HEILOO Openingstijden gemeente huis en publieksbalie Ophaaikalender Wijkgesprekken Gemeente onderzoekt wensen woonkwaliteit Inwerkingtreding nieuwe Huisvestingsverordening Publieksbalies 19 januari gesloten G> De ochtend Tussen 08.00 en 12.30 uur zijn de publieksba lies in het gemeentehuis geopend. U kunt terecht bij de balies Werk, Inkomen en Zorg (Welzijn), Burgerzaken, Bouwen en Wonen en bij de Receptie. Ook zijn we telefonisch bereikbaar onder nr. 072 - 535 66 66. De middag Tussen 12.30 en 16.30 uur kunt u alleen op afspraak terecht. Telefonisch zijn we tussen 12.30 en 16.30 uur wel bereikbaar. De avond Iedere maandagavond zijn de publieksbalies in het gemeentehuis geopend tussen 18.00 en 20.00 uur. U kunt terecht bij de balies Werk, Inkomen en Zorg (Welzijn), Burgerzaken, Bouwen en Wonen en bij de Receptie. Ook zijn we telefonisch bereikbaar. Let op! 19 januari 2000 zijn de publieksbalies gesloten in verband met een cursusdag. U kunt die dag geen rijbewijzen of paspoorten en dergelijke aanvragen. De receptie is uiteraard bemensd. Openingstijden Afvaibrengpiaats De Afvaibrengpiaats aan het Rosendaal 2 is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 16.00 uur en iedere zaterdag tussen 09.00 en 12.00 uur. Telefonisch is de Afvaibrengpiaats bereikbaar onder nr. 072 - 535 68 68. De Afvaibrengpiaats aan het Rosendaal is alleen bedoeld voor inwoners van Heiloo. Medewerkers kunnen daarom om uw legiti matie (lees: paspoort, rijbewijs of identiteits kaart) vragen. Wat kunt u NIET bij de Afvaibrengpiaats kwijt? Niet alle materialen kunt u bij de Afvaibrengpiaats aan het Rosendaal kwijt. Voor bijvoorbeeld bielzen, autobanden en bouw- en sloopafval kunt u terecht bij de stortplaats van GP Groot, Boekelermeerdijk 13A te Alkmaar. Deze stortplaats is iedere eer ste zaterdag van de maand tussen 08.30 en 12.30 uur geopend en maandag tot en met vrijdag tussen 07.00 en 16.00 uur. Bereikbaarheid buiten openingstijden in geval van spoed Voor spoedgevallen over het dagelijks onder houd is de gemeente ook buiten de regulierè openingstijden telefonisch bereikbaar. Het gaat hier om een proefperiode die duurt tot september 2000. Heeft u een spoedmelding, dan kunt u bellen met nr. 072 - 535 68 68. Buiten de reguliere openingstijden hoort u een boodschap op een antwoordapparaat. Luister goed naar dit bericht en spreek uw naam, adres, telefoonnummer en de aard van uw spoedeisende melding in. De dienstdoen de medewerker wordt na het inspreken van uw boodschap automatisch per semafoon gewaarschuwd. Hij belt u zo snel mogelijk terug. Let op! Bedenk vóór u buiten de reguliere opening stijden belt goed of uw melding écht spoedei send is. Kan het tot de eerstvolgende werk dag wachten of niet? Levert hetgeen u wilt melden bijvoorbeeld een onveilige situatie op, spreek dan uw boodschap in op het ant woordapparaat. Als uw melding niet spoedei send is, bel dan de eerstvolgende werkdag op nr. 072 - 535 68 68. Rectificatie Op 29 december 1999 heeft u allemaal een ophaaikalender ontvangen. Helaas is er een enkele fout in de kalender gekomen. Hier een overzicht: Het schoonmaken van de rolemmers is weggevallen op de kalender, maar is wel weergegeven op de achterzijde van de afvalkalender onder punt 3. De groene rolemmer wordt schoongemaakt in week 14, 28 en 36 en de grijze rolemmer in week 45. In de maand februari is de week van 14 tot 20 februari in de kalender weggevallen. Altijd geldt dat de groene rolemmer geleegd wordt in de even