RECLAME <s> «BONI Jp V W CAPELLI GRATIS Eqi/iipe C 1 JSKo 2- 2U HEILOO 072 3 63 09 INDE WEG FEI Dé Hypotheekwinkel Stralende gezichten aan tafel (^ASTRICUM 1" LAAT ZIEN WAT JE DOET! 3 3 Nu bij de bestelling van geboortekaartjes een geboorte advertentie inde 9,05 n UITKIJKPOST - 5 JUNI 2002 - PAGINA 13 gevelbelettering bewegwijzering reclameborden lichtreclame autoreclame full color stickers mmmmm Tel. 072 - 532 03 22 tfokedeHS^ 4 Houthakkerssteaks Gehakt half-om-half 4 Tartaartjes l C50 i J 395 375 SPECIAAL AANBEVOLEN: Kalfsschnitzels, supermals100 gram VOOR DE BOTERHAM: Hele Grilworstper stuk BROODJE HALFOM: Lever 100 gram "1 95 Pekelvlees 100 gram J Boerenmetworst100 gram |75 Keurslagerij Snel Kerkweg 18, 1906 AW Limmen Tel. nr. 072-5051263 Een begrip in Limmen en omgeving elke woensdagmiddag KIK t/m 12 jaar KNIPPEH voor maar UW KERASTASE-KAPPER Rijksweg 47 - Tel. 072 505 29 53 - Limmen diverse collecties kaarten liggen ter inzage klaar. Drukkerij Uitkijkpost De Hoefsmid 5, Heiloo tel. 072 5330175 HUWELIJKSKAARTEN GEBOORTEKAARTEN RECEPTIEKAARTEN Voor de meest uitgebreide collectie gaat u natuurlijk naar VAN DEN BOOGAARD Ontvangen bouw- en sloopaanvragen en bouwmeldingen AR no - <3> <5> <3> f5 Kennemerstraatweg 125 Heiloo www.definancielewereld.nl Uw adviseur: Remco Steijlen Ook zaterdag geopend KAPSALON TULPENCROFTLAAN 36 A 1851 XN HEILOO TEL. 072 - 533 55 14 1 hele kilo i I Westerwerf 22,1911 ja Uitgeest tel.(0251)317251, fax (0251) 361236 e-mail: mail@boogaard.nl website: www.boogaard.nl Xerox kwaliteit v.a€0,22jxcUtw Geopend maandag t/m vrijdag van 08.00 -17.30 uur. Op donderdag 27 juni a.s. komt de raad bijeen in de raadzaal van het gemeentehuis, aanvang 20.00 uur, eventueel voort te zetten op 1 juli 2002, om 20.00 uur. Met onder andere de volgende onderwerpen: 1 Spreekrecht; 2 Eenmalige invoeringskosten van de geautomatiseerde leerplicht administratie 3 Aansluiting van de Basisregistratie Personen op de GBA-VOA 4 Verordening ambtelijke bijstand en fractieondersteuning 5 Procedure behandeling klachten 6 Opheffing afdeling Bestuursondersteuning SNK 7 Vaststelling naam plantsoen tussen Kennedylaan en de Strammer te Akersloot 8 Planschadeverzoeken i.v.m. woningbouw nabij het Bonhoeffer College 9 Diverse verzoeken om planschadevergoeding aan Stichting Adviesbureau Onroerende Zaken (SAOZ te Rotterdam) 10 Kredietverlening voor bestemmingsplan "De Woude" en "Buitengebied Limmen" 11 Raam- en uitvoeringsovereenkomst volwasseneneducatie en educatie nieuwkomers 2002 12 Vaststelling bestemmingsplan (bedrijventerrein) Boekei 13 Bedrijfs- en beleidsplan RAUM 2003-2006 14 Aansluiting op nieuw milieu-informatie systeem Gmis 3000 15 Integraal Huisvestings Plan Onderwijs (IHP) 2002; deel Castricum 16 Vaststelling bodembeleidsplan.e.a. 17 Vaststelling rekeningen 2001 18 Naamgeving gemeente 19 Welzijnsprogramma 2002 20 Vaststelling Verordening Wvg Financieel besluit 21 Herinrichting sportpark Noord-End 22 Mandatering aanbestedingsprocedure reïntegratie trajecten Het is mogelijk om tijdens de raadsvergadering in te spreken. Dit moet dan wel gaan over onderwerpen die op de agenda zijn vermeld. Het verzoek om in te mogen spreken moet 24 uur voor aanvang van de raadsvergadering zijn gedaan op telefoonnummer 0251- 661294/ 284 van de afdeling Bestuursondersteuning. (alle stukken van de sector Ruimte liggen ter inzage in het gemeente huis te Limmen) Burgemeester en wethouders hebben onderstaande verzoeken ontvangen: 130602 Maartje Offersstraat 2 te Castricum 140602 Bizetstraat 3 te Castricum Enterij 40 te Limmen Dag Hammarskjöldlaan 25 te Castricum Schelgeest 15 te Castricum 170602 Neeltje