i 072 - 535 68 88 HEILOO Voortgangsbericht project Huisvesting Onder Eén Dak Schoonmaakbeurt grijze rolemmers Asfaltwerkzaamheden in Heiloo Wekelijkse avondopenstelling gemeentehuis Telefoonnummer meldingen grofhuisafval Brandweer Heiloo ondersteunt Nationale Preventieweek 1998 Denk mee over de toekomstige verkeers- structuur van Heiloo Inloop- en informatieavond over herinrichting Westerweg tussen Zeeweg en Zevenhuizerlaan Legitimatie Afvalbrengplaats PAGINA 4 UITKIJKPOST-21 OKTOBER Renovatie en nieuwbouw scholen Boekenstein In aanvulling op een vorig jaar gehouden informatie-avond over het project HOED (Huisvesting Onder Eén Dak) informeren wij u onderstaand over de voortgang van dit project. De Freinetschool en de openbare basis school De Zuidwester krijgen een gezamenlij ke huisvesting op de locatie Boekenstein 43. In dit project HOED wordt niet alleen het reeds bestaande schoolgebouw opgeknapt en vergroot. Ook de omgeving van het gebouw ondergaat enige veranderingen. Hoe zijn de plannen tot stand gekomen In overleg met vertegenwoordigers van de Freinetschool en de openbare basisschool De Zuidwester heeft de gemeente samen met architectenbureau Reus en Leeuwenkamp gewerkt aan een voorlopig ontwerp. Een grotecentrale ruimte voor De Zuidwester en een andere indeling van de onderwijsonder steunende ruimten is onder meer opgenomen in de bouwplannen. Hoe ziet de planning eruit Als alles volgens planning verloopt wordt het nieuwe gebouw zo rond 20 juli 1999 opgele verd. Maar voordat het zover is moet het één en ander gebeuren zoals: De bouwvergunning In november van dit jaar buigen achtereenvol gens het college van burgemeester en wet houders en de raadscommissie zich over het definitieve ontwerp voor het project HOED. Daarna kan de aanvraag voor de bouwver gunning ingediend worden. Als deze proce dure doorlopen is kan op 1 maart 1999 gestart worden met de bouwwerkzaamheden. Tijdelijke huisvesting van de scholen In februari 1999 worden lokalen voor tijdelijke huisvesting geïnstalleerd aan Het Malevoort. In de voorjaarsvakantie kan dan verhuisd worden. Deze noodlokalen blijven beschik baar totdat het HOED-project gereed is. Bouwactiviteiten In maart 1999 starten de werkzaamheden voor het klaarmaken van het bouwterreinde gedeeltelijke sloop en het grondwerk. In april tot en met juni 1999 komen constructies, wanden en het dak aan de beurt. In juli 1999 vindt de afwerking plaats. Verhuizing In de zomervakantie van 1999 worden de leermiddelen van Het Malevoort naar Boekenstein verhuisd. Het nieuwe gebouw kan dan in het nieuwe schooljaar in septem ber in gebruik genomen worden. Voor uw informatie liggen de plannen ter inzage De plannen van architectenbureau Reus en Leeuwenkamp liggen vanaf donderdag 22 oktober gedurende vier weken ter inzage in de bovenhal van het gemeentehuis. Het gaat hier om de plattegronden van het gebouw en de gevels. De inrichting van het buitenterrein en de plan nen voor verkeersmaatregelen worden in een later stadium ter inzage gelegd. De plannen liggen uit informatief oogpunt ter inzage. Openingstijden van het gemeentehuis zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. 's Middags kunt u na telefonische afspraak terecht, tel. 072 - 535 67 54. Terrein- inrichting en verkeersmaatregelen Voor de buiteninrichting (groenvoorziening, De grijze rolemmers worden in week 44 schoongemaakt op maandag 26 oktober, dinsdag 27 oktober, woens dag 28 oktober, donderdag 29 oktober en vrijdag 30 oktober a.s. U wordt verzocht uw grijze rolemmer na leging wat langer buiten te laten staan. Dit om de schoonmakers de gelegenheid te geven hun klus te klaren. Heeft u vragen, dan kunt u telefonisch contact opnemen met telefoonnummer 072 - 535 68 68. speelterreinen en verkeersmaatregelen is een werkgroep van de gemeente en de scholen in het leven geroepen. Tijdens de eerste bijee- komst van deze werkgroep zijn de reeds bestaande afspraken doorgenomen. Ook zijn er nieuwe afspraken gemaakt, onder andere over de