SSUBlt Receptie ter geiegenneia van het afscheid van mevrouw J. Wuijster-Schuddeboom Eerste paal uitbreiding scholencomplex Ypestein Heiloo Dorpsgesprek toekomst huishoudelijk afval in Heiloo Afval apart doe mem 1 f HEILOO Antwoordbon UITKIJKPOST - 14 NOVEMBER 2001 - PAGINA 4 IéHhb Raadhuisplein 1 Pb. 1 1850 AA Heiloo afd. Voorlichting 535 66 41. Gemeentehuis dagelijks open van 8.00 -12.30 uur en maandagavond van 18.00-20.00 uur. Na een raadslidmaatschap van bijna twintig jaar en een wethou derschap van bijna twaalf jaar beëindigt Juup Wuijster-Schudde boom haar bestuurlijke loopbaan in de gemeente Heiloo. Ter gele genheid van haar afscheid wordt op vrijdag 23 november 2001 een receptie gehouden. Wij nodigen u van harte uit hierbij aanwezig te zijn. U bent welkom tussen 16.30 en 17.30 uur op de receptie, die plaatsvindt in de Witte Kerk, Hee- renweg 32 in Heiloo. Mevrouw Wuijster-Schuddeboom was onder andere verantwoordelijk voor de beleids-terreinen ruimte lijke ordening, volkshuisvesting, woningtoewijzing, milieu en reini ging. In 1982 is mevrouw Wuijster voor het eerst benoemd tot raadslid. Op 1 mei 1990 is zij gekozen tot wethouder. Zij volgde de heer J.J. Dekker op. Tussen 1990 en heden is Juup Wuijster wethouder gebleven, vanaf 1994 was zij tevens loco-burgemeester. De heer Rob Opdam, sinds 1998 raadslid voor de fractie van de WD, is maandag 5 november jl. benoemd tot wethouder. De heer Opdam volgt Juup Wuijster op als wethouder tot de verkiezingen in maart 2002. De heer Opdam vervulde hiervoor een managementfunctie bij een telecombedrijf. Informatie Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Charlotte van Voorst van de afdeling Bestuursondersteuning, tele foonnummer (072 -) 535 66 40 of met Leontien Zuurbier van de afdeling Orga nisatieondersteuning, telefoonnummer (072 -) 535 66 41. De voorbereidende werkzaamheden voor de uitbreiding en aanpassing van de scholen Meander en Paulus aan de Hucht 2 tot en met 6 in de wijk Ypes tein zijn inmiddels gestart. Wethouder Ernest ten Hacken van onderwijs slaat donderdag 22 november a.s. ter gele genheid van de start van de noodzakelijke uitbreiding van dit scho lencomplex de eerste paal voor dit project. De wethouder doet dit in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de beide schoolbesturen en van de scholen, de architect, leden van de werkgroep Ypes tein, vertegenwoordigers van de medezeggenschapsraden van beide scholen en uiteraard van de andere gebruikers van het gebouw: het bestuur van Ypsalon en de Stichting Peuterspeel zalen Heiloo. De uitbreiding en aanpassing van de scholen is noodzakelijk in verband met de toename van het aantal leerlingen. Gestart is met voorbereidende werk zaamheden, zoals het bouwrijp maken en het aanleggen van een tijdelijke weg voor bouwverkeer. Aansluitend begint de aannemer in opdracht van de gemeente met de uitbreiding en de inpandige aanpassingen van de scholen. De werkzaamheden vinden plaats aan de noordzijde van het gebouw. Tijdens de werkzaamheden blijven aan de zuid- zijde van het gebouw voor de onderbouw acht lokalen in gebruik voor het onderwijs. De overige groepen zijn elders in de wijk Ypestein onderge bracht in tijdelijke huisvesting. De gemeente wil het werk rond de bouwvak in 2002 afgerond hebben, zodat de leerlingen van de beide scholen Meander en Paulus met ingang van het schooljaar 2002-2003 weer in de aange paste en uitgebreide school, op één plek, gehuisvest zijn. Alleen een strenge lange winter kan de planning doorkruisen. Informatie Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met de heer J. Beelen van de afdeling Welzijn, telefoon nummer (072 -) 535 66 83. Afval apart dat doe je samen! Presentatie concrete maatregelen door gemeente en actie-comité Diftar Nee! Veel bruikbare ideeën deelnemers ronde tafelgesprekken gebruikt Donderdagavond 29 november a.s. presentatie maatregelen en discussie Donderdag 29 november a.s. vindt in Klein Varnebroek een dorpsgesprek plaats over de toekomst van huishou- delijk afval in Heiloo. Die avond presenteren gemeente en actie-comité 'Diftar Nee!' gezamenlijk concrete maatregelen over hoe we ons huishou delijk afval kunnen beperken en hoe we kunnen zorgen dat afval beter wordt gescheiden om zo het milieu te sparen en de verwerkings- en verbran- dingskosten in de hand te houden. De gehouden ronde tafelgesprekken over dit onderwerp eerder dit jaar, hebben veel bruikbare ideeën opgeleverd. Deze ideeën zijn verder uitgewerkt met gesubsidieerde externe