Persoonsgegevens Gemeentelijke basisadministratie Kies eens voor een andere oplossing! Het burger jaarverslag 2005 mm 6 HEILOO Raadhuisplein 1 Pb. 1 1850 AA Heiloo afd. Voorlichting 535 66 41. Gemeentehuis dagelijks open van 8.00 -12.30 uur en maandagavond van 18.00-20.00 uur. www.heiloo.nl In de Gemeentelijke Basis Administratie persoonsgegevens (de officiële benaming voor de Nederlandse bevolkingsadministratie) zijn persoonsgegevens opgenomen van iedereen die binnen de gemeente woonachtig is. Het gaat hierbij niet alleen om uw adresgege vens, maar bijvoorbeeld ook om gegevens over een eventueel huwelijk of geregistreerd partnerschap, nationaliteit, ouders en kinderen. Deze gegevens worden veelal automatisch verstrekt aan vele overheidsinstellingen en enkele bijzondere maatschappe lijke instellingen, zoals pensi oen-fondsen, voor zover dat noodzakelijk is voor hurr wette lijke taken. Deze instellingen, die automatisch alle relevante wijzi gingen in uw persoonsgegevens krijgen aangeleverd, baseren hun beslissingen vaak direct op de uit de basisadministratie ver kregen informatie. Welke infor matie aan deze instanties wordt verstrekt, wordt bepaald door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Verzoek tot geheimhouding De.hiervoor bedoelde gegevens verstrekking voor publiekrechte lijke doeleinden kunt u niet voorkomen, omdat deze ver plicht is Voorgeschreven. In enkele gevallen kunnen echter ook anderen vragen om de over u beschikbare gegevens in de basisadministratie aan hen te ver strekken. Voor deze verstrekkin gen kunt u geheimhouding van uw gegevens verzoeken. Het gaat dan om verstrekkingen aan zoge noemde verplichte derden (zoals een curator of advocaat die een dagvaarding aan uw adres wil uit brengen), de stichting interkerke lijke ledenadministratie (die in beginsel voor alle kerkgenoot schappen in Nederland zorg draagt voor het bijhouden van de ledenadministratie van die ker ken) en aan zogenoemde vrije derden (niet-commerciële instel lingen, zoals sport- en muziekver enigingen of particulieren). Bij de gemeente kunt u schrifte lijk verzoeken om aan de voor noemde instellingen geen gege vens over u uit de basis administratie te verstrekken. Nadat de gemeente uw verzoek heeft verwerkt ontvangt u daar van een bevestiging. Het is van groot belang dat de over u in de basisadministratie opgenomen gegevens juist en actueel zijn. Twijfelt u daaraan, neemt u dan contact op met de een medewerker van de afdeling Publiekszaken van de gemeente. Meer informatie Voor meer informatie kunt u con tact opnemen met een medewer ker van de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer (072) 535 67 20. De inwoners van ons dorp benaderen de gemeente geregeld omdat zij problemen hebben met hun buren. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om de (te) vroeg startende auto van de buurman, een te luid spelen de radio, overhangende takken, voetballende buurtkinderen, de erf- afscheiding, visite die op luidruchtige wijze 's avonds laat afscheid neemt, de hond die luidkeels laat weten dat hij de hele dag alleen thuis is, etc. Waarschijnlijk kunt u het rijtje zelf nog met diverse voorbeelden aanvullen. Dit zijn vormen van overlast waar aan de gemeente echter niets of zeer weinig kan doen. Ingrijpen is pas mogelijk als overtreding van wettelijke voorschriften plaats vindt, bijvoorbeeld op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening. Dit is bij dit soort klachten gewoonlijk niet het geval, maar dat wil niet zeggen dat bovengenoemde zaken geen erger nis of overlast kunnen bezorgen. Wij doen daarom een beroep op u om dit soort problemen op te lossen als buren die bereid zijn met elkaar te praten, eikaars klachten serieus te nemen en begrip voor elkaar op te brengen. Met een klein beetje aanpassing en inschikkelijkheid van beide kanten zijn eenvoudige proble men