verkeerssituatie aan Het Malevoort in de periode maart tot en met juli 1999. Ten aanzien van de terrein-inrichting van de locatie Boekenstein zijn de scholen zelf met een initiatief gekomen. De gemeente onder steunt dit initiatief van harte en heeft inmid dels opdracht gegeven aan bureau Speelplan b. v. om samen met de scholen een ontwerp voor het terrein te maken. Communicatie met de omwonenden Met de omwonenden van Het Malevoort en Boekenstein wordt gecommuniceerd over de (bouw)werkzaamheden, de verkeersmaatre gelen en de ingrepen in het groen. Voor de locatie Boekenstein denkt de gemeente onder andere aan een verbeterde oversteek van Het Malevoort, de aanleg van een fietspad en een brug naar Termijen. Als de plannen hiervoor uitgewerkt zijn, organi seert de gemeente een informatie-avond voor belanghebbenden. Meer informatie Heeft u vragen of wilt u meer informatie, dan kunt u telefonisch contact opnemen met de heer J. Beelen van de afdeling Welzijn, tel. 072 - 535 66 83 of met de heer J. Schuurkamp, tel. 072 - 535 6 7 54. Op maandag 26, dinsdag 27 en woensdag 28 oktober 1998 worden op drie locaties op de Kennemerstraatweg in Heiloo asfaltwerk zaamheden uitgevoerd. - Op het Kruispunt KennemerstraatwegIStationsweg wordt het asfalt hersteld vanwege de afronding van de rioleringswerkzaamheden. Het verkeer van en naar de Stationsweg wordt gedurende de werkzaamheden over één rijbaan geleid. - Ter hoogte van Kennemerstraatweg 105, bij garage Zander, wordt het asfalt hersteld vanwege de afronding van de sanerings werkzaamheden. Het verkeer vanuit Limmen richting Alkmaar wordt omgeleid via Frèderika's Hof, de Maas Geesteranusweg en de Dokterslaan. Verkeer vanuit Alkmaar richting Limmen wordt over de linker weghelft langs de werkzaamheden geleid. - Ter hoogte van Kennemerstraatweg 189, bij garage De Bruijn-Blokker, wordt ook van- Kwege de afronding van de saneringswerk zaamheden het asfalt hersteld. Het verkeer vanuit beide richtingen wordt over één rijbaan geleid. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch con tact opnemen met de heer P. Cornelissen van het Ingenieursbureau, tel. 072 - 535 6 7 64. De gemeente Heiloo heeft een wekelijkse avondopenstelling. Het gemeentehuis is iedere maandag avond van 18.00 tot en met 20.00 uur geopend. Vorig jaar heeft de gemeente een nieuwe tele fooncentrale gekregen. Daardoor zijn destijds alle telefoonnummers gewijzigd. Ook het telefoonnummer voor grofhuisafval- meldingen is veranderd. Wilt u grofhuisafval aanmelden, bel dan U kunt meldingen doorgeven van maandag tot en met woensdag tussen 08.00 en 12.00 Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van hebbepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde bouwaanvragen zijn ingediend. In dit stadium is nog niet bekend of aan de verzoeken mee gewerkt kan worden. Eventuele bouwvergun ningen en voornemens om vrijstelling te verlenen worden te zijner tijd gepubliceerd. Daarna bestaat de mogelijkheid de bouwplan nen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. Stationsweg 105 - plaatsen van een berging; Heerenweg 206 - vergroten van de woning; Westerweg ongenummerd - oprichten van twee woningen; De Spanring 7 - vergroten van de woning; Rosendaal 75 - vergroten van de woning; Kerkakkers 75 - vergroten van de woning; Binnenhof 17 - vergroten van de woning. Open Dag Brandweer Heiloo jfe, op zaterdag 31 oktober a.s. V Van maandag 26 tot en met zaterdag 31 oktober 1998 wordt voor de zesde maal de Nationale Brandpreventieweek georgani seerd. In deze week vinden tal van activiteiten plaats om de aandacht voor brandpreventie te vergroten. Vele brandweerkorpsen in het hele land geven op hun eigen manier invulling aan de week. Bouw- en Woningtoezicht - inzien van bouwplannen - indienen van bouwaanvragen - informatie over bouwplannen etc. Voorlichting Meer informatie heeft u vragen of wilt u meer informatie, dan kunt u telefonisch contact opnemen met bureau Voorlichtingen, 072 535 66 41 De Brandweer Heiloo houdt in het