RECLAME <s>
«BONI
Jp
V W
CAPELLI
GRATIS
Eqi/iipe C
1
JSKo
2-
2U
HEILOO 072
3 63 09
INDE
WEG
FEI
Dé Hypotheekwinkel
Stralende
gezichten
aan tafel
(^ASTRICUM
1" LAAT ZIEN WAT JE DOET!
3
3
Nu bij de bestelling
van geboortekaartjes
een geboorte
advertentie inde
9,05
n
UITKIJKPOST - 5 JUNI 2002 - PAGINA 13
gevelbelettering
bewegwijzering
reclameborden
lichtreclame
autoreclame
full color
stickers
mmmmm
Tel. 072 - 532 03 22
tfokedeHS^
4 Houthakkerssteaks
Gehakt half-om-half
4 Tartaartjes
l
C50
i
J
395
375
SPECIAAL AANBEVOLEN:
Kalfsschnitzels,
supermals100 gram
VOOR DE BOTERHAM:
Hele Grilworstper stuk
BROODJE HALFOM:
Lever 100 gram "1 95
Pekelvlees 100 gram J
Boerenmetworst100 gram
|75
Keurslagerij Snel
Kerkweg 18, 1906 AW Limmen
Tel. nr. 072-5051263
Een begrip in Limmen en omgeving
elke woensdagmiddag
KIK t/m 12 jaar
KNIPPEH voor maar
UW KERASTASE-KAPPER
Rijksweg 47 - Tel. 072 505 29 53 - Limmen
diverse
collecties
kaarten liggen
ter inzage
klaar.
Drukkerij Uitkijkpost
De Hoefsmid 5, Heiloo
tel. 072 5330175
HUWELIJKSKAARTEN
GEBOORTEKAARTEN
RECEPTIEKAARTEN
Voor de
meest
uitgebreide
collectie
gaat u
natuurlijk naar
VAN DEN BOOGAARD
Ontvangen bouw- en sloopaanvragen en bouwmeldingen
AR no
-
<3>
<5>
<3>
f5
Kennemerstraatweg 125 Heiloo
www.definancielewereld.nl
Uw adviseur:
Remco Steijlen
Ook zaterdag geopend
KAPSALON
TULPENCROFTLAAN 36 A
1851 XN HEILOO
TEL. 072 - 533 55 14
1
hele kilo i
I
Westerwerf 22,1911 ja Uitgeest
tel.(0251)317251,
fax (0251) 361236
e-mail: mail@boogaard.nl
website: www.boogaard.nl
Xerox kwaliteit
v.a€0,22jxcUtw
Geopend maandag t/m vrijdag
van 08.00 -17.30 uur.
Op donderdag 27 juni a.s. komt de raad bijeen in de raadzaal van het
gemeentehuis, aanvang 20.00 uur, eventueel voort te zetten op 1 juli
2002, om 20.00 uur. Met onder andere de volgende onderwerpen:
1 Spreekrecht;
2 Eenmalige invoeringskosten van de geautomatiseerde leerplicht
administratie
3 Aansluiting van de Basisregistratie Personen op de GBA-VOA
4 Verordening ambtelijke bijstand en fractieondersteuning
5 Procedure behandeling klachten
6 Opheffing afdeling Bestuursondersteuning SNK
7 Vaststelling naam plantsoen tussen Kennedylaan en de Strammer
te Akersloot
8 Planschadeverzoeken i.v.m. woningbouw nabij het
Bonhoeffer College
9 Diverse verzoeken om planschadevergoeding aan Stichting
Adviesbureau Onroerende Zaken (SAOZ te Rotterdam)
10 Kredietverlening voor bestemmingsplan "De Woude" en
"Buitengebied Limmen"
11 Raam- en uitvoeringsovereenkomst volwasseneneducatie en
educatie nieuwkomers 2002
12 Vaststelling bestemmingsplan (bedrijventerrein) Boekei
13 Bedrijfs- en beleidsplan RAUM 2003-2006
14 Aansluiting op nieuw milieu-informatie systeem Gmis 3000
15 Integraal Huisvestings Plan Onderwijs (IHP) 2002; deel Castricum
16 Vaststelling bodembeleidsplan.e.a.
17 Vaststelling rekeningen 2001
18 Naamgeving gemeente
19 Welzijnsprogramma 2002
20 Vaststelling Verordening Wvg Financieel besluit
21 Herinrichting sportpark Noord-End
22 Mandatering aanbestedingsprocedure reïntegratie trajecten
Het is mogelijk om tijdens de raadsvergadering in te spreken. Dit moet
dan wel gaan over onderwerpen die op de agenda zijn vermeld. Het
verzoek om in te mogen spreken moet 24 uur voor aanvang van de
raadsvergadering zijn gedaan op telefoonnummer 0251- 661294/ 284
van de afdeling Bestuursondersteuning.