hulp. Immers ook het Rijk en de provincie is er veel aan gelegen dat gemeenten afval beperken en beter scheiden. Ook al doen we het redelijk goed in Heiloo, het kan beter. En daar zijn maat regelen en voorzieningen voor nodig, maar bovenal de bijdrage van u als inwoner. Communicatie is dan ook één van de onder- werpen waarover 29 november wordt gesproken. Een ander belangrijk item aangedragen door deelnemers aan de ronde tafelgesprekken om klein puin (bouw- en sloopafval) te behandelen als grof huishoudelijk afval, komt terug in de voorstellen die donderdag door gemeente en actie-comité worden gepresenteerd. Ook staat de gebruiks- vriendelijkheid van brengvoorzieningen ter discussie. De deelnemers aan de eerder gehouden ronde tafelgesprekken, zoals vertegen woordigers van ouderenbonden, de Woningstichting, wijkverenigingen, milieu-organisaties, en enkele zeer betrokken inwoners van Heiloo zijn per soonlijk uitgenodigd voor dit dorpsgesprek, maar uiteraard is iedere inwoner van Heiloo welkom. Het dorps gesprek begint om 19.45 uur in restaurant Klein Varnebroék (De Omloop 22) onder leiding van een onafhankelijk voorzitter, mevrouw Mary Franken. Wet houder Rob Opdam geeft namens de gemeente zijn standpunt over concrete voorstellen weer en de heer Hans Boon doet dit namens het actie-comité. De burgemeester Henk den Boon vraagt de aanwezigen in de zaal hun mening en mengt zich tussen het aanwezige publiek. Het belooft een boeiende avond te worden. In verband met de organi satie vragen wij belangstellenden zich aan te melden door het insturen van de onderstaande bon of door dit telefonisch door te geven aan de gemeente, telefoonnummer (072 -) 535 66 66. Onderzoek Onderzoek met subsidie van de pro vincie Noord-Holland heeft uitgewezen dat we ons afval in Heiloo al redelijk goed scheiden. Daarnaast blijkt dat ons huishoudelijk afval heel licht gedaald is in 2000, maar dat we meer dan gemid deld afval produceren in Heiloo. En tot slot bevestigt het onderzoek hetgeen door deelnemers aan de ronde tafelge sprekken al gesuggereerd is, namelijk dat de infrastructuur kan worden verbe terd. Onderzoek geeft ook aan wat er gebeurt met onze afvalberg en vooral onze kosten als we niets doen en wat het gewenste en verwachte eindbeeld is als we alle maatregelen die worden gepresenteerd op 29 november ook uit voeren. Dat scheelt veel voor het milieu. Voorstellen Wilt u ook horen welke voorstellen de gemeente en het actie-comité presen teren? Kom dan naar het dorpsgesprek donderdag 29 november. Er worden voorstellen gepresenteerd over klein puin, papierinzameling, milieuparkjes, zomerinzameling en over communi catie. Graag horen wij van u of u zich in de voorstellen kan vinden. Hoe verder na het dorpsgesprek Na het dorpsgesprek wordt het plan van aanpak, waarin alle voorstellen en veel cijfers staan, aangepast. Dit gebeurt op basis van opmerkingen en suggesties door deelnemers aan het dorpsgesprek. Vervolgens wordt het plan van aanpak voorgelegd aan de raadscommissie Grondgebiedzaken en vastgesteld door de gemeenteraad. Daarna gaat de gemeente aan de slag met het plan van aanpak en daar hebben we de inwoners van Heiloo, de detailhandel en de vereni gingen bij nodig. Immers: Afval apart dat doe je samen! Informatie Het concept Plan van aanpak Gescheiden Inzameling Huishoudelijk Afval in Heiloo, dat als basis dient voor het dorpsgesprek, ligt ter inzage in het Informatiecentrum. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandag avond van 18.00 tot 20.00 uur. Het rapport ligt ook ter inzage in de biblio theek en bij het Trefpunt. Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met de heer J.A. Rijn beek van de afdeling VROM, telefoon nummer (072 -) 535 67 34. Voor het opgeven van deelname aan het dorpsgesprek vragen wij u vriendelijk, in verband met de organisatie, om u op te geven via telefoonnummer (072 -) 535 66 66. Ook kunt u onderstaande antwoordbon op de pagina invullen. De heer/mevrouw is aanwezig bij het dorpsgesprek op donderdag 29 november 2001 over de toe komst van huishoudelijk afval in Heiloo in restaurant Klein Varnebroek en komt metpersonen. Ik/wij komen als belangstellende burger namens vereniging Deze antwoordbon kunt u, in een envelop, en richten aan: College van burgemeester en wethouders T.a.v. Voorlichting Antwoordnummer 1525,1850 VB Heiloo Een postzegel plakken is niet nodig. aad en (raads) commissies Hoorzittingen commissie voor Bezwaarschriften De commissie voor Bezwaarschriften houdt deze maand de volgende