Week van de vooruitgang: wethouder Opdam een dagje verkeersbrigadier Controle hondenbelasting Halve zoolll mSmm r HEILOO '^uwen en wonen 19 september a.s. textielinzameling aan huis fval en milieu Belangrijke nummers Raadhuisplein 1 Pb. 1 1850 AA Heiloo afd. Voorlichting 535 66 41. Gemeentehuis dagelijks open van 8.00 -12.30 uur en maandagavond van 18.00-20.00 uur. www.heiloo.nl Van 16 tot en met 22 september 2003 wordt in Nederland de 'Week van de Vooruit gang* georganiseerd. Initiatiefnemers hiervan zijn onder andere Milieudefensie, 3VO, Reizigersvereniging Rover en de Fietsersbond. Gedurende deze week willen zij iedereen bewuster maken van de mogelijkheden die er zijn om zich op een meer milieubewuste, veilige en gezonde manier te verplaatsen. Ook de gemeente Heiloo doet hier aan mee. Elke dag van de actieweek kent een eigen thema. Op woensdag 17 sep tember is het thema 'Op voeten en fietsen naar school'. Ouders worden aan gemoedigd om deze dag hun kinderen zo veel mogelijk lopend of fietsend naar school te brengen. De Verkeersouders Heiloo hebben voor deze dag een aantal acties bedacht rond met name basis scholen. Op hun verzoek helpt wethouder Rob Opdam 's ochtends de verkeersbrigadiers bij het zebrapad op de Stationsweg bij het veilig laten over steken van schoolgaande kinderen en hun ouders. Ingediende bouwaanvragen Burgemeester en wethouders maken bekend op grond van het bepaalde in artikel 41 van de Woningwet, dat de hieronder vermelde aanvragen om een bouwvergunning zijn ingediend. Bestevaerslaan 27 -vergroten berging (reg.nr. 2003/0249) De Wildtlaan 30 - vergroten woning uitbreiding achterzijde en dakkapel voorzijde (reg.nr. 2003/0245) Egelenburg 30 - vergroten woning erker (reg.nr. 2003/0195) Heerenweg 159 - vergroten bijgebouw (reg.nr. 2003/0286) Vierakkers 1 - vergroten woning /dakopbouw (reg.nr. 2003/0281) Westerweg 377 A - bouwen bijeenkomst gebouw kantine en toiletgebouw (reg.nr. 2003/0159) Zeeweg 35 - plaatsen dakkapel reg.nr. 2003/0285) Informatie De genoemde bouwplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Wenst u informatie over één van de genoemde plannen, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoon (072) 535 66 66 Nieuw bouwplan (vrijstelling bestemmingsplanvoorschriften) Burgemeester en wethouders maken bekend, dat zij voornemens zijn een bouwvergunning te verlenen met toepassing van de in het bestemmingsplan opgenomen vrijstellings mogelijkheid voor het vergroten van de woning op het perceel Middelhof 15. Ter inzage Het bouwplan en de daarbij behorende stukken liggen vanaf donderdag 18 sep tember 2003 gedurende 2 weken ter inzage in het gemeentehuis bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en maandagavond van 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na afspraak met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoon (072) 535 66 66. Indienen van zienswijzen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermeld bouwplan vrijstelling te verlenen van de voorschriften van het ter plaatse geldende bestemmings plan schriftelijk zienswijzen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Op vrijdag 19 september wordt extra aandacht geschonken aan hét thema 'Fiets naar je Werk'. De gemeente Heiloo kan zich volledig vinden in de doelstel lingen hiervan. Méér fietsverkeer en (dus) minder autoverkeer betekent een betere leefbaarheid in onze gemeente. Wij roepen u hierbij dan ook op om, indien mogelijk, vrijdag 19 september op de fiets naar het werk te gaan. Om het niet bij deze éénmalige actie te laten, vragen wij daarnaast uw aan dacht voor de al bestaande landelijke campagne 'Fiets naar je Werk' die het Nieuw bouwplan via procedure art. 19, lid 3 Wet R.O. Burgemeester en wethouders maken bekend, dat zij voornemens zijn om met toepassing van de vrijstellingsmogelijkheid als omschreven in artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bouwvergunning te verlenen voor het plaatsen van een erker aan de voorzijde van de woning op het adres