I I Nieuwe Publieksbalie gereed 072 - 535 68 88 Wat gaat er bij het oud papier? WEL NIET Inventarisatie monumentale bomen op particulier terrein Telefoonnummer meldingen grofhuisafval Mededelingen van de afdeling Beheer Openbare Ruimte Gemeentelijk aanspreek punt buiten reguliere openingstijden EEN BETER MILIEU BEGINT BIJ JEZELF t£NT HEILOO Gemeente Heiloo kan inwoners nog beter van dienst zijn 072 -541 02 02 Raadhuisplein I Pb. I I850 AA Tel. Afd. Voorlichting 5356641. Gemeentehuis is open van 8.00 tot 12.30 uur Maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur, tel. 5356666. PAGINA 4 UITKIJKPOST - 3 NOVEMBER Informatierubriek I C De Publieksbalie van de gemeente is klaar. Met deze nieuwe Publieksbalie wil de gemeen te u nog beter van dienst zijn. In de beneden hal vindt u vanaf vandaag een concentratie van balies waar u voor de verschillende producten van de gemeente terecht kunt. Het gemeentebestuur vindt het erg belangrijk dat u klantgericht geholpen wordt. De gemeente neemt dan ook steeds verschillen de maatregelen om de dienstverlening aan de inwoners te verbeteren. De komst van de nieuwe Publieksbalie is er één van. De Publieksbalie werkt met een "front-" en een "back-office". Aan de verschillende baliesde front-officesworden zaken afgehandeld die snel klaar zijn, zoals een paspoort, rijbewijs, woonvergunning, etc. Maar ook voor informa tie kunt u hier terecht. Als er meer tijd nodig is om uw vraag af te handelen, dan wordt de back-office ingeschakeld. Het spreekt voor zich dat de balies zodanig gemaakt zijn, dat uw privacy zo veel mogelijk gewaarborgd is. Deze nieuwe manier van werken zal de eerste tijd zowel voor u, als voor de medewerkers van de gemeente wel even wennen zijn. Na deze gewenningsperiode is een verbeterde dienstverlening en nog meer tevreden bezoe kers het gevolg. Snel geholpen bij de Publieksbalie De nieuwe balies zijn bedoeld om u met vragen en lof handelingen, die niet meer dan 10 minuten duren, direct te kunnen helpen. Omdat de balies allemaal in de hal te vinden zijn, hoeft u ook niet meer te zoeken in het gemeentehuis. De andere ruimten zijn dan ook niet meer vrij toegankelijk voor bezoekers. Als het langer duurt dan ±10 minuten Voor handelingen die langer duren dan ±10 minuten hanteert de gemeente met ingang van vandaag een afsprakensysteem. Zo weet u zeker dat de medewerker die u nodig heeft beschikbaar is, genoeg tijd voor u heeft én zich heeft kunnen voorbereiden op uw vraag, zodat hij/zij u beter kan helpen. Bovendien komt u niet voor niets naar het gemeentehuis. Zo 'n afspraak kunt u telefonisch of aan één I van de balies maken. Welke balies vindt u in de hal In de benedenhal van het gemeentehuis vindt u de volgende balies: Balie 1, Receptie en telefoniste Bij deze balie kunt u onder andere terecht als u een afspraak heeft met een medewerker van de gemeente. Ook wordt het algemene telefoonnummer van de gemeente hier beant woord. Bovendien kunt u uw aanmelding voor hondenbelasting bij de receptie regelen. Zij zorgen ervoor dat uw ingevulde aanmeldings formulier bij de afdeling Financiën terecht komt. Verder kunt u voor een parkeerschijf bij dit loket terecht. Balie 2, WerkInkomen en Zorg (Welzijn) Bij deze balie kunt u onder andere terecht voor huursubsidie en de vangnetregeling huursubsidie, een invalidenparkeerkaart, een kortingspas voor de servicetaxi, verklaringen omtrent het inkomen en vermogen of een woonvergunning. Ook kunt u terecht voor algemene informatie over andere producten van de afdeling Welzijn en voor het maken van een afspraak. Balie 3, 4 en 5, Burgerzaken Bij deze balies kunt u onder andere terecht voor uw paspoort en /of identiteitskaart, rijbe wijs of uittreksels uit de gemeentelijke basis administratie. Ook als u wilt trouwen of uw partnerschap wilt registreren kunt u bij deze drie balies terecht. Bent u verhuisd binnen Heiloo of een nieuwe inwoner van Heiloo? Uw adreswijziging of aanmelding kunt u rege len bij de balies Burgerzaken. Verder