dezelfde dag e.e.a. worden verholpen. Info over Centrum voor Wijkgerichte Funkties in de Schalm naast Overkerck Voor informatie en advies of bemiddeling van alle zorgvoorzieningen voor 55 plussers Openingstijden Zorgloket, Hoog en Laag 32, Heiloo: 09.00-11.00 uur ma-vrij. Telefonisch bereikbaar 09.00 - 1 7.00 uur Telefoon 533 87 04 konen 6 Zorg op Maat Burgemeester en wethouders van Heiloo heb ben besloten een parkeerschijfzone in te voe ren op de Kennemerstraatweg, tussen de Raadhuisweg en de Ter Coulsterlaan, alsme de rondom het Stationscentrum. In het eerste geval is het de bedoeling plaats te maken voor winkelbezoekers. In het Stationscentrum wordt de momenteel gelden de blauwe zone aangepast aan de huidige eisen volgens de wegenverkeerswet. Bewoners van de Kennemerstraatweg die bin nen de zone wonen en geen parkeergelegen heid hebben op eigen terrein of in een gara ge, alsmede de binnen de zone gevestigde makelaars kunnen in aanmerking komen voor een parkeerontheffing. Het verkeersbesluit ligt met ingang van heden gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis, afdeling Civiei en Reiniging, kamer 119. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur. Indien u het niet eens bent met dit besluit kunt u hiertegen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is bekendgemaakt een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij bur gemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Voor meer informatie over dit besluit kunt u contact opnemen met de heer R. van der Meer van de afdeling Civiel en Reiniging, tel. 072 -531 32 08. Burgemeester en wethouders van Heiloo heb ben besloten een parkeerschijfzone in te voe ren op de Kennemerstraatweg, tussen de Raadhuisweg en de Ter Coulsterlaan, alsme de rondom het Stationscentrum. In het eerste geval is het de bedoeling plaats te maken voor winkelbezoekers. In het Stationscentrum wordt de momenteel gelden de blauwe zone aangepast aan de huidige eisen volgens de wegenverkeerswet. Bewoners van de Kennemerstraatweg die bin nen de zone wonen en geen parkeergelegen heid hebben op eigen terrein of in een gara ge, alsmede de binnen de zone gevestigde makelaars kunnen in aanmerking komen voor een parkeerontheffing. Het verkeersbesluit ligt met ingang van heden gedurende zes weken ter inzage in het gemeentehuis, afdeling Civiel en Reiniging, kamer 119. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur. Indien u het niet eens bent met dit besluit kunt u hiertegen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is bekendgemaakt een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij bur gemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Voor meer informatie over dit besluit kunt u contact opnemen met de heer R. van der Meer van de afdeling Civiel en Reiniging, tel. 072 -531 32 08. Burgemeester en wethouders van Heiloo maken bekend, dat zij voornemens zijn op de hieronder vermelde aanvraag om een vergun ning ingevolge artikel 8.1 van de Wet milieu beheer (W.m.) positief te beschikken, onder oplegging van een aantal voorschriften in het belang van de bescherming van het milieu: S.V. de Foresters, (p/a G.H. Hoijtink, De Sonneveld 128, 1851 WS te Heiloo), voor het oprichten en in werking hebben van een clubhuis met kantine, kleedkamers en een trainingszaal, gelegen op het perceel Venne-watersweg, sectie E, nummer 1910 (ged). De aanvraag, het ontwerp-besluit en andere op de zaak betrekking hebbende stukken lig gen in het gemeentehuis van Heiloo, afdeling Volkshuisvesting Ruimtelijke Ordening en Milieu (VROM), kamer 110 afdeling Milieu, ter inzage en wel van donderdag 11 juli 1996 tot en met donderdag 8 augustus 1996, iedere werkdag van 08.00 tot 12.30 uur alsmede op het Politiebureau, Kennemerstraatweg 356, alhier, op de vrijdagavonden van vrijdag 12 juli 1996 tot en met vrijdag 2 augustus 1996 van 18.00 tot 21.00 uur. Desgewenst kan op de afdeling VROM (Milieu) kosteloos een mondelinge toelichting op de stukken worden verkregen. Afschriften van de stukken kunnen tegen kostprijs wor den verkregen. Na 8 augustus 1996 kunnen de stukken tot het einde van de termijn waarbinnen beroep tegen het besluit kan