ook eenvoudig te verhelpen. Kortom: kies eens voor een andere oplossing! In deze Uitkijkpost treft u het burgeijaarverslag 2005 aan. Hierin doet de burgemeester van Heiloo verslag over wat de gemeente gedaan heeft in 2005. Rode draad in dit burgerjaar verslag is meedoen. De gemeente wil graag dat u als( inwoner van Heiloo meedoet, meedenkt en meepraat. Daarom nodigt de burge meester u ook uit om bij de bespreking van het burgerjaar verslag in de raadscommissie Bestuurlijke Zaken uw mening te komen geven. Wat vindt u van dit burgerjaarverslag? Wat is goed en wat kan beter? De raadscommissie Bestuurlijke Zaken bespreekt op 16 mei 2006 het burgerjaarverslag. U bent van harte welkom. Als u wilt inspreken, dan verzoeken wij u vriendelijk dit door te geven aan mevrouw D. van der Schuur (072) 535 66 46 of mevrouw C. Moleman (072) 535 66 47. - Kaderstelling voor ontwikkeling horecabeleid - Informatie-uitwisseling raadscommissieleden raadsbesluit van 11 juli 2005 tot vestiging van het voorkeursrecht op perceel Hoogeweg 26d - Informatie-uitwisseling raadscom missieleden Hoorzittingen commissie voor Bezwaarschriften De commissie voor Bezwaarschriften houdt op 15 mei a& hoorzittingen voor de behandeling van bij burge meester en wethouders ingediende bezwaarschriften tegen de volgende besluiten: 20.00 uur: intrekking van een uigen- tieverklaring; 20.30 uur: weigering van een ver goeding voor een traplift; 21.00 uur: verrekening van een eindejaarsuitkering met een Ioaw-uitkering. in kamer 008 van het gemeentehuis, toegang via de hoofdingang van het gemeentehuis, Raadhuisplein 1. Meer informatie Voor meer informatie over het voren- Raad en -commissies Commissie Maatschappelijke Zaken Maandag 15 mei sls. vergadert de commissie Maatschappelijke Zaken in de raadzaal van het gemeentehuis, ingang Raadhuisweg. De veigadering begint om 20.00 uur en is voor ieder een toegankelijk. Op de agenda staan onder meer de volgende punten - Inspreekrecht - Instemmen met jaarrekening 2005 en begrotingswijziging 2006 GGD Noord-Kennemerland - Wet Maatschappelijke Onder steuning: vormgeving cliënten participatie en tijdpad uitvoering WMO - Informatie-uitwisseling raadscom missieleden Commissie Bestuurlijke Zaken Dinsdag 16 mei as. vergadert de commissie Bestuurlijke Zaken in de raadzaal van het gemeentehuis, ingang Raadhuisweg. De vergadering begint om 20.00 uur en is voor ieder een toegankelijk. Op de agenda staan onder meer de volgende punten - Inspreekrecht - Instemmen met mandateren aan raadscommissie BZ van de zienswij ze van de gemeente Heiloo op de jaarrekeningen 2005 en begrotin gen 2007 van gemeenschappelijke regelingen - Instemmen met conceptjaarreke ning 2005 en de conceptbegroting 2007 van Samenwerkingsverband Noord-Kennemerland - Aanrijtijden brandweer Heiloo - Opzet en inhoud kaderbrief 2006 - Buigeijaarverslag gemeente Heiloo 2005 Commissie Openbare Ruimte Woensdag 17 mei a.s. vergadert de commissie Openbare Ruimte in de raadzaal van het gemeentehuis, ingang Raadhuisweg. De vergadering begint om 20.00 uur en is voor ieder een toegankelijk. Op de agenda staan onder meer de volgende punten - Inspreekrecht - Presentatie verkeersregelinstallaties - Vaststellen jaarrekening 2005 met bestuurssamenvatting, de eerste begrotingswijziging 2006 en de programmabegroting 2007 van Recreatieschap Alkmaarder- en Uitgeestermeer - Beslissing op bezwaarschrift tegen Deze hoorzittingen worden gehouden De hoorzittingen zijn, voor zover niet anders vermeld, in beginsel openbaar. Ambtshalve of op verzoek van belang- hebbenden kan de zitting om per soonlijke of andere bijzondere rede nen besloten worden gehouden. (Vervolg op volgende pagina) Alarmnummer: 112 Brandweer: 072 5644444 Politie: 0900 8844 UITKIJKPOST 10 MEI 2006 Hei loo contact j (locale tarief)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2006 | | pagina 16