Nieuw in de verkoop!
Kuyper Blom
4
www.kuyperblom.com
'Alles was geregeld,
ik kon thuis zo verder'
GIJ
Jan Jansen Tandprotheticus,
«mwm
Jill
w™
De Brink 42 - Heiloo
Uitgebreide info:
www.kuyperblom.com
Sweeiincklaan 88 - Alkmaar
Middenwoning met garage
Woonopp: 120 m2
Inhoud: 360 m3
Bouwjaar: 1974
Vraagprijs: 289.000,-
Kosten koper
Uitgebreide info:
www.kuyperblom.com
Vraagprijs: 269.000,
Kosten koper
Middenwoning met
berging
Woonopp: 115 m2
Inhoud: 335 m3
Bouwjaar: 1998
Stationsweg 102 1852 LN Heiloo Tel. 072 - 532 24 20 info@kuyperblom.com
Reparaties
Volledige tand
prothesen, ook op
implantaten
Aanpassingen
Vergoeding door particuliere verzekeraars en ziekenfonds
Kennemerstraatweg 267 Heiloo Tel. (072) 533 71 19
Beleef wadden en Noordzee
eens op een heel bijzondere
manier bij Ecomare op Texel!
Tegen inlevering van deze bon
ontvangt u 10% korting op de
entreeprijs (max. 4 pers.)
Ruij slaan 92
1796 AZ De Koog, Texel
0222 3177 41
www.ecomare.nl
Texel begint bij
f ^^^Ecomare
voor zorgeloos leven en
lekker leven
Meneer Nan, net ontslagen uit het Rode Kruis Ziekenhuis:
Zorggroep IJmond
-"vm
fe?:
Rode Kruis
Dijk eri Duin
GGZ
12 JULI 2006
U ITKIJ KPOST
centrum
voor wadden en Noordzee
VOOR
&O0JE DOREN
hac rotteveel.org
Hogeweg 43 Limmen 072 - 505 56 05
Beverwijk. Pieter Nan (77) heeft net een zware operatie achter de rug. En dat was niet de eerste keer. Drie jaar
geleden werd hij geopereerd voor een darmtumor. Nu was het weer raak: na een spoedopname in het Rode Kruis
Ziekenhuis ging hij de volgende dag al onder het mes. Helaas met beperkt succes - uitzaaiingen maakten
verwijdering van een nieuwe tumor onmogelijk. Na twee weken mocht hij weer naar huis, in gezelschap van
een dubbelloops stoma. Hoe pak je de draad dan weer op? Gelukkig was alles goed geregeld wat betreft
verpleegkundige- en huishoudelijke hulp. Zorggroep IJmond coördineerde alle 'loketten' achter de schermen.
Hulp op maat
Pieter Nan hoefde niets te regelen toen hij weer thuiskwam in zijn
eigen huis. Dat was allemaal gedaan door een liaisonverpleegkundige
van het Rode Kruis Ziekenhuis. Voordat de heer Nan ontslagen
werd had hij een intakegesprek met haar, waarbij al zijn wensen,
behoeften en mogelijkheden uitvoerig werden besproken. Wat kon
hij nog zelf en wat was aanvullend nodig en nuttig? Hoe konden
ongemakken beperkt worden? Wat kon het thuisfront opvangen
en welke hulp was echt noodzakelijk? Na het goed doorpraten van
alle aspecten kon hulp en begeleiding op maat geboden worden. Op
de dag dat meneer Nan thuiskwam, stond ViVa! Zorggroep ook paraat.
Meneer Nan: "'s Middags kwam ik thuis en diezelfde avond kwam
iemand langs van de thuiszorg voor een gesprek om de hulpver
lening op gang te brengen en af te stemmen op mijn persoonlijke
omstandigheden. Alles sloot prima op elkaar aan. En dat was
precies wat ik nodig had. Ik ben namelijk ook Parkinsonpatiënt,
wat mijn leven eigenlijk nog het meeste vergalt. Het was dus
heerlijk om te ervaren dat het regelwerk van de ene instelling naar
de andere allemaal gedaan was. Het zijn aardige mensen van ViVa!
Zorggroep; ze luisteren goed naar wat je aangeeft en zelf nog kunt.
Zo krijg je de juiste mix van hulp, begeleiding en ondersteuning".
Pluk de dag
Pieter Nan diende zes jaar bij de marine en werkte daarna
zesendertig jaar bij de Hoogovens. Als chef Kwaliteitsafdeling
Blokwals 2, Knuppelwalserij, nam hij afscheid. Nu, op 77-jarige
leeftijd, na meerdere operaties en de vele ongemakken van dien,
neemt hij het leven zoals het zich aandient. "Carpe diem, pluk de
dag" is zijn boodschap. "Eens moeten we afscheid van het leven
nemen, maar de kwaliteit van het bestaan daarvóór is allesbepalend.
Daarom ben ik zo blij dat alles goed geregeld is, zonder dat ik zelf
actie hoefde te ondernemen: een verademing in vele opzichten, dat
kan ik je verzekeren, 's Ochtends en 's avonds komt een verpleeg
kundige langs om de stoma te verschonen en te verwisselen.
Huishoudelijke hulp via de thuiszorg had ik al sinds mijn eerste
operatie drie jaar geleden. En het eten wordt thuisgebracht
door CKD Maaltijdbezorging. Zo is de cirkel rond. In overleg met
ViVa! Zorggroep proberen we langzamerhand de hulp bij de
stomawisseling af te bouwen, waarbij ik kan aangeven wat ik zelf
kan en wat nog niet. De communicatie met de thuiszorg is erg
goed en zo kan ik nog genieten van de kleine pleziertjes van
alledag. Daar moet je het in mijn situatie van hebben".
Manja Eibers, liaisonverpleegkundige
Rode Kruis Ziekenhuis
Manja Eibers is een van de drie
liaisonverpleegkundigen in het Rode
Kruis Ziekenhuis. Ze adviseert en
bemiddelt bij de overgang van een
patiënt naar de thuissituatie of een
andere zorginstelling. "Samen met de
cliënt stellen we een plan van aanpak
op. Wij verzorgen de aanvragen bij
ViVa! Zorggroep en de Thuiszorgwinkel
en geven terugkoppeling aan de
wijkverpleegkundige. Je merkt dat de samenwerking tussen alle
schakels sterk is verbeterd, waardoor de doorstroming sneller
gaat en de cliënt goed Is voorbereid op de thuissituatie".
Zorggroep IJmond coördineert de zorg in onze regio zo goed
mogelijk door nauwe samenwerking met alle instellingen en
instanties. Hierdoor wordt meer kwaliteit geboden, zijn vooruit
zichten duidelijker en kunnen eerder de juiste specialismen
worden ingeschakeld. Deelnemende partners zijn:
Rode Kruis Ziekenhuis, GGZ Dijk en Duin en ViVa! Zorggroep.
Postbus 95,1960 AB Heemskerk
Telefoon: 0251 - 28 77 77
Vondellaan 13,1942 LE Beverwijk
ziekenhuis Telefoon: 0251 - 26 55 55
Postbus 305,1900 AH Castricum
Telefoon: 0251 - 66 52 45
ViVa! Zorggroep