weken en de grijze rolemmer in de oneven weken. Met excuses voor het ongemak. Informatie Voor vragen kunt u contact opnemen met de afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoon 535 68 68. Gemeente overlegt met wijkvereniging Oost De gemeente Heiloo is sinds 1998 bezig het wijkgericht werken vorm te geven. Dit houdt o.a. in dat de gemeente in goed overleg met de bewoners het dagelijks beheer van de openbare ruimte wil uitvoeren. Hiermee wordt bedoeld het onderhoud van het groen en klein onderhoud bestratingen. Zoals u waarschijnlijk bekend is, kunnen klachten of meldingen, zoals het recht leggen van tegels en overhangend groen, telefonisch doorgegeven worden aan de afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoon 535 68 68. In overleg met de wijk(vereniging) De volgende stap willen we graag zetten: namelijk het houden van wijkgesprekken. In deze gesprekken kunnen alle vragen gesteld worden op het gebied van het dagelijks klein onderhoud. Alle vragen worden gebundeld en deze inventarisatie wordt gebruikt om een wijkonderhoudsplan te maken. In dit plan staat aangegeven hoe en op welke manier de wijk onderhouden wordt. Deze gesprekken willen wij graag houden met een afvaardiging van de wijk of buurt. Degenen die er wonen weten beter wat in de woonomgeving speelt dan wie dan ook. Zo starten we met wijk Plan oost. Wijkvereniging Oost Op 19 januari a.s. vindt het eerste wijkge- sprek plaats om 20.00 uur in het gemeente huis met de wijkvereniging Oost over de wijk plan Oost. Wij roepen dan ook alle bewoners van plan Oost op om hun vragen door te geven aan het bestuur van de wijkvereniging, zodat alle vragen gesteld kunnen worden. U kunt daar voor bellen met de contactpersoon van de wijkvereniging, tel. 072- 533 92 49. Meer informatie Voor vragen over het wijkoverleg in het alge meen kunt u contact opnemen met de afde ling Beheer Openbare Ruimte, heer C. Hartland, telefoon 535 68 11. Voor vragen en of opmerkingen gericht op plan Oost kunt u met de wijkvereniging Oost contact opnemen. Het gemeentebestuur start deze maand in samenwerking met de Adviescommissie voor de woningbouw (VAC) en de Woningstichting Heiloo een onderzoek naar woonwensen. Het gemeentebestuur wil graag weten welke kwa liteit inwoners van Heiloo wensen wat betreft de woning en de woonomgeving. Om een indicatie te krijgen van de wensen van inwo ners van Heiloo over de woonkwaliteit, is besloten een woonkwaliteitonderzoek te star ten in het recent gerealiseerde nieuwe woningcomplex De Loet. (Het gaat ook om de woningen achter het torentje.) In dit woningcomplex wonen namenlijk mensen uit diverse leeftijdscategorieën (jong en oud) en inkomensgroepen. Ook zijn in de omgeving diverse voorzieningen aanwezig. Uit de resultaten van het beperkte onderzoek wil het gemeentebestuur lering trekken voor de toekomst. Zo kan blijken welke punten (meer) aandacht behoeven bij nieuwe woningbouwprojecten, maar ook bij renovatie van woningen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door VAC Heiloo in opdracht van de gemeente Heiloo. Ongeveer 63 huishoudens worden benaderd om mee te werken aan dit onderzoek en de vragenlijst in te vullen. Het invullen van de vra genlijst neemt ongeveer een uur in beslag. De vragenlijst bestaat uit open en gesloten vragen over de woning zelf, de indeling van de woning en de inrichting van de woonom geving, waaronder groenvoorziening en overi ge voorzieningen, zoals winkels, scholen, par keren, openbaar