kunt u terecht voor informatie of het maken van een afspraak. Balie 6, Bouwen en Wonen Bij deze balie kunt u onder andere terecht voor informatie over en het indienen van aan vragen voor bouwvergunningen, sloopvergun ningen, parkeerontheffingen en andere zaken op het gebied van bouwen en wonen. Verder kunt u hier voor informatie over bestemmings plannen terecht. Ook kunt u bij deze balie als het nodig is een afspraak maken. Openingstijden Het gemeentehuis, en dus ook de nieuwe Publieksbalie, is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iede re maandagavond tussen 18.00 én 20.00 uur. Straks ook kadastrale gegevens verkrijgbaar in Heiloo Begin volgend jaar wordt de dienstverlening van Heiloo uitgebreid met de beschikbaar heid van kadastrale gegevens. Nu moet u hiervoor nog naar het Kadaster in Alkmaar. Vanaf begin volgend jaar kunt u ook hiervoor in de hal van het gemeentehuis terecht. Nadere informatie hierover leest u te zijner tijd op deze gemeentelijke informatiepagina. Informatiecentrum Vanaf begin december vindt u, behalve de nieuwe Publieksbalies, ook een nieuw Informatiecentrum in de benedenhal. In dit informatiecentrum zullen stukken ter inzage liggen zoals raads- en commissievergader stukken. Ook is hier het foldermateriaal van de gemeente verkrijgbaar. Meer informatie over dit Informatiecentrum leest u te zijner tijd op deze gemeentelijke informatiepagina in de Uitkijkpost. Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de heer K. Mosselaar, tel. 072 - 535 67 20 of met mevrouw Ch. van Voorst tel. 072 - 535 66 40. Verleende collectevergunning Door burgemeester en wethouders is aan de volgende instelling vergunning ver leend voor het houden van een collecte in de volgende periode: Diabetes Fonds Nederland voor de periode van 31 oktober tot en met 6 november 1999. De collectanten horen een legitimatiebewijs bij zich te hebben, waaruit blijkt, dat zij bevoegd zijn te collecteren. EN WAT NIET? Daar hoeft niemand ruzie over te maken, het inzamelen van oud papier en karton is prima voor het milieu en het bespaart energie en grondstoffen, maar niet alles is 'oud papier'. Sommige dingen horen bij het gewone afval thuis. Vandaar dit lijstje. kranten tijdschriften boeken folders en brochures telefoongidsen 'gouden gidsen' schrijfpapier tekenpapier computerprints fax- en kopieerpapier enveloppen papiersnippers cadeaupapier eierdozen eierrekjes dozen van karton en papier (bijvoorbeeld dozen van audio, hagelslag, koekjes, sigaretten, wasmiddellen, postpakketten) geplastificeerd papier ordners en ringbanden met metaal of plastic kaft pakken van zuivel, frisdrank en wasverzachter zakdoekjes luiers toiletpapier keukenrol behang en vinyl carbonpapier foto's piepschuim uit verpakking verpakkingen van vloeibare wasmiddelen plastic draagtasjes plastic zichtmappen verontreinigd papier (bijvoorbeeld papier tussen vleeswaren, koffiefilters, vuile tissues) Helaas worden op particulier terrein regelma tig mooie, oude bomen verwijderd. De gemeente zoekt naar mogelijkheden dit te voorkomen en het behoud van de monumen tale bomen op particulier terrein te stimuleren. Om dit te kunnen doen is een goede inventa risatie nodig van monumentale bomen op particulier terrein. Wat zijn monumentale bomen? Monumentale bomen zijn: ouder dan 50 jaar; bomen met een speciale betekenis door een bijzondere schoonheid, een bijzondere zeldzaamheid of een beeldbepalende functie die ze voor de omgeving vervullen. Het bomenfonds Als u één of meer monumentale bomen op uw eigen terrein heeft staan, dan kunt u gebruik maken van het bomenfonds van de Bomenstichting. Dit biedt u een aantal voor delen. U kunt bijvoorbeeld een financiële bij drage en deskundige adviezen aanvragen. U moet dan wel zorgen dat de monumentale boom of bomen geregistreerd worden bij de Bomenstichting. Twijfelt u, dan kunt u de boom of bomen toch opgeven, want de bomenschouw komt kijken en beoordelen of betreffende boom/bomen inderdaad in aanmerking komt/komen voor