072 - 535 68 88 voor o> Gemeente Heiloo werkt hard aan realisatie centrale dienstverlening Gemeentehuis voortaan op vrijdag eerder gesloten Mededelingen van de afdeling Beheer Openbare Ruimte Telefoonnummer meldingen grofhuisafval Uitslag rebus Gemeentelijk aanspreek punt buiten reguliere openingstijden UITKIJKPOST - 8 SEPTEMBER HEILOO Centrale hal gemeentehuis tijdelijk buiten gebruik door verbouwing Tot en met dinsdag 5 oktober a.s. is de centrale hal van het gemeentehuis niet toe gankelijk vanwege de verbouwing. Dienstverlening gaat wel gewoon door Ondanks de verbouwing kunt u natuurlijk wel terecht voor alle gemeentelijke diensten zoals paspoortenrijbewijzenbouwvergun ningenzorgvragen etc. Voor een aantal zaken moet u alleen op een andere plaats in het gemeentehuis zijn dan u gewend bent. De gemeente probeert de overlast voor bezoekers uiteraard zoveel mogelijk te beper kenmaar helemaal lukt dat niet. Wij vragen uw begrip hiervoor. Verwachting is dat de gemeente u vanaf woensdag 6 oktober graag van dienst zal zijn aan een nieuwe balie in een vernieuwde hal! Nadere berichtgeving over de precieze datum leest u op deze informatiepagina. Waar kunt u terecht De hoofdingang van het gemeentehuis is gedurende de werkzaamheden aan de cen trale hal afgesloten. De receptie en ingang vindt u voorlopig rechts naast het talud van de personeels- en bevoorradingsingang in de leeskamer van de raadsleden. U moet hier voor binnen een trap op. Eén en ander is met tekstborden aangegeven. Anders dan u gewend bent kunt u zich bij de receptie melden. De receptioniste verwijst u dan door naar de juiste afdeling of belt een collega, zodat u opgehaald of gebracht wordt. En als u geen trap kunt lopen? Zoals hierboven vermeld moeten bezoekers van het gemeentehuis bij de tijdelijke ingang een trap op lopen. Niet iedereen is hiertoe in staat. Om deze bezoekers toch goed van dienst te kunnen zijn wordt bij de buitendeur een bel gemonteerd. Als u de trap om welke reden dan ook niet kunt op lopen, dan kunt u aanbellen. Een medewerker van de gemeente haalt u direct op en brengt u met de betreffende afdeling in contact. Burgerzaken 1 Voor paspoorten, rijbewijzen, uittreksels, aan giften van geboorten etc. kunt u zoals gebrui kelijk bij de afdeling Burgerzaken terecht. Gedurende de werkzaamheden bevindt deze afdeling zich in de kamers die vroeger pal achter de receptie lagen. In de gang is een wachtgelegenheid met stoelen. De receptio niste wijst u de weg. Welzijn en Sociale zaken Voor WVG, zorg- woon- en werkzaken kunt u bij de afdeling Welzijn terecht. De afdeling blijft gedurende de werkzaamheden wel op dezelfde plaats gehuisvest. U kunt echter niet zoals u gewend bent gewoon doorlopen naar de afdeling. De receptioniste belt voor u naar de afdeling. Een collega haalt u op of brengt u naar Welzijn. Bouwen en wonen Voor bouwen en wonen kunt u bij de balie van de afdeling VROM, Bouw- en Woningtoezicht terecht. De afdeling blijft gedurende de werkzaamheden op dezelfde plaats in de bovenhal gehuisvest. U kunt ech ter niet zoals u gewend bent gewoon doorlo pen naar de afdeling. De receptioniste belt Met ingang van 1 augustus jl. is het gemeen tehuis voortaan iedere vrijdag om 16.00 uur gesloten in plaats van om 16.30 uur. Ook tele fonisch is het gemeentehuis vanaf die datum op de vrijdag tot 16.00 uur bereikbaar. Openingstijden gemeentehuis Van maandag tot en met donderdag tussen 08.00 en 12.30 uur en 's middags op afspraak tot 16.30 uur. Vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en 's middags op afspraak tot 16.00 uur. Iedere maandagavond is er avondopen stelling tussen 18.00 en 20.00 uur voor de afdelingen Burgerzaken, Welzijn en VROM, Bouw- en Woningtoezicht. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch con tact opnemen met de afdeling Bestuurszaken, Voorlichting, tel. 072 - 535 66 41. voor u naar de afdeling. Een collega haalt u zonodig op of brengt u naar VROM. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch con tact opnemen met de heer K. Kaandorp van de afdeling Informatievoorziening en Facilitair, tel. 072 - 535 66 72. Centrale dienstverlening in een notendop De gemeente Heiloo werkt al geruime tijd hard aan de realisatie van centrale dienstver lening. De verbouwing die het gemeentehuis op dit moment ondergaat heeft hier ook voor een groot deel mee te maken. Naar verwach ting vindt u vanaf 6 oktober a.s. in de centrale hal van het gemeentehuis niet alleen een receptie- en infobalie zoals u gewend was, maar een balie met verschillende loketten, de Publieksbalie genaamd. Bedoeling is dat u bij deze Publieksbalie voor alle producten die de gemeente levert terecht kunt. Alle dienstverle ning is op deze manier geconcentreerd in de benedenhal in plaats van verspreid over het gebouw. De gemeente wil het zo voor u als klant gemakkelijker maken. In de toekomst kunt u zelfs voor een paspoort en een bouwvergunning bij hetzelfde loket terecht. Voor we zover zijn moet er echter nog heel wat veranderen. De fysieke verandering in de vorm van de verbouwing van het gemeentehuis is er één van. Maar ook binnen de organisatie van de gemeente moeten din gen anders. Personeel moet worden opgeleid om meerdere werkterreinen te kunnen behan delen etc. En dat kost tijd. Naar verwachting zijn de verschillende loket ten Burgerzaken, Bouwen en Wonen en Werk, Inkomen en Zorg van de Publieksbalie vanaf 6 oktober a.s. wel geopend. U kunt dan alleen nog niet voor alle producten bij hetzelf de loket terecht. De gemeente houdt u op de hoogte van ontwikkelingen op dit gebied via de gemeentelijke Informatiepagina in de Uitkijkpost. Voor meer informatie over centrale dienstverlening kunt u contact opnemen met de afdeling Bestuurszaken, Voorlichting, tel. 072 - 535 66 41.= Openingstijden Afvalbrengplaats De Afvalbrengplaats aan het Rosendaal 2 is geopend van maandag tot en met vrijdag tus sen 08.00 en 16.00 uur en iedere zaterdag tussen 08.30 en 12.30 uur. Legitimatie De Afvalbrengplaats aan het Rosendaal is alleen bedoeld voor inwoners van Heiloo. Medewerkers kunnen daarom om uw legitimatie (lees: paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) vragen. Wat kunt u NIET bij de Afvalbrengplaats kwijt? Niet alle materialen kunt u bij de Afvalbrengplaats aan het Rosendaal kwijt. Voor bijvoorbeeld bielzen, autobanden en bouw- en sloopafval kunt u terecht bij de stortplaats van GP Groot, Boekelermeerdijk 13A te Alkmaar. Deze stortplaats is iedere eer ste zaterdag van de maand tussen 09.00 en 11.30 uur geopend. Grofhuisafval Voor meldingen van grofhuisafval kunt u van maandag tot en met woensdag tussen 08.00 en 12.00 uur telefonisch contact opnemen met nr. 072 - 535 68 88. Meer informatie Voor meer informatie of algemene vragen over klein onderhoud van het dorp kunt u telefonisch contact opnemen met de afdeling Beheer Openbare Ruimte, nr. 072 - 535 68 68. Wilt u grofhuisafval aanmelden, bel dan U kunt meldingen doorgeven van maandag tot en met woensdag tussen 08.00 en 12.00 uur. In de Uitkijkpost van 18 augustus 1999 stond een rebusprijsvraag in het kader van de actie blad voor blad vermeld. Helaas was in deze rebus een fout geslopen, maar de afgelopen weken zijn er toch 41 goede oplossingen bin nengekomen, zelfs van vakantiegangers! Sommige inzenders hadden hun oplossing voorzien van een mooie illustratie. De goede oplossing was; Meedoen aan de actie Blad voor Blad betekent opkomen voor de natuur. Mevrouw Wuijster, wethouder van Milieu heeft onder de goede oplossingen de volgende prijzen verloot: Cadeaubon van f 50,00 is gewonnen door; E. Swart, Het Veld 4, HEILOO Cadeaubon van f 25,00 is gewonnen door; Mevr. Post-Verhoeff, De Kuilenaar 43, HEILOO Cadeaubon van f 15,00 is gewonnen door; J. Molenaar-Bakker, Ypesteinerlaan 28, HEILOO Cadeaubon van f 15,00 is gewonnen door; M. Bakkum-Christiani, Hogeweg 148, LIMMEN Cadeaubon van f 15,00 is gwonnen door; G. Zeeman-Bar, Holleweg 68, HEILOO De prijswinnaars hebben inmiddels bericht gehad. Verleende vergunningen @TC Op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) heeft de bur gemeester van Heiloo vergunning verleend voor het houden van een uitmarkt als start punt van het nieuwe seizoen met educatie- vem sociaal-culturele en recreatieve activitei ten, bestaande uit ongeveer 45 kramen, in en rond de openbare bibliotheek en winkelcen trum 't Hoekstuk op zaterdag 11 september 1999 van 11.00 tot 16.00 uur. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de heer G.J.N.A. Tervoort van de afdeling Bestuurszaken, tel. 072 - 535 66 45. Commissie bestuurszaken De eerstvolgende openbare vergadering van de raadscommissie voor Bestuurszaken vindt plaats op maandag 13 september 1999 om 20.00 uur in de kantine van de buitendienst, Rosendaal 2. Op de Agenda staan onder meer de volgen de agendapunten: Opheffing gemeenschappelijke regeling distributiedienst; Visiedocument en convenant SMH/GHOR (Spoedeisende Medische Hulpverlening Geneeskundige Hulpverlening bij (zware) Ongevallen en Rampen); Goedkeuring jaarrekening NV Houdster maatschappij GKNH en raadsvoorstel tot bekrachtiging van aandelenuitgifte die sinds de oprichting van de vennootschap en haar voorganger zijn uitgegeven; rekening 1998 en (meer)jarenbegroting vanaf 2000 vanhet SNK; Brief inzake het bevorderen van de communicatieve omgang van het college met de burgers van Heiloo; De gemeente is verantwoordelijk voor het kleine dagelijks onderhoud van de woonom geving. De afdeling Beheer Openbare Ruimte die voor dit onderhoud zorgt is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar tus sen 08.00 en 16.00 uur op nr. 072 - 535 68 68. Bereikbaarheid buiten reguliere opening stijden voor spoedgevallen Vanaf vandaag is de gemeente voor spoedge vallen over het dagelijks onderhoud ook bui ten de reguliere openingstijden telefonisch bereikbaar. Het gaat om een proefperiode van een jaar. Heeft u een spoedmelding, dan kunt u bellen met nr. 072 - 535 68 68. Buiten de reguliere openingstijden hoort u een boodschap op een antwoordapparaat. Luister goed naar dit bericht en spreek uw naam, adres, telefoonnummer en de aard van uw spoedeisende melding in. De dienstdoende medewerker wordt na het inspreken van uw boodschap automatisch per semafoon gewaar schuwd. Hij belt u zo snel mogelijk terug. Let op! Bedenk vóór u buiten de reguliere opening stijden belt goed of uw melding écht spoedei send is. Kan het tot de eerstvolgende werk dag wachten of niet? Levert hetgeen u wilt melden bijvoorbeeld een onveilige situatie op, spreek dan een boodschap in op het ant woordapparaat. Als uw melding niet spoedei send is, bel dan de eerstvolgende werkdag op nr. 072 - 535 68 68. Belangrijke nummers voor andere meldingen De gemeente is niet voor alle zaken verant woordelijk. Hieronder volgt een lijstje met belangrijke telefoonnummers voor spoedge vallen waar de gemeente geen verantwoor ding voor draagt: als elke seconde telt, alarmnummer 112 politie Heiloo, 072 - 533 76 76 politie Noord-Holland Noord, 072 -512 22 22 Energie Noord-West, als het gaat om gas of elektra, 072 - 514 51 50 PWN, als het gaat om de waterleiding en drinkwater, 072 - 515 15 50 Multikabel voor uw kabelaansluiting radio en TV, 072 - 512 82 00 Dierenambulance, 072 - 515 01 73 Brandweer, bij spoed 112 of anders 072 - 564 44 44 Waterschap het Lange Rond, voor het beheer van openbaar water, 072 - 541 02 02 Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch con tact opnemen met de afdeling Beheer Openbare Ruimte, nr. 072 - 535 68 68 Agenda voor de vergadering van de Senioren Raad Heiloo De vergadering is openbaar en wordt gehou den op maandag 13 september 1999 om 14.00 uur in het Open Huis. De vergadering vindt in het Open Huis plaats vanwege de verbouwing in het gemeentehuis. Agenda 1 Opening 2 Notulen vergadering van 12 juli 1999. 3 Binnengekomen en uitgaande stukken. 