vervoer e.d. Met bewoners van het woningcomplex wordt een afspraak gemaakt door de VAC voor het invullen van de vragenlijst. De landelijke VAC brengt een rapport uit dat uiterlijk in april gereed zal zijn. De resultaten kunt u in april lezen op deze informatiepagina. Informatie Heeft u vragen of wilt u meer informatie dan kunt u contact opnemen met de afdeling VROM, de heer A. Huijgens, tel. (072) 535 67 54. @TC= Burgemeester en wethouders maken ingevolge artikel 139 van de Gemeentewet bekend dat de gemeenteraad bij besluit van 10 januari j.l. een nieuwe Huisvestingsverordening heeft vastgesteld. De nieuwe verordening vervangt de Huisvestingsverordening van 1997. De verordening is op onderdelen aangepast na evaluatie van de werking van de verorde ning uit 1997. De verordening regelt de verdeling van woonruimte en de toewijzing van woonwa gens. In de verordening is de bevoegdheid om urgentieverklaringen af te geven gemanda teerd aan de urgentiecommissie. Deze com missie is derhalve na het in werking treden van de verordening bevoegd te beslissen over het afgeven van urgentieverklaringen. De nieuwe Huisvestingsverordening treedt in werking op 14 januari a.s. De verordening ligt voor iedereen ter inzage bij de publieksbalie Bouwen en Wonen in het gemeentehuis tijdens de openingstijden, iedere werkdag van 08.00 tot 12.30 uur en tij dens de avondopensteling maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur. Tegen betaling van de verschuldigde kosten kunt u bij de balie een afschrift van de verordening verkrijgen. Let op! Woensdag 19 januari zijn de publieks balies voor het publiek gesloten in verband met een cursusdag. Het gemeentehuis is wel telefonisch bereikbaar en ook als u een afspraak heeft kunt u gewoon terecht. Echter op deze dag kunt u geen rijbewijs of paspoort afhalen en ook bouwplannen en andere stuk ken die bij de publieksbalie ter inzage liggen kunt u dan niet inzien. Excuses voor het onge mak. Donderdag 20 januari kunt u weer terecht bij onze medewerkers van de publieksbalies. De commissie voor Bezwaarschriften houdt deze maand op maandag 17 januari a.s. hoorzittingen voor de behandeling van de volgende bij burgemeester en wethouders ingediende bezwaarschriften. 20.00 uur Weigering ontheffing geluidsvoorschriften Het Trefpunt. 20.30 uur Weigering inschrijving urgent woningzoekende. 21.00 uur Afwijzing aanvraag premie Verordening pre miebeleid zelfstandige bestaansvoorzieningen. 21.30 uur Afwijzing indicatie koppelwoning De hoorzittingen worden gehouden in kamer K05 van het gemeentehuis (toegang via de hoofdingang van het gemeentehuis, Raadhuisplein 1aan de zijde van het par keerterrein). De hoorzittingen zijn in beginsel openbaar. Ambtshalve of op verzoek van belangheb benden kan de zitting om persoonlijke - of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Ter inzage De stukken van de vorengenoemde zaken liggen, voor zover deze om persoonlijke of andere gewichtige redenen niet openbaar zijn, tot de datum van de hoorzitting op werk dagen tijdens de bezoekuren van het gemeentehuis van 9.00 tot 12.30 uur ter inza ge bij de secretaris van de commissie voor Bezwaarschriften, de heer A.C. van der Jagt, afdeling Bestuurszaken, kamer 126 in het gemeentehuis, tel. 535 66 48. Buiten de bezoekuren kunnen de stukken alleen op afspraak met de secretaris van de commissie worden ingezien. Meer informatie Voor nadere informatie omtrent het voren staande of de behandeling van bezwaar of beroep in het