Groentjesstraat 2 te Castricum 180602 Westerweg 84 te Limmen Westerweg 86 te Limmen Van Alkemadelaan 9 te Limmen Bachstraat 20 te Castricum 190602 Castricummer Werf 7 te Castricum Pieter Kieftstraat 18 te Castricum plaatsen tuinhuisje slopen deel van woning vergroten woning vergroten woning vergroten woning bouwen woning vergroten garage vergroten garage uitbreiden berging uitbreiden woning uitbreiden en wijzi gen werkplaats kantoor bouwen woning Deze kennisgeving betekent niet dat medewerking wordt verleend. Aanvragen vrijstellingen Burgemeester en wethouders maken bekend, dat met ingang van vrijdag 28 juni 2002 de volgende aanvragen om vrijstelling van het bestemmingsplan gedurende 2 weken ter inzage liggen. Vrijstellingsverzoek ex artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke ordening hoek Burgemeester Lommenstraat/De Brink plaatsen tijdelijke te Castricum kapperscabine tot 01-12-2002 Burgemeester en wethouders maken bekend, dat met ingang van vrijdag 28 juni 2002 de volgende aanvragen om vrijstelling van het bestemmingsplan gedurende 4 weken ter inzage liggen. Vrijstellingsverzoek ex artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke ordening Prinses Margrietstraat 31 te Castricum bouw schuur Bogerdlaan 36 te Limmen plaatsen tuinberging Enterij 31 te.Limmen uitbreiden woning Vrijstel lingsverzoek ex artikel 19 lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke ordening Pieter Kieftstraat 18a te Castricum bouw woning Zuster Boelrijkstraat 2 te Castricum bouw woning Meester Bodewesstraat 1 te Castricum bouw woning Zienswijzen Een ieder kan gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk zijn zienswijzen omtrent de hiervoor genoemde aanvragen om vrij stelling kenbaar maken bij burgemeester en wethouders. Verleende vergunningen en meldingen Burgemeester en wethouders hebben de volgende besluiten genomen: Bouwvergunningen geaccepteerde meldingen 170602 Bakkummerstraat 111 te Castricum Ch. de Bourbonstraat 26 te Castricum Boterbloem 24 te Castricum Koningsweg 83 te Akersloot Rietorchis 24 te Limmen Kapelweg 22a te Limmen Koningsweg 103 te Akersloot Nachtorchis 3 te Limmen Neeltje Groentjesstraat 12 te Castricum 180602 Duinenboschweg sectie B 11605 te uitbreiden woning vernieuwen berging uitbreiden woning plaatsen tuinhuisje plaatsen tuinberging plaatsen tuinhuisje plaatsen tuinhuisje plaatsen tuinberging plaatsen tuinhuisje vernieuwen dieren- Castricum Simon Pauwelslaan 11 te Akersloot Marchallstraat 27 te Castricum 190602 Dorpsstraat 100 te Castricum Voorweide 44 te Castricum Molenweide 44 te Castricum Kapvergunningen 180602 Prins Hendrikstraat 60 te Castricum Kerkweg 43 te Limmen verblijven plaatsen garage vergroten woning plaatsen dakkapel plaatsen tuinhuisje vervangen tuinhuisje kappen van 1 larix kappen van 1 berk en 1 esdoorn Bezwaar Een bezwaarschrift tegen de hiervoor genoemde besluiten dient binnen 6 weken na de datum van afgifte van het betreffende besluit te worden ingediend bij burgemeester en wethouders van de gemeente Castricum. Inlichtingen over de mogelijkheden tot het indienen van een bezwaarschrift zijn verkrijgbaar bij de afdeling VROM in het gemeentehuis te Limmen. Als u naar het buitenland (ongeacht welk land) reist en ongeacht hoe lang u daar verblijft, hebt u altijd een geldig paspoort of geldig Europese identiteitskaart of Nederlandse identiteitskaart nodig. Het reizen met een document, waarvan de geldigheidsduur verstreken is, is niet toegestaan. Reisdocumenten dienen persoonlijk te worden aangevraagd. Zowel het paspoort als de Europese/Nederlandse identi teitskaart hebben een geldigheidsduur van 5 jaar. Paspoort