Nieuw in de verkoop! Kuyper Blom 4 www.kuyperblom.com 'Alles was geregeld, ik kon thuis zo verder' GIJ Jan Jansen Tandprotheticus, «mwm Jill w™ De Brink 42 - Heiloo Uitgebreide info: www.kuyperblom.com Sweeiincklaan 88 - Alkmaar Middenwoning met garage Woonopp: 120 m2 Inhoud: 360 m3 Bouwjaar: 1974 Vraagprijs: 289.000,- Kosten koper Uitgebreide info: www.kuyperblom.com Vraagprijs: 269.000, Kosten koper Middenwoning met berging Woonopp: 115 m2 Inhoud: 335 m3 Bouwjaar: 1998 Stationsweg 102 1852 LN Heiloo Tel. 072 - 532 24 20 info@kuyperblom.com Reparaties Volledige tand prothesen, ook op implantaten Aanpassingen Vergoeding door particuliere verzekeraars en ziekenfonds Kennemerstraatweg 267 Heiloo Tel. (072) 533 71 19 Beleef wadden en Noordzee eens op een heel bijzondere manier bij Ecomare op Texel! Tegen inlevering van deze bon ontvangt u 10% korting op de entreeprijs (max. 4 pers.) Ruij slaan 92 1796 AZ De Koog, Texel 0222 3177 41 www.ecomare.nl Texel begint bij f ^^^Ecomare voor zorgeloos leven en lekker leven Meneer Nan, net ontslagen uit het Rode Kruis Ziekenhuis: Zorggroep IJmond -"vm fe?: Rode Kruis Dijk eri Duin GGZ 12 JULI 2006 U ITKIJ KPOST centrum voor wadden en Noordzee VOOR &O0JE DOREN hac rotteveel.org Hogeweg 43 Limmen 072 - 505 56 05 Beverwijk. Pieter Nan (77) heeft net een zware operatie achter de rug. En dat was niet de eerste keer. Drie jaar geleden werd hij geopereerd voor een darmtumor. Nu was het weer raak: na een spoedopname in het Rode Kruis Ziekenhuis ging hij de volgende dag al onder het mes. Helaas met beperkt succes - uitzaaiingen maakten verwijdering van een nieuwe tumor onmogelijk. Na twee weken mocht hij weer naar huis, in gezelschap van een dubbelloops stoma. Hoe pak je de draad dan weer op? Gelukkig was alles goed geregeld wat betreft verpleegkundige- en huishoudelijke hulp. Zorggroep IJmond coördineerde alle 'loketten' achter de schermen. Hulp op maat Pieter Nan hoefde niets te regelen toen hij weer thuiskwam in zijn eigen huis. Dat was allemaal gedaan door een liaisonverpleegkundige van het Rode Kruis Ziekenhuis. Voordat de heer Nan ontslagen werd had hij een intakegesprek met haar, waarbij al zijn wensen, behoeften en mogelijkheden uitvoerig werden besproken. Wat kon hij nog zelf en wat was aanvullend nodig en nuttig? Hoe konden ongemakken beperkt worden? Wat kon het thuisfront opvangen en welke hulp was echt noodzakelijk? Na het goed doorpraten van alle aspecten kon hulp en begeleiding op maat geboden worden. Op de dag dat meneer Nan thuiskwam, stond ViVa! Zorggroep ook paraat. Meneer Nan: "'s Middags kwam ik thuis en diezelfde avond kwam iemand langs van de thuiszorg voor een gesprek om de hulpver lening op gang te brengen en af te stemmen op mijn persoonlijke omstandigheden. Alles sloot prima op elkaar aan. En dat was precies wat ik nodig had. Ik ben namelijk ook Parkinsonpatiënt, wat mijn leven eigenlijk nog het meeste vergalt. Het was dus heerlijk om te ervaren dat het regelwerk van de ene instelling naar de andere allemaal gedaan was. Het zijn aardige mensen van ViVa! Zorggroep; ze luisteren goed naar wat je aangeeft en zelf nog kunt. Zo krijg je de juiste mix van hulp, begeleiding en ondersteuning". Pluk de dag Pieter Nan diende zes jaar bij de marine en werkte daarna zesendertig jaar bij de Hoogovens. Als chef Kwaliteitsafdeling Blokwals 2, Knuppelwalserij, nam hij afscheid. Nu, op 77-jarige leeftijd, na meerdere operaties en de vele ongemakken van dien, neemt hij het leven zoals het zich aandient. "Carpe diem, pluk de dag" is zijn boodschap. "Eens moeten we afscheid van het leven nemen, maar de kwaliteit van het bestaan daarvóór is allesbepalend. Daarom ben ik zo blij dat alles goed geregeld is, zonder dat ik zelf actie hoefde te ondernemen: een verademing in vele opzichten, dat kan ik je verzekeren, 's Ochtends en 's avonds komt een verpleeg kundige langs om de stoma te verschonen en te verwisselen. Huishoudelijke hulp via de thuiszorg had ik al sinds mijn eerste operatie drie jaar geleden. En het eten wordt thuisgebracht door CKD Maaltijdbezorging. Zo is de cirkel rond. In overleg met ViVa! Zorggroep proberen we langzamerhand de hulp bij de stomawisseling af te bouwen, waarbij ik kan aangeven wat ik zelf kan en wat nog niet. De communicatie met de thuiszorg is erg goed en zo kan ik nog genieten van de kleine pleziertjes van alledag. Daar moet je het in mijn situatie van hebben". Manja Eibers, liaisonverpleegkundige Rode Kruis Ziekenhuis Manja Eibers is een van de drie liaisonverpleegkundigen in het Rode Kruis Ziekenhuis. Ze adviseert en bemiddelt bij de overgang van een patiënt naar de thuissituatie of een andere zorginstelling. "Samen met de cliënt stellen we een plan van aanpak op. Wij verzorgen de aanvragen bij ViVa! Zorggroep en de Thuiszorgwinkel en geven terugkoppeling aan de wijkverpleegkundige. Je merkt dat de samenwerking tussen alle schakels sterk is verbeterd, waardoor de doorstroming sneller gaat en de cliënt goed Is voorbereid op de thuissituatie". Zorggroep IJmond coördineert de zorg in onze regio zo goed mogelijk door nauwe samenwerking met alle instellingen en instanties. Hierdoor wordt meer kwaliteit geboden, zijn vooruit zichten duidelijker en kunnen eerder de juiste specialismen worden ingeschakeld. Deelnemende partners zijn: Rode Kruis Ziekenhuis, GGZ Dijk en Duin en ViVa! Zorggroep. Postbus 95,1960 AB Heemskerk Telefoon: 0251 - 28 77 77 Vondellaan 13,1942 LE Beverwijk ziekenhuis Telefoon: 0251 - 26 55 55 Postbus 305,1900 AH Castricum Telefoon: 0251 - 66 52 45 ViVa! Zorggroep

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Uitkijkpost : nieuwsblad voor Heiloo e.o. | 2006 | | pagina 12