algemeen kunt u eveneens terecht bij de secretaris van de commissie. De commissie voor Bezwaarschriften verga dert elke derde maandag van de maand. De eerstvolgende vergadering is op maandag 21 februari a.s. Door het college van burgemeester en wet houders zijn de hieronder vermelde bouwver gunningen verleend en meldingen postitief bevonden. Kennemerstraatweg 244 - vergroten woning Munnickenhof 20 - plaatsen berging De Krommert 38 - vergroten berging Groot Barlaken 39 - vergroten woning Haesackerlaan 25 - vergroten woning Kennemerstraatweg 280 - oprichten opslag loods Kennemerstraatweg 432 - oprichten jongvee stal met berging De Kleine Kanne 14 - vergroten woning De Kleine Kanne 16 - vergroten woning Waterbaak ongenummerd (Oosterbos) - plaatsen transformatorstation De Laghe weijdt 2 - vergroten woning De Spanring 20 - oprichten garage Ter inzage Deze bouwvergunningen/meldingen liggen met de bijbehorende tekeningen en overige stukken ter inzage bij de Publieksbalie Bouwen en Wonen. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur (op andere tijden alleen na telefonische afspraak, nr. 072 - 535 67 37 of 535 67 38). Procedure Degene, die de bouwvergunning/melding bouwvoornemen heeft aangevraagd krijgt bericht van de afdeling VROM wanneer de bouwvergunning gereed is en wat de kosten zijn. Pas nadat de bouwleges zijn betaald en de vergunning is ontvangen, mag met de bouw worden begonnen. Het begin van de bouwwerkzaam heden moet nog wel tevoren bij de afdeling VROM worden gemeld. Dit kan telefonisch onder de nrs. 072 - 535 67 37 of 535 67 38. Indienen van bezwaar Als u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouwvergunning of het accepteren van een melding, dan kunt u hier tegen binnen 6 weken na deze publicatie een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij bur gemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Wanneer u bezwaar maakt, kunt u ook om een voorlopige voorziening vragen bij de President van de Rechtbank te Alkmaar, Postbus 251, 1800 BG Alkmaar. Nadere infor matie over de mogelijkheden om bezwaren in te dienen of een voorlopige voorziening te vragen kunt u inwinnen bij de afdeling VROM. Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde bouwaanvragen zijn ingediend. In dit stadium is nog niet bekend of aan de verzoeken meegewerkt kan worden. Eventuele bouwver gunningen en voornemens om vrijstelling te verlenen worden te zijner tijd gepubliceerd. Daarna bestaat de mogelijkheid de bouw plannen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. Ringweg 11 - vergroten woning en garage Geestakker 5 - vergroten woning Door het college van burgemeester en wethouders is de hieronder vermelde sloop vergunning verleend. Kennemerstraatweg 280 - slopen schuur en romney-loods Ter inzage Deze sloopvergunning ligt met de bijbeho rende tekeningen en overige stukken ter inzage bij de Publieksbalie Bouwen en Wonen. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandagavond tussen 18.00 en 20.00 uur (op andere tijden alleen na telefonische afspraak, nr. 072 - 535 67 37 of 535 67 38). Indienen van bezwaar Zie voor de procedure voor het eventueel indienen van bezwaren de tekst bij het artikel "verleende bouwvergunningen/meldingen" op deze informatiepagina. Woensdag 19 januari a.s. vergadert de commissie Grondgebiedzaken I in de raad zaal van het gemeentehuis (oude ingang Raadhuisweg). Let op! De vergadering begint om 19.30 uur en is voor iedereen toe gankelijk. Het tijdstip