registratie. Waarvoor zijn bijdragen van het bomen fonds verkrijgbaar Het bomenfonds kent verschillende bijdragen zoals bijvoorbeeld: voor onderzoek naar de kwaliteit van de boom en groeiplaats, inclusief rapportage - een groeiplaatsonderzoek; - boomonderzoek; - bemonstering; voor structurele groeiplaatsverbetering - groeiplaatsverbetering; - oppervlakkige bemesting; voor bescherming van de groeiplaats voor kroonsnoei voor kroonverankering Hoe gaat registratie van een monumentale boom in zn werk Als uw boom niet bij de Bomenstichting gere gistreerd staat, maar u denkt dat hij toch in het register van Monumentale bomen thuis hoort, dan kunt u alsnog bij de Bomenstichting een inventarisatieformulier aanvragen. U vult dit formulier in, en stuurt het geheel met één of twee duidelijke foto 's van de boom naar de Bomenstichting. U kunt een aanvraagformulier voor een bijdrage uit het bomenfonds eventueel gelijk meesturen. Vervolgens bekijkt de bomenschouw dan of uw boom voor registratie in aanmerking komt. Is dit het geval, dan wordt daarna eventueel een aanvraag voor een bijdrage in behande ling genomen. Adres van de Bomenstichting Bomenstichting Oudegracht 201 bis 3511 NG UTRECHT Tel. 030 - 234 07 78 Hoe kunt u zelf meewerken aan de registratie en het behoud van monumentale bomen De gemeente probeert met deze oproep zoveel mogelijk particuliere boomeigenaren te bereiken. Zo hoopt de gemeente dat ook u meewerkt aan een goede inventarisatie van monumentale bomen in ons dorp. Als u mee werkt, dan kunt u zelf ook optimaal gebruik maken van het bomenfonds zodat u oude bomen op uw eigen terrein op deskundige wijze kunt onderhouden Meer informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer C. Hartland van de afdeling Beheer Openbare Ruimte, tel. 072 - 535 68 01 of rechtstreeks met de Bomenstichting, tel. 030 - 234 07 78. Een uitgebreide informatie folder is via de Bomenstichting verkrijgbaar. Wilt u grofhuisafval aanmelden, bel dan U kunt meldingen doorgeven van maandag tot en met woensdag tussen 08.00 en 12.00 uur. Openingstijden Afvalbrengplaats De Afvalbrengplaats aan het Rosendaal 2 is geopend van maandag tot en met vrijdag tus sen 08.00 en 16.00 uur en iedere zaterdag tussen 09.00 en 12.00 uur. Legitimatie De Afvalbrengplaats aan het Rosendaal is alleen bedoeld voor inwoners van Heiloo. Medewerkers kunnen daarom om uw legiti matie (lees: paspoort, rijbewijs of identiteits kaart) vragen. Wat kunt u NIET bij de Afvalbrengplaats kwijt? Niet alle materialen kunt u bij de Afvalbrengplaats aan het Rosendaal kwijt. Voor bijvoorbeeld bielzen, autobanden en bouw- en sloopafval kunt u terecht bij de stortplaats van GP Groot, Boekelermeerdijk 13A te Alkmaar. Deze stortplaats is iedere eer ste zaterdag van de maand tussen 08.30 en 12.30 uur geopend en maandag tot en met vrijdag tussen 07.00 en 16.00 uur. Grofhuisafval Voor meldingen van grofhuisafval kunt u van maandag tot en met woensdag tussen 08.00 en 12.00 uur telefonisch contact opnemen met nr. 072 - 535 68 88. Meer informatie Voor meer informatie of algemene vragen over klein onderhoud van het dorp kunt u tele fonisch contact opnemen met de afdeling Beheer Openbare Ruimte, nr. 072 - 535 68 68. De gemeente is verantwoordelijk voor het kleine dagelijks onderhoud van de woonom geving. De afdeling Beheer Openbare Ruimte die voor dit onderhoud zorgt is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar tus sen 08.00. en 16.00 uur op nr. 072 - 535 68 68. Bereikbaarheid buiten reguliere opening stijden voor spoedgevallen Vanaf vandaag is de gemeente voor spoedge vallen over het dagelijks onderhoud ook bui ten de reguliere openingstijden telefonisch bereikbaar. Het gaat om een proefperiode van een jaar. Heeft u een spoedmelding, dan kunt u bellen met nr. 072 - 535 68 68. Buiten de reguliere openingstijden hoort u een boodschap op een antwoordapparaat. Luister goed naar dit bericht en spreek uw naam, adres, telefoonnummer en de aard van uw spoedeisende melding in. De