Werkendelslaan 41. Ter inzage Het bouwplan en de daarbij behorende stukken liggen vanaf donderdag 18 september 2003 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis bij de publieksbalie Bouwen en Wonen. Ope ningstijden zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.30 uur en maan dagavond tussen 18.00 en 20.00 uur. Op andere tijden alleen na telefonische afspraak met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoon (072) 535 66 66. Indienen van zienswijzen Gedurende de termijn dat de stukken ter inzage liggen kan een ieder tegen het voor nemen om voor bovenvermeld bouwplan vrijstelling te verlenen van de voorschriften van het ter plaatse geldende bestemmings plan schriftelijk gemotiveerd zienswijzen naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1,1850 AA Heiloo. Verleende bouw- en sloopvergunningen Door het college van burgemeester en wet houders zijn de hieronder vermelde bouw en sloopvergunningen verleend. Bestevaerslaan 27 - vergroten berging (reg.nr. 2003/0249) De Blinkenlaan 29 - vergroten woning en vergroten garage (reg.nr. 2003/0146) De Krommert 15 - plaatsen dakkapel achterdakvlak woning (reg.nr. 2003/0093) De Krommert 17 - plaatsen dakkapel achterdakvlak woning (reg.nr. 2003/0079) De Kuilenaar 67 - plaatsen dakkapel achterdakvlak woning (reg.nr. 2003/0221) De Nieuwe Plantagie 1 - vergroten woning 2e fase (reg.nr. 2003/0272) Dokterslaan 3 - vergroten woning (reg.nr. 2003/0236) Heerenweg 113 - vergroten woning (reg.nr. 2003/0043) Heerenweg 218 - vergroten woning uitbouw woonkamer (reg.nr. 2003/0187) Het Zevenhuizen 62 - plaatsen berging con tainer voor opslag gereedschap onderhoud sportvelden (reg.nr. 2003/0173) Hoefcamplaan 2 - verwijderen asbest binnen- riolering (reg.nr. 2003/0279) Kennemerstraatweg 409 - vergroten woning (reg.nr. 2003/0143) Kennemerstraatweg 431 - vergroten kantoor gebouw (reg.nr. 2003/0196) fietsen in het woon-werkverkeer pro beert te stimuleren. Naast voordelen voor de gezondheid en het milieu hebben werknemers de mogelijkheid om gedurende het jaar sponsorgelden (per afgelegde kilometer) te 'verdienen'. De opbrengst komt ten goede aan milieuvriendelijke Novib-ontwikkelings- projecten. De gemeente Heiloo neemt al actief deel aan deze campagne. Op de website www.fietsnaarjewerk.nl treft u alle informatie aan over de voordelen van het woon-werkfietsen en de werk wijze van de fietscampagne. Meer informatie Voor meer informatié over de activi teiten in de week van de vooruitgang ga naar www.weekvandevooruitgang.nl of bel de servicelijn van Milieudefensie, telefoonnummer (020) 62 62 620. Kennemerstraatweg 431 - slopen werkplaats en kantoor (reg.nr. 2003/0268) Rector Frederiklaan 16 - vergroten woning (reg.nr. 2003/0129) Bezwaar Indien u het niet eens bent met het besluit tot het verlenen van een bouw- en/of sloopver gunning, kunt u hiertegen binnen 6 weken na deze publicatie een gemotiveerd bezwaar schrift indienen bij burgemeester en wethouders van Heiloo, Postbus 1, 1850 AA Heiloo. Indien u bezwaar maakt, kunt u tevens om een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Alkmaar, Postbus 251,1800 BG Alkmaar. Informatie De genoemde bouwplannen zijn niet altijd direct beschikbaar. Wenst u informatie over één van de genoemde plannen, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met een medewerker van de publieksbalie Bouwen en Wonen, telefoon 072 - 535 66 66 urgerzaken Burgerlijke stand gemeente Heiloo tot en met 11 september 2003 Geen geboorten in Heiloo elders geboren Pien d.v. M.F.A. Weehuizen en M. Leijen Donna d.v. M.C.P. Admiraal en M.C. Koomen Dewi d.v. J. Haanstra en C.A.M. ten Hoope Per 1 januari 2004 wordt de hondenpenning in Heiloo afgeschaft. De hondenpen ning is in het verleden ingevoerd om te controleren of voor iedere hond belasting wordt betaald. In de praktijk blijkt de handhaving niet goed uitvoerbaar. Het aantal geregistreerde honden in Heiloo ligt veel lager dan het landelijk gemiddelde. Om toch tot een goede uitvoering van de hondenbelasting