Hiervoor is voor het kind tot de leeftijd van 18 jaar toestemming nodig van beide ouders/gezaghouders. Het paspoort is wereldwijd geldig, maar voor sommige landen is het tevens nodig dat u over een visum beschikt. Informatie hierover kunt u verkrijgen bij het reisbureau waar u de reis boekt of bij de ambassa de van het betreffende land. Directe, maar ook latere bijschrijving van kinderen in het paspoort is mogelijk. Kinderen kunnen in het paspoort van beide ouders/gezag- houders worden bijgeschreven. Hiervoor is wel de schriftelijke toestemming van de andere ouder/gezaghouder noodzakelijk. Deze bijschrijving is geldig tot de leeftijd van 16 jaar (Tsjechië en Slowakije t/m 14 jaar; Verenigde Staten t/m 12 jaar). Voor de directe of latere bijschrijving is het noodzakelijk dat de aan vrager samen met het kind/de kinderen persoonlijk de aanvraag komt doen. De leges voor een paspoprt bedragen 33,30 De leges voor de directe bijschrijving bedragen per kind/per paspoort bedragen 6,80 De leges voor de latere bijschrijving bedragen per kind/per paspoort bedragen 15,80 Nederlandse identiteitskaart Hiervoor is voor het kind tot de leeftijd van 72 jaar toestemming nodig van beide ouders/gezaghouders. Kinderen kunnen niet op de Nederlandse Identiteitskaart worden bijgeschreven. De Nederlandse Identiteitskaart is slechts geldig voor een beperkt aantal Europese landen: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-lerland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Turkije, IJsland, Zweden en Zwitserland. De leges voor een Nederlandse Identiteitskaart bedragen 26.80 Wat moet u bij de aanvraag altijd inleveren? Eén recente, niet gebruikte (kleur of zwart/wit) pasfoto van 3,5 x 4,5 cm, gemaakt met een goede belichting en recht van voren genomen. Automaatfoto's, stickerfoto's, digitale foto's of foto's ge maakt door de schoolfotograaf voldoen niet aan deze voorwaarden. De reisdocumenten (paspoort, Europese/Nederlandse Identiteitskaart, Gemeentelijke Identiteitskaart en Toeristenkaart), die u in uw bezit heeft, of waarin u staat bijgeschreven, ook al is de geldigheidsduur verlopen Bij vermissing van deze documenten dient u aangifte van vermis sing bij de politie te doen; het procesverbaal dient dan bij de aan vraag te worden overgelegd; houdt u hierbij ook rekening met extra leges en mogelijk een langere wachttijd. De verschuldigde leges. Aangevraagde documenten liggen na 1 week voor u klaar en dienen persoonlijk te worden afgehaald. Openingstijden afdeling Publiekszaken Afdeling Publiekszaken is dagelijks geopend van 8.30 uur tot 12.30 uur en van 13.30 uur tot 17.00 uur en op donderdag van 19.00 - 20.00 uur. NB Paspoorten en Europese Identiteitskaarten, die zijn afgegeven voor 1 oktober 2001 behouden hun geldigheid tot aan de datum vermeld in/op deze documenten. Aanvraagformulieren, waarop ouders/gezaghouders hun toestemming kunnen verlenen zijn verkrijgbaar bij de afdeling Publiekszaken. Voor verdere vragen kunt u terecht bij de afdeling Publiekszaken, tel 661236/661246. Het college van B&W heeft in zijn vergadering van 18 juni 2002 de tarieven van binnen- en buitensportaccomodaties 2002 en 2003 vastgesteld. Dit besluit treedt in werking op 1 augustus 2002 en geldt tot en met 31 juli 2003. Het besluit ligt voor iedereen ter inzage in de infohoek bij de receptie van het gemeentehuis, gedurende kantooruren. De vergunningen die onze gebruikers ontvangen zullen éénmalig voorzien zijn van een exemplaar van het collegebesluit. Voor nietge- bruikers is dit besluit te verkrijgen tegen betaling van de verschuldigde gemeente leges Op 15 mei 2002 is vergunning verleend aan: Buona Sera