dienstdoende medewerker wordt na het inspreken van uw boodschap automatisch per semafoon gewaar schuwd. Hij belt u zo snel mogelijk terug. Let op! Bedenk vóór u buiten de reguliere opening stijden belt goed of uw melding écht spoedei send is. Kan het tot de eerstvolgende werk dag wachten of niet? Levert hetgeen u wilt melden bijvoorbeeld een onveilige situatie op, spreek dan een boodschap in op het ant woordapparaat. Als uw melding niet spoedei send is, bel dan de eerstvolgende werkdag op nr. 072 - 535 68 68. Burgerlijke stand gemeente Heiloo tot en met 28 oktober 1999 Geboorten Nicolaus J.A., z.v. J.J.M. van Santé en C.T. de Graaf; Twan, z.v. L.J.P. Gouwerok en C. van der Nagel; Maxime C., d.v. R. Kuiper en E.M.B. Rokebrand; Sabine, d.v. T.P. van der Lip en A.C.C. Obdam; Mitchell, z.v. A.J.G.C. de Wit en D.A. Lapère; Bram, z.v. E. Huijzer en S. Beentjes. Elders geboren Wout S., z.v. F.S. Kops en A. Heidoorn; Thyra K., d.v. U.D. Margarita en K.M. de Goede; Kevin, z.v. J. Tiems en B.J. van Bugnum. Huwelijken/geregistreerde partnerschappen R. de Waard en M. van den Berg; F.A. Vink en E.M. Schaap; M.J. Kok en L.M.A. Rozing. Overleden E. Doornbos, e.v. Pasma; A.E.J. van Laarhoven, w.v. Hendriks; C.P.M. Leek e.v. Broers; A. Geertsma w.v. de Jong; C.E. Ott. Elders overleden P. Vellekoop w.v. Smets Commissie Bestuurszaken De eerstvolgende openbare vergadering van de raadscommissie voor Bestuurszaken vindt plaats op maandag 8 november 1999 om 20.00 uur in de kantine van de buitendienst, Rosendaal 2. Op de agenda staan onder meer de volgen de agendapunten: Tweede marap 1999; Vervanging bedrijfsmiddelen brandweer; Ontwerp-toekomstvisie Noord- Kennemerland 2020. Commissie Grondgebiedzaken I De openbare vergadering van de raadscom missie voor Grondgebiedzaken I vindt plaats op woensdag 10 november 1999 om 20.00 uur in de kantine van de buitendienst, Rosendaal 2. Op de agenda staan onder meer de volgende agendapunten: Tweede marap 1999; Verhoging grondprijs snippergroen per 1 januari 2000; Vaststellen voorbereidingsbesluit in verband met een ingediend bouwplan voor het voeren van een art. 19 Wet RO-procedure vast te stellen voor het perceel Westerweg 143; Verkoop van een perceel bosplantsoen achter het perceel Burenweg 6; Verzoek planschade; Voorontwerp-bestemmingsplan "Woonwagencentrum,eerste wijziging". Commissie Grondgebiedzaken II De eerstvolgende openbare vergadering van Op de agenda staan onder meer de volgende punten: Tweede marap 1999; Herziening verkeersplan Heiloo. De eerstvolgende openbare vergadering van de raadscommissie voor Welzijnszaken en Burgerij vindt plaats op dinsdag 9 november 1999 om 20.00 uur in de kantine van de bui tendienst, Rosendaal 2. Op de agenda staan onder meer de volgen de agendapunten: Tweede marap; Subsidieverordening Regiobureau Commissie Welzijnszaken en Burgerij Belangrijke nummers voor andere meldingen De gemeente is niet voor alle zaken verant woordelijk. Hieronder volgt een lijstje met belangrijke telefoonnummers voor spoed gevallen waar de gemeente geen verant woording voor draagt: als elke seconde telt, alarmnummer 112 politie Heiloo, 072 - 533 76 76 politie Noord-Holland Noord, 072 -512 22 22 Energie Noord-West, als het gaat om gas of elektra, 072 - 514 51 50 PWN, als het gaat om de waterleiding en drinkwater, 072 -515 15 50 Multikabel voor uw kabelaansluiting radio en TV, 072 - 512 82 00 Dierenambulance, 072 - 515 01 73 Brandweer, bij spoed 112 of anders 072 - 564 44 44 Waterschap het Lange Rond, voor het beheer van openbaar water, Meer informatie Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de afdeling Beheer Openbare Ruimte, nr. 072 - 535 68 68 Op de agenda staan onder meer de volgen de agendapunten: Tweede marap; Subsidieverordening Regiobureau Zorgindicatie; Tijdelijk gebruik schoolgebouw Malevoort door Kinderdagverblijf de Vijfhoek; Bestuursoverdracht openbaar onderwijs; Evaluatie minimabeleid.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 1999 | | pagina 4