te komen, is door het gemeentebestuur besloten in Heiloo een huis-aan-huis controle te laten uitvoeren. Deze controle wordt in de maand oktober gehouden door een extern bureau. Doel van de controle is vast te stellen welke burgers wel een hond bezitten maar daar voor geen hondenbelasting betalen. Vanaf begin oktober Begin oktober gaan de controleurs op pad. Aan de hand van de door het gemeentebestuur verstrekte informatie over alle woningen, bellen de contro leurs huis-aan-huis aan. Dit gebeurt op wisselende tijden, dus niet alleen tijdens kantooruren. De controleur, die zich altijd legitimeert met een door de gemeente Heiloo verstrekt legitimatie bewijs, stelt u enkele vragen over het wel of niet hebben van een hond. Het is de bedoeling dat hij de vragen aan de deur afhandelt. Als u niet thuis bent, maakt de contro leur ter plaatse een beoordeling over de aanwezigheid van één of meer honden. Pawel z.v. P. Gurgy en S. Gurgy Juliette G. d.v. C.P.M. van der Veer en H.M.G. Oostrom Cato A.F.M. d.v. M.F. Kraakman en S.A. van Schagen WardJ. z.v. H.M. Iind en I. Mooij huwelijksaangiften D.V. Smits en T.E. Zonneveld huwelijken geregistreerde partnerschappen M.G.M. Steeman en M. Hildenbrant R.C.J. Mul en N.M. Pepping J.E. Rodriquez Martin en I. Kosters W.T. Rutjes en M.L. Leeuwenburgh R. Zwart en M.J. Timmens J.E.B. van der Feen de Lille en M.E. van Lente overleden J. Tervoort elders overleden C.A. Bergen J.B. Groot Visumplicht Verenigde Staten Vanaf 1 oktober 2003 moet iedere Neder lander die naar de Verenigde Staten reist in het bezit zijn van een eigen reisdocument. Dit geldt ook voor kinderen (en baby's). De wijzi ging is dus slechts aan de orde als er kinderen meereizen. Wanneer de kinderen geen eigen reisdocument hebben, is een visum verplicht. De keuze is een eigen reisdocument (pas poort) aanvragen of een visum aanvragen via het Amerikaanse consulaat. Het paspoort moet voorzien zijn van een machineleesbare strook. Alle paspoorten die thans in roulatie zijn, voldoen aan deze eis. Gooi oude kleding niet weg, maar liet naar de textielcontainer. Of hou het apart voor een goed doel. Gun kleding en schoenen een tweede leven! Wanneer de controleur vermoedt dat één of meer honden aanwezig zijn, waarvan niet eerder aangifte is gedaan, wordt een aangiftebiljet achtergelaten. Deze aangifte moet binnen twee weken ingevuld en ondertekend aan de gemeente worden teruggestuurd. Uw hond aangeven Wanneer u een hond heeft, bent u dus verplicht die aan te geven. Misschien heeft u sinds kort een hond en bent u nog niet in de gelegenheid geweest daarvan aangifte te doen. U wordt gead viseerd daarmee niet te lang te wachten. Het is uiteraard beter dat u aan uw wet- telijke verplichting heeft voldaan, voordat de controleur komt. Als u vóór Het aanvragen van een paspoort duurt momenteel één week. Zonodig is een spoed procedure mogelijk, waaraan extra kosten zijn verbonden; het paspoort kan dan de vol gende dag afgehaald worden. Voor het aanvragen van een paspoort is een pasfoto nodig, recht van foren genomen. Paspoort(en) van ouder(s)/gezaghebber(s), waarin het kind staat bijgeschreven, moeten worden meegenomen voor doorhaling. Het kind moet ook zelfbij de aanvraag aanwezig zijn. De toestemming van ouder(s)/gezag- hebber(s) dient schriftelijk geregeld te zijn/worden. De kosten voor een paspoort zijn 33,37 en voor een spoedprocedure is 36,18 verschuldigd. De publieksbalies Bur gerzaken zijn dagelijks geopend van 08.00 tot 12.30 uur en maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur. Meer informatie Voor informatie over visa voor de Verenigde Staten verwijzen wij u naar het consulaat van Amerika, Museumplein 19 te Amsterdam, telefoon (020) 575 53 09 of de website: www.usembassy.nl. Voor nadere informatie over deze publicatie kunt u contact opnemen met de afdeling Publiekszaken, tel. (072) 535 67 22. Vrijdag 19 september textielinzamling aan huis Op vrijdag 19 september gaat de gemeente weer, via haar inzamelpartner VAOP, huis- aan-huis