worden ingesteld, wor den ingezien na afspraak met de afdeling VROM (Milieu). Ingevolge artikgl 3.24, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht kunnen binnen 4 weken na dagtekening van deze kennisgeving tegen het ontwerp van het besluit schriftelijke bedenkingen worden ingebracht bij het colle ge van burgemeester en wethouders van Heiloo. Degene die schriftelijke bedenkingen inbrengt, kan gelijktijdig in de brief verzoeken zijn/haar persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Indien daarom telefonisch/schriftelijk wordt verzocht kan gedurende de terinzagelegging Burgemeester en wethouders van de gemeente Heiloo maken bekend dat zij de volgende meldingen ingevolge artikel 8.40 Wet Milieubeheer (algemene regels voor niet- vergunningplichtige inrichtingen) hebben ont vangen: Besluit detailhandel - J.A. Geels, Oosterzijweg 25, ontvangstdatum: 7 juni 1996. Besluit opslag goederen - Installatiebedrijf Borst/Guus de Jong, Westenveg 198 A, ontvangstdatum: 22 april 1996; - Achthoven's Sport B.V., Nijverheidsweg 19 C, ontvangstdatum: 18 juni 1996. Besluit tuinbouwbedrijven met bedekte teelt - Bloembollenbedrijf Bierman B. V. Kennemerstraatweg 421 ontvangstdatum: 29 mei 1996; - J.R. Zoon, Vennewatersweg 20, ontvangstdatum: 7 juni 1996. Besluit horecabedrijven - Toko Bali, Kennemerstraatweg 125, ontvangstdatum: 8 mei 1996. Besluit melkrundveehouderijen - W.J. Zoon, WestenA/eg 358, ontvangstdatum: 7 juni 1996. Besluit propaan in de bouw - G.P. Groot B.V., Pastoor van Muijenweg/ De Biender, ontvangstdatum: 27 juni 1996; een openbare zitting tot gedachtenwisseling worden gehouden. Tijdens deze zitting kun nen mondelinge bedenkingen worden inge bracht. Men kan dan over de aanvraag en het ontwerp van het besluit van gedachten wisse len met het bevoegd gezag, eventueel de aanvrager en de overige aanwezigen. Alleen zij die tijdig schriftelijk of mondeling bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit kunnen later beroep instellen bij de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, tenzij wordt aange toond dat men redelijkerwijs niet in staat is geweest (tijdig) bedenkingen in te dienen, danwel de besluitvorming straks afwijkt van het ontwerp van het besluit. Burgemeester en wethouders van Heiloo delen mee dat zij op de hieronder vermelde aanvragen voor een vergunning ingevolge artikel 8.1. van de Wet milieubeheer (W.m.) hebben besloten vergunning te verlenen aan: - "De Stoof" (de heer J. Schermer), Lijster 6, 1722 DC te Zuid Schanvoude, voor het in werking hebben van een bedrijf voor het fabriceren en restaureren van keukens en grenen meubelen, gelegen op het perceel Industrieterrein Oosterzij 12, 1851 NT te Heiloo. - Bouwbedrijf Terluin B.V., Rijksweg 15, 1906 BC te Limmen, voor het in werking hebben van een (timmer) werkplaats, gele gen op het perceel Runxputteweg 1, 1851 PM te Heiloo. De besluiten en de daarop betrekking heb bende stukken liggen op het gemeentehuis van Heiloo, Raadhuisplein 1, afdeling Volkshuisvesting Ruimtelijke Ordening en Milieu (VROM), kamer 110, ter inzage en wel van 11 juli 1996 t/m 8 augustus 1996, iedere werkdag vanaf 08.00 tot 12.30 uur alsmede op het Politiebureau aan de Kennemerstraatweg 356, alhier, op vrijdag avonden van 12 juli t/m 2 augustus 1996 van 18.00 tot 21.00 uur. Desgewenst kan er op de Afdeling VROM kosteloos een toelichting op de stukken wor den verkregen. Afschriften van de stukken kunnen tegen kostprijs worden verkregen. De besluiten zijn ten opzichte van de ter inza ge gelegde ontwerpbesluiten niet gewijzigd. Beroepstermijn De beroepstermijn bedraagt zes weken en vangt aan na datum van deze kennisgeving. Het beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA te Den Haag. Tegen een besluit staat, volgens art 20.6 lid 2 Wet milieubeheer, beroep open bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State voor: a. degenen die bedenkingen hebben inge bracht tegen het ontwerp van het besluit; b. de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid advies uit te brengen over het ontwerp van het besluit; c. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het nemen van het besluit ten opzichte van het ontwerp daarvan zijn aangebracht; d. belanghebbenden, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit. Het besluit wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht. Het beroep schorst de werking van het besluit niet. Wel is het mogelijk om, als u beroep instelt, de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State te verzoeken om een voorlopige voorziening te treffen. Aan het verzoek om voorlopige voor ziening en het instellen van beroep zijn kosten verbonden: Natuurlijk persoon; 200,-- verzoek voorlopige voorziening 200,- instellen beroep Rechtspersoon; 400,- verzoek voorlopige voorziening 400,- instellen beroep Belangstellenden kunnen een foldeninzake "Bezwaar en beroep tegen een beslissing van de overheid" kosteloos afhalen bij het gemeentehuis. De Anjercollecte heeft dit jaar 4.591,55 opgebracht. De collectepremie bedraagt 33 1/3van dit bedrag, te weten 1.530,52. Per vereniging zijn de volgende collectepre mies uitgekeerd: Heilooër Harmonie-orkest Caecilia f 243,52; Noordhollands Jeugdorkest 225,68; Heilooër Operette Vereniging 241,87; Óratoriumvereniging Nieuw Leven 680,58; Tamboer- en Majorettekorps Nijenburg 138,87. Het Anjerfonds Noord-Holland is hierover inmiddels geïnformeerd. Commissies Vergadering Commissie voor Bezwaarschriften De commissie voor bezwaarschriften verga dert maandag 15 juli a.s. voor de behande ling van bij burgemeester en wethouders ingediende bezwaarschriften. De vergadering begint om 20.00 uur en wordt gehouden in kamer 25 van het gemeentehuis (ingang Raadhuisplein 1 aan de zijde van het par keerterrein). De agenda voor deze vergadering is als volgt 20.00 uur Hoorzitting inzake bezwaren tegen beëindiging vervoersvergoeding WVG; 20.30 uur Hoorzitting inzake bezwaren tegen toekenning bijstandsuitkering. De hoorzittingen zijn in beginsel openbaar en alle belanghebbenden worden in beginsel in eikaars tegenwoordigheid gehoord. Ambtshalve of op verzoek van belangheb benden kan, indien daartoe bijzondere rede nen aanwezig zijn, worden besloten de zitting in beslotenheid te houden en het horen afzonderlijk te doen plaatsvinden. De stukken van de vorengenoemde zaken liggen, voor zover om gewichtige redenen geen geheimhouding geboden is, tot de datum van de hoorzitting van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur ter inzage bij de secretaris van de Commissie voor Bezwaarschriften, de heer A.C. van der Jagt, afdeling Bestuurszaken, kamer 128 in het gemeentehuis, tel. 072 - 531 31 20. Voor nadere informatie omtrent het voren staande of de behandeling van bezwaar of beroep in het algemeen kunt u zich eveneens wenden tot de secretaris van de commissie. De Commissie voor Bezwaarschriften verga dert elke derde maandag van de maand. De eerstvolgende vergadering wordt gehouden op maandag 19 augustus a.s. Bouwaanvragen ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde bouwaanvragen zijn ingediend. Opgemerkt wordt, dat in dit stadium nog niet bekend is of aan de verzoeken meegewerkt kan wor den. Eventuele bouwvergunningen alsmede voornamens om vrijstelling te verlenen zullen te zijner tijd worden gepubliceerd, waarna de mogelijkheid bestaat de bouwplannen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. Vredenoord 121, H.A. Hansen - plaatsen ber ging Westerweg 193, H. Mooij - vergroten woon huis Kennemerstraatweg 464, Psychiatrisch Centrum Willibrord - veranderen wagenruim te/dagverblijf in wasserette Kennemerstraatweg 464, Psychiatrisch Centrum Willibrord - vergroten paviljoen De Smet Kennemerstraatweg 464, Psychiatrisch Centrum Willibrord - veranderen activiteiten ruimte Vincentiuspaviljoen Westelijk parkeerterrein NS Stationsweg - Rail infra beheer regio Randstad - plaatsen fiet senstalling Oosterzijweg (ongenummerd), J.A. Liefting - oprichten woonhuis Slootenslaan 27, Keuning Recreatie en Verhuur - vervangen 19 zomerwoningen De Krommert 31, J.H. Zandbergen - vergro ten woonhuis Raadhuisplein I Postbus I 1850 AA Telefoon Afdeling Voorlichting 5313289. Gemeentehuis is open van 8.00 tot 12.30 uur, telefoon 5313131 Informatierubriek

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1996 | | pagina 4