kader van de Brandpreventieweek Open Dag op zater dag 31 oktober van 10.00 tot 16.00 uur. Gedurende de Open Dag zijn er verschillende dingen te zien en te doen. Zo is er een demonstratie brandweerbestrij- ding en hulpverlening en een demonstratie met een ladderwagen. En er staat een een commando-verbindingswagen. Verder zijn er informatiestandjes met onder andere informatie over preventie. Ook is een informatiestand van de Brandwondenstichting aanwezig en worden videofilmpjes vertoond. U kunt de kazerne en het materieel bezichtigen. Tevens zijn er rookmelders te koop. De eerste 100 rookmelders worden gesubsidieerd. Er zijn alleen dubbele sets te koop. De gesubsi dieerde rookmelders kosten 17,50 in plaats van 27,50 per set. Aanmelden van vrijwilligers Belangstellenden voor de vrijwillige brand weer kunnen zich aanmelden. Wilt u meer informatie hierover, dan kunt u telefonische contact opnemen met de heer M. Lambert van de Brandweer, tel. 072 - 535 68 50. Landelijke activiteiten De Nederlandse Brandwondenstichting houdt tijdens de week zijn jaarlijkse collecte. Aan circa 3 miljoen huishoudens zullen de collec tanten een folder met brandpreventietips overhandigen. Een groot aantal bouwmarkten en doe-het-zelf-zaken houdt speciale acties om rookmelders en andere brandveiligheidspro ducten extra onder de aandacht te brengen. De Brandpreventieweek is een initiatief van het Nationaal Centrum voor Preventie, de Nederlandse Brandwondenstichting, de Stichting Consumenten en Veiligheid en het Nederlands Instituut voor Brandweer en Rampenbestrijding en de brandweer. Met deze gezamenlijke actie vragen de organisa toren aandacht voor brandveiligheid. Meer informatie Bij de balie van het gemeentehuis zijn folders verkrijgbaar over 'Alles wat u moet weten over brandpreventie'. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. 'Het bevorderen van de verkeersveiligheid en bereikbaarheid binnen de gemeente Heiloo', dat staat de gemeenteraad van Heiloo voor ogen met het verkeersbeleid. Dit verkeersbeleid is vastgelegd in het verkeersplan uit 1993. Een aantal ontwikkelingen is aanleiding geweest voor de gemeente Heiloo om het verkeersplan bij te stellen. Daarom wordt op 29 oktober 1998 een eer ste workshop georganiseerd voor alle inwo ners van Heiloo. Tijdens deze bijeenkomst kunt u actief meedenken over de verkeers- structuur en de verkeersveiligheid in uw gemeente. Bij de bijeenkomst is een verkeersadviesbu- reau aanwezig. Dit bureau heeft van de gemeente opdracht gekregen het huidige verkeersplan te actualiseren. Voor hen is de mening'en ervaring van u, als dagelijks gebruiker van de wegen in Heiloo, onmisbaar. U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de workshop, die plaatsvindt in de raadzaal van het gemeentehuis. De work shop begint om 19.30 uur en zal ongeveer tot 22.00 uur duren. Het is heel belangrijk dat u er bent! Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de heer R. van der Meer van het Ingenieursbureau, tel. 072 - 535 667 63. Voorlopig ontwerp ter inzage In het voorjaar van 1999 wordt gestart met de herinrichting van de Westerweg tussen de Zeeweg en de Zevenhuizerlaan. In april van 1998 hebben de omwonenden de mogelijkheid gekregen hun wensen ten aan zien van de inrichting kenbaar te maken. Deze wensen zijn waar mogelijk opgenomen in het voorlopig ontwerp. Inloop- en informatieavond Op dinsdag 27 oktober 1998 wordt van 19.00 tot 21.00 uur een inloop- en informatieavond gehouden in de raadzaal van het gemeentehuis. Ter inzage Het voorlopig ontwerp hangt van maandag 19 tot en met vrijdag 30 oktober a.s. ter inzage in de bovenhal van het gemeentehuis. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. 