(alle stukken van de sector Ruimte liggen ter inzage in het gemeente
huis te Limmen)
Burgemeester en wethouders hebben onderstaande verzoeken
ontvangen:
130602 Maartje Offersstraat 2 te Castricum
140602 Bizetstraat 3 te Castricum
Enterij 40 te Limmen
Dag Hammarskjöldlaan 25 te Castricum
Schelgeest 15 te Castricum
170602 Neeltje Groentjesstraat 2 te Castricum
180602 Westerweg 84 te Limmen
Westerweg 86 te Limmen
Van Alkemadelaan 9 te Limmen
Bachstraat 20 te Castricum
190602 Castricummer Werf 7 te Castricum
Pieter Kieftstraat 18 te Castricum
plaatsen tuinhuisje
slopen deel van
woning
vergroten woning
vergroten woning
vergroten woning
bouwen woning
vergroten garage
vergroten garage
uitbreiden berging
uitbreiden woning
uitbreiden en wijzi
gen werkplaats
kantoor
bouwen woning
Deze kennisgeving betekent niet dat medewerking wordt verleend.
Aanvragen vrijstellingen
Burgemeester en wethouders maken bekend, dat met ingang van
vrijdag 28 juni 2002 de volgende aanvragen om vrijstelling van het
bestemmingsplan gedurende 2 weken ter inzage liggen.
Vrijstellingsverzoek ex artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke ordening
hoek Burgemeester Lommenstraat/De Brink plaatsen tijdelijke
te Castricum kapperscabine tot
01-12-2002
Burgemeester en wethouders maken bekend, dat met ingang van
vrijdag 28 juni 2002 de volgende aanvragen om vrijstelling van het
bestemmingsplan gedurende 4 weken ter inzage liggen.
Vrijstellingsverzoek ex artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke
ordening
Prinses Margrietstraat 31 te Castricum bouw schuur
Bogerdlaan 36 te Limmen plaatsen tuinberging
Enterij 31 te.Limmen uitbreiden woning
Vrijstel lingsverzoek ex artikel 19 lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke
ordening
Pieter Kieftstraat 18a te Castricum bouw woning
Zuster Boelrijkstraat 2 te Castricum bouw woning
Meester Bodewesstraat 1 te Castricum bouw woning
Zienswijzen
Een ieder kan gedurende de termijn van terinzageligging schriftelijk
zijn zienswijzen omtrent de hiervoor genoemde aanvragen om vrij
stelling kenbaar maken bij burgemeester en wethouders.
Verleende vergunningen en meldingen
Burgemeester en wethouders hebben de volgende besluiten genomen:
Bouwvergunningen geaccepteerde meldingen
170602 Bakkummerstraat 111 te Castricum
Ch. de Bourbonstraat 26 te Castricum
Boterbloem 24 te Castricum
Koningsweg 83 te Akersloot
Rietorchis 24 te Limmen
Kapelweg 22a te Limmen
Koningsweg 103 te Akersloot
Nachtorchis 3 te Limmen
Neeltje Groentjesstraat 12 te Castricum
180602 Duinenboschweg sectie B 11605 te
uitbreiden woning
vernieuwen berging
uitbreiden woning
plaatsen tuinhuisje
plaatsen tuinberging
plaatsen tuinhuisje
plaatsen tuinhuisje
plaatsen tuinberging
plaatsen tuinhuisje
vernieuwen dieren-
Castricum
Simon Pauwelslaan 11 te Akersloot
Marchallstraat 27 te Castricum
190602 Dorpsstraat 100 te Castricum
Voorweide 44 te Castricum
Molenweide 44 te Castricum
Kapvergunningen
180602 Prins Hendrikstraat 60 te Castricum
Kerkweg 43 te Limmen
verblijven
plaatsen garage
vergroten woning
plaatsen dakkapel
plaatsen tuinhuisje
vervangen tuinhuisje
kappen van 1 larix
kappen van 1 berk
en 1 esdoorn
Bezwaar
Een bezwaarschrift tegen de hiervoor genoemde besluiten dient
binnen 6 weken na de datum van afgifte van het betreffende besluit
te worden ingediend bij burgemeester en wethouders van de
gemeente Castricum. Inlichtingen over de mogelijkheden tot het
indienen van een bezwaarschrift zijn verkrijgbaar bij de afdeling
VROM in het gemeentehuis te Limmen.