4 Mededelingen 5 Verslag werkgroepen 6 Advisering: uit te brengen advies naar aanleiding van herziening Verkeersplan Heiloo voor commissievergadering d.d.16 september 1999 7 Rondvraag 8 Sluiting Mogelijkheid tot inspreken Wilt u gebruik maken van de mogelijkheid tot inspreken tijdens de vergadering, dan kunt u zich onder vermelding van het betreffende agendapunt voor aanvang van de vergade ring aanmelden bij de secretaris van de Seniorenraad, mevrouw M.J. van Roozendaal-Bersee, tel. 072 - 533 05 35. Ter inzage De vergaderstukken liggen vanaf vandaag, 8 september 1999, ter inzage bij het Trefpunt. Openingstijden van maandag tot en met vrijdag van 09.30 tot 17.30 uur. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met het secretariaat van de Senioren Raad Heiloo, mevrouw M.J. van Roozendaal-Bersée, tel. 072 - 533 05 35. Nieuwe bouwplan Burgemeester en wethouders maken bekend, dat zij voor het hieronder vermelde bouwplan voornemens zijn bouwvergunning te verlenen. Baijershoffweg 16; Ter inzage De ontwerpbesluiten liggen met de bouw plannen en de daarbij behorende stukken vanaf donderdag 9 september 1999 geduren de twee weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis bij de afdeling VROM. Openingstijden zijn van maandag tot en met donderdag tussen 8.00 en 12.30 en vrijdag tussen 8.00 en 16.00 uur alsmede iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur (op andere tijden alleen na telefonische afspraak, nr. 072 - 535 67 47). Indienen van bedenkingen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermeld bouwplan vrij stelling te verlenen van de ter plaatse gelden de bestemmingsplanvoorschriften schriftelijk bedenkingen naar voren brengen bij het col lege van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Commissie Grondgebiedzaken I De openbare vergadering van de raadscom missie voor Grondgebiedzaken I vindt plaats op woensdag 15 september 1999 om 19.30 uur (let op de gewijzigde aanvangstijd) in de kantine van de buitendienst, Rosendaal 2. Op de agenda staan onder meer de volgen de agendapunten: Regionaal volkshuisvestingsplan; Diverse voorbereidingsbesluiten; Verkoop gedeelte bosplantsoen achter de percelen De Spanring 18 t/m 22; Aanvulling uitwerking nota Heroriënf^jv grondbedrijf; Bestuursopdracht Stationsomgeving; Principeverzoeken van diverse bedrijven; Voortgang bestemmingsplan Zuid-Oost III (Oosterbos); Brief Milieu Contact Heiloo; Ingekomen brieven van burgers betreffende bevordering aanleg geluidswal A9; Ontwerp-structuurplan Boekelermeer-Zuid 2 en 3; Verzoek woonbestemming; Commissie Grondgebiedzaken II De eerstvolgende openbare vergadering van de raadscommissie voor Grondgebiedzaken II vindt plaats op donderdag 16 september 1999 om 20.00 uur in de kantine van de buitendienst, Rosendaal 2. Op de agenda staan onder meer de volgen de punten: Ontwikkelingsvisie PC Willibrord; Tweede concept herziening verkeersplan Heiloo; Projectvoorstel/kredietaanvraag parkeer- onderzoek Heiloo; Bestuursopdracht Smal waterspoor; Brief van bewoners Tuindorp; Verleende collectevergunning Door burgemeester en wethouders is aan de volgende instelling vergunning verleend voor het houden van een collecte in de volgende periode: Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds voor de periode van 5 tot en met 11 september 1999; Prinses Beatrix Fonds voor de periode van 12 tot en met 18 september 1999. De collectanten horen een legitimatiebewijs bij zich te hebben, waaruit blijkt, dat zij bevoegd zijn te collecteren. Commissie Welzijnszaken en Burgerij De eerstvolgende openbare vergadering van de raadscommissie voor Welzijnszaken en Burgerij vindt plaats op 14 september 1999 om 20.00 uur in de kantine van de buiten dienst, Rosendaal 2. Op de agenda staan onder meer de volgen- de agendapunten: Kosten voorziening huisvesting De Duif; Notitie jeugdbeleid; Bestuursopdracht verbouwing Bruno-gebouw; Presentatie haalbaarheidsonderzoek Nijenburg; Voorrangsregels plaatsing gesubsidieerde plaatsen kinderopvang; Raadhuisplein I Pb. I I850 AA Tel. Afd. Voorlichting 5356641Gemeentehuis is open van 8.00 tot 12.30 uur Maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur, tel. 5356666. Informatierubriek

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1999 | | pagina 4