's Middags kunt u eventueel na telefonische afspraak terecht, nr. 072 - 535 6 7 65. Belanghebbenden kunnen tot 4 november a.s. hun reactie op het ontwerp kenbaar maken. Meer informatie Voor meer informatie of eventuele vragen kunt u terecht bij de heer R. Gerritsen van het Ingenieursbureau, tel. 072 - 535 67 65. Nieuwe bouwplannen Burgemeester en wethouders maken bekend, dat zij voor de hieronder vermelde bouwplannen voornemens zijn bouwvergun ning te verlenen. Stationsweg 8 - bouw vrijstaande berging en legaliseren praktijkruimte; De Blinkenlaan 14 - legaliseren afdak. Ter inzage De ontwerpbesluiten liggen met de bouw plannen en de daarbij behorende stukken vanaf 22 oktober 1998 gedurende 14 dagen voor een ieder ter inzage in het gemeente huis bij de afdeling VROM. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandag avond tussen 18.00 en 20.00 uur (op andere tijden alleen na telefonische afspraak, nr. 072 - 535 67 47). Indienen van bedenkingen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermelde bouwplan nen vrijstelling te verlenen schriftelijk beden kingen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Verleende collectevergunning Door burgemeester en wethouders is aan de volgende instelling vergunning verleend voor het houden van een collecte in de volgende periode: - Nederlandse Brandwonden Stichting voor de periode van 25 tot en met 31 oktober 1998. De collectanten horen een legitimatiebewijs bij zich te hebben, waaruit blijkt, dat zij bevoegd zijn te collecteren. De Afvalbrengplaats aan het Rosendaal is iedere zaterdag geopend tussen 09.00 en 12.00 uur. Op de Afvalbrengplaats staan bakken voor ijzer, schoon hout, schoon puin, plat glas, grof snoeiafval, grof afval, klein chemisch afval (KCA), groente-, fruit- en tuinafval (gtf) en restafval. U kunt géén bouw- en sloopafval brengen bij de Afvalbrengplaats. Hiervoor kunt u iedere eerste zaterdag van de maand tussen 09.00 en 11.30 uur terecht bij de stortplaats van GP Groot, Kanaaldijk 13 te Heiloo. Van de zaterdagopenstelling wordt veelvuldig gebruik gemaakt. Zoveel zelfs, dat het ver moeden is gerezen, dat ook niet- Heilooënaren met afval komen. Omdat de hoeveelheid afval die wordt gebracht van invloed is op de hoogte van de tarieven, wil de gemeente er zeker van zijn dat alleen de inwoners van Heiloo hun afval komen brengen. Daarom kunnen medewer kers van de Afvalbrengplaats u om geldige legitimatie vragen. Onder legitimatie wordt verstaan uw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart. Bent u niet in staat om aannemelijk te maken dat u daadwerkelijk een inwoner van Heiloo bent, dan kan de medewerker van de Afvalbrengplaats u mededelen dat u geen afval kunt inleveren. Als duidelijk is dat u in Heiloo woont, dan kunt u gewoon bij de Afvalbrengplaats terecht. Meer informatie Heeft u vragen of wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met tel.nr. 072 - 535 68 68. Woonzorgloket in Heiloo Inwoners van Heiloo kunnen bij het Woonzorgloket terecht voor informa tie, advies en vragen over de Wet Voorzieningen Gehandicapten, Woon- en Zorgvoorzieningen zoals: *Wonen Bijvoorbeeld een traplift, douchezit je, aangepast toilet, verhuizing naar een seniorenwoning of indicatie voor een "koppelwoning". *Welzijn Bijvoorbeeld voor dagverzorging, alarmeringssysteem, warme maal tijdvoorziening, vervoersvoorzienin gen en invalideparkeerkaart. Zorg Bijvoorbeeld voor Thuiszorg (ver pleegkundige en/of huishoudelijke hulp), Zorgcentrum Overkerck of De Loet, Amberhof of verpleeghuis. Meer weten? Het Woonzorgloket is geopend van maandag- tot en met vrijdagochtend van 08.00 tot 12.30'uur. Het Woonzorgloket is telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 16.30 uur onder nummer 072 - 535 67 03. Buiten deze tijden kunt u een boodschap inspreken op het antwoordapparaat. U wordt de volgende werkdag teruggebeld. Noodgevallen Heeft u direct thuiszorg nodig en is het Woonzorgloket telefonisch niet meer bereikbaar, dan kunt u dag en nacht bellen met nummer 072 - 567 00 50. Raadhuisplein I Pb. I I850 AA Tel. Afd. Voorlichting 5356641. Gemeentehuis is open van 8.00 tot 12.30 uur Maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur, tel. 5356666. Informatierubriek mI

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1998 | | pagina 4