Als u naar het buitenland (ongeacht welk land) reist en ongeacht
hoe lang u daar verblijft, hebt u altijd een geldig paspoort of geldig
Europese identiteitskaart of Nederlandse identiteitskaart nodig.
Het reizen met een document, waarvan de geldigheidsduur verstreken
is, is niet toegestaan. Reisdocumenten dienen persoonlijk te worden
aangevraagd. Zowel het paspoort als de Europese/Nederlandse identi
teitskaart hebben een geldigheidsduur van 5 jaar.
Paspoort
Hiervoor is voor het kind tot de leeftijd van 18 jaar toestemming
nodig van beide ouders/gezaghouders.
Het paspoort is wereldwijd geldig, maar voor sommige landen is het
tevens nodig dat u over een visum beschikt. Informatie hierover kunt
u verkrijgen bij het reisbureau waar u de reis boekt of bij de ambassa
de van het betreffende land.
Directe, maar ook latere bijschrijving van kinderen in het paspoort is
mogelijk. Kinderen kunnen in het paspoort van beide ouders/gezag-
houders worden bijgeschreven. Hiervoor is wel de schriftelijke
toestemming van de andere ouder/gezaghouder noodzakelijk.
Deze bijschrijving is geldig tot de leeftijd van 16 jaar (Tsjechië en
Slowakije t/m 14 jaar; Verenigde Staten t/m 12 jaar).
Voor de directe of latere bijschrijving is het noodzakelijk dat de aan
vrager samen met het kind/de kinderen persoonlijk de aanvraag komt
doen.
De leges voor een paspoprt bedragen 33,30
De leges voor de directe bijschrijving bedragen per kind/per paspoort
bedragen 6,80
De leges voor de latere bijschrijving bedragen per kind/per paspoort
bedragen 15,80
Nederlandse identiteitskaart
Hiervoor is voor het kind tot de leeftijd van 72 jaar toestemming
nodig van beide ouders/gezaghouders.
Kinderen kunnen niet op de Nederlandse Identiteitskaart worden
bijgeschreven.
De Nederlandse Identiteitskaart is slechts geldig voor een beperkt
aantal Europese landen: Andorra, België, Denemarken, Duitsland,
Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-lerland,
Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen,
Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Turkije, IJsland, Zweden
en Zwitserland.
De leges voor een Nederlandse Identiteitskaart bedragen 26.80
Wat moet u bij de aanvraag altijd inleveren?
Eén recente, niet gebruikte (kleur of zwart/wit) pasfoto van 3,5 x
4,5 cm, gemaakt met een goede belichting en recht van voren
genomen. Automaatfoto's, stickerfoto's, digitale foto's of foto's ge
maakt door de schoolfotograaf voldoen niet aan deze voorwaarden.
De reisdocumenten (paspoort, Europese/Nederlandse
Identiteitskaart, Gemeentelijke Identiteitskaart en Toeristenkaart),
die u in uw bezit heeft, of waarin u staat bijgeschreven, ook al is
de geldigheidsduur verlopen
Bij vermissing van deze documenten dient u aangifte van vermis
sing bij de politie te doen; het procesverbaal dient dan bij de aan
vraag te worden overgelegd; houdt u hierbij ook rekening met
extra leges en mogelijk een langere wachttijd.
De verschuldigde leges.
Aangevraagde documenten liggen na 1 week voor u klaar en dienen
persoonlijk te worden afgehaald.
Openingstijden afdeling Publiekszaken
Afdeling Publiekszaken is dagelijks geopend van 8.30 uur tot 12.30
uur en van 13.30 uur tot 17.00 uur en op donderdag van 19.00 -
20.00 uur.
NB
Paspoorten en Europese Identiteitskaarten, die zijn afgegeven voor
1 oktober 2001 behouden hun geldigheid tot aan de datum vermeld
in/op deze documenten.
Aanvraagformulieren, waarop ouders/gezaghouders hun toestemming
kunnen verlenen zijn verkrijgbaar bij de afdeling Publiekszaken.
Voor verdere vragen kunt u terecht bij de afdeling Publiekszaken,
tel 661236/661246.
Het college van B&W heeft in zijn vergadering van 18 juni 2002 de
tarieven van binnen- en buitensportaccomodaties 2002 en 2003
vastgesteld. Dit besluit treedt in werking op 1 augustus 2002 en geldt
tot en met 31 juli 2003. Het besluit ligt voor iedereen ter inzage in de
infohoek bij de receptie van het gemeentehuis, gedurende kantooruren.