aan de Dorpsstraat 20 te Castricum 't Gemeentehuys aan de Dorpsstraat 18 te Castricum City Pool aan de Dorpsstraat 22a te Castricum in de periode van 1 juli tot en met 30 september om de lokaliteit voor publiek geopend te hebben of daarin één of meer bezoekers toe te laten of te hebben. De vergunning geldt: tot 01.00 uur in de nachten van maandag tot en met donderdag tot 02.00 uur in de nachten van vrijdag op zaterdag en van zater dag op zondag tot 01.30 uur in de nacht van zondag op maandag. In de nacht van zaterdag op zondag mogen na 00.00 uur geen bezoekers meer tot de in richting worden toegelaten. Op 22 mei 2002 is ontheffing verleend aan Tennisclub Bakkum om een terras te houden op donderdag 4 juli tot 22.30 uur. De festivitei ten mogen binnenshuis voortduren tot 01.00 uur. Tijdens de openstel ling wordt tot 23.00 uur een ontheffing toegestaan van het maximum toelaatbare geluid met maximaal 10 decibel. Voor de periode tussen 23.00 en 0.30 uur geldt de normaal toegestane geluidsnorm. De muziek moet om 00.30 uur afgelopen zijn. In verband met verlof/stage is mevrouw Maria Bochove, maatschap pelijk werkster voor Akersloot afwezig van 25 juni tot en met 3 september 2002. Voor spoedeisende zaken kunt u gedurende deze periode telefonisch contact opnemen met de stichting Maatschappelijke Dienstverlening Midden-Kennemerland, telefoon nummer (0251) - 658787 b.g.g. 257151. Voor het opgeven van grof huishoudelijk afval kunt u voortaan bellen van 08.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur naar telefoon nummer 0251- 661337. Het cliëntenplatform is bereikbaar: Postadres: Postbus 148, 1900 CC Castricum Spreekuur: donderdagochtend van 09.00-10.00 uur in dorpshuis de Kern, Overtoom 15 te Castricum (telefoon 06 23372235) Ondanks de fusie is Leefbaar en Veilig Akersloot nog steeds actief. Leefbaar en Veilig Akersloot is geen politieke partij, maar een aan spreekpunt voor de burgers. Centraal staat het bemiddelen tussen burgers en de gemeente inzake bepaalde projecten, zoals het project speelvoorzieningen en verkeer en veiligheid. Zaterdag 29 juni a.s. wordt er weer papier opgehaald ten westen van de Rijksweg in de kern Limmen. In de periode van 1 mei tot en met 1 oktober 2002 is het verboden om met een paard zich tussen 09.00 en 19.00 uur op het strand te begeven. Honden zijn niet toegestaan tussen 00.00 en 20.00 uur. Castricum, 26 juni 2002 Bezoekadres Raadhuisplein 1,1902 CA Castricum Zonnedauw 4,1906 HA Limmen (sector Ruimte) Rembrandtsingel 1, 1921 EK Akersloot (ma.14.00 - 17.00, wo. 10.00-12.00, vr. 14.00-17.00) Postadres Postbus 1301,1900 BH Castricum Tel.: (0251) 66 11 22 Fax: (0251) 66 12 34 Internet: www.castricum.ni E-mail: voorlichting@castricum.nl of gemeentebestuur@castricum.nl Openingstijden Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur. De afdeling Publiekszaken is voor reisdocumenten en rijbewijzen ook geopend op donderdagavond van 19.00 tot 20.00 uur. De buitendienst van de afdeling Civiel, Grijs en Groen vindt u aan het Schulpstet 17,1901 JH Castricum. Deze locatie, waar ook het afvalbrengdepot is gevestigd, is geopend op werkdagen van 8.00 tot 11.45 uur en van 13.00 tot 15.45 uur. De afvalstraat op is daarnaast ook op zaterdag geopend van 9.00 tot 13.00 uur. Voor vragen over afval belt u met telefoonnummer (0251) 66 13 37. Tijdens kantooruren Bureau Communicatie Voorlichting, Tel.: (0251) 66 12 30 66 12 40 Buiten kantooruren Vragen, opmerkingen of klachten kunt u inspreken op het antwoordapparaat, telefoon (0251) 66 13 33 of aan ons melden via de fax, (0251) 66 12 34.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2002 | | pagina 11