textiel inzamelen. We willen immers meer textiel inzamelen en daarmee voor komen dat het in de vuilverbranding terechtkomt. Want wist u dat ruim 90% van het door u aangeboden textiel weer een goede bestemming vindt. Om de kosten laag te houden worden geen plastic zakken meer verspreid. Uw eigen plastic zakken en dozen kunt u hiervoor gebruiken. U kunt ze goed gesloten op 19 september a.s. voor 08.30 uur aan de rand van de rijweg zetten. Inzameling langs de buitenwegen is helaas dermate duur geworden dat het niet langer verantwoord is ook daar textiel aan huis in te zamelen. Wij vragen de bewoners van de huizen langs deze wegen hun gebruikte textiel in één van de zeven textielcontainers in Heiloo te deponeren. Tot textiel behoren: kleding met toebehoren, schoeisel (alléén indien het nog draagbaar is en per paar gebundeld), linnengoed, woning textiel (maar geen tapijt en vloerbedekking), hoofddeksels, dekens en pluchen speelgoed. LET OP: Al uw oude textiel is welkom, mits niet verontreinigd door b.v. verf- of monteurs werkzaamheden. Indien de kleding niet meer is te dragen, is het nog geschikt als poetslap of kan het nog gebruikt worden voor isolatie- of autobekledingsmateriaal. 3 oktober 2003 uw hond aangeeft, wordt alleen over 2003 een aanslag hondenbelasting opgelegd. Wordt er tij dens de huis-aan-huis controle een hond aangetroffen, waarvoor nog geen belas ting wordt betaald, dan wordt als boete een aanslag van totaal 240,00 over zowel 2001, 2002 als 2003 opgelegd. Alleen als schriftelijk wordt aangetoond dat de hond pas na 1 januari 2001 op het adres verblijft, wordt het bedrag aangepast. Voor het doen van aangifte kunt u in het gemeentehuis een aangifteformulier krijgen. Op verzoek kan dit formulier u worden toegezonden. Meer informatie Heeft u nog vragen dan kunt daarvoor tussen 8.00 en 12.30 uur terecht in het gemeentehuis. Ook kunt u tussen 8.00 en 16.30 uur bellen met één van de medewerkers van Bureau Belastingen en Verzekeringen, telefoonnummer (072) 535 66 19 of 535 66 13. Niet opgehaald? Mocht s avonds het textiel niet zijn opge haald, geef dit dan door aan de gemeente, maar wilt u het wel deponeren in één van de 7 textielcontainers in Heiloo. Mochten deze vol zijn dan is afgeven op de Afvalbrengplaats aan het Rosendaal ook altijd nog mogelijk. De Afvalbrengplaats is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 16.00 urn en iedere zaterdag tussen 09.00 en 12.00 uur. Vorige acties Inzamelactie van 10 april: 5.270 kg textiel Inzamelactie van 13 juni: 3.500 kg textiel We hopen dat de inzameling van september weer op het niveau komt van de inzameling van 10 april. Meer informatie Voor nadere informatie kunt u contact op nemen met de heer J.A. Rijnbeek van de afde ling VROM, telefoonnummer (072) 535 67 34 Wet Milieubeheer Vanaf 18 september 2003 liggen ter inzage de definitieve vergunningen voor: - De Loet 3 (Dierenbescherming Castricum/Heiloo): oprichten en inwerking hebben van een knaagdierencentrum; - Egmondermeer 10 te Heiloo: oprichten en inwerking hebben van een paardenpension. De definitieve besluiten zijn ten opzichte van het ontwerp niet gewijzigd. Beroep Tegen het besluit kan beroep worden inge steld door de aanvrager, betrokken adviseurs, degenen die tegen het ontwerpbesluit beden kingen hebben ingebracht, degenen die bedenkingen hebben tegen de eventueel aangebrachte wijziging in het besluit ten opzichte van het ontwerp ervan en belang hebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp van het besluit. Gedurende zes weken kan beroep/voorlopige voorziening worden ingesteld tegen het definitieve besluit bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019,2500 AE 's-Gravenhage. Inzage De stukken behorende bij de aanvraag liggen vanaf donderdag 18 september 2003 gedurende zes weken ter inzage in het Lees verder op pagina 6 r "i L _J Alarmnummer: 112 Brandweer: 072 5644444 Politie: 0900 8844 (locale tarief) Heiloo contact

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2003 | | pagina 4