De vergunningen die onze gebruikers ontvangen zullen éénmalig
voorzien zijn van een exemplaar van het collegebesluit. Voor nietge-
bruikers is dit besluit te verkrijgen tegen betaling van de verschuldigde
gemeente
leges
Op 15 mei 2002 is vergunning verleend aan:
Buona Sera aan de Dorpsstraat 20 te Castricum
't Gemeentehuys aan de Dorpsstraat 18 te Castricum
City Pool aan de Dorpsstraat 22a te Castricum in de periode van
1 juli tot en met 30 september om de lokaliteit voor publiek
geopend te hebben of daarin één of meer bezoekers toe te laten
of te hebben.
De vergunning geldt:
tot 01.00 uur in de nachten van maandag tot en met donderdag
tot 02.00 uur in de nachten van vrijdag op zaterdag en van zater
dag op zondag
tot 01.30 uur in de nacht van zondag op maandag.
In de nacht van zaterdag op zondag mogen na 00.00 uur geen
bezoekers meer tot de in richting worden toegelaten.
Op 22 mei 2002 is ontheffing verleend aan Tennisclub Bakkum om
een terras te houden op donderdag 4 juli tot 22.30 uur. De festivitei
ten mogen binnenshuis voortduren tot 01.00 uur. Tijdens de openstel
ling wordt tot 23.00 uur een ontheffing toegestaan van het maximum
toelaatbare geluid met maximaal 10 decibel. Voor de periode tussen
23.00 en 0.30 uur geldt de normaal toegestane geluidsnorm.
De muziek moet om 00.30 uur afgelopen zijn.
In verband met verlof/stage is mevrouw Maria Bochove, maatschap
pelijk werkster voor Akersloot afwezig van 25 juni tot en met
3 september 2002. Voor spoedeisende zaken kunt u gedurende deze
periode telefonisch contact opnemen met de stichting
Maatschappelijke Dienstverlening Midden-Kennemerland, telefoon
nummer (0251) - 658787 b.g.g. 257151.
Voor het opgeven van grof huishoudelijk afval kunt u voortaan bellen
van 08.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur naar telefoon
nummer 0251- 661337.
Het cliëntenplatform is bereikbaar:
Postadres: Postbus 148, 1900 CC Castricum
Spreekuur: donderdagochtend van 09.00-10.00 uur in dorpshuis
de Kern, Overtoom 15 te Castricum (telefoon 06 23372235)
Ondanks de fusie is Leefbaar en Veilig Akersloot nog steeds actief.
Leefbaar en Veilig Akersloot is geen politieke partij, maar een aan
spreekpunt voor de burgers. Centraal staat het bemiddelen tussen
burgers en de gemeente inzake bepaalde projecten, zoals het project
speelvoorzieningen en verkeer en veiligheid.
Zaterdag 29 juni a.s. wordt er weer papier opgehaald ten westen van
de Rijksweg in de kern Limmen.
In de periode van 1 mei tot en met 1 oktober 2002 is het verboden
om met een paard zich tussen 09.00 en 19.00 uur op het strand te
begeven. Honden zijn niet toegestaan tussen 00.00 en 20.00 uur.
Castricum, 26 juni 2002
Bezoekadres
Raadhuisplein 1,1902 CA Castricum
Zonnedauw 4,1906 HA Limmen
(sector Ruimte)
Rembrandtsingel 1, 1921 EK
Akersloot (ma.14.00 - 17.00,
wo. 10.00-12.00, vr. 14.00-17.00)
Postadres
Postbus 1301,1900 BH Castricum
Tel.: (0251) 66 11 22
Fax: (0251) 66 12 34
Internet: www.castricum.ni
E-mail: voorlichting@castricum.nl
of gemeentebestuur@castricum.nl
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot
12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur.
De afdeling Publiekszaken is voor
reisdocumenten en rijbewijzen ook
geopend op donderdagavond van
19.00 tot 20.00 uur.
De buitendienst van de afdeling
Civiel, Grijs en Groen vindt u
aan het Schulpstet 17,1901 JH
Castricum. Deze locatie, waar ook
het afvalbrengdepot is gevestigd,
is geopend op werkdagen van
8.00 tot 11.45 uur en van 13.00
tot 15.45 uur. De afvalstraat op
is daarnaast ook op zaterdag
geopend van 9.00 tot 13.00 uur.
Voor vragen over afval belt u met
telefoonnummer (0251) 66 13 37.
Tijdens kantooruren
Bureau Communicatie Voorlichting,
Tel.: (0251) 66 12 30 66 12 40
Buiten kantooruren
Vragen, opmerkingen of klachten kunt
u inspreken op het antwoordapparaat,
telefoon (0251) 66 13 33 of aan ons
melden via de fax, (0251) 66 12 34.