van de vergadering is een half uur vervroegd naar 19.30 uur. Op de agenda staan onder meer de volgen de punten: Vaststellen Structuurplan bedrijventerrein Boekelermeer-Zuid 2 en 3; DIFTAR-invoering in Heiloo (voorstel beschikbaar stellen krediet invoering gedifferentieerde tarieven afvalstoffenheffing); Delegatie verkoop grond Nic. Beetsweg; Verzoek planschadevergoeding Laan van Muijs; Vaststelling voorbereidingsbesluit Vennewatersweg 21 (recreatiepark Koningsveld); Visie Ruimtelijke Inrichting Ypesteinerlaan- Vennewatersweg tussen Oosterzijweg en spoorweg; Vestiging Regiokantoor Rabobank langs Vennewatersweg; Extra woning Boekenstein (toevoeging woonkavel); Brief van Milieu Contact Heiloo m.b.t. herinrichtingsplannen terrein Willibrord; Brief van directeur Trendsetter inzake bouwhoogte verbouwingsplan. Donderdag 20 januari a.s. vergadert de commissie Grondgebiedzaken II in de raad zaal van het gemeentehuis (oude ingang Raadhuisweg). De vergadering begint om 20.00 uur en is voor iedreen toegankelijk. Op de agenda staan onder meer de volgen de punten: Afhandeling evaluatie HMC en monumentenbeleid vanaf 1994; Onderzoeksrapportage bomen Kennemerstraatweg; Reconstructie iepenlanen (Het Malevoort en de Dokterslaan); Uitvoering Groenstructuurplan m.n. Vrieswijk/Termijen; Brief directeur basisschool Willibrord inzake verkeerssituatie Malevoort; Brief Fietsersbond ENFB m.b.t. verhuizen bromfetsers naar rijbaan. Maandag 17 januari a.s. vergadert de com missie Bestuurszaken. De vergadering begint om 20.00 uur in de raadzaal van het gemeen tehuis (oude ingang Raadhuisweg) en is voor iedereen toegankelijk. Op de agenda staan onder meer de volgen de agendapunten: Raadsvoorstel met betrekking tot vaststelling van een reglement ongewenste omgangsvormen; Politiesurveillanten, waaronder het vaststellen van Jaarplan 2000; Richtlijnen voorjaarsnota 2000, begroting 2001 en meerjarenbeleidsplan met planning. Dinsdag 18 januari a.s. vergadert de com missie Welzijnszaken en Burgerij. De verga dering begint om 20.00 uur in de raadzaal van het gemeentehuis (oude ingang Raadhuisweg) en is voor iedereen toegankelijk. Op de agenda staan onder meer de volgen de agendapunten: WNK bedrijven. De commissie wordt onder meer om advies gevraagd over het voornemen om de raad voor te stellen gefaseerd een saneringskrediet te verstrekken aan WNK bedrijven. Verder komt de begroting 2000 WNK aan de orde evenals voorwaarden die het college wil stellen; Verordening (re)integratie arbeidsgehandicapten; Verordening loonkostensubsidies werkervaringsplaatsen Wiw; Planmatig onderhoud 2000 Welzijnsaccommodaties; Verdeelvoorstel gelden regeling uitbrei ding kinderopvang en buitenschoolse opvang; Aanbevelingen uit het onderzoek van de Hogeschool Alkmaar onder bijstandscliënten; Geluidsoverlast Het (Nieuwe) Trefpunt; Planmatig onderhoud Muziekschool Bestuursopdracht jeugdbeleid. Raadhuisplein I Pb. I I850 AA Tel. Afd. Voorlichting 5356641. Gemeentehuis is open van 8.00 tot 12.30 uur Maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur, tel. 5356666. PAGINA 4 UITKIJKPOST - 12 JANUARI Informatierubriek Hoorzittingen commissie voor Bezwaarschriften Verleende bouwvergunningen en geaccepteerde meldingen bouwvoornemen Ingediende bouwaanvragen erleende sloopvergunningen Commissie Grondgebiedzaken I Commissie Grondgebiedzaken II Commissie Bestuurszaken Commissie Welzijnszaken en Burgerij

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2000 | | pagina 4