hoorzittingen voor de behandeling van bezwaarschriften die bij burgemeester en wethouders zijn ingediend. maandag 19 november 2001 20.00 uur: afwijzing aanvraag Ioaz-uitkering 20.30 uur: terugvordering verleende bijstand maandag 26 november 2001 20.00 uur: intrekking bouwvergunningen dakopbouw Spoorlaan 19 en 20 20.30 uur: verkeersmaatregel rondom de scholen St. Radboud en De Springschans De hoorzittingen worden gehouden in kamer 008 van het gemeentehuis, toegang via de hoofdingang van het gemeentehuis, Raadhuisplein 1. De hoorzittingen zijn in beginsel openbaar. Ambtshalve of op verzoek van belangheb benden kan de zitting om persoonlijke of andere bijzondere redenen besloten worden gehouden. Ter inzage De stukken van de hiervoor genoemde zaken liggen tot de datum van de hoorzittingen ter inzage, voor zover deze openbaar zijn, bij de secretaris van de commissie voor bezwaar schriften, de heer A.C. van der Jagt van de afdeling Organisatieondersteuning. De stukken kunnen alleen op afspraak met de secretaris van de commissie worden ingezien, telefoonnummer (072 -) 535 66 48. Meer informatie Voor nadere informatie over deze publicatie of de behandeling van bezwaar of beroep in het algemeen kunt u eveneens terecht bij de secretaris van de commissie. De commissie voor Bezwaarschriften verga dert elke derde maandag van de maand. De eerstvolgende vergadering is op maandag 17 december a.s. Vergadering Heilooër Monumentencommissie Op woensdag 21 november a.s. vindt om 15.30 uur de openbare vergadering van de Heilooër Monumentencommissie plaats in de B&W-kamer in het gemeentehuis. Agenda - Opening - Rondvraag - Mededelingen en ingekomen stukken: - Willibrord, stand van zaken herinrichting - Informatietoezending Stichting Fabrieks schoorstenen - Bestemmingsplan Boekelermeer-Zuid III - Aftredingsrooster HMC - Notulen 26 september jl. - Voorlichting: stand van zaken diverse projecten - Bouwplannen: Onze Lieve Vrouwe ter Nood, aanbouw achterzijde Kerk Westerweg, handhaving vergunning - Archeologie: onderzoek Stationslocatie, fietsroute - Sluiting Meer informatie Voor meer informatie kunt u op donderdagen en vrijdagen contact opnemen met mevrouw A. van Breugel van de afdeling VROM, telefoonnummer (072 -) 535 67 55. en wonen Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde bouwaanvragen zijn ingediend. In dit sta- ;e dium is nog niet bekend of aan de verzoeken meegewerkt kan worden. Eventuele bouw vergunningen en voornemens om vrijstelling te verlenen, worden te zijner tijd gepubli ceerd. Daarna bestaat de mogelijkheid de bouwplannen in te zien en eventuele bezwaren in te dienen. Wilgenlaan 8 - aanbouw berging/hobby ruimte en veranderen garage Kennemerstraatweg 408 en 410 - oprichten 7 appartementen met parkeerkelder Laan van Zeeman 4 - plaatsen dakkapel Verleende bouwvergunningen en geaccepteerde meldingen bouwvoornemen Door het college van burgemeester en wet houders zijn de hieronder vermelde bouwvergunningen verleend en meldingen positief bevonden. Hoogeweg 40b - oprichten woning (incl. inrit/uitwegvergunning) Kennemerstraatweg 121 - plaatsen berging met veranda Westerweg 42a - plaatsen dakkapel Laarmanstraat 21 - plaatsen dakkapel Vennewatersweg 21 hs. 60 - vergroten woning (kap) Ter inzage Deze bouwvergunningen/meldingen liggen na telefonische afspraak met de bijbehorende tekeningen en overige stukken ter inzage bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Opening stijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en iedere maandag avond tussen 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na afspraak met de heer F.H. Goedhart, telefoonnummer (072 -) 535 67 37 of met de heer J.M. Schoorl, telefoonnummer (072 -) 535 67 38 van de afdeling VROM. Indien u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouwvergunning of het accepteren van een melding, kunt u hiertegen binnen 6 weken na deze publicatie een gemo tiveerd bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Indien u bezwaar maakt, kunt u tevens om een voorlopige voorziening vragen bij de pre sident van de rechtbank te Alkmaar, Postbus 251,1800 BG Alkmaar. Nadere informatie over de mogelijkheden om bezwaren in te dienen of een voorlopige voorziening te vragen, kunt u inwinnen bij bovenstaande telefoonnummers van de afdeling VROM. Lees verder op pagina 6 nummers Alarmnummer: 112 Brandweer: 072 5644444 Politie: 0900 8844 (30 ct/0,14 euro/min) - v x7